خرید تیگو 7 قیمت Tiggo 7 دی 1401 مدیران خودرو
این ماشین آنقدر با کیفیت و سطح بالا ساخته شده که بسیاری از منتقدین آن را با ماشین های کره ای مقایسه می کنند و بسیاری از آنها را در مقایسات شکست می دهد. علاوه بر تمام این موارد تیگو ۷ یکی از ایمن ترین شاسی بلند های حال حاضر بازار ایران به حساب میآید و از این نظر نیز انتخاب فوقالعادهای محسوب میشود. نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند و خصوصا برای اطلاعات پشت فرمان (کلاستر) تفاوت چشمگیر با مدل قدیمی ایجاد میکنند.
خانواده تیگو ۷ گروه مدیران خودرو یکی از پر طرفدارترین سری محصولات این برند هستند و همه محصولات این برند بازار فروش خوبی را تجربه کردند. از جمله تغییرات Tiggo 7 pro max نسبت به تیگو ۷ پرو می توان به تغییر طراحی داخل کابین و بهبود مشخصات فنی این خودرو اشاره کرد. تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید نسخه هیبریدی قابلشارژ تیگو ۷ پرو محسوب میشود که در زمستان ۱۴۰۲ توسط فونیکس، زیرمجموعه مدیران خودرو، معرفی شد. این مدل از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی بهره میبرد و با مصرف سوخت پایین و برد الکتریکی مناسب، گزینهای کارآمد برای رانندگی روزمره است.
این خودرو چینی دومین محصولی است که چری با پلتفرم T۱X خود، برای بازار جهانی ساخته است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۶ در دستان چری قرار گرفت و آنطور که مدیران این شرکت میگویند، چری در ساخت پلتفرم T۱X هم از دانش فنی جگوار-لندرور و هم از تکنولوژی برند نوپای کوروس (Qoros) بهره گرفته است. برای اطلاع از آخرین قیمت انواع تیگو ۷ پرومکس در کارخانه و بازار این صفحه از پدال را دنبال کنید. فضای سرنشینان بسیار باز و جادار است و حتی افراد قد بلند هم با راحتی تمام برای مسیرهای طولانی می توانند در این خودرو بنشینند.
نمایندگی 777 با داشتن پنج شعبه و سه نمایشگاه ماشین یا کارشو در استانهای تهران و البرز، بالاترین سطح دسترسی و ارتباط با مشتریان را فراهم کرده است. این نمایندگی به تمامی 31 استان کشور خدمات ارائه داده و تجربه پشتیبانی به خارج از کشور را نیز دارد. مشخصات فنی تیگو 7 و ام وی ام X55 در این گزارش آمده است تا به کمک آنها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید. فونیکس برای این خودرو سطح بالایی از آپشنها را در نظر گرفته است، گرمکن و سردکن صندلیها، شارژر وایرلس، سقف پانوراما از آپشنهایی این خودرو هستند. صرفا در ستون انتهای بدنه، شیشهی سیاه اضافه شده است و ادوات پلاستیکی، مشابه قبل هستند.
بهطورکلی، تیگو ۷ پرو مکس که روی رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی دورنگ قرار گرفته است، ظاهر جذابی دارد که به نظر گرانقیمت میرسد. تیگو ۷ از همان ابتدای ورود به بازار، یکی از پرآپشن ترین و کامل ترین ماشین های بازار ایران به حساب می آمده. اما با این حال مدیران خودرو هر سال این ماشین را به روز و کامل تر می کند تا بتواند همیشه بهترین ماشین بازار باشد و از پیشرفت خودروسازی عقب نماند.
خودرو فونیکس تیگو ۸ پرو ساخت شرکت AVL اتریش بوده و با استفاده از تکنولوژی TGDI قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت می باشد که برای برای ایجاد رانندگی اقتصادی اما پرشتاب برای تیگو ۸ پرو کافی است. نکته مثبت کابین تیگو ۷ پرو مکس نسبت به کابین تیگو ۸ پرو استفاده از رنگ مشکی به جای نارنجی در تریم داخلی خودرو است؛ این مسئله باعث شده تا در استفاده بلند مدت از فونیکس تیگو ۷ پرو مکس ظاهر چرم و پلاستیک خودرو افت ظاهری جدی نداشته باشد. در تیگو ۸ پرو و پرو مکس به خاطر استفاده از رنگ نارنجی در تریم داخلی بعد از مدتی استفاده از خودرو علاوه بر کثیف شدن، رنگ نارنجی چرم صندلیها پاک میشود. طبق اعلام سازنده، حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قادر است سرعت صفر تا صد کیلومتر را در حدود ۹ ثانیه طی کند. موتور فونیکس تیگو ۷ پرو مکس مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶، وزن خودرو ۱۵۵۷ کیلوگرم و حجم باک آن ۵۱ لیتر است.
در بخش بالا داشبورد از دو نمایشگر به هم پیوسته ۱۲.۳ اینچی استفاده شده است که یکی از این نمایشگر ها به عنوان جلو آمپر دیجیتال و دیگری به عنوان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم صوتی این خودرو دارای ۸ بلندگو است که با برند سونی همکاری دارند پس می توان انتظار کیفیت مناسب از سیستم صوتی تیگو ۷ پرومکس داشت. سال گذشته فونیکس تیگو ۷ پرو به عنوان نسل جدید خودروی محبوب تیگو ۷ به بازار ایران معرفی شد. در مدت عرضه این خودرو، به دلیل ظاهر زیبا و شرایط فروش منعطف توانست رکورد فروش خوبی را در بازار شلوغ کراس اوورهای چینی برای خود رقم بزند. شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس در پاییز نسخه ارتقا یافته تیگو ۷ پرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس روانه بازار میکند. نمای خارجی، مشخصات فنی و طراحی داخلی تیگو ۷ بروزرسانی شده و به برادر بزرگ خود تیگو ۸ پرو شبیه شده است.
در زمستان ۱۴۰۲ هم این شرکت تیپ جدیدی را با نام پریمیوم برای تیگو ۷ پرو معرفی کرد که از آپشنهای بیشتری برخوردار است. تیگو ۷ پرو با استقبال زیادی از سوی خریداران ایرانی مواجه شد و در سال ۱۴۰۲ به دومین شاسیبلند پرفروش بازار ایران تبدیل شد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم.
برای مقایسه قیمت تیگو ۷ پرو با دیگر مدلهای مدیران خودرو،صفحه قیمت محصولات مدیران خودرو را دنبال کنید. برای اطلاعات بیشترو خرید و ثبت نام خودرو از کارخانه، به صفحه شرایط فروش مدیران خودرو و برای مقایسه قیمت ها به صفحه قیمت محصولات مدیران خودرو مراجعه شود. این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید میشوند و هماکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. طراحی ظارهی تیگو 7 بر خلاف مدل های قبلی بسیار ساختار شکنانه و جنجالی بوده بطوریکه در بعضی از المان نظیر چراغهای جلو اغراق گردیده است. شاید از لحاظی بتوان تیگو 7 را با نیسان جوک مقایسه کرد زیرا نیسان جوک هم از طراحی رادیکالی و ساختار شکنانه ای بهر می برد که اتفاقا بسیار مورد پسند قشر جوان قرار گرفته است. ظاهرا چری هم راه نیسان را در پیش گرفته و نمای جلو این کراس اور را بصورت خاص طراحی کرده است.چراغهای بومرنگ شکل جلو در نوع خود جالب و نوآورانه می باشد.
شرایط فروش نقد و اقساط تیگو 7 پلاگین هیبرید نمایندگی 777، به مشتریان این امکان را میدهد که با اطمینان از دریافت خدمات کامل، خودروی مورد نظر خود را خریداری کنند. بهعلاوه نمایندگی 777 صرفاً فروشنده محصولات مدیران خودرو نیست، بلکه خدمات جامعی از ثبت نام تا تحویل و سرویس فنی را نیز به خریداران ارائه میدهد. این کراساوور متوسط شهری مجهز به پیشرانه توربو GDI (مشابه تیگو ۸ پرو) با حجم ۱۶۰۰ سیسی بوده که ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۱۷۵۰ ارائه میدهد. این قدرت از طریق جعبهدنده ۷ سرعته دوکلاچه تر (wet) به چرخهای جلو منتقل میشود. در طراحی بیرونی تیگو ۷ همهچیز مثل چراغهای جلو، جلوپنجره، ورودیهای هوا و… طراحی تیزتری پیدا کردهاند. در عقب اما چراغهای سراسری قبلی دستنخورده باقی ماندهاند و تنها تغییر قابلذکر، اسپویلر جدید روی سقف است.
این موتور قدرتمند در کنار یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه حرف های زیادی برای گفتن دارد و تیگو ۷ را به یکی از سریعترین شاسی بلندهای مونتاژی بازار ایران تبدیل کرده است. تیگو ۷ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد و می تواند به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر بنزین مصرف میکند و در بین شاسی بلندها یک ماشین کم مصرف محسوب می شود. در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، امویام ایکس۷۷ میتواند جایگاه مناسبی در بازار کراساوورهای میانقیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مولتی لینک است. تیگو ۷ پرو مکس دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، نزدیک به ۸ لیتر است، همچنین این خودرو توانسته ۵ ستاره ایمنی را از سازمان استاندارد C-NCAP کسب کند.
این یعنی با خودروی نسبتاً مجهزی طرف هستیم که از بسیاری امکانات مدرن و امروزی بهرهمند است. در حال حاضر، با توجه به آخرین شرایط فروش مدیران خودرو، قیمت کارخانهای تیگو ۷ پرو پریمیوم یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان است اما این کراساوور مدیران خودرو در بازار با قیمتی در حدود دو میلیارد تومان خریدوفروش میشود. با این قیمت، لاماری ایما و کیامسی X5 اصلیترین رقبای تیگو ۷ پرو محسوب میشوند که هردو هم کراساوورهای نسبتاً پرفروشی هستند. علاوه بر این، از فیدلیتی پرایم هم میتوان بهعنوان یکی دیگر از رقبای این خودرو یاد کرد که پیشرانهٔ یکسانی با تیگو ۷ پرو دارد ولی از گیربکس دوکلاچه استفاده میکند. در همین حال، با حدود ۵۰۰ میلیون تومان کمتر، در بازار میتوانید سراغ X55 پرو هم بروید که همین قوای محرکهٔ تیگو ۷ پرو را در ابعادی کوچکتر و با وزنی سبکتر ارائه میکند. از بین تمام موتورهایی که برای این ماشین در نظر گرفته شده نمونه ۱۵۰۰ سی سی توربو شارژ یکی از قدرتمند ترین و بهینه ترین گزینه ها به حساب می آید.
صندلیهای ردیف دوم برای افراد بلند قد، چندان ایدهال نیست اما برای سرنشینان جلو، ایراد خاصی دیده نمیشود. از دیگر امکانات کم راننده تیگو سنسور کنترل فشار باد لاستیکها و سامانهی نگهدارندهی خودرو در شیب جاده (HHC) استفاده می باشد. جعبه دنده اتوماتیک تیگو ساخت آیسین ژاپن بوده و به یک سیستم کلاچ دوبل مجهز گدیده است . نحوه پرداخت اقساط تیگو 7 پلاگین هیبرید براساس مدت زمان بازپرداخت و مبلغ پیشپرداخت متفاوت است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند.
موتور بکار رفته در خودرو تیگو ۷ پرو از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان تولید ۱۵۷ اسب بخار بوده و مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی ۶.۹ لیتر است. هماکنون برای پیشفروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد. در سبد محصولات این شرکت، تیگو ۷ پرو با قیمت ۲ میلیارد تومان دیده میشود و فونیکس FX تقریبا ۲/۲ میلیارد تومان است. از مجموع این موارد میتوان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان گرانتر از X55 قیمتگذاری شود.
در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶، چری کراساوور کامپکت جدیدی بنام تیگو ۷ را معرفی کرد که پس از تیگو ۳ (همان امویام X33) و تیگو ۵، سومین عضو خانوادهٔ تیگو محسوب میشد. مدت کوتاهی پس از عرضهٔ تیگو ۷ به بازار، مدیران خودرو در سال ۱۳۹۶ مونتاژ این کراساوور را در کشورمان آغاز کرد و به یکی از اولین خودروهای مونتاژی این شرکت تبدیل شد که بجای برند امویام با برند اصلی چری عرضه شد. سپس در سال ۲۰۲۰ چری نسل دوم این کراساوور کامپکت را به بازار فرستاد و مدیران خودرو هم این مدل جدید را در سال ۱۴۰۰ با نام تیگو ۷ پرو به ایران آورد. این بار اما به دلیل تحریمها، مدیران خودرو که برای عرضه محصولات گرانتر و لوکستر چری برند فونیکس را ایجاد کرده بود، نسل دوم این کراساوور را با نام فونیکس تیگو ۷ پرو عرضه کرد.
تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید، محصول نسبتا جدید مدیران خودرو، یکی از کراساوورهای پیشرفته هیبریدی در بازار ایران محسوب میشود. این صفحه به ارائه قیمت تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید صفر اختصاص دارد و نرخهای رسمی کارخانه و قیمتهای روز بازار آزاد بهصورت شفاف گردآوری شده است. از دیگر مشکلات داخلی تیگو ۷ پرو میتوان به کنترلهای لمسی ناخوشایند سیستم تهویه اشاره کرد که خیلی زود پر از جای اثرانگشت میشود.
همانطور که اشاره کردیم، مهمترین تغییری که در بخش فنی تیگو ۷ پرو نسبت به تیگو ۷ قبلی صورت گرفته، تغییر گیربکس است. بااینوجود، به توجه به وزن بیش از ۱.۵ تنی خودرو و پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری با قدرتی کمتر از رقبا، انتظار رانندگی هیجانانگیز و شتاب خیلی سریعی را از تیگو ۷ پرو نداشته باشید. البته این شاسیبلند چینی به لطف سواری نرم و آرام، برای استفادههای معمول خانوادگی کاملاً نیازهای خریداران را برطرف میکند. تیگو ۷ پرومکس عضو جدیدی از خانواده تیگوی فونیکس است که با قدرت بیشتر و سیستم انتقال قدرت متفاوت به بازار عرضه خواهد شد.
این محصول چینی بدلیل برخودار از ظاهری مناسب و تولید برند معتبر جهان با حدود 30 درصد قیمت پایین تر شاید گزینه جانشین ایرانی ها قرار گیرد. قیمت تیگو 7 با موتور 1.5 لیتری توربو شارژر دار به همراه جعبه اتوماتیک با قیمتی برابر با 138،900 یوان تا 153،500 یوان در چین عرضه شده است. طراحان چری ظاهرا قصد ندارند از کپی کاری دست بردارند چرا که نمای عقب تیگو 7 به شدت شبیه به کیا اسپورتیج نسل جدید می باشد.همچنین باید گفت نمای عقب این خودرو کاملا ساده و آرام طراحی شده و از آنهمه شلوغی و المان های ساختار شکنانه در جلوی خودرو خبری نیست. تا به اینجای کار تقریباً تیگو ۷ پرو بینقص عمل کرده اما در این قسمت قرار است تجربه رانندگی تقریباً ۸۰۰ کیلومتری خود را با این خودرو با شما به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم در انتها یک نتیجهگیری درست و اصولی از این خودرو داشته باشیم. ام وی ام X55 دیگر خودرو مورد مقایسه در این گزارش است که این خودرو هم متقاضیان زیادی نیز دارد.
رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هماندازهی چرخهای X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد. اما مهمترین آپشن این خودرو سیستم دوربین 360 درجه ست که در هنگام پارک خودرو و یا گذر از مناطق صعب العبور بسیار به راننده کمک می کند. این محصول جدید چری فقط در فاصله دو محور حدود 6 سانتی متر از تیگو 5 بیشتر خواهد بود.
با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. فونیکس تیگو ۷ پرو مکس در رده ابعادی C متوسط و کلاس بدنه کراساوور متوسط شهری دستهبندی میشود. طول، عرض و ارتفاع فونیکس تیگو ۷ پرو مکس به ترتیب ۴۵۰۰، ۱۸۴۲، ۱۷۴۶ میلیمتر بوده و فاصله محوری آن نیز ۲۶۷۰ میلیمتر است. تیگو ۷ آنقدر امکانات و ویژگیهای مثبت دارد که اگر ایرادی هم در آن دیده شود چندان به چشم نمیآید. انبوهی از ویژگیهای مثبت از جمله آپشن های فوق العاده، طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، کابین جادار، موتور قدرتمند و ….
یک نوار کرومی این دو چراغ جلو را به هم متصل کرده و آن را تا حدود زیادی به دیگر مدل های چری شبیه کرده است. در نمای جانبی ماشین نیز ابعاد بزرگ و خطوط بدنه حس قدرت نمایی قابل توجهی القا می کند. خطوط حجم دهنده ی کنار ماشین به نحوی است که انگار یک گلوله در حال شکافتن هوا بوده و با سرعت تمام در حال حرکت است. در قسمت عقب ماشین نیز چراغهایی با طراحی خاص استفاده شده که کمپانی چری نام پنجه گربه را برای آنها انتخاب کرده. مهمترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعتهی دبل کلاچه مربوط است که جایگزین نمونهی CVT در X55 شده.
جلوپنجره موجیشکل خودرو نیز حالت امواج یک رودخانه خروشان را تداعی کرده و در عین سادگی حس قدرترا به بیننده القا میکند. قیمت این کراساوور توسط مدیران خودرو در کارخانه تعیین میشود، اما در بازار آزاد، نوسانات ارزی و تقاضا نرخها را تغییر میدهد. برای اطلاعات بیشتر درباره خرید این خودرو، به شرایط فروش مدیران خودرو مراجعه کنید. تیگو ۷ یک کراساور مدرن با تکنولوژیهایی پیشرفتهتر از تیگو ۵ است و به خوبی نقش پرچمدار چری در بازارهای جهانی را بازی میکند. عرضه تیگو ۷ در بازار ایران از اواسط مرداد ۹۶ به شکل رسمی آغاز شد و ابتدا فقط در تیپ «اکسلنت» بهدست مشتریانش رسید.
هرچند فاصلهٔ محوری تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است اما بااینحال، صندلیهای عقب خودرو کاملاً جادار هستند. در اینجا سرنشینان از فضای پای کافی برخوردارند و حتی وجود سقف پانوراما هم موجب محدودیت فضای سر نشده است. یکی از مشکلات این صندلیها شیب زیاد پشتی غیرقابلتنظیم آنها است که حسی نیمه خوابیده به سرنشینان میدهد. صندلیهای جلو نیز یادآور نسل قبلی هستند اما به لطف ستون فرمان قابل تنظیم، راننده میتواند بهراحتی موقعیت مناسب خود را پیدا کند هرچند که این کار به کمی زمان نیاز خواهد داشت. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتیمدیا، سقف پانورامیک، گرمکن صندلیهای جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت.
در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید. همچنین چری در تریم های بالای این خودرو از دو رنگ در روکش صندلیها ،روکش درب ها و حتی داشبورد استفاده کرده که تا حدودی باعث شده از سادگی بیش از حد خارج گردد. اما چند نکته باعث شد که به تواناییهای حرکتی تیگو 7 امیدوار شویم؛ اول اینکه این خودرو بر خلاف هیکل نسبتاً درشتش، وزن چندان زیادی ندارد و به نوعی یک کراساور سبک به حساب میآید. زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت.
البته انتظار نداریم که کمپانی چری از پلتفرم یا اتاق جدید برای عرضه یک محصول در بازار ایران استفاده کند. بنابراین مطابق انتظار، اتاق و پلتفرم این خودرو کاملا برای بازار ایران آشنا بوده و متعلق به چری تیگو ۷ IE یا همان تیگو ۷ نسل قدیم محسوب میشود. با این حال، فیسلیفت کلی روی این اتاق صورت گرفته و کابین و امکانات آن کاملا تغییر کرده تا در حد یک خودروی امروزی توسعه پیدا کند و بتواند با رقبای میانقیمت نبرد نزدیکی را انجام دهد. اخبار اقتصادی- چری تیگو ۷ یک خودرو چینی است که توسط شرکت مدیران خودرو در بازار کشور عرضه شده است. Tiggo ۷ بزرگترین شاسی بلند خانواده تیگو به شمار میآید و متقاضیان خاص خود را دارد و در برابر قیمتی که دارد، امکانات خوبی هم ارائه می دهد. تیگو 7 با برخورداری از رینگ های فوق ، کاملا قدرتمند و زیبا به نظر می رسد و دیگر از فضای خالی مابین لاستیک و بدنه خبری نیست.
این محصول از نظر اندازهی بدنه، اندکی بزرگتر از امویام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچکتر از چری تیگو ۵ است. مدل جدید که مردم ایران به نام X55 میشناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جایگزین X33 شد. دیگر نکتهی جالب اینکه، چری 5x علاوهبر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ میشود. همچنین نسخهی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسید. اما مدیران خودرو تیگو 7 را در دو مدل لاکچری با قیمت 119 میلیون 900 هزار تومان و مدل اکسلنت با قیمتی برابر با 127 میلیون 900 هزار تومان یه بازار ایران عرضه کرده است . کمپانی چری در نمایشگاه بیجینگ چین در سال 2012 از خودروی مفهومی با نام TX رونمایی کرد که در حقیقت پایه و اساس همین تیگو 7 را تشکیل می داد.
مدیران خودرو با اعلام شرایط فروش نقدی تیگو 7 پلاگین هیبرید فرصتی بینظیر برای علاقهمندان به خرید این خودروی پیشرفته و هیبریدی فراهم کرده است. با خرید نقدی تیگو 7 پلاگین هیبرید، شما از مزایای یک خرید آسان برخوردار خواهید شد. همچنین، در شرایط فروش نقدی تیگو 7 پلاگین هیبرید در نظر گرفتهشده، قیمت خودرو قطعی و شفاف است و هیچگونه تغییر لحظهای در نرخها اعمال نخواهد شد. استفاده از پنل لمسی در خودرو تیگو ۷ pro max برای بخش تنظیمات مربوط به سیستم تهویه موجب بهرزو شدن طراحی داخلی این خودرو شده است. غربیلک فرمان تیگو ۷ پرو مکس دی کات بوده و طراحی سه شاخه دارد و بسیار شبیه به غربیلک فرمان تیگو ۸ پرو است.
یکی دیگر از جذابیت های تیگو 7 همین آپشن های زیاد و سطح بالای آن است که تا قبل از ورود تیگو 8 پرو ، بهترین گزینه ی بازار از نظر آپشن به حساب می آمد. تیگو 7 آنقدر به روز و نوآورانه ساخته شده که بعد از گذشت 5 سال، هنوز هم در بسیاری از کشورها روی خط تولید کمپانی چری قرار دارد. نمایشگر 9 اینچی تماملمسی که در مرکز داشبورد تعبیه شده است، علاوهبر اینکه ظاهری زیبا و چشمنواز پدید آورده است، وظیفه نمایش اطلاعات مربوط به سیستم صوتی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و دوربین 360درجه را نیز برعهده دارد. نکته قابل توجه در مورد دوربین 360درجه این خودرو، وجود چهار دوربین در جلو، عقب و طرفین خودرو زیر آینههای جانبی است که در مجموع یک تصویر مجازی از اطراف خودرو را بهصورت داینامیک در اختیار راننده قرار میدهد. این شراکت تا حدی تداوم پیدا کرده و ریشه دوانیده که حالا کمپانی معتبر چری برای نشان ایرانی ام وی ام یک محصول خاص تولید کرده تا آن را به صورت اختصاصی در بازار ایران عرضه کند.
فونیکس تیگو ۷ پرومکس از رینگ های آلومینیومی ۱۸ اینچی با طراحی استیل و مشکی بهره برده است که طراحی آن مشابه تیگو ۷ پرو بوده و به طراحی اسپرت این خودرو کمک می کند. گیربکس تیگو ۷ پرو از نسل جدید نوع CVT نه سرعته می باشد که قادر است توان موتور را با دقت و شتاب بالا در اختیار راننده قرار دهد. گیربکس تیگو ۷ پرو از نسل جدید نوع CVT نه سرعته می باشد که قادر است توان موتور را با دقت و شتاب بالا در اختبار راننده قرار دهد.
تیگو 7 بسته به مدلهای مختلف با قیمتی بین 93,900 یوآن (13,520 دلار) تا 150,900 یوآن (21,700 دلار) در بازار چین عرضه شده است. در نتیجه نگرانی که از بابت نسبت قدرت به وزن داشتیم تا حدودی برطرف شد؛ مورد دوم اینکه به لطف وجود توربوشارژر، گشتاور تولیدی وضعیت به مراتب بهتری نسبت به قدرت پیشرانه دارد و مهمتر اینکه تمامی این 210 نیوتنمتر گشتاور، از دور موتور پایین در دسترس خواهد بود. خدمات ویژهای که توسط نمایندگی 777 ارائه میشود شامل تحویل اختصاصی و مرکز تعمیرگاهی VIP است. همچنین، نمایندگی 777 امکان پشتیبانی و ارائه اطلاعات از سوی کارشناسان خود درباره شرایط فروش نقدی و اقساط را به مشتریان میدهد. زبان طراحی فونیکس در این خودرو کاملا مشهود است و المانهای نظیر مانیتورهای عریض بههم پیوسته، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، درگاه شارژ وایرلس و کنسول مرکزی نسبت بزرگ در این خودرو به چشم میخورد و طراحی کاملا آشنایی را به نمایش میگذارد.
تیگو ۷ پرو بهعنوان یکی از پرفروشترین شاسیبلندهای بازار ایران، در بازهٔ قیمتی خود خودروی نسبتاً قابلقبولی محسوب میشود. ازجملهٔ نقاط قوت تیگو ۷ پرو میتوان به کابین جادار، طراحی زیبای بیرونی و داخلی، امکانات کاملاً خصوصاً در تیپ پریمیوم و گستردگی نمایندگیهای مدیران خودرو اشاره کرد که باعث میشود از لحاظ خدمات پس از فروش و تأمین قطعات نسبت به رقبا شرایط بهتری داشته باشد. از سوی دیگر اما عدم تغییر پیشرانه نسبت به نسل قبلی یکی از مشکلات بزرگ تیگو ۷ پرو محسوب میشود زیرا این موتور نسبت به رقبایی مثل لاماری ایما و کیامسی X5 قدرت کمتری دارد.
چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده میشوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم میکند. قیمت تیگو 7 با موتور 1.5 لیتری توربو شارژر دار به همراه جعبه دنده با قیمتی برابر با 97،900 یوان تا 132،000 یوان در چین عرضه شده است. فیدلیتی پرایم، دیگینتی پرایم یا حتی KMC K7 را میتوان از رقیبان تیگو ۷ پرو برشمرد. البته تمام این خودروها در یک کلاس بدنه بزرگتر نسبت به تیگو ۷ قرار میگیرند، اما تقریباً قیمتی یکسان با آن دارند.
طراحی داخلی خودرو تیگو ۷ پرو نیز در هماهنگی کامل با طراحی بیرونی بوده و حسی متفاوت و مدرن را القا می کند. ترکیب این قسمت با چراغهای کشیده و سپر اسپرت خودرو حس قدرت بیشتری نیز در قیاس با نسل قبلی خودرو تداعی می کند. طراحی خودرو تیگو ۷ پرو از سبکی منحصربه فرد پیروی کرده و با جلوپنجره بزرگ ظاهر یک شاسی بلند لوکس و مدرن را به خود گرفته است. البته مصرف آنطور که انتظار داشتیم بالا نبود و مورد مشکلسازتر، آمپر بنزین بیدقت بود خصوصاً هنگامیکه باک به کمتر از نیمه میرسید. مشکل بعدی صدای هشدار بیوقفهٔ تمام سیستمهای ایمنی و کمکراننده بود که تمرکز راننده را بر هم میزند. این سیستمها در مقایسه با دیگر برندها بسیار حساس هستند و به همین دلیل ما تا جایی که توانستیم آنها را خاموش کردیم.
همچنین پوشش چرمی بهکار رفته در بخشهایی از داشبورد که از متریال باکیفیت تشکیل شده است، توانسته بهخوبی روحیه لوکس بودن این کراساوور مدرن را به نمایش بگذارد. اما شباهت ام وی ام X77 با تیگو ۷ تنها از نمای بغل است و چهره قسمت عقب این خودرو به طور کلی تغییر کرده است. اصلاحات صورتگرفته روی چهره، بهویژه با حضور جلوپنجره بزرگ، چراغهای دیلایت نواری و طراحی جدید سپر بسیار مدرن جلوه میکند و هماهنگی قابل قبولی با اتاق پیدا کرده است. در قسمت عقب نیز از چراغهای طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایشهای روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد. در طراحی کابین این خودور از هر گونه شلوغ کاری و استفاده بی مورد از ادوات فیزیکی دوری شده است. از همین رو با ورود به کابین تیگو 7 ،سادگی بیش از حد که تا حدی هم آزار دهنده است ،مواجه خواهیم شد.صفحه نمایش بزرگ بکار رفته در مرکز داشبورد و فرمان خوش فرم وهمچنین استفاده از پشت آمپر دیجیتالی از نقاط قوت کابین تیگو 7 محسوب می شوند.
همانطور هم که گفته شد قیمت خودرو بین ۱و نیم تا ۲ میلیارد تومان تعیین میشود. در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلیهای ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل امویام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن میتواند به راحتی با کراساوورهای میانرده موجود در بازار رقابت کند. به طور کلی باید گفت تیگو ۷ یکی از ماشین های جذاب بازار است و با وجود اینکه حدود پنج سال از حضور این ماشین در خیابان ها می گذرد و هنوز هم تازگی و زیبایی خودش را دارد. طراحی لایهای و فرم سراسری دریچههای تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ میتواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند.
در کابین این خودرو مانند اکثر خودروهای امروزی در زیر کنسول اصلی و لیور دنده و… یک محفظه بزرگ برای قرار دادن اشیا تعبیه شده که برای سفرها بسیار کاربردی است. بهترین قسمت طراحی این خودرو نمای جلویی آن است؛ جلوپنجره بزرگ با طرح کهکشانی بیش از هر چیز در این بخش خودنمایی میکند. چراغهای کشیده مستطیل شکل با گرافیک بسیار خوب کمک زیادی به جذابیت طراحی جلو کردهاند. دیلایتها به طرز استادانهای در طرفین سپر قرار گرفتهاند و باعث شدهاند طراحی قسمت جلو حال و هوای اسپرت و خشن به خود بگیرد. طراحی نمای عقب تیگو 7 نیز به نسبت سایر بخشها پیچیدگی کمتری دارد و بر مبنای استانداردهای جهانی شکل گرفته است.
خوشبختانه طراحی داخلی و به ویژه بخش داشبورد ام وی ام X77 بهطور کامل متحول شده و حالا از یک سبک نوین مطابق با محصولات جدید چینی استفاده میکند. سبک طراحی طبق معمول از نمایشگرهای یکپارچه مالتیمدیا با نمایشگر کیلومترشمار به حالت شناور بهره میبرد که جلوه فناورانه و زیباییشناختی کابین را ارتقا بخشیده است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ۷ است که حالا به صورت کلی فیسلیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. این طرح اقساط تیگو 7 پلاگین هیبرید شامل شرایطی است که به شما امکان میدهد اقساط ماهیانه مناسب با شرایط مالی خود داشته باشید و بدون فشار مالی زیاد، از خودروی مورد نظر خود استفاده کنید. خودرو تیگو ۷ پرو به ۶ کیسه هوای جلویی و جانبی مجهز بوده و استفاده از فولاد تقویت شده در حرارت بالا در شاسی این خودرو باعث شده است علاوه بر افزایش استفامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت، خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش شود. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند.
شکی نیست که تیگو ۷ یکی از زیباترین و جذاب ترین کراس آور های حال حاضر بازار به حساب می آید و از لحاظ طراحی ظاهری حرفهای زیادی برای گفتن دارد. قسمت های مختلف ماشین به نوعی طراحی شده که یادآور حس سرعت و قدرت باشد و تیز بودن قسمت های مختلف ماشین نشان دهنده همین سیاست طراحی در آن است. علاوه بر این، استفاده از رنگ های خاص موجب شده جذابیت های این ماشین بیشتر هم شود و یکی از بهترین شاسی بلندهای موجود در خیابان ها باشد. درب صندوق کمی بزرگ اما بسیار خلوت است و بهجز چراغها و نام خودرو هیچ چیز دیگری بر روی آن قرار ندارد. در طرفین سپر خروجی اگزوز و شبرنگ دیده میشود که یک نوار کرومی که در طول سپر کشیده شده آنها را به هم وصل میکند. همانطور که پیشتر هم گفته شد، طراحی تیگو ۷ پرو با نسخه قبلی خود کاملاً متفاوت است.
فرمان خودرو در سرعتهای پایین بسیار بسیار نرم است؛ بهگونهای که نیاز است چند دقیقه با آن وقت بگذرانید تا قلقاش دستتان بیاید! همانطور که انتظار میرود در سرعتهای بالاتر فرمان بهتدریج سفت و سفتتر میشود. با اینکه این امر بسیار دقیق و بهموقع انجام میشود اما بنده بهشخصه برای رانندگی خارج از شهر فرمان هیدرولیکی را ترجیح میدهم.
کابین این خودرو مجهز به نورپردازی داخلی است که تا ۶۴ رنگ را پوشش می دهد و به زیبایی کابین این خودرو می افزاید. طراحی داخل کابین tiggo 7 pro max نسبت به نسل قبلی تغییرات بسیاری داشته و سبک طراحی داخل کابین تیگو ۷ پرو مکس مشابه تیگو ۸ پرو شده است. در قسمت بالای رودری ها متریال پلاستیکی را مشاهده میکنیم که استفاده از پلاستیک طرح دار در بخش دستگیره درب باز کن موجب زیبایی بیشتر کابین این خودرو شده است. طراحی این خودرو به طور کلی از تیگو ۷ پرو پرمیوم پیروی میکند و زبان طراحی آن را ادامه داده و با تغییرات انجام شده، چهرهای زیباتر را تر به نمایش میگذارد. جلوپنجره نسبتا بزرگ که توسط نوار کرومی شکلی که ال زیر چراغها ادامه پیدا کرده، احاطه شده است. در قسمت عقب خودرو نیز چراغهای به هم پیوسته با لوگو تایپ فونیکس به چشم میخورد.
دیدگاهتان را بنویسید