ام وی ام جدید

معرفی و بررسی MVM X33 کراس؛ مشخصات و آپشن های محصول جدید مدیران خودرو گجت نیوز

این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید می‌شوند و هم‌اکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. با ورود به داخل کابین ام‌وی‌ام 110S با فضایی فانتزی و جالب روبرو شدیم که هرچند فرم عامه پسندی ندارد اما در قیاس با امثال تیبا حس مدرن‌تری به سرنشینان منتقل میکند. طراحی داشبورد و تودری‌ها بر مبنای خطوط منحنی و دایره‌ای شکل ترسیم شده و مثل قسمت بیرونی سلیقه خانم‌ها و جوانان را هدف قرار داده است.

مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتی‌مدیا، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ‌۷ است که حالا به صورت کلی فیس‌لیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. همان طور که انتظار داشتیم، مشخصات فنی ام وی ام ایکس‌۷۷ تفاوت اساسی با تیگو‌۷ نسل اول ندارد. البته برخی اصلاحات و ارتقای نرم‌افزاری روی پیشرانه این خودرو صورت گرفته تا توان بیشتری را به‌صورت دقیق‌تر به چرخ‌های جلو منتقل کند. همچنین گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته حالا از نوع روغنی شده تا استهلاک کمتری داشته باشد و عملکرد روان و دقیق‌تری نسبت به نمونه‌های خشک از خود نشان دهد. مدیران خودرو سرانجام از کراس اور جدید خود با نام ام وی ام ایکس 77 – MVM X77 رونمایی کرد.

همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، می‌توانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم. استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ‌۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میان‌رده چینی در ام ‌وی ‌ام X77 باشیم. بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل ام‌وی‌ام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن می‌تواند به راحتی با کراس‌اوورهای میان‌رده موجود در بازار رقابت کند. موتور 2 لیتری 24 سیلندر با قدرت 139 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه قدرت را به جلو انتقال میدهد و قادر است ام وی ام ایکس 33 جدید را تا حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت پیش ببرد. 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 93 نیوتن‌متر گشتاور را از دور 3500 الی 4500 تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید.

ابعاد و اندازه ایکس ۷۷ در بین تیگو ۵ و تیگو ۸ است و تقریباً هم ‌اندازه تیگو ۷ می ‌باشد. ایکس ۷۷ در عرض سه میلی ‌متر و در ارتفاع ۱۸ میلی ‌متر بزرگ ‌تر از تیگو ۷ است، اما طول هر دو خودرو برابر هستند. پیشرانه و جعبه دنده جدید تقریبا هماهنگی قابل قبولی با یکدیگر دارند و با توجه به توان نسبتا مناسب موتور، می‌توانند نیازهای خانوادگی از یک کراس اوور نه‌چندان بزرگ را تا حد امکان تامین کنند. کیفیت سواری ام وی ام ایکس ۳۳ اس جدید چندان خشک نیست اما فضای اتاق و ردیف عقب آن کمی تنگ به نظر می‌رسد و افراد بلندقد چندان در این بخش راحت نخواهند بود.

همچنین فضای داخل کابین به‌ویژه ردیف عقب برای برخی افراد نسبتا کوچک خواهد بود و این مورد نیز می‌تواند نارضایتی‌هایی را در کاربران ایجاد کند. نکته مهم دیگر درباره کمبودهای MVM X33S AT SPORT  می‌تواند فقدان سیستم تیپ ترونیک یا تعویض دستی دنده‌ها باشد که برای یک گیربکس اتوماتیک و خودروی حامل آن می‌تواند نقص نسبتا مهمی به حساب آید. با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظه‌ای اعمال شده و همان‌طور که انتظار می‌رود، چراغ‌های عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغ‌ها در عین حفظ الگوی چراغ‌های ایکس 22 به یکدیگر متصل شده‌اند تا طراحی هرچه هماهنگ‌تر با ترند کنونی باشد. اندازه و ابعاد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید تفاوتی با نسخه قبلی ندارد و همچنان شامل 4318 میلی‌متر طول، ۱۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱۶۶۲ میلی‌متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به ۲۶۰۰ میلی‌متر می‌رسد.

شرکت مدیران خودرو در نظر دارد فروش نقدی و اقساطی ۶ محصول فونیکس را با قیمت قطعی و علی الحساب ویژه دی ماه ۱۴۰۳ و با مدل ۱۴۰۴ آغاز نماید. این طرح از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۱۵ دی ماه ۱۴۰۳ در نمایندگی های فونیکس آغاز خواهد شد. جدیدترین شرایط فروش نقدی محصولات فونیکس و فونیک NEV برای تحویل در سال ۱۴۰۴ اعلام شد. در این طرح خودروهای فونیکس تیگو ۸ ای پلاس هیبریدی، FX برقی، FX پریمیوم، تیگو ۸ پرومکس IE، تیگو ۷ پرومکس AWD، تیگو ۷ پرو پریمیوم و آریزو ۶ GT با زمان تحویل ۶۰ تا ۹۰ روز کاری بسته به مدل خودرو و با مدل ۱۴۰۴ به فروش می رسند.

استفاده از چراغ‌های ال ای دی باریک و جلو پنجره درشت در طراحی ظاهری این محصول، حسابی چهره آن را درشت و ایرانی پسند کرده است. همچنین رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی و رنگ‌بندی جذاب و طراحی اسپرت چراغ‌های خطر، از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی ظاهری این کراس اور جدید چینی به حساب می‌آیند. نمایشگرهای پیوسته روی داشبورد، هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند و خصوصا برای اطلاعات پشت فرمان (کلاستر) تفاوت چشمگیر با مدل قدیمی ایجاد می‌کنند. ام‌وی‌ام X5 فاقد تزئینات قرمزموجود در کابین X55 است اما برای تودری‌ها و طرح صندلی، تغییری دیده نمی‌شود.

در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگهای 2023، فرصتی برای خبرنگاران ایرانی مهیا شد تا به خط تولید اصلی شرکت چری مراجعه کنند و با محصولات جدید این شرکت برای بازار ایران آشنا شوند. مدتی است که تولید و عرضه نسخه فیس‌لیفت نسل سوم ام وی ام ایکس 33 که با نام ام وی ام X33 AT شناخته می‌شود، متوقف شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس جایگزین این خودرو خواهد شد و یک پله بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار خواهد گرفت. این خودرو در سرزمین اصلی به‌عنوان یکی از محصولات خانواده کراس‌اوورهای چری شناخته می‌شود و با نام تیگو 3 به دست مشتریان چینی می‌رسد. درحال‌حاضر نسل جدید این خودرو با نام ام وی ام X33 کراس برای ورود به بازار ایران آماده می‌شود. ام وی ام ایکس 33 کراس در مقایسه با سه نسل قبلی خود، تفاوت‌های شگرفی را تجربه کرده است.

تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سی‌وی‌تی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده می‌شود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

البته مدیران‌خودرو همچنان این محصول را ارزان‌تر از KMC A5 و KMC X5 قیمت‌گذاری کرده است تا ارزش خرید بیشتری برای مشتریان داشته باشد. در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد.

شرایط جدید فروش نقدی آریزو ۵ از دوشنبه ۲۰ اسفند در نمایندگی‌های مدیران خودرو از ساعت ۱۰ صبح فعال خواهد شد. چری تیگو ۴ مدل ۲۰۲۴ بر خلاف نسخه قبلی خود که از پیشرانه مشترک با فونیکس تیگو ۷ پرو بهره می‌برد، اکنون به استفاده از پیشرانه مشترک با ام وی ام آریزو ۵ اسپرت قانع شده است. زیر کاپوت ام وی ام ایکس ۵۵ فیس لیفت جدید شاهد یک پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ خطی با حجم یک و نیم لیتر هستیم که توانی معادل ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته کلاچه راهی چرخ‌های جلو می‌کند.

اما در عوض نماینده سایپا در بیرون از شهر رفتار چالاک‌تری دارد و با شتاب و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب بزرگ‌تر در سفرها کارآمدتر ظاهر میشود. ضمن اینکه تیبا2 از نظر گستردگی مراکز خدماتی و قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم نیز دست برتر را نسبت به نماینده کشور چین خواهد داشت. محصول دیگر سایپا یعنی کوئیک هم دقیقاً همین شرایط را دارد با این تفاوت که از نظر طراحی خودرو به‌روزتر و اسپرت‌تری است و در نسخه‌های آپشنال از امکانات جانبی بیشتری بهره میبرد. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X33 کراس به‌واسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین به‌نمایش گذاشته شده است. ام وی ام ایکس 33 کراس به‌نوعی به‌عنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد.

این نمایندگی با چندین شعبه خدمات فروش و پس از فروش محصولات ام وی ام، فونیکس و اکستریم را به مشتریان ارائه می دهد. یکی از ویژگی های این نمایندگی برگزاری تست درایو خودروها و امکان پیش ثبت نام بسیاری از محصولات جدید مدیران خودرو است. شما برای آگاهی بیشتر از جزئیات عرضه ام وی ام X77 می توانید با آدرس وبسایت نمایندگی ۷۷۷ به نشانی MVMChery.com و شماره تماس ۰۲۱۴۸۰۰۰۷۷۷ در ارتباط باشید.

در آخرین مطلب از سری اخبار خودرو گجت نیوز به سراغ معرفی کامل مشخصات فنی و قیمت ام وی ام X55 پرو فیس لیفت خواهیم رفت و آپشن‌ها و امکانات آن را بررسی خواهیم کرد. ام وی ام X33 اس نیوفیس سومین نسخه فیس‌لیفت کراس اوور چری تیگو ۳ محسوب می‌شود و از سال ۲۰۲۰ پا به میدان گذاشته است. شرکت مدیران خودرو نیز این محصول را از سال ۱۳۹۹ جایگزین نسخه قبلی ام وی ام ایکس ۳۳ اس کرد و به تولید آن تا اوایل سال ۱۴۰۱ ادامه داد. به نظر می‌رسد با توجه به خط مشی جدید این شرکت در ارائه محصولات مدرن‌تر، MVMX33s AT New Face دیگر در سبد تولیدات این خودروساز جایی ندارد و ظاهرا به طور کامل بازنشسته شده است. فروش فوق العاده ام وی ام ایکس ۵۵ پرو در ایران و همچنین رونمایی اختصاصی از نسخه جدیدترین محصول برای رسانه‌های ایرانی، این نوید را به ما می‌دهد که ام وی ام X55 پرو فیس لیفت به زودی و در سال جاری راهی کشور ما شود.

از نظر کیفیت هم باید گفت کابین ام‌وی‌ام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به رده قیمتی نمیشود از این مورد به عنوان نکته‌ای منفی یاد کرد چراکه تمامی رقبای 110S در این پارامتر اگر بدتر عمل نکرده باشند، بهتر هم نبوده‌اند. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. در سایر پارامترها نظیر ترمز و میزان ورود صدای پیشرانه به داخل کابین هم شرایط در سطح متوسط و تقریباً مشابه با رقبای قیمتی ارزیابی میشود.

برخورداری از موتور تنفس طبیعی یکی دیگر از مزیت‌های MVM X33S AT به حساب می‌آید؛ زیرا خیلی با دردسرهای ناشی از حساسیت به کیفیت بنزین چندان دست‌وپنجه نرم نمی‌کند و ناک زدن ناشی از این مورد را به حداقل می‌رساند. در این نوشتار شرایط فروش محصولات مدیران خودرو را با سه برند ام وی ام، فونیکس و اکستریم می‌خوانید؛ همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت روز خودرو این لینک را را دنبال کنید. در گذشته شاهد حضور مدلهای قدیمی 110 با پیشرانه‌های سه سیلندر 0.8 لیتری و 4 سیلندر 1.1 لیتری در کشورمان بوده‌ایم. اما 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن‌متر گشتاور را تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید. همچنین عرض کم اتومبیل در کنار فرمان سبک و تعلیق نسبتاً نرم ماشین، به کم فرمانی و ناپایداری در پیچ‌های تند منتهی شده است.

ام وی ام X77 الیت جدیدترین کراس اور کامپکت مدیران خودرو است که احتمالا در آینده‌ای بسیار نزدیک، در مورد آن بسیار خواهیم شنید. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانی‌ها بابت هزینه‌ نگهدرای ماشین را کاهش داده‌اند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است. راستی ام‌وی‌ام مدعی شده با تقویت بدنه و درب‌ها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است. همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچ‌های تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت‌ در حد سایر هاچ‌بک‌های این رده قیمتی کاربردی باشد. ام وی ام X33S جدید سومین عضو خانواده ایکس ۳۳ در فهرست تولیدات مدیران خودرو به شمار می‌رود.

البته ناگفته نماند که نماینده سایپا از نظر گستردگی نمایندگی‌های خدماتی، قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم هم شرایط نسبتاً بهتری در قیاس با محصول مدیران خودرو دارد. درحال‌حاضر نسخه اصلی این کراس‌اوور، یعنی ام وی ام X22‌ پرو، با قیمت 870 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به فروش می‌رسد. بنابراین مشتریان برای خرید نسخه فیس‌لیفت بایستی حدود 150 میلیون تومان بیشتر هزینه کنند.

هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند. تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ می‌رسد و حالا در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. ششمین نمایشگاه خودروی تهران از ۹ تا ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۳ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ عصر از بزرگ ترین گردهمایی خودرویی کشور بازدید داشته باشند. رسانه آخرین خودرو در ایام برگزاری نمایشگاه جهت پوشش کامل خبری در نمایشگاه حاضر است و شما عزیزان می توانید از غرفه آخرین خودرو در سالن ملل بازدید داشته باشید. همچنین می توانید برای شرکت در قرعه کشی بزرگ انتخاب برترین خودروی نمایشگاه تهران اینجا کلیک کنید. حامی تولید و نشر ویدیوی معرفی ام وی ام X77 مجموعه نمایندگی های مدیران خودرو ۷۷۷ است.

با نگاه اولیه به تصاویر ام وی ام ایکس 33 کراس، به‌راحتی می‌توان شباهت‌های میان این خودرو و ام وی ام X22 پرو را متوجه شد. این خودرو درواقع نسخه فیس‌لیفت تیگو 3x یا تیگو 2 است که در سال 2023 معرفی شد. بنابراین هر دو خودرو از نظر پلتفرم و ابعاد مشابه هستند و تنها تفاوت آن‌ها به نمای ظاهری ختم می‌شود. بااین‌حال مدیران خودرو قصد دارد هر دو نسخه قبل و بعد از فیس‌لیفت را به‌طور هم‌زمان در بازار ما عرضه کند. در نهایت برای جمع‌بندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهت‌های واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از آن تبدیل می‌کنند و در همان حال، المان‌های قرض‌گرفته شده از اومودا 5 نشان می‌دهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد.

این طرح فروش از روز شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ برقرار است؛ در این شرایط فروش، خودروهای X55 پرو و X33 دستی عرضه می‌شوند. برند ام وی ام در جدیدترین شرایط فروش اعلامی کراس اوور X55 پرو خود را به روش نقدی و اقساطی عرضه می‌کند. در این شرایط فروش، در این بخشنامه ایکس ۵۵ پرو با پیش پرداخت ۸۸۲ میلیون تومان، اقساط ۶۰ ماهه ۱۷ میلیون تومانی و موعد تحویل ۹۰ روز کاری عرضه می‌شود. در این شرایط فروش، خودروهای X55 پرو، X22 پرو دستی، X33 کراس دستی و اتوماتیک و آریزو ۵ FL عرضه می‌شوند. شرکت مدیران خودرو و برند فونیکس اولین شرایط فروش محصول جدید تیگو ۷ پرو مکس را اعلام کرد.

مدل جدید که مردم ایران به نام X55 می‌شناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جای‌گزین X33 شد. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، چری 5x علاوه‌بر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ می‌شود. همچنین نسخه‌ی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسید. مدیران خودرو به عنوان شریک تجاری چری در ایران، که تا کنون محصولات این کمپانی را مونتاژ می ‌کند، حالا از محصولی رونمایی کرده که چهره آن شبیه به دیگر محصولات چری نیست. کراس ‌اوور جدید ام وی ام که MVM X77 نام دارد بر اساس پلتفرم T1X چری توسعه پیدا کرده است. T1X یک پلتفرم ماژولار است که چری بر روی آن خودرو های مثل تیگو ۵ (X55)، تیگو ۷، تیگو ۸ و حتی تیگو ۹ را توسعه داده است.

همچنین با توجه به اینکه خودرو MVM X77 در فاز نهایی خود قرار دارد، حدس می‌زنیم که فروش آن در اوایل سال جاری آغاز و به زودی راهی بازار شود. پیشرانه ام وی ام ایکس 77 از نوع یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو شارژ با توان 150 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور است که مشابه آن را در ام وی ام X55 Pro دیده بودیم. همچنین گیربکس ام وی ام X77 نیز از نوع جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه‌تر است که چرخ‌های جلویی را درگیر می‌کند. به علاوه باید اشاره کنیم که سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و نرمال هم برای خودرو MVM X77 در نظر گرفته شده است. سیستم تعلیق ام وی ام X77 هم در محور عقب از نوع مولتی لینک است که همین موضوع، می‌تواند به مهم‌ترین نقطه قوت آن تبدیل شود. ششمین نمایشگاه خودرو تهران فرصتی شد تا برای اولین بار با اولین خودرو اختصاصی چری برای بازار ایران آشنا شویم.

فروش نقدی با پرداخت دو ودیعه‌ای خودرو فونیکس اف-ایکس پریمیوم شرکت مدیران خودرو از امروز شنبه ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۳ آغاز شد. در این شرایط فروش ۵۰ درصد مبلغ خودرو بصورت نقدی و الباقی طی یک فقره چک ۴۵ روزه پرداخت می‌شود. در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، ام‌وی‌ام ایکس‌۷۷ می‌تواند جایگاه مناسبی در بازار کراس‌اوورهای میان‌قیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد. از میان گزینه‌های محدود موجود در بازار داخل میتوان به خودروهایی نظیر تیبا2 و کوئیک به عنوان رقبای اصلی ام‌وی‌ام 110S اشاره نمود. البته تیبا2 و کوئیک به نوعی دو برادر با مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوت‌هایشان در خصوصیات ظاهری، برخی آپشن‌ها و قیمت خلاصه میشود. ام‌وی‌ام 110S در مقایسه با نماینده سایپا ظاهر و کابین مدرن‌تری دارد، از مصرف سوخت پایین‌تری بهره میبرد و با فرمان و ادوات نرم‌تر و شعاغ گردش فرمان بهتر، رانندگی ساده‌تری در داخل شهر به شما هدیه میدهد.

این کراس اوور جمع‌وجور از برخی به‌روزرسانی‌های ظاهری و فنی برخوردار شده که در این مطلب به تشریح آن خواهیم پرداخت. اگر قصد خرید ام وی ام X33 جدید را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا مشخصات MVM X33S AT SPORT را به طور کامل به اطلاع برسانیم. در طراحی MVM X33 کراس به‌وضوح می‌توان شباهت‌ها به اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس را دید.

لازم به ذکر است که این خودرو همانند بسیاری از محصولات جدید کمپانی چری به یک جلوپنجره کهکشانی مجهز شده است که به لوکس‌تر شدن خودرو کمک می‌کند. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفته‌اند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند. نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهده‌دار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است.

بنابراین مواردی مثل شتاب اولیه در این خودرو بهبود پیدا کرده و لذت رانندگی برای کاربر به حد بالاتری رسیده است. استفاده از این پیشرانه زمینه‌ساز تفاوت اصلی ام وی ام X33 کراس با سه نسل قبلی آن خواهد شد. اما نسل جدید این کراس‌اوور با کاهش یک‌لیتری حجم موتور و افزودن توربوشارژر همراه است. همچنین با توجه به مشکلات دسترسی به سوخت باکیفیت در ایران، پیرامون دوام این پیشرانه ابهام وجود دارد.

از مجموع این موارد می‌توان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‌ تومان گران‌تر از X55 قیمت‌گذاری شود. جدای از بحث طراحی که بیشتر سلیقه‌ای است باید گفت تیبا2 به طور کلی برای استفاده‌های چند منظوره (شهر و جاده) گزینه کارآمدتری است چراکه با موتور قویتر و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب جاداتر میتواند در مسافرت‌ها همراه بهتری باشد. این در حالی است که 110S بیشتر تمرکز خود را روی خصلت‌های شهری مثل شعاع گردش فرمان بسیار خوب، مصرف سوخت پایین و نرمی فرمان و ادوات قرار داده و در نتیجه برای استفاده‌های صرفاً شهری میتواند انتخاب بهتری باشد.

در صورت عدم پرداخت، مشتری از صف خرید کنار می رود و شماره ملی او در سیستم فروش مسدود خواهد شد. شرکت مدیران خودرو و برند اکستریم جدیدترین شرایط فروش محصول جدید اکستریم VX را اعلام کرد. این خودرو با شرایط پرداخت نقدی و به قیمت ۳ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان عرضه می‌شود. متقاضیان می‌توانند از روز دوشنبه ۲۹ مرداد ساعت ۱۰ الی ۱۲ با مراجعه به نمایندگی‌های اکستریم نسبت به ثبت‌نام و خرید اقدام نمایند.

اما اگر استفاده شما صرفاً شهری است و برای مسافرت روی وسیله دیگری (مثل خودرو دوم یا وسایل نقلیه عمومی) حساب باز میکنید میتوانید با خرید یک محصول کامپکت مثل ام‌وی‌ام 110S از مزایای داشتن خودرویی راحت و کم مصرف و خوش دست بهره‌مند شوید. اما تغییرات تنها مختص به نمای جلو این خودرو نمی‌شود و فضای کابین نیز در مقایسه با نسل قبلی تحولات گسترده‌ای را به خود دیده است. دریچه‌های سیستم تهویه این خودرو طراحی جدید و جذابی را تجربه‌ کرده‌اند، نمایشگر با افزایش سایز به ۹ اینچ رسیده، دکمه‌های کنترلی تغییر چینش را تجربه کرده و همچنین یک فرمان D کات نیز جایگزین فرمان نسل قبلی خودرو شده است. علاوه بر تمام این تغییرات برخی از کلیدهای فیزیکی نیز از خودرو برداشته شده و به شکل لمسی در آمده‌اند که این مسئله باعث به‌روزتر شدن ام وی ام ایکس ۲۲ جدید شده است. کمپانی چری این اتومبیل را به چراغ‌های جلو نازک و همچنین سپر جلو جدیدی مجهز کرده است. علاوه بر این مه شکن‌ها و کاپوت نیز در مقایسه با نسل قبلی تغییر زیادی را تجربه کرده و  چهره زیبا‌تری را برای نسخه جدید ام وی ام ایکس ۲۲ به ارمغان آورده‌اند.

البته در تیپ اسپرت اکسلنت از برخی تزیینات طلایی‌رنگ جهت متمایز جلوه دادن کابین این نسخه در مقایسه با مدل اسپرت بهره گرفته شده است. نسخه اتوماتیک و گران‌تر آن، به موتور یک لیتری توربوشارژر مجهز خواهد بود که با گیربکس اتوماتیک CVT‌ ترکیب شده است. این نوع گیربکس به صورت گسترده در محصولات برند ام وی ام و فونیکس مورد استفاده قرار گرفته است. تا زمان معرفی رسمی ام وی ام X33 کراس و ارائه کاتالوگ این محصول از سوی مدیران خودرو، قیمت نسل چهارم ایکس 33 مشخص نخواهد شد.

کمتر از یک سال است که شایعاتی درباره این وجود دارد که مدیران خودرو قصد دارد کراس ‌اوور جدیدی را روانه بازار کند. در نمایشگاه خودروی امسال تهران، که بزرگ ‌ترین گردهمایی خودرویی در ایران است، مدیران خودرو از خودروی جدید خود رونمایی کرد. در این مطلب به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت که و مشخصات و امکانات این خودرو را شرح خواهیم داد. مدل اولیه ام‌وی‌ام 110 با کپی برداری از روی دوو ماتیز ساخته شده بود و به همین دلیل گاه با عنوان ماتیز چینی در بازار شناخته میشد. در واقع تیم ایتالیایی تورینو که وظیفه طراحی این نسل را بر عهده داشته موفق شده ضمن حفظ تم کلی خانواده 110، ظاهر ماشین را به محصولات مدرن و امروزی نزدیک نماید. البته به طور کلی خودروهای مینی، محصولات عامه پسندی نیستند و حتی در مدلهای معروف‌تر و گرانتر نظیر کیا پیکانتو نیز به سختی میتوانند تمامی سلایق را راضی نگاه دارند.

برند فونیکس در جدیدترین شرایط فروش اعلامی، خودروهای تیگو ۸ e پلاس، آریزو ۸ و ۶ پرو و اف ایکس را در دو بخشنامه عادی و طرح جایگزینی به روش نقدی و اقساطی از طریق نمایندگی‌های فروش خود عرضه می‌کند. این بخشنامه از ۱۴ مهر ۱۴۰۳ با واریز ۵۰ میلیون تومان در هنگام پیش ثبت‌نام قرعه کشی فعال است. برند فونیکس در جدیدترین شرایط فروش اعلامی، خودروهای آریزو ۸ و ۶ پرو و اف ایکس را در دو بخشنامه عادی و طرح جایگزینی به روش نقدی و اقساطی از طریق نمایندگی‌های فروش خود عرضه می‌کند. این بخشنامه از ۱۸ مهر ۱۴۰۳ با واریز ۵۰ میلیون تومان در هنگام پیش ثبت‌نام قرعه کشی فعال است. برند ام وی ام در جدیدترین شرایط فروش اعلامی محصولات خود را به روش نقدی و اقساطی عرضه می‌کند.

فرمان هم طبق ترند این روزها به‌شکل 3 پر دی‌کات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفته‌اند. تنها سدان حال‌حاضر مدیران‌خودرو با برند ام وی ام، آریزو 5 اف ال، تغییر قیمتی محدودی تجربه کرده است. در جدول زیر، نگاهی به قیمت خودروهای عرضه‌شده در مرحله جدید شرایط فروش ام وی ام می‌اندازیم.

در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است. طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراس‌اور، حجم‌دهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر داده‌اند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد. در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفره‌های عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شده‌اند. X77 نام کراس‌ اوور جدید نشان ام وی ام است که در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۳ رونمایی شده و قرار است به زودی در بازار عرضه شود. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد. دریچه‌های هوا در پنلی وسط داشبورد تعبیه شده‌اند و چندین دکمه پیانویی زیر دو دریچه مرکزی قرار دارند.

4 محصول ام وی ام اکنون با قیمت جدید و نقدی در اختیار متقاضیان قرار گرفته‌اند. بخشنامه فروش این خودروها از صبح سه‌شنبه 23 بهمن‌ 1403 در نمایندگی‌های مدیران خودرو واقع در سراسر کشور فعال شده است. شرکت مدیران خودرو قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین شریک کمپانی چری در ایران محسوب می‌شود که از حدود بیش از ۱۵ سال پیش (اواسط دهه ۸۰)، مونتاژ و عرضه محصولات این خودروساز چینی در ایران را بر عهده دارد. اما اگر قصد خرید یک شاسی بلند اتوماتیک خوش قیمت را دارید سری ایکس ۲۲ و ایکس ۳۳ می‌تواند با بازه قیمتی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گزینه جذابی برای شما باشد. در میان آگهی‌ها ام بی ام x۳۳ اس CVT مدل ۱۳۹۱ بدون رنگ با ۱۰۲ هزار کیلومتر کارکرد به چشم می‌خورد که قیمت آن حدود ۹۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، سری ام وی ام از محصولات مدیران خودرو یکی از خودروهای چینی حال حاضر در بازار ایران است که در سالهای اخیر با مدل های متنوع و قیمت مناسب توانسته توجه مشتریان زیادی را به سمت جلب کند.

انتظار می‌رود ام وی ام X33 کراس از نظر امکانات رفاهی و ایمنی ارتقای قابل‌قبولی را تجربه کرده باشد؛ بنابراین پرداخت این اختلاف قیمت برای گروهی از مشتریان توجیه‌پذیر خواهد بود. همچنین بد نیست اشاره کنیم که شرکت چری این خودرو را با موتور یک و نیم لیتری تنفس طبیعی و گیربکس اتوماتیک CVT هم عرضه کرده است که احتمالاً شانس واردات آن نسبت به نسخه توربو شارژ خیلی کمتر باشد. به نظر می‌رسد که تعویض گیربکس سی وی تی با گیربکس دو کلاچه، کاهش توان موتور را تا حد زیادی جبران کرده باشد و شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید باز هم حدود ۱۰ ثانیه ثبت شود و حداکثر سرعت آن هم به ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. نسخه دنده‌ای این خودرو به موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است و برای انتقال قدرت آن نیز از گیربکس پنج سرعته دستی استفاده شده است.

با مقایسه قیمت بازار و کارخانه این خودروها، می‌توان متوجه شد خرید کدام خودرو باعث می‌شود در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید یا پس از فروش آن در بازار آزاد، سود بیشتری به دست بیاورید. ام وی ام X5 جدیدترین محصول مدیران خودرو بر اساس چری X55 تولید می‌شود و به جای گیربکس CVT از مدل اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند. این خودرو در مقایسه با ساندرو ، پژو 207 ، 405 ، پرشیا، لیفان ، X22,x22pro و خیلی خودروهای چینی دیگر بسیار قدرتمند و با کیفیت تر است دلیلی که تولیدش متوقف شد این بود که با وجود این خودرو سایر محصولات مدیران خودرو مانند x22 pro و حتی آریزو 5 خریدار نداشتند . طراحی داخلی ام وی ام X33 جدید چندان تغییر نکرده به استثنای استفاده از غربیلک فرمان جدید، تحول چشمگیر دیگری در نمای داخل ایکس ۳۳ اس اسپرت AT مشاهده نمی‌شود.

در واقع طراحی این مدل ماشین‌ها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانم‌ها و جوانان تشکیل میدهند. این سلیقه خاص، بیش از آنکه به خشونت علاقه داشته باشد، چهره‌های بامزه و فانتزی را میپسندد و 110S هم با این چراغهای بانمک، سپرهای خندان و شیشه‌های بزرگ و استفاده از رنگ‌بندی متنوع قادر است نظر این قشر را به خود جلب نماید. بخصوص که 110S بدلیل عرضه بسیار محدودتر از امثال تیبا2 میتواند گزینه خاص و متفاوتی در این رنج قیمتی به چشم بیاید. این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد. روی داشبورد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو جدید شاهد دو نمایشگر دوال اسکرین یعنی نمایشگر مولتی مدیا دیجیتال ۱۰ اینچی و کلاستر دیجیتال ۱۰ اینچی هستیم.

در قسمت بغل نیز رینگ‌های جدید خودنمایی می‌کند اما تغییر ظاهری دیگری در نمای بیرونی خودرو احساس نمی‌شود. البته در این میان و از اواسط سال ۱۴۰۰ نسخه اکسلنت اسپرت این خودرو هم به بازار آمد که دارای کیت بدنه شامل سپر اسپرت جدید دیفیوزر عقب و رکاب‌های جانبی می‌شد. واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم‌حجم و همچنین وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. به‌عبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. ایکس 33 کراس که مدیران خودرو به ایران می‌آورد، در مناطق دیگر با نام اومودا 3 یا C3 در دسترس قرار خواهد گرفت.

در قسمت عقب نیز از چراغ‌های طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایش‌های روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد. کابین MVM X77 مدیران خودرو با مواد باکیفیت ساخته شده و صندلی‌های ارگونومیک به گونه قرار گرفته‌اند که فضای کافی برای سرنشینان عقب و جلو فراهم است. یکی از مهم‌ترین المان‌های داخل کابین، سیستم سرگرمی با صفحه نمایش بزرگ است که امکان اتصال به اندروید اتو و اپل کارپی را فراهم می‌کند. ایکس ۷۷ از یک موتور ۱.۵ لیتری توربو بهره می‌ برد که می ‌تواند حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند.

با این حال ام وی ام X33S نیوفیس از لحاظ فنی ارتقا پیدا کرده و چابکی بهتری نسبت به قبل از ارائه می‌دهد. کیفیت سواری آن تا حدودی رضایت‌بخش است و از لحاظ خدمات پس از فروش، قیمت قطعات یدکی و فرایند تامین لوازم در بازار چندان با مشکل مواجه نیست. اگر از آن دسته افرادی هستید که فروش سریع خودرو برایتان اهمیت زیادی دارد، باید بدانید برای فروش این خودرو باید صبر و حوصله بیشتری به خرج دهید. در طرح فروش فونیکس FX برقی، پیش پرداخت معادل ۶۰% بوده و الباقی قیمت نیز طی یک فقره چک یکماهه، از خریدار دریافت می‌شود. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمی‌رود.

توان تولید شده در این خودرو از طریق گیربکس دوکلاچه ‌تر به چرخ‌ های جلو انتقال داده می‌ شود. این گیربکس و موتور سه حالت رانندگی اقتصادی، اسپرت و نرمال را برای راننده فراهم می ‌کنند. مدلهای قبلی ام‌وی‌ام 110 علیرغم تشابه ظاهری با دوو ماتیز از سطح ایمنی بسیار پایین‌تری برخوردار بودند و در تست‌های تصادف عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان دادند. اما ام‌وی‌ام مدعی شده که در مدل S با تقویت بدنه و درب‌ها، ایمنی محصولش را ارتقاء بخشیده که افزایش وزن حدوداً 46 کیلوگرمی این نسخه نسبت به مدل قبلی میتواند شاهدی بر این ادعا باشد. هرچند تا زمانی که نتایج تست تصادف معتبری از این محصول مشاهده نشود نمیتوانیم در این مورد با اطمینان صحبت نماییم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *