مقایسه امویام ایکس22 X22 با جک اس5 S5 چری بهتر است یا جک؟ فایندز
نمایشگر سیستم مولتی مدیای جک اندکی کوچک تر است، اما از دوربین عقب پشتیبانی می کند. با این حال، باید دید که در عمل آیا آن ۲ بلندگوی اضافی S3 می توانند به کیفیت بهتر صدا نسبت به سیستم صوتی ایکس ۳۳ منجر شوند یا نه. برای ورود به کابین در هیچ یک از دو خودرو، متأسفانه اثری از سیستم های ورود بدون کلید و استارتر دکمه ای به چشم نمی آید. این که ناچار هستید با سوییچ و به طرز سنتی موتور را استارت بزنید، واقعاً جای گله دارد. تنظیم صندلی ها هم به صورت دستی انجام می گیرد که البته از چری انتظار داشتیم در ایکس ۳۳ ای تی اس تنظیم برقی را، حداقل برای صندلی راننده، فراهم کند. اگر به دنبال خرید خودروی مونتاژی در رده قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان هستید، به جز چند مورد، گزینه دیگری وجود ندارد؛ اما در همین محدوده قیمتی هم خودروهایی پیدا میشوند که ارزش خرید بالایی نسبت به قیمت داشته باشند.
چراغهای عقب به صورت دو تکه و بیضی شکل، به نمای پشت این سدان جمع و جور حالتی غیراسپرت را میدهند. در کل، ظاهر جک J4 مدرنتر از بعضی از تولیدات داخلی نظیر پارس تندر و سمند سورن به نظر میرسد، اما ممکن است در مقابل محصولات سنتی بازار، به سلیقه برخی از مشتریان نمیپیوندد. طرح ساده چراغها و جلوپنجره، همراه با یک خط اشکی برجسته، به چهرهی کمی خشن به این خودرو داده است. همچنین، ترفندهای حجمپردازی بر روی پروفیلهای بدنه و درپوش موتور، سادگی طراحی بدنه را کمی کمتر به چشم میآورد. این دو خودرو در دو سبک طراحی متفاوت، از سادگی و کمپیچیدگی تا شکیلیت و جوانپسندی، طراحی شدهاند. هر یک از این خودروها ویژگیها و نکات منحصر به فردی در طراحی خود دارند که در این مقایسه به آنها خواهیم پرداخت.
هردو این خودروها جزو پرطرفدارترین و محبوبترین کراساوورهای کوچک شهری بهحساب میآیند و در طی 4 سال گذشته بخش مهمی از بازار را در اختیار گرفتهاند. هر دو خودرو دارای پشتیبانی نسبتاً مناسبی هستند و بازار خریدوفروش خوبی نیز دارند. بهاینترتیب رقابت بین ام وی ام x22 و جک s3 در این دسته به نبرد بیپایانی شباهت دارد. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتیمدیا، سقف پانورامیک، گرمکن صندلیهای جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. کابین ام وی ام X22 با طراحی سادهای که با طراحی خارجی آن هماهنگ است، توانسته است ترکیبی مطلوب و جذاب از اجزا را ارائه دهد.
البته اگر بخواهیم خیلی دقیق شویم باید بگوییم که میزان تسلط به محیط پیرامونی پشت فرمان ام وی ام X22 اندکی بهتر از جک S3 ارزیابی شد. اما این اختلاف هم پس از مدتی رانندگی و عادت کردن به ابعاد اتومبیلها تقریباً از بین میرود. داخل هر دو ماشین به علت ارتفاع نسبتاً زیاد و موقعیت مناسب قرارگیری راننده بیش از امثال رنو ساندرو استپ وی یا برلیانس C3 حس قرار گرفتن داخلی یک کراساوور واقعی به انسان دست میدهد.
پس لطفاً این بار هم وقت ارزشمندتان را به ما قرض بدهید و دقایقی با خودروبانک همراه شوید. خلاصه کلام این است که این دو کراس اوور کوچک شهری به هیچ عنوان برای سرعت رفتن و لایی کشیدن ساخته نشده اند. ناگفته نماند که ترمز هر دو اتومبیل در زمین های لغزنده عملکرد متوسطی دارد و بهتر است که در این شرایط جانب احتیاط را رعایت کنید. با این حال، تفاوت ها در گشتاور تولیدی موتور بیشتر به چشم می آید و خودروی جک S3 با گشتاور 155 نیوتن متری خود می تواند برتری چشمگیری نسبت به خودروی ام وی ام X22 با خروجی گشتاور 135 نیوتن متری داشته باشد.
فضای پا و سر در هر دو ردیف جلو و عقب کاملاً مناسب و رضایت بخش است و فضای صندوق این خودرو نیز در کمال تعجب حتا از جک S5 نیز بیش تر است.در X22 پرو طراحی داشبورد کاملاً متحول و رانندهمحور شده است. افزوده شدن فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد هم از دیگر نکات مثبت این نسل نسبت به قبل است. پشت فرمان هر دو ماشین دید به اطراف مناسب است و ارگونومی هم برای این سطح و کلاس خودرویی قابل قبول به نظر میرسد.
ستون و سقف مشکی، سپرهای اسپرت و برخی جزئیات دیگر، از جمله مهمترین شاخصههای ام وی ام x33s اسپرت بهحساب میآیند. بااینحال، حتی باوجود برتری جک s3 در این قسمت، بازهم باید گفت هر دو خودرو رانندگی هیجانانگیزی ندارند و نباید برای تجربه یک رانندگی اسپرت روی آنها حساب کنید. فرمان هر دو خودرو نرم و خوشدست است اما فرمانپذیری آنها در سطح بالایی قرار نمیگیرد. خوشبختانه وجود سیستمهای کمکی در هر دو خودرو باعث میشود کنترل آنها آسانتر باشد. بهطورکلی ام وی ام x22 سواری نسبتاً خشکی ارائه میکند که در مقابل رقیب خود در این زمینه حرف زیادی برای گفتن ندارد. درواقع سیستم تعلیق جک s3 در مقایسه با ام وی ام x22 نرمتر است و همین موضوع باعث میشود تا کوبشهای کمتری به بدنه منتقل شود.
اما به کارگیری این سطح از خلاقیت در طراحی داشبرد باعث شده تا شاخصه زیبایی در اولویتهای بعدی قرار بگیرد. بنابراین در ایکس۲۲ پرو با داشبرد زشت، نامتقارن و نهچندان دلنشین مواجه خواهید شد. این طراحی داخلی تمام تلاش خود را کرده که همراه با تغییرات چهره، نمای اسپرت و جوانپسندی را به ارمغان بیاورد.
فرمان هر دو خودرو هم نرم است و تا اینجای کار همه چیز برای یک رانندگی آرام و بیدغدغه شهری مناسب به نظر میرسد. اما پس از مدت کوتاهی با اولین مورد منفی یعنی سواری نسبتاً خشک ام وی ام X22 مواجه میشویم. در واقع X22 در قیاس با برادر تنیاش 315، کوبشهای بیشتری به کابین منتقل میکند. اما در مورد S3 کیفیت سواری در وضعیت نسبتاً بهتری قرار دارد و رفتار سیستم تعلیق اتومبیل نرمتر میباشد.
این خودرو با طراحی ساده اما زیبا و بدون عیب و ایرادی، توانسته است توجه مشتریان را به خود جلب کند. همچنین، ام وی ام X22 با مدلها و تریمهای متنوع مانند لاکچری، اسپرت و اکسلنت، به مخاطبان مختلفی در بازار خودرو متناسب با نیازشان پاسخ میدهد. جک s3 بهتره یا x22 ، در دنیای خودروسازی، رقابت برای جلب توجه مشتریان و به دست آوردن قلب بازار همواره بسیار داغ بوده است. شرکتهای خودروسازی با معرفی محصولات جدید و بهروز، سعی در ارائه خودروهایی با کیفیت، قابلیتهای برتر، و طراحی جذاب دارند تا بازار را به خود جلب کنند. در این رقابت فراوان، دو مدل جذاب از شرکتهای معروف جک و MVM به نامهای S3 و X22 وارد عرصه خودروسازی شدهاند.
بااینکه کار هرکدام از این طراحان بهتنهایی بسیار خوب است اما هماهنگی خاصی در ترکیب این طراحیها دیده نمیشود. در پاسخ به سوال جک بهتر است یا ام وی ام باید بگوییم که هر دو برند، طیف گستردهای از خودروها را در کلاسهای مختلف عرضه میکنند. به عنوان مثال، میتوانیم جک s3 و ام وی ام x33 کراس مقایسه کنیم که هر دو در کلاس کراساوورهای کامپکت قرار دارند. اما شباهت ام وی ام X77 با تیگو ۷ تنها از نمای بغل است و چهره قسمت عقب این خودرو به طور کلی تغییر کرده است. اصلاحات صورتگرفته روی چهره، بهویژه با حضور جلوپنجره بزرگ، چراغهای دیلایت نواری و طراحی جدید سپر بسیار مدرن جلوه میکند و هماهنگی قابل قبولی با اتاق پیدا کرده است.
– تفاوتهای مختلفی از جمله در طراحی، موتور، امکانات رفاهی و ایمنی وجود دارد که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرند. در قسمت عقب نیز، طراحی سهبعدی سپر و درب صندوق ظاهری مدرن به این خودرو داده است. با این حال، طرح چراغهای عقب ممکن است کمی کمتر از سایر المانها هماهنگ به نظر برسد. با توجه به تنوع تیپها، ام وی ام X22 به راحتی قابل تشخیص است و هر تیپ دارای ویژگیهای خاص خود است، از جمله تیپ اسپرت با سقف مشکی و تیپ لاکچری بدون ویژگیهای اسپرت.
طراحی داخلی این دو خودرو، هر یک با ویژگیها و استایل متفاوتی به مشتریان خود پیشنهاد میدهند. طراحی خارجی جک S3 در نگاه اول ممکن است با ویژگیهای خود برخوردار باشد، اما این طراحی ممکن است تمامی افراد را به خود جلب نکند. با ابعاد و ایرادهای مختلف، طراحی جک S3 برخلاف علاقه برخی، در نظر برخی افراد به عنوان یک طراحی عجیب و غیرمنتظره محسوب میشود. این خودرو با جلوپنجرههای بزرگ، کاپوت کوچک و ابعاد نامتناسب ممکن است نظر برخی را به خود جلب نکند، اما به همین دلیل نیز طراحی خود را طرفداران خاص خود دارد. در مجموع، هر دو خودرو از امکانات رفاهی و سرگرمی متنوعی برخوردارند که تجربه رانندگی و سفر را برای سرنشینان آنها لذت بخش میکند. با توجه به مطلب فوق و بررسی امکانات ایمنی در دو خودرو، میتوان نتیجه گرفت که هر دو خودروی جک S3 و ام وی ام X22 از امکانات ایمنی مطلوبی برخوردارند.
این سیستم در دو حالت اکو و اسپرت قابل تنظیم است و تنها تفاوتی که در پرفورمنس خودرو ایجاد می کند، تغییر محدوده حرکت دور موتور است. بنابراین چندان انتظار نداشته باشید که با انتخاب حالت اکو، مصرف سوخت خودرو اقتصادی شود یا با فشردن دکمه اسپرت، شتاب به طرز چشم گیری افزایش یابد! در ایکس ۳۳ ای تی اس برای راحت تر پارک کردن خودرو از سنسورهای عقب استفاده شده است، اما واقعاً جا داشت که با توجه به دید محدود خودرو به جلو، سنسورها بر روی سپر جلو هم تعبیه می شدند!
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. ام وی ام x22 و جک s3 دارای امکانات امنیتی پیشرفتهای نیستند و از این لحاظ در جایگاه خوبی قرار نمیگیرند. البته جک s3 در تست C-ncap چین توانسته 5 ستاره ایمنی را به دست آورد؛ اما استانداردهای c-ncap چین فاصله زیادی با مؤسسات بینالمللی و معتبری همچون E-ncap اروپا دارد. تفاوت چندانی در امکانات امنیتی این دو خودرو دیده نمیشود و هر دو خودرو امکاناتی در حد کف نیازهای یک خودرو با استانداردهای بینالمللی را دارند. در بخش طراحی خارجی، درمجموع ام وی ام x22 عملکرد بهتری نسبت به جک s3 از خود نشان میدهد. جلوپنجرههای بزرگ، کاپوت کوچک، عدم تناسب در ابعاد خصوصاً در عرض و ارتفاع خودرو به همراه ایرادهای ریز و درشت دیگر باعث میشود که طراحی جک s3 عجیب به نظر برسد.
استفاده از ترکیب رنگ قرمز و مشکی در داخل کابین ام وی ام X33S، این خودرو را به یک خودرو اسپرت نزدیکتر کرده است. صدای داخل کابین ام وی ام X33S، در حالت ساکن از 3/45 دسیبل به 4/39 دسیبل کاهش یافته است. اولین چیزی که در خرید جک S3، توجه راننده را جلب میکند، طراحی داشبورد است که نسبت به سایر خودروها بسیار ساده و زیبا طراحی شده است. بر این مبنا بهتر دیدیم در این مقاله به مقایسه x33s و جک s3 بپردازیم تا ببینیم درنهایت کدام کراساوور چینی میتواند ماشین بهتری برای مشتری ایرانی باشد. اگر کیفیت و سرعت برای شما مهم است، جک بهتر است، اما اگر قیمت و اقتصادی بودن بیشتر مورد توجه شماست، ام وی ام گزینه مناسبی خواهد بود. برای بسیاری از خریداران، راحتی سفر و فضای داخلی خودرو از اهمیت ویژهای برخوردار است.
بازار کراساوورهای کوچک ایران به اندازه دیگر سگمنتها شلوغ نیست و معدود خودروهایی مثل ام وی ام X22 پرو و جک S3 مهمترین بازیکنان حاضر در این میدان به شمار میروند. استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میانرده چینی در ام وی ام X77 باشیم. خوشبختانه طراحی داخلی و به ویژه بخش داشبورد ام وی ام X77 بهطور کامل متحول شده و حالا از یک سبک نوین مطابق با محصولات جدید چینی استفاده میکند. سبک طراحی طبق معمول از نمایشگرهای یکپارچه مالتیمدیا با نمایشگر کیلومترشمار به حالت شناور بهره میبرد که جلوه فناورانه و زیباییشناختی کابین را ارتقا بخشیده است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ۷ است که حالا به صورت کلی فیسلیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است.
درمجموع میشود گفت که مقایسه جک S3 و ام وی ام X22 پرو از نظر طراحی ظاهری به نفع کراساوور کوچک MVM به پایان میرسد که نمای بیرونی جذابتری دارد. در بخش بعدی مقایسه ام وی ام x22 و جک s3 به سراغ طراحی این دو خودرو چینی میرویم. جک s3 در نگاه اول دارای طراحی عجیبی است که ممکن است همه افراد با آن ارتباط خوبی برقرار نکنند. درواقع به نظر میرسد چند طراح بهصورت کاملاً مجزا بخشهای مختلف جک s3 را طراحی کردهاند.
وقتی چهره جلوی خودرو را در یک قاب مشاهده کنید به سرعت متوجه شباهت بیش از حد X22 پرو و هیوندای کونا خواهید شد و این یعنی چینی ها همچنان از سنت الگوبرداری خود دست نکشیده اند. با وجود این که طراحان این خودروساز چینی سعی داشتند داشبوردی مدرن بر اساس زبانهای طراحی روز دنیا را به وجود آورند، اما طراحی آنها ناهماهنگ بوده و نتوانسته انتظارات را برآورده سازد. در طرف مقابل جک S3 با کابین کلاسیک و هماهنگ خود در این بخش نمره قبولی را دریافت میکند. در مورد عایقبندی کابین هم باید گفت با اینکه در دورهای پایین صدای ورودی چندان آزاردهنده نیست اما با افزایش سرعت میزان نفوذ صدا به کابین افزایش پیدا میکند. البته صدای پیشرانه S3 به خودی خود کمتر از X22 است اما خصلت جعبه دنده CVT باعث شده که در شتابگیریها با محصول جک هم سکوت کابین بر هم بخورد. پس در یک جمعبندی کلی میتوان گفت که هر دو ماشین امروز ما طراحی خوبی دارند اما اگر مثل من روی بحث تناسب اندام حساس باشید نسبتاً X22 در نظرتان زیباتر جلوه خواهد کرد.
در واقع محصول جک علیرغم داشتن قطعات جذاب، از مشکل ناهماهنگی میان اجزاء رنج میبرد که این مورد روی زیبایی کلی ماشین تاثیر منفی گذاشته است. مثلاً ابعاد جلو پنجره جک S3 برای این سایز بدنه زیادی بزرگ به نظر میرسد و در بخشهای دیگر کوچک بودن سایز کاپوت و چرخها یا عرض کم بدنه نسبت به ارتفاع اتومبیل، تناسب اندام کلی ماشین را مقداری برهم زدهاند. البته ناگفته نماند که همین ظاهر نه چندان پخته هم در میان مردم طرفداران زیادی پیدا کرده و شاید خیلیها از فرم متفاوت بدنه جک S3 خوششان بیاید. راستش را بخواهید من هرگز طرفدار کراساوورهای کوچک شهری نبودهام و همیشه نسبت به عدم وجود هماهنگی میان ویژگیهای ظاهری و کاربردهای واقعی این قبیل ماشینها اعتراض داشتهام. اما تجربه ثابت کرده که اکثریت افراد با دیدگاه من موافق نیستند و برعکس، خیلی هم از ترکیب یک ظاهر خشن با باطن ظریف لذت میبرند.
جک بهتر است یا ام وی ام ؟ به مقایسه جک s3 با ام وی ام x33 کراس دو مدل پرطرفدار از این برند می خواهیم بپردازیم. باید بگوییم که انتخاب بین خودروهای جک و ام وی ام، یکی از چالشهای رایج خریداران خودرو در بازار ایران است. هر دو برند چینی، سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دادهاند و محصولات متنوعی را با قیمتهای رقابتی عرضه میکنند. در این مقاله، قصد داریم به صورت جامع و دقیق، این دو برند را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید انتخابی آگاهانهتر داشته باشید.
جک خوشبختانه در روکش کردن این فرمان با چرم خساست به خرج نداده و دکمه های اینترفیس را هم بر روی آن اضافه کرده است. با توجه به الکتریکی بودن فرمان، طبیعی است که باید سنسور سرعت هم در آن وجود داشته باشد. یکی از تغییرات فنی و تا حدی رفاهی ایجادشده در ایکس ۳۳ ای تی اس افزون بر جعبه دنده جدید، جعبه فرمان الکتریکی است که استهلاک کم تر و نرمی به مراتب بیش تری از فرمان هیدرولیک نسل قبل دارد. این فرمان حساس به سرعت، همچون فرمان جک، از دکمه های کنترل سیستم صوتی بهره می برد و برای ست شدن با صندلی ها، به روکش چرم مصنوعی مزین است. نزدیک به یک دهه از حضور این خودرو در بازار ایران می گذرد و در این مدت، ۳ نسل مختلف از آن روانه بازار شده اند.
با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. تا با خانه رشد که صد تا درمانگر تخصصی گفتار و کار و روانشناس آنلاین هستن آشنا شدم، برای هر مشکلی هم آقای خلیلی بهترین درمانگر رو بهم معرفی کرد. – ام ویام X22 لاکچری از امکاناتی نظیر تهویه الکتریکی، صندلیهای چرمی و سانروف برقی بهره میبرد.
نمای جلوی S3 با طرحی آشنا و شبیه به محصولات هیوندای نسل قبل، اگرچه کمی تکراری به نظر میرسد اما زیباست. نمای کناری خودرو به دلیل سبک طراحی، که پیش تر ذکر شد، زیبایی چندانی ندارد و در نهایت، در بخش عقب خودرو نیز با طرحی شبیه هیوندای مواجه میشویم که چیدمان داخلی چراغ ها کاملاً از مد افتاده به نظر میرسد. علاوه بر این، جک S3 به سیستم تعلیق نرمتری مجهز شده و به همین دلیل برای سرنشینان سواری بهتری را به همراه خواهد داشت. ضمن این که پیشرانه این شاسی بلند از نوع تنفس طبیعی بوده و نسبت به کیفیت بنزین حساسیت کمتری را نشان خواهد داد که همین موضوع در طولانی مدت استهلاک کمتری را به همراه خواهد داشت. به طور کلی جک S3 در بخش فنی نسبت به ام وی ام ایکس 22 پرو در سطح بهتری قرار دارد و در این بخش نمره بیشتری را کسب میکند.
ام وی ام X۲۲ Pro یکی از محبوبترین محصولات شرکت مدیران خودروست که به واسطه طراحی زیبا و جوانپسند، آپشنها و امکانات ایمنی قابل قبول توانست رکورد فروش یک میلیون دستگاه را در جهان بزند. این کراساوور جذاب به غیر از ایران در بازارهایی همچون بازار آمریکای جنوبی، آمریکای شمالی، آسیا، آفریقا و کشورهایی از جمله مکزیک، شیلی، پرو، فیلیپین و عربستان سعودی توانست فروش و محبوبیت بالایی را کسب کند. امکانات مناسب، ظاهر جوانپسند و قیمت رقابتی ازجمله دلایل موفقیت سریع MVM X22 در بازار ایران بودند. این خودرو همچنان جزء محصولات برتر شرکت MVM در بازار ایران محسوب میشود و با فروش قابل توجه خود، به عنوان یکی از گزینههای محبوب در دسته خودروهای شاسیبلند، به بازار ایران حضور قاطعی دارد. طراحی داخلی یک خودرو علاوه بر ارتباط بین راننده و خودرو، تأثیر زیادی بر تجربه کاربری و راحتی سفر دارد.
اما موتورهای توربوشارژ جدید، بهویژه انواع مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت حساسیت بیشتری به کیفیت بنزین داخلی دارند. درنتیجه احتمال اینکه با ایراداتی مثل ناک زدن، خرابی رینگ و پیستون و… مواجه شوند، بسیار بیشتر است. بنابراین اگر به دنبال موتور کم استهلاکتر و با دردسر نگهداری کمتر هستید، میتوانید روی جک S3 حساب بیشتری باز کنید.
با این حال، امروز در خودروبانک نگاهی به دو خودروی کراس اوور پرطرفدار بازار خواهیم داشت که سهم قابل توجهی از کراس اوورهای سایز کوچک بازار ایران به خود اختصاص داده اند. دو خودروی جک S3 و خودروی ام وی ام X22 که توسط کرمان موتور و مدیران خودرو تولید شده و از خدمات فروش و پس از فروش بسیار خوبی در کشور برخوردار هستند و مشتری خیالش از بابت خرید آنان راحت است. اما در سمت دیگر، ام وی ام X22 پرو حضور دارد که طراحی ظاهری زیباتر و مدرنتری به نمایش میگذارد. این خودرو علاوه بر طراحی بهروزتر، امکانات بیشتری هم نسبت به محصول کرمان موتور دارد.
جدیدترین مدل عرضه شده از ایکس ۳۳، فیس لیفت نسل سوم آن است که با لقب ای تی اس (AT S) شناخته می شود. این مدل افزون بر تغییرات ظاهری و فنی، تعدادی آپشن اضافه هم نسبت به مدل های قبلی دارد و آمده است تا همچنان جایگاه ایکس ۳۳ در مقابل رقبای تازه نفس را تثبیت کند. آن سو، جک اس ۳ را می بینیم که از نظر سابقه حضور در بازار و آمار فروش، اصلاً قابل قیاس با ایکس ۳۳ نیست، اما اس ۳ هم در همین مدت کوتاه حضورش، توانسته نظر بسیاری از مردم را به سمت خود جلب کند.
برای خرید خودروی با کیفیت در رده قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان، انتخاب چندان زیادی موجود نیست. ام وی ام X۲۲ Pro و جک J۴ دو خودروی اقتصادی از دو رقیب در بازار محصولات مونتاژی به شمار میروند که در ادامه مقایسه آن را میخوانید. در مقایسه با رانندگی خودروهای دیگر از دسته شاسیبلندهای کوچک، جک S3 و ام وی ام X22 هر دو برای سرعت بالا و لایی کشیدن ساخته نشدهاند. با این حال، توانایی موتور و کیفیت ترمز و پایداری آنها برای استفادههای عادی کافی است. در ابتدا، دید راننده از محیط بیرون در هر دو خودرو به نسبت مناسب است و ارگونومی کابین به سطح قابل قبولی است. اما، تجربه نشان میدهد که میزان تسلط به محیط پیرامونی در ام وی ام X22 اندکی بهتر از جک S3 است، اما این تفاوت پس از مدتی رانندگی کاهش مییابد.
در سوی دیگر، ام وی ام x22 با طراحی ساده اما منظمتر شرایط بهتری نسبت به رقیب خود دارد. نقطه قوت طراحی ام وی ام x22 در دماغه و قسمت جلویی آن است که در عین سادگی، زیبا و بدون عیب و ایراد خاصی به نظر میرسد؛ هرچند که طراحان ام وی ام میتوانستند در عقب خودرو عملکرد بهتری داشته باشند. ام وی ام x22 با 4 تریم مختلف لاکچری، اسپرت، اکسلنت و اسپرت اکسلنت به بازار عرضهشده است. تریم لاکچری نسخه پایه محسوب میشود، تریم اسپرت دارای سقف مشکی، تریم اکسلنت دارای رکاب و گارد اسپرت و تریم اسپرت اکسلنت دارای همه ویژگیهای دو تریم قبلی است.
کیفیت سواری و نرمی سیستم تعلیق جک S3 باعث خواهد شد تا رانندگی لذتبخشتر و سواری دلنشینتری را تجربه کنید. – هر دو خودرو دارای امکانات ایمنی مهمی هستند اما جزئیات آن باید بررسی شود تا تصمیم گیری صحیح انجام شود. مصرف سوخت جک S3 با گیربکس اتوماتیک CVT برای هر صد کیلومتر استفاده ترکیبی معادل 7.2 لیتر خواهد بود، درحالی که مصرف سوخت ام وی ام X22 برای استفاده ترکیبی به چیزی حدود 6.1 لیتر میرسد. – بله، قطعات یدکی برای این خودروها از طریق نمایندگان رسمی و بازار قطعات خودروها در دسترس هستند.
ام وی ام x22 با موتور کوچکتر 1.5 لیتری 4 سیلندر گیربکس نسبتاً قدیمی 4 دندهاتومات دو حالته، عملکرد اسپرت و سطح بالایی را از خود بروز نمیدهد. گیربکس 4 دندهاتومات ام وی ام x22 نسبت به CVT جک s3 در سطح پایینتری قرار میگیرد و با تأخیر بیشتری نیروی تولیدشده توسط موتور خودرو را در اختیار چرخهای جلو قرار میدهد. بیش از 12.7 ثانیه زمان میبرد تا ام وی ام x22 از حالت سکون بهسرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد؛ این شتاب نسبتاً پایین با ظاهر اسپرت خودرو هماهنگی ندارد. اما در مقابل، مصرف ترکیبی 6.1 لیتری این خودرو نشاندهنده کممصرفتر بودن ام وی ام x22 در مقایسه با جک s3 است. از سوی دیگر اما ام وی ام x22 همان زبان طراحی که در طراحی خارجی دیده بودیم را در داخل کابین نیز نشان میدهد.
از مهمترین نقاط قوت این خودرو همین سواری نرم است و این مسئله موجب شده تا بین مشتریان ایرانی محبوبیت بالایی پیدا کند. جک S3 یکی از محصولات قدیمی گروه خودروسازی JAC چین محسوب میشود که از سال ۱۳۹۶ توسط کرمان موتور راهی بازار ایران شده است. در این سالها نمای چهره جک S3 مونتاژی هیچگونه تغییری نکرده، این در حالی است که نسخههای موجود در بازارهای جهانی حداقل دو مرتبه فیسلیفت شدهاند. انتخاب بین جک S3 و ام وی ام X33 کراس، یکی از تصمیمگیریهای رایج برای افرادی است که به دنبال یک کراساور جمع و جور و اقتصادی هستند. در این مقایسه، سعی میکنیم با بررسی دقیق مشخصات فنی، امکانات و قیمت، به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.
با مجموع موارد گفته شده، ایمنی هر دو خودرو را می توان تقریباً در یک سطح ارزیابی کرد. در مورد جمعبندی نهایی مقاله مقایسه X33S و جک S3 میتوان اینطور نتیجه گرفت که محصول کرمانموتور یعنی جک اس ۳ در حال حاضر برتریهای بیشتری نسبت به حریف خود دارد و ارزش خرید آن کمی بالاتر است. البته ام وی ام X33S اسپرت طراحی ظاهری جذابتری دارد و از لحاظ تجربه رانندگی نیز حسی مهیجتر را به کاربر القا میکند؛ اما جک اس ۳ از مزیتهایی مثل امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، سواری نرم، کیفیت ساخت کمی بالاتر و استهلاک فنی کمتر برخوردار است. بنابراین با وجود آنکه اختلافات میان این دو کراساوور چینی خیلی شدید نیست، اما به طور کلی میتوان به جک اس ۳ در شرایط فعلی امتیاز بالاتری داد و آن را ماشین بهتری برای خرید دانست. البته مسلما نظر بعضی از مشتریان میتواند با نظر ما در این زمینه متفاوت باشد و ام وی ام ایکس33 را دارای ارزش خرید بالاتر بدانند.
در ضمن، اگرچه جک S3 سطح آپشن و امکانات رفاهی پایینتری از ام وی ام X22 پرو دارد، اما دارای سیستم تهویه اتوماتیک است که در فهرست تجهیزات X22 پرو به چشم نمیخورد. در طرف دیگر میدان، هرچند داشبرد جک S3 مشابه طرح داخلی محصولات هیوندای در دهه گذشته به نظر میرسد، اما همچنان تقارن دلچسبی دارد و طراحی آن دلنشینتر از نمای داخلی محصول مدیران خودرو است. اما سواری نرم جک S3 یکی از نقاط قوت آن است و باعث شده تا تجربه رانندگی و کاربری این کراس اوور کوچک نسبت به حریفش دلنشینتر و رضایتبخشتر باشد. علاوه بر آمار و ارقام فنی، نکتهای که باید هنگام خرید جک S3 و ام وی ام X22 پرو به آن توجه کرد، این است که موتور تنفس طبیعی جک اس۳ حساسیت کمتری به کیفیت بنزین دارد و استهلاک و دردسر نگهداری آن نیز کمتر است. ام وی ام X22 پرو به موتور ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو و گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی مجهز شده است. بدین ترتیب توانی معادل ۱۰۲ اسب بخار بهعلاوه ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور به چرخهای جلوی X22 PRO منتقل میشود.
در قسمت عقب نیز از چراغهای طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایشهای روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد. همان طور که انتظار داشتیم، مشخصات فنی ام وی ام ایکس۷۷ تفاوت اساسی با تیگو۷ نسل اول ندارد. البته برخی اصلاحات و ارتقای نرمافزاری روی پیشرانه این خودرو صورت گرفته تا توان بیشتری را بهصورت دقیقتر به چرخهای جلو منتقل کند.
در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، امویام ایکس۷۷ میتواند جایگاه مناسبی در بازار کراساوورهای میانقیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X77 برابر با ۱۵۰ اسب بخار است که حدود ۳ واحد نسبت به تیگو 7 افزایش نشان میدهد، ولی مقدار گشتاور آن تغییر نکرده و روی ۲۱۰ نیوتن متر ثابت مانده است. بنابراین میتوان انتظار داشت که شتاب و چابکی این خودرو نسبت به تیگو ۷ نسل اول چندان تغییر نکرده باشد و بهطور کلی میتوان شتاب صفر تا صد حدود ۱۰.۵ ثانیه را از این کراساور جمع و جور مدیران خودرو انتظار داشت. در جک J4، امکانات رفاهی شامل سانروف، کروز کنترل، فرمان برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، آینههای جانبی برقی، گرمکن آینههای جانبی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی، سیستم صوتی با 4 بلندگو، رهیاب، بلوتوث، USB و … میباشد.
سنسور فشار باد تایرها که در صورت کم باد شدن هر یک از لاستیک ها هشدار می دهد، در هر دو خودرو وجود دارد و یکی از آپشن های اضافه شده به ایکس ۳۳ ای تی اس است. در این مقاله قصد داریم به تحلیل و مقایسه خودروهای همرده از برندهای جک و ام وی ام بپردازیم و بررسی کنیم که کدامیک از نظر سرعت، کیفیت، دسترسی به لوازم یدکی، قیمت، راحتی سفر و دیگر ویژگیها از بقیه پیشی میگیرد. برای این کار، به موارد مختلفی که در انتخاب یک خودرو تاثیرگذار هستند توجه خواهیم کرد و از سایت جک بازار برای مرجع استفاده خواهیم کرد. هر دو خودرو امروز ما گزینه هایی مناسب برای شهر محسوب میشوند با طراحی نسبتاً به روز و ابعاد کارآمد در شهر و مصرف سوخت قابل قبول میتوانند همراه مناسبی برای شما باشند. البته اگر بدنبال شتاب و سرعت یا فضای داخلی بزرگ باشید، این دو محصول خیلی برایتان مناسب نیستند اما در غیر این صورت میتوانید از داشتن این کراسهای کوچک لذت ببرید.
اگر تمایل به یک طراحی سادهتر و منظمتر، همراه با امکانات کمی بیشتر در زمینه ایمنی و راحتی رانندگی دارید، ام وی ام X22 گزینه مناسبی خواهد بود. این خودرو از امکانات راحتی مطلوبی همچون ترمزهای ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، کنترل کشش TCS، و دیگر امکانات بهرهمند است. در این مقاله، قصد داریم به معرفی و مقایسه دو مدل محبوب جک S3 و MVM X22 بپردازیم. با توجه به ویژگیها، امکانات، طراحی، و عملکرد این دو خودرو، سعی خواهیم کرد تا به مشتریان عزیز کمک کنیم تا انتخاب مناسبی برای خرید خودرو داشته باشند.
در خصوص جادار بودن هم اگر توقعتان را در حد و حدود ماشینهای هاچبک شهری نگاه دارید، میتوانید از فضای کابین و صندوق هر دو ماشین راضی باشید. اما در هر صورت با توجه به ابعاد بدنه، محدودیتهایی بر روی صندلیهای عقب وجود دارد و به نظر میرسد که این ماشینها بیشتر برای خانوادههای جوان مناسب هستند. البته در این بین باید گفت که با توجه به ابعاد بزرگتر بدنه محصول جک، وضعیت S3 هم روی صندلیهای پشتی و هم داخل صندوق عقب اندکی بهتر از ام وی ام X22 میباشد.
در واقع این دو کراساوور کوچک شهری به هیچ عنوان برای سرعت رفتن و لایی کشیدن و اینجور چیزها ساخته نشدهاند. راستی حالا که حرف ترمز پیش آمد این را هم بگوییم که ترمز هر دو اتومبیل در زمینهای لغزنده عملکرد متوسطی دارد و بهتر است که در این شرایط جانب احتیاط را رعایت نمایید. در مقایسه ام وی ام x22 و جک s3 تلاش کردیم مهمترین نکات و اطلاعات مربوط به این دو خودرو محبوب را در اختیار شما قرار دهیم.
هر یک از این خودروها ویژگیها و امکانات خاص خود را دارند که ممکن است با ترجیحات و نیازهای مختلف مشتریان همخوانی داشته باشد. – بله، هر دو خودرو به دلیل طراحی کوچک و امکانات راحتی که دارند، برای رانندگی در شهرها مناسب هستند. جک S3 با داشتن ترمزهای ABS و EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، ترمز کمکی هیدورلیکی HBA، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی HAC و دو ایربگ برای راننده و سرنشین کناری، تأمین کننده یک سطح ایمنی مطلوب در زمان رانندگی است.
ضمن آنکه طراحی ام وی ام X22 پرو از لحاظ هماهنگی بین نماهای مختلف نیز به جک S3 برتری دارد. البته بهتر بود که طرح چراغهای پشت محصول مدیران خودرو هم تغییر میکرد تا همخوانی بیشتری با نمای جدید چهره داشته باشد. با این حساب طرح قدیمی جک S3 برای مشتریانِ ایرانی موضوعی شناخته شده است و اکثر مشتریان و کارشناسان روی آن صحه میگذارند. از سال ۱۳۹۶ که جک S3 به فروش میرسید، مهمترین انتقاداتی که بر آن وارد میشد نمای ظاهری زشت و فرم نامتعارف آن بود که مشتریان ایرانی کمکم به آن عادت کردند و جک S3 را به عنوان یکی از کراساوورهای خوشفروش موجود در کشور پذیرفتند.
البته این خودرو از لحاظ ظاهری در وضعیت چندان مناسبی قرار نداشته و به همین دلیل ممکن است مشتریانی که به دنبال یک شاسی بلند جذاب هستند به سراغ ام وی ام ایکس 22 پرو بروند. به طور کلی این دو شاسی بلند چینی میتوانند در رنج قیمت 600 میلیون تومان انتخابی مناسبی برای مشتریان ایرانی باشند. اما محصول ام وی ام هم پس از عرضه ماشینهایی با آپشنهای محدودتر تصمیم گرفت که نمونههای مجهزتری را تحت عنوان نسخه لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه کند تا با داشتن امکانات تکمیلی کمبودی از این حیث احساس نشود. هر دو شرکت محصولات پرفروش و محبوبی در بازار دارند و توانستهاند بهخوبی اعتماد مشتریان ایرانی را بهدست آورند. خدمات پس از فروش مدیران خودرو و کرمان موتور نیز تفاوت زیادی باهم ندارد و تقریباً در هر شهری که باشید دسترسی خوبی به این خدمات خواهید داشت. در مقایسه ام وی ام x22 و جک s3 از لحاظ سختی یا راحتی فروش نیز باید گفت هر دو خودرو طرفداران خاص خود را در بازار دارند، بنابراین شاید بهاندازه سدانهای ارزانقیمتتر خوشفروش نباشند، اما در این سالها همواره بازار خریدوفروش داغی داشتهاند.
خوشبختانه مدیران خودرو یکی از آپشن های سابق ایکس ۳۳ را که گرم کن صندلی های جلو بود، در مدل جدید به این خودرو بازگرداند. لازم به ذکر است که استاندارد ایزوفیکس در صندلی های عقب هر دو کراس اوور، پیش بینی و رعایت شده است. خروجی برق ۱۲ ولت این روزها با استفاده هر چه بیش تر از وسایل شارژی، همچون موبایل و تبلت، اهمیت ویژه ای پیدا کرده است.
در این بخش، جک بهویژه مدل S5، فضای داخلی بهتری برای مسافرتهای طولانی ارائه میدهد. در نتیجه، در این بخش، جک به دلیل قدرت بیشتر موتور و شتاب بالاتر نسبت به ام وی ام عملکرد بهتری دارد. در این مقایسه باید به قدرت موتور، شتاب، و توانایی خودرو در مسیرهای مختلف توجه کنیم.
دیدگاهتان را بنویسید