مقایسه 5 مدل از آریزو 5 مجله 777
با طرح اقساط آریزو 5 اسپرت، شما میتوانید بدون فشار مالی و در بازههای زمانی تعیینشده، خرید خود را تکمیل کنید و از امکانات بینظیر این خودرو بهرهمند شوید. برای علاقهمندانی که بهدنبال خرید نقدی آریزو 5 اسپرت هستند، شرایط فروش نقدی این خودرو بهنحوی فراهم شده است تا خریداران عزیز تجربه سریع و مطمئنی را داشته باشند. با انتخاب خرید نقدی آریزو 5 اسپرت، شما میتوانید با پرداخت قطعی مبلغ درنظر گرفتهشده بهآسانی خودرو را تحویل بگیرید. این شرایط فروش نقدی آریزو 5 اسپرت به گونهای طراحی شده که مشتریان با آرامش کامل و بدون پیچیدگیهای اقساط، صاحب خودروی مورد علاقه خود شوند. این خودرو که با پسوند FL در بازار عرضه شده، از لحاظ فنی همان موتور قدرتمند 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT را در خانواده آریزو 5 حفظ کرده است. بااینحال تغییرات چشمگیر این خودرو در ظاهر و بهبود امکانات داخلی سبب شده تا آریزو 5 اسپرت برای علاقهمندان به خودروهای اسپرت و جوانپسند جذابتر شود.
ام وی ام آریزو ۵ در تیپهای مختلفی تا سال ۱۴۰۱ تولید شد و سرانجام مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه جدید این خودرو را جایگزین تیپهای قبلی کند. به همین خاطر اواخر سال ۱۴۰۱ آریزو 5S را طی مراسمی به خبرنگاران و فعالان حوزه خودرو معرفی کرده و مشخص شد که قرار است در سال جاری یعنی سال ۱۴۰۲ وارد بازار خودروی کشور شود. آریزو ۵ اس نسبت به نسخههای قبلی در بیشتر موارد دستخوش تغییراتی مثبت شده است، تغییراتی که سبب میشود تا آریزو ۵ اس در مقابل رقبای داخلی و البته هموطن خود تبدیل به خودرویی با ارزش خرید بالا شود. آریزو ۵ تمام برقی از یک پیشرانه الکتریکی ۱۲۰ اسب بخاری به عنوان تامین کننده قوای محرکه خود بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و به چرخ های جلو منتقل کند. نهایت سرعت آریزو ۵ برقی ۱۵۲ کیلومتر بر ساعت بوده و شتاب صفر تا صد آن زیر ۱۰ ثانیه است که عدد قابل قبولی برای این خودرو به شمار می رود. با اینکه شرکت های بسیاری به سراغ عرضه گسترده خودرو های برقی رفته اند و نمونه های بسیاری را در بازار ایران عرضه کرده اند اما شرکت مدیران خودرو تا این لحظه آریزو ۵ برقی را به صورت گسترده در بازار ایران عرضه نکرده است.
از تغییرات داشبورد آریزو 5e میتواند به اضافه شدن کلاستر دیجیتال 7 اینچی اشاره کرد. همچنین در داخل ام وی ام آریزو 5 برقی و روی کنسول وسطی، میتوانید سلکتور دنده و ترمز پارک برقی را به همراه دو جالیوانی پیدا کنید. در محور جلویی این خودرو، یک موتور برقی از نوع سنکرون آهنربای دائمی را داریم که توان آن به 90 کیلو وات یعنی معادل 122 اسب بخار قدرت و 276 نیوتن متر گشتاور میرسد. آریزو 5 اسپرت با طراحی مدرن و عملکردی قدرتمند، یکی از محبوبترین خودروهای بازار است که با شرایط فروش نقد و اقساط ارائه میشود.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به صورت رسمی اعلام نشده است اما انتظار داریم در جهان واقعی با رقمی بین 7 الی 8 لیتر مصرف بنزین به ازای صد کیلومتر پیمایش ترکیبی روبرو شویم. باک خودرو نیز 48 لیتر ظرفیت دارد و در مسافتهای نه چندان بلند، راننده را یاری خواهد رساند. آریزو 5 اسپرت در مقایسه با آریزو 5 توربو معمولی، بهبودهای اندکی را تجربه کرده است تا سواری جذابتری را ارائه دهد. این نسخه با نام آریزو 5 جی تی شناخته میشود و در آینده نزدیک وارد بازار ایران خواهد شد. پیشرانه این خودرو از نوع 1.5 لیتری توربوشارژر است که در حال حاضر روی طیف وسیعی از محصولات فونیکس و ام وی ام مورد استفاده قرار میگیرد.
پساز آن قراردادی بین شما و شرکت منعقد شده و در آن همه موارد بهصورت واضح در آن درج میشود. پساز طی مراحل انتقال خودرو، خودرو در بازه زمانی مشخصشده به شما تحویل داده میشود. دریچههای تهویه، افقی طراحی شده اند و رودریها هم در سه بافت متفاوت ساخته شدهاند. مجله 777 نگاهی به سیر تکاملی آریزو 5 و مقایسه آریزو 5 در مدلهای مختلف این خودرو انداخته تا راز ماندگاری این محصول محبوب و پرفروش را برملا کند. روشن شدن خودروی آریزو 5 تنها با فشردن یک دکمه و بدون نیاز به سوئیچ صورت میپذیرد.
دریچههای تهویه، بهصورت افقی طراحی شدهاند و رودریها هم در سه نوع بافت متفاوت ساخته شدهاند. در قسمت پایین نیز، محفظه جیبمانندی قرار گرفته که از جنس پلاستیک مقاوم و ضدخش است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
ام وی ام آریزو ۵ برقی از نظر طراحی ظاهری تفاوت زیادی با نسخه توربو اکسلنت ندارد. همان بدنه، همان استایل و همان جزئیات در اینجا نیز به کار رفته، با این تفاوت که جلوپنجره عوض شده و به سبک خودروهای برقی، حالت یکپارچه و فاقد دریچه پیدا کرده است. سایر قسمتها خیلی تغییری نداشتهاند و فقط در عقب خودرو نشان Arrizo 5e نصب شده تا افرادی که از پشت به این خودرو نگاه میکنند، بدانند که با نسخه برقی سدان جمعوجور چری مواجه هستند.
آمار فروش نشان میدهد که این خودرو بیشتر مورد توجه نسل جوان قرار گرفته است، که بهخوبی هدف مدیران خودرو را برای جذب مشتریان جدید محقق میسازد. در ایران، امویام آریزو 5 (MVM Arrizo 5) از سال 1396 توسط مدیران خودرو معرفی شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت. در سال 1397، نسخه توربو این سدان وارد بازار شد که قدرت بیشتر و عملکرد بهتری را ارائه میداد.
اعداد اعلام شده برای راندمان فونیکس FX اکسلنت ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور هستند. آریزو ۵اس در بخش فنی نیز نسبت به تیپ آریزو ۵ توربو، در بخشهای اصلی تفاوتی نداشته است. یکی از نکات بخش فنی آریزو ۵ اس سیستم خنک کاری آن بوده که از نوع هوا به آب (Air to water) است که سبب میشود تا نوسانات توان خودرو بر اثر تغییرات دما به حداقل برسد.
طراحی داخلی ام وی ام آریزو ۵ S همان ظاهر آشنای همیشگی را حفظ کرده، ولی اصلاحاتی هم به خود دیده است تا مشابه فونیکس آریزو ۶ پرو باشد. نمای جانبی و پشتی آریزو 5 اسپرت تفاوت خاصی را نسبت به آریزو 5 توربو معمولی تجربه نکردهاند و تنها لوگو S در برخی قسمتها اضافه شده است تا متفاوت بودن خودرو را نمایان کند. رینگهای خودرو نیز از نوع آلیاژی پنج پر هستند که تناسب خوبی با ابعاد خودرو دارند و حس ماجراجویی خودرو را تقویت میکنند. اگر سری به بخش انتهایی خودرو بزنید، متوجه خواهید شد ۴۳۰ لیتر گنجایش درون صندوق عقب چری آریزو ۵ برقی وجود دارد که برای کاربردهای معمول متناسب است. در نمای جلو، بزرگتر شدن جلوپنجره نسبت به آریزو 6، باعث شده تیپ جدید یعنی آریزو 6 پرو، اسپرتیتر به نظر بیاید. در زیر شاسی این خودرو، شاهد حضور باتری های کم خرج و کم استهلاک LFP یا همان لیتیوم فسفات آهنی هستیم که ظرفیت آنها 48 کیلو وات ساعت میرسد.
براساس نظرات خریداران آریزو 5 اسپرت FL، جعبه دنده این خودرو، بهویژه در حالت رانندگی اسپرت، عملکردی کاملا نزدیک به گیربکسهای اتوماتیک معمولی دارد که باعث میشود رانندگی با آن یکنواخت و ملالآور نباشد. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، مدیران خودرو یکی از وارد کنندگان خودروی چینی به بازار ایران است که دارای محصولات متنوعی میباشد. قیمت نمایندگی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مدل ۲۰۲۴ حوالی ۱ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان تعیین شده است و ام وی ام ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک مدل ۲۰۲۴ حدود ۱ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان قیمت دارد. به همین خاطر میتوان دلیل استقبال و فروش بسیار خوب این خودرو را در بازار ایران را به دلیل مشخصات ظاهری، فنی و عملکردی این سدان جذاب دانست و اینکه از نظر قیمت و شرایط فروش، قابلیت خرید از سوی طبقه متوسط را نیز دارد. نمای عقب آریزو ۵ اس اما تفاوت چندانی با نسخههای قبلی نداشته و همان ظاهر و طراحی قابل قبول و اسپرت قبلی را داشته که هماهنگ با دیگر بخشهای خودروست.
داشبورد مدرن و اسپرت به همراه تجهیزات تکنولوژیک نظیر نمایشگرهای لمسی، از جمله ویژگیهای جذاب این سبک طراحی داخلی به حساب میآیند و باعث میشوند که افراد حاضر در این خودرو از نشستن درون آن حس خوشایندی پیدا کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. نیروی تولیدشده توسط موتور از طریق جعبه دنده CVT که بهصورت ۹ سرعته شبیهسازی شده، به چرخهای جلو منتقل میشود.
این مدل جدید با جلوپنجره کرومی عمودی، سپرهای جدید و امکانات داخلی بهبودیافته، توانسته جذابیت خود را برای علاقهمندان به خودروهای سدان و اسپرت حفظ کند. این تغییرات، آریزو 5 اسپرت را به یکی از گزینههای جذاب و اسپرت در کلاس سدانهای متوسط تبدیل کرده است. این خودرو با توجه به تغییرات انجامشده در ظاهر و کابین، همچنان یکی از پرطرفدارترین سدانهای چینی بازار ایران است و جایگاه ویژهای در بین محصولات مدیران خودرو دارد.
اولین تغییرات با ارائه نسخه توربو یا TE از سال 1396 آغاز شد که به عنوان دومین ورژن از آریزو 5 در پاییز آن سال عرضه شد. از تغییرات ظاهری ایجاد شده درآریزو ۵ fl اسپرت میتوان به جلوپنجره جدید و همچنین دیفیوزرهای جدید عقب اشاره کرد که درکل حس اسپرت بودن بیشتری را به نسل جدید MVM بخشیده است. از نظر نمای ظاهری، آریزو ۵ اس در قسمت جلو از یک جلوپنجره بزرگ و کشیده بهره میبرد که با خطوط عمودی کرومی تزئین شده است. فرم کاسه چراغ و گرافیک داخلی نسبت به قبل تغییری نداشته و همان ظاهر اخم آلود قبل را دارد. سپر جلو نیز متفاوت از قبل شده و زیر سپر و بخشهای کناری طراحی کاملا جدید داشته و چراغهای مخصوص روز نیز درون آن تعبیه شده است.
آریزو ۵ اس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز یک خودروی پرآپشن و دست پر است و نسبت به نمونههای قبلی امکانات بیشتری دارد. طبق صفحه قیمت روز آریزو ۵ اف ال اسپرت در زمان نگارش این مطلب با قیمت یک میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان توسط مدیران خودرو عرضه میشود. اصلیترین رقیب این سدان مدیران خودرو در بازار کشورمان از لحاظ قیمت، امکانات و مشخصات فنی، ریسپکت است که توسط گروه بهمن عرضه میشود. همچنین اگر خواهان سدانی از خانوادهٔ آریزو با طراحی متفاوتتر و امکانات بیشتری هستید میتوانید با پرداخت حدود ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر، سراغ آریزو ۶ پرو بروید. علاوه بر این، پانل کنترل سیستم تهویه هم تغییر کرده و ترکیبی از کلیدهای دوار و لمسی شده است.
این جلوپنجره برای هوا رسانی بهتر به سیستم خنک کننده طراحی شده است و به راحتی میتوان رادیاتور خودرو را پشت آن مشاهده کرد. با وجود تغییر جلوپنجره، گرافیک چراغها تغییری نداشته است و همچنان همان کاسه چراغ مرسوم آریزو 5 به همراه نوارهای دیلایت را در این خودرو شاهد هستیم. ام وی ام آریزو ۵ برقی در سال ۲۰۱۹، همزمان با ارائه طراحی داخلی جدید برای مدلهای بنزینی، از داشبورد جدید مشابه آریزو ۵ توربو اکسلنت برخوردار شد. این سبک طراحی ابتدا در آریزو ۶ به کار رفت و سپس با کمی تغییرات به خانواده آریزو ۵ راه پیدا کرد.
شما میتوانید آخرین اخبار خودرو مربوط به ماشین فونیکس FX یا سایر ماشین ها را در خودرو بانک دنبال کنید. بنابراین این خودرو همان موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ، گیربکس CVT با ۹ دندهی مصنوعی و دیفرانسیل جلو است و هیچگونه تغییر نکرده است. سری جدید جعبه دندههای خودروهای چری که از نوع اتوماتیک CVT نه سرعته است، وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را در آریزو 5 اسپرت برعهده دارد. این گیربکس نیز در نسل جدید خودروهای ام وی ام و فونیکس مورد استفاده قرار گرفته است و عملکرد مطلوبی دارد. ترکیب مشخصات فنی یاد شده با وزن 1.3 تنی آریزو 5 اسپرت، شتاب قابل توجهی را رقم میزند که در شرایط مختلف بین 10 الی 11 ثانیه خواهد بود.
خودروساز داخلی، برای جدیدترین نسخه محصولش، نشان چری را از روی جلوپنجره برداشته و با تغییراتی در ظاهر، کابین و آپشنها، آن را با نام ام وی ام آریزو ۵ S (اسپرت) رونمایی کرده است. قیمت آریزو 5 اسپورت در شرایط فروش نقدی و در تاریخ بهمن ماه 1402 برابر با 1 میلیارد و 91 میلیون تومان است. شرکت مدیران خودرو، شرایط فروش اقساطی آریزو 5 اف ال را هم برای مشتریان در نظر گرفته است که در این طرح میتوانید با پیش پرداخت 50 درصد از مبلغ و مابقی اقساط 5 ساله و تحویل 45 روزه، این خودرو را تحویل بگیرید. برای اطلاع از آخرین شرایط فروش آریزو 5 اسپرت FL و دیگر محصولات مدیران خودرو، اخبار خودرو گجت نیوز را دنبال کنید.
این موتور، که از سری موتورهای چری با فناوری AVL اتریش است، درواقع موتور ۴ سیلندر به همراه توربوشارژ بوده که توان تولید ۱۴۷ اسب بخار نیرو و گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر را دارد که برای یک سدان شهری کافی است. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. در داخل کابین این خودرو نیز طراحی بسیار ساده و نه چندان بروزی را می بینیم و در طراحی آن نمی توان اِلمان طراحی خاصی را مشاهده کرد. با این حال بهره مندی از برخی امکانات توانسته کمی از سادگی طراحی داخل کابین این خودرو بکاهد. البته باید توجه داشت که در مدل های جدیدتر آریزو ۵ برقی طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو تغییراتی داشته است که متاسفانه تا کنون نسل های جدید این خودرو در بازار ایران عرضه نشده است.
تغییر مهم دیگر هم در کابین رخ داد و مجموعه داشبورد، نمایشگرها و کنسول به طور کامل تغییر کرد و به زبان طراحی داخلی خاص چری نزدیک شد. تغییرات در کابین و حتی فرم طراحی رودریها و دستگیرهها، فضای تازه و مدرنی در اتاق ایجاد کرد که به شدت از سوی مشتریان مثبت ارزیابی شد. آریزو 5 توربو در محور جلو مجهز به سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم نیمه مستقل میله پیچشی بهره برد. ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی EBA نیز مجهزند.
ماشین فونیکس FX در ابتدا با دو تیپ فونیکس FX اکسلنت و فونیکس FX پرمیوم وارد بازار ایران شده است که هر تیپ مشخصات فنی و امکانات رفاهی متفاوتی نسبت به تیپ دیگر دارد. در تیپ اکسلنت فونیکس FX از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و نام آشنای چری استفاده شده است که به همراه گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی عرضه میشود. در واقع مشخصات این تیپ با فونیکس تیگو ۷ پرو مشابه است و بنابراین پیشرانه یاد شده از سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت یا MPi بهره میبرد. فونیکس FX اکسلنت در تعداد بسیار محدودی روانه بازار شد و پس از عرضه تعداد اندکی از این تیپ، تولید آن متوقف شد. علاوهبر اشتراک قوای فنی با تیگو ۷ پرو، سیستم تعلیق عقب تیپ اکسلنت فونیکس FX از نوع یکپارچه است.
با دیدن جلوپنجره جدید انتظار دارید که فیسلیفت آریزو ۵ با پیشرانه قویتری عرضه شود، اما این گونه نیست و مشخصات فنی ام وی ام آریزو ۵ S همانی است که برای نسخه قبلی به کار رفته است. فرمان برقی و D کات هم میزبان دکمههای تنظیم سیستم صوتی و کروز کنترل است و در پشت آن، یک پشت آمپر آنالوگ را میبینیم و هیچ خبری از کلاستر دیجیتالی نیست. البته یک نمایشگر LCD با ابعاد 3 اینچ در این قسمت قرار دارد که اطلاعات سادهای (مثل حجم بنزین باقی مانده یا مصرف سوخت لحظهای) را به نمایش میرساند. در نمای کناری، تفاوت زیادی دیده نمیشود و فقط شاهد رینگهای 17 اینچی جدید با طرح 5 پره هستیم و در پشت آنها هم برای اولین بار، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ جای خوش کردهاند. ام وی ام آریزو 5 اسپرت در نمای عقبی خود، همچنان چراغهای خطر قدیمی و خط کرومی خود را حفظ کرده است و فقط دو دریچه اگزوز کرومی به این قسمت اضافه شدهاند و مه شکنها هم کمی بالاتر از آنها قرار دارند. پک باتری های سدان برقی ام وی ام دارای ظرفیت ۵۲ کیلووات ساعت بوده که این خودرو در حالت شارژ کامل باتری ها می تواند تا ۴۲۰ کیلومتر پیمایش داشته باشد.
خودرو آریزو ۵ fl نسل چهارم از سری خودروهای آریزو است که نشان دهنده دقت برند ام وی ام به سلیقه مخاطب و بروزرسانی آن با سلیقهی آنها است. استقبال از این خودروی سدان به حدی بود که شرکت مدیران خودرو، شریک تجاری چری در ایران تصمیم گرفت تا این خودرو را به بازار متلاطم ایران عرضه کند. در نتیجه در اواسط سال 1395 اولین نسخه ای آریزو 5 مونتاژ مدیران خودرو پا به جاده های ایران گذاشت و پس از آن تیپهای مختلف دیگری از آریزو ۵ وارد بازار شد. آریزو ۵ اسپرت با پسوند FL هم شناخته میشود که مخفف کلمهٔ Facelift بوده و نشاندهندهٔ فیسلیفت شدن این نسخه نسبت به تیپ قبلی IE است. بزرگترین تغییر آریزو ۵ اسپرت نسبت به تیپ IE در طراحی بیرونی صورت گرفته است اما این تغییرات خیلی بزرگ و بنیادین نیستند.
با این حساب این خودرو میتواند صرفه اقتصادی زیادی برای رانندگان تجاری و تاکسی داشته باشد. بعد از آن نیز احتمالا نیاز به تعویض باتری خواهد داشت که باید دید در آن زمان باتریها با چه قیمتهایی در دسترس قرار میگیرند. کنسول میانی نیز به کلی بازطراحی شده و اهرم دنده نیز همچنان جذاب و زیباست و به خاطر تغییر در چیدمان، دو جالیوانی هم در کنار شیفتر قرار گرفتهاند.
چری آریزو 5 در دسته خودروهای سدان کامپکت شهری قرار داشته و از سال 2015 تاکنون توسط کمپانی چری تولیدمیشود. فرمان دی کات، پنل سیستم تهویه جدید با کنترلرهای متفاوت، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلیهای جلو از امکانات جدید اضافه شده به آریزو 5 اسپرت هستند. صندلیهای اتاق آریزو 5 الکتریکی برای کاهش قیمت نهایی، دستی شدهاند اما همچنان میتوانید امکاناتی مثل مولتی مدیا 12 اینچی با فرمت عمودی، سانروف برقی و تودوزی طرح چرم را در کابین آریزو 5 برقی مدیران خودرو پیدا کنید. اینجا هم شاهد تغییراتی نسبت به تیپ قبلی هستیم از جمله اینکه پنل تهویه در نسخه FL تغییر کرده و امکاناتی مثل صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی های جلو نیز به لیست امکانات اضافه شده است.
روکش درب در سدان آریزو 5 اسپرت، ترکیبی از چرم، کروم و پلاستیک خشک است اما داشبورد، کاملا از فوم نرم ساخته شده. این ترکیب به صندلیهای ردیف دوم هم سرایت میکند و در این قسمت به جز دریچههای سیستم تهویه هوا و یک پورت شارژ USB، چیز دیگری دیده نمیشود. قدرت موتور توسط یک جعبه دنده تک سرعته به سوی چرخها ارسال میشود و همین که راننده پای خود را روی پدال گاز میگذارد، نهایت گشتاور را به محور جلو انتقال میدهد و شتاب اولیه نسبتا مهیجی دریافت میکند. چراغهای دیلایت افقی هم روی قاب سیاه رنگ جدیدی سوار شدهاند که نسبت به قبل کمی بزرگتر شده است. اما بارزترین تغییر ظاهری در آریزو 6 پرو نسبت به تیپ قبلی، بازطراحی چراغهای عقب و به هم پیوستن آنها است که به نظر میآید شخصیت جدیدی به این خودرو بخشیده است.
به کمک ایستگاه های شارژ سریع DC میتوانید باتری های آریزو 5 برقی را در عرض 30 دقیقه شارژ کنید که زمان این کار با شارژرهای معمولی شهری یا همان خانگی AC، تا 9 ساعت افزایش مییابد. برای آنکه در روند ثبت نام و خرید آریزو 5 اسپرت هیچگونه مشکلی پیش نیاید، بهتر است پیشاز آغاز ثبت نام از صحت مدارک مورد نیاز بهویژه در خرید اقساطی اطمینان حاصل کنید. هرگونه نقص در مدارک میتواند روند دریافت وام و خرید خودرو آریزو 5 اسپرت را به تاخیر بیندازد. شرایط مالی خرید آریزو 5 اسپرت برحسب نوع خرید که شامل قسطی یا نقدی میشود، متفاوت است. در خرید قسطی خریدار ملزم است تا بین 50 تا 85درصد از کل مبلغ خودرو را پرداخت کرده و سپس براساس توانایی مالی خود، مدت زمان بازپرداخت و مبلغ پیشپرداخت، مقدار اقساط را مشخص کند.
بهعلاوه با توجه به ماهیت اسپرت این خودرو، سفت بودن فنربندی، طبیعی و تا حدی اجتنابناپذیر بهنظر میرسد. ورود به کابین آریزو 8 مساوی مواجه شدن با لوکس ترین کابینی است که تاکنون در محصولات کمپانی چری دیده ایم. طرح کلی داشبورد و کنسول میانی همانی است که در فونیکس تیگو 8 پرو نیز دیده می شود؛ یک کلاستر یکپارچه با سیستم مولتی مدیا، فرمان سه شاخه و کنسول وسط با دسته دنده الکترونیکی. چری در قسمت عقب سدان خود شنگ تمام گذاشته و نتیجه، نماییست که احتمالا کمتر کسی منتقد آن باشد.
حالا فرمان برقی با ظاهر دی کات در آریزو اسپورت ضمن ایجاد راحتی بیشتر، حس اسپورت تری را نیز به راننده خودرو منتقل میکند. صفحه نمایش 8 اینچی مجهز به GPS و استارت موتور توسط ریموت آریزو 5 اسپورت مجهز به دیسپلی 8 اینچی لمسی است که با مجهز شدن به نویگیشن، امکان مسیریابی در سراسر کشور را برای سرنشینان فراهم میآورد. از طرفی امکان کنترل سیستم تهویه هوای مطبوع نیز توسط دیسپلی 8 اینچ میسر گردیده است. همانند سایر محصولات عرضهشده توسط شرکت مدیران خودرو امکان سینک شدن و مشاهده محتویات تلفن همراه هوشمند بر روی این دیسپلی نیز مهیا است. زمانیکه این سدان توسط ریموت روشن شود، سیستم تهویه مطبوع نیز روی آخرین حالت تنظیم شده شروع به کار میکند. آریزو ۵ اسپرت در بخش پیشرانه هیچ تغییری را نسبت به آریزو ۵ IE تجربه نکرده و بنابراین، در این خودرو همچنان شاهد همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو هستیم که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
در مورد طراحی قسمت های جلوی آریزو ۵ برقی نیز باید بگوییم که همان سبک طراحی ساده آریزو ۵ را می بینیم اما به دلیل جلو پنجره بسته و طرح های گرافیکی کار شده بر روی آن می توان کمی طراحی متفاوت تری را در این خودرو مشاهده کرد. آریزو 5 برقی، سدانی تمام برقی است که توسط شرکت مدیران خودرو در ایران عرضه می شود و جزو اولین خودرو های برقی است که در ایران عرضه می شود. فرمان D کات با دکمههای کنترلی تعبیهشده روی آن، به راننده امکان میدهد تا بهسادگی سیستمهای مرتبط با رانندگی و سرگرمی را مدیریت کند. کنسول وسط نیز نسبت به مدلهای قبلی پهنتر و جادارتر شده و امکاناتی مانند شارژ بیسیم تلفن همراه، قراردادن لیوان و وسایل کوچک را ارائه میدهد. در مواجهه با ناهمواریهای مسیر نیز سیستم تعلیق آریزو 5 اسپرت، متعادل و نسبتا نرم عمل میکند.
آریزو 5 اسپرت – MVM Arrizo 5S که با نام آریزو 5 اف ال – 5 FL هم شناخته میشود، نسخه فیس لیفت و جذابتری از ام وی ام آریزو 5 توربو به حساب میآید که در ادامه با زیر و بم این سدان کامپکت جدید مدیران خودرو آشنا خواهیم شد. اگر از نما های جانبی به این ARRIZO 5 EV نگاهی بیاندازیم متوجه برقی بودن این خودرو نمی شویم چرا که همان طور که اشاره شد پلتفرم این خودرو در اصل برای خودرو های بنزینی است و حتی جای باک بنزین نیز بر روی بدنه این خودرو دیده می شود. با این حال به دلیل خطوط طراحی برآمده بر روی گلگیر ها و در ها، می توان چهره قابل قبولی را مشاهده کرد.
دیدگاهتان را بنویسید