ام وی ام جدید سواری

ام وی ام، لیست انواع خودروهای ام وی ام خودرو

در جدول زیر، نگاهی به قیمت خودروهای عرضه‌شده در مرحله جدید شرایط فروش ام وی ام می‌اندازیم. با مقایسه قیمت بازار و کارخانه این خودروها، می‌توان متوجه شد خرید کدام خودرو باعث می‌شود در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید یا پس از فروش آن در بازار آزاد، سود بیشتری به دست بیاورید. مدیران خودرو نماینده دو برند MVM و Chery در ایران است که البته هر دو این برندها از محصولات همین شرکت چینی هستند. ما در این متن به صورت اختصاصی، تنها قصد معرفی و بررسی پنج محصول برند ام وی ام موجود در کشورمان را داریم. مدیران خودرو فعلا در مورد قیمت رسمی ام وی ام ایکس 77 عددی را اعلام نکرده است اما حدس می‌زنیم که قیمت این خودرو در بازه 2 میلیارد تومان باشد.

نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهده‌دار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است. فرمان هم طبق ترند این روزها به‌شکل 3 پر دی‌کات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفته‌اند. با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظه‌ای اعمال شده و همان‌طور که انتظار می‌رود، چراغ‌های عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغ‌ها در عین حفظ الگوی چراغ‌های ایکس 22 به یکدیگر متصل شده‌اند تا طراحی هرچه هماهنگ‌تر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است. همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقره‌ای در پایین جا گرفته‌اند.

ام‌وی‌ام 550 به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز بود که ۱۳۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. ام‌وی‌ام 550 به امکانات رفاهی مناسبی مجهز بود که از جمله اون‌ها می‌تونیم به مواردی مانند نمایشگر دیجیتالی کیلومتر شمار، سیستم صوتی با 6 بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سانروف و… اشاره کنیم. این مدل تغییراتی در ظاهر و کابین داشت که باعث شد تا ظاهر این خودرو نسبت به مدل قبلی خود بسیار بهتر شود.

ام‌وی‌ام X33S نیوفیس، کراس‌اوور چینی که کلی تغییرات فنی و ظاهری داشته. این گیربکس جدید باعث شده تعویض دنده‌ها نرم‌تر و روان‌تر انجام بشه و شتاب اولیه خودرو هم بهبود پیدا کنه. در نمای ظاهری، چهره خودرو با جلوپنجره جدید و رینگ‌های جدید، جسورتر و جذاب‌تر شده. اما تغییرات تنها مختص به نمای جلو این خودرو نمی‌شود و فضای کابین نیز در مقایسه با نسل قبلی تحولات گسترده‌ای را به خود دیده است. دریچه‌های سیستم تهویه این خودرو طراحی جدید و جذابی را تجربه‌ کرده‌اند، نمایشگر با افزایش سایز به ۹ اینچ رسیده، دکمه‌های کنترلی تغییر چینش را تجربه کرده و همچنین یک فرمان D کات نیز جایگزین فرمان نسل قبلی خودرو شده است. علاوه بر تمام این تغییرات برخی از کلیدهای فیزیکی نیز از خودرو برداشته شده و به شکل لمسی در آمده‌اند که این مسئله باعث به‌روزتر شدن ام وی ام ایکس ۲۲ جدید شده است.

واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم‌حجم و همچنین وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. به‌عبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. همزمان با فرایند رونمایی، مدیران ارشد مدیران خودرو بلافاصله قیمت فروش X22 پرو را برابر با ۵۸۰ میلیون تومان اعلام کرده‌اند که در بازار آشفته محصولات داخلی و در برابر برخی رقبای تولیدی شرکت‌های خودروسازی دولتی، رقم منطقی و رقابتی به نظر می‌رسد. فروش این خودرو از همین امروز، ششم آذر ماه آغاز شده و خریداران می‌توانند در راستای تملک X22 پرو جدید از طریق شرکت مدیران خودرو اقدام کنند. ناگفته نماند که نمای داخلی این خودرو نیز کاملا دستخوش تغییر شده و ضمن بهره‌گیری از تریم داخلی دو رنگ و سبک طراحی راننده محور، از المان‌های طراحی نوین و مشترک با سایر خودروهای جدید مدیران خودرو بهره می‌گیرد.

ام‌وی‌ام 315 جدید هم میتواند خودرو خوبی باشد و هم بد، و این بستگی به نوع کاربری و سلیقه شخصی شما خواهد داشت. اما اگر شتاب و هندلینگ و خصلت‌های اسپرتی ماشین برایتان از اهمیت بالاتری برخوردار است و قصد دارید در هنگام فروش، ماشینتان به سرعت به پول نقد تبدیل شود، این محصول یک انتخاب بد برای شما خواهد بود. خوشبختانه مدیران خودرو نسخه دنده دستی ام وی ام X22 Pro را با پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته روانه بازار خواهد کرد.

همچنین با توجه به اینکه خودرو MVM X77 در فاز نهایی خود قرار دارد، حدس می‌زنیم که فروش آن در اوایل سال جاری آغاز و به زودی راهی بازار شود. داشبورد مدرن این کراس اوور با صفحه نمایش لمسی 14.8 اینچی همراه شده تا به راننده امکان کنترل امکانات مختلف را بدهد. سیستم صوتی داخلی باکیفیت بوده و تجربه‌ای لوکس و بی‌نظیر ارائه می‌کند.

با افزایش قدرت تولید و واردات مدل های مختلف ام وی ام در کشورمان ایران و حضور نماینده های فروش قدرتمند از جمله آسیا خودرو، خودروهای متنوعی به بازار عرضه شد که علاقه مندان توانستند از بین تنوع قیمت انواع مدل های mvm بهترین انتخاب خود را انجام دهند. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتی‌مدیا، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. شرکت مدیران خودرو قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین شریک کمپانی چری در ایران محسوب می‌شود که از حدود بیش از ۱۵ سال پیش (اواسط دهه ۸۰)، مونتاژ و عرضه محصولات این خودروساز چینی در ایران را بر عهده دارد.

شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر برساعته. قیمت انواع مدل های mvm از ابتدا به دلیل نوسان پایین خود در رقابت با سایر ماشین های خارجی موجود در بازار ایران، موفق تر بوده و در نتیجه شرکت مدیران خودرو آمار فروش بالایی از طریق این گروه داشته است. این خودرو دارای جلوپنجره بزرگ و کشیده، چراغ‌های جلوی LED و سپر اسپرت بود. نمای جانبی 110S هم ساده و جذاب بود و نمای عقب اون هم شباهت زیادی به مدل قبلی داشت. داشبورد و فرمان جدید، رنگ‌بندی جدید نارنجی و مشکی، و گیربکس اتومات 4 سرعته، همگی باعث شده‌اند که فضای داخلی 315 پلاس مدرن‌تر و دلنشین‌تر بشه. یه سری آپشن جدید هم به 315 پلاس اضافه شده که خیلی کاربردی هستند، مثلاً دی لایت و اتولایت، سیستم کنترل پایداری (ESP)، مانیتور 8 اینچی جدید، 2 حالت رانندگی (اکو و اسپرت)، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایر (TMPS)، فرمان برقی، سانروف برقی و گرمکن آینه بغل.

همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند. در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. من مرتضی قانع هستم، متولد 1373 در اراک، دانش آموخته مهندسی کامپیوتر و مدیریت بازرگانی.

در این بین میتوان از کیفیت سواری 315 به عنوان یکی از نکات مثبت ماشین یاد کرد؛ هرچند این سواری نرم باعث شده که در سرعت‌های بالاتر مقداری حس ناپایداری در پیچ‌ها به راننده منتقل شود. پس به نوعی میتوان گفت ام‌وی‌ام 315 جدید علیرغم ظاهر اسپرتش رفتاری خانوادگی دارد و میتواند برای استفاده خانواده‌های جوان و کم جمعیت و یا افرادی که خیلی اهل رانندگی هیجانی نیستند کارآمد باشد. پیشرانه آن یک موتور 4 سیلندر 2 لیتریه که 139 اسب‌بخار قدرت و 182 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنه.

مدیران خودرو 777 به محض اعلام قیمت ام وی ام ایکس 5، اطلاعات مربوط به قیمت و زمان فروش رسمی این خودرو را به اطلاع مخاطبان و متقاضیان خواهد رساند. اما در مورد قیمت احتمالی ام وی ام ایکس 5 نیز باید گفت که هنوز به طور رسمی از سوی مدیران خودرو هیچ رقمی اعلام نشده در حالی که قاعدتا باید با مدل ایکس 55 تفاوت قیمت داشته باشد. ام وی ام ایکس 5 در کابین نیز با تغییراتی همراه شده که به نظر می‌آید طراحان خواسته‌اند آن را لوکس‌تر نشان دهند و به برادران بزرگ‌تر یعنی تیگو 7 و تیگو 8 نزدیک‌تر شوند. این کراس‌اوور جمع و جور و چابک از جمله خودروهای محبوب در بازار جهانی است که چند روز قبل هم توانست از مرز 1 میلیون دستگاه صادرات نیز عبور کند.

البته هنوز هم پژو 206 و برادر فیس‌لیفت شده‌اش یعنی 206 پلاس یا همان 207i حضور پررنگی در بازارمان دارند اما چند سالی است که در این رده قیمتی، رقیبی بنام ام‌وی‌ام 315 در مقابل گربه فرانسوی قد علم کرده. با این حال، فروش قابل قبول این مدل در بازار نشان از اعتماد نسبی مردم به 315 جدید دارد.بعد از عرضه ام وی ام 315 توسط مدیران خودرو نسخه اتوماتیک این خودرو به نام ام وی ام 315 پلاس عرضه شد. این خودرو در بازار چین چری تیگو 5x  مشهوره و نسخه فیست فلیفت شده‌ی ۲۰۲۱ این خودرو را مدیران مونتاژ و به اسم ام‌وی‌ام x55pro در بازار ایران عرضه کرد. شرکت مدیران خودرو برای ام‌وی‌ام x55 پرو از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ استفاده کرده که نسبت به نسخه قبلی، 9 اسب بخار قوی‌تر و 20 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری داره. این افزایش قدرت و گشتاور، باعث شده که این خودرو شتاب‌گیری و کشش بهتری داشته باشه. ام‌وی‌ام 550 در تست ایمنی موسسه چینی C-NCAP موفق به کسب 4 ستاره ایمنی شده بود.

قیمت انواع مدل های mvm موجود در بازار ایران مانند بسیاری از دیگر شرکت های خودروسازی و فروش، همواره در افتان و خیزان است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به خرید و استفاده از خودروهای mvm ایرانی دارند می توانند با آگاهی از شرایط فروش اقساطی mvm از چنین بازار غیرقابل پیش بینی بهترین سود را ببرند. آسیا خودرو سعی کرده است تا با ارائه دقیق ترین اطلاعات از مشخصات و قیمت انواع مدل های خودروهای ام وی ام، این دغدغه را برطرف نماید.

در نمای بیرونی، چراغ‌های جلو و عقب، سپرها و سپر عقب طراحی جدیدی پیدا کردند. کابین ام‌وی‌ام 315 جدید نسبت به مدل قبلی تغییرات اساسی را تجربه کرده و حالا با چیدمانی کاملاً متفاوت، فضایی شیک و اسپرت را پیش رویمان قرار داده است. بگذریم؛ در هر صورت میتوان از کابین 315 جدید به عنوان یکی از زیباترین‌های این رده قیمتی یاد کرد. شرکت مدیران خودرو شب گذشته طی یک مراسم رسمی در حضور خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو، از X22 جدید که با پسوند پرو (Pro) شناخته می‌شود، رونمایی کرد. این خودرو در نمای جلو از طراحی کاملا نوین و منطبق بر زبان طراحی جهانی مشترک با برندهایی چون سیتروئن و نیسان بهره می‌برد. طراحی بخش جلو، از سیستم روشنایی در روز LED باریک تشکیل شده است که سیستم روشنایی اصلی خودرو در پایین آن قرار دارد.

همچنین، در نمایندگی خیری ۳۷۷ امکان تست درایو برای تجربه رانندگی قبل از خرید فراهم است. استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ‌۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میان‌رده چینی در ام ‌وی ‌ام X77 باشیم. همان طور که انتظار داشتیم، مشخصات فنی ام وی ام ایکس‌۷۷ تفاوت اساسی با تیگو‌۷ نسل اول ندارد. البته برخی اصلاحات و ارتقای نرم‌افزاری روی پیشرانه این خودرو صورت گرفته تا توان بیشتری را به‌صورت دقیق‌تر به چرخ‌های جلو منتقل کند. همچنین گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته حالا از نوع روغنی شده تا استهلاک کمتری داشته باشد و عملکرد روان و دقیق‌تری نسبت به نمونه‌های خشک از خود نشان دهد. اما اگر قصد خرید یک شاسی بلند اتوماتیک خوش قیمت را دارید سری ایکس ۲۲ و ایکس ۳۳ می‌تواند با بازه قیمتی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گزینه جذابی برای شما باشد.

این المان‌ها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را به‌وجود آورده‌اند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن. نمای داخلی ام وی ام X22 پرو، یکی دیگر از تمایزهای نوین این مدل جدید را به نمایش می‌گذارد. داشبرد خودرو به طور کلی تغییر یافته و حالا با زاویه گرفتن بخش مرکزی داشبورد به سمت راننده، طراحی راننده‌محور دارد. نمایشگر سیستم مولتی مدیا به ابعاد ۹ اینچ افزایش یافته است تا با حذف بیشتر کلید‌های کنترلی، شباهت بیشتری به محصولات خانواده لوکس‌تر چری پیدا کند. انتقاد وارده به این سبک طراحی عدم دگرگونی در نمای عقب خودرو است که برخلاف چهره، بدون تغییر باقی مانده است.

ظاهرا قرار است ام وی ام ایکس 5 از سال آینده یعنی 1404 به بازار ایران عرضه شود در حالی که تولید ایکس 55 نیز به موازات آن ادامه خواهد یافت. گفته شده ایکس 5 اوایل تابستان به صورت رسمی معرفی می‌شود و بنابراین باید در تابستان سال 1404 منتظر عرضه آن به بازار باشیم. ام وی ام X22 Pro MT یکی از کراس‌ اوور های پرطرفدار در بازار ایران است که به دلیل طراحی مدرن، مصرف سوخت مناسب و امکانات به‌ روز، انتخابی عالی برای خانواده‌ ها و افراد جوان محسوب می‌ شود. اگر قصد خرید یکی از خودرو های ام وی ام را دارید، اطلاع از قیمت‌ های به‌روز و شرایط فروش اهمیت زیادی دارد. در این مقاله، لیست جدیدترین قیمت‌ ها، رنگ‌ های قابل سفارش و زمان تحویل خودرو های ام وی ام را بررسی می‌ کنیم.

البه باید تاکید کرد که این ستاپ ویژه رانندگی درون شهری و ارائه حداقل مصرف سوخت برای این کراس‌اوور سایز کوچک به اجرا درآمده است. تقویت بدنه (در قسمت درب‌ها)، بهبود طراحی دیسک و صفحه،کاهش مصرف سوخت از جمله تغیرات فنی این خودرو بود. ام وی ام 315 صندوقدار نیوفیس یک خودروی اقتصادی است که با قیمت نسبتاً مناسبی در بازار ایران عرضه می‌شد. این خودرو یک سدان جمع‌وجور با محور محرک جلو و گیربکس 5 سرعته دستی است. پیشرانه آن یک موتور 4 سیلندر 2 لیتریه که 139 اسب‌بخار قدرت و 180 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنه.

ام وی ام ایکس 33 کراس به‌نوعی به‌عنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. به‌عبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را می‌توان نسخه‌ای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد. موتور این خودرو همگی ۱.۵ لیتری و ۴ سیلندره و در گیبربکس‌های ۵ دستی و ۴ دنده اتوماته.

شرکت مدیران خودرو قصد دارد در آینده نه چندان دور نسخه جدیدی از کراس اوور ام وی ام ایکس ۲۲ پرو را به بازار کشور عرضه کند. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو ۴ سال قبل روانه بازار کشور شد و طی این مدت به فروش ۵۰ هزار دستگاه در بازار کشور دست پیدا کرد که تا پیش از آن هیچ‌یک از کراس اوورهای ارائه شده توسط مدیران خودرو نتوانسته بودند به این میزان فروش دست پیدا کنند. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا ام وی ام X22 جدید می‌تواند راه برادر بزرگ‌تر خود را ادامه دهد یا خیر. ام وی ام X22 پرو ابتدا با پیشرانه ۳ سیلندر توربو به حجم ۱ لیتر به بازار عرضه شده است که از گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ ضریب دنده ازپیش‌تعیین‌شده بهره می‌گیرد. این پیشرانه جمع و جور با قدرت و گشتاور نه‌چندان جذاب آن هم با گیربکس CVT در زمینه لذت سواری و شتاب‌گیری با انتقادهای بسیاری همراه شده است.

حتی مدل اولیه ام‌وی‌ام 315 هم علیرغم برخی ناهماهنگی‌ها در طراحی، خودرو خوش‌قیافه‌ای به حساب می‌آمد و حداقل به نسبت رقبای قیمتی‌اش میتوانست نمره قبولی را به راحتی دریافت کند. اما در نسخه فیس‌لیفت، طراحان ام‌وی‌ام موفق شدند همان اشکالات اندک راهم برطرف سازند و با استفاده از چراغها، سپر و جلوپنجره جدید، به شکل و شمایل بسیار پخته‌تری در دماغه خودرو دست یابند. البته تغییرات ظاهری نسخه جدید در بخش‌های دیگری نظیر استفاده از LED در چراغهای عقب و بازطراحی سپر عقب ادامه داشته اما عمده تفاوت‌ها در قسمت جلویی صورت گرفته است. همچنین در این بین تیپ‌های مختلفی نظیر اسپرت (با تزئینات بدنه کرومی و فلاپ‌های مشکلی پیرامونی) و پس از آن اسپرت اکسلنت با روف‌رک‌های بر روی سقف به بازار عرضه شدند. بر خلاف نمای جلو و فضای کابین، نسل جدید ام وی‌ام ایکس ۲۲ تغییر زیادی را در نمای عقب تجربه نکرده است. تنها تحولی که این خودرو در قسمت عقب به خود دیده این است که چراغ‌های مه شکن زیر سپر عقب تعبیه شده و همچنین دو خروجی اگزوز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری تیگو بود. زیر کاپوت ام‌وی‌ام 315 جدید یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌تر گشتاور تولید نماید.

به طور کل طراحی ظاهری ام وی ام ۳۱۵ اسپرت اکسلنت، گرچه چندان مهیج و چشم‌نواز به نظر نمی‌رسد اما توانسته گوی سبقت را از بسیاری محصولات مشابه و هم‌‌قیمت داخلی برباید. دنا ام وی ام ۳۱۵ موجود در بازار به اسپرت اکسلنت و پلاس خلاصه می‌شوند و هر دو از همان پیشرانه‌ای ۱.۵ لیتری استفاده می‌کنند که در همه تیپ‌های این هاچبک از سال ۹۱ تا کنون نصب شده است. براساس آنچه در جدول بالا می‌بینیم، فقط ام‌وی‌ام X55 پرو با مدل 1403 به مشتریان عرضه شده است. به نظر می‌رسد آریزو 5 اف ال بیشترین شانس را برای برنده شدن از سوی مخاطبان داشته باشد. تعداد عرضه این خودرو زیاد است و بخشنامه فروش نیز تا زمان تکمیل ظرفیت فعال خواهد ماند. از سوی دیگر، ثبت‌نام ام‌وی‌ام X33 کراس اتوماتیک نیز شانس برنده شدن بالایی خواهد داشت.

زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت. همان‌طور هم که گفته شد قیمت خودرو بین ۱و نیم  تا ۲ میلیارد تومان تعیین می‌شود. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

این ماشین با الهام از نیسان ماکسیما طراحی شده و فضای داخلی جاداری داره. صندلی‌های اون راحتن اما تو پیچ و خم‌ها بدن سرنشینان رو به خوبی نگه نمی‌دارن. تعلیق این ماشین نرمه و بعضی از مالکان اون ترجیح می‌دن کمک‌های اون رو با نمونه‌های اسپرت‌تر تعویض کنن. ام وی ام X55 با 6 ایربگ تو تست تصادف موسسه چینی C-NCAP، 4 تا ستاره از 5 رو گرفت. تو کل، عملکرد خوبی داشت، ولی تو تست تصادف از جلو و بغل، یه کم ضعیف بود.

مینی کراس‌اوور ام وی ام X22 چهار سال پیش از سوی شرکت مدیران خودرو روانه بازار کشور شد. خودرویی که بر پلتفرمی مشترک با ام وی ام ۳۱۵ بنا شده بود اما به لطف بهره بردن از زبان طراحی جدید و جوان پسندانه، تفاوت‌های بسیاری با سایر محصولات وقت مدیران خودرو از خود نشان داد و موفق شد تاکنون در رقم قابل توجه ۵۰ هزار دستگاه به فروش برسد. ام‌وی‌ام 110S به یه پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر مجهز بود که 68 اسب‌بخار قدرت و 91 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. عملکرد پیشرانه 110S قابل قبول بود و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت اون ۱۸ثانیه بود. مدیران خودرو نماینده شرکت چینی چری در ایران است که از سال ۱۳۸۱ نسبت به واردات ماشین، قطعات و در ادامه مونتاژ محصولات ام وی ام در منطقه‌ای مخصوص از ارگ جدید شهر بم اقدام کرده است. محصولات چینی به دلیل قیمت پایین در رقابت با سایر ماشین‌های خارجی موجود در بازار ایران، موفق‌تر بوده و در نتیجه، آمار فروش بالایی هم دارند.

سبک طراحی طبق معمول از نمایشگرهای یکپارچه مالتی‌مدیا با نمایشگر کیلومترشمار به حالت شناور بهره می‌برد که جلوه فناورانه و زیبایی‌شناختی کابین را ارتقا بخشیده است. اما شباهت ام وی ام X77 با تیگو ۷ تنها از نمای بغل است و چهره قسمت عقب این خودرو به طور کلی تغییر کرده است. اصلاحات صورت‌گرفته روی چهره، به‌ویژه با حضور جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های دی‌لایت نواری و طراحی جدید سپر بسیار مدرن جلوه می‌کند و هماهنگی قابل قبولی با اتاق پیدا کرده است. در قسمت عقب نیز از چراغ‌های طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایش‌های روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد.

این خودرو به امکانات ایمنی مناسبی مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) و… مجهز بود. ام‌وی‌ام 550 خودرویی با طراحی مدرن، فضای کابین مناسب، پیشرانه قدرتمند و امکانات رفاهی کافی بود. ام وی ام ایکس ۲۲ پرو با یک پیشرانه ۱.۵ لیتری روانه بازار می‌شود، اما ظاهرا ام وی ام X22 جدید تغییر موتور را تجربه کرده و با یک پیشرانه ۱ لیتری که توانی برابر با ۱۰۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر به تولید می‌رساند پا به جاده‌های کشور خواهد گذاشت. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلو بر عهده یک جعبه دنده سی وی تی ۹ سرعته خواهد بود. پیشرانه در نظر گرفته شده برای این خودرو منجر به کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خودرو خواهد شد. با توجه به این موضوع مشخص می‌شود که استفاده از چنین اتومبیل‌هایی سرانه مصرف سوخت را پایین خواهد آورد.

اما مدیران خودرو خبر از ورود نسخه جدیدی از ام وی ام X22 پرو در سال جاری داده است که در نمای عقب نیز متمایز خواهد بود. مدیران خودرو مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش برخی از محصولات چری چین را با دو برند MVM و CHERY در بازار ایران بر عهده دارد. همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ‌۷ است که حالا به صورت کلی فیس‌لیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. البته باید اشاره کنیم که چری تیگو‌ ۷ در زمان خودش طراحی مدرنی ارائه می‌داد و این طراحی مدرن باعث شده تا بعد از چند سال همچنان بدنه نسبتا زیبا و جذابی برای مشتریان امروزی داشته باشد و استایل این خودرو همچنان در مقایسه با محصولات روز چندان مورد انتقاد واقع نشود. از جمله دنده‌ای لاکچری، دنده‌ای ساده، دنده‌ای اسپرت، اتوماتیک ساده، لاکچری، اسپرت و اتوماتیک، اسپرت اکسلنت. تیپ «اسپرت اکسلنت» ویژگی‌های هردو تیپ «اسپرت» و «اکسلنت» رو باهم داره و تیپ «لاکچری» هیچکدوم از این ویژگی‌ها رو نداره.

از سال ۹۹، ام وی ام ۳۱۵ پلاس با گیربکس اتوماتیک عرضه می‌شود و با مشخصات فنی جدید شتابش کُندتر شده و مصرف سوختش هم کمی بالاتر رفته است. پس از موفقیت و فروش ماتیز در کشورمان و توقف تولید آن در چین، مدیران خودرو با توجه به تقاضای بازار و همکاری با چری در قدم اول، تصمیم به واردات ماشینی شبیه به ماتیز کرد که نتیجه آن، ام وی ام 110 شد. در واقع MVM 110 اولین محصولی بود که توسط این شرکت، وارد خیابان‌های ایران شد. اندازه و ابعاد ام وی ام X77 شامل 4505 میلی متر طول، 1840 میلی متر عرض و 1669 میلی متر ارتفاع است و فاصله محوری این خودرو به 2650 میلی متر و وزن خالص آن به 1480 کیلوگرم می‌رسد. استفاده از چراغ‌های ال ای دی باریک و جلو پنجره درشت در طراحی ظاهری این محصول، حسابی چهره آن را درشت و ایرانی پسند کرده است. همچنین رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی و رنگ‌بندی جذاب و طراحی اسپرت چراغ‌های خطر، از مهم‌ترین فاکتورها در طراحی ظاهری این کراس اور جدید چینی به حساب می‌آیند.

این تیپ از نظر ظاهری، با کیت بدنه شامل سپر جدید جلو، دیفیوزر جدید عقب و رکاب‌های جانبی، متمایز شده همچنین، سنسورهای عقب در این تیپ مجددا اضافه شده‌. در کابین تیپ اکسلنت اسپرت، از چرم قهوه‌ای استفاده شده و برخی از جزییات کابین با رنگ طلایی تزیین شده‌اند. نسخه مونتاژ شده در ایران، مجهز به موتور 2 لیتری و گیربکس 5 دنده دستی است که از سال ۱۳۸۹ به فروش می‌رسد. ام وی ام ۳۱۵ محصول دیگر مدیران خودرو است که در دو کلاس هاچ‌بک و صندوق‌دار به تولید رسیده؛ البته مدل صندوق‌دار آن دیگر مونتاژ نمی‌شود. مشخصات فنی و موتور هر دو این مدل‌ها، یکسان بوده و تفاوت آن‌ها در بدنه ماشین است. چند سال پس از تولید ام وی ام 110 چری با هدف جذب مشتری بیشتر، تصمیم به اعمال تغییراتی مخصوصا در ظاهر این محصول گرفت و نتیجه آن MVM 110 S شد که در واقع نسخه فیس لیفت شده محصول شماره یک مدیران خودرو است.

در طراحی MVM X33 کراس به‌وضوح می‌توان شباهت‌ها به اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دی‌لایت‌های کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شده‌اند که تریم کرومی آن به‌خوبی خودنمایی می‌کند. وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغ‌های اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفته‌اند.

به دلیل عدم تولید گسترده انواع مدل های ام وی ام در کشورمان، سال های سال مجبور بوده ایم تا خودروهای قدیمی را سوار شده و هربار به امکانات اندک اضافه شده آنها افتخار کنیم. در بخش جلو، چراغ‌ها بسیار شبیه تیگو 7 پرو شده‌اند و جلوپنجره هم به کلی تغییر کرده و به همین دلیل سپر جلو نیز با شمایل تازه‌ای ساخته شده است. ام وی ام X5 در واقع با ست‌آپ جدیدتری در قوای محرکه نسبت به مدل پایه یعنی ایکس 55 معرفی شده که در بازار چین به عنوان تیگو 4 هم شناخته می‌شود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم.

این تغییر در کنار سپر جدید در عقب، آینه‌های جانبی مشترک با آریزو ۵ و جلوپنجره سه بعدی کهکشانی جدید (مشابه با کراس‌اوور جدید چری تیگو ۸ پرو)، بزرگ‌ترین تغییرات اعمال شده بر سبک طراحی خارجی X22 پرو جدید است. این خودروها توسط شرکت مدیران خودرو که نماینده محصولات چری در ایرانه، تولید و عرضه می شه. خودروهای ام وی ام با توجه به قیمت مناسب، امکانات نسبتاً خوب و خدمات پس از فروش گسترده، مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته. مدل‌های هاچبک و سدان ام وی ام ۳۱۵ توسط شرکت مدیران خودرو در سال ۹۱ روانه بازار کشورمان شد، اما خودرو ۳۱۵ سدان موفقیت چندانی نداشت و خیلی زود با بازار ایران خداحافظی کرد.

چراغ باریک لبه کاپوت از نوع LED تنها نقش سیستم روشنایی در روز را بازی می‌کند. به همین دلیل سیستم روشنایی اصلی به شکاف بزرگ گوشه دو سپر منتقل شده است تا از دیدگاه زبان طراحی پیرو خودروهای مطرح دیگری چون جیپ چروکی، سیتروئن C4 کاکتوس و نیسان جوک باشد. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

ام‌وی‌ام X22 به امکانات رفاهی مناسبی مجهزه که از جمله اون‌ها می‌تونیم به مواردی مانند نمایشگر دیجیتالی کیلومتر شمار، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، سانروف و… اشاره کنیم. ام‌وی‌ام X22 پرو، کراس‌اوور کوچک و خوش‌قیمتی که با دو تیپ اتوماتیک اکسلنت و اتوماتیک IE وارد بازار ایران شد، تغییرات فنی و ظاهری زیادی نسبت به نسخه قبلی خود داشته.مهم‌ترین تغییر فنی، استفاده از موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ به جای موتور 1.5 لیتری 4 سیلندره. این موتور جدید مصرف سوخت کمتری داره و شتاب و قدرت بیشتری هم تولید می‌کنه. تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد.

نمای جانبی 550 هم ساده و جذاب بود و نمای عقب اون هم شباهت زیادی به 530 داشت. صندلی‌های جلو راحت بودن و فضای کافی برای سرنشینان ردیف دوم هم وجود داشت. گیربکس ام وی ام ایکس 55 پرو از نوع 9 سرعته CVT که با موتور توربوشارژ خیلی خوب هماهنگ میشه.

البته حالت L تو جعبه‌دنده وجود داشت که امکان حرکت با سرعت یکنواخت تو شیب‌های تند رو فراهم می‌کرد. این گیربکس نسبت به مدل قبلی که «دستی» بود، تعویض دنده‌هاش نرم‌تر و روان‌تره و شتاب اولیه خودرو رو هم بهتر کرده. ام وی ام 550 دیگر محصول سدان کامپکت چری است که که در دو نسخه دستی و اتومات، توسط مدیران خودرو عرضه می‌شود. تجهیزات رفاهی MVM 550 تا حد زیادی در حد امکانات مدل 530 است؛ در واقع این دو ماشین، بیشتر در طراحی ظاهری و داخلی با هم تفاوت دارند. کمپانی چری این اتومبیل را به چراغ‌های جلو نازک و همچنین سپر جلو جدیدی مجهز کرده است.

تریم داخلی ام وی ام X22 پرو در نمونه‌های پیشین به نوع دو رنگ نارنجی مشکی تغییر یافته بود، اما در نسخه مورد بررسی، داشبرد سراسر به رنگ مشکی با تزئینات مشکی پیانویی و طرح فیبرکربن مات درآمده که کمی با پوشش دو رنگ رودری‌ها و صندلی‌ها در تضاد است. این مدل از آریزو ۵ اف ال با طراحی مدرن، امکانات بیشتر و پیشرانه‌ ای اقتصادی، یکی از گزینه‌ های محبوب در میان خودرو های سدان به شمار می‌ آید. طراحی لایه‌ای و فرم سراسری دریچه‌های تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ می‌تواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند. نقاط قوت ام وی ام 530 رو میشه از فضای داخلی جادار، صندلی‌های راحت و نقاط ضعف ام وی ام 530 طراحی قدیمی،کمبود قطعات یدکی،، جعبه‌دنده اقتصادی دانست. کیلومترشمار پشت فرمان حالتی اسپرت دارد و حس هیجان را در راننده به وجود می‌آورد. متریال داشبرد و رو‌دری‌ها نیز گرچه با‌کیفیت نیستند، اما سطح کیفی آنها در قیاس با رقبای هم‌رده قابل قبول ارزیابی می‌شود.

همچنین، شرایط فروش آسانی که شرکت متولی ایرانی برای این خودرو فراهم کرد، به محبوبیت آن کمک زیادی کرد. X55 در واقع نسخه چینی Tiggo 5x هست که از سال 2017 در بازار چین عرضه می‌شه. این خودرو در بازارهایی غیر از چین هم با نام‌های مختلف فروخته می‌شه، مثلاً تیگو4 تو روسیه و اکوادور و اسپانیا. ام‌وی‌ام X55 روی پلتفرم T1X چری ساخته شده که از دانش فنی جگوار-لندرور و کوروس بهره می‌بره. این خودرو از پیشرانه مشترک با تیگو7 بهره می‌بره و تو دو تیپ اکسلنت و اکسلنت اسپرت عرضه می‌شه. یکی از ویژگی‌های جالب X55داشتن ساعت هوشمنده که می‌تونی ازش برای کنترل قفل درب‌ها، شیشه‌ها و موتور خودرو استفاده کنی.

مدل X55 Pro با طراحی اسپرت و پیشرانه قدرتمند، تجربه‌ ای عالی از رانندگی ارائه می‌ دهد. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمی‌رود. همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، می‌توانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم. حالت اسپرت کنسول میانی ام وی ام ۳۱۵ که با اشکال هندسی و خطوط شکسته ترسیم شده، حالتی مهیج و جوان‌پسند به این هاچبک خانوادگی می‌دهد. مجموعه ادوات روی داشبرد شامل دریچه‌های خروجی سیستم تهویه مطبوع ضمن داشتن طراحی متمایز، هماهنگی بیشتری با طرح داشبرد دارند. فرمان به نوع دی‌کات (D-Cut) تغییر شکل یافته است و نشانگرهای پشت فرمان نیز از نمونه آنالوگ در جهت متضاد، جای خود را به دو نمایشگر آنالوگ دوار شبیه به خانواده ام وی ام X33 داده است که از دیدگاه بصری مقبولیت بیشتری میان خودرودوستان دارد.

این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سی‌وی‌تی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده می‌شود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

نسل جدید ام وی ام ایکس ۲۲ از نظر طراحی ظاهری نیز نسبت به نسخه قبلی تغییراتی را تجربه کرده است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت. در واقع شتاب اولیه این ماشین برای استفاده‌های شهری کافی است و در جاده هم میتواند تا حدودی راضی کننده باشد اما در سربالایی‌ها و سبقت‌گیری‌ها نباید توقع واکنش‌ سریعی از پدال گاز داشته باشید. البته قدرت و گشتاور 315 به نسبت ابعاد و وزن اتومبیل خیلی هم ضعیف نیست اما ضرائب سبک جعبه دنده، که در جهت پایین آوردن مصرف سوخت بدین شکل طراحی شده‌، از شتاب و کشش ماشین کاسته است. ام‌وی‌ام X22 در تست ایمنی موسسه چینی C-NCAP موفق به کسب ۴ ستاره ایمنی شده است. این خودرو به امکانات ایمنی مناسبی مانند سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA) و… مجهزه.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *