ام وی ام بهتره یا برلیانس

معرفی و بررسی ام وی ام ایکس 22 MVM X22 کاربلد

این دو عامل باعث شده تا خودروی لیفان X60 در مدت زمان نسبتاً کوتاهی بتواند به یکی از پر طرفدارترین خودروهای چینی موجود در کشور ایران تبدیل شود. ام وی ام X22 به یک پیشرانه 1.5  لیتری 4 سیلندر با آرایش خطی و به حجم دقیق 1497 سی سی مجهز شده است که البته چندان در نیرو رساندن به این چینی خوش چهره موفق عمل نمیکند. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست.

تا قبل از سال 1395 گروه مدیران خودرو، ام وی ام 315 را در دو مدل ساده و اسپرت به‌فروش می‌رساند. این مورد باعث شده است خودروی لیفان X60، در مواقعی مانند شتاب گیری و آغاز حرکت خود، دچار ضعف‌های قابل ملاحظه‌ای باشد. عدم هماهنگی گیربکس و موتور، یکی دیگر از معایبی است که در این خودرو وجود دارد. البته باید در نظر داشت نسخه‌ای از این خودرو که دارای گیربکس دستی است، از لحاظ چالاکی و عملکرد، بهتر از نمونه‌ای که دارای گیربکس اتوماتیک است عمل می‌کند. یکی از نکات مثبت این خودرو صندوق عقب جادار آن است که در مقایسه با سایر هاچ بک ها می توان گفت فضای بیشتری را در اختیار قرار می دهد. ام وی ام X22 که ارزان ترین کراس اوورهای مدیران خودرو محسوب می‌شود در سال 95 وارد بازار ایران شد.

از نظر امکانات رفاهی برلیانس H220 خودروی کامل‌تری به نظر می‌رسد ولی با توجه به کلاس 315 جدید این خودرو خوب است. ضمن اینکه عایق بندی کابین ام وی ام 315 جدید خصوصا در دور موتور بالای 4000 اصلا جالب نیست و نیاز به تجدید نظر دارد. کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ام وی ام 315 جدید هم خوب است و در بحث ابعاد خودرویی جادار به نظر می‌رسد. هر یک از این مدل‌های ام وی ام شاسی بلند، ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند که می‌توانند نیازهای مختلف خریداران را برآورده کنند. اگر به دنبال خودرویی با امکانات رفاهی کامل و طراحی مدرن هستید، ام وی ام X55 Pro گزینه مناسبی است. برای کسانی که به دنبال خودرویی با قیمت مناسب و اقتصادی‌تر هستند، ام وی ام X33 S و ام وی ام X22 Pro می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند.

در فهرست مزایا و معایب MVM 315 نمی‌توان از کنار مصرف سوخت این خودرو به‌سادگی عبور کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز چیزی در حدود 6.5 لیتر در 100 کیلومتر است. هرچند در مقایسه با خودروهای روز دنیا مصرف بالاتری دارد؛ اما نسبت به خودروهای حاضر در بازار ایران عملکرد مناسبی را از این حیث نشان می‌دهد. همچنین MVM 315 اسپرت نیز در دو مدل لاکچری و اکسلنت مونتاژ می‌شود.

در طول سال‌های دهه 90 شمسی مدل‌های مختلفی از این خودرو توسط ام وی ام روانه بازار شد؛ اما مدل فیس لیفت MVM 315 بیشترین توجه را به خود جلب کرد. همان طور که ذکر شد، امروزه خودروهای بسیار زیادی با آپشن‌ها و موتورهای مختلف تولید شده و وارد بازارهای خودرو می‌شوند. همین امر باعث شده است تا در بازه‌های قیمتی متفاوت، خودروهای مختلفی وجود داشته باشد. این امر به این معنا است که شما با توجه به بودجه‌ای که برای خرید خودرو در نظر گرفته‌اید، می‌توانید از بین چند مدل مختلف خودرو، یک مورد را انتخاب کنید. در عین حال قبل از تصمیم‌گیری برای خرید MVM X33 کراس، بد نیست که این محصول را با رقیب سر سخت‌اش یعنی جک S3 نیز مقایسه کنید. اگر تجربه رانندگی با ام وی ام X33 را دارید، لطفا نظرات خود را درباره مزایا و معایب آن با ما در میان بگذارید.

از نظر طراحی و تجربه رانندگی نیز چری تیگو 3X  قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و به عنوان الگویی برای سایر هم رده هایش به شمار می رود. صفحه آمپر تیگو 3X نیز طراحی بسیار زیبایی دارد و یک نمایشگر TFT هم در مرکز آن نصب شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز از طریق یک صفحه‌نمایش 8 اینچی LCD که در مرکز داشبورد نصب شده است ارائه می‌گردد. بزودی شاسی‌بلند جدید چری، به خانواده ام‌وی‌ام در ایران اضافه می‌شود. سلام.من یک ماهه گرفتم،سواریش عالیه،شتابش خوبه و کم نمیاره،امکاناتش خوبه،ایرادش با توجه به سایر امکاناتش،نداشتن پاپر ویندوز هستش که یکم عجیبه.در کل خیلی سرتر از همرده های خودشه. درود عزیزان ، من مدت ۱۱ ماه هست که یکدستگاه x33 Cross MT دارم کیلومتر رانندگی کردم ، از همه لحاض عالیه ، ایراد اساسی خشک بودن هست که کمی با نصب کمک فنر برسام یدک رفع میشه و دوم ضعف خیلی زیاد نمایندگی ها در تامین قطعات هستش.

البته در سال 1396 تغییراتی در طراحی چراغ‌ها و پنجره‌های خودروی لیفان X60 ایجاد شد. در نظر گرفتن این تغییرات باعث شد تا این خودرو بتواند ظاهری زیباتر و جذاب‌تر پیدا کند. خودروی لیفان X60، توسط کمپانی خودروسازی لیفان، در سال 2011 تولید شد. کمپانی خودرو سازی لیفان برای تولید این خودرو، از طراحی خودروهای کراس اووری که توسط شرکت‌های خودروسازی کره‌ای ساخته می‌شدند استفاده کرد.

بر اساس چهار معیاری که در این مقاله برای مقایسه این دو خودرو در نظر گرفته شد، خودروی ام وی ام X33، امتیاز بهتری را نسبت به خودروی لیفان X60 کسب می‌کند. همین امر موجب شده است خودروی ام وی ام X33s، دارای شتاب اولیه زیادی نباشد. البته در مقایسه با لیفان X60، این خودرو به دلیل برخورداری از موتوری با حجم و خروجی بیشتر، از چالاکی و سرعت بیشتری برخوردار است.

MVM 315 یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال پرفروش‌ترین خودروهای شرکت مدیران خودرو در بازار ایران است. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال 2009 رونمایی کرد و با نام چری فالوین 2 در بازار چین و سایر کشورها به‌فروش رساند. مدیران خودرو در سال 1391 نخستین مدل ام وی ام 315 را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد.

هدف از این بی‌توجهی این بود که نمی‌خواستیم زیبایی قابل‌توجه دو خودرو تحت تأثیر ایراد همیشگی خودروهای چینی یعنی بی‌کیفیت بودن لوازم قرار بگیرد. آیا میدانید 45 درصد از خودروهای جک کارشناسی شده توسط کارشناسان همراه مکانیک دارای عیب فنی و بدنه بوده اند. واقعا من که میخوام بخرم خیلی سردرگم میشم.از بین دوستان واطرافیان خودمم هرکی داره خیلی راضیه و حسابی تعریف میکنه. به نظر منم که فوق العاده از ماشین های مزخرف داخلی بهتره ولی دلیل این همه بدگویی این سایت رو نمیفهمم واقعا. مدل 96دارم تا به حال رنگ تعمیرگاه ندیده قدرت عالی نسبت به قیمتش هیچ ماشین ایرانی به گردش هم نمی‌رسه . قبل از پرداختن به مزایا و معایب ام وی ام 550 بهتر است نگاهی به تاریخچه این سدان چینی و دوران حضور آن در بازار کشورمان بیندازیم.

در سال 1395 مدیران خودرو فیس لیفت جدیدی از X33 را روانه بازار کرد. امکانات رفاهی آن تقویت شده و همچنین گیربکس اتوماتیک روی خودرو نصب شده بود. در عین حال هنوز موتور تنفس طبیعی 2 لیتری را در این ام وی ام X33S شاهد بودیم. از نظرِ ظاهری خودرو برلیانس مناسب برای افراد سن بالا یا خانواده‌ها است ولی در X22 شاهد ظاهری اسپورت‌تر و جوان‌پسندانه‌تر هستیم. همچنین در طراحی داخلی و امکانات رفاهی، خودرو ام وی ام ایکس 22 بهتر عمل کرده و تجربه لذت‌بخش‌تری در رانندگی و سفر به سرنشینان می‌دهد.

در نمای جانبی H220 یک خط سر تا سری از گلگیر جلو تا صندوق عقب کشیده شده است که به همراه گلگیرهای پف کرده و خطوط دیگر بر روی بدنه، H220 را جذاب‌تر کرده‌اند. برلیانس H220 درون کابین طراحی اش بسیار اسپرت تر از ظاهرش است و جوان پسند به نظر می‌رسد. درون کابین برلیانس H220 همه چیز ارگونومیک به نظر می‌رسد اما در مقایسه با ام وی ام 315 جدید ساده‌تر و بی روح است.

چندی بعد، برلیانس و پارس خودرو، پیشرانه قوی تر 1.65 لیتری را برای این خودروها در نظر گرفتند. اما به مانند رقیب هم وطن، کیفیت مواد مورد استفاده برای ساخت داشبورد و سایر قطعات داخلی، چندان چنگی به دل نمی زند! نشان دهنده های پشت آمپر برلیانس هم طراحی جذابی دارند و با نور پردازی نارنجی زیبایی، روشن می شوند. سپر نسبتا حجیم و اسپرت طراحی شده و فلاپ های تعبیه شده درون آن هم، شیک و زیبا به نظر می رسند. بین دو خودروی رنوتندر 90 و ساندرو که در ایران به عرضه رسیده اند ساندرو مدرن تر بوده و کیفیت بالاتری نیز دارد. چینش کلیدها و فرمان در خودرو برلیانس H330 کاملاً زیبا به‌نظر می‌رسد ولی بزرگ‌ترین ضعف آن در طراحی مستطیلی و قدیمی دریچه‌های کولر است.

برای اطلاع از قیمت X33 CROSS اتوماتیک و قیمت X33 CROSS دنده ای کلیک کنید. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب ام وی ام X33 جدید نسخه سال 1402 بپردازیم. ام وی ام X33 کراس به‌تازگی در نیمه مهر ماه 1402 در دو مدل دستی و اتوماتیک به‌ترتیب با قیمت 850 و 941 میلیون تومان درب کارخانه قیمت‌گذاری شده است.

نمای عقب آن نیز طبق عادت چینی‌ها تقریبا کپی‌برداری از BMW سری یک است. در نمای جانبی خودرو نیز سعی شده با استفاده از خطوط هندسی، جلوه زیباتری برای آن ایجاد شود. در مجموع مانند سایر خودروهای چینی، ام وی ام 315 نیز نمره قابل قبولی دریافت می‌کند. یکی از مهم‌ترین خصوصیات جک J4که کمپانی سازنده هم مانور زیادی روی آن داشته است، بحث ایمنی این خودرو است.

این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشن‌های بیشتری را نیز در خود جای داد. در واقع MVM 315 پلاس را می‌توان فیس لیفت شایسته‌ای از این خودرو چینی محبوب دانست. قبل از بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 باید به یک نکته مهم اشاره کنیم. هر چند این خودروی سواری در دو مدل سدان و هاچ‌بک وارد ایران شد؛ اما در حال حاضر تقریبا پیدا کردن مدل سدان آن مانند یافتن سوزن در انبار کاه است.

روی‌هم‌رفته ام وی ام 315 یک خودرو سواری خانوادگی نسبتا مناسب برای رانندگی شهری به حساب می‌آید. در بین معایبی که برای این خودرو برشمردیم، به جز سیستم ترمز ضعیف مابقی موارد در خودروهای هم‌رده قیمتی آن نیز تقریبا به چشم می‌خورند. یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در زمینه مزایا و معایب ام وی ام 315، سیستم ایمنی آن است. این خودرو از ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای مجهز به ABS برخوردار است. به همین دلیل نمی‌توان انتظار عملکرد عالی سیستم‌های ترمز خودروهای جدید را از آن داشت. در مدل‌های جدید MVM 315 سیستم کنترل پایداری ESP نیز اضافه شده است.

این خودرو که ظاهری اسپرت تر نسبت به ام وی ام X33 دارد با تمام مزایا و معایب خود امروز یکی از پر فروش ترین محصولات مدیران خودرو محسوب می‌شود. در سال 1400 مدیران خودرو تصمیم گرفت که به‌سراغ جایگزین کردن موتور توربوشارژ در ام وی ام X33S برود. هر چند MVM X33 Cross از پلتفرم کاملا مشابهی در مقایسه با سه نسل قبلی برخوردار است؛ اما مشخصات فنی و همچنین طراحی ظاهری آن تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

البته سیستم تعلیق نرم خودرو تا حدی روی هندلینگ این خودرو تاثیر منفی گذاشته است که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. حتما هنگام خرید ام وی ام 315 دقت کنید که کدام مدل این خودرو را انتخاب می‌کنید. از نظر مشخصات فنی و پیشرانه آسوده خاطر باشید؛ چراکه یکی از معایب ام وی ام 315 در مدل‌های مختلف، ثابت بودن توانایی فنی آن‌هاست. با خرید خودروی خود از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده همراه مکانیک لذت یک خرید بی دغدغه را تجربه کنید.

هر دو خودرو از نظر مصرف سوخت در سطح خودروهای اقتصادی قرار میگیرند و در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور ترکیبی ۶.۵ لیتر بنزین میسوزانند. جعبه دنده این خودرو دارای ۵ دنده دستی است و ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت سرعت آن است. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که مردم به محصولات ‌برلیانس و به‌خصوص H230 و H330روی خوش ‌نشان دادند، به خاطر ظاهر زیبای این دو خودرو بود. بدون شک همکاری با بی ام و باعث شد تا برلیانس به بهترین شکل از همراهی با این غول آلمانی به‌خصوص در طراحی استفاده کند و درعین‌حال استقلال سبک خود را حفظ کند.

در اصل باید گفت آن‌ قدر خودروسازهای داخلی به خواسته‌ی بازار و مشتریان بی‌توجهی کردند که چینی‌ها توانستند با برآورده کردن آرزوهای مردم ایران، مثل داشتن خودرویی ارزان با حداقل امکانات به پارکینگ‌ خانواده‌های ایرانی نفوذ کنند. با خودروهایی که ابتدا بسیار بی‌کیفیت بودند ولی به‌تدریج به کیفیت مطلوب‌تری دست پیدا کردند. این مقاله مقایسه‌ای بین دو خودروی سدان از دو کمپانی مشهور چینی است که هر دو از تازه‌واردان بازار محسوب می‌شوند. این خودرو در مقایسه با مدل‌های قبلی تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

در کل باید گفت که در میان برلیانس H330 و ام وی ام 550  انتخاب منطقی تر ، با کیفیت تر ، کامل تر ، قابل اعتماد تر و اصولی تر  برلیانس H330 میباشد که معایب  ام وی ام 550  را ندارد و ماشین خوبی به شمار میرود . البته هر دو ماشین بازار دست دوم به شدت ضعیفی دارند که این موضوع برای ام وی ام 550 بیش از به چشم میاید و چندان موضوع جالبی نیست ولی در پایان برتری بی چون و چرا با  برلیانس H330  میباشد . اما همین نرمی از پایداری خودرو کاسته و احساس تمایل به انحراف در پیچ ها، به خوبی در کابین 315 قابل لمس است.

در آزمایش‌های شتاب‌‌گیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است. البته به‌عنوان یک خودرو شهری می‌توان نمره قابل قبولی به MVM 315 داد. بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 برای خانواده‌ها بدون نگاه به موضوع جادار بودن خودرو کامل نمی‌شود. علی‌رغم اینکه با یک خودرو هاچ‌بک سروکار داریم، ام وی ام 315 در مقایسه با پژو 206 کابین و صندوق عقب به‌مراتب بزرگ‌تری دارد. در مجموع و با توجه به وضعیت فعلی بازار خودرو کشورمان، بایستی قیمت ام وی ام 550 در نسخه‌های کارکرده را معقول و منطقی بدانیم.

یک دیفیوزر بزرگ، بخش زیادی از سپر عقب را اشغال کرده و دو رفلکتور هم در کناره های آن، به چشم می خورند. شاید اگر یک سر اگزوز اسپرت هم در این بخش در نظر می گرفتند، بهتر می شد. در پایین سپر، چراغ های مه شکن به چشم می خورند که با چراغ های اصلی در تناسب اند. در آن سو، برلیانس H320 هم در بخش عقب، طراحی جذاب و منحصر به فردی دارد. سبک طراحی 315 در کمتر خودرو مشابهی یافت می شود و همین منحصر به فرد بودن، موجب ماندگاری آن شده است.

خودروهای ام وی ام (MVM) به دلیل طراحی جذاب، امکانات رفاهی متنوع و قیمت مناسب، محبوبیت زیادی در بازار ایران پیدا کرده‌اند. در اینجا به معرفی سه مدل برجسته ام وی ام می‌پردازیم که گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند. خودروهای ام وی ام (MVM) به دلیل امکانات رفاهی متعدد و قیمت مناسب، توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در بازار ایران پیدا کنند. در این مقاله، به بررسی امکانات رفاهی بهترین مدل ام وی ام و همچنین وضعیت لوازم یدکی آن می‌پردازیم. اما در بحث طراحی داخلی ام وی ام 550  به‌مراتب بهتر و به‌روزتر در مقایسه با نمای ظاهری میباشد.

چراغ‌های جدید، خطوط تیز روی بدنه و برجستگی‌های خاص از مشخصات طراحی بدنه ام وی ام 315 جدید است. طراحی درون کابین ام وی ام 315 جدید هارمونی خوبی با طراحی خارجی دارد و همانند بدنه شکل نسبتا اسپرت و مدرنی دارد. کیفیت ساخت و مونتاژ هم وی ام 315 جدید چندان بالا نیست و در بلند مدت هم نشان داده شده که چندان قابل اعتماد نیست البته باید ببینیم که تا چه حد در ام وی ام 315 جدید اصلاحات موثر بوده است و کیفیت به نسبت گذشته بالاتر رفته است.

تغییراتی که در بخش طراحی و امکانات رفاهی نقطه قوت این کراس اوور چینی به‌شمار می‌روند. در اینجا ما روی سه مورد از مهم‌ترین مزایای این خودرو تمرکز می‌کنیم. برلیانس H220 کیفیت ساختش در سطح ام وی ام 315 به نظر می‌رسد و در این بخش باتوجه به اینکه هر دو خودرو سطح متوسطی در ساخت دارند نمره یکسانی دریافت می‌کنند. کیفیت متریال به کار رفته درون کابین برلیانس H220 خوب است و رضایت بخش به نظر می‌رسد.

در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه 4 سیبندر خطی به حجم 1498 سی سی بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار میدهد  . در دور موتور 5800 دور در دقیقه 103 اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند  و در دور موتور 3800 دور در دقیقه هم گشتاور 138 نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330  حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد  . قبل از اینکه به بررسی مزایا و معایب X33 بپردازیم، لازم است که به یک موضوع مهم دیگر بپردازیم.

در مقابل، شرکت چری برای طراحی داخلی خودروی ام وی ام X33s، از یک ظاهر مدرن برای غربیلک فرمان و همچنین یک داشبورد غیر قرینه استفاده کرده است. این دو عامل باعث شده است تا این خودرو، از لحاظ طراحی داخلی، از زیبایی زیادی برخوردار باشد. البته قرار دادن کروز کنترل، صفحه نمایش نسبتاً بزرگ (لمسی) و همچنین کنترلرهای سیستم صوتی، این زیبایی ظاهری را چند برابر کرده است. به طور کلی، طراحی داخلی خودروی ام وی ام X33s نسبت به خودروی لیفان X60، مدرن‌تر و به روزتر است. بنابراین امتیاز این بخش نیز به سومین نسخه و دومین فیس لیفت از خودروی ام وی ام X33 می‌رسد. جالب است بدانید شرکت خودروسازی لیفان، برای طراحی و تولید موتورهای به کار برده شده در این خودرو، از شرکت انگلیسی ریکاردو کمک گرفته است.

با ماشین3 همراه باشید تا به مقایسه برلیانس H330 با ام وی ام 550 بپردازیم . دیزاین و سبک طراحی داخلی 315، بسیار مدرن و نو گرایانه به نظر می رسد. ظاهر H320 شاید اندکی بیشتر از 315 با ذائقه ایرانی ها همخوانی داشته باشد. اگر بخواهیم به‌صورت کلی نگاهی به مقایسه ام وی ام x22 با برلیانس h330 بیندازیم، می‌توان امتیازات بیشتری را به خودرو محبوب شرکت ام وی ام داد. در بسیاری از جهات MVM X22 توانسته بهتر عمل کند ولی نمی‌توان این را نیز فراموش کرد که در مشخصات فنی، خودرو H330 عملکرد بهتری داشته است. سلام خدمت همه دوستان من بین این ماشین و لیفان ایکس ۵۰(دنده ای)گیر کردم ممنون میشم راهنمایی کنید.

قطعات این خودرو کمیاب است و یک نقطه ضعف به شمار می‌رود و حتی ممکن است برخی از قطعات آن را پیدا نکنید. برلیانس H220 با دو نوع گیربکس 5 سرعه دستی و 6 سرعته اتوماتیک کوپل شده است که گیربکس دستی نرم است و نسبت دنده‌های خوبی دارد و گیربکس دستی هم در کل عملکرد خوبی دارداما کیفیت آن کاملا متوسط ارزیابی می‌شود. برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش  جزء ماشین هایی میباشد که از کیفیت ساخت و مونتاژ بالایی بهره میبرد و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ماشین هم نسبتا خوب ارزیابی میشود و راضی کننده است . از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 ماشین کاملی به نظر میرسد و  به طور کلی برلیانس H330 در بخش طراحی و کابین و … در بین معایب X33، مهم‌ترین مشکل را می‌توان قدرت نسبتا پایین موتور دانست.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *