ام وی ام بهتره یا ۲۰۷

مقایسه x22 اتوماتیک با پژو ۲۰۷ اتوماتیک

در طراحی ام‌وی‌ام x22، غیر از نمای عقب و چراغ‌های کوچک این خودرو، نمی‌توان ایرادی را بیان کرد و به همین خاطر، این خودرو به یکی از خودروهای محبوب این روزها در میان افراد در تمام سنین تبدیل شده است. ۲۰۷ نیز ظاهری بسیار جذاب و گیرا دارد و همین موضوع یکی از نقاط قوت این خودرو نسبت به خودروی چینی به‌شمار می‌آید. ام وی ام X22 ایران که در سال ۱۳۹۵ از سوی شرکت مدیران خودرو و از برند MVM روانه بازار شد، در حقیقت چری تیگو 3x است که در بازارهای بین‌المللی با نام‌های دیگر چری تیگو ۲ و DR3 نیز شناخته می‌شود. از لحاظ تجربه رانندگی در سوی دیگر X33 کراس به خاطر مشترک بودن پلتفرم با X22 و حتی ام وی ام 318 و همچنین پیشرانه یکسان با برادر خود یعنی X22 پرو، عملکردی شبیه این خودروها دارد. اما با بروزرسانی‌های انجام شده در این خودرو از نظر نرمی رانندگی، جادار بودن و همچنین داشتن آپشن‌ها بیشتر این خودرو بر مدل‌های گفته شده و همچنین پژو 207 کاملا برتری دارد.

هر دو خودروی Peugeot 207i و MVM315 پلاس، بسته به سلیقه شما، می‌توانند خودرویی مناسب و برنده این رقابت نزدیک تلقی شوند. فضای داخلی ام وی ام X22 پرو اصولاً زیبا و متقارن نیست و به همین دلیل نیز شاید در نظر بعضی از مشتریان جذابیت زیادی نداشته باشد. این در حالی است که طرح داشبورد و فضای داخلی پژو ۲۰۷ نیز در حال حاضر کاملاً قدیمی شده و فرم ساده آن دیگر نمی‌تواند حس و حال لذت‌بخشی را در کاربران به وجود آورد.

از طرف دیگر پژو 207 آی مجهز به یک پیشرانه TU5 است که می‌تواند حداکثر 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با توجه به بررسی انجام شده، مشخص است که ام وی ام X22 از نظر طراحی داخلی و فضای کابین برتری‌هایی نسبت به پژو ۲۰۷ دارد. کابین مدرن، جادار و صندوق عقب بزرگتر X22، این خودرو را به انتخابی مناسب‌تر برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال فضای راحت و کاربردی برای سفر هستند، تبدیل می‌کند. همچنین کیفیت و لذت سواری پژو 207 نسبت به حریف چینی برتر احساس می‌شود؛ چراکه کوبش‌های بیشتری سرنشینان ردیف عقب ام وی ام X22 را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در مجموع، از لحاظ طراحی بدنه تفاوت اساسی میان X33 Cross و X22 Pro وجود ندارد، اما اصلاحات انجام شده در نمای جلو باعث شده این محصول قدیمی ظاهری مدرن‌تر و به‌روزتر پیدا کند. البته انتظار نمی‌رود این تغییرات بتواند طرفداران زیادی را به سمت خرید این خودرو سوق دهد ولی شرکت مدیران خودرو با متوقف کردن تولید X22 پرو اتوماتیک حق انتخاب از خریداران گرفته است و رقیب محصول جدید را به طور کل حذف کرد.

بعد از آن، با بهره‌گیری از موتور به‌روز شده TU5 Plus و گیربکس ۶ دنده چینی، همچنان در بین مشتریان ایرانی محبوبیت خود را حفظ کرده است. پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز در اواسط دهه ۹۰ شمسی در ایران عرضه شد و تا سال ۱۴۰۰ روی خط تولید ماند. بعد از آن نیز با موتور به‌روز شده TU5 Plus و گیربکس ۶ دنده چینی به مشتریان عرضه می‌شود.

هر دو خودرو ام وی ام X22 پرو دنده‌ای و پژو ۲۰۷ اتوماتیک، دارای مجموعه‌ای از امکانات و آپشن‌های جذاب هستند که می‌توانند نیازهای مختلف مشتریان را برآورده کنند. X22 پرو با داشتن سانروف، گرمکن صندلی جلو و اتولایت، امکانات منحصر به فردی ارائه می‌دهد که در پژو ۲۰۷ اتوماتیک وجود ندارد. در مقابل، پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و پنل سقف شیشه‌ای پانوراما در برخی نسخه‌ها، گزینه مناسبی برای افرادی است که به این امکانات علاقه دارند.

اگر مهمترین اولویت شما خدمات پس از فروش، افت قیمت کمتر، خوش‌فروش بودن و شتاب خوب است بی‌شک پژو 207 انتخاب بهتری محسوب می‌شود اما اگر به دنبال خودروی شاسی بلند با امکانات و شرایط مناسب هستید می‌توانید ام وی ام X22 را انتخاب کنید. در واقع این خودرو یکی از خوش فروش‌ترین خودروهای دست دوم با کمترین افت قیمت محسوب می‌شود. درحالی‌که بازار فروش دست‌دوم ام وی ام X22 در مقایسه با پژو 207 مانند بقیه خودرو‌های چینی در بازار ایران چندان مناسب نیست.

در بخش ترمز و پایداری امکاناتی مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD ‌و EBA ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر جهت ایمنی خودرو قرار داده شده است. این خودرو در چندین تیپ مختلف با سطوح متفاوتی از امکانات، به بازار عرضه می‌شود تا نیازهای مشتریان گوناگون را برآورده کند. استفاده از دو کلاستر دوقلوی نمایشگرها، امروزه رویه‌ای رایج در طراحی خودروهاست که در ام وی ام X33 کراس نیز به کار رفته است.

سنجش دقیق ایمنی خودروهای مونتاژ داخل، به دلیل عدم وجود ارگان‌های بین‌المللی تست تصادف در کشور، دشوار است. با این حال، می‌توان با بررسی نتایج تست‌های تصادف مدل‌های مشابه خارجی و همچنین آپشن‌های ایمنی ارائه شده توسط هر خودرو، تا حدی به سطح ایمنی آنها پی برد. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. هر دو نسخه از خودرو از دیدگاه توانایی‌های فنی مخصوصا در جاده برون‌شهری و کیفیت سیستم تعلیق مورد انتقاد قرار گرفته‌اند که انتقادی به‌جا و کاملا صحیح است، اما باید به خاطر داشته باشید که ذات اصلی خودرو یک هاچبک ۵ در اقتصادی و روزمره درون‌شهری است.

خوشبختانه طراحی داخلی و به ویژه بخش داشبورد ام ‌وی ‌ام X77 به‌طور کامل متحول شده و حالا از یک سبک نوین مطابق با محصولات جدید چینی استفاده می‌کند. سبک طراحی طبق معمول از نمایشگرهای یکپارچه مالتی‌مدیا با نمایشگر کیلومترشمار به حالت شناور بهره می‌برد که جلوه فناورانه و زیبایی‌شناختی کابین را ارتقا بخشیده است. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ‌۷ است که حالا به صورت کلی فیس‌لیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. همان طور که انتظار داشتیم، مشخصات فنی ام وی ام ایکس‌۷۷ تفاوت اساسی با تیگو‌۷ نسل اول ندارد. البته برخی اصلاحات و ارتقای نرم‌افزاری روی پیشرانه این خودرو صورت گرفته تا توان بیشتری را به‌صورت دقیق‌تر به چرخ‌های جلو منتقل کند. همچنین گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته حالا از نوع روغنی شده تا استهلاک کمتری داشته باشد و عملکرد روان و دقیق‌تری نسبت به نمونه‌های خشک از خود نشان دهد.

پژو ۲۰۷ آی مجهز به یک پیشرانه TU۵ است که می‌تواند حداکثر ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در کارزار رقابت میان این دو خودروی مونتاژی، به نظر می‌رسد که قدرت موتوری مشابهی را از این دو خودرو شاهد هستیم. البته طبیعی است که چون ام وی ام وزن بیشتری دارد و آیرودینامیک آن متفاوت است، شتاب و چابکی کمتری خواهد داشت.

ایکس ۲۲ هم در اصل همان چری تیگو ۲ است که در ایران با نام ایکس ۲۲ شناخته می‌شود و هم‌اکنون نسخه پرو آن نیز به بازار عرضه شده است. همان‌طور که گفتیم، MVM X22 Pro با پیشرانة توربو، مصرف سوخت کمتری نسبت به پژو ۲۰۷ دارد. اما این موتور ممکن است در بلند مدت استهلاک بیشتری داشته باشد و هزینه‌ی نگهداری آن کمی بالاتر رود. همچنین، خدمات پس از فروش گسترده‌ی ایران خودرو برای پژو ۲۰۷، خیال شما را از بابت تأمین قطعات راحت می‌کند، در حالی که شبکه‌ی خدمات پس از فروش مدیران خودرو برای MVM هنوز به آن وسعت نرسیده است. در بازار داغ خودروهای ایران، انتخاب بین دو رقیب سرسخت می‌تواند گیج کننده باشد، مخصوصاً زمانی که پای دو برند محبوب مثل پژو و MVM در میان باشد. اگر قصد خرید ۲۰۷ با گیربکس اتوماتیک را دارید باید توجه داشته باشید که تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۷ می‌تواند فرایندی پیچیده و پرهزینه باشد.

به لطف سگمنیت کراس اوور ایکس ۲۲ اتوماتیک، گنجایش صندوق ایکس ۲۲ حدود ۴۲۰ لیتر است در حالی که گنجایش صندوق پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۲۴۵ است و احتلاف حجم ۱۷۵ لیتری صندوق می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای ایکس ۲۲ باشد. براساس قیمت‌هایی که امروز ۲۵ مهرماه در بازار خودرو معامله شده است، قیمت ایکس ۲۲ اتومات در تیپ اکسلنت، ۷۹۵ میلیون تومان در تیپ لاکچری نیز ۸۲۲۵ میلیون تومان است. پژو ۲۰۷ موجود در ایران به‌عنوان نسخه فیس لیفت پژو ۲۰۶ راهی بازار شد و شرکت ایران خودرو از سال ۱۳۸۹ آن را در فهرست تولیدات خود جای دارد. اما عرضه این خودرو از سال ۹۲ تا ۹۴ متوقف ماند و پس از آن نسخه به‌روز شده این هاچبک فرانسوی با نام ۲۰۷ آی تاکنون روی خط تولید بزرگ‌ترین خودروساز ایران قرار داشته است.

تولید این هاچبک فرانسوی از سال ۱۳۸۹ آغاز شد، اما در بازه زمانی ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ تولید آن متوقف شد. با این حال، نسخه به‌روز شده این خودرو با نام پژو 207 آی مجدداً روی خط تولید قرار گرفت و همچنان تا امروز تولید می‌شود. شرکت مدیران خودرو قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین شریک کمپانی چری در ایران محسوب می‌شود که از حدود بیش از ۱۵ سال پیش (اواسط دهه ۸۰)، مونتاژ و عرضه محصولات این خودروساز چینی در ایران را بر عهده دارد. عرضه نسخه‌های مختلف با فیس لیفت و تغییرات فنی و حضور نزدیک به ده سال در بازار ایران، از این خودرو یک گزینه اقتصادی روزمره بسیار محبوب ساخت.

قدرت پیشرانه نیز در این خودروی کراس اوور توسط یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بنابراین نتیجه می‌گیریم که هاچ بک ایران خودرو از نظر مشخصات فنی در سطح قابل قبول‌تری قرار دارد. کیفیت سواری و تجربه رانندگی نیز با این خودرو بهتر از محصول چینی مدیران خودرو خواهد بود. سیستم تعلیق ام وی ام به گونه‌ای است که سرنشینان عقب کوبش‌های بیشتری را تجربه می‌کنند و موجب آزار آنها می‌شود. در سوی دیگر، MVM315 به یک فرمان نرم برقی مجهز شده است و به‌دلیل بهره‌مندی از سیستم تعلیق ملایم‌تر، کیفیت سواری آسایش‌بخش‌تری را به راننده و سرنشینان خود ارائه می‌دهد.

در ادامه، به تمامی جوانب و المان‌های کلیدی این دو خودرو خواهیم پرداخت و به طور دقیق عملکرد، مزایا و معایب هر یک را مورد واکاوی قرار خواهیم داد.

خودروی ام وی ام مدل x22 کراس اووری برگرفته از ساختار ام وی ام ۳۱۵ است و از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت خودرو سازی مدیران خودرو به بازار خرید و فروش ایران راه یافت. Mvm x22 که در چین به “چری تیگو ۲” شهرت دارد، قبل از معرفی ورژن پرو تیپ اسپرت اکسلت در سال ۱۴۰۰ در چرخه تولید شرکت مدیران خودرو قرار داشت. پژو ۲۰۷ اما ورژن فیس لیفت پژو ۲۰۶ است و ساخت آن از سال ۸۹ توسط خط تولید شرکت ایران خودرو کلید خورد. فرایند تولید این اتومبیل از سال ۹۲ تا ۹۴ متوقف شد و پس از آن 207i به عنوان نسخه آپدیت این خودرو روانه بازار شد. پژو ۲۰۷ آی اتوماتیک و ام وی ام x22 اسپرت اکسلنت اتوماتیک به لحاظ قیمت در بازار قرابت زیادی به یکدیگر دارند و به همین جهت در ادامه این دو خودرو را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

ام وی ام X22 را باید یکی از موفق‌ترین محصولات تاریخ شرکت مدیران خودرو در بازار ایران دانست. خودرویی از کلاس کراس‌اوورهای ساب کامپکت (خیلی کوچک) توسعه‌یافته بر پلتفرم هاچبک ۵در، که به‌سادگی بازار برادر هاچ‌بک خود، ام وی ام ۳۱۵ را در دست گرفت. بر اساس تجربه‌ای که ما از سواری با پژو 207 ام سی داشتیم این خودرو به واسطه بروزرسانی‌های بخش پیشرانه و فنی تا حدود زیاد عملکرد بهتری نسبت به مدل معمولی خود پیدا کرده است. در این رقابت، یک سو کراس اوور ام وی ام X33 کراس با چهره‌ای مدرن و به روز، البته تا حدودی سلیقه‌ای قرار دارد که بتازگی شاهد حضور آن در خیابان‌های کشور هستیم. این کراس اوور در حقیقت چری اومودا 3 یا بهتر بگوییم نسخه بروزشده X22 است و از همان پلتفرم استفاده می‌کند. اما همچنان جدای از تغییرات در جزئیات طراحی، همان استایل و بدنه جمع و جور ام وی ام X22 را شاهد هستیم و بهتر است آن را ادامه دهنده راه همان کراس اوور کوچک و کامپکت بدانیم تا خودرو ام وی ام X33 قدیمی.

در مقایسه دو خودروی ۲۰۷ و mvm x22 از نظر ایمنی، باید عنوان کرد که هر دو خودرو دارای استانداردهای مناسبی از نظر ایمنی هستند. به‌عنوان مثال، با توجه به اینکه پژو ۲۰۷ از نظر پلتفرم کاملا شبیه پژو ۲۰۶ است، بنابراین می‌توان سه ستاره ایمنی حفاظت از سرنشینان از موسسه اروپایی یوروانکپ که پژو ۲۰۶ دریافت کرده را برای پژو ۲۰۷ نیز در نظر بگیریم. از ویژگی‌های مثبت این کراس‌اوور کوچک می‌توان به کیفیت ساخت مناسب، طراحی داخلی ارگونومیک و خدمات پس از فروش گسترده مدیران خودرو اشاره کرد. X22 یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های رقابتی در برابر خودروهایی مثل پژو 207 به شمار می‌رود و در رده قیمتی خود سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است.

میانگین مصرف سوخت این خودرو حدود ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که با توجه به استفاده از گیربکس اتوماتیک، کمی بیشتر از X22 پرو دنده‌ای است. خودروی ام وی ام مدل X22 کراس اووری برگرفته از ساختار ام وی ام ۳۱۵ است و از سال ۱۳۹۶ توسط شرکت خودروسازی مدیران خودرو به بازار خرید و فروش ایران راه یافت. X22 که در چین به نام “چری تیگو ۲” شناخته می‌شود، قبل از معرفی ورژن پرو تیپ اسپرت اکسلت در سال ۱۴۰۰ در چرخه تولید شرکت مدیران خودرو قرار داشت. این خودرو با طراحی مدرن و امکانات راحتی که ارائه می‌دهد، توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

در نتیجه امروزه ام وی ام X22 معمولی تنها در نسخه کارکرده و دست دوم در بازار موجود است و قیمت آن بر حسب کارکرد و سلامت، به میزان قابل قبولی پایین‌تر از مرز یک میلیارد تومان است. جدا از تمایزهای طراحی، یکی از مهم‌ترین موارد مقایسه x22 معمولی با x22 pro در بخش امکانات رفاهی و ایمنی است. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در اطلاعات رسمی ایران‌خودرو 12 ثانیه اعلام شده اما در تست‌های انجام شده عدد 14 ثانیه به دست آمده است. سیستم ترمز برای کاربردهای شهری مناسب است اما در سرعت‌های بالاتر از 100 کیلومتر بر ساعت، عملکرد ضعیفی داشته و خودرو زیاد به اطراف کشیده می‌شود که برای یک خودرو صفر کیلومتر غیرطبیعی به نظر می‌رسد. این خودرو در بخش مشخصات فنی با موتور پرتوان‌تر و در نتیجه چابک‌تر تا حدودی خودنمایی می‌کند. نمای جانبی MVM X33 Cross تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد و همان ظاهر آشنای X22 را حفظ کرده است.

تصویر بالا نمای داخلی ام‌وی‌ام X22 را نشان می‌دهد که نسبت به ۲۰۷ بسیار جدیدتر و اسپرت‌تر است و طراحی ۲۰۷ کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد. بنابراین، اگر به زیبا به‌نظر رسیدن داشبورد و دیگر اجزای خودرو در کابین اهمیت می‌دهید و در عین حال، میزان گنجایش کابین نیز برای شما مهم است، اینجاست که ام‌وی‌ام X22 بهتر از حریف هاچ‌بک خود عمل کرده و می‌تواند انتخاب شما باشد. حتی گنجایش صندوق عقب ام‌وی‌ام X22 تقریبا دو برابر حجم صندوق عقب ۲۰۷ است، در نتیجه کابین ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ برای خانواده‌ها و افرادی که بسیار سفر می‌کنند، می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد. این خودرو از دیدگاه قیمت ماشین در نسخه کارکرده پیرامون مرز یک میلیارد تومان قرار دارد. قیمت ام وی ام X22 پرو در نسخه صفر حدود ۱۰۰ میلیون تومان فراتر از یک میلیارد تومان قیمت دارد که در حد و اندازه خودروهای رایج تولیدی شرکت ایران خودرو نظیر تارا LX اتوماتیک، پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک و دنا پلاس توربو آپشنال است.

در سوی دیگر شاسی پژو 207 در حالت عادی و بدون سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، تعادل بهتری ارائه می‌دهد. در نتیجه اگر حفظ تعادل و ایمنی خودرو برایتان بیشترین اهمیت را دارد، نسخه جدید ایکس 22 انتخاب مناسبی برای شماست هرچند قیمت ام وی ام X22 در نسخه های جدید با نسخه بررسی شده مقداری اختلاف دارد. اما ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ دارای یک پیشرانه ۱,۵ لیتری تنفس طبیعی است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور دارد. از طرفی این خودرو در ۱۴ الی ۱۵ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف سوخت ترکیبی آن برابر با ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

تجربه‌ی رانندگی با پژو 207 نشان می‌دهد که بعد از فشردن پدال ترمز صدایی از پشت لیور به گوش می‌رسد که متعلق به آزاد کردن ضامن لیور می‌باشد در حالی‌که این صدا نباید به این واضحی شنیده شود. باتری ام وی ام X22 و باتری پژو 207 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. در تیزرینگ کاربران مستقیماً با هم تماس می‌گیرند و هیچ واسطه‌ای در این میان وجود ندارد، پس دقت فرمایید که در خرید و فروشِ شما تیزرینگ هیچ دخالتی ندارد و کاربران باید خودشان جنبه‌های مختلف امنیتی را در نظر بگیرند. در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به مقایسه دو خودروی مذکور بپردازیم و ویژگی‌ها و مشخصات هر یک را به دقت توضیح دهیم.

اما شباهت ام وی ام X77 با تیگو ۷ تنها از نمای بغل است و چهره قسمت عقب این خودرو به طور کلی تغییر کرده است. اصلاحات صورت‌گرفته روی چهره، به‌ویژه با حضور جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های دی‌لایت نواری و طراحی جدید سپر بسیار مدرن جلوه می‌کند و هماهنگی قابل قبولی با اتاق پیدا کرده است. در قسمت عقب نیز از چراغ‌های طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایش‌های روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

از همین رو سوالی برای مشتریان پیش می‌آید که آیا بهتر است طبق سنت‌های گذشته پیش برویم و پژو ۲۰۷ اتوماتیک بخریم یا دل را به دریا بزنیم و یک ماشین چینی با طراحی جدیدتر و بدنه کراس‌اوور را خریداری کنیم. با توجه به موارد ذکر شده، پژو ۲۰۷ با قیمتی کمتر، از نظر آپشن‌ها و امکانات رفاهی در سطح پایین‌تری نسبت به MVM X22 Pro قرار دارد. اما این خودرو با هندلینگ فوق‌العاده، سواری اسپرت و هزینه‌های نگهداری پایین‌تر، می‌تواند برای بسیاری از افراد، گزینه‌ی جذاب و مقرون به‌صرفه‌ای باشد. MVM X22 Pro نیز با فضای جادار، آپشن‌های فراوان و گارانتی ۵ساله، می‌تواند برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال یک کراس‌اوور مدرن و امروزی هستند، انتخاب مناسبی باشد. از طرف دیگر، کابین مدرن MVM X22 Pro با امکانات رفاهی بیشتری مثل سانروف، نمایشگر لمسی بزرگ‌تر و روکش‌های چرم مصنوعی، شما را به وجد می‌آورد. البته باید در نظر داشته باشید که کیفیت متریال داخلی پژو ۲۰۷ علی‌رغم قدیمی‌تر بودن، همچنان قابل قبول است.

البته باید به این نکته نیز توجه نمود که انتخاب هر یک از خودروهای نام برده شده بسته به سلیقه افراد متفاوت خواهد بود. کراس اوور اقتصادی mvm x22 اما تز طراحی ظاهر مدرن‌تری برخوردار است و شاید بزرگ‌ترین ایراد ظاهری آن‌ را بتوان در نمای عقبی این خودرو و چراغ‌های کوچک آن مشاهده نمود. بنابراین باید اظهار نمود که هر دو خودرو دارای طراحی ظاهری زیبا مناسب هستند اما برای خریدارانی که به لوکس و مدرن بودن طراحی ظاهری اتومبیل اهمیت بیشتری می‌دهند، ظاهر ام وی ام جذاب‌تر خواهد بود. در این مقاله قصد داریم خودروهای پژو ۲۰۷ و mvm x22 را به لحاظ طراحی ظاهری، شاخصه‌های فنی، مشخصات ایمنی و امکانات رفاهی در مقام قیاس قرار دهیم. این دو اتومبیل خصوصا در ورژن‌های اتوماتیک دارای قیمت‌های نزدیک به هم هستند و به همین جهت مقایسه آن‌ها می‌تواند برای علاقمندان به خرید خودروهایی با این محدوده قیمت کاربردی و حائز اهمیت باشد.

به‌ویژه Peugeot 207i با ارائه ظاهری نسبتا اسپرت‌تر در مقایسه با محصولات هم‌رده، موفق شده است ضمن تأمین نیازهای خانوادگی، برخی از مشتریان جوان‌تر با روحیات اسپرت‌پسند را نیز با خود همگام سازد. MVM315 نیز در سال ۹۹ با فیس‌لیفت سوم خود تحت عنوان MVM 315 پلاس، به دست مشتریان ایرانی رسید و مرحله‌ای تازه از دوران حیات خود در ایران را کلید زد. در مطلب پیش رو از سری مقالات مقایسه‌ای جذاب همراه مکانیک، قصد داریم تا این دو هاچ‌بک خانوادگی مونتاژ داخل را مقابل یکدیگر قرار داده و متنی جامع پیرامون مقایسه ام وی ام 315 پلاس با پژو 207i به محضر شما مخاطبان گرامی ارائه دهیم. مشخصات فنی این خودرو شامل موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با توان خروجی ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور است که به گیربکس ۵ دنده دستی متصل می‌شود. میانگین مصرف سوخت X22 پرو دنده‌ای حدود ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور اقتصادی مناسب به نظر می‌رسد.

نسخه‌های جدید این خودرو، به‌ویژه مدل‌های دنده‌ای که در سال ۱۴۰۲ عرضه شدند، توانسته‌اند با حفظ قیمت مناسب‌تر نسبت به نسخه‌های اتوماتیک، مشتریان بیشتری را جذب کنند. در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، ام‌وی‌ام ایکس‌۷۷ می‌تواند جایگاه مناسبی در بازار کراس‌اوورهای میان‌قیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتی‌مدیا، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. – MVM X22 Pro دنده‌ای با مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، مصرف کمتری نسبت به پژو ۲۰۷ اتوماتیک با مصرف ۷.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. MVM X22 Pro با طراحی مدرن و عضلانی خود، توانسته نظر بسیاری از خانواده‌ها و علاقه‌مندان به کراس‌اوورها را جلب کند.

بنابراین اگر قصد خرید یکی از این دو خودرو را دارید، بهتر است ادامه این مقاله را با هم بخوانیم. – MVM X22 با مصرف سوخت کمتر بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال صرفه‌جویی در مصرف سوخت هستند. پژو 207 با شتاب صفر تا صد حدود 12.6 ثانیه عملکرد بهتری نسبت به ام‌وی‌ام X22 با شتاب حدود 14 ثانیه دارد. در کل باید اولویت خود را در خرید خودرو مشخص کنید و بعد یکی از این دو خودرو را برای تردد در شهر و مسافرت‌های خارج شهر انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی ۲۰۷ اتومات و ام وی ام 315 اتومات جدول زیر را مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مقایسه فنی ۲۰۷ اتومات و ام وی ام X22 اتومات جدول زیر را مطالعه کنید.

پژو 207 موجود در ایران به‌عنوان نسخه فیس لیفت پژو ۲۰۶ راهی بازار شد و شرکت ایران خودرو از سال ۱۳۸۹ آن را در فهرست تولیدات خود جای دارد. اما عرضه این خودرو از سال ۹۲ تا ۹۴ متوقف ماند و پس از آن نسخه به‌روز شده این هاچبک فرانسوی با نام 207 آی تاکنون روی خط تولید بزرگ‌ترین خودروساز ایران قرار داشته است. این در حالی است که ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ نیز دارای امکانات و تجهیزات متعددی برای ایمنی سرنشینان است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم‌های کنترل کشش و پایداری اشاره کرد. ام وی ام X22 به دلیل طراحی اسپرت، ارتفاع بیشتر از سطح زمین و کابین مدرن توانسته است به یکی از گزینه‌های محبوب برای خانواده‌های کوچک و جوانان تبدیل شود.

اگر به دنبال یک خودرو با طراحی مدرن و امکانات رفاهی بیشتر هستید، ام وی ام X22 گزینه مناسبی خواهد بود. این خودرو با ویژگی‌هایی مانند فرمان برقی، روکش صندلی چرمی و سانروف، به شما تجربه‌ای لوکس و راحت را ارائه می‌دهد. پژو 207 آی اتوماتیک و ام وی ام X22 اسپرت اکسلنت اتوماتیک از لحاظ قیمت در بازار با یکدیگر رقابت می‌کنند. این دو خودرو از جنبه‌های مختلفی از جمله طراحی، امکانات، ایمنی و کارایی موتوری با یکدیگر متفاوت هستند که در ادامه به بررسی هر یک از این جنبه‌ها خواهیم پرداخت. ناگفته نماند که نرم‌تر بودن سیستم تعلیق پژو 207 نسبت به ایکس ۲۲، لذت سواری بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان خواهد آورد. پژو 207 یکی از خودروهای محبوب و شناخته‌شده در ایران است که به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت پژو 206 توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *