ام وی ام ایکس ۲۲ پرو قیمت

ام وی ام ایکس 5 MVM X5 مدیران خودرو؛ مشخصات و قیمت X55 جدید مجله پدال

شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، از طریق بخشنامه مربوط به هر طرح منتشر می شود. این بخشنامه ها در سایت شرکت به نشانی mvmco.ir قرار می گیرند تا مشتریان اطلاعات کاملی درباره خودرو داشته باشند. چینی‌ها فیس لیفت‌های جذابی راهی بازار می‌کنند و تغییرات محصولات آنها در این زمینه محدود به اضافه شدن چند آپشن ساده یا چراغ‌های جلو و عقب خودرو نمی‌شود. ام وی ام ایکس 22 پرو دنده‌ای به لحاظ نسل قبلی خود و از نظر فنی دچار دگرگونی‌های بسیاری شده است. بیشتر که وارد جزئیات طراحی شویم، اول از همه در نمای جلو جلوپنجره بزرگ کهکشانی با چینش چراغ‌ها باعث جلب توجه‌اند.

ام وی ام ایکس ۲۲ یا در اصل تیگو 3x بر اساس هاچ بک چری A13 یا فولوین 2 که در ایران به نام ام وی ام ۳۱۵ می‌شناسیم توسعه پیدا کرده است و به‌عنوان نسخه کراس اوور بلوغ یافته ام وی ام ۳۱۵ در نظر گرفته می‌شود. دامنه تغییرات در داخل کابین چری 3X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس می‌شود. اگر به‌دنبال خرید ایکس 22 پرو ام تی هستید، اکنون بهترین زمان برای ثبت نام و استفاده از جدیدترین شرایط خرید این خودرو است.

سبک طراحی چهره و بخش جلویی خودرو به‌طور کامل دگرگون و بر اساس زبان طراحی جدید چری با جلوپنجره نسبتا بزرگ کهکشانی و سپرهای الهام‌گرفته از خودروهای روز بازار از نو طراحی شد و ظاهری بسیار نزدیک به محصولات لوکس برند فونیکس در بازار ایران یافت. طرح رو کش صندلی‌ها و تو دری‌ها تغییری نکرده و مانند خودرو ایکس ۲۲ از دو رنگ مشکی و نارنجی تشکیل شده است. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو یک کراس اوور فوق‌العاده جمع‌وجور یا هاچ‌بک کراس محسوب می‌شود. فاصله محوری این خودرو ۲۵۵۵ میلی‌متر است و به لطف سقف بلند این خودرو، سرنشینان فضای کافی در اختیار دارند. حجم فضای بار این خودرو معادل ۴۲۰ لیتر است که برای یک مسافرت کوتاه خانوادگی مناسب به نظر می‌رسد.

این گیربکس در واقع با گیربکس مورد استفاده در آریزو ۵ فیس لیفت و آریزو ۶ مشترک است. نسخه فیس لیفت با نام ام وی ام X22 pro در نمای داخل نیز با بهبودهای بصری همراه شد. ساختار کلی داشبرد با طراحی خطوط شکسته و زوایای مبهم، بدون انسجام با یکدیگر، در ابتدا کمی غریب جلوه می‌کند. اما ترکیب تریم مشکی پیانویی و تریم تزئیناتی شبیه به فیبر کربن، در کنار فرمان D-Cut و کلاستر آنالوگی که حالا ساختار دایره دارد، بیننده را اندکی به یاد طراحی کابین محصولات برند آئودی می‌اندازد.

پیشرانه مذکور تحت مهندسی موسوم به AVL ساخته شده و سه سیلندری است و می‌تواند حداکثر قدرت 101 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را تولید کند. جعبه دنده ام وی ام X22 پرو IE نسل جدید جعبه دنده‌های گروه چری است و دو قابلیت تیپ ترونیک و تعویض دنده مصنوعی تا 9 سرعته دارد. ام وی ام ایکس 22 نسخه پرو از یک پیشرانه کم‌حجم 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ برای تامین قوای محرکه خود بهره می‌برد. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 102 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن متر را دارد که نیرو محرکه تولیدشده توسط آن به واسطه یک گیربکس متغیر پیوسته یا سی وی تی 9 سرعته (مصنوعی) به محور جلو ارسال می‌شود. پیش از این، در ایکس 22 یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی به کار رفته بود که 105 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد. موتور ۱.۰ لیتری جدید با آرایش سه سیلندر و توربو قادر به تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور است و این رقم را از طریق گیربکس ۹ سرعته ضریب متغییر پیوسته (CVT) به چرخ های جلو تحویل می‌دهد.

قیمت ام وی ام X22 پرو دست دوم دنده ای در بازار آزاد در محدوده قیمت 885,000,000 تا 955,000,000 تومان موجود است. مدیران خودرو 777 به محض اعلام قیمت ام وی ام ایکس 5، اطلاعات مربوط به قیمت و زمان فروش رسمی این خودرو را به اطلاع مخاطبان و متقاضیان خواهد رساند. نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند و خصوصا برای اطلاعات پشت فرمان (کلاستر) تفاوت چشمگیر با مدل قدیمی ایجاد می‌کنند.

از سوی دیگر جک S3 به عنوان تنها رقیب مستقیم MVM X22 PRO نیز متاسفانه اخیرا افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا (اذر 1400) ۵۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. از این رو در بازاری کم رقیب شرکت‌هایی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور می‌توانند قیمت‌های دلخواه خود را به بازار دیکته کنند. این شرایط احتمالا تا قبل از عرضه رسمی نسخه هاچ بک شاهین (آریا)‌ به عنوان یک خودرو کراس داخلی یا نسخه داخلی سازی شده پژو ۲۰۰۸ در سال آینده ادامه خواهد داشت. چری تیگو 3X (ام وی ام X22 پرو) یک کراس‌اوور کوچک شهری است که از سال 2016 روی خط تولید قرار دارد. این محصول از نظر اندازه‌ی بدنه، اندکی بزرگ‌تر از ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچک‌تر از چری تیگو ۵ است.

روی داشبورد و پنل‌های درب‌ها هم نوعی تریم شبیه به فیبر کربن به کار رفته است. چنین تریمی را بی‌شک خیلی از مشتریان به خاطر جلوه زرق و برق‌دار می‌پسندند، اما شاید حس نه چندان جالبی که به‌خاطر مصنوعی بودن آن به فرد القا می‌شود به ظاهرش بچربد. برای صندلی‌ها و پنل‌های درب‌ها هم تریم مشکی و نارنجی انتخاب شده است که فضای داخلی را از یکنواختی در می‌آورد؛ ضمن اینکه احتمالاً بتواند رضایت خیلی از رانندگان جوان‌تر را جلب کند. این درحالیست که نسخه‌های اولیه ایکس ۲۲ که فاقد سامانه ESP بودند از حیث هندلینگ با چالش‌های مواجه می‌شدند. چنین رقمی در مقام مقایسه با سایر خودروهای موجود در بازار٬‌ رقم مناسبی محسوب می‌شود اما در استانداردهای جهانی عملکردی کاملا معمولی برای سیستم ترمز محسوب می‌شود.

مشخصات فونیکس FX پرمیوم که در واقع تیپ گران‌تر و مجهزتر این خودرو محسوب می‌شود با مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مشترک است. بنابراین پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت را در فونیکس اف ایکس تیپ پرمیوم مشاهده می‌کنید که با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه جفت شده است. سیستم تعلیق محور عقب در فونیکس FX پرمیوم نیز از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک است. حداکثر توان و گشتاور تیپ پرمیوم به ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد.

وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند.

ام وی ام X22 معمولی در تیپ‌های متنوع اسپرت، ساده و لاکچری در نسخه‌های دستی و اتوماتیک روانه بازار شد، اما گل سرسبد این سری قدیمی، نسخه ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت است. پیشرانه همان نسخه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی به‌کار‌رفته در هاچ‌بک 315H است که با توجه به وابستگی شدید فنی به این خودرو، جای تعجب ندارد. البته این خودرو معایبی هم دارد که باعث می‌شود مخالفان قیمت x22 پرو کارخانه را بالا ارزیابی کنند.

اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت می‌شود که می‌توانید با بررسی آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. با داشتن چندین شعبه و نمایشگاه در استان‌های تهران و البرز، نمایندگی 777 دسترسی راحتی برای مشتریان خود فراهم کرده و خدماتی گسترده در سراسر کشور ارائه می‌دهد. این نمایندگی با ارائه سرویس‌های ویژه ازجمله تحویل اختصاصی و خدمات VIP در مراکز تعمیرگاهی، همواره در تلاش است تا بهترین تجربه خرید و خدمات پس از فروش را به مشتریان ارائه دهد. اما در مورد قیمت احتمالی ام وی ام ایکس 5 نیز باید گفت که هنوز به طور رسمی از سوی مدیران خودرو هیچ رقمی اعلام نشده در حالی که قاعدتا باید با مدل ایکس 55 تفاوت قیمت داشته باشد.

طراحی کلی کابین شامل داشبورد و مجموعه نشانگرهای سرعت سنج و دورسنج موتور به همراه مانیتور ۹ اینچی در بخش مرکزی به کلی تغییر کرده و نسبت به مدل قدیمی کاملا به روز و ارگونومیک به نظر می‌رسد. این ظاهری را می توان یکی از نقاط قوت این خودرو دانست زیرا علاوه بر به روز بودن، کاملا جسورانه و اسپرت است. ابعاد خودرو نیز برای رانندگی در شهر کاملا مناسب بوده و تسلط راننده به ابعاد خودرو قابل قبول است. البته در صورتی که مدیران خودرو سایز رینگ ها را یک سایز بزرگ تر می کرد یا از حالت خرگوشی عقب خودرو می کاهید، X22 پرو فرم شکیل تری به خود می گرفت. قیمت ام وی ام X22 پرو دنده ای امروز 27 اسفند 1403 با 5,000,000 تومان کاهش نسبت به تاریخ 25 اسفند 1403، 1,000,000,000 تومان قیمت خورد.

این افزایش قیمت را تا حدی می‌توان به تغییر کامل موتور٬ گیربکس٬‌ داشبورد و طراحی بخش جلویی خودرو نسبت داد که نسبت به مدل قبلی بهبود یافته‌ و حالا خودرویی مدرن‌ترو جذاب تر را یادآور می‌شود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. ایکس 22 پرو دنده ای از لحاظ ظاهری تفاوت هیچ تفاوتی با نسخه اتوماتیک نداشته و تشخیص دادن این که خودروی مقابل ما دنده ای است یا اتوماتیک از روی ظاهر امکان پذیر نیست.

بسیاری از آن‌ها از ضعف کشش و شتاب‌گیری آن در سربالایی‌ها رضایت ندارند و معتقدند که قیمت کارخانه ‌ام وی ام ایکس 22 پرو با وضعیت فنی آن تناسب ندارد. با این وجود، طراحی داخلی و خارجی زیبا و به‌روز و داشتن امکانات رفاهی و ایمنی مدرن مثل سیستم کنترل ترمز و سیستم کنترل فشار باد لاستیک، می‌تواند قیمت کارخانه ‌ام وی ام ایکس 22 پرو را توجیه کند. همچنین این خودرو مصرف سوخت به شدت پایینی دارد که این موضوع هم بسیاری را ترغیب می‌کند که نسبت به پرداخت قیمت کارخانه x22 پرو شک نکنند. با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب می‌شود. عرضه نسخه‌های مختلف با فیس لیفت و تغییرات فنی و حضور نزدیک به ده سال در بازار ایران، از این خودرو یک گزینه اقتصادی روزمره بسیار محبوب ساخت. مقایسه x22 pro با x22 معمولی در حقیقت رقابت میان یک خودرو واحد از دو نسل متفاوت است که هر دو در بازار خودرو ایران حضور پر رنگ دارند.

درباره مشخصات فنی و پیشرانه‌های احتمالی ام وی ام X22 فیس لیفت فعلا اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد تغییرات خاصی در این بخش‌ها نخواهیم بود. در این صورت چری 3X پلاس نیروی خود را از موتور 1.5 لیتری سابق دریافت خواهد کرد. برخی نشریات مدعی هستند خروجی این موتور در 3X پلاس از 105 به 116 اسب بخار افزایش یافته است. شرایط فروش ایکس 22 پرو ام تی از نمایندگی 777 به دلیل مزایای متعدد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خریداران این خودرو محسوب می‌شود. نمایندگی 777 با سابقه درخشان در فروش و ارائه خدمات به مشتریان، در سه سال اخیر به‌عنوان یکی از برترین نمایندگی‌های کشور شناخته شده است. این موفقیت حاصل تلاش‌های مستمر و استفاده از تیمی متخصص و کارآمد بوده که همواره در تلاش برای جلب رضایت مشتریان هستند.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو خودرویی با ظاهر زیبا همراه با امکانات رفاهی مطلوب است که با قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. شرکت مدیران خودرو سیستم کنترل پایداری را به آپشن های این خودرو اضافه کرده که مزیت خوبی برای این خودرو به حساب می‌آید. X22 پرو نسخه فیس لیفت شده نسخه قبلی خود است که از لحاظ فنی نیز تغییرات گسترده ای کرده است. ماشین فونیکس FX در ابتدا با دو تیپ فونیکس FX اکسلنت و فونیکس FX پرمیوم وارد بازار ایران شده است که هر تیپ مشخصات فنی و امکانات رفاهی متفاوتی نسبت به تیپ دیگر دارد. در تیپ اکسلنت فونیکس FX از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و نام آشنای چری استفاده شده است که به همراه گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی عرضه می‌شود. در واقع مشخصات این تیپ با فونیکس تیگو ۷ پرو مشابه است و بنابراین پیشرانه یاد شده از سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت یا MPi بهره می‌برد.

البته همزمان با ناتوانی سایپا و ایران خودرو در تولید انواع شاسی بلند و کراس‌اور، مردم ایران چاره‌ای جز خرید مدل‌های چینی ندارند. کراس اوور مذکور از سال 2016 میلادی به بازارهای جهانی معرفی و سپس عرضه شد و به ایران آمد. چهره و ظاهر ایکس 22 معمولی نسبت به خودروهای داخلی به‌روزتر و مدرن‌تر بود و همین مورد باعث شد استقبال زیادی از آن شود. از طرف دیگر مدیران خودرو سعی کرد با حربه شرایط اقساطی، این ماشین را به مشتریان خود بفروشد و موفق هم شد. از جمله امکانات رفاهی اضافه شده به نسخه فیس لیفت ایکس ۲۲ باید به سامانه جلوگیری از عقبگرد خودرو در سربالایی‌ها کنترل سرعت در سرازیری ترمز پارک برقی و فرمان برقی اشاره کرد که این مورد آخر در استفاده شهری معمولا مورد توجه رانندگان قرار می‌گیرد.

شما می‌توانید آخرین اخبار خودرو مربوط به ماشین فونیکس FX یا سایر ماشین ها را در خودرو بانک دنبال کنید. شرایط فروش نقد و اقساط ایکس 22 پرو ام تی نمایندگی 777 به مشتریان این امکان را می‌دهد تا با بهره‌مندی از خدمات جامع و اختصاصی، فرآیند خرید خود را به‌سادگی و با آرامش طی کنند. نمایندگی 777 نه‌تنها فروشنده محصولات مدیران خودرو است، بلکه با ارائه خدمات کاملی از مرحله ثبت نام تا تحویل خودرو و پشتیبانی فنی، تجربه‌ای بی‌نقص و حرفه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد. هرچند در آینده احتمالا رهام (نسخه هاچ بک و کراس از شاهین سایپا) نیز در همین کلاس عرضه خواهد شد. در ادامه به معرفی و بررسی کامل مشخصات فنی، امکانات و طراحی MVM X22 Pro می‌پردازیم.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. کابین ام وی ام X22 پرو دنده‌ای تغییرات گسترده‌ای در مقایسه با نسل اول خود کرده است. نمایشگر جدید و فرمان دی‌کات، دو تغییر بزرگ وی ام X22 پرو دنده ای در مقایسه با نسل نخست این خودرو هستند. داشبورد میانی این خودرو نیز کمی به سمت راننده متمایل شده تا او کنترل بیشتری بر کابین داشته باشد.

موتور X22 پرو دنده ای دارای موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است. این خودرو ۱۱۶ اسب بخار قدرت و گشتاور ۱۴۳ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل کند. سیستم تعلیق جلو این خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع توییست بیم است که با توجه به اقتصادی بودن این ماشین سواری نرم و قابل قبولی را به وجود می‌آورد.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. صندلی‌های ردیف دوم برای افراد بلند قد، چندان ایده‌ال نیست اما برای سرنشینان جلو، ایراد خاصی دیده نمی‌شود. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند. هر دو نسخه از خودرو از دیدگاه توانایی‌های فنی مخصوصا در جاده برون‌شهری و کیفیت سیستم تعلیق مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که انتقادی به‌جا و کاملا صحیح است، اما باید به خاطر داشته باشید که ذات اصلی خودرو یک هاچبک ۵ در اقتصادی و روزمره درون‌شهری است. اما این موضوع به‌هیچ عنوان منفی تلقی نمی‌شود، چرا که مشتریان ایرانی منطبق بر سلیقه بازار جهان، به‌شدت از خودروهای کراس‌اوور استقبال کرده و X22 را به آغوش گرم خود پذیرفتند.

فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویه‌شده و به‌روز خودرو را به همراه داشته باشد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. صرفا در ستون انتهای بدنه، شیشه‌ی سیاه اضافه شده است و ادوات پلاستیکی، مشابه قبل هستند. رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هم‌اندازه‌ی چرخ‌های X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد. راهنمای خرید و تست بررسی ام وی ام X22 را می توانید از طریق لینک های مربوطه مطالعه فرمایید. زیرا شیپور به شما کمک می‌کند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.

برای علاقه‌مندان به خرید خودروهای مدرن، ایکس 22 پرو ام تی یکی از گزینه‌های جذاب و پرطرفدار در بازار است. مدیران خودرو با ارائه شرایط فروش نقد و اقساط جذاب، فرصت مناسبی را برای خریداران فراهم کرده است تا با توجه به نیاز و بودجه خود، اقدام به خرید کنند. با ارائه شرایط فروش نقد و اقساط ایکس 22 پرو ام تی توسط مدیران خودرو، شما می‌توانید از شرایط ویژه نقدی و امکانات پرداخت اقساطی بهره‌مند شوید. در ادامه، جزئیات بیشتری در مورد شرایط فروش ایکس 22 پرو ام تی و طرح‌های مختلف فروش نقدی و اقساطی آن بررسی می‌شود. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو تیپ IE اتوماتیک در مقطع کنونی با قیمت 870 میلیون تومان از درب کارخانه به مشتریان ارائه می‌شود. در این محدوده قیمتی، یکی از معدود رقبای صفرکیلومتر این خودرو را باید جک S3 کرمان موتور دانست که با کمی اختلاف رسماً 910 میلیون تومان قیمت خورده است.

در این فیس لیفت صرفاً نمای جلو تغییر محسوسی را تجربه کرده و نمای کناری و عقب همچنان دست‌نخورده مانده‌اند. هرچند از یک فیس لیفت نمی‌توان توقع ایجاد تغییری اساسی در طراحی داشت، طراحی ناحیه عقب این شاسی بلند چینی به نوعی ناهماهنگ با ناحیه جلو به نظر می‌رسد و حداقل نیاز به بازنگری‌هایی جزئی در آن وجود دارد. در بازار فعلی، هیچ کراس اور دنده ای کوچک در حال تولیدی برای رقابت با X22 پرو دنده ای وجود ندارد و بالجبار باید این خودرو را در مقابل رقیبانی مانند رنو ساندرو استپ وی کارکرده و یا پژو 207 پانوراما دنده ای صفر کیلومتر قرار داد. X22 پرو دنده ای موتور قوی تری از رقبای خود داشته و  آپشن های بیشتری هم دارد. طراحی جدید و کراس اور بودن این خودرو نیز دلیلی دیگری است تا این خودرو را به 207 کیلومتر صفر کیلومتر ترجیح دهیم.

تصاویر موجود نشان می‌دهند در طراحی این نسخه چری نگاهی دقیق به محصولات اخیر هیوندای به ویژه مدل‌های کونا و سانتافه داشته، چرا که دماغه خودرو به وضوح کراس‌اوورهای مذکور را در ذهن تداعی می‌کند. ام وی ام X22 پرو دنده ای تنها 2 ایربگ برای سرنشینان جلو دارد و ایمنی این خودرو در حوادث رانندگی نیز مورد آزمایش قرار نگرفته است. از میان سیستم های کمک رانندگی نیز این خودرو تنها به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمک حرکت در سراشیبی HDC مجهز بوده و در مجموع باید این خودرو را از نظر ایمنی خودرویی متوسط ارزیابی کرد. خودروی ام وی ام X22 پرو اتوماتیک در بازار آزاد 1,142,000,000 تومان و در کارخانه 873,100,000 تومان است و بنابراین تفاوت قیمت ام وی ام X22 پرو اتوماتیک در بازار آزاد نسبت به کارخانه 268,900,000 تومان است که معادل 30.8% گرانتر است.

نسخه جدید دنده دستی ام وی ام X22 پرو مجهز به پیشرانه‌ای 1.5 لیتری تنفس طبیعی شده که می‌تواند نهایتاً 116 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه نیز از طریق یک جعبه دنده 5 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود و دیگر خبری از گیربکس ضریب متغیر یا سی وی تی نیست. مشخصات فنی این خودرو شامل یک پیشرانه 998 سی سی توربوشارژ به همراه جعبه دنده سی وی تی است و قدرت موتور به چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. ظاهرا قرار است ام وی ام ایکس 5 از سال آینده یعنی 1404 به بازار ایران عرضه شود در حالی که تولید ایکس 55 نیز به موازات آن ادامه خواهد یافت. گفته شده ایکس 5 اوایل تابستان به صورت رسمی معرفی می‌شود و بنابراین باید در تابستان سال 1404 منتظر عرضه آن به بازار باشیم.

با شرایط ثبت نام خودرو ایکس 22 پرو ام تی، شما می‌توانید به‌راحتی مراحل ثبت نام و خرید خود را تکمیل کنید و از امکانات ویژه بهره‌مند شوید. مهم‌ترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعته‌ی دبل کلاچه مربوط است که جای‌گزین نمونه‌ی CVT در X55 شده. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربو همراه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر مثل سال‌های قبل ارایه خواهد شد اما شتاب‌گیری به لطف جعبه‌دنده‌ی جدید، بهتر خواهد بود و احتمالا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد. با این وجود این خودرو هنوز ذات درون‌شهری اقتصادی خود را حفظ کرده است و نباید از آن انتظار رفتار چالا و اسپرتی داشت. در این رابطه باید بگوییم که هم زمان با ارائه هر طرح فروش، قیمت جدید این محصول هم منتشر می شود. طبق جدیدترین اطلاع رسانی در زمستان ۱۴۰۳، قیمت خودرو x22 پرو برابر ۸۵۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

مدل جدید که مردم ایران به نام X55 می‌شناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جای‌گزین X33 شد. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، چری 5x علاوه‌بر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ می‌شود. همچنین نسخه‌ی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید.

ثبت نام x22 در طرح های فروش نقدی و اقساطی، از طریق سامانه فروش اینترنتی مدیران خودرو انجام می گیرد. بنابراین علاقه مندان به خرید این خودرو کراس اوور، باید در زمان فعال شدن طرح فروش به سامانه مذکور مراجعه نمایند. به هر روی مدیران خودرو قیمتی در حدود 600 تا 640 میلیون تومان را برای این کراس اوور کامپکت شهری در نظر گرفته‌است (بسته به نوع خرید و شرایط فروش اعلامی) که البته رقمی نسبتا بالا در شرایط فعلی بازار محسوب می‌شود. به مانند ظاهر خودرو، در داخل کابین نیز به جز دسته دنده هیچ تفاوت دیگری میان X22 پرو اتوماتیک و دنده ای دیده نمی شود. در نمای روبرو راننده یک فرمان D کات قرار گرفته که میزبان کلید های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی است. صفحه کیلومتر خودرو نیز از نوع آنالوگ بوده و یک مانیتور برای نمایش اطلاعات کامپیوتر سفری در وسط آن قرار دارد.

در دماغه این شاسی بلند همان جلوپنجره اصطلاحاً کهکشانی چری به چشم می‌خورد که به اشکال مختلف در محصولات امروزی آن مثل تیگو 8 پرو و فونیکس اف ایکس پیاده‌سازی شده است. چراغ‌ها هم به‌شکل دو قسمته طراحی شده‌اند؛ بخش بالایی را دی‌لایت‌های باریک به خود اختصاص داده‌اند و بخش پایینی را چراغ‌های اصلی. این سبک و سیاق طراحی را از کراس اوورهایی مثل جک/سهول K7 که در ایران با نام کی ام سی کی 7 عرضه می‌شود دیده‌ایم. ایکس 22 پرو به موتور 1 لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید قدرت 107 اسب بخار را دارد که قابل قیاس با موتور ۱.۵ لیتری و فاقد توربویی است که در مدل اولیه این خودرو نصب شده‌است. همچنین گیربکس این خودرو 9 سرعته CVT است که پیش از این نیز در چری آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو فیس لیفت نیز مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر اختلاف قیمت این محصول در کارخانه و بازار چیزی نزدیک به ۹۰ میلیون تومان است.

فونیکس FX اکسلنت در تعداد بسیار محدودی روانه بازار شد و پس از عرضه تعداد اندکی از این تیپ، تولید آن متوقف شد. علاوه‌بر اشتراک قوای فنی با تیگو ۷ پرو، سیستم تعلیق عقب تیپ اکسلنت فونیکس FX از نوع یکپارچه است. اعداد اعلام شده برای راندمان فونیکس FX اکسلنت ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور هستند. علاقه مندان جهت اطلاع از شرایط فروش x22 پرو مدیران خودرو اقساطی و نقدی، باید به سایت فروش اینترنتی آن مراجعه کنند.

همچنین به دلیل وجود گیربکس دو کلاچه، شتاب‌گیری بهتری نسبت به نسخه اکسلنت دارد و در واقع باید گفت، شتاب فونیکس FX اعجاب‌آور است. این خودرو به نوعی یکی از پر شتاب‌ترین کراس‌اوورهای داخل ایران به شمار می‌رود. رکورد شتاب ۰ تا ۱۰۰ فونیکس FX پرمیوم در شرایط مختلف عمدتاً کمتر از ۸ ثانیه بوده که بسیار رضایت‌بخش است.

از نظر مشخصات فنی، این ام وی ام ایکس 22 ام تی است که پیروز میدان خواهد شد؛ چرا که مجهز به پیشرانه‌ای کم‌استهلاک است و حجم بیشتری نیز دارد. در فضای داخلی هم تلاش شده است طراحی به به‌روزترین شکلی که مقدور است باشد. وسط داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی کوچک 9 اینچی در پنلی با تریم مشکی پیانویی جا گرفته و موقعیت آن متمایل به راننده است تا رانندگانی که امکان دارد کار با سیستم مولتی‌مدیا حین رانندگی حواسشان را پرت کند، دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشند. در نمای عقب تغییرات کمتری دیده می‌شود و از همان چراغ‌های قبلی استفاده شده اما زیر سپر از یک دیفیوزر نمایشی استفاده شده که بسیار شبیه به چری تیگو 5 است.

ام وی ام ایکس 5 در کابین نیز با تغییراتی همراه شده که به نظر می‌آید طراحان خواسته‌اند آن را لوکس‌تر نشان دهند و به برادران بزرگ‌تر یعنی تیگو 7 و تیگو 8 نزدیک‌تر شوند. ام وی ام X5 در واقع با ست‌آپ جدیدتری در قوای محرکه نسبت به مدل پایه یعنی ایکس 55 معرفی شده که در بازار چین به عنوان تیگو 4 هم شناخته می‌شود. این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید می‌شوند و هم‌اکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت.

چراغ‌های جلویی ام وی ام X22 کشیده و باریک است و در کناره‌های سپر چراغ‌های مه‌شکن دیده می‌شود. این خودرو در بازارهای مختلف با نام‌های متفاوتی به فروش می‌رسد، طوری که … در بهار سال 1402، مدیران خودرو با هدف بروز کردن سبد محصولات خود X22 دستی را نیز از چرخه تولید خارج کرد تا با معرفی X22 Pro دستی، سهم بیشتری از بازار کراس اور های کوچک و ارزان قیمت را در دست بگیرد. خودروی ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار آزاد 1,000,000,000 تومان و در کارخانه 962,700,000 تومان است و بنابراین تفاوت قیمت ام وی ام X22 پرو دنده ای در بازار آزاد نسبت به کارخانه 37,300,000 تومان است که معادل 3.9% گرانتر است. در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است.

در نمای عقب طراحان در شکل سپر بازنگری نموده و خروجی اگزوز را اکنون با آن یکپارچه کرده‌اند. جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده می‌شود که به احتمال قریب به یقین هر دوی آنها نقشی صرفا تزئینی دارند. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی ام وی ام X22 را به عنوان پیش پرداخت واریز می‌کنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه می‌پردازید.

ام‌وی‌ام X5 فاقد تزئینات قرمزموجود در کابین X55 است اما برای تودری‌ها و طرح صندلی، تغییری دیده نمی‌شود. در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد. پس از معرفی ام وی ام ایکس 22 پرو آپشنال اکنون نوبت به رونمایی و فروش ام وی ام X22 پرو IE رسیده است. موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد.

قیمت ام وی ام X22 پرو دست دوم اتوماتیک در بازار آزاد در محدوده قیمت 905,000,000 تا 1,018,000,000 تومان موجود است. در حالی که از چند ماه قبل اخباری غیر رسمی مبنی بر ورود مدل فیس‌لیفت شده ایکس 55 با نام ام وی ام ایکس 55 پرومکس به گوش می‌رسید، در روزهای پایانی سال 1403 سرانجام این محصول با کارکرد فنی متفاوت و چهره جدید به نمایش درآمد. ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر تفاوتی با ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ ندارد. این مدل نسبت به X33 قدیمی که بیش از یک دهه توسط مدیران خودرو تولید شد، کمی کوچک‌تر است. نکته دیگری که در نمای عقب ام وی ام x22 پرو دنده ای می توانیم به آن اشاره کنیم دو خروجی تزئینی و یا فیک اگزوز است که درون سپر عقب قرار گرفته و توسط دیفیوزر سپر به هم متصل شده اند. در آخرین طرح های فروش اقساطی این محصول، باید ۵۰ درصد قیمت ماشین x22 به صورت نقد پرداخت می شد.

در تابستان 1403 مدیران خودرو چندباری حواله داران و آن‌هایی که خودروهای این شرکت را به صورت ثبت نامی خریده بودند سورپرایز کرد و قیمت کارخانه ایکس 22 پرو را به شدت افزایش داد. در حال حاضر اختلاف قیمت کارخانه x22 پرو با بازار آزاد به حدود 100 میلیون تومان رسیده و مشخص نیست که با تغییر و تحولات سیاسی در ماه‌های آینده و تغییرات احتمالی قیمت ارز، قیمت کارخانه ‌ام وی ام ایکس 22 پرو تا چه حد بالا می‌رود. همان‌طور که اشاره شد، مدیران خودرو در سال 1401 تیپ جدیدی با نام IE را جایگزین تیپ اکسلنت قبلی کرد و یکی از سوالات متداول درباره این کراس اوور به همین تفاوت های بین تیپ اکسلنت و ie بر می‌گردد. تیپ جدید IE در زمینه طراحی یا مشخصات فنی تفاوتی با تیپ قبلی ندارد و صرفاً امکانات بیشتری برای آن در نظر گرفته شده است.

طوری که به شکل میانگین، این خودرو معمولا بین ۹۵۰ میلیون تا بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد. لازم به ذکر است که مجموعه مدیران خودرو طرح فروش خودروهای مونتاژی جدیدش را به دو صورت نقد و اقساط برگزار می‌کند و متقاضیان ثبت نام می‌توانند به پایگاه اینترنتی این شرکت مراجعه نمایند. اگرچه با یک کراس اوور به‌شدت فشرده مواجه‌ایم، کماکان موتور X22 Pro توانی که باید را برای به حرکت در آوردن وزن 1.2 تنی آن ندارد. سیستم تعلیق هم در برخی از مواقع در دفع یا کاهش شدت تکان‌هایی که به کابین وارد می‌شود ناتوان است؛ این خصوصاً در ناحیه عقب به چشم می‌آید. در مجموع باید این‌طور نتیجه‌گیری کرد که نباید از این ماشین انتظار سواری نرم و روانی داشته باشید. البته این خشکی سواری، اتفاق جدیدی بین کراس اوورهای چینی بازار ایران نیست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *