ام وی ام X33 MVM X33، انواع تیپها و مشخصات فنی خودرو
گیربکس اتوماتیک CVT با نه دنده مصنوعی که در اکثر محصولات ام وی ام و فونیکس مشاهده میشود، در ام وی ام X33 کراس هم به کار گرفته شده است. البته احتمال عرضه این خودرو با موتور ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعته دستی نیز وجود دارد. خودروی امویام ایکس ۳۳ یکی از محصولات اصلی شرکت مدیران خودرو محسوب میشود. در چین، این خودرو با نام چری تیگو ۳ معروف بود و پس از آن به ایران با نام امویام ایکس ۳۳ وارد شد. ظاهر این خودرو، که شباهت زیادی به کراساوور محبوب آن زمان یعنی سوزوکی ویتارا داشت، باعث شد که ایکس ۳۳ به سرعت محبوبیت بیافتد.
ام وی ام x33 کراس دومین عضو از خانواده اومودا چری است و با نام اومودا C3 شناخته میشود. این خودرو برخلاف چری اومودا C5 (فونیکس FX)، محصول کاملاً جدیدی نیست و درواقع یک فیسلیفت اساسی از چری تیگو 3x (ام وی ام X22) محسوب میشود. سپس به فرمان دی کات با غربیلک مولتی فانکشن، کلاستر دیجیتال 7 اینچی و مولتی مدیای دیجیتال 10.25 اینچی میرسیم.
این نسخه به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر به همراه گیربکس 5 سرعته دستی مجهز است. بنابراین از نظر مشخصات فنی، ام وی ام X33 کراس دندهای و ام وی ام X22 پرو دندهای مشخصات فنی یکسانی دارند. البته طبق کاتالوگهای ارائهشده از سوی مدیران خودرو، پیشرانه در ایکس 33 کراس راندمان بالاتری تولید میکند. هر دو نسخه اتوماتیک و دندهای امویام X33 کراس دارای مشخصات فنی مشابهی نسبت به امویام X22 پرو هستند.
الگوی چراغهای ام وی ام X22 را در این بخش میتوان مشاهده کرد که البته با اندکی تغییرات همراه بوده است. برخلاف قسمت جلو در بخش عقب، خبری از لوگو نیست و عبارت MVM روی درب صندوق درج شده است. در مجموع میتوان گفت که طراحی ایکس 33 کراس ترکیبی از ظاهر ام وی ام X22 پرو و فونیکس FX به حساب میآید. در واقع ماشین X33 کراس یا همان چری اومودا C3، نسخه تغییر یافته ام وی ام X22 پرو (چری تیگو 2) است که با برند اومودا به بازار عرضه میشود. در نتیجه میتوان گفت که ام وی ام X33 کراس بیش از آن که شبیه نسلهای پیشین ایکس 33 باشد، نسخه پلاس از ام وی ام X22 پرو به حساب میآید.
شباهتهای واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخهای بهروزرسانیشده از آن تبدیل میکنند و در همان حال، المانهای قرضگرفته شده از اومودا 5 نشان میدهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد. پیروزی شکستآمیز بهنوعی از پیروزی گفته میشود که بهدلیل تلفات و هزینههای بالا، تفاوتی با شکست ندارد. مدیران خودرو نیز با ارائه قیمتهای گرانمایه برای محصولات جدید خود، آنها را در معرض چنین رویهای قرار داده است.
مدل جدید که مردم ایران به نام X55 میشناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جایگزین X33 شد. دیگر نکتهی جالب اینکه، چری 5x علاوهبر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ میشود. همچنین نسخهی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسید. این سبک خودرو با قیمت مشابه سدان، راحتی بیشتر برای رانندگی و البته حس نزدیک به شاسیبلندها را فراهم میکند.
نسل اول این خودروی کراس اوور در ایران توانست به فروش قابل قبولی دست پیدا کند. با عرضه نسل اول MVM X33 در ایران رفته رفته شرکت های دیگر نیز به این فکر افتادند تا از سرزمین اژدها خودروهایی در این کلاس را به بازار معرفی کنند. فروش بالای X33 در ایران در کنار پیدا شدن رقبای هموطن در این سگمنت مدیران خودرو را برآن داشت تا نسل های بعدی و در واقع فیس لیفت های جدید این خودرو را به بازار عرضه کند.
نمایندگی 777 همچنین با ارائه سرویسهای ویژه از جمله تحویل اختصاصی و خدمات VIP در مراکز تعمیرگاهی خود، همواره در تلاش است تا بهترین تجربه خرید و خدمات پس از فروش را برای مشتریانش رقم بزند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. سلامتیان خودرو محور با بیش از نیم قرن تجربه و حضور در حوزه صنعت خودرو، با 7 شوروم فعال فروش و 2 مرکز تخصصی خدمات پس از فروش در استان اصفهان آمادهی خدمترسانی به همشهریان عزیز میباشد.
این کراساوور با قیمت تقریبی ۹۰۰ میلیون الی ۱ میلیارد تومان آماده عرضه به بازار است. بنابراین در نبرد دو کراساوور همقیمت، برتری روی کاغذ با خودرویی است که با قیمت رقابتی وارد بازار شود. لازم به ذکر است که انواع مختلف پژو ۲۰۷ دندهای نیز با قیمتی بین ۵۵۰ الی ۶۵۰ میلیون تومان از بازار آزاد قابل خریداری هستند.
با سلام به نظر مياد جامعه به سمت خودروهاي اقتصادي پيش مي رود اما اگر ساختار خودرو به سمت بنزين معمولي برود فكر كنم بازار خوبي خواهد داشت . در مجموع میتوانیم بگوییم که مشخصات x33 کراس در همه بخشها به عنوان یک کراساوور ساب کامپکت شهری قابل قبول است. از این رو، x33 کراس میتواند گزینهای مطلوب برای خانوادههای جوانی باشد که خواستار یک خودرو جمعوجور با ظاهر اسپرت هستند.
بااینحال نباید فراموش کرد که نسل چهارم امویام X33، نمیتواند به اندازه نسلهای قبلی خود راحت فروخته شود. رقبای این خودرو کم کم از راه میرسند و البته قیمت بالای این محصول نیز در موفقیت آن تردید ایجاد میکند. یکی از مهمترین تفاوتهای MVM X33 Cross نسبت به X22 پرو تغییر کامل نمای چهره و قسمت پشت این خودرو است که باعث شده بدنه این کراس اوور کوچک مدرنتر از گذشته به نظر برسد. صندلیهای این خودرو روکش چرمی آبی تیره دارند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان هم دیده میشود. کنسول میانی ارتفاع بلندی دارد و در قسمت جلویی آن شارژ USB و جایگاه شارژ بیسیم قرار گرفتهاست.
کنسول میانی خودرو نیز ارتفاع بلندی دارد که در قسمت جلویی آن درگاه شارژ USB و جایگاه شارژ بیسیم قرار گرفتهاند. با این حال فاصله بین دو محور ام وی ام ایکس ۳۳ کراس تفاوتی با X22 پرو ندارد و همین مسأله باعث میشود تا فضای کابین و قسمت بار این خودرو دستخوش تغییر نشده باشد. بنابراین همچنان با یک کراساوور جمعوجور مواجه هستیم که بیش از گذشته به یک خودرو شهری تبدیل شده است.
نسخه اول این خودرو از موتور 1 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر 12 سوپاپه بهره میبرد که میتواند قدرتی برابر با 112 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتنمتر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس CVT به چرخها منتقل میشود. مهمترین و دلچسبترین تغییری که در ام وی ام X33 کراس نسبت به مدلهای قبلی صورت گرفته، تحول کامل طراحی داخلی خودرو به سبک محصولات لوکس چری است. داشبرد X22 پرو طراحی جذابی نداشت و نتوانست نظر مثبت کارشناسان و مالکان را کسب کند. اما طرح داشبرد ایکس ۳۳ کراس میتواند آب رفته را به جوی بازگرداند و افرادی را که پیش از این از نمای داخلی ایکس ۲۲ پرو دل خوشی نداشتند، به جمع طرفداران ام وی ام X33 کراس اضافه کند. البته بایستی توجه داشت که ترکیب موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دندهای، چندان مد نظر ساکنین شهرهای بزرگ نخواهد بود.
در اتاق و داشبورد چری ایکس 33 کراس شاهد صندلیهای اسپرت با ارگونومی مناسبی هستیم که احساس خوبی به شما میدهند. در مورد چهرهی ام وی ام X33 کراس میتوان گفت که این خودرو از مدرنترین فاکتورهای طراحی در محصولات 2023 چین بهره میبرد. طراحی جلوپنجره و سپر در این محصول، تقریبا یک تکه، تزئینات طرح کروم به چشم ما میآیند و چراغهای ال ای دی با طراحی باریک هم جذابیت کار را چند برابر کردهاند. تاریخچه این محصول به هاچبکی برمیگردد که تجربه حضور ناموفق در ایران را نیز داشته است. در آخرین مطلب از اخبار خودرو گجت نیوز و در اولین خبر از سری مطالب تست و بررسی، به سراغ MVM X33 Cross خواهیم رفت.
نمایندگی 777 در سه سال اخیر به یکی از پیشروان صنعت خودرو در کشور تبدیل شده است. این موفقیت به دلیل تلاشهای مستمر و تیم متخصصی است که همواره بهدنبال ارائه بهترین خدمات به مشتریان هستند. درواقع به دلیل ارائه شرایط فروش ایکس 33 کراس از نمایندگی 777 با خدمات کامل و اختصاصی، مشتریان تجربه خرید راحت و بدون دغدغهای را خواهند داشت. خرید از نمایندگی 777 برای خودرو ایکس 33 کراس که بهعنوان یکی از بهترین گزینهها در بازار خودرو شناخته میشود.
در ادامه با جزئیات بیشتری از شرایط فروش خودرو ایکس 33 کراس آشنا خواهید شد. ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلیمتر با عرض ۱,۸۳۰ میلیمتر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلیمتر تفاوتی با امویام ایکس ۵۵ ندارد. این مدل نسبت به X33 قدیمی که بیش از یک دهه توسط مدیران خودرو تولید شد، کمی کوچکتر است. در پشت، طرح پیوسته به چراغها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است.
ام وی ام X33 یک خودروی کراس اوور خانوادگی است که به عنوان اولین نماینده کشور پهناور چین در ایران در کلاس خودروهای کراس اوور پا به جاده های ایران گذاشت. نسل اول این خودرو توانست به واسطه نبود رقیبی هم قیمت فروش قابل قبولی را تجربه کند. اما اگر واقع بینانه بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم نسل اول و دوم ام وی ام X33 خودروهای چندان با کیفیتی نیستند و نمنونه های سالم آن اکنون بسیار کمیاب شدهاند. اما نسل سوم آن که با نام X33S شناخته می شود خودرویی با طراحی قابل قبول و امکانات رفاهی زیاد است که می تواند حرف هایی برای زدن در مقابل رقبا داشته باشد.
همچنین قاب تایر زاپاس بازطراحی شده و هماهنگی بیشتری با این نما پیدا کرده است. مدیران شرکت در این مراسم طراحی مدرن و سطح امکانات بالاتر از سگمنت قیمتی X33 کراس را به عنوان دو خصیصه مهم و مزیت رقابتی اصلی این خودرو اعلام کردند. این خودرو در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک به بازار عرضه می شود که این صفحه به بررسی نسخه دنده دستی محصول جدید مدیران خودرو می پردازد. سلام من x33 کراس اتومات گرفتم، با توجه به جعبه دنده ۹ سرعته cvt بهترین شتاب و قدرت را انتقال میده و موقع تغییر سرعت و دنده بدون سر و صداست. تمام دنیا دارند به سمت گیربکس های cvt و سبک با ۳ سیلندر با شتاب و قدرت بیشتر و همچنین موتورهای برقی و غیره میرند که خودرو وزن کمتر ومصرف سوخت کمتری داشته باشه. مشخصات x33 کراس تفاوت چندانی با ام وی ام x22 پرو ندارد و در این خودرو هم شاهد یک پیشرانه سه سیلندر 1 لیتری توربو و گیربکس اتوماتیک ضریب متغیر (CVT) هستیم.
لازم به ذکر است مدیران خودرو نسخه توربوشارژ X33S را نیز رونمایی کرد که در تعداد محدود تولید شده و خودرویی تر و فرز تر از دیگر نسخه های X33S است. ام وی ام ایکس 33 کراس در نسخه 1.0 TCI میزبان یک پیشرانه توربو شارژ 3 سیلندر با حجم 1 لیتر است که به گفته شرکت سازنده 112 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد. گیربکس ام وی ام X33 Cross در این نسخه، یک گیربکس اتوماتیک CVT با سیستم تعویض دنده 9 سرعته مصنوعی است که در کشور چین، با نام CVT 18 چری شناخته میشود. لازم است اشاره کنیم که پیشرانههای TCI (مخفف کنترل جرقه زنی با ترانزیستور) نوع جدیدی از موتورهای ساخت چری هستند که از نظر تکنولوژی، در سطح بالاتری قرار دارند.
کابین و اتاق ام وی ام X33 کراس نه حس ارزان بودن میدهد و نه لاکچری سواری را به شما القا میکند. در داخل اتاق ام وی ام ایکس 33 کراس شاهد صندلیهای دستی با گرمکن، سانروف و سیستم نور پردازی 64 رنگ هستیم و تریم داخلی طرح چرم هم زیبایی این بخش را بیشتر میکند. روی داشبورد ام وی ام X33 Cross هم موارد جذابی مانند مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال، فرمان دی کات و طراحی دو رنگ دیده میشود و همان طرح دراگون اسکین هم دوباره تکرار شده است.
در طول زمان، با عرضه نسخههای جدیدتر چری تیگو ۳ در چین، شرکت مدیران خودرو نیز نسخههای بهروزتری از امویام ایکس ۳۳ را عرضه کند. اما پس از قطع تولید توسط چری، مدیران خودرو مجبور شدند تا تولید ایکس ۳۳ را متوقف کنند. اگر امروز به وبسایت بینالمللی چری مراجعه کنید، دیگر هیچ اثری از چری تیگو ۳ یا امویام ایکس ۳۳ پیدا نخواهید کرد. با این حال، نام ایکس ۳۳ همچنان برای مدیران خودرو اهمیت دارد و بنابراین شرکت تصمیم گرفته است تا نسل جدید این خودرو را با توجه به یک مدل خودروی متفاوت آغاز کند.
متاسفانه فعلا در این نسخه، از صندلی برقی راننده یا شاگرد هیچ خبری نیست اما شرکت ام وی ام ادعا میکند که در آیندهای نه چندان دور، نسخه فول آپشن این محصول را راهی ایران کند. همانطور که گفتیم، این خودرو بر اساس سلیقه و نیاز راننده، میتواند موتور توربو شارژ یا تنفس طبیعی داشته باشد و انتخاب گیربکس هم کاملا به عهده راننده است. در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس CVT نیز داشته باشیم. در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلیهای ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. تغییر بزرگ دیگر نیز استفاده از مانیتور یکتکه برای کلاستر و مالتیمدیاست که نسبت به ایکس 55 گامی رو به جلو محسوب میشود. در نمونه رونمایی شده، تریم داخلی دو رنگ است و ترکیب خاکستری و مشکی، آرامش بیشتری به سرنشینان میبخشد.
امکانات کمک رانندگی کراس اور جدید مدیران خودرو نیز به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC محدود می شوند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمیرود. همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، میتوانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم. در شرایط فروش اقساطی ایکس 33 کراس، شما میتوانید بدون نیاز به پرداخت کامل مبلغ خودرو، بهصورت اقساطی صاحب این خودروی شاسیبلند محبوب شوید.
امویام X33 کراس اتوماتیک از یک موتور 3 سیلندر 1 لیتری توربو بهره میبرد که توانایی تولید 102 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو اتوماتیک مشترک است.
سیستم کنترل پایداری که یکی از ضروریات هاچبک کراسها است، در امویام X33 کراس بهطور مطلوبی عمل میکند. رانندگی این خودرو همانطور که انتظار میرود از یک هاچبک بلندقامت، استوار ارزیابی میشود. نقطه منفی درباره رانندگی این خودرو، کورس بالای دندههاست که باعث کاهش شتاب خودرو نسبت به انتظارات راننده شده است.
در صورت دیرکرد در پرداخت اقساط ایکس 33 کراس جریمه بهصورت روزشمار انجام میشود. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. البته وجود سامانههای کنترل کشش و پایداری موجب بهبود تعادل خودرو سر پیچها میشود، با این حال در سرعتهای بالا، باید جانب احتیاط را هنگام ورود به پیچ رعایت کرد.
فضای داخلی امویام X33 کراس به شکلی شبیه به خودروهای لوکس طراحی شده است، اما مصنوعات استفاده شده در تهیه آن یک حس اقتصادی را به یاد میآورند. بنابراین با یک خودروی زیبا روبهرو هستیم که از پلاستیک خشک ساخته شده است. اگرچه صندلیهای ردیف عقب خیلی جادار نیست، اما فضای کافی برای افراد با قد متوسط را دارد. صندوق عقب ام وی ام X33 کراس نیز ظرفیتی برابر با ۴۲۰ لیتر را برای اسباب و لوازم را در اختیار راننده و سرنشینان قرار میدهد که برای این کلاس خودرویی گنجایش مناسبی به حساب میآید. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد. اما وقتی پا به داخل کابین ام وی ام x33 کراس میگذاریم، شخصیت مستقلی را میبینیم که تقریباً هیچ شباهتی به x22 ندارد.
بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل امویام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن میتواند به راحتی با کراساوورهای میانرده موجود در بازار رقابت کند. مدیران خودرو 777 به محض اعلام قیمت ام وی ام ایکس 5، اطلاعات مربوط به قیمت و زمان فروش رسمی این خودرو را به اطلاع مخاطبان و متقاضیان خواهد رساند. در بخش جلو، چراغها بسیار شبیه تیگو 7 پرو شدهاند و جلوپنجره هم به کلی تغییر کرده و به همین دلیل سپر جلو نیز با شمایل تازهای ساخته شده است.
از مجموع این موارد میتوان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان گرانتر از X55 قیمتگذاری شود. در طراحی این خودرو از خودروهای ژاپنی و کرهای کپی های متعددی صورت گرفته است. نمای جلو چراغ های اصلی فرم نسبتا گرد و بزرگی دارند که در کنار جلوپنجره نسبتا کوچک آن بیننده را سردرگم می کند.
این کراساوور جمع و جور و چابک از جمله خودروهای محبوب در بازار جهانی است که چند روز قبل هم توانست از مرز 1 میلیون دستگاه صادرات نیز عبور کند. صندلیهای ردیف دوم برای افراد بلند قد، چندان ایدهال نیست اما برای سرنشینان جلو، ایراد خاصی دیده نمیشود. این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید میشوند و هماکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود ۵ لیتر در صد کیلومتر است که با توجه به باک ۴۸ لیتری آن، نیاز زیادی به سوختگیری در فاصلههای کوتاه نخواهید داشت. در واقع باید گفت پلتفرم و سیستم تعلیق این خودرو نیز هیچ تفاوتی با X22 پرو نداشته و باید انتظار همان سواری و هندلینگ را از X33 کراس دستی نیز داشته باشیم.
همچنین میتوان از کراساوور بک X3 پرو خودروسازان بم به عنوان دیگر رقیب این خودرو نیز نام برد. با توجه به وزن حدود 1.3 تنی ام وی ام X33 کراس، نباید انتظار چندان بالایی از این خودرو در زمینه شتاب و کشش داشت. از آن جایی که با یک پیشرانه کمحجم و کوچک روبرو هستیم، این خودرو در شرایط عادی و رانندگی شهری عملکرد قابل قبولی دارد. اما اگر تعداد سرنشینان خودرو تکمیل باشد و در قسمت عقب نیز مقداری بار قرار دهید، انتظار کاهش شتاب و کشش، طبیعی خواهد بود.
این موتور ۱٫۵ لیتری علاوه بر ایکس ۲۲، در آریزو ۵ دندهای و امویام ۳۱۵ نیز استفاده میشود. همچنین، این موتور اکنون با سیستم VVT-i مجهز شده است که عملکرد آن را بهبود میبخشد. این پیشرانه تاکنون عملکرد موفقی داشته و مشتریان میتوانند به آن اعتماد کنند. قیمت ام وی ام X33 کراس تا زمان نگارش این مطلب بهطور رسمی از سوی مدیران خودرو اعلام نشده، اما میتوان حدس زد که قیمت نهایی این خودرو ۱۰ درصد بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود. همچنین نسخه دنده ای این محصول نیز در صورت عرضه به بازار ایران، حدود ۱۵ درصد از مدل اتوماتیک ارزانتر به دست مشتریان میرسد.
در بخش جانبی خودرو تفاوت خاصی میان ام وی ام X33 کراس و ام وی ام X22 پرو مشاهده نمیشود، اما کشیدگی بیشتر نمای جلو، باعث میشود تا ظاهر جانبی خودرو جذابتر از قبل به نظر برسد. در بخش عقب نیز چراغهای کوچک که نمای چندان جذابی نداشتند، توسط یک خط قرمز رنگ به یکدیگر متصل شدهاند. این کار باعث شده است تا سبک طراحی قسمت عقب خودرو با سایر اجزای آن هماهنگ به نظر برسد. بااینوجود همچنان خروجیهای تقلبی اگزوز در قسمت پایین سپرها مشاهده میشوند که نمای چندان جذابی در سال 2023 ندارند. با این حال نسل چهارم ام وی ام X33 که با پسوند کراس به بازار ایران آمده است، نسبت به سه نسل قبلی متفاوت است. این خودرو براساس پلتفرم جدیدی توسعه یافته است و پیشرانه متفاوتی نسبت به سه نسخه پیشین دارد.
در قسمت میانی داشبورد یک مانیتور برای دسترسی به سیستم مولتی مدیا خودرو قرار گرفته و پایین تر از آن کلید هایی پیانویی و یک فضای دو طبقه برای قرار دادن وسایل و گوشی موبایل قرار دارد. کنسول میانی نیز میزبان یک موس برای کنترل سیستم صوتی و همچنین کلید ترمز دستی برقی است. طراحی داخلی X33 کراس تفاوت بسیاری با سایر محصولات ام وی ام در ایران داشته و به خاطر سال تولید جدیدتر، طرحی کامل نوین و متفاوت دارد. در نگاه اول تریم داخلی کرم رنگ این خودرو جلب توجه می کند که ترکیب آن با بخش های آبی رنگ در قسمت های بالایی باعث شده اند تا فرم اسپرت کابین از بین نرود. ام وی ام X33 کراس در این نسخه، یک گیربکس دستی 5 سرعته دارد که چرخهای جلویی را مستقیما به حرکت در میآورد. این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند.
با سلام صفر تا صدراید ۱۵ ثانیه استبعد x33 کراس ۱۷ ثانیه است واقعا حرفی برای گفتن می ماند شک هم داریم در گوگل سرچ کنید.. چراغ چکت هی الارم میده و نمایندگی هم دیاگ میکنه برطرف میکنه .با توربو و با این کیفیت بنزین نباید زیاد دور موتور رو بالا ببری . سلام دوستانماشین رو به موقع تحویل دادن بهتون تاخیر ندارن من شهریور ثبت نام کردم. اما فراموش نکنیم که این ترکیب رنگی به مراقبت بیشتری از سوی مالک نیاز دارد.
مدیران خودرو نیز با ارائه قیمتهای گرانقیمت برای محصولات جدید خود، آنها را در معرض چنین رویهای قرار دادهاند. شرکت مدیران خودرو ۲۵تیرماه ۱۴۰۲ از مینی کراس جدید X۳۳ کراس از برند MVM رونمایی کرد. خودروی X33 کراس (Coming- Redefine- oxygen-Pasion-Self) در جمع مدیران این شرکت و اصحاب رسانه معرفی شد.
این نسخه با یک موتور ۱٫۵ لیتری چهار سیلندر با تنفس طبیعی و گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز شده است. بنابراین، از لحاظ مشخصات فنی، امویام X33 کراس دندهای و امویام X22 پرو دندهای اندکی تفاوت دارند. اگرچه طبق کاتالوگهای ارائهشده توسط مدیران خودرو، پیشرانه ایکس ۳۳ کراس بیشترین راندمان را ارائه میدهد. امویام X33 کراس دنده ای از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 5 دنده دستی به چرخ های جلو منتقل می شوند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس این خودرو به طور کامل با X22 پرو دنده ای مشترک هستند.
دریچههای هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شدهاند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند. با این حال، راننده میتواند بخش عمده تنظیمات لازم را بهصورت لمسی بدون نیاز به دکمه انجام بدهد. افزون بر اینها تریم آبی، سفید و نقرهای در سراسر کابین جلوهای متفاوت به آن داده است و حتی صندلیهای خودرو از نوع چرمی با روکش آبی تیرهاند.
در اولین ویدیو تست و بررسی اختصاصی گجت نیوز به سراغ خودرو کراس اور ام وی ام ایکس 33 کراس – MVM X33 Cross رفتیم تا زیر و بم آن را بالا و پایین کنیم. این خودروها در غیاب هاچبک کراسهای محبوب، بایستی به یکه تازی خود در بازار ادامه دهند. البته از سوی دیگر، افزایش تنوع هاچبکهای تولید داخل آنها را تحت فشار قرار میدهد.
نسخه دوم این خودرو به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنقس طبیعی مجهز شده که این پیشرانه میتواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 143 نیوتنمتر را تولید کند. با ورود به کابین ایکس33 با یک کابین نسبتا ساده و ناهماهنگ که با متریال بی کیفیت هم ساخته شده مواجه می شویم. از این موارد که چشم پوشی کنیم فضای دید مناسبی درون کابین این خودرو وجود دارد و فضای پا و سر هم در هر دو ردیف قابل قبول ارزیابی می شود، از این رو این کراس اوور انتخابی مناسب برای خانواده هاست.
نمای جلو چراغ های اصلی کاملا کشیده و باریک طراحی شده و جلوپنجره نیز متصل به چراغ هاست. در نمای جانبی تنها قاب آینه ها تغییر یافته و در نسخه اسپرت ستون ها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمدهاند. نسخه دندهای ام وی ام ایکس 33 کراس که در اختیار دیجیاتو قرار داشت، فاقد بسیاری از آپشنهای نسخه اتوماتیک بود. برای مثال دوربین 360 درجه یا سیستم ورود و استارت بدون کلید از این نسخه حذف شدهاند. البته اگر اختلاف قیمت 170 میلیون تومانی احتمالی بین نسخه دندهای و اتوماتیک را در نظر بگیریم، ممکن است حذف این آپشنها چندان برای مصرفکننده نهایی مهم نباشد. صندلیهای خودرو به روکش چرمی آبی تیره مجهز هستند که این رنگ روی قسمت بالایی روکش فرمان نیز مشاهده میشود.
با این حال ساکنین شهرهای کوچک و متوسط یا افرادی که استفاده دائم از اتومبیل ندارند، نسخه دندهای ایکس 33 کراس را خودرویی جذاب برای استفاده بلندمدت خواهند دید. جزئیات بیشتری از مشخصات فنی این هاچبک کراس را در بخش بعد ارائه کردهایم. از این رو شرکت تصمیم گرفت تا تولید نسل چهارم این خودرو را براساس خودرویی متفاوت آغاز کند. آنچه در ایران با نام ایکس 33 کراس خواهیم داشت، درواقع نسخه جدید چری تیگو 2 پرو است که از سال جاری وارد چین و سایر بازارهای صادراتی شده است. مدیران خودرو اصرار دارد ام وی ام X33 کراس را متفاوت از ام وی ام X22 پرو جلوه دهد، بااینحال بهراحتی میتوان شباهت غیر قابل انکار این خودروها را متوجه شد. این خودرو از ابتدای فعالیت این شرکت طی دهه 1380 خورشیدی، در سبد محصولات مدیران خودرو حضور داشت.
برای مشتریانی که به ظاهر خودرو اهمیت بالایی می دهند، خرید X33 کراس دنده ای بجای X22 پرو دنده ای توصیه می شود. ۱_ در دستی چراغ ها اصلی هالوژنی هستند ولی در اتوماتیک چراغ های اصلی نیز دارای فناوری LEDهستند.۲_ در مدل اتوماتیک نورپردازی اتاق واقعا زیبا و مدرن دیده میشه که در دستی اصلا وجود نداره. مصرف سوختش از تمام مواردی که گفتم کمتره، شتاب قابل قبوله و بیشتر از جک، کیفیت متریال بسیار بالاتر از هم رده ها، موتور گیربکس کاملا هماهنگ، ترمز ها کاملا مطمئن، کولر و بخاری قابل قبول، مالتی مدیای شیک و به روز. در نمای جانبی ام وی ام x33 کراس تفاوت چندانی نسبت به ایکس 22 نمیبینیم و فقط طراحان سعی کردهاند با طرح متفاوت رینگها و یکسری جزئیات نارنجی رنگ، حس اسپرتتری را به بیننده القا کنند.
بایستی توجه داشت که ترکیب موتور ۱٫۵ لیتری با گیربکس دندهای، چندان مورد توجه ساکنین شهرهای بزرگ قرار نخواهد گرفت. با این حال، برای ساکنین شهرهای کوچک و متوسط یا افرادی که نیاز مداوم به خودرو ندارند، نسخه دندهای ایکس ۳۳ کراس گزینهی جذابی برای استفاده در طولانی مدت خواهد بود. بیشینه توان موتور امویام X33 کراس حدود ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
دیدگاهتان را بنویسید