از بین رفتن لاستیک ها، یکی از شایع ترین آسیب های وارد شده به خودرو هنگام دریفت است. دریفتر های حرفه ای، اغلب مجموعه ای از لاستیک ها را همراه خود دارند که به آن ها اجازه می دهد به سرعت لاستیک های خودرو را حین مسابقه تعویض کنند. حالا که هنوز قدرت دارید، چند بار پایتان روی کلاچ بگذارید و از روی آن بردارید تا ماشین دوباره دریفت کند.
بنابراین تصمیم داریم، بهترین ماشین ها برای دریفت در کشورمان را معرفی کنیم. چنانکه این تکنیک سرعت موتور گیربکس و تایر ها رو باهم متعادل نگه میداره پس دراین تکنیک تکانهای سریع ناشی از افت RPM و سرعت ماشین وجود نداره و معکوس کشیدن به راحتی و نرمی صورت میگیره . این تکنیک به راننده اجازه میده که در موقع معکوس راننده RPM رو برای معکوس تنظیم کنه و درهمان حال از ترمز هم برای انتقال نیرو از عقب به جلو و سبک کردن عقب ماشین استفاده کنه . ترمز دستی خودرو را بکشید یا از ترمز پارک استفاده کنید و برای اینکه تسلط پیدا کنید، یک تا دو بار اینکار را تکرار کنید.
با توجه به قیمت بالای نسلهای جدید بی ام و سری ۳ در کشور ما، استفاده از آنها برای دریفت، بسیار پرهزینه است. در نتیجه میتوان نسلهای دوم و سوم این خودرو را گزینههای مناسبی برای دریفت در ایران دانست. این ماشین علیرغم این که از توان فنی بسیار بالایی برخوردار است، قیمت مقرون بهصرفهای دارد.
برای تسلط بیشتر می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید تا به خوبی یاد بگیرید؛ اما این نکته را به خاطر بسپارید که نباید این کار را در هر محیطی انجام دهید. همانطور که در مرحله اول گفتیم در ابتدا باید محیطی باز و آزاد را برای اینکار انتخاب کنید. از طرفی دیگر طبق استانداردهای مشخص شده، دریفت زدن به صورت اصولی باید روی آسفالت انجام شود. وقتی ماشین انگار بیش از حد می پیچد، کنترل سوخت آن را بیشتر کنید و ترمز دستی را مقداری رها کنید. وقتی حس کردید که ماشین دارد بیش از انتظارتان سر پیچ مستقیم می رود، و زاویه از دست می دهد، ترمز دستی را محکم تر بکشید.
بعدها سر استرلینگ موس راننده مشهور بریتانیایی تکنیک نوولاری را بهبود بخشید و با استفاده از پدال گاز و فرمان به استاد عبور از پیچ های فرمول یک تبدیل شد. نیسان آلتیما که با نام سفیرو نیز شناخته میشود، یک گزینه ایدهآل برای تیونینگ و دریفت زدن در ایران است. این خودرو بارها در مسابقات دریفت کشوری حضور داشته و بسیاری از رانندگان با این سدان قدیمی حرکات نمایشی جذابی انجام میدهند.
یک موتور توربو، قدرت خود را از گازهای داغی که از محفظه احتراق خارج می شوند، تامین می کند. حالا سرعت را به آرامی تا جایی که می خواهید و با آن راحت هستید افزایش دهید تا به خوبی این سرعت را بشناسید و هیچ وقت بالاتر از این سرعت دریفت نکنید مگر در زمان تمرین اینکار را انجام دهید. با قرار دادن یک مخروط در مرکز محیطی که قرار است دریفت زدن انجام شود، می توانید تا حد زیادی ایمنی این کار را بالا ببرید و با خیال راحت شروع کنید. یک پیچ S شکل چپ و راست ٫ نسبتا سریع که معمولا قبل از مسیر مستقیم و گاهی در انتهای آن تعبیه میشود تا رانندگان مجبور به کاهش سرعت شوند. به عنوان یک راننده، هر قدر هم حرفه ای باشید، ممکن است کنترل خودرو را از دست دهید و با چیزی برخورد کنید و آسیب های شدیدی به بنده خودرو وارد شود. ناگفته پیداست که آسیب های این چنینی، یقیناً آسیب های بدنی جبران ناپذیری را نیز برای راننده در پی خواهد داشت.
درست است که این خودرو، یک گزینه نسبتا گران قیمت برای دریفت زدن است. اما به لطف پیشرانه ۳ لیتری با ۲۱۸ اسب بخار قدرت، تبدیل به یکی از بهترین ماشین ها برای دریفت شده است. همچنین این خودرو دیفرانسیل عقب بوده و دارای هندلینگ عالی است، بنابراین میتوانید رانندگی و دریفت جذابی را با آن تجربه کنید. برای این منظور می توانید از ترمز، کلاچ، گاز، فرمان و ترمز دستی استفاده کنید.
این کار یک شیفت قدرت بوده و درواقع شما سعی بر این دارید که صدای جیر تایرها را تکرار کنید. برای اینکار بهترین حالت این است که ماشین را در دنده 2 قرار دهید چرا که با استفاده از دنده دو می توانید طیف وسیعی از سرعت را داشته باشید و از طرفی دیگر این امر به تقویت گشتاور موتور کمک بسیاری می کند. یکی از سوالات پرتکرار بسیاری از کاربران این است که چگونه با سمند دریفت بکشیم؟ برای انجام این کار شما ابتدا باید دنبال یک محیط آزاد و بزرگ باشید و سپس راهی پیدا کنید تا بتوانید چرخ های عقب خودرو را بلغزانید. در ادامه مقاله به اموزش دریفت دور میدان با ماشین و همینطور تکنیک های دریفت پرداخته ایم اما قبل از اینکه به پاسخ این سوال بپردازیم که چگونه دریفت کنیم، باید با بعضی از اصطلاحات دریفت خودرو آشنا شوید. در مسابقات دریفت رانندگان باید سعی کنند در چرخش به دور یک محور دایره ای مانند خودرو را کنترل کرده و در این حالت بیشترین امتیاز را از استایل حرکات و تکنیک های مورد استفاده در رانندگی توسط داوران و تماشاچیان کسب کنند. حال ماشینی پیدا کنید را که دارای سیستم انتقال به چرخ های عقب یا سیستم انتقال دستی باشد.
بنابر این مطئنا مرکز شهر و یا خیابان ها محلی مناسب برای این کار نیستند. کافیه کمی توی سرویس اشتراک ویدیو فیلو بچرخی تا بتونی جدید ترین ویدیوهای رایگان آموزشی، خبری، عاشقانه، طنز، مذهبی، ورزشی، آشپزی، سلامتی، موزیک ویدیو و… درضمن فیلو بهت این امکان رو میده که با آپلود ویدیو، درآمد آنلاین خیلی خوب داشته باشی. در صورتی که اپلیکیشن فیلو را نصب کرده اید؛ برای تماشا یا دانلود این ویدیو وارد اپلیکیشن شده، از منو گزینه اسکن را انتخاب کرده و کد زیر را اسکن کنید. برای دانلود این ویدیو، اپلیکیشن فیلو را از مارکت ها یا بصورت مستقیم نصب کنید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم.
این زاویه باید از زاویه لغزش چرخ های جلو بیشتر باشد تا خودرو به حالت اوور استیر دربیاید که این اعمال اغلب برای خودرو های محور عقب متحرک مقدور است. در مرحله دوم باید خودرویی را انتخاب کنید که مجهز به سیستم انتقال به چرخ های عقب یا سیستم انتقال دستی باشد. در حالت عادی و استاندارد خودرو شما باید ماشین مسابقه ای یا حداقل با نسبت نزدیک به 50/50 باشد تا قدرت کافی داشته باشد که بتواند چرخیدن چرخ ها را حفظ کند؛ سپس به یک محوطه آزاد بروید. همانطور که می دانید دریفت درواقع به معنای گرد و خاک بلند کردن است که بیشتر در مسابقات اتومبیل رانی کاربرد دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به مهارت های رانندگی علاقه مندید، در این مقاله از اتوصافکار قصد داریم به آموزش دریفت کشیدن با ماشین بپردازیم؛ بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.
برای شروع دریفت کردن فقط باید از کنترل سوخت استفاده کنید و سپس از کنترل سوخت مناسب برای ادامه پیچ ها استفاده نمایید. حالا نوبت به دریفت زدن با خودروهای مجهز به دیفرانسیل جلو یا FWD می رسد. در این روش برای اینکه چرخ های عقب را دچار هرزگردی کنید، بهتر است از ترمز دستی استفاده کنید. این اتفاق در حالی است که در خودرو دیفرانسیل عقب با استفاده از قدرت و گشتاور اتومبیل دریفت انجام می شود، فقط در مواردی مانند دریفتهای طولانی برای کاهش چسبندگی بیشتر از ترمزدستی استفاده میگردد. در حالی که بسیاری از خودروهای مطرح دنیا نتوانستند در ایران حضور داشته باشند، این خودروی کرهای توانست طرفداران زیادی را جذب کند. با توجه به پیشرانه ۸/۳ لیتری، سیستم تعلیق نسبتا مستحکم، طراحی اسپرت و ساختار دیفرانسیل عقب، میتوان آن را هم یکی از بهترین ماشین ها برای دریفت معرفی کرد.
این خودرو اسپرت و خاص، با تعداد محدودی در کشور ما حضور یافت و توانست توجه خریداران را به خود جلب کند. درست است که این ماشین به عنوان یک کوپه اسپرت شناخته میشود، اما یکی از انتقادهای وارده به آن، پیشرانه کمتوان است. برای این که بتوان تویوتا ۸۶ را تبدیل به یک ماشین دریفت کرد، باید تغییرات فنی نسبتا زیادی صورت گیرد. این خودرو دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری است که میتواند ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور و ۲۰۰ اسب بخار قدرت را به چرخهای عقب بفرستد. هر چقدر کنترل سوخت بیشتر باشد، پیچ ماشین هم بیشتر می شود و همچنین ماشین را از قسمت های پیچ دورتر می کند. برعکس هر چقدر میزان کنترل سوخت کمتر باشد، باعث کاهش زاویه شده و به خودرو شما اجازه می دهد تا آزادانه به داخل پیچ برود.
شما هر چقدر هم که یک راننده حرفه ای باشید ممکن است به طور ناگهانی کنترل خودرو از دستتان خارج شود و یا با یک چیز غیر منتظره برخورد کنید و باعث آسیب به خودرو و درنهایت شما شود. به همین دلیل باید گفت چنین آسیب هایی می تواند برای راننده بسیار خطرناک و جبران ناپذیر باشد. برای اینکار می توانید سرعت هر یک از تمرینات بالا را تا حد موردنظر افزایش دهید. لاذم به ذکر است که اگر شما مالک خودرو پژو 405 هستید و به دنبال اموزش دریفت با 405 هستید، می توانید همین مراحل زیر را طی کنید. این اصطلاح به معنای سر دادن اتومبیل با پهلو در نتیجه یک حالت oversteer و در حالتی فراتر از محدوده لیمیت های خودرو و همینطور چسبندگی لاستیک ها می باشد.
کنترل سوخت بیشتر باعث پیچ بیشتر ماشین می شود و نیز ماشین را از مرکز پیچ دور می کند. فروشگاه اینترنتی دیجی اسپرت به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در صنف لوازم جانبی خودرو با بیش از چندین سال تجربه، قصد دارد نیازهای مشتریان خود را در کوتاه ترین زمان ممکن برآورده کند. ما در دیجی اسپرت قصد داریم تا شما در خانه دوم یعنی ماشینتان با مقرون بصرفه ترین قیمت ها و بهترین کیفیت لوازم مورد نیازتان را سفارش بدید و لذت ببرید. در خودرو های با جعبه دنده دستی به جای این تکنیک، بعضا از تکنیک Heel and Toe نیز استفاده می شود. فشردن بیش از حد ترمز در پیچ موجب اوور استیر و در نهایت اسپین شدن می گردد.
خودروهایی که در آنها سیستم مک فرسون به کار رفته بسیار مقبول تر هستند. در ضمن مهم ترین مورد یک دیفرانسیل لغزش محدود LSD (Limited Slip Differential ) است. این دیفرانسیل قدرت را به چرخ هایی که چسبندگی آنها زیاد است می فرستد. چون ترمز دستی چرخهای عقب را قفل میکند برای انجام دریفت وسیله مناسبی است. ترمز دستی را از سرعت 48 تا 64 کیلومتر بر ساعت بکشید (سرعت های کمتر از این انرژی جنبشی ناکافی به دست خواهد داد و نخواهید توانست به مخطور برسید). در رقابت های دریفت رانندگان سعی در کنترل خودروی خود در چرخش به دور یک محور دایره ای دارند تا بتوانند بیشترین امتیاز را از استایل حرکات و تکنیک های مورد استفاده خود از داوران و ببیندگان کسب کنند.
مرحله سخت کار از اینجا شروع می شود، باید تا حد ممکن بدون افت سرعت، با حداکثر سرعت، زاویه و دود!! C کلاس نیز به عنوان رقیب سنتی سری ۳ میتواند در این لیست حضور داشته باشد هرچند قیمت بالاتری داشته و احتمال دریفت زدن با آن کمتر خواهد بود. برخی نسخههای C کلاس همچون C350 به لطف ساختار دیفرانسیل عقب، پیشرانه ۶ سیلندر با حدود ۲۷۰ اسب بخار قدرت و گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک میتوانند گزینه خوبی برای دریفت زدن باشند. البته واضح است که دریفت زدن با خودروهای استاندارد آسیبهایی را نیز در پی خواهد داشت. از آنجایی که بخشهایی همچون پیشرانه، چرخ ها و گیربکس تحتفشار شدیدی قرار میگیرند بنابراین طبیعی است که این بخشها مشکلاتی همچون داغ کردن، استهلاک بالا و خرابی را داشته باشند. میتوان تویوتا ۸۶ یا همان GT8 را به عنوان یکی از بهترین ماشین ها برای دریفت معرفی کرد.
قبل از شروع، مقالات زیر در رابطه با رانندگی هم می تواند برای شمایی که علاقه مند به رانندگی و یادگیری مهارت های رانندگی هستید به کمک شما بیایند. راننده ژاپنی Keiichi Tsuchiya و یک افسانه زنده ٫ افراد دیگری نیز این ادعا را دارند ولی بدون شک این راننده سلطان دریفت است. معمولاً یک جفت لاستیک، با توجه به زمان جلسه دریفت، می تواند حدود 2 تا 3 جلسه دوام بیاورد. دریفت برای لاستیک ها، به خصوص لاستیک های عقب، بسیار مضر است و هیچ لاستیکی توانایی مقاومت در مقابل بیش از 2 تا 3 جلسه دریفت را نخواهد داشت. علاوه بر اینکه برای اجرای این تکنیک اتومبیل شما باید مخصوص پیست باشد رولر بار نیز باید در آن نصب شده باشد تا در صورت بروز مشکل راننده در خطر نباشد. همانطور که بالا تر به آن اشاره کردیم در مرحله اول باید محیط و شرایط ایمن برای این کار را رعایت نمایید.
یک اصطلاح آمریکایی می باشد، دریفتی که در مسیر مستقیم انجام می شود و به نام های تکنیک Swaying Drift و Manji معروف هستند. در صورت امکان، سیستم انتقال را به دنده پایین قفل کنید تا حداکثر گشتاور به دست بیاید. چرخاندن چرخهای عقب حول چرخهای جلو ٫ به صورت متناوب و معمولا بصورت در جا ٫ میتوان اتومبیل را آنقدر چرخاند تا لاستیکها بسوزند و تبدیل به پودر و دود شوند. قفل متضاد را با همان سرعت تکرار کنید تا بتوانید ماشین خود را به خوبی کنترل کنید. حوستان باشد که نباید این تمرین را در جاده ها و خیابان ها انجام دهید. از این تکنیک زمانی هنگام حرکت و برای افزایش زاویه و یا تقویت چرخش چرخ ها استفاده می شود.
پیشرانه تنفس طبیعی ۶ سیلندر جنسیس کوپه، قادر به تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور است. همچنین این خودرو به یک گیربکس ۸ سرعته مجهز است که وظیفه انتقال نیرو به چرخها را بر عهده دارد. یکی از متفاوتترین خودروهای معاصر هیوندای را میتوان جنسیس کوپه دانست.
اگرچه موتورهای توربو شارژ در برابر گازهای خروجی با دمای بالا مقاومت خوبی دارند، ولی هر عاملی که دمای این گازها را افزایش دهد به آن آسیب شدیدی وارد می کند. در بعضی از مواقع بسیاری از رانندگان شاهد منفجر شدن موتور توروبو به دلیل دمای بالای آن بوده اند؛ بنابراین از این موضوع قافل نشوید. همانطور که می دانید قدرت موتور توربو توسط گازهای داغ خارج شده از محفظه احتراق تامین می شود. در این بخش از مقاله قصد داریم آسیب هایی که دریفت کردن به خودرو شما وارد می کند را بررسی کنیم.
دریفت یک رشته اتومبیل رانیست که اخیرا در کشور ما نیز مسابقات و رقابت های بیشتری نسبت به گذشته در این رشته برگزار می شود. یکی از مهم ترین و اصلی ترین آسیب هایی که دریفت کردن می تواند به شما وارد کند، آسیب های جسمی و بدنی می باشد و در بعضی از شرایط می تواند برای شما گران تمام شود. اگر به دنبال روش هایی برای براق کردن رینگ و لاستیک خودرو در خانه هستید، مقاله براق کردن رینگ و لاستیک خودرو را از مطالعه کنید. اگر قصد معامله خودرو دارید و می خواهید اطلاعات کاملی درمورد مدارک و مراحل معامله خودرو به دست آورید، مقاله مدارک و مراحل معامله خودرو را از دست ندهید. اگر ماشین شما به صافکاری احتیاج دارد و به دنبال بهترین مرکز صافکاری خودرو با بهترین خدمات و کمترین هزینه هستید، روی لینک زیر کلیک کنید.
تکنیک های دریفت شامل دو روش استفاده از کلاچ (clutching technique) و استفاده از ترمزدستی (hand-brake technique) می شود که درمورد هر دو این تکنیک ها بطور کامل در مقاله توضیح داده ایم. در مسابقات دریفت زنی حتما شاهد خارج شدن دود از لاستیک ها بوده اید که نتیجه گرما و اصطکاک زیاد در هنگام دریفت لاستیک ها می باشد. آسیب دیدن لاستیک ها از جمله رایج ترین آسیب هایی است که دریفت زنی به خودرو وارد می کند.
برای اجرای تکنیک های دریفت به درستی، خودروی شما حتما باید یک دیفرانسیل عقب قوی باشد ( و یا موتور آن قابلیت ارتقا زیادی داشته باشد) سبک وزن باشد و نسبت وزن عقب و جلو آن مناسب باشد. ممکن است این سوال در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شود که آیا با هر ماشینی میتوان دریفت زد؟ باید گفت که معمولا شرط خاصی برای نوع خودرو مورد استفاده برای دریفت وجود ندارد، اما این کار با ماشینهای محور متحرک جلو بسیار سختتر است. دریفت زدن با هر خودرویی امکان پذیر است، اما اگر یک خودرو دارای یک سری ویژگیها باشد، دریفت زدن بسیار راحتتر و لذتبخشتر خواهد بود. دریفت یکی از رشتههای موتور اسپرت است که در سالهای اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر به رانندگی با خودرو علاقه داشته باشید، مطمئنا با دیدن دریفت شگفتزده خواهید شد. این کار به دلیل هیجان زیادی که دارد، بیشتر به صورت تفریحی انجام میشود.
اگر شما علاقه مند به آموزش دریفت کشیدن و دریفت کردن با خودرو هستید با این مقاله از هاو کن یو همراه باشید. فرمان را به داخل پیچ بگردانید طوری که انگار می خواهید از پیچ عبور کنید. به سمت مخروط و دور آن برانید و ترمز دستی را بکشید تا دور 180 درجه بزنید. با تمرینات متوالی به این نتیجه خواهید رسید و مهارت های آن را فرا خواهید گرفت. بسیاری از افراد در این باورند که مهارت بالای رانندگی و تمرین مکرر برای دریفت زدن کافی است؛ اما خودرویی که به این منظور استفاده میشود، باید دارای برخی ویژگیهای خاص باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال آشنایی با بهترین ماشین ها برای دریفت در ایران هستند.
در نهایت، باید بدانید که رانندگی کردن، یک عمل عمومی است؛ اما دریفت کردن، نیازمند مهارت های بالا در رانندگی و عکس العمل های سریع است. دریفت کردن، کار خطرناکی است و از دست دادن کنترل خودرو به معنی چرخش خودرو و برخورد شدید با اجسام اطراف است که حتی می تواند به مرگ منجر شود. این همان حس و حالی است که معتادان هیجان و آدرنالین را به سمت دریفت می کشاند.
ولی در عالم رانندگی به لیز دادن خودرو با استفاده از ترمز دستی یا بکس باد کردن میگن. در صورتی که بخواهید دریفت زدن را در پیچ های بعدی ادامه دهید، باید علاوه بر اینکه فرمان را به طور کامل کنترل کنید، بلکه فشار وارد شده به پدال گاز را تنظیم کنید تا از دور زدن خودرو جلوگیری کنید. در این هنگام اگر راننده خودرو را به طور کامل کنترل کند، می تواند با کنترل فرمان مسیر خود را تغییر دهد و با دریفت زدن وارد پیچ بعدی شود.
این اصطلاح به یک حرکت نمایشی گفته می شود که به معنای چرخاندن چرخ های عقب حول چرخ های جلو به صورت متناوب و یا بصورت در جا می باشد. در این حالت می توانید اتومبیل را تا حدی بچرخانید که لاستیک ها بسوزند و در آخر تبدیل به پودر و دود شوند. زمانی که خودرو شروع به oversteer می کند فرمان در سمت مخالف پیچ چرخانده می شود.
البته خودروهای چهار چرخ محرکی نیز هستند که به نمونههای دیفرانسیل عقب تبدیل شدهاند تا در دریفت حضور پیدا کنند. از جمله این خودروها میتوان به سوبارو WRX، تویوتا آونسیس، سایون tC و… اشاره کرد. قبلاً خودروهای چهار چرخ محرک نیز مجوز حضور در مسابقات دریفت را داشتند اما امروزه حضور آنها در اکثر مسابقات ممنوع شده است. دریفت یک حرکت بسیار هیجانانگیز است که انجام آن، نیاز به یک خودرو مناسب و آموزشهای صحیح دارد. با توجه به این که دریفت زدن دارای خطراتی است، بهتر است همواره در پیست انجام شود.
معمولا از دنده دو استفاده می شود چرا که دنده دو طیف وسیعی از سرعت را ممکن می سازد و برای تقویت گشتاور موتور بهترین دنده است. زاویه دریفت، دود لاستیک، استایل خودرو، صداهای غرش بیشتر از خودرو و ثابت ماندن در مسیر پیست از جمله مواردیست که امتیازات بیشتری را جمع می کنند. دریفت درباره عبور از خط پایان به عنوان نفر اول نیست، بلکه مساله نمایش و لذت است.
تا اینجا با مفهوم دریفت ماشین چیست و اینکه چگونه دریفت بکشیم آشنا شدید. حال در این بخش از مقاله قصد داریم به آموزش دریفت کشیدن با ماشین بپردازیم. این اصطلاح به یک پیچ S شکل گفته می شود که به صورت چپ و راست است و معمولا قبل از مسیر مستقیم و گاهی در انتهای مسیر قرار داده می شود تا رانندگان به اجبار سرعت خود را کاهش دهند. رانندگان می توانند از مواردی مانند زاویه دریفت، دود لاستیک، استایل خودرو، صداهای غرش خودرو و ثابت ماندن در مسیر پیست امتیاز بالایی بگیرند. باید بدانید که دریفت درواقع عبور از یک خط پایان و نفر اول شدن نیست بلکه فرصتی برای لذت و نمایش است. ترمز دستی را بکشید و یا از ترمز پارک استفاده کنید و برای اینکه ترستان بریزد، یکی دو بار این کار را انجام دهید.
دیدگاهتان را بنویسید