ام وی ام ایکس ۵۵ پرو

مشخصات فنی ام وی ام X55 پرو خودرو45

خودروهای جادارتری مانند کی‌‌ام‌‌سی K7کرمان موتور، فرداموتور T5خودروسازی فرداموتور، فیدلیتی پرایم بهمن موتور و حتی چری تیگو7 جدید می‌توانند به لحاظ قیمتی، رقیبان مهمی برای ام ‌وی ‌ام X55 پرو باشند. افزایش قدرت و گشتاور در نسخه پرو در مقایسه با نسل قبلی، به وضوح احساس می شود و لذت رانندگی را بیشتر نموده است. نمای جانبی X55 پرو به مدل قبلی شباهت زیادی دارد، ولی طراحان تلاش کرده‌اند تا با برجسته‌تر کردن خطوط بدنه و ایجاد ظاهری اسپرت‌تر، این کراس‌اور کوچک را محبوب‌تر نمایند. در نمای عقب خودرو کمترین تغییرات مربوط به طرح چراغ عقب و دیفیوزر زیر سپر عقب است. در کنسول وسط ام وی ام ایکس 55 پرو یک شیفتر دنده الکترونیکی یا به اصطلاح شیفت بای وایر نصب شده که دقیقا مشابه آن را در تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو نیز دیده بودیم.

به جای نصب یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دو کلاچه خشک، یک گیربکس اتوماتیک CVT رابط موتور و چرخ ها بوده و نیروی تولیدی موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. لازم به ذکر است که همین موتور و گیربکس دقیقا روی آریزو 5 فیس لیفت، آریزو 6 و فونیکس تیگو 7 پرو نیز نصب شده است. ام وی ام ایکس 55 پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است.

همچنین در نمای عقب نیز تحولاتی در قسمت زیر سپر عقب و گرافیک داخلی چراغ‌ها قابل مشاهده است. در عوض، سواری آن در محیط شهری و حالت استاندارد استفاده از یک کراس‌اوور، بسیار متمدنانه و راحت احساس می‌شود و میزان حساسیت فرمان برقی آن با ویژگی‌های جاده به خوبی هماهنگ است. ام وی ام X55 پرو، نسل دوم X55 است که با ظاهری به‌روزتر و پیشرانه‌ای قوی‌تر وارد بازار کشور شده است. علاوه بر تغییرات ظاهری، کابین این کراس‌اوور جمع و جور نیز دستخوش تغییر و تحول شده است تا رانندگان با یک خودرو جدید و مجهز مواجه باشند.

جلو پنجره شش ضلعی کهکشانی با الگوهای سه بعدی الماسی، در ترکیب با چراغ های LED جلو و سپر جدید با ورودی های هوای بازطراحی شده، نمایی جوان پسند و جذاب را ارائه می دهد. خطوط دینامیک روی کاپوت و جانبی، حسی از حرکت و پویایی را به خودرو القا کرده اند و هماهنگی مناسبی با طراحی کلی دارند. در نمای کناری ام وی ام ایکس 55 پرو تغییری صورت نگرفته و تنها خط قرمز رنگی که در سپر جلو نیز شاهد آن بودیم در نمای جانبی نیز تا روی رکاب خودرو امتداد یافته است. شیشه ها همانند نسخه قبلی اندازه مناسبی دارند و فضای دید مناسبی را برای سرنشینان خودرو به ارمغان می‌آورند. یک خط از انتهای چراغ جلو شروع شده و با عبور از بالای دستگیره درب ها تا انتهای درب عقب کشیده و محو می شود. خط دیگری نیز از انتهای چراغ عقب به صورت خمیده تا روی دستگیره درب عقب ادامه پیدا کرده است.رینگ ها به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده و کمک می‌کنند خودرو اسپرت تر به نظر برسد؛ هرچند این تغییر تاثیرگذار نیز بوده است، با ماهیت و ذات خودرو همخوانی آنچنانی ندارد.

شرکت مدیران خودرو از معدود شرکت‌های به روز در زمینه مونتاژ انواع خودرو چینی در ایران است. X55 یکی از کراس اوور هایی بود که در سالهای عرضه، با اینکه ظاهر خوبی داشت اما با اقبال بسیار زیادی روبرو نشد و فروش چندانی نداشت. اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است. شرکت مدیران خودرو با نشان تجاری MVM، بدون تردید تنها چینی‌ساز بازار خودرو کشور است که از دیدگاه به روزرسانی و بهبود تکنولوژی پیشرو است و حتی خودروسازان داخلی نیز توان رقابت با آن را ندارند.

ام وی ام ایکس 55 پرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده که تقریبا همه خودروهای چینی حال حاضر در ایران از آن بهره برده اند. البته موتور 1.5 لیتری ایکس 55 پرو مهندسی شده توسط کمپانی AVL اتریش بوده و توربوشارژ هانیوال آمریکایی نیز برای آن نصب شده است. مشابه همین پیشرانه روی نسخه قبلی ایکس 55 هم نصب بوده، ولی توان تولیدی آن از 147 به 156 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز از 210 به 230 نیوتن متر افزایش پیدا کرده که تغییر خوبی برای یک کراس اوور 1440 کیلوگرمی محسوب می شود. قیمت ام وی ام x55 که به دست مشتری ایرانی خواهد رسید، احتمالا نزدیک به یک میلیارد تومان است. فروش فوق العاده ام وی ام ایکس ۵۵ پرو در ایران و همچنین رونمایی اختصاصی از نسخه جدیدترین محصول برای رسانه‌های ایرانی، این نوید را به ما می‌دهد که ام وی ام X55 پرو فیس لیفت به زودی و در سال جاری راهی کشور ما شود. شرکت چری در نمایشگاه خودرو چین از کراس اور کامپکت تیگو ۴ مدل ۲۰۲۴ – Tiggo 4 new که احتمالاً در ایران با نام ام وی ام ایکس ۵۵ پرو فیس لیفت جدید جدید شناخته خواهد شد رونمایی کرد.

X55 پرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۳۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۹ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند. اما نسخه فیس لیفت X22 معمولی یا همان ام وی ام X22 پرو با سه تیپ روانه بازار شد که یک نسخه دنده‌ای (با موتور ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر) و دو نمونه دیگر اتوماتیک هستند. برترین نسخه با نام تیپ اتوماتیک IE شناخته می‌شود و حالا با یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژر همراه شده است که از سوی گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر CVT حمایت می‌شود. ایکس ۵۵ پرو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران نامید، مدلی که پس از عرضه موفق و استقبال بالای مشتریان از آن، با نسخه‌ای جدید‌تر به نام ایکس ۵۵ پرو پرو به بازار کشور معرفی شد.

ام وی ام X55 پرو از همان موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ قبل استفاده می‌کند با این تفاوت که قدرت آن از ۱۴۷ به ۱۵۶ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. همچنین بیشترین گشتاور حاصل از این موتور نیز از ۲۱۰ به ۲۳۰ نیوتن متر ارتقا یافته است. باید بدانید که این پیشرانه علاوه بر حضور در دیگر محصولات مدیران خودرو، روی فیدلیتی بهمن موتور نیز حضور دارد.

ازاین‌رو در صورت عدم محدودیت در بودجه، خرید نسخه صفر کیلومتر و یا تصمیم برای خرید ماشین کارکرده  نیز خرید x22 pro توجیه منطقی‌تری در مقایسه با x22 معمولی دارد. سیستم روشنایی در روز بر لبه کاپوت جا خوش کرد و سیستم روشنایی اصلی به داخل سپر روانه شد تا رویه‌ای را در پیش بگیرد که سال‌ها پیش از سوی جیپ چروکی و سیتروئن C4 کاکتوس به بازار جهان ارائه شده بود. در نتیجه ام وی ام X22 معمولی را از هر زاویه‌ای که نگاه کنید، هنوز می‌توانید المان‌های ام وی ام ۳۱۵ را در ظاهر بیرونی آن ببینید.

یک نمایشگر بزرگ 10.25 اینچی شبیه به تبلت در قسمت بالای داشبورد قرار گرفته است و صفحه 7 اینچی دیجیتالی TFT پنل راننده در پشت فرمان دارای کامپیوتر سفری، کیلومترشمار و دور موتور تمام دیجیتالی است. دریچه های تهویه هوا در زیر نمایشگر تعبیه شده اند و ترکیب صفحه لمسی کنترل سیستم تهویه مطبوع همراه با اهرم اسپرت و الکترونیکی تعویض دنده مشابه تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو، ظاهری مدرن به کنسول وسط خودرو بخشیده‌اند که زبان طراحی جدید کمپانی چری را نمایش می دهد. داخل کابین ام وی ام ایکس 55 پرو دقیقا مشابه فونیکس تیگو 7 پرو یا همان چری تیگو 7 پرو مدیران خودرو طراحی شده است. حتی تریم مشکی و قرمزی که روی داشبورد و تودوزی صندلی های این خودرو اعمال شده نیز مشابه با تیگو 7 پرو است. در پشت فرمان یک نمایشگر دیجیتالی 7 اینچی قرار دارد که اطلاعات خودرو را به راننده نشان می دهد.

این سبک طراحی داخلی قطعا حس دلنشین‌تری را برای کاربران این خودرو به وجود خواهد آورد. با توجه ‌به میزان توان موتور و نسبت آن با وزن خودرو، احتمالا شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو چیزی حدود ۱۱ تا ۱۱/۵ ثانیه خواهد بود. همچنین میانگین مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نیز کمتر از ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

اگرچه نمای جانبی ام وی ام X55 پرو شباهتی به مدل قبلی دارد، اما طراحان سعی کرده‌اند با برجسته‌تر کردن خطوط ظاهری اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر به کراس‌اوور کوچک بدهند. همچنین خط قرمز رنگی دور تا دور پلاستیک‌های اطراف خودرو دیده می‌شود که با کالیبرهای قرمز ترمز همخوانی دارد. عقب خودرو کمترین تغییرات را به خود دیده و فقط طرح چراغ عقب عوض شده و مورد جدید دیگری به چشم نمی‌خورد. در نمای جانبی، خطوط برجسته و نوارهای قرمز رنگ زیر بدنه، جلوه ای اسپرت به خودرو داده اند. رینگ های ۱۷ اینچی با طراحی مدرن و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ نیز به جذابیت بصری این نما افزوده اند. اما در نمای عقب، تغییرات جزئی تر است؛ گرافیک جدید چراغ ها و اصلاحات مختصر دیفیوزر، تغییراتی هستند که هرچند چشمگیر نیستند، اما هماهنگی کلی را حفظ کرده اند.

هر دو نسخه از خودرو از دیدگاه توانایی‌های فنی مخصوصا در جاده برون‌شهری و کیفیت سیستم تعلیق مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که انتقادی به‌جا و کاملا صحیح است، اما باید به خاطر داشته باشید که ذات اصلی خودرو یک هاچبک ۵ در اقتصادی و روزمره درون‌شهری است. اما در مورد قیمت احتمالی ام وی ام ایکس 5 نیز باید گفت که هنوز به طور رسمی از سوی مدیران خودرو هیچ رقمی اعلام نشده در حالی که قاعدتا باید با مدل ایکس 55 تفاوت قیمت داشته باشد. ام وی ام ایکس 5 در کابین نیز با تغییراتی همراه شده که به نظر می‌آید طراحان خواسته‌اند آن را لوکس‌تر نشان دهند و به برادران بزرگ‌تر یعنی تیگو 7 و تیگو 8 نزدیک‌تر شوند. این کراس‌اوور جمع و جور و چابک از جمله خودروهای محبوب در بازار جهانی است که چند روز قبل هم توانست از مرز 1 میلیون دستگاه صادرات نیز عبور کند.

جلوی صفحه لمسی تهویه، اهرم دنده قرار دارد و مثل بیشتر خودروهای اروپایی جمع و جور کوچک است و در کنار آن پنل شارژ بی‌سیم اسمارت‌فون‌ها نصب شده و با طراحی خاصی که دارد، گوشی را در مسیر دید راننده قرار می‌دهد. فرمان دی کات و کیلومترشمار جدید حس و حال هیجان‌انگیز ظاهر اسپرت را به راننده منتقل می‌کند. سایز نمایشگر لمسی به ۱۰.۲۵ اینچ رسیده و از وسط داشبرد و روی آن و بالای دریچه‌های تهویه منتقل شده تا شمایلی مدرن‌تر داشته باشد. خط قرمز رنگ روی بدنه در کابین هم به کار رفته و بخشی از داشبرد، رودری‌ها و حاشیه صندلی‌ها را پوشانده است.

به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، مدیران خودرو یکی از وارد کنندگان خودروی چینی به بازار ایران است که دارای محصولات متنوعی می‌باشد. قیمت نمایندگی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو مدل ۲۰۲۴ حوالی ۱ میلیارد و ۵۱۵ میلیون تومان تعیین شده است و ام وی ام ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک مدل ۲۰۲۴ حدود ۱ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان قیمت دارد. خودروهایی مانند چری آریزو 6، چری آریزو 5 نیوفیس و ام.‌وی.‌ام X33S توربوشارژ، از جمله محصولات مدیران خودرو هستند که دقیقا از همین ترکیب موتور و گیربکس، بهره می‌برند. شتاب صفر تا صد ام وی ام X55 پرو نزدیک به 11.5 ثانیه است و با یک باک 55 لیتری، میانگین مصرف سوخت آن در سیکل شهری حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر است.

باوجود این تغییرات اساسی و رضایت خریداران آتی این مدل نسبت به نسخه‌های فعلی، باید بگوییم که این طراحی داخلی نسبتاً تکراری شده و جسارت کاکپیت هایی مثل پژو را ندارد. چراغ‌های عقب هم با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند که نسبت به مدل‌های فعلی ساده‌تر بوده و دیگر به درون چراغ‌ها امتداد نیافته‌اند. نکته جالب اینکه این خودرو یک نسخه تمام الکتریکی با باتری‌های ۵۳.۶ کیلووات ساعتی و یک موتور برقی ۱۲۷ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری دارد که شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری را نیز طبق استاندارد NEDC ارائه می‌کند.

درب صندوق طراحی چند وجهی و بزرگی دارد که در قسمت پایین آن نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است.سپر عقب با خطوط شکسته طراحی شده و در قسمت بالای آن که همرنگ با بدنه است دو چراغ مه شکن در دو طرف آن قرار دارد. قسمت زیرین سپر نیز به صورت مشکی رنگ طراحی شده و یک قاب نقره‌ای رنگ متشکل از دو جای اگزوز بشدت مصنوعی از جنس پلاستیک روی آن قرار گرفته است. در ادامه به مشخصات فنی ایکس 55 پرو پرداخته و امکانات این مدل به همراه قیمت و تغییرات آن نسبت به نسخه قبلی را شرح خواهیم داد. اندازه نمایشگر روی داشبورد 25 در 10 اینچ است که به حالت ایستاده قرار گرفته و شکوه و عظمت خاصی را به کابین هدیه می‌دهد.

این ویژگی ها باعث می شوند تا ام وی ام X55 پرو یکی از ایمن ترین خودروها در این سگمنت باشد. همچنین، این خودرو از سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی و ترمز پارک برقی نیز بهره می برد که در کنار سایر ویژگی های ایمنی، حفاظت بیشتری را برای سرنشینان فراهم می کند. قرار است این محصول تقریبا جدید در سال ۱۴۰۱ جا پای مدل قبلی بگذارد و با توجه ‌به تغییرات مثبتی که روی آن صورت‌گرفته است، گمان می‌رود شرایط بهتری را در بازار ایران تجربه کند.

البته قیمت این مدل در گران‌ترین نسخه در چین به حدود ۹۱ هزار یوان معادل ۱۴ هزار دلار می‌رسد.برای اطلاع از قیمت روز MVM X55 PRO در کارخانه و بازار به این صفحه مراجعه کنید. تغییرات درون اتاق ام وی ام X55 پرو به‌مراتب شدیدتر و انقلابی‌تر از بدنه آن هستند. داشبورد کاملاً تغییر کرده و کنسول، نمایشگرها، دریچه‌های تهویه، رودری ها و صندلی‌ها نیز طراحی جدیدی دارند.

ام وی ام X55 پرو نسخه فیس لیفت همان ایکس 55 بوده که بروزرسانی هایی در استایل ظاهری، مشخصات فنی و طراحی کابین به خود دیده است. چری تیگو 5x در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و سپس توسط مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ با نام ایکس55 به دست مشتریان ایرانی رسید. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو از همان ابتدای ورود به کشور مانند سایر کراس‌اورهای شرکت چری به یک پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز گردیده است که در نسخه پرو نیز همان موتور با اصلاحاتی بر روی آن نصب شده است و سطح توان خروجی آن نسبت به نسل قبلی افزایش پیدا کرده است. این موتور دارای قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر است که توسط یک گیربکس ۹ سرعته CVT مشابه گیربکس مدل چری آریزو۶ به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

جلوپنجره جدید همه خودروهای چری شبیه به هم است و طراحی جذاب‌تر و اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد. سپر نیز هماهنگ با جلوپنجره عوض شده و شکل ورودی‌های هوا، دیفیوزر و کاسه چراغ‌های جلو نسبت به X55 معمولی تغییر پیدا کرده است. ام وی ام X22 معمولی زمانی که وارد بازار ایران شد، طراحی مورد قبول اما اقتصادی و نسبتا ساده‌ای داشت. استفاده از تریم دورنگ مشکی/نارنجی داشبرد و کابین، انسجام قابل قبول المان‌های طراحی داشبرد و رودری‌ها، استفاده از نمایشگر لمسی میانه داشبرد و کلاستر آنالوگ معکوس که به هنگام عرضه جالب توجه جلوه کرد. در نمای جانبی رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی جذابیت بیشتری نسبت به گذشته دارند و استفاده از کالیپرهای ترمز با رنگ قرمز در کنار نوارهای قرمز زیر درهای جانبی به ظاهر اسپرت آن افزوده‌اند.

با وجود اینکه با سرعتی نزدیک به 100 کیلومتر بر ساعت وارد پیچ های تند پیست آزادی می شدم، به دلیل رعایت کردن ریس لاین خودرو واژگون نمی شد و از مسیر منحرف نشد. به طور کلی پایداری ام وی ام ایکس 55 پرو (X55 پرو) به عنوان یک کراس اوور جمع و جور شهری رضایتبخش بود. لازم به ذکر است که گیربکس در دور بالاتر از 3 هزار امکان دنده کم کردن را به شما نمی دهد تا آسیبی به موتور وارد نشود. عملکرد سیستم ترمز ایکس 55 پرو نیز بعد از کلی فشار و ترمزگیزی های پی در پی توسط من و تعدادی دیگر از خبرنگاران افت چندانی نداشت و رضایتمان را جلب کرد.

تا علاقه‌مندان به خرید خودرو و ماشین بازها بتوانند با آگاهی از فناوری های خودرو، قیمت و اخبار و شرایط فروش خودروها، مشخصات و اطلاعات فنی ماشین‌ها شایسته‌ترین انتخاب را در خرید بهترین خودرو ایرانی و خارجی، وسایل نقلیه و تجهیزات جانبی و آپشن داشته باشند. در نتیجه لانچ خودرو از حالت سکون اندکی نرم‌تر و تنبل‌تر از نسل پیشین احساس می‌شود اما در عوض تعویض به دنده مجازی بعدی، به مراتب سریع‌تر صورت گرفته و خودرو سعی دارد تا در حالت اقتصادی و کم مصرف قرار بگیرد. این نکته باعث می‌شود برای یک رانندگی پرشتاب و تند و تیز، میل بیشتری برای استفاده از حالت رانندگی اسپرت (بجای اکو/Eco) داشته باشید و گیربکس را در وضعیت مجازی دستی قرار دهید. این موضوع ضمن افزایش دور موتور برای تعویض دنده‌ها، اختیار را مستقیما در دستان راننده قرار می‌دهد تا تنها به هنگام نیاز اقدام به تعویض دنده کند. جای تردید نیست که این شیوه سواری مصرف نهایی سوخت را از سطح مصرف سوخت استاندارد بیان شده برای خودرو به شکل محسوسی فراتر خواهد برد. با این مشخصات شتاب ایکس ۵۵ پرو ۱۰.۹ ثانیه است و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری و بین شهری ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

البته دقت داشته باشید که رانندگی با سرعت بالا در سر پیچ‌ها با ام وی ام X55 پرو چندان پایدار نیست. در ابتدای سال ۱۴۰۳ اکسل عقب یکی از خودروهای mvm x55  پرو شکست و این حادثه منجر به واژگونی خودرو در محور قم – کاشان شد. این اتفاق باعث نگرانی هایی درباره ایمنی خودرو و اعتماد به برند مدیران خودرو شد. در پی وقوع این حادثه، بررسی ها نشان داد که ایراد مربوط به یکی از قطعه سازان چری بوده و تنها تعدادی محدود از خودروها که این قطعه خاص را داشته اند دچار مشکل شده اند. به دنبال این حادثه، مدیران خودرو فراخوان بزرگی صادر کرد تا خودروهای مشمول را برای تعویض اکسل های معیوب به نمایندگی ها فراخوانی کند. مدیران خودرو از اواسط آذر ماه سال 1401، مدل جدیدی از X55 Pro را به بازار عرضه کرد، این مدل جدید علاوه بر امکانات مدل قبلی به شارژر وایرلس وایربگ های جانبی نیز مجهز شده تا این خودرو از این تاریخ به بعد، با 6 کیسه هوا به بازار عرضه شود.

از روکش‌های چرم مصنوعی نسبتا باکیفیت برای رودوزی صندلی‌ها و داشبورد استفاده شده است. در این قسمت رینگ های 17 اینچی آلیاژی جدید با تریم قرمز رنگ و دیزاین متفاوت و همچنین کالیپرهای ترمزی قرمز رنگ برای ایکس 55 پرو (X55 پرو) نصب شده اند. همچنین یک تریم قرمز رنگ مشابه آنچه در سپر جلو در ضربه گیر زیر درب ها دیده می شود. در این نسخه نوار کرومی تنها دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده و به داخل دو چراغ وارد نشده. به همین دلیل گرافیک چراغ های عقب تا حد کمی در ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند.

ام وی ام X55 پرو – MVM X55 Pro یکی از محصولات جدید مدیران خودرو است که در ادامه به معرفی مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت آن می‌پردازیم. در مجموع، تغییرات طراحی مدل فیس لیفت شده مخصوصاً به واسطه جلوپنجره کوچک‌تر و جذاب‌تر و هماهنگی بیشتر در قسمت جلو، اسپرت تر و جوان‌پسند تر شده است. گیربکس CVT در میان مشتریان ایرانی محبوبیت چندانی ندارد، اما با توجه به این که پیشرانه جدید همچنان در حد و اندازه پیشرانه X22 معمولی ایفای نقش می‌کند، گیربکس CVT با ۹ ضریب دنده مصنوعی شبیه‌سازی‌شده، هماهنگی منطقی‌تری به همراه دارد تا نسخه ۴ سرعت اتوماتیک. با این وجود این خودرو هنوز ذات درون‌شهری اقتصادی خود را حفظ کرده است و نباید از آن انتظار رفتار چالا و اسپرتی داشت. یکی دیگر از تغییرات ظاهری ام وی ام ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبل، استفاده از چراغ های LED به جای هالوژن در این خودروست که البته با چشم قابل تشخیص نیست. ولی در لبه چراغ ها عبارت LED Tec نشان دهنده این تغییر بوده که موجب می شود نور چراغ ها و عمر آنها نسبت به نسخه قبلی بیشتر شود.

متریال داخلی تغییر چندانی به خود ندیده است، اما در ترکیب با طراحی بهبودیافته داخلی، حس و حال بهتری به سرنشینان منتقل می‌کند که بدون تردید فراتر از احساس نسخه‌های قدیمی‌تر X22 است. تریم داخلی دورنگ مشکی/نارنجی، با حجم کمتر به نسخه فیس‌لیفت ام وی ام X22 پرو نیز راه یافته است. ما از تیرماه 1394 با تولید فیلم‌های تست و بررسی خودرو و مقالات خودرویی  همراه شما هستیم. هدف ما در پایگاه خبری سبقت‌آزاد انتشار مقالات تست و بررسی ماشین‌های ایرانی و واراداتی موجود در بازار ایران و جهان و نیز مقایسه آنها با یکدیگر است.

طراحی داخل کابین ام وی ام X55 Pro بسیار شبیه به دیزاین داخل کابین تیگو ۷ پرو بوده و به نوعی نسخه کوچک شده آن به حساب می آید. در بخش رودری های ایکس ۵۵ پرو شاهد استفاده از متریال نرم هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان منتقل می کند. جدا از این موارد در بخش رودری از دوخت و خطوط قرمز استفاده شده که با طراحی و دیزاین داخل کابین این خودرو هماهنگ بوده و احساس هیجان را به سرنشینان القا می کند.

همچنین یک خط قرمز در قسمت میانی داشبورد قرار گرفته که هماهنگی جذابی را با خطوط قرمز بیرون خودرو به ارمغان آورده است. قسمت پایینی داشبورد نیز میزبان تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت لمسی است که طراحی آن بسیار شبیه به آریزو 6 و آریزو 5 جدید است. قسمت لیور دنده کاملا باز طراحی شده و در کنار آن یک فضای بزرگ برای شارژ بیسیم تلفن همراه تعبیه شده است. غربیلک فرمان این خودرو اما تغییری نداشته و کماکان به صورت سه شاخه با طراحی D کات است که ظاهر خوب و هماهنگی با سایر بخش های داشبرد دارد. جعبه دنده ام وی ام  ایکس 55 پرو (X55 pro) در مقایسه با مدل پیشین این خودرو به‌کلی عوض شده است. این جعبه دنده در حال حاضر روی چری آریزو ۶ و ام وی ام X22 پرو نیز حضور دارد و در آینده چری تیگو ۷ پرو نیز از آن استفاده خواهد کرد.

اما این موضوع به‌هیچ عنوان منفی تلقی نمی‌شود، چرا که مشتریان ایرانی منطبق بر سلیقه بازار جهان، به‌شدت از خودروهای کراس‌اوور استقبال کرده و X22 را به آغوش گرم خود پذیرفتند. مدیران خودرو 777 به محض اعلام قیمت ام وی ام ایکس 5، اطلاعات مربوط به قیمت و زمان فروش رسمی این خودرو را به اطلاع مخاطبان و متقاضیان خواهد رساند. در ادامه تغییراتی هم روی سپر عقب و درب صندوق عقب اتفاق افتاده تا هماهنگی بیشتری با چراغ‌های عقب به وجود بیاورد. چراغ‌های مه‌شکن به صورت نوار عمودی درآمده تا به سمت سبک طراحی اکستریم حرکت کرده باشد. همچنین چراغ خطر در عقب نیز به صورت به هم پیوسته درآمده تا شباهت بیشتری به تیگو 7 پیدا کند.

ماشین فونیکس FX در ابتدا با دو تیپ فونیکس FX اکسلنت و فونیکس FX پرمیوم وارد بازار ایران شده است که هر تیپ مشخصات فنی و امکانات رفاهی متفاوتی نسبت به تیپ دیگر دارد. در تیپ اکسلنت فونیکس FX از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر و نام آشنای چری استفاده شده است که به همراه گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی عرضه می‌شود. در واقع مشخصات این تیپ با فونیکس تیگو ۷ پرو مشابه است و بنابراین پیشرانه یاد شده از سیستم تزریق غیرمستقیم سوخت یا MPi بهره می‌برد. فونیکس FX اکسلنت در تعداد بسیار محدودی روانه بازار شد و پس از عرضه تعداد اندکی از این تیپ، تولید آن متوقف شد. علاوه‌بر اشتراک قوای فنی با تیگو ۷ پرو، سیستم تعلیق عقب تیپ اکسلنت فونیکس FX از نوع یکپارچه است.

از اصلی‌ترین تفاوت‌های ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید با نسخه قدیمی یا بهتر بگوییم نسل قبلی آن می‌توان به کاهش ۹ اسب بخار قدرت و ۲۰ نیوتن متر گشتاور از توان موتور اشاره کنیم. پیشرانه نسل قبلی با موتور فونیکس تیگو ۷ Pro مشترک بود و اکنون شاهد استفاده از موتور مشترک با ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در کراس اور جدید ام وی ام ایکس ۵۵ پرو فیس لیفت هستیم. مشخصات فونیکس FX پرمیوم که در واقع تیپ گران‌تر و مجهزتر این خودرو محسوب می‌شود با مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مشترک است. بنابراین پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت را در فونیکس اف ایکس تیپ پرمیوم مشاهده می‌کنید که با گیربکس هفت سرعته دو کلاچه جفت شده است. سیستم تعلیق محور عقب در فونیکس FX پرمیوم نیز از نوع چند اتصالی یا مولتی لینک است.

از طرفی محصولات جدیدتری نظیر لاماری ایما، فردا موتورز تی 5، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی و برخی دیگر از محصولات کره‌ای رقبای جدی برای این خودرو هستند. بنابراین فروش رفتن این خودرو در بازار فعلی کمی برای محصول مدیران خودرو سخت خواهد بود. در مجموع این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی، خودروی جذاب‌تری به حساب می‌آید، اما پاشنه آشیل آن همان قیمت بالا در مقایسه با رقبا است. البته ممکن است مدیران خودرو تصمیم بگیرد تا این خودرو را با بهای کمتری عرضه کند.

چراغ‌های جلو از هالوژن به LED تغییر کرده‌اند و چراغ‌های روشنایی روز در روی سپر تعبیه شده‌اند. استفاده از نوارهای قرمز رنگ در بدنه جلوه‌ای اسپرت برای این کراس‌اور کوچک خانوادگی رقم زده است. این خودرو در واقع نسخه به‌روزرسانی شده نسخه قبلی X55 است تا با مشخصات کامل‌تر و بهتر به بازار بیاید.

این ارقام نسبت به نسخه معمولی X55 بهبود یافته اند و تجربه رانندگی بهتری را برای رانندگان فراهم می کنند. با این مشخصات، شتاب صفر تا صد خودرو به ۱۰.۹ ثانیه می رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۷.۱ لیتر است. همچنین بد نیست اشاره کنیم که شرکت چری این خودرو را با موتور یک و نیم لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک CVT هم عرضه کرده است که احتمالاً شانس واردات آن نسبت به نسخه توربو شارژ خیلی کمتر باشد. به نظر می‌رسد که تعویض گیربکس سی وی تی با گیربکس دو کلاچه، کاهش توان موتور را تا حد زیادی جبران کرده باشد و شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید باز هم حدود ۱۰ ثانیه ثبت شود و حداکثر سرعت آن هم به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نمای بیرونی ام وی ام ایکس 55 پرو دچار تغییرات جزئی و اندکی شده و این تغییرات منحصر در مواردی همچون جلوپنجره، سپر جلو و چراغ‌های روشنایی در روز شده است.

درون صندوق عقب این خودرو حدود ۳۷۰ لیتر فضا یافت می‌شود که البته برای خانواده‌های پرجمعیت کمی کوچک به نظر می‌رسد. وظیفه انتقال قدرت در ام وی ام X55 پرو بر عهده گیربکس CVT  قرار دارد که اگرچه از نظر کاهش مصرف سوخت عملکرد مناسبی دارد، اما شاید انتخاب ایده آلی برای یک کراس اوور با این ابعاد و وزن نیست. این نوع گیربکس به دلیل انتقال قدرت پیوسته، حس هیجان و شتاب گیری سریع را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین در مسیرهای کوهستانی یا هنگام رانندگی های پر فشار، ممکن است عملکرد ضعیف تر و خسته کننده تری نسبت به گیربکس های اتوماتیک سنتی یا دوکلاچه ارائه دهد.

مدیران خودرو هم این ماشین چینی را با نام ام وی ام X55 پرو به بازار ایران عرضه خواهد کرد. همانطور که انتظار می رود فضای داخلی ام وی ام X55 PRO از نظر ابعاد تغییری نکرده است. از این رو فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب است و همچنین متریال داخلی این کراس اوور جدید مدیران خودرو نیز در حد قابل قبولی ارزیابی می شود. در کابین این خودرو نیز طراحان از آخرین نسخه تریم داخلی چری ۵X (تیگو 4) برای این خودرو استفاده کردند و اکنون کابین از نمای جذاب‌تری بهره می‌برد.

در نمای عقب این خودرو چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های عقب این خودرو است که طراحی تا حدی مستطیلی شکل داشته و به وسیله نواری کرومی رنگ به یکدیگر متصل می شوند. سپر عقب و دیفیوزر این خودرو نیز طراحی مناسبی داشته و به طراحی اسپرت این خودرو کمک شایانی کرده اند. ام وی ام X55 پرو کراس اوور کامپکت مدیران خودرو است که تحت نشان ام وی ام به فروش می رسد. مخصوصا که برای بهبود کیفیت سواری، یک سیستم تعلیق نرم برای خودرو در نظر گرفته شده است که علیرغم تاثیر مثبت روی راحتی کابین، ضعف پایداری و هندلینگ را پررنگ‌تر نموده است. پدال ترمز عکس‌العمل‌های قابل قبولی به عمل راننده دارد و وجود سیستم کنترل پایداری هوشمند نیز باعث شده کنترل خودرو ساده‌تر گردد. همانطور که اشاره شد MVM X55 PRO یک فیس لیفت از نسخه معمولی این خودرو است که در بازارهای جهانی تحت نام های مختلفی از جمله تیگو 4 معرفی و عرضه شده است.

با معرفی X55 پرو، شرکت مدیران خودرو فرصتی تازه یافته تا علاوه بر جلب توجه خریداران، جایگاه خود را به عنوان یکی از فعال ترین شرکت های خودروسازی کشور مستحکم تر کند. ام وی ام X55 پرو در واقع نسخه به‌روزرسانی شده از مدل ساده قبلی می‌باشد که در آن جدا از فیس‌لیفت ظاهری، تغییرات گسترده‌ای در داخل کابین، مشخصات فنی و برخی از آپشن‌ها صورت گرفته تا با خودرویی کامل‌تر و بهتر روبرو باشیم. مثلاً جلوپنجره جدید در ترکیب با برخی تغییرات ظاهری دیگر چهره‌ای اسپرت‌تر و شکیل‌تر به خودرو بخشیده‌اند و داشبورد کاملاً متفاوت و امکانات مناسب خودرو حس مواجهه با یک خودرو مدرن را به انسان منتقل می‌نمایند. افزایش قدرت موتور به 156 اسب‌بخار و رسیدن گشتاور به 230 نیوتن‌متر نیز باعث شده نسخه پرو به وضوح قوی‌تر ظاهر شود تا بدین صورت لذت رانندگی پایین‌تر سیستم انتقال قدرت به نوعی جبران گردد.

تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. سرویس روغن ها و فیلترها تا 50 هزار رایگان بعد از ان هر بار یک میلیون و پانصد تومان. از نظر فضا و گنجایش نباید انتظار داشته باشید که بزرگ‌تر از ام وی ام X55 معمولی باشد و همان ابعاد و اندازه را حفظ کرده است.

علاوه بر این موارد هنوز می‌توانید از اجزای جذاب اتاق و کابین ام وی ام X55 پرو فیس لیفت مانند سانروف برقی و صندلی‌های برقی به همراه گرمکن و شارژر وایرلس لذت ببرید. اولین فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۱۹ معرفی شد که همان نسخه‌ای است که در ایران با عنوان ام وی ام X55 وارد بازار شد. در این فیس لیفت کمی از چراغ‌های فانتزی خودرو اصلاح شد و جلوپنجره‌ای بزرگ نیز به آن افزوده شد. نسخه بازار ایران مجهز به موتوری ۱.۵ لیتری توربو شارژر بوده که ۱۴۷ اسب بخار نیرو و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه قرار می‌داد تا به محور و چرخ‌های جلو منتقل نماید. همچنین گیربکس دوکلاچه جای خود را به جعبه دنده اتوماتیک سی وی تی ۹ سرعته مشابه نمونه موجود در چری آریزو ۶ سپرده است.

در میان داشبورد نیز یک نمایشگر لمسی 10.25 اینچی برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی قرار دارد که این دو نیز مشابه با فونیکس تیگو 7 پرو مدیران خودرو هستند. در نمای بیرونی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو شاهد یک فیس‌لیفت نسبتا جزئی هستیم که مواردی مثل جلوپنجره، سپر جلو و چراغ‌های روز در آن دستخوش تحولات مثبت شده‌اند و ظاهر زیباتری نسبت به گذشته برای این محصول مدیران خودرو پدید آورده‌اند. محصولات مدیران خودرو با برند MVM ظاهر جدیدتری پیدا کردند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. از ابتدای سال ۱۴۰۱ کراس‌اوورهای فونیکس تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو، ام وی ام X22 پرو و مدل جدید سدان چری آریزو ۵ توربو معرفی شده‌اند و مدیران خودرو خبر از جدیدترین محصولش با نام ام وی ام X55 پرو داده است. ماشین جدید که در سایر کشورها با نام چری تیگو ۴ پرو و چری تیگو 5X شناخته می‌شود، فیس‌لیفت X55 معمولی است. بیشترین سطح بروزرسانی ها را در ایکس 55 پرو می توان در قسمت فضای داخلی و کابین جستجو کرد.

البته باید دوباره تاکید کنیم که X22 معمولی یک کراس‌اوور درون شهری بسیار کوچک است که هدف آن پیش از هر چیز، بر کاهش مصرف سوخت متمرکز شده است. پلتفرم شکل‌دهنده این کراس‌اوور بسیار کوچک متعلق به هاچبک ۵در چری A13 یا همان فولوین ۲ است که در ایران آن را به نام ام وی ام ۳۱۵ می‌شناسیم. نسخه Pro آن در بازار ایران، با نام ام وی ام X22 پرو همان نسخه 3x Plus فیس لیفت شده است که در سال ۲۰۲۰ از سوی چری روانه بازار جهان شد. ام وی ام X22 ایران که در سال ۱۳۹۵ از سوی شرکت مدیران خودرو و از برند MVM روانه بازار شد، در حقیقت چری تیگو 3x است که در بازارهای بین‌المللی با نام‌های دیگر چری تیگو ۲ و DR3 نیز شناخته می‌شود. ام وی ام X22 را باید یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ شرکت مدیران خودرو در بازار ایران دانست. خودرویی از کلاس کراس‌اوورهای ساب کامپکت (خیلی کوچک) توسعه‌یافته بر پلتفرم هاچبک ۵در، که به‌سادگی بازار برادر هاچ‌بک خود، ام وی ام ۳۱۵ را در دست گرفت.

اعداد اعلام شده برای راندمان فونیکس FX اکسلنت ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور هستند. چری تیگو ۵x در سال ۲۰۱۷ وارد بازار چین شد و سپس توسط مدیران خودرو در سال ۱۳۹۸ با نام ایکس۵۵ به دست مشتریان ایرانی رسید. این شرکت در سال گذشته برند فونیکس و دو محصول تیگو 8 پرو و تیگو 7 پرو و ام وی ام ایکس 22 پرو، آریزو 5 فیس لیفت و … را رونمایی کرده بود. همچنین ام وی ام ایکس 55، چری تیگو 5 و ام وی ام ایکس 33 را نیز از سبد محصولات خود حذف کرده بود. به همین دلیل این شرکت در سال 1401 در اولین قدم ام وی ام ایکس 55 پرو (MVM X55 Pro) را به بازار عرضه می کند تا جای خالی بین ایکس 22 پرو و تیگو 7 معمولی را پر کند.

در پشت آینه میانی نیز یک خروجی USB قرار دارد که می توان یک دستگاه گوپرو به آن متصل کرد تا دوربین ثبت وقایع نیز این خودرو داشته باشد. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. سیستم‌های ایمنی دیگر مثل ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز، ترمز با نیروی کمکی، ترمز پارک برقی و اتو هُلد نیر در ام وی ام X55 پرو قرار دارد. روند تغییرات مثبت در داخل اتاق ام وی ام X55 پرو هم ادامه دارد و در اولین نگاه تریم قرمز و مشکی روی صندلی‌ها، رودری‌ها و داشبورد نظر جلب نظر می‌کند.

بیشترین تغییر طراحی این خودرو به درون کابین آن برمی‌گردد؛ چرا که حالا از یک داشبورد کاملا جدید مشابه چری تیگو ۷ برای X55 pro استفاده شده که قطعا سرنشینان از دیدن آن درون کابین لذت بیشتری خواهند برد. نمایشگر بزرگ ۱۰٫۲۵ اینچی به حالت ایستاده روی داشبورد شکوه خاصی دارد و استفاده از روکش‌های چرمی در قسمت میانی داشبورد، کیفیت کابین را نسبتا بالا برده است. محصولاتی مانند SWM G01 از سیف خودرو، دیگنیتی بهمن موتور، جک S5 نیوفیس کرمان موتور و هایما S5 پلاس و هایما S7 پلاس ایران خودرو می‌توانند رقبای قدری برای X55 پرو باشند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *