با خرید و دریافت این مجموعه فایل ها می توانید اطلاعات فنی و عملی در مورد این خودرو، کسب توانایی عیب یابی و تعمیر خودرو، افزایش اطلاعات عمومی درباره دلایل خرابی های خودرو و همچنین نحوه تعمیر آن برخوردار شوید. از مزایای این مجموعه مفید همراه داشتن این اطلاعات در هر مکانی و مطالعه آنها در تلفن همراه هوشمند، تبلت و یا لپ تاپ می باشد. همچنین می توانید به راهنمای تعمیرات محصولات ایران خودرو مراجعه کنید. بیشتر تفاوتهای تارا دندهای با مدل اتوماتیک به آپشنها و امکانات برمیگردد.
این خودرو سدان کلاس C نسبت به محصولات پیشین ایران خودرو طراحی پخته تری داشته و البته با استانداردهای ایمنی بتر و بالاتری توسط این خودروساز به بازار عرضه شده است. خودروی تارا که همه با نام K132 آن را می شناسید در سال ۱۳۹۹ با جعبه دنده دستی و در سال ۱۴۰۰ تارا اتوماتیک روی خط تولید قرار گرفت. ما در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا مشخصات خودروی تارا، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
همچنین این پوشش شفافیت و زیبایی رنگ این خودرو را به خوبی حفظ میکند و با گذشت زمان کدر هم نمی شود. به گزارش رویداد۲۴ گیربکس اتوماتیک در خودروهای تارا از نوع گیربکسهای سیارهای است که با اجزاء مختلفی مانند مبدل گشتاور، مجموعه چرخدندهها، و کامپیوتر گیربکس کار میکند. تارای اتوماتیک مجهز به یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته است که با نام AT شناخته میشود. گیربکس اتوماتیک تارا نه تنها نمادی از راحتی و سهولت در رانندگی است، بلکه یک تکنولوژی پیشرفته محسوب میشود که به بهبود عملکرد، کارایی و ایمنی در تمامی شرایط رانندگی کمک میکند.
یکی از این حالتها، حالت اسپرت است که برای رانندگی اسپرت و هیجانانگیز طراحی شده است. این ترکیب اجزاء باعث ارائه یک تجربه رانندگی نرم و کارآمد در خودروهای تارا اتوماتیک میشود. در این مطلب تصمیم گرفتیم تا دفترچه راهنمای تارا را برای دانلود در اختیار شما همراهان قرار دهیم.
این گیربکس اتوماتیک با قابلیتهای متعدد خود، تجربه رانندگی را به سطح متفاوتی ارتقا میدهد. از افزایش قدرت و شتاب گرفتن سریعتر در شرایط نیاز، گرفته تا پاسخگویی بهتر به فرمانها و ثبات بیشتر در پیچها، این گیربکس طیف گستردهای از عملکردهای دلخواه را به راننده ارائه میدهد. تارا دنده ای و تارا اتوماتیک از نظر مشخصات فنی و طراحی ظاهری هیچ تفاوتی با هم ندارند. فقط مدل اتوماتیک یک ثانیه کندتر است و ۰.۵ لیتر بنزین بیشتری مصرف میکند. به طور کلی میتوان تارا را خودرویی نسبتاً خوشقیافه توصیف کرد که هرچند از نظر هارمونی خطوط و زیبایی و تناسب اندام بینقص از کار درنیامده اما میتواند با خودروهای رده قیمتی خودش به رقابت بپردازد و در میان انبوهی از محصولات قدیمی بازار، حس تازگی داشته باشد. شستشوی آسان یکی از مزایای این محصول ایران خودرو است چرا که پوشش سرامیکی خودروی تارا سبب آب گریز شدن سطح بدنه این خودرو شده شده است.
مصرف سوخت ترکیبی تارا به صورت تقریبی ۷ لیتر برآورد می شود. از جمله های خودرو های مبتنی بر سمند می توان به سورن، سریر، دنا و دنا پلاس اشاره کرد که تولید آنها به جز اتومبیل سریر، تا به امروز ادامه دارد. تارا به عنوان جدیدترین محصول ایران خودرو، با بهره گیری از موتور بهینه سازی شده TU5 پلاس به بازار عرضه می شود که قادر به ارائه حداکثر قدرت 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری مجهز به 16 سوپاپ و سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها CVVT به عنوان مهم ترین نکات فنی این محصول معرفی می شوند. K132، در دو تیپ MT دستی و AT اتوماتیک در لیست فروش ایران خودرو قرار گرفته است. تفاوت امکانات رفاهی این دو نسخه از این خودرو، به مواردی همچون نوع روکش صندلی، تنظیم برقی صندلیهای جلو، سنسور نور و باران، رینگهای آلومینیومی و آینه تاشونده برقی در مدل اتوماتیک خلاصه میشود.
با در اختیار داشتن این مجموعه فایل ها می توانید اطلاعات فنی و عملی در مورد این خودرو، کسب توانایی عیب یابی و تعمیر خودرو، افزایش اطلاعات عمومی درباره دلایل خرابی های خودرو و همچنین نحوه تعمیر آن برخوردار شوید. از مزایای این مجموعه مفید همراه داشتن این اطلاعات در هر مکانی و مطالعه آنها در گوشی، تبلت و یا لپ تاپ می باشد. تارا، یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که بر پایه پژو 301 طراحی و به بازار عرضه شده است.
ایران خودرو (با نام تجاری آیکو، IKCO) یک شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ دو برادر بهنامهای احمد و محمود خیامی آن را بنیان نهادند. این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونهای اتوبوس بود. همچنین تارا دندهای رینگ ۱۵ اینچی فولادی دارد، در صورتی که تارا اتوماتیک دارای رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی است. اما در طرف مقابل تارا با پیشرانه 16 سوپاپ تنفس طبیعی خود در قیاس با موتور 8 سوپاپ توربوشارژر شاهین استهلاک و دردسرهای نگهداری کمتری دارد، کابین شکیلتری در اختیارتان قرار میدهد و با ارائه سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کروزکنترل میتواند رفاه و اسایش بیشتری به دنبال داشته باشد. فرزند تازه وارد سایپا یعنی شاهین میتواند به عنوان جدیترین رقیب تارا مطرح باشد چراکه هر دو خودرو از پلتفرمهای جدید برخوردارند و طبق ادعای کمپانیهای وطنی از نظر ایمنی پیشرفت محسوسی نسبت به اسلاف خود داشتهاند.
سیستم کشش، سنسور عقب، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز کمکی، کروز کنترل، ایستایی در سربالایی و پایش فشار باد تایر از آپشن هایی هستند که هم در مدل تارا با جعبه دنده ای و هم در مدل تارا اتوماتیک وجود دارند. در متن فوق مشخصات فنی خودروی تارا، طراحی بدنه و طراحی داخلی، رنگ های خاص این خودرو، مزیت های پوشش نانو سرامیکی، مصرف سوخت، تجهیزات و امکانات و سپس مزایا و معایب این محصول ایران خودرو را به شما معرفی کردیم. نظر شما درباره خودرو تارا چیست؟ در قسمت نظرات برای ما بنویسید. موتور خودروی تارا یک نسخه بروز شده از خودروی پژو TU5 قدیمی است. قدرت موتور این خودرو ۱۱۳ اسب بخار است و از لحاظ مصرف سوخت و آلاینده ها نسبت به دیگر خودروهای هم رده خودش موقعیت مناسب تری دارد.
ایراداتی که ممکن است برای ضبط و مانیتور خودروی تارا شما به وجود بیاید، ممکن است از هر دو نوع سخت افزاری و یا نرم افزاری باشد، و برای هر دو نوع سیستم عامل اندروید و ویندوز نیز ممکن است به وجود بیاید. در هر صورتی که باشد فرقی نمیکند، ما مشکل مانیتورتان را برایتان رفع میکنیم. تارا اتوماتیک با گیربکس ۶سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک، به راننده این امکان را میدهد تا بین حالتهای متنوع رانندگی انتخاب کند.
نانو سرامیکی یک نوع پلیمر مایع و در عین حال بسیار سخت است که همه بدنه خودروی تارا را پوشش می دهد و می توان گفت پیوند مکانیکی و شیمیایی با سطح رنگ بر روی بدنه خودرو برقرار کرده است و مانند یک سپر محافظ عمل می کند. پوشش نانو سرامیکی لایه ای محافظ همراه با ماندگاری طولانی است. البته ایران خودرو سعی کرده با حجم دهی قسمت هایی از این خودرو، طرحی متفاوت و جدید خلق کند. چراغ های به هم پیوسته در این خودرو، به خودرو بازها حس بسیار خوبی می دهد زیرا تداعی کننده ماشین های خوش نامی مانند هیوندای آزارا، میتسوبیشی گالانت است مخصوصا که تاکنون هیچ خودروی داخلی به این شیوه طراحی و ساخته نشده است.
تارا جدیدترین خودروی ملی ایران خودرو به شمار می رود که به عنوان یک محصول مستقل به بازار عرضه می شود. پیش از این، سمند به عنوان اولین خودروی ملی آبی پوشان جاده مخصوص در اوایل دهه 80 خورشیدی به بازار عرضه شده بود و تا کنون محصولات مختلفی بر پایه آن تولید شده است. بر اساس اطلاعاتی که ایران خودرو منتشر کرده، ۰ تا ۱۰۰ تارا با جعبه دنده دستی ۱۲.۵ ثانیه است و حداکثر سرعتش به ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. همچنین تارا دندهای در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف میکند و از این نظر در دسته خودروهای خوشمصرف قرار میگیرد. ایران خودرو هنوز شتاب و مصرف سوخت تارا اتوماتیک را اعلام نکرده است. خودرو تارا یک سدان خانوادگی در کلاس ابعادی C است و به نوعی نسخه ایرانی پژو 301 محسوب میشود.
پلتفرم این خودرو با سدان فرانسوی یکسان است و ازآنجاکه پژو ۳۰۱ در آزمونهای موسسه یورو انکپ موفق به دریافت سه ستاره ایمنی شده است، بنابراین میتوان به استحکام مناسب شاسی و پلتفرم این خودرو امید بست. حال ایرانخودرو سعی نموده با طرحی جدید و متفاوت و حجمدهی برخی قسمتها، به جذابیتهای ظاهری این سدان کوچک فرانسوی بیفزاید، اما با کمی دقت متوجه میشوید که بخشی از هماهنگی میان اجزاء در این مسیر قربانی شده است. در واقع طراحی 301 علیرغم تمامی سادگیهایش از نظر هارمونی میان خطوط و قطعات، شرایط بهتری داشت. علاوه بر این، کنترل عملکرد مبدل گشتاور و مجموعه چرخدندهها نیز در اختیار کامپیوتر گیربکس قرار دارد. همچنین این خودرو با کنترل هوشمندانه ترانسمیسیون و تغییرات نرم و دقیق دنده، میتواند ایمنی بیشتری را در زمان رانندگی فراهم کند. همچنین به لطف فاصله میان محورهای جلو و عقب مناسب (2652 میلیمتر) جای پا برای تمامی سرنشینان عالی است و به نسبت ابعاد بدنه با فضایی جادار و نسبتاً راحت در داخل اتاق روبرو هستیم.
شتاب صفر تا 100 نسخه گیربکس دستی برابر با 12.5 ثانیه توسط ایران خودرو به صورت رسمی اعلام شده که این مقدار برای نسخه اتوماتیک برابر با 13 ثانیه است. وزن نسخه دنده دستی تارا برابر با 1150 کیلوگرم بوده که در نسخه اتوماتیک به 1190 کیلوگرم افزایش می یابد. البته نسخه اتوماتیک تارا به نسبت دارای امکانات بیشتری است.
امکاناتی چون سانروف، رینگ آلومینیومی، ایربگهای جانبی، صندلی های برقی جلو، دوربین دنده عقب، سیستم کی لس، سنسور نور و باران و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که مشخصات فنی هر دو نسخه دستی و اتوماتیک تارا شبیه به هم بوده و تفاوتی در این حوزه وجود ندارد. تولید 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور از مهمترین ویژگی های موتور TU5 پلاس است. خودروی تارا یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که تجهیزات و امکانات مناسبی مجهز است.
چرخدندهها با نسبتهای مختلف، دور موتور را به چرخها منتقل میکنند. این مبدل نیروی موتور را از طریق سیال (روغن گیربکس) به چرخدندهها منتقل میکند. جهت شرکت در دوره های تعمیراتی ایسیو و کار با پروگرامر های TNM و 7PROG با ما در ارتباط باشید. چنانچه مشکلی برای دانلود فایل و یا اجرای آن دارید، به صفحه راهنمای سایت مراجعه کنید. کیفیت متریال مورد استفاده هم برای این رده قیمتی قابل قبول به نظر میرسد و اگر در طول زمان دچار افت شدیدی نشود میتواند مشتریان را تا حدودی راضی نگاه دارد. به علت تاشوبودن صندلی های عقب تارا می توان تا ۶۰۰ لیتر بار زد.
این گیربکس اتوماتیک با قابلیت های پیشرفته خود، همواره در تلاش است تا تجربه رانندگی را برای کاربران بهبود بخشد. این مجموعه شامل فایل های PDF (کتاب الکترونیکی) نقشه های الکتریکی و انژکتوری تارا می باشد که به صورت اورجینال، با کیفیتی بسیار بالا جهت استفاده مشتریان و تعمیرکاران ارائه شده است. پرو مکانیک با هدف دسترسی آسان به منابع علمی و آموزشی معتبر حوزه عیب یابی و تعمیر خودرو شروع به فعالیت نموده است. با استعانت از خداوند متعال با ارائه خدمات با کیفیت امید داریم رضایت خاطر شما عزیزان را بدست آوریم.
این حالت برای بهبود رانندگی در شرایط لغزنده و برفی طراحی شده است. هرگونه ایده گرفتن و/یا کپی برداری و/یا استفاده علمی و آموزشی از کارگیک و محتوی آن، آزاد است. با این حال نکات مثبت کابین هم کم نیستند؛ اول از همه اینکه به لطف کپی برداری از نماینده پژو همه چیز به خوبی سر جای خودش قرار گرفته و با یک مجموعه اصولی و ارگونومیک طرف هستیم. با توجه با محدودیت های اقتصادی تولید قسمت هایی از این خودرو مانند جلو پنجره، سپر و چراغ ها باعث شده تا دست طراحان خودرو در ترسیم ناحیه پشت و نمای چهره زیاد باز نباشد به همین علت از اشکال هندسی تقریبا ساده با حداقل انحنا استفاده کرده اند. کامپیوتر گیربکس با استفاده از سنسورهای مختلف، شرایط رانندگی را نظارت میکند. انتخاب دنده مناسب توسط کامپیوتر گیربکس به صورت خودکار صورت میگیرد.
سدان جدید ایران خودرو دارای پیشرانه TU5P با حجم ۱.۶ لیتر، قدرت ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر است که در فرانسه با نام EC5 شناخته میشود. قدرت موتور تارا دندهای از طریق یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل میشود و تارا اتوماتیک دارای گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک است. این پیشرانه که به فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی مجهز است، ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE توان را به چرخ های جلوی این خودرو می رساند. وزن خالص این خودرو هزار و ۲۶۰ کیلوگرم اعلام می شود و مصرف سوخت ترکیبی آن ۷.۲۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. وب سایت پرو مکانیک جهت ارتقاء سطح اطلاعات فنی و عملی شما در راستای عیب یابی و تعمیرات خودرو ، بسته کتاب های دیجیتال (PDF) راهنمای تعمیرات تارا را آماده کرده است که یک مجموعه کامل در زمینه تعمیرات خودرو محسوب می شود.
این کامپیوتر با توجه به اطلاعات حاصل از سنسورها، دنده مناسب را انتخاب میکند. با تغییر دور موتور، مبدل گشتاور باعث حرکت نرم و بدون تکانه خودرو میشود. 1_ توشویی خودرو؛ توشویی خودرو بدون دقت کافی، ممکن است باعث سرایت آب و مواد شوینده به مانیتور خودرو بشود.
گیربکس اتوماتیک تارا (تیپ ترونیک) از جمله نمونههای پیشرفته و کارآمد در دسته گیربکسهای اتوماتیک است که به راننده امکان تعویض دستی دندهها را میدهد. این امر به راننده کنترل بیشتری بر روند رانندگی داده و مزایای متعددی را به همراه دارد. خودروی تارا به عنوان یک محصول مبتنی بر پلتفرم پژو 301 توسط ایران خودرو تولید شده و تا کنون نسخه های مختلفی از آن در بازار به فروش می رسد.
3_ استفاده از فلش ها و حافظه های جانبی حاوی ویروس؛ استفاده از حافظه های جانبی حاوی فایل های مخرب میتواند به سیستم عامل دستگاه آسیب جدی وارد کند و برنامه آن را مختل کند. قبل از اتصال فلش مموری به دستگاه از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. دفترچه راهنمای تارا اتوماتیک v2 را به صورت pdf را می توانید از طریق گزینه خرید محصول دانلود نمایید.
حالت رانندگی برفی یکی از قابلیتهای مهم در تارا اتوماتیک است که برای رانندگی در شرایط مسیرهای لغزنده و برفی طراحی شده است. این حالت، امکانات ویژهای را فراهم میکند تا راننده بتواند در محیطهای دشوارتر با سرعت و ایمنی بیشتری رانندگی کند. گیربکس تارا اتوماتیک، با انتخاب هوشمندانه دنده و تنظیمات رانندگی، میتواند مصرف سوخت را کنترل کند و حتی در برخی موارد بهصرفهتر از گیربکسهای دستی باشد.
این بستگی به شانس و اتفاقی که برای ضبط و مانیتور تارا شما افتاده است نیز دارد. بخصوص که روی تارا امکاناتی نظیر کنترل پایداری الکترونیکی هم قرار گرفته که برای هر ماشین امروزی از نان شب واجبتر است. البته پیشرانه TU5 پلاس مورد استفاده از نظر بازدهی حرف چندانی در برابر موتورهای روز جهان ندارد اما در قیاس با پیشرانه قدیمی TU5 بهبود نسبی را تجربه نموده.
پیشتر اعلام شده بود تولید نسخه آزمایشی خودرو تارا برقی تابستان ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان سال (بهمن ۱۴۰۰) نیز رونمایی خواهد شد. تارا فیس لیفت پژو ۳۰۱ محسوب میشود و روی پلتفرم IKP1 ساخته شده که ایرانیها بر اساس پلتفرم PF1 پژو سیتروئن طراحی کردهاند. به همین خاطر، مشخصات فنی خودرو ایرانی با همتای فرانسویاش تقریبا یکسان است. همچنین از نظر طراحی هم نقطه ضعفهایی در ظاهر و مونتاژ تارا دیده میشود که البته بخشی از این قضیه به سلیقه شخصی افراد بازخواهد گشت. با تمامی این صحبتها میتوان از تارا به عنوان قدمی هرچند دیرهنگام و کوچک اما مثبت و رو به جلو یاد نمود که پس از سالهای طولانی ما را با محصولی متفاوت و جدیدتر نسبت به خانواده 405 ایرانخودرو روبرو ساخته است. الگوی رودری های خودروی تارا به نسخه دوم ۳۰۱ شباهت دارد و سبک آن جدیدتر است.
خودروی تارا با نام K132 از سال ۱۳۹۹ با دنده دستی بر روی خط تولید رفت و پس از آن با طرح های پیش فروش به مشتریان عرضه شد. با شناخت دقیقتر از قابلیتهای این فناوری پیشرفته، میتوان از پتانسیل کامل تارا اتوماتیک بهره برد و لذت بیشتری از تجربه رانندگی به دست آورد. امیدواریم این مطلب، راهنمای مفیدی برای انتخاب و استفاده بهینه از خودروی تارا اتوماتیک باشد.
دیدگاهتان را بنویسید