دقیق ترین روش هواگیری رادیاتور در 5 دقیقه بابا پارت
صدای رادیاتور می تواند دلایل زیادی داشته باشد، اما در بسیاری از موارد نشانه آن است که زمان هواگیری رادیاتورها فرا رسیده و به سرعت باید هواگیری کنید. در هر صورت، اگر رادیاتور شما صدا می دهد، باید آن را بررسی کنید تا از بروز مشکل بدتر جلوگیری کنید. در نهایت، باید مایع خنککننده جدید و ضدیخ را به سیستم اضافه کنید.
سپس، درب مخزن رادیاتور را باز کنید و مطمئن شوید که سطح آب در حد مناسب است. پس از آن، موتور را روشن کرده و گرما دهید تا فن رادیاتور شروع به کار کند. در این حین، باید به دنبال پیچ هواگیری رادیاتور باشید که معمولاً در بالاترین نقطه سیستم خنککننده قرار دارد. با باز کردن این پیچ، هوای محبوس شده خارج شده و آب جایگزین آن میشود. هواگیری رادیاتور خودرو یکی از مراحل مهم نگهداری خودرو است که به حفظ عملکرد مناسب سیستم خنککننده کمک میکند. رادیاتور، که وظیفه خنک کردن موتور را بر عهده دارد، میتواند به دلیل ورود هوا به سیستم، دچار اختلال شود.
اگر میبینید که شلنگ رادیاتور سفت یا به صورت اسفنجی است باید آن را تعویض کنید زیرا در در خطر پارگی قرار میگیرد. بعد از این که سطح مایع رادیاتور ثابت ماند و دیگر حبابی مشاهده نکردید درپوش رادیاتور را ببندید. همچنین برای خروج بهتر هوا نیز میتوانید با کمک جک قسمت جلوی ماشین را بالا ببرید. معمولا هوا بالاتر از آب قرار میگیرد و در صورتی که ماشین را روی جک قرار دهید، خروج هوا با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. لاستیک تیوبلس (Tubeless Tire) نوعی لاستیک بدون تیوب داخلی است که مستقیماً روی رینگ چرخ نصب میشود. این نوع لاستیک به دلیل مزایا و ویژگیهای خاص خود در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
سپس سطح آب داخل مخزن را مجددا بررسی کنید و در صورتی که آب کافی داخل رادیاتور وجود داشت، درب آن را ببندید. پر کردن مخزن رادیاتور را باید تا هنگامی ادامه دهید که آب از تمامی پیچهای هواگیری خارج شود. در صورتی که از یکی از پیچهای هواگیری آب خارج نشد موتور را روشن کنید تا هوای داخل سیستم بهصورت کامل خارج شود و خروج آب از آن را مشاهده نمایید. برای آشنایی بیشتر با مراحل و اصول هواگیری رادیاتور تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.
شلنگ یا جنت رادیاتور یک بخش اساسی از سیستم خنک کننده است و به دو بخش شلنگ بالایی و پایینی تقسیم میشود.. مایع داغ از طریق لوله بالا و مایع خنک از طریق لوله پایین منتقل می شوند. عمدتا سوختن واشر سر سیلندر است و برای تعویض آن باید به تعمیرگاه مراجعه فرمایید. هنگام پر کردن رادیاتور، معمولا مقداری هوا نیز وارد آن خواهد شد و به همین خاطر ضروری است تا هواگیری رادیاتور خودرو را پس از هر بار پرکردن رادیاتور نیز انجام دهید. برخی اوقات هنگام پرکردن رادیاتور ممکن است مقداری هوا نیز وارد مخزن آب آن شود.
اگر ماشین جوش بیاورد و شما اقدامات لازم را انجام ندهید به سایر قطعات خودرو این خرابی منتقل خواهد شد. در ادامه راهنمای خرید رادیاتور از یک فروشگاه لوازم یدکی را با شما به اشتراک میگذاریم. امیدواریم با خواندن این مطلب در خصوص خرید لوازم یدکی ام وی ام 110 راهنمایی شوید.
وجود این حبابهای هوا باعث میشود دما بالا برود و به موتور آسیب برسد. پس از اتمام هواگیری، موتور را خاموش کرده و اجازه دهید خودرو سرد شود. سپس، سطح مایع خنککننده را دوباره بررسی کنید و در صورت نیاز، مایع اضافه کنید. خودرو را برای یک تست رانندگی ببرید تا از عملکرد صحیح سیستم خنککننده اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان از اینکه هوای محبوس شده به طور کامل خارج شده و سطح مایع خنککننده به درستی تنظیم شده است، درب رادیاتور را به دقت ببندید.
اگر اب حباب داشت این کار را تا موقعی ادامه دهید که دیگر حبابی وجود نداشته باشد. برای این کار در حالی که درپوش رادیاتور باز است، ماشین را روشن کنید و اجازه دهید حدود 15 تا 20 دقیقه ماشین به فعالیت خودش ادامه دهد. این کار را باید تا جایی ادامه دهید که هوای داخل سیستم بهصورت کامل از پیچهای هواگیری خارج شود و آب بدون قطع و وصل شدن از آنها خارج شود. رادیاتور یکی از قطعات مهم خودرو است و وظیفه آن این است که موتور و سایر قطعات آن را خنک کند. موتور خودرو همیشه باید در دمای مشخصی فعالیت نماید و در صورتی که دمای موتور از مقدار ذکرشده بالاتر برود، قطعات آن تاب برمیدارد و هزینه سنگینی را به شما تحمیل میکند. زمانی که رادیاتور پر میشود، معمولاً مقداری هوا نیز وارد آن خواهد شد.
البته در صورت نیاز شما با استفاده از خدمات تعمیر خودرو آچاره قادر هستید تا روند هواگیری رادیاتور خودرو را در زمانی کوتاه به انجام برسانید. در صورتی که در این زمنیه سوالی دارید میتوانید از طریق قسمت نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. تمامی ماشینهایی که دارای پیچ هواگیری رادیاتور هستند، پس از هربار تخلیه رادیاتور و پر شدن دوباره آب رادیات باید هواگیری شوند تا شما با عدم گردش آب در رادیاتور ماشین مواجه نشوید. در مدلهایی هم که پیچ هواگیری ندارند، باید مدتی پس از پر کردن مخزن رادیاتور منتظر بمانید تا آب وارد تمامی مجاری موتور شود.
پس از باز کردن پیچ، هوا خارج خواهد شد، این کار را باید تا پایان تخلیه هوا انجام دهید و سپس پیچ را محکم ببندید. پس از خاموش کردن موتور، صبر کنید تا خنک شود و میزان مایع را چک کنید. در صورت کاهش سطح مایع، آن را دوباره اضافه کنید تا به نشانه پر برسد. شلنگ رادیاتور به دلیل ماهیت لاستیکی آن نرم است و باید بتوانید آن را با دست فشار دهید.
با رعایت نکات ایمنی و استفاده از قطعات با کیفیت، میتوانید این کار را به صورت موفقیتآمیز انجام دهید. فراموش نکنید که در صورت نیاز، مشاوره از تعمیرکاران حرفهای نیز میتواند به شما کمک کند تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاههای لوازم یدکی، بهترین قطعات را با قیمتهای مناسب ارائه میدهد. شما میتوانید با مراجعه به وبسایت ما یا تماس با مشاورین ما، از کیفیت و قیمت محصولات مطلع شوید.
پس از گرم شدن موتور، پیچ هواگیری را که معمولاً در بالاترین نقطه سیستم خنککننده قرار دارد، پیدا کنید. در صورتی که با این روش نتوانستید هواگیری رادیاتور را به درستی انجام دهید یا اگر نشانههای وجود هوا در سیستم همچنان پابرجاست، توصیه میشود به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. گاهی اوقات، ممکن است نیاز به تعویض قطعاتی مانند واشر سرسیلندر یا درب رادیاتور باشد که در صورت خرابی، میتوانند باعث ورود هوا به سیستم شوند.
در مورد نحوه هواگیری رادیاتور پژو 206، ام وی ام 315 برای پیدا کردن پیچ ها کمی به زحمت خواهید افتاد چون مستقیما آن را نمیتوانید ببینید. بعداتمام مراحل موتور را استارت می زنیم اگر فن دور ارام کار کرد و قطع شد یعنی هواگیری درست انجام شده است. بیشتر دریچههای تخلیه یک قطعه فلزی کوچک و دایرهای هستند که در وسط آن یک سوراخ مربعی برای کلید خونریزی وجود دارد. همانطور که کلید را وارد می کنید، باید احساس کنید که آنها به هم قفل شده اند. مرحله بعدی این است که کلید را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا شیر آزاد شود.
اگر رادیاتورهای مختلفی در خانه خود دارید، بهتر است بدانید که اصول و نحوه هواگیری رادیاتور به طور کلی یکسان است. در این مرحله، باید تعیین کنید که ابتدا کدام رادیاتورها را می خواهید هواگیری کنید. اگر تنها یک رادیاتور در خانه شما وجود دارد که به درستی کار نمی کند، می توانید ادامه دهید و از این مرحله صرف نظر کنید. اگر با چند رادیاتور مشکل دارید، فهرستی ایجاد کنید که ترتیب هواگیری آن ها را نشان میدهد. نحوه هواگیری حوله خشک کن نیز مشابه با رادیاتورهای معمولی است و تفاوت چندانی ندارد. همانطور که قبلا توضیح داده شد، ابتدا بهتر است در یک طبقه از دورترین رادیاتورها به سیستم گرمایش مرکزی شروع کنید.
اگر رادیاتور شما دارای مشکلات زیر است، وقت هواگیری رادیاتورها رسیده است. قبل از شروع به هواگیری، حتماً مطمئن شوید که موتور خودرو گرم نباشد. زیرا انجام این کار در حالی که موتور داغ است میتواند منجر به پاشیده شدن مایع خنککننده بر روی شما و سوختگی گردد. قبل از هر چیز، اطمینان حاصل کنید که موتور خودرو کاملاً خنک شده است.
بنابراین، شناخت علائم خرابی و اقدام به موقع برای تعویض این قطعه ضروری است. رادیاتور قسمتی از سیستم خنک کننده خودرو است که شامل مایع خنک کننده، لوله هایی برای گردش این مایع، یک فن و یک ترموستات است. رادیاتور دمای موتور را تنظیم میکند و از گرم شدن اضافی آن جلوگیری میکند.
اگر همچنان حبابهایی مشاهده کردید، یعنی هنوز هواگیری به طور کامل انجام نشده است. اگر شما به هر دلیلی نمیتوانید این فرایند را به شکل دستی انجام دهید، بهتر است به یک مکانیک حرفهای مراجعه کنید. پتروتکس – Petrotex تولید کننده و توزیع کننده اصلی مکمل بنزین و محلول پاککننده سیستم سوخترسانی خودرو با تکنولوژی منحصربفرد نانو و فرمولاسیون انحصاری و اختصاصی در ایران است. در کل ایران میتوانید محصولات را با پرداخت و تحویل درب منزل سفارش دهید. به همین راحتی هواگیری ام وی ام 110 یا هواگیری ام وی ام 530 را میتوانید انجام دهید.
حتما قبل از بالا زدن ماشین درپوش رادیاتور را شل کرده و یا بردارید. سردی کلی رادیاتور نشان هوا داشتن رادیاتور نمی باشد زیرا در صورت هوا داشتن رادیاتور قسمتی از رادیاتور سرد می باشد و نیاز به هواگیری رادیاتورها نمی باشد. این مورد می تواند به دلیل هوای حبس شده در لوله ها باشد که از جریان آب گرم داخل رادیاتور جلوگیری می کند. برای هواگیری، درب رادیاتور را باز کرده و شخصی در پشت فرمان نشسته و گازمیدهد.
پکیج را در حالت زمستانه روشن کنید و منتظر بمانید تا تمام رادیاتورهای خانه یا محل کار شما گرم بشود . برای گرم شدن رادیاتورها عجله نکنید و بگذارید رادیاتورها بطور کامل گرم بشود. اگر شلنگها باد کرده باشند، این ممکن است به دلیل وجود مشکل در واشر سر سیلندر باشد. اگر هوا خارج شود، نشان میدهد که واشر سرسیلندر سوخته و رادیاتور هواگرفته است. بسیاری از دارندگان خودرو ممکن است تمایل داشته باشند که به جای مراجعه به تعمیرگاه، خودشان اقدام به تعویض رادیاتور بخاری کنند. در حالی که این کار امکانپذیر است، اما نیاز به دقت و دانش فنی دارد.
ابتدا درب رادیاتور را باز کرده و شیر T شکل موجود در پایین رادیاتور را باز کنید تا آب کاملاً تخلیه شود. در خودروهایی مانند پژو206 و امویام315، ممکن است برای پیدا کردن پیچها به زمان بیشتری احتیاج داشته باشید. در ابتدا باید لوله هواکش را باز کنید و سپس با استفاده از آچارهای مناسب، پیچهای هواگیری را باز کنید تا هواگیری به خوبی انجام شود. چنانچه مایع بهصورت یکنواخت خارج شد، پیچهای هواگیری را ببندید.
از جمله لوازم یدکی خودروهای چینی که در این بازار، به قیمت عالی و ارزان میتوانید خریداری نمایید. بسیاری از مدل های پیچ هواگیری رادیاتورها فقط به پیچ گوشتی دو سر نیاز دارند. اگر از یک پیچ گوشتی کوچک استفاده می کنید، ممکن است شیار پیچ خراب بشود.
از آب جوشیده استفاده کنید زیرا آب معمولی دارای املاحی است که میتواند منجر به ایجاد رسوب در رادیاتور شود.برای شروع، ابتدا درب رادیاتور را باز کنید تا فشاری حاکم نباشد. بهتر است این مایع را در یک ظرف مناسب جمعآوری کنید تا از آلودگی محیط زیست جلوگیری شود. این کار را میتوانید آچار مخصوص هواگیری خودرو برای باز کردن پیچ های هواگیری اچار الن نام دارد و به کمک آن می توانید اقدام به بازکردن پیچ ها نمایید.
در واقع وظیفه رادیاتور خودرو این است که با به گردش درآوردن آب داخل موتور، قطعات مختلف آن را خنک کرده و در عین حال آب برگشتی از موتور را هم خنک و آماده مصرف دوباره کند. پس از آن پیچ مسی زرد را با آچار باز کن و به رادیاتور آب مقطر یا ضد یخ اضافه کنید تا سیستم خنک کننده هواگیری شود. برخی از قطعات خودرو ممکن است اصل نباشد، اما زمانی که از فروشگاه آریان یدک خرید خود را انجام میدهید مطمئن خواهید بود که کالای اصل خریداری کردهاید. در نظر داشته باشید، باید از طرف دیگر مایع خنک کننده را وارد نمایی و پس از خروج هوا، مقداری از مایع خنک کننده رادیاتور نیز خارج خواهد شد که اگر کمی خارج شود، مشکلی نیست. پس از اینکه سطح مایع ثابت شد و دیگر حبابی مشاهده نکردید، درب رادیاتور را ببندید.
اگر در سیستم خنککننده هوا وجود داشته باشد، ممکن است باعث افزایش دما و حتی آسیب به موتور شود. در اینجا، یک راهنمای گام به گام برای هواگیری رادیاتور خودرو ارائه شده است. پیچ هواگیری رادیاتورها یکی از قطعات رادیاتور است که نقش مهمی در عملکرد آن دارد. هدف از پیچ تخلیه هوا موجود در رادیاتورها می باشد که در داخل رادیاتور قرار گرفته است.
مایع خنککننده گرما را از موتور جذب کرده و به رادیاتور منتقل میکند تا خنک شود و دوباره به موتور بازگردد. بدون عملکرد صحیح رادیاتور، کارایی موتور به شدت کاهش مییابد و احتمال آسیبهای جدی به موتور افزایش مییابد. هنگامی که درب رادیاتور را باز میکنید، اگر حبابهای هوا در مایع خنککننده مشاهده کنید، این میتواند نشانهای از وجود هوا در سیستم خنککننده باشد. حبابها معمولاً به دلیل هوای محبوس شده در مایع خنککننده به وجود میآیند و باید به سرعت هواگیری رادیاتور ماشین 405 شوند.
این کلیدها کاملاً عمومی نیستند و برای انواع رادیاتورها مثل رادیاتور پره ای یا پنلی ممکن است متفاوت باشند. اگر شما کلید رادیاتورهای خود را پیدا نمی کنید می توانید از فروشگاه های معتبر آن را تهیه کنید. برخی از رادیاتورهای جدیدتر از اتصال پیچ گوشتی سر صاف برای کنترل جریان داخل رادیاتور استفاده می کنند.
انواع مختلفی از پیچ های تهویه وجود دارد که همه آنها از نظر استفاده مشابه هستند. برخی از مدل های پیچ تهویه به شکل مربع بوده و تنها با استفاده از آچار تهویه مخصوص باز و بسته می شوند. معمولا روی پیچ تهویه رادیاتورهای جدید شیاری وجود دارد که می توانید با استفاده از پیچ گوشتی دو طرفه به راحتی باز و بسته می شود. هوای محبوس شده در سیستم گرمایشی ممکن است باعث ایجاد صداهایی در رادیاتور شود.
به همین دلیل بهتر است فرش اطراف آن و برخی لوازم حساس دیگر را از اطراف رادیاتور دور کرد. یک حوله کهنه برای خشک کردن کف اطراف رادیاتور در نظر بگیرید تا در صورت هرگونه سرریز بتوانید سریع آن را خشک کنید. به علاوه یک پارچه دستی دیگر نیز برای پاک کردن قطراتی که از دریچه رادیاتور بیرون می آید نیاز دارید. اگر این نشانهها را در خودرو مشاهده کردید، حتماً نسبت به هواگیری رادیاتور اقدام کنید تا به موتور خودرو آسیبی وارد نشود.
قبل از شروع، مطمئن شوید که خودرو در یک مکان ایمن و مسطح قرار دارد و موتور کاملاً سرد شده است. همیشه در هنگام کار با سیستم خنککننده، از دستکشهای محافظ و عینک ایمنی استفاده کنید. در بازار قطعات خودرو با انواع خرابی رادیاتور ماشین مواجه هستیم. در نظر داشته باشید اگر نمیخواهید به زودی شاهد خرابی رادیاتور خودرو باشید، لازم است از آب مقطر برای آن استفاده نمایید.
رادیاتور یکی از مهمترین قطعات در سیستم خنککنندگی خودرو محسوب میشود که وظیفهٔ بسیار مهمی بر عهده دارد. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای رادیاتور خودرو رخ دهد، ورود هوا به آن است که میتواند باعث ایجاد اختلال در عملکرد رادیاتور شود. در این صورت، باید رادیاتور هواگیری شود تا بتواند وظیفه خود را بهدرستی انجام دهد. ازاینرو قصد داریم در ادامه با روش هواگیری رادیاتور خودرو آشنا شویم.
گیرههای متصل به شیلنگها را با دقت باز کنید و سپس شیلنگها را جدا کنید. در این مرحله، ممکن است نیاز به باز کردن برخی از اجزای دیگر مانند موتور فن یا کندانسور باشد. استفاده از ابزارهای مناسب و رعایت احتیاط در این مرحله بسیار مهم است تا از آسیب به سایر قطعات جلوگیری کنید. با احتیاط شیلنگهای رادیاتور را فشار دهید تا هوای محبوس شده در آنها بیرون بیفتد. این کار میتواند به خروج بهتر هوا و بهبود عملکرد سیستم کمک کند. در هواگیری مدل های مختلف خودرو این نکته را در نظر داشته باشید که پیچ های هواگیری در جاهای متفاوتی قرار دارند.
موتور را روشن کنید و اجازه دهید به تدریج به دمای کاری خود برسد. این کار باعث میشود که مایع خنککننده در سیستم به گردش درآید و هوا به سمت بالا حرکت کند. در این مرحله، رادیاتور و شیلنگها را تحت نظر داشته باشید و مراقب نشتی یا هر گونه مشکل دیگر باشید.
هواگیری رادیاتور خودرو امر مهمی است که باید آن را بهصورت منظم انجام دهید و در غیر این صورت ممکن است هزینههای غیرضروری زیادی به شما تحمیل گردد. برای اطمینان از اینکه چه زمانی خودروی ما به هواگیری نیاز دارد، باید به علائمی که در بخشهای قبلی به آنها اشاره کردیم توجه کنید. همچنین پس از هربار تعمیر یا ریختن آب رادیاتور بهتر است هواگیری رادیاتور را به دقت انجام دهید. هنگامی که دریچه باز شد، به شنیدن صدای خش خش ادامه دهید و منتظر بمانید تا متوقف شود. معمولاً صدای خش خش بین بیست تا سی ثانیه طول می کشد، اما همه این ها به میزان هوای موجود در سیستم و قطر روزنه ای که هوا از آن خارج می شود بستگی دارد.
معمولا در منتها الیه فوقانی سیستم خنک کننده قرار دارد تا هوا ، که به طور طبیعی بالا می رود، به خوبی خارج شود. هر یک از رادیاتورها را به دقت بررسی کنید تا ببینید آیا دما در سراسر یکنواخت است یا خیر. اگر رادیاتوری پیدا کردید که قسمت بالایی آن سرد است یا صدای سرد یا ولرم باشد، نشان این است که هوا داخل رادیاتور قرار دارد و باید هواگیری رادیاتورها انجام دهید. روش اول سادهتر است و در صورتی که نتیجه نگیرد، میتوانید از روش دوم استفاده کنید. همچنین برخی خودروها فاقد پیچ هواگیری هستند که در این مواقع این روشها کاربردی خواهند بود. برای هواگیری لازم است کلید مناسب تخلیه رادیاتور را در اختیار داشته باشید.
این هوا تاثیر زیادی روی عملکرد رادیاتور ماشین میگذارد و باعث میشود که نتواند خنک کردن موتور را بهدرستی انجام دهد. زمانی که هوا وارد سیستم خنک کننده ماشین شود، عملکرد آن نیز با اختلال مواجه میشود و این سیستم نمیتواند بهخوبی حرارت ایجادشده توسط موتور را جذب کند. در صورت بروز این اتفاق عملکرد کل موتور با مشکل مواجه خواهد شد و ممکن است شاهد مشکلاتی مثل سوختگی قسمتهای مختلف، تاب برداشتن سیلندرها و… باشد. رادیاتور خودرو (مخزن آب) وظیفه دارد تا موتور و سایر قطعات آن را خنک کند.
اگر هنوز خیلی بالاست، احتمالا نشاندهنده این است که فرایند هواگیری بهخوبی انجام نشده است و هوا همچنان در سیستم خنککننده گیر کرده است. درب مخزن رادیاتور را باز کنید و سطح مایع خنککننده را بررسی کنید. اگر سطح مایع پایین است، تا خط مشخص شده روی مخزن، مایع خنککننده اضافه کنید. یکی از نشانههای وجود هوا در سیستم خنککننده، گرم شدن بیش از حد موتور و بالا رفتن ناگهانی دمای آب موتور است. همچنین، اگر شلنگهای رادیاتور سفت و منبسط شده باشند، میتواند نشانهای از وجود هوا در سیستم باشد.
این مایع گرما را از موتور جذب کرده و به رادیاتور منتقل میکند تا سرد شود و سپس به موتور باز میگردد. بدون رادیاتور کارایی موتور خودرو به شدت کم میشود و منجر به آسیب جدی به موتور خودرو خواهد شد. برخی اوقات ممکن است به دلیل وجود نشتی در یکی از قسمتهای سیستم گردش آب و خروج آب از سیستم، هوا جایگزین آن شود و باعث بروز مشکل در سیستم خنککننده موتور شود. گاهی اوقات، در حین پر کردن رادیاتور، هوا به مخزن آب وارد می شود.
اگر سطح مایع خنککننده کم است، کمی مایع به مخزن اضافه کنید تا به سطح مناسب برسد. این کار باعث میشود که ترموستات باز شود و مایع خنککننده در سیستم جریان یابد. از اینکه با فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی باباپارت برای آموزش، دقیق ترین روش هواگیری رادیاتور در ۵ دقیقه از شما متشکریم. رادیاتور ام وی ام یکی از محصولات در بخش لوازم یدکی ام وی ام است که میتوانید آن را از سایت فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک خریداری نمایید. اگر برای هواگیری رادیاتور ام وی ام 110 و رادیاتور ام وی ام 530 نیاز به راهنمایی دارید، این مقاله میتواند برای شما مفید واقع شود. اگر چه هواگیری ام وی ام 110 و یا سایر خودروها کار سختی نیست، اما به هر حال بهتر است نکته مهم این مقاله را در نظر داشته باشید.
مطمئن شوید که درب به درستی محکم شده است تا از نشت مایع جلوگیری شود. هواگیری رادیاتور خودرو یکی از مراحل کلیدی در نگهداری سیستم خنککننده است. به منظور حذف هوای محبوس شده و بهبود عملکرد سیستم، میتوان از روشهای مختلفی استفاده کرد. در این مقاله، به بررسی دو روش اصلی هواگیری رادیاتور—هواگیری دستی و هواگیری با دستگاه—پرداخته میشود.
ممکن است متوجه شوید که برخی از رادیاتورها حتی یک ساعت پس از روشن کردن گرمایش کاملاً سرد هستند. یکی از دلایل مهم ورود هوا به رادیاتور خودرو، نشتی واشر سر سیلندر است. در خودروهای قدیمیتر، سوختن واشر سرسیلندر باعث ورود آب به روغن ماشین میشد.
پس از خرابی دیگر نمیتوانید در جستجوی هواگیری رادیاتور ام وی ام باشید و باید وارد بخش لوازم یدکی ام وی ام در سایت لوازم یدکی آریان یدک شوید و برای خرید این قطعه اقدام نمایید. اگر فشار از 1.5 بار کمتر شده باشد ، فشار بار پکیج را تا 1.5 بار افزایش دهید. هر بار که آب به رادیاتور اضافه میشود، نیاز به هواگیری وجود دارد. این نکته بهخصوص در وهلهای که موتور بیش از حد داغ میکند و آمپر به حالت خطرناک نزدیک میشود، اهمیت دارد. همچنین در صورت مشاهده نشتی آب از رادیاتور، لازم است هواگیری انجام شود.
همچنین پس از روشن کردن موتور هم باید مجددا سطح آب رادیاتور را بررسی کنید. این کار را تا زمانی که آب یا ضد یخ از پیچ هواگیری به شکل پیوسته خارج شود، ادامه دهید. سپس، پس از تخلیه آب، پیچها را ببندید و آب جدید به داخل رادیاتور بریزید.
موتور خودرو دمای مطلوبی دارد که در صورت بالا رفتن بیش از حد دما، ممکن است که قطعات آن تاب بردارد و به عبارتی گیرپاژ کند. به همین سبب رادیاتور خودرو اجازه نمیدهد که دمای موتور از حد معمول بالاتر رود بنابراین اهمیت آن را نمیتوان نادیده گرفت. برخی از رادیاتورهای مدرن مثل برخی مدل های حوله خشک کن ممکن است دارای دریچه های هواگیری متداول نباشند. سپس به آرامی در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا صدای خش خش هوا را بشنوید. برای هواگیری رادیاتور خودرو همچنین میتوانید ماشین خود را نزد متخصص خودرو ببرید و از او بخواهید هوا را از رادیاتور خودرو خارج کند. اگر زیاد از ماشین سردرنمیآورید یا به هر دلیلی ترجیح میدهید خودتان رادیاتور را هواگیری نکنید، مراجعه به متخصص بهترین گزینه است.
سپس دوباره سطح مایع را بررسی کنید و در صورت لزوم مایع را اضافه کنید تا به سطح مناسب برسد. آب معمولی دارای املاح است و موجب رسوبات در رادیاتور میشود.ابتدا درب رادیاتور را باز کنید تا مایع تحت فشار نباشد. همچنین، برای بهتر کردن خروج هوا، میتوانید قسمت جلویی ماشین را با استفاده از جک بالا ببرید. با این کار، هوا خروجی با سرعت بیشتری خارج میشود، زیرا هوا به دلیل وزن کمتر بالاتر از آب قرار میگیرد.
معمولا در خودروهای قدیمی، سوختن واشر سرسیلندر باعث ورود آب به روغن ماشین میشد. اما در ماشینهای جدیدتر، قبل از قاطی شدن آب و روغن، گازهای فشردهشده حاصل از احتراق موتور به سیستم خنککننده وارد میشوند و باعث هوا گرفتن رادیاتور خواهند شد. رادیاتور خودرو اهمیت بسیاری دارد و نباید مشکلات مربوط به آن نادیده گرفته شود چراکه نادیده گرفتن آنها نه تنها به سیستم خنک کننده بلکه به موتور خودرو ضربههای سنگینی وارد میکند. گفتیم که سیستم خنککننده خودرو، مایع خنککننده را در رادیاتور و بلوک موتور به گردش در میآورد تا از داغ شدن بیشازحد آن جلوگیری کند. در طی این فرایند، گاهی حبابهای هوا به سیستم خنککننده وارد میشوند.
در این مقاله آموزش خواهیم داد که چگونه می توانید از یکی از نقص های عمومی سیستم خنک کننده که شامل جریان یافتن هوا داخل سیستم خنک کننده می شود جلوگیری و مشکل را حل کنیم. برای خرید رادیاتور ماشین لازم است که به بازار لوازم یدکی تهران مراجعه نمایید. این خیابان که در چند قدمی مترو ملت در تهران قرار دارد مرکز فروش لوازم یدکی و قطعات انواع خودرو است.
پس از پیدا کردن پیچ هواگیری، درب رادیاتور را با احتیاط باز کنید. اگر سطح مایع خنککننده پایین است، مقداری آب مقطر یا مایع خنککننده اضافه کنید. سپس پیچ هواگیری را به آرامی باز کنید تا هوای موجود در سیستم خنککننده بتواند خارج شود. رادیاتور یکی از اجزای کلیدی سیستم خنککننده خودرو به شمار میآید. این قطعه شامل مایع خنککننده، لولهها برای گردش این مایع، فن و ترموستات است. وظیفه رادیاتور کنترل دمای موتور و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد آن است.
سرد بودن بالای رادیاتور به این معنی است که هوا در رادیاتور جمع شده و از گردش آب گرم و گرم شدن رادیاتور جلوگیری می کند. این هوای محبوس شده باید خالی بشود تا رادیاتور گرمای مطلوبی به شما ارائه بدهد. برای جلوگیری از فشار ناگهانی یا بخار داغ، ابتدا مقداری از فشار را با باز کردن آرام درب و اجازه دادن به خروج بخار به آرامی کاهش دهید.
دیدگاهتان را بنویسید