ام وی ام تیگو ۷ پرو

بررسی تیگو ۷ پرو: مشخصات،قیمت و تجربه رانندگی مجله پدال

در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۷ لیتر بنزین مصرف میکند و در بین شاسی بلندها یک ماشین کم مصرف محسوب می شود. هر دو خودرو از نظر تجهیزات با دست ‌پر وارد میدان شده‌اند و قطعاً نظر مصرف‌کنندگان را به خود جلب می‌کنند. در زمینه ایمنی، تیگو 7 پرو از مجموعه ای از امکانات پیشرفته برای حفظ امنیت سرنشینان خود بهره می برد.

صندلی‌های ردیف دوم برای افراد بلند قد، چندان ایده‌ال نیست اما برای سرنشینان جلو، ایراد خاصی دیده نمی‌شود. در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است. طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراس‌اور، حجم‌دهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر داده‌اند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد.

در کشورمان اما تیگو ۷ پرو با همان موتور ۱.۵ لیتری قبلی عرضه می‌شود که هیچ تغییری را تجربه نکرده اما حالا جای گیربکس شش سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی را یک نمونهٔ CVT جدید با شبیه‌سازی ۹ سرعته گرفته است. تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید نسخه هیبریدی قابل‌شارژ تیگو ۷ پرو محسوب می‌شود که در زمستان ۱۴۰۲ توسط فونیکس، زیرمجموعه مدیران خودرو، معرفی شد. این مدل از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری توربو و موتور برقی بهره می‌برد و با مصرف سوخت پایین و برد الکتریکی مناسب، گزینه‌ای کارآمد برای رانندگی روزمره است. برتری‌های تیگو ۷ پرو هیبرید پلاگین نسبت به رقباتیگو ۷ پرو هیبرید پلاگین، در میان رقبا به دلیل ترکیب هوشمندانه‌ای از فناوری سبز، امکانات رفاهی پیشرفته، و عملکرد قدرتمند، جایگاه ویژه‌ای دارد. این خودرو با امکان رانندگی تمام‌برقی برای مسافت‌های کوتاه و ترکیب هوشمند موتور الکتریکی و بنزینی برای سفرهای طولانی، نه تنها مصرف سوخت را بهینه کرده بلکه تجربه‌ای کم‌صدا و آرام را برای خانواده‌ها فراهم می‌آورد.

گیربکس CVT با ۹ ضریب از پیش تعیین شده، به جای گیربکس دو کلاچه خشک قبلی، عملکرد روان تر و بهینه تری را در اختیار رانندگان قرار می دهد. این تغییرات به بهبود مصرف سوخت و کاهش استهلاک کمک کرده و هزینه های نگهداری را کاهش می دهد. در این خودرو، سیستم ترونیک نیز به راننده امکان کنترل دقیق تری بر روی خودرو را می دهد، که این ویژگی به ویژه در رانندگی شهری و در شرایط مختلف، مفید است.

فونیکس FX به دلیل استفاده از پیشرانه قوی‌تر تیگو ۸ و همچنین گیربکس دوکلاچه اشتیاق بیشتری به سرعت‌گیری دارد و نسبت به تیگو ۷ پرو خودروی اسپرت تری حس می‌شود. استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب کمک شایانی به بهبود سواری FX کرده است و خودرو نشانی از ناپایداری یا هندلینگ ضعیف ندارد. سواری FX در خیابان‌های شهری نرم و راحت خواهد بود هرچند در زمان عبور از چاله‌های بزرگ شاید اندکی سفتی و ناهنجاری را نشان دهد. در مجموع سواری تیگو ۷ پرو و فونیکس FX بسیار پذیرفتنی است اما اگر بخواهیم قضاوت دقیق‌تری داشته باشیم می‌توان گفت تیگو ۷ پرو اولویت بیشتری را برای خانواده‌ها قائل شده و سواری نرم‌تری دارد. در دسته بندی خودروهای صفر کیلومتر، رقبا شامل مدل هایی همچون فیدلیتی پرایم و دیگنیتی پرایم از بهمن موتور، KMC K7 از کرمان موتور می باشند. همچنین، لاماری ایما و چانگان CS35 نیز از دیگر رقبای چینی در این بخش به شمار می روند.

این ماشین آنقدر با کیفیت و سطح بالا ساخته شده که بسیاری از منتقدین آن را با ماشین های کره ای مقایسه می کنند و بسیاری از آنها را در مقایسات شکست می دهد. علاوه بر تمام این موارد تیگو ۷ یکی از ایمن ترین شاسی بلند های حال حاضر بازار ایران به حساب می‌آید و از این نظر نیز انتخاب فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. گیربکس تیگو ۷ پرو از نسل جدید نوع CVT نه سرعته می باشد که قادر است توان موتور را با دقت و شتاب بالا در اختیار راننده قرار دهد. خودرو تیگو ۷ پرو به ۶ کیسه هوای جلویی و جانبی مجهز بوده و استفاده از فولاد تقویت شده در حرارت بالا در شاسی این خودرو باعث شده است علاوه بر افزایش استفامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت، خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش شود.

یکی از موارد مهمی که شرکت مدیران خودرو در ارائه سرویس‌های فنی به تیگو ۷ نسل پیشین اشاره کرد، داغ شدن ذاتی گیربکس دو کلاچ خشک مدل قبلی بود که در مسیرهای سربالایی پرترافیک، برای راننده دردسرساز می‌شد. تیگو 7 پرو از مجموعه ای از امکانات رفاهی برخوردار است که راحتی و تجربه لذت بخش رانندگی را برای سرنشینان فراهم می کند. نمای داخل تیگو ۷ جدید را به هیچ وجه نمی‌توانید با تیگو ۸  پرو اشتباه بگیرید، زیرا این نما در واقع با ام وی ام X55 مشترک می‌باشد. اشتراک سبک طراحی نمای داخل تیگو ۷ پرو با X55 احتمالا زیاد به مزاق خریداران خوش نیاید.

این امکانات شامل 6 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی، سیستم ABS، EBD، ESP، BOS، BAS، HDC، HHC، TCS، ESS، رینگ 18 اینچی، آینه های تاشو برقی، اتوهلد، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها و سیستم کنترل حرکت در شیب است. این ویژگی ها به همراه دیگر سیستم های ایمنی، توانسته اند از تیگو 7 پرو خودرویی ایمن و با قابلیت اطمینان بالا بسازند. تریم داخلی دو رنگ (قرمز و مشکی) به همراه داشبورد و کنسول باکیفیت با چیدمان ابزار و کنترل‌های ارگونومیک، فضای دلپذیری را برای سرنشینان جلو فراهم کرده است. کراس‌اوور جذابی که با طراحی جدید و امکانات رفاهی و قابلیت‌های حرکتی قابل توجه، توانست در مدت کوتاهی مشتریان زیادی را در ایران پیدا کند.

همچنین جعبه‌داشبورد هم فاقد چراغ است که برای خودرویی در این سطح کاملاً عجیب به نظر می‌رسد. در صندوق بار خودرو نیز قلابی برای ثابت نگه داشتن اشیاء وجود ندارد و هنگام خواباندن صندلی‌های عقب، فضای کاملاً مسطحی فراهم نمی‌شود. از سوی دیگر اما عایق سروصدا بهبود پیدا کرده و در سرعت‌های متوسط کابین کاملاً ساکتی را فراهم می‌کند.

در قسمت ایمنی خودرو داری شش کیسه هوا، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، گواهی ۵ ستاره و سیستم حفظ خودرو بین خطوط است. سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ خودرو ضمن شیوه تست و استفاده خشن و پیاپی خبرنگاران در پیست اتومبیلرانی آزادی، با وجود داغ شدن همچنان عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و اصطلاحا به پدیده «چوب شدن» دچار نشد. در خرید اقساطی شما 50 تا 85 درصد مبلغ پیش‌پرداخت را می‌پردازید و مدت زمان بازپرداخت را تعیین می‌کنید. سلامتیان خودرو محور با بیش از نیم قرن تجربه و حضور در حوزه صنعت خودرو، با 7 شوروم فعال فروش و 2 مرکز تخصصی خدمات پس از فروش در استان اصفهان آماده‌ی خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز می‌باشد.

فضای داخلی نسبت به نسل قبلی کمی جادارتر شده و فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم شده است. همچنین، صندوق عقب با حجم استاندارد ۴۷۵ لیتر و امکان افزایش آن تا ۱۵۰۰ لیتر، نیازهای خانواده ها برای سفرهای طولانی را به خوبی پوشش می دهد. با وجود برخی شباهت های طراحی داخلی با مدل های اقتصادی تر مانند ام وی ام  X55 پرو، استفاده از جزئیات لوکس و فضای جادارتر، کابین تیگو ۷ پرو را به فضایی جذاب و کاربردی تبدیل کرده است.

شرایط ثبت نام خودرو تیگو 7 پلاگین هیبرید به خریداران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی و با شرایط مناسب، اقدام به خرید این خودروی پیشرفته کنند. در ثبت نام و خرید تیگو 7 پلاگین هیبرید، تمامی مراحل و شرایط به دقت تعیین شده تا فرایند خرید به ساده‌ترین و شفاف‌ترین شکل ممکن انجام شود. شرایط فروش اقساطی تیگو 7 پلاگین هیبرید فرصتی عالی برای خریدارانی است که به‌دنبال خرید این خودرو با شرایط منعطف‌تر هستند. در فروش اقساطی تیگو 7 پلاگین هیبرید، شما می‌توانید با پرداخت پیش‌پرداخت‌های متفاوت و بهره‌مندی از طرح‌های متنوع، خودروی خود را به‌صورت اقساطی خریداری کنید. تغییرات ظاهری در تیگو ۷ پلاگین هیبرید نسبت به تیپ پایه آن به گونه‌ای است که نشان می‌دهد با یک خودرو سبز روبرو هستیم.

مهم‌ترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعته‌ی دبل کلاچه مربوط است که جای‌گزین نمونه‌ی CVT در X55 شده. با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربو همراه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر مثل سال‌های قبل ارایه خواهد شد اما شتاب‌گیری به لطف جعبه‌دنده‌ی جدید، بهتر خواهد بود و احتمالا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد. چری یکی از قدیمی‌ترین صادرکنندگان خودروهای چینی محسوب می‌شود که موفق به فروش در بازار جهانی شد.

چری در اواسط سال ۹۶ یکی از گران‌قیمت‌ترین خودروهای آن زمان بازار یعنی تیگو ۷ را در بازار کشورمان عرضه کرد. این خودرو اگرچه در ابتدا با استقبال زیادی مواجه نشد اما در ادامه به لطف پیشرانه و گیربکس پرقدرت، طراحی بهتر نسبت به سایر خودروها و شرایط فروش منعطف توانست به فروش مناسبی دست یابد. چری در ادامه به‌روزرسانی محصولات خود و تلاش برای کسب سهم بیشتر از بازار ایران اقدام به معرفی نسخه جدید این خودرو با نام تیگو ۷ پرو در سال ۱۴۰۰ کرد. این خودرو از نظر طراحی هیچ شباهتی به تیگو ۷ معمولی ندارد ولی به لطف همین ظاهر زیبا و هماهنگ طرفداران زیادی دارد. موتور اول همان ۱.۵ لیتری توربوشارژ نسل قبلی است که ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما موتور دوم یک نمونهٔ ۱.۶ لیتری قوی‌تر با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور است.

در حال حاضر، با توجه به آخرین شرایط فروش مدیران خودرو، قیمت کارخانه‌ای تیگو ۷ پرو پریمیوم یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان است اما این کراس‌اوور مدیران خودرو در بازار با قیمتی در حدود دو میلیارد تومان خریدوفروش می‌شود. با این قیمت، لاماری ایما و کی‌ام‌سی X5 اصلی‌ترین رقبای تیگو ۷ پرو محسوب می‌شوند که هردو هم کراس‌اوورهای نسبتاً پرفروشی هستند. علاوه بر این، از فیدلیتی پرایم هم می‌توان به‌عنوان یکی دیگر از رقبای این خودرو یاد کرد که پیشرانهٔ یکسانی با تیگو ۷ پرو دارد ولی از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند.

خطوط حجم دهنده ی کنار ماشین به نحوی است که انگار یک گلوله در حال شکافتن هوا بوده و با سرعت تمام در حال حرکت است. در قسمت عقب ماشین نیز چراغ‌هایی با طراحی خاص استفاده شده که کمپانی چری نام پنجه گربه را برای آنها انتخاب کرده. خودرو فونیکس تیگو ۸ پرو ساخت شرکت AVL اتریش بوده و با استفاده از تکنولوژی TGDI قادر به تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت می باشد که برای برای ایجاد رانندگی اقتصادی اما پرشتاب برای تیگو ۸ پرو کافی است.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

این خودرو با مصرف بهینه‌ی انرژی، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، تجربه‌ای سبز و مسئولانه از رانندگی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، طراحی جادار و امکانات رفاهی پیشرفته، سفری راحت و بدون دغدغه را برای تمامی اعضای خانواده تضمین می‌کند. انتخاب تیگو ۷ پرو هیبرید پلاگین به معنای همراهی با طبیعت، کاهش هزینه‌های سوخت، و تجربه‌ی رانندگی ایمن و آرام است.

هرچند از نظر ابعاد، این خودرو تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد، اما سبک طراحی آن، ظاهری شاسی بلندتر و کمتر شبیه به کراس اوورهای معمولی به آن داده است. ترکیب کلی طراحی تیگو ۷ پرو نشان دهنده توجه ویژه به جزئیات و ایجاد هماهنگی بصری میان اجزای مختلف خودرو است. یکی از نکات مثبت کابین این خودرو استفاده از متریال نرم در اکثر قسمت‌های کابین است درصورتی‌که در کابین برخی خودروها مانند فونیکس fx یا آریزو ۶ پرو تقریباً تمام قسمت‌ها از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند. ارگونومی صندلی‌ها، دید به اطراف و دسترسی به ادوات کابین بسیار مناسب هستند و در سفرهای طولانی باعث آزار سرنشینان نمی‌شوند. در کابین این خودرو مانند اکثر خودروهای امروزی در زیر کنسول اصلی و لیور دنده و… یک محفظه بزرگ برای قرار دادن اشیا تعبیه شده که برای سفرها بسیار کاربردی است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.

بنابراین بعد از معرفی مدل جدید تیگو ۸ پرو و ام وی ام X22 پرو که نسل جدید هستند، اکنون نوبت به معرفی کردن نسل دوم کراس‌اوور لوکس تیگو ۷ بنام تیگو ۷ پرو رسیده است. شرایط فروش  تیگو 7 پلاگین هیبرید از نمایندگی 777 به دلیل مزایای متعدد، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خریداران است. مدیران خودرو 777 در سه سال اخیر موفق به کسب رتبه اول فروش در سراسر کشور شده و این موفقیت را مدیون تلاش مداوم و به کارگیری پرسنل متخصص و همچنین ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مشتریان می‌داند.

از لحاظ امکانات، تیگو ۷ هیبرید پلاگین با سیستم‌های پیشرفته‌ای نظیر دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم‌های کمکی رانندگی (ADAS)، و شارژ وایرلس 50 ولتی، گزینه‌ای کامل و بدون نقص است. در مقایسه با رقبا، این خودرو با ارائه فضای داخلی بیشتر، مصرف سوخت کمتر، و تأکید بر پایداری زیست‌محیطی، انتخابی مسئولانه و اقتصادی محسوب می‌شود. به گزارش ایمنا، شرکت مدیران خودرو سال‌ها پیش فعالیت خود را با عرضه محصولات برند چینی چری در کشور آغاز کرد و با گذشت زمان بر تنوع محصولاتش افزود.

در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۶، چری کراس‌اوور کامپکت جدیدی بنام تیگو ۷ را معرفی کرد که پس از تیگو ۳ (همان ام‌وی‌ام X33) و تیگو ۵، سومین عضو خانوادهٔ تیگو محسوب می‌شد. مدت کوتاهی پس از عرضهٔ تیگو ۷ به بازار، مدیران خودرو در سال ۱۳۹۶ مونتاژ این کراس‌اوور را در کشورمان آغاز کرد و به یکی از اولین خودروهای مونتاژی این شرکت تبدیل شد که بجای برند ام‌وی‌ام با برند اصلی چری عرضه شد. سپس در سال ۲۰۲۰ چری نسل دوم این کراس‌اوور کامپکت را به بازار فرستاد و مدیران خودرو هم این مدل جدید را در سال ۱۴۰۰ با نام تیگو ۷ پرو به ایران آورد.

از بین تمام موتورهایی که برای این ماشین در نظر گرفته شده نمونه ۱۵۰۰ سی سی توربو شارژ یکی از قدرتمند ترین و بهینه ترین گزینه ها به حساب می آید. این موتور ۱.۵ لیتری می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید نماید. فونیکس FX که در بازارهای جهانی با نام چری اومودا ۵ عرضه می‌شود شاید متفاوت‌ترین محصول این برند در سال‌های اخیر باشد. طراحی FX بر اساس جدیدترین زبان طراحی این شرکت چینی انجام شده و قطعاً در بازار داخلی جلب‌توجه می‌کند. در ادامه به مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX می‌پردازیم تا پاسخ سؤالات خریداران این دو خودرو را داده و در نهایت گزینه مناسب مصرف‌کننده را معرفی کنیم. از لحاظ کیفیت، کابین تیگو ۷ پرو با استفاده از متریال مناسب و تزئیناتی مانند تریم چرمی قرمز رنگ روی داشبورد و رودری ها، جذابیت بصری خوبی ارائه می دهد.

فونیکس تیگو 7 پرو در حال حاضر در تیپ پریمیوم به بازار عرضه می‌شود که تفاوت‌هایی با مدل پرو دارد. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند. ام وی ام X5 جدیدترین محصول مدیران خودرو بر اساس چری X55 تولید می‌شود و به جای گیربکس CVT از مدل اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند. خرید اقساطی تیگو 7 پرو پریمیوم طی طرح 60 ماهه با مبلغ 865,150,000 تومان پیش پرداخت و اقساط ماهیانه به مبلغ 24,388,986 تومان امکان پذیر خواهد بود. همان طور که انتظار داشتیم، مشخصات فنی ام وی ام ایکس‌۷۷ تفاوت اساسی با تیگو‌۷ نسل اول ندارد.

علاوه‌بر خدمات پرداختی ویژه، این نمایندگی با ارائه خدماتی مانند امکان ثبت ‌نام غیر حضوری، تحویل رایگان در محل و همچنین امکان تست رانندگی در پیست اختصاصی در تهران، به همراه خانواده خرید از این مجموعه را برای مشتریان جذاب‌تر کرده است. به‌علاوه درصورت داشتن هر سوالی، تیم فروش باتجربه در هر مرحله در کنار مشتریان بوده تا به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. خدمات پس از فروش گسترده، از جمله کارواش نانو و پرکردن رایگان باک بنزین، هم از دیگر مزایایی هستند که مشتریان عزیز می‌توانند با خرید خودرو از این نمایندگی از آن بهره‌مند شوند. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ‌۷ است که حالا به صورت کلی فیس‌لیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. تیگو ۷ آن‌قدر امکانات و ویژگی‌های مثبت دارد که اگر ایرادی هم در آن دیده شود چندان به چشم نمی‌آید. انبوهی از ویژگی‌های مثبت از جمله آپشن های فوق العاده، طراحی جذاب، کیفیت ساخت بالا، کابین جادار، موتور قدرتمند و ….

این خودرو دارای رینگ‌های ۱۸ اینچی است که علاوه بر افزایش زیبایی خودرو، در سرعت و قدرت بیشتر خودرو هم تاثیرگذار است. در پایان از جناب آقای احمد کشاورز جهت صرف وقت و در اختیار گذاشتن خودروی‌شان به تیم تست مجله پدال تشکر می‌کنیم.

تیگو ۷ پرو به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای بازار ایران، در بازهٔ قیمتی خود خودروی نسبتاً قابل‌قبولی محسوب می‌شود. از سوی دیگر اما عدم تغییر پیشرانه نسبت به نسل قبلی یکی از مشکلات بزرگ تیگو ۷ پرو محسوب می‌شود زیرا این موتور نسبت به رقبایی مثل لاماری ایما و کی‌ام‌سی X5 قدرت کمتری دارد. علاوه بر این، هرچند پیشرانهٔ تیگو ۷ پرو از نوع GDI نیست ولی بازهم به بنزین اکتان بالا نیاز دارد و در صورت استفاده از بنزین معمولی، با مشکل ناک زدن مواجه خواهد شد. بااین‌حال، یکی از نقاط قوت این موتور، استفادهٔ گسترده در محصولات مختلف چری مثل آریزو ۵ و ۶، ام‌وی‌ام X55، فیدلیتی پرایم و ریسپکت است که باعث می‌شود از لحاظ تأمین قطعات یدکی و تعمیرات شرایط مناسبی داشته باشد.

این شرایط که در ادامه در مورد آن بیشتر اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، شامل مبلغ پیش‌پرداخت، مبلغ اقساط، بیمه، گارانتی، خدمات پس از فروش و مدارک لازم برای دریافت وام است. بی‌شک در سال‌های اخیر خودروهای شاسی‌بلند یا کراس اور طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و جدای از طراحی زیباتر، شاسی بلندها با فضای کابین و بار بیشتر و همچنین تسلط بهتر راننده بر جاده همچنان حرف اول را در بازار می‌زنند. ممنوعیت طولانی‌مدت ورود خودرو به کشور فرصت مناسبی ایجاد کرده تا برندهای چینی بتوانند جا پای خود در بازار ایران را بیش از پیش باز کنند. مدیران خودرو و چری به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مونتاژ کننده‌های خودرو در کشورمان از سال‌های قبل سبد محصولات خود را گسترش داده و دو نمونه از جدیدترین و پرطرفدارترین محصولاتش یعنی تیگو ۷ پرو و فونیکس FX در بازار حضور دارند. خودرو تیگو ۷ پرو پرمیوم محصول شرکت مدیران خودرو است، بررسی، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

چراغ‌های کشیده مستطیل شکل با گرافیک بسیار خوب کمک زیادی به جذابیت طراحی جلو کرده‌اند. دی‌لایت‌ها به طرز استادانه‌ای در طرفین سپر قرار گرفته‌اند و باعث شده‌اند طراحی قسمت جلو حال و هوای اسپرت و خشن به خود بگیرد. استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ‌۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میان‌رده چینی در ام ‌وی ‌ام X77 باشیم. از لحاظ  فاصله  و طول محورها ، تیگو ۷ پرو با نمونه قبل خودش متفاوت نیست ولی سبک طراحی جعبه اش در مقایسه با تیگو ۷ نمونه قبلی دارای سبک طراحی  نرم و قوس‌‌دار  است. بدین ترتیب، نمای این خودرو اکنون به شکل شاسی بلند است و شباهت کمتری به یک کراس‌اوور دارد. حس لوکس بودن در داخل ماشین بیشتر از بیرون مشاهده می‌شود و به نوعی ساخته شده که احساس حضور در یک ماشین امروزی و سطح بالا را تداعی کند .استفاده از چرم در تمام قسمت‌های خودرو و همچنین ساختار دو رنگ کابین باعث شده حس لوکس بودن در آن بیشتر شود.

پس از افزایش تحریم‌ها در ایران کلیه محصولات برند چری برای مدتی در ایران با نام و نشان محصولات اقتصادی‌تر برند ام وی ام (MVM) عرضه شدند. از سال ۱۴۰۰ به بعد شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفت که محصولات لوکس برند چری مثل تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ پرو و تیگو ۷ پرو را با نام اختصاصی فونیکس FOWNIX در بازار ارائه کند. برند فونیکس از این پس نماینده محصولات لوکس، مدرن، و پیشرفته شرکت مدیران خودرو خواهد بود. تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید، محصول نسبتا جدید مدیران خودرو، یکی از کراس‌اوورهای پیشرفته هیبریدی در بازار ایران محسوب می‌شود. این صفحه به ارائه قیمت تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید صفر اختصاص دارد و نرخ‌های رسمی کارخانه و قیمت‌های روز بازار آزاد به‌صورت شفاف گردآوری شده است. برای کسانی که به هر دلیلی امکان پرداخت نقد و یک‌جای مبلغ درنظر گرفته‌شده برای خودرو تیگو 7 پرو پریمیوم را ندارند، شرکت مدیران خودرو، شرایط فروش اقساطی تیگو 7 پرو پریمیوم را فراهم کرده است.

تیگو ۷ پرو پرمیوم علاوه بر داشتن خط جدید طراحی‌های چری، از مشخصات فنی قابل قبول و همچنین امکاناتی کامل بهره مند است و در بازار ایران موفق به کسب جایگاهی محبوب شده است. به تازگی تیپ پرمیوم از این خودرو شامل محصول جدید کمپانی فونیکس، تیگو ۷ پرو پرمیوم در حال ورود به بازار است که در بخش فنی و همچنین ظاهر و طراحی آن نسبت به نسخه قبلی تغییری نداشته اما امکانات و تجهیزات آن با نسخه قبلی متفاوت است. از جمله امکانات و ویژگی‌های جدید تیگو ۷ پرو پرمیوم می‌توان به سنسور نقطه کور، آینه الکتروکرومیک، سنسور باران، سنسور پارک، رادار خط خوان و هشدار برخورد از عقب اشاره کرد.

حذف کلیدهای کنترلی سنتی و استفاده از پنل های لمسی مرکزی و نشانگرهای دیجیتال، فضایی به روز و پیشرفته ایجاد کرده است. فرمان خوش دست و اهرم دنده فانتزی نیز از نظر ارگونومی مناسب طراحی شده اند و حس یک خودرو لوکس را تداعی می کنند. هرچند ممکن است این سبک طراحی برای افرادی که به کنترل های سنتی و کلیدهای فیزیکی علاقه دارند، جذابیت کمتری داشته باشد. هرچند فاصلهٔ محوری تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است اما بااین‌حال، صندلی‌های عقب خودرو کاملاً جادار هستند.

تیگو ۷ پرو در بخش کابین نیز پیشرفت‌های زیادی را نسبت به نسخه قبلی حاضر در بازار کشورمان نشان می‌دهد. غربیلک فرمان فربه و سه پره، نمایشگر ایستاده و دسته‌دنده جدید تیگو ۷ جزو مواردی هستند که جذاب به نظر می‌رسند. دیگر نکته مثبت کابین این خودرو استفاده از متریال نرم‌تر در اکثر بخش‌هاست، چیزی که در فونیکس FX کمتر دیده می‌شود.

به‌علاوه دسترسی آسان به مراکز حضوری به دلیل داشتن 5 نمایندگی در استان تهران و البرز و داشتن مشتری از 31 استان کشور، نمایندگی مدیران خودرو را بیش‌ازپیش در بین مشتریان محبوب کرده است. زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت. نحوه پرداخت اقساط تیگو 7 پلاگین هیبرید براساس مدت زمان بازپرداخت و مبلغ پیش‌پرداخت متفاوت است. ترکیب این قسمت با چراغهای کشیده و سپر اسپرت خودرو حس قدرت بیشتری نیز در قیاس با نسل قبلی خودرو تداعی می کند.

با این حال، فیس‌لیفت کلی روی این اتاق صورت گرفته و کابین و امکانات آن کاملا تغییر کرده تا در حد یک خودروی امروزی توسعه پیدا کند و بتواند با رقبای میان‌قیمت نبرد نزدیکی را انجام دهد. تیگو ۷ از همان ابتدای ورود به بازار، یکی از پرآپشن ترین و کامل ترین ماشین های بازار ایران به حساب می آمده. اما با این حال مدیران خودرو هر سال این ماشین را به روز و کامل تر می کند تا بتواند همیشه بهترین ماشین بازار باشد و از پیشرفت خودروسازی عقب نماند. یکی دیگر از جذابیت های تیگو 7 همین آپشن های زیاد و سطح بالای آن است که تا قبل از ورود تیگو 8 پرو ، بهترین گزینه ی بازار از نظر آپشن به حساب می آمد. تیگو 7 آنقدر به روز و نوآورانه ساخته شده که بعد از گذشت 5 سال، هنوز هم در بسیاری از کشورها روی خط تولید کمپانی چری قرار دارد. از حضور تیگو ۷ در بازار ایران شاید ۷ سالی می‌گذرد، ماشینی که به دلیل ظاهر جذاب و امکانات بیشتر نسبت به دیگر مونتاژی‌ها خیلی زود جایش را در بازار پیدا کرد.

البته باید گفت در کابین FX از متریال و پلاستیک‌های خشک‌تری نسبت به تیگو ۷ پرو استفاده شده است. از نظر فضای کابین و بار اگرچه مشکل خاصی برای سرنشینان با قد متوسط وجود نخواهد داشت اما سرنشینان قدبلند در صندلی‌های عقب کمی احساس تنگی فضا به ویژه برای زانوها را خواهند داشت. قضاوت درباره مقایسه تیگو ۷ پرو با فونیکس FX از نظر کابین کار سختی است و هر دو خودرو از این نظر امتیازهای مشابهی را دریافت می‌کنند.

نمای داخلی تیگو ۷ جدید را اما به هیچ عنوان نمی‌توان با تیگو ۸ پرو اشتباه گرفت چرا که این نما در حقیقت با ام وی ام X55 مشترک است. اشتراک سبک طراحی نمای داخلی تیگو ۷ پرو با X55 شاید چندان به مزاق مشتریان خوش نیاید. بهتر بود چری برای خودرو لوکس و سطح بالاتری چون تیگو ۷ پرو، از سبک طراحی متمایزتری نسبت به X55 استفاده می کرد. با این وجود این نما با داشتن تریم تزئیناتی چرم قرمز رنگ بر روی داشبرد و رودری‌ها به همراه دوخت بخیه هم رنگ و در تضاد با روکش داخلی تیره صندلی‌ها، جلوه جذاب و لوکسی ارائه می‌دهد. کابین تیگو ۷ پرو با طراحی ساده و مدرن، حس آرامش و شیکی را به سرنشینان منتقل می کند. این فضا با الهام از سبک خودروهای آلمانی، از خطوط افقی ساده و نمایشگرهای عریض بهره می برد که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارند.

افزایش سادگی داشبورد موجب شده تا تریم قرمز رنگ چرمی بروی داشبورد و  تریم تزئیناتی مشکلی بروی  کنسول میانی جذاب در نظر سرنشینان جلوه خاص و زیبایی پیدا کند. در نمای روبرو چراغ هایی با طراحی خاص استفاده شده که به گفته مدیران چری از رعد و برق الهام گرفته شده اند و به منظور قدرت نمایی هرچه بیشتر ماشین طراحی شده اند. یک نوار کرومی این دو چراغ جلو را به هم متصل کرده و آن را تا حدود زیادی به دیگر مدل های چری شبیه کرده است. در نمای جانبی ماشین نیز ابعاد بزرگ و خطوط بدنه حس قدرت نمایی قابل توجهی القا می کند.

در واقع تنها ایرادی که می‌توان به این ماشین گرفت عدم برخورداری از سیستم چهار چرخ متحرک و در نتیجه آفرود نسبتاً ضعیف است. موتور بکار رفته در خودرو تیگو ۷ پرو از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژ با توان تولید ۱۵۷ اسب بخار بوده و مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی ۶.۹ لیتر است. در طراحی رینگ‌های تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید، از تکنولوژی پیشرفته برای افزایش راندمان بازیابی انرژی استفاده شده است. با استفاده از این طراحی ویژه از اتلاف انرژی جلوگیری و میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفره‌های عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شده‌اند. در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ‌۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلی‌های ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. طراحی لایه‌ای و فرم سراسری دریچه‌های تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ می‌تواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند.

سواری خودرو در عبور از دست‌اندازهای نه چندان بزرگ قابل‌قبول خواهد بود هرچند در صورت عبور از چاله‌های عمیق شاهد ورود لرزش‌ها به کابین هستیم. عایق‌بندی کابین نیز به خوبی صورت گرفته و تا سرعت‌های ۱۲۰ کیلومتر در ساعت صدای چندانی از جاده و لاستیک‌ها وارد کابین نخواهد شد اما واضح است که با افزایش سرعت بر میزان صداهای آزار دهنده نیز افزوده می‌شود. گیربکس CVT نیز با تعویض‌های مصنوعی خود بر آرامش و آسایش کابین افزوده و هماهنگی خود با پیشرانه جهت یک رانندگی بی حاشیه و آرام را نشان می‌دهد. از این نظر هر دو خودرو کاملاً رضایت‌بخش عمل کرده‌اند و تفاوت‌های جزئی موجود نمی‌تواند در انتخاب قطعی هر خودرو تعیین کننده باشد. می‌توان گفت که دو خودروساز وطنی (سایپا و ایران خودرو) هیچ مدلی برای رقابت با تیگو ۷ پرو در سبد محصولات خود ندارند و رقابت این خودرو با رقبا، صرفا شاخ و شانه‌کشی میان محصولات چینی مونتاژی در بازار کشور است.

این یعنی با خودروی نسبتاً مجهزی طرف هستیم که از بسیاری امکانات مدرن و امروزی بهره‌مند است. کابین تیگو ۷ پرو مانند اکثر خودروهای چینی امروزی بسیار زیبا و تقریباً بی‌نقص طراحی شده. نوار چرمی قرمز رنگ که بر روی رودری‌ها و داشبورد استفاده شده واقعاً حس خوبی به راننده و سرنشینان منتقل می‌کند. کیفیت متریال کابین در اکثر قسمت‌ها مناسب و قابل قبول است اما افت کیفیت (پوسته شدن) در قسمتی مانند دور فرمان در کارکرد ۳ هزار کیلومتر کاملاً مشهود است! چرم صندلی‌ها هنوز قرص و محکم‌اند و افت کیفیتی نداشته‌اند اما به نظر می‌رسد خیلی طول نکشد تا کیفیتشان را از دست بدهند. خدمات ویژه‌ای که توسط نمایندگی 777 ارائه می‌شود شامل تحویل اختصاصی و مرکز تعمیرگاهی VIP است.

در قسمت عقب نیز چراغ‌ها به هم پیوسته‌اند و استفاده از فضای بار به سادگی اتفاق می‌افتد. مصرف سوخت در تیگو 7 پریمیوم نیز در سیکل ترکیبی به 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد. بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل ام‌وی‌ام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن می‌تواند به راحتی با کراس‌اوورهای میان‌رده موجود در بازار رقابت کند.

همچنین اگر بخواهید مسافتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر را در حالت ترکیبی با ام وی ام X77 بپیمایید، احتمالا تحت شرایط استاندارد حداقل به ۶.۷ لیتر بنزین نیاز خواهید داشت که این رقم در شرایط ایده‌آل است و در واقعیت به بالای ۷.۵ لیتر هم می‌رسد. برای آن گروه از اشخاصی که میانه بسیار خوبی با گیربکس CVT ندارند و عملکرد گیربکس DCT مدل قبلی را می‌پسندند، بایستی گفت که گیربکس CVT جدید دارای ۹ ضریب از قبل مشخص شده در حالت ترونیک  است. مدارک هویتی، شغلی و درآمدی که به‌طور کامل می‌توانید در قسمت مدارک اقساطی، این لیست را مشاهده فرمایید.

هم‌اکنون برای پیش‌فروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد. در سبد محصولات این شرکت، تیگو ۷ پرو با قیمت ۲ میلیارد تومان دیده می‌شود و فونیکس FX تقریبا ۲/۲ میلیارد تومان است. از مجموع این موارد می‌توان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‌ تومان گران‌تر از X55 قیمت‌گذاری شود. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X77 برابر با ۱۵۰ اسب بخار است که حدود ۳ واحد نسبت به تیگو 7 افزایش نشان می‌دهد، ولی مقدار گشتاور آن تغییر نکرده و روی ۲۱۰ نیوتن متر ثابت مانده است.

همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. این سبک خودرو با  قیمت مشابه سدان، راحتی بیشتر برای رانندگی و البته حس نزدیک به شاسی‌بلندها را فراهم می‌کند. احتمالا به همین دلیل، ام‌وی‌ام X33 مدیران خودرو برای مدتی نسبتا طولانی، پرفروش‌ترین خودروی چینی بازار ایران بود و حالا جانشین آن نیز در کشور ما مورد استقبال قرار گرفته است. البته همزمان با ناتوانی سایپا و ایران خودرو در تولید انواع شاسی بلند و کراس‌اور، مردم ایران چاره‌ای جز خرید مدل‌های چینی ندارند. برای آن دسته از مشتریانی که مبلغ کافی برای پرداخت نقدی این خودرو کراس‌اوور جذاب را دارند، مدیران خودرو شرایط فروش نقدی تیگو 7 پرو پریمیوم را ایجاد کرده تا مشتریان بتوانند با کمترین پیچیدگی و دردسر، خرید خود را انجام دهند.

در این مطلب مقایسه مفصلی بین دو شاسی‌بلند چینی بازار یعنی تیگو ۷ پرو با فونیکس FX خواهیم داشت. تیگو ۷ جدید از دیدگاه طراحی، ویژگی‌های رفاهی و فنی، خودرویی نوین و کاملا متمایز است که پیشرفت صنعت خودروسازی کشور چین را بیش از پیش نمایان می‌کند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، این فرم را تکمیل نماییدتا کارشناسان ما جهت ثبت‌نام قطعی با شما تماس بگیرند. درب صندوق کمی بزرگ اما بسیار خلوت است و به‌جز چراغ‌ها و نام خودرو هیچ چیز دیگری بر روی آن قرار ندارد. در طرفین سپر خروجی اگزوز و شبرنگ دیده ‌می‌شود که یک نوار کرومی که در طول سپر کشیده شده آن‌ها را به هم وصل می‌کند.

نمایندگی 777 با داشتن پنج شعبه و سه نمایشگاه ماشین یا کارشو در استان‌های تهران و البرز، بالاترین سطح دسترسی و ارتباط با مشتریان را فراهم کرده است. این نمایندگی به تمامی 31 استان کشور خدمات ارائه داده و تجربه پشتیبانی به خارج از کشور را نیز دارد. همان‌طور که دیده می‌شود اختلاف قیمت حدود ۴۰۰ میلیون تومانی بین دو خودروی موردبحث وجود دارد که این موضوع برای اکثر خریداران مهم و تعیین کننده خواهد بود. جهت ثبت نام می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و به صورت غیرحضوری ثبت نام خودروی مورد نظر خود را انجام دهید. اما به منظور تکمیل فرایند خرید حتما باید ظرف مدت ۳ روز کاری مدارک خود را به شعب ما ارسال نموده و پس از تایید مدارک توسط کارشناسان ما، اقدام به واریز پیش پرداخت نموده و خرید خود را تکمیل کنید.

فونیکس تیگو ۷ پرو با طراحی ظاهری خشن تر و اسپرت تر نسبت به نسل قبلی خود، جلوه ای مدرن و جذاب پیدا کرده است. جلوپنجره شش ضلعی بزرگ با جزئیات کرومی و طراحی سه بعدی، به همراه چراغ های باریک و کشیده در قسمت جلویی، ظاهری جسورانه و قوی به خودرو بخشیده اند. این طراحی که بر اساس زبان جدید چری شکل گرفته، شباهت هایی با دیگر محصولات این برند مانند ام وی ام X22 پرو و چری تیگو ۸ دارد. سپر اسپرت و خطوط تیز دماغه، حس قدرت و پویایی بیشتری به خودرو می دهند و طراحی بخش جلویی را از لحاظ بصری به یک نقطه قوت تبدیل کرده اند. شرکت آسیا خودرو تمایل دارد بازار نیمه جان ماشینهای کشور را با‌ سبد محصولات جدید و به‌روز برند چری،  درست و حسابی سر و سامان دهد.

گارانتی تیگو ۷ هیبرید نیز ۷ سال یا ۲۰۰ کیلومتر پیمایش و گارانتی ۷ ساله خاص برای باتری آن در نظر گرفته شده است. در بخش سیستم تعلیق عقب، این خودرو از پیچیده‌ترین و کامل‌ترین سیستم‌های تعلیق مستقل به نام مولتی لینک بهره می‌برد که به علت داشتن اتصالات چندگانه از چرخ به شاسی به نام مولتی لینک و یا چند اتصاله مشهور است. در محور جلو نیز از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده می‌شود که به عنوان کاربردی‌ترین سیستم تعلیق جلو در دنیا شناخته می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *