قیمت کارخانه ام وی ام ایکس 33 کراس MVM X33 Cross اعلام شد + جدول قیمت تکراتو
با وجود این، در نمای عقب MVM X33 کراس تغییر قابل ملاحظهای اعمال شده و همانطور که انتظار میرود، چراغهای عقب سرتاسری به آن اضافه شده است. در این ناحیه شاهدیم که چراغها در عین حفظ الگوی چراغهای ایکس 22 به یکدیگر متصل شدهاند تا طراحی هرچه هماهنگتر با ترند کنونی باشد. ام وی ام ایکس 33 جدید از لحاظ طراحی داخلی نیز تغییر زیادی را تجربه نکرده است و از مهمترین تغییرات این بخش میتوان به غربیلک فرمان جدید اشاره کرد. ضمن این که طراحان برای تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو تزئینات طلایی رنگ را در نظر گرفتند تا این خودرو نسبت به مدل اسپرت متمایز شود. علاوه بر این، مدیران خودرو در اواسط سال 1400 نسخه اکسلنت اسپرت آن را نیز به بازار عرضه کرد که از کیت بدنه با رکابهای جانبی، دیفیوزر عقب و سپر اسپرت جدید بهره میبرد.
این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنلهای درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده میشود. ضمناً طرح لوزیمانندی که روی آینههای بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودریها و قسمت وسط داشبورد پیادهسازی شده است. ام وی ام ایکس 33 اس جدید یا نیوفیس به عنوان سومین نسخه فیس لیفت شاسی بلند چینی تیگو 3 به شمار میرود که در سال 2020 میلادی به بازار عرضه شد. شرکت مدیران خودرو نیز به عنوان عرضهکننده محصولات ام وی ام و چری در بازار ایران تصمیم گرفت تا در سال 1399 این نسخه جدید را به جای نسخه قبلی ام وی ام X33s به بازار عرضه کند.
ام وی ام X33 کراس پیشرانه متفاوتی نسبت به نسلهای قبل از خود دارد و البته براساس پلتفرم متفاوتی توسعه یافته است. می توان گفت که ام وی ام X33 کراس نسخه ارتقا یافته و بهبود یافته از ام وی ام X22 پرو محسوب میشود. ام وی ام X33 کراس اتوماتیک شرکت مدیران خودرو به پیشرانه 1 لیتر توربو سه سیلندر مجهز است که توان تولید 112 اسببخار قدرت و 150 نیوتنمتر گشتاور را دارد. پیشرانه این خودرو مثل دیگر پیشرانههای چری تکنولوژی AVL اتریش را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT با 9 دنده مصنوعی به چرخهای جلو میرسد. از وسط تا گوشه چپ داشبورد این خودرو دو نمایشگر متصل به یکدیگر قرار گرفتهاند که تلاش شده است تا حد ممکن شبیه به نمایشگرهای دوگانه یکپارچه جدید باشند. نمایشگر مرکزی با اندازه قابل قبول، به سیستم اطلاعات و سرگرمی تعلق دارد و نمایشگر پشت فرمان عهدهدار نمایش اطلاعات ضروری به راننده است.
ام وی ام ایکس ۳۳ کراس بهنوعی بهعنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس ۳۳ از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. بهعبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را میتوان نسخهای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس ۲۲ پرو هم برشمرد. تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید میکند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سیویتی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده میشود.
واضح است که ایکس ۳۳ کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کمحجم و همچنین وزن ۱.۳ تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد. بهعبارتی دیگر، ایکس ۳۳ کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. واضح است که ایکس 33 کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کمحجم و همچنین وزن 1.3 تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. بهعبارتی دیگر، ایکس 33 کراس نمونه بارز یک کراس اوور چینی شهری جمع و جور برای خودروسواران ایرانی است. کراس اوور جدید مدیران خودرو با نام MVM X۳۳ کراس بهواسطه نمایشگاه خودرو شانگهای برای خبرنگاران ایرانی عازم به چین بهنمایش گذاشته شده است.
قیمت X۲۲ دنده ای اسپرت لاکچری، شاسی بلند مدیران خودرو نیز به ۵۴۵ میلیون تومان رسیده است. این خودرو پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. قیمت این خودرو قطعا بالاتر از ام وی ام X22 پرو خواهد بود و این یعنی قیمتی بالاتر از ۱ میلیارد تومان را برای این کراس اوور خواهیم داشت.
البته انتظار نداریم که کمپانی چری از پلتفرم یا اتاق جدید برای عرضه یک محصول در بازار ایران استفاده کند. بنابراین مطابق انتظار، اتاق و پلتفرم این خودرو کاملا برای بازار ایران آشنا بوده و متعلق به چری تیگو ۷ IE یا همان تیگو ۷ نسل قدیم محسوب میشود. با این حال، فیسلیفت کلی روی این اتاق صورت گرفته و کابین و امکانات آن کاملا تغییر کرده تا در حد یک خودروی امروزی توسعه پیدا کند و بتواند با رقبای میانقیمت نبرد نزدیکی را انجام دهد.
استفاده از نمایشگرهای یکپارچه برای اطلاعات و سرگرمی و کلاستر دیجیتال، به همراه متریال باکیفیت در تریم داخلی، تجربهای لوکس و مدرن را برای سرنشینان فراهم میکند. ایکس ۳۳ دارای چند مدل محبوب نیز هست که از آن جمله میتوانیم به مدل X۳۳ نیو و اسپرت اشاره کنیم که هر دو شاسی محسوب میشوند. همچنین، این خودرو تنوع آپشنهای فنی و رفاهی، قیمت گذاری منعطف و ظاهری اسپرت دارد.
علاوه بر این، این خودرو به پیشرانه با سیستم مکش تنفس طبیعی مجهز شده و به همین دلیل نسبت به موتورهای توربوشارژ از لحاظ حساسیت به کیفیت بنزین و ناک زدن در سطح بهتری قرار خواهد داشت. از این رو این خودرو به خوبی با بنزین کم کیفیت موجود در ایران سازگار خواهد شد. به طور کلی این خودرو از نظر فنی بهبود یافته و اکنون از چابکی بهتری بهره میبرد. کیفیت سواری آن نیز رضایتبخش بوده و از نظر خدمات پس از فروش، قیمت قطعات یدکی و تامین لوازم در بازار نیز در سطح مناسبی قرار دارد.
فرمان هم طبق ترند این روزها بهشکل 3 پر دیکات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفتهاند. البته تولید این خودرو تا ابتدای سال 1401 ادامه داشت، اما با توجه به این که مدیران خودرو روی تولید محصولات مدرنتر تمرکز کرده، تولید این خودرو نیز متوقف شده است. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند شهری بازار ایران آشنا خواهیم شد. به گزارش سرویس خودرو اقتصادآنلاین، سری ام وی ام از محصولات مدیران خودرو یکی از خودروهای چینی حال حاضر در بازار ایران است که در سالهای اخیر با مدل های متنوع و قیمت مناسب توانسته توجه مشتریان زیادی را به سمت جلب کند. اقتصاد آنلاین – سولماز محمدی؛ قیمت ۳۱۵هاچ بک پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۴۸۵ میلیون تومان رسیده است.
با توجه به مشخصات فنی و امکانات ارائهشده، پیشبینی میشود ام وی ام X۷۷ در بازه قیمتی بالاتر از مدلهای قبلی مانند X۵۵ قرار گیرد. با این حال، برای اطلاع دقیق از قیمت و شرایط فروش، باید منتظر اعلام رسمی شرکت مدیران خودرو بود. طبق قیمتهایی که تا کنون برای مدلهای دیگری از جمله تیگو ۸ پرومکس، ام وی ام ایکس ۳۳ کراس و ایکس ۵۵ تعیین شده است، تخمین زده میشود که اتومبیل MVM X۷۷ با قیمتی حول و حوش ۲ الی ۲.۸ میلیارد در برنامههای فروش مدیران خودرو عرضه گردد. اتومبیل MVM X۷۷ مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد. در مشخصات فنی MVM X۷۷ صحبتی از گیربکس CVT پیشین نشده و در عوض، نیروی موتور ام وی ام X۷۷ از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود.
تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس ۳۳ کراس را در عوض یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس ۲۲ پرو است، با افزایش ۱۰ اسب بخاری، مجموعاً ۱۱۲ اسب بخار قدرت تولید میکند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سیویتی ۹ سرعته محصولات فونیکس سپرده میشود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.
با تجهیز به سیستمهای پیشرفته کمک راننده (ADAS) و بدنهای مستحکمتر، انتظار میرود که این خودرو بتواند نیازهای خانوادههای ایرانی را بهخوبی پاسخ دهد. این ترکیب فنی، عملکردی مناسب و راندمانی قابل قبول را برای این کراساوور فراهم خواهد آورد. ام وی ام X33S در حال حاضر قیمتی در حدود ۷۵ الی ۷۷ میلیون تومان دارد و میتوان در بازار صفر کیلومترها رقبایی مانند جک S5 دنده دستی ، لیفان X60 اتوماتیک را برای این خودرو نام برد. ام وی ام X33S را باید خودرویی با طراحی بروز، امکانات مناسب و البته شاسی بلندی ارزان قیمت دانست که یکی از مزایای آن شرایط فروشی است که مدیران خودرو برای آن در نظر گرفته و توانسته طیف وسیعی از مشتریان بالقوه را راضی به خرید آن کند. مدیران خودرو ایکس 33 کراس در نسخه دندهای با پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی عرضه شده است.
در ادامه راه و در جوار رودخانه کنار جاده، و بعد از عکاسی سعی کردیم دو چرخ جلو را به آب بزنیم و کمی در مسیر گل آلود کنار رودخانه، عملکرد آن را بسنجیم. در این مرحله ام وی ام X33S توانست بدون مشکلی و البته با کمی مهارت رانندگی از گل ها و شرایط ناهموار کنار رودخانه جان سالم بدر برد و به راحتی خود را به جاده برگرداند. در خصوص تجهیزات، ام وی ام در مقایسه با رقبای هم قیمت خود در وضعیت خوبی قرار دارد و به راستی در این مورد چینی ها هیچ وقت کم نگذاشته و هر خودرویی از آنها در هر رنج قیمتی مملو از تجهیزات و امکانات گوناگون است. اما بدون اغراق بزرگترین پیشرفت این خودرو در داخل آن است، جایی که بیشترین و البته مفیدترین تغییرات را دارد. دیگر از آن داشبورد قبلی با طرح کاملاً کسل کننده خلاص شده ایم و تمامی بخش ها همانند خودروهای جدید بازار هستند.
TPMS در صورت کاهش فشار باد تایرها و یا بالا رفتن بیش از حد این فشار، به راننده اخطار خواهد داد. این سیستم باعث میشود که در بازه طولانی مدت با نگه داشتن فشار باد لاستیکها در حالت تنظیم شده، علاوه بر کاهش خطرات، در میزان مصرف سوخت خودرو نیز صرفه جویی گردد. شاید تمام این مقاله را برای این قسمت آماده کرده باشیم تا تجربه خود را از چندین ساعت رانندگی با ام وی ام X33S در جاده چالوس و کمی هم آفرود سبک به اشتراک بگذاریم.
با این تغییرات و بهروزرسانیها، ام وی ام X۷۷ بهعنوان یک کراساوور مدرن و جذاب، آماده رقابت در بازار ایران است و میتواند گزینهای مناسب برای خریداران در جستجوی خودرویی با طراحی بهروز و امکانات پیشرفته باشد. به عنوان یک خودروی قدیمی چینی که شاسی بلند است میتوانیم X۳۳ را به شما معرفی کنیم که برای خرید آن باید به سراغ بازار دست دوم بروید چراکه این خودرو توقف تولید شده است و دیگر خبری از شرایط فروش نقدی و قسطی برای خرید نو آن وجود ندارد. اگرچه ممکن است اکثر خودروهای ام وی ام را در نگاه اول شاسی بلند ببینید، اما برخی از مدلها نیمه شاسی و یا به عبارت درستتر، کراس اوور هستند از جمله مدل X۲۲ که در واقع کراس اوور محسوب میشود و ممکن است در نگاه اول آن را یک شاسی بلند در نظر بگیرید.
همانگونه که از جدیدترین اخبار مدیران خودرو در ارتباط با بررسی ام وی ام X۷۷ برمیآید، این اتومبیل به عنوان جدیدترین محصول شرکت مدیران خودرو، بر پایه نسل اول چری تیگو ۷ توسعه یافته است. چری تیگو ۷ که پیشتر با نام تیگو ۷ IE در بازار ایران عرضه میشد، بهعنوان یک کراساوور کامپکت شناخته میشود. با توجه به موفقیت این مدل در بازار، مدیران خودرو تصمیم به بازطراحی و بهروزرسانی آن گرفت تا با نام ام وی ام X۷۷ به بازار معرفی شود. البته برای خرید لوازم یدکی ام وی ام X۵۵ میتوانید روی کمک آریان یدک حساب باز کنید. مدل X۳۳ و X۵۵ کمی با بحران لوازم یدکی روبه رو هستند و شرکت مدیران خودرو نیز در جریان این موضوع است. از جمله فروشگاه لوازم یدکی خودروهای چینی آریان یدک که با سالها فعالیت در زمینه واردات قطعات خودروهای چینی، به عنوان بهترین فروشگاه لوازم خودروهای چینی شناخته میشود که تمام قطعات این خودروها از جمله X۳۳ و X۵۵ را عرضه میکند.
حداکثر قدرت موتور ام وی ام X77 برابر با ۱۵۰ اسب بخار است که حدود ۳ واحد نسبت به تیگو 7 افزایش نشان میدهد، ولی مقدار گشتاور آن تغییر نکرده و روی ۲۱۰ نیوتن متر ثابت مانده است. بنابراین میتوان انتظار داشت که شتاب و چابکی این خودرو نسبت به تیگو ۷ نسل اول چندان تغییر نکرده باشد و بهطور کلی میتوان شتاب صفر تا صد حدود ۱۰.۵ ثانیه را از این کراساور جمع و جور مدیران خودرو انتظار داشت. این شراکت تا حدی تداوم پیدا کرده و ریشه دوانیده که حالا کمپانی معتبر چری برای نشان ایرانی ام وی ام یک محصول خاص تولید کرده تا آن را به صورت اختصاصی در بازار ایران عرضه کند.
زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت. همانطور هم که گفته شد قیمت خودرو بین ۱و نیم تا ۲ میلیارد تومان تعیین میشود. بنابراین به طور کلی طراحی بدنه و استایل امویام X77 همچنان زیباست و با توجه به طرح چهره مدرن میتواند به راحتی با کراساوورهای میانرده موجود در بازار رقابت کند. ممکن است خودروهای ایرانی و خارجی در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود. ضمن اینکه، فضای جادار داخلی و مجهز بودن خودرو به آپشنهای رفاهی، MVM x33 S مانند ام وی ام ایکس 22، آن را به یک انتخاب مناسب برای خانوادهها تبدیل کرده است. همچنین، کاربرد تکنولوژی معتبر بزرگان صنعت خودروسازی مانند بوش آلمان و والئو و غیره در این خودرو، کیفیت محصول را ارتقا داده و سبب اعتبار برند شرکت تولید کننده گردیده است.
در ام وی ام X33 کراس اتوماتیک زیر کاپوت پیشرانه ۱ لیتر توربوشارژ سه سیلندر مجهز است که مثل دیگر پیشرانه های چری فناوری AVL اتریش را دارد. این موتور توان تولید نهایت قدرت ۱۱۲ اسب بخار قدرت و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را دارد. اما اگر قصد خرید یک شاسی بلند اتوماتیک خوش قیمت را دارید سری ایکس ۲۲ و ایکس ۳۳ میتواند با بازه قیمتی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گزینه جذابی برای شما باشد. در میان آگهیها ام بی ام x۳۳ اس CVT مدل ۱۳۹۱ بدون رنگ با ۱۰۲ هزار کیلومتر کارکرد به چشم میخورد که قیمت آن حدود ۹۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. مدیرانخودرو به عنوان شرکت عرضهکننده محصولات فونیکس و امویام در بازار ایران بالاخره قیمت کارخانه ام وی ام X33 کراس را اعلام کرد.
رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هماندازهی چرخهای X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد. مهمترین مزیت آریان یدک این است که تمام قطعات را در انبار دارد و نگران موجودی و تامین قطعات نخواهید بود، همچنین قیمت ارزان و کیفیت عالی قطعات نیز به عنوان مزیتهای مهم این فروشگاه محسوب میشوند. احتمالاً اتومبیل MVM X۷۷ نسخهای بزرگتر و جادارتر در مقایسه با MVM X۵۵ باشد و در تیپهای پایه و آپشنال عرضه شود.
انتظار میرود ام وی ام X۷۷ در چند تیپ مختلف عرضه شود که هر کدام دارای سطحی از تجهیزات و امکانات متفاوت هستند. سیستمهای کمک راننده پیشرفته (ADAS) مانند هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل هوشمند، از جمله امکانات احتمالی این خودرو خواهند بود. تجهیزاتی مانند سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلیهای برقی با گرمکن و سردکن، کلاستر مجهز به دو مانیتور حداقل ۹ اینچی و سیستم صوتی پیشرفته نیز ممکن است در تیپهای بالاتر ارائه شوند. هنوز اطلاعات و تصاویر رسمی از دیزاین و چهره نهایی خودروی ام وی ام X۷۷ از سوی مدیران خودرو منتشر نشده است، اما انتظار میرود که در بررسی ام وی ام X۷۷ با تغییرات قابل توجهی در مقایسه با تیگو ۷ روبرو باشیم.
مدل جدید که مردم ایران به نام X55 میشناسند، سال ۲۰۱۴ معرفی شد و پس از فیس لیفت سال ۲۰۱۹ جایگزین X33 شد. دیگر نکتهی جالب اینکه، چری 5x علاوهبر ایران و چین، در برزیل، مصر، اندونزی و پاکستان نیز مونتاژ میشود. همچنین نسخهی تمام برقی از این خودرو نیز به تعداد محدود در چین تولید شد که در زمان ۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسید. در نهایت برای جمعبندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس جدید است.
این پیشرانه 116 اسب بخار قدرت با گشتاور 143 نیوتنمتر تولید میکند و جعبه دنده 5 سرعته دستی، توان را به چرخهای جلو این محصول میرساند. در طراحی MVM X33 کراس بهوضوح میتوان شباهتها به اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس را دید. این خودرو با سه نسخه در ایران عرضه شد و توانست فروش خوبی را برای مدیران خودرو رقم بزند. اما با کنار رفتن مدل X33، جای خالی یک کراس اوور کوچک که بالاتر از X22 قرار بگیرد حس می شد و پس از معرفی X22 پرو، حالا کراس اوور ام وی ام X33 کراس به بازار ایران می آید تا سبد محصولات ام وی ام دوباره کامل شود.
این محصول جدید نسبت به مدل قبل یخود یعنی X55 در در طراحی ظاهری، کابین و مشخصات فنی پیشرفت قابل توجهی داشته است. مدیران خودرو در ام وی ام ایکس 55 پرو از پیشرانه به روز و تغییر یافته فونیکس تیگو 7 بهره برده است که نسخه 1.5 لیتری توربو چهار سیلندر با توان 9 اسب بخار و گشتاور 20 نیوتون متر است. گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع CVT اتومات 9 سرعته است که موتور توربوی آن همانگی خوبی دارد.
صندلیهای ردیف دوم برای افراد بلند قد، چندان ایدهال نیست اما برای سرنشینان جلو، ایراد خاصی دیده نمیشود. صندوق ۳۴۰ لیتری این خودرو نیز برای یک کراساور، جادار و راضیکننده نیست. چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده میشوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم میکند. این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید میشوند و هماکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت.
فضای داخلی خودرو نیز با تودوزی دو رنگ اسپرت، سرعت سنج اسپرت، نمایشگر چند رسانهای 8 اینچی، فرمان چند منظوره، کامپیوتر سفری و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تجربهای متفاوت رانندگی را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. در مسیر برگشت و پس از 13 ساعت تست مداوم خودروها، با رانندگی آرام مسیر چالوس به سمت تهران بازگشتیم و در تمامی مسیر سعی کردیم رانندگی آن را بسنجیم. در نمای اصلی، چراغهای باریک برای بهبود حس اسپرت به کراساور کوچک چری اضافه شدهاند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است.
X33 هم با پیشرانه 2000 سیسی و قدرت 136 اسب بخار، به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند و کراساوور شهری در بازار است. این خودرو با استفاده از گیربکس مدرن CVT و پیشرانه 2000 سیسی، تردد در شهر و سفر بین شهری را راحتتر و با کیفیت سواری بالاتری فراهم میکند. همچنین، مصرف سوخت کمتر و هزینههای نگهداری پایینتر از خودروهای مشابه، وجود گیربکس CVT را توجیه میکند. چینی ها علیرغم پیشرفت چشمگیر خود در بخش طراحی، با گذشت زمان خودروهای خود را بیشتر شبیه خودروهای موفق دیگر می سازند که نمونه ی آن را نیز می توانید در ام وی ام 315 جدید ، چری آریزو 5 و یا حتی لیفان 820 نیز مشاهده کنید. ام وی ام X33S نیز از این قاعده مستثنی نیست و از نظر ظاهری مخصوصاً نسبت به مدل قبلی، پیشرفت چشمگیری داشته است.
علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. در نمونه دنده دستی پیشرانه ۱.۵ لیتر تنفس طبیعی ۴ سیلندر را داریم که توان تولید ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۱۴۳ نیوتن متر گشتاور را دارد و قدرت از سریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. در هر دو نسخه دستی و اتوماتیک بنظر می رسد خروجی های فنی برای یک کراس اوور کوچک شهری مناسب و منطقی باشد. ام وی ام ایکس ۳۳ با عنوان تیگو ۳ در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه ۸۰ به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با بهروزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسلهای قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانههای تنفس طبیعی ۲ لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو ۲ (همان ام وی ام X۲۲) همین خودرو کوچکترین و جمعوجورترین مدل از سری تیگو بود.
در این ناحیه شاهدیم که چراغها در عین حفظ الگوی چراغهای ایکس ۲۲ به یکدیگر متصل شدهاند تا طراحی هرچه هماهنگتر با ترند کنونی باشد. در مرکز چراغ سرتاسری عقب، نوشته MVM با اندازه کاملاً محسوسی نصب شده است. همچنین مطابق انتظار، دو خروجی اگزوز با تریم نقرهای در پایین جا گرفتهاند. بهصورت کلی میتوان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross بهجز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد. استفاده از گیربکس جدید باعث بهبود شتاب اولیه و افزایش لذت رانندگی شده است. هنوز اطلاعات دقیقی درباره مشخصات فنی MVM X۷۷ منتشر نشده است؛ اما میتوان توقع ارائه خودرویی در سطح متوسط (پایینتر از اکستریم و در حد ایکس ۵۵) را داشت.
ام وی ام ایکس 33 کراس بهنوعی بهعنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس 33 از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. بهعبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را میتوان نسخهای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس 22 پرو هم برشمرد. شرکت مدیران خودرو با توجه به بالا گرفتن تقاضای خودروهای شاسی بلند و کراساوور در سراسر جهان، خودرو ام وی ام ایکس 22 (MVM X22) را در دسترس مصرف کنندگان قرار داده است.
فرمان هم طبق ترند این روزها بهشکل ۳ پر دیکات طراحی شده و روی آن چندین دکمه جا گرفتهاند. شرکت مدیران خودرو که تا کنون محصولات مختلفی از برند CHERY را در بازار ایران عرضه کرده است برنامه دارد تا کراس اووری جدید با نام X77 را با نشان MVM در بازار عرضه کند. این خودرو به لحاظ ابعاد و اندازه از MVM X55 PRO بزرگتر بوده و چهره به مراتب لوکس تر و جذاب تری را به نمایش می گذارد. نکته بسیار مهمی که باید در مورد این خودرو بدانید این است که MVM X77 به طور اختصاصی برای بازار ایران طراحی و تولید شده و نسخه های مشابهی از آن را در دیگر بازار ها نمی بینیم که این موضوع می تواند امتیاز بسیار مثبتی برای MVM X77 به حساب آید.
امویام X۵ که در چین با نام چری تیگو ۴ شناخته میشود جدیدترین محصول معرفی شده از سوی مدیرانخودرو است که بنابر گفته مسئولان این خودرو قرار است جایگزینامویام X۵۵ پرو شود. در انتها جا دارد از شرکت مدیران خودرو برای هماهنگی این تست کمال تشکر را داشته باشیم و بهتر است که دیگر شرکت های خودرویی نیز بتوانند چنین شرایطی را برای تست بهتر خودروهایشان فراهم کنند. در پشت، طرح پیوسته به چراغها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است. طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراساور، حجمدهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر دادهاند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد.
پیش بینی میشود که در این مدل، جلوپنجرهای متفاوت با استفاده از بارهای کرومی عمودی (در عوض دیزاین ژنریک کهکشانی) و مه شکنهایی با طراحی نوین، ظاهری متفاوت با محصولات قبلی ام وی ام خلق نمایند. افزون بر آن، احتمالاً در زاویه عقب نیز شاهد استفاده از چراغهای سرتاسری خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید این محصول در مقایسه با خودروهایی از جمله تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرومکس، چه تغییرات جدیدی را تجربه خواهد کرد.
در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفرههای عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شدهاند. امویام X۵ از نظر امکانات ایمنی و رفاهی به تجهیزات متعددی مجهز شده است که شامل کیسههای هوای جلو، جانبی، پردهای و میان دو صندلی جلو، سیستمهای کنترل پایداری و کشش، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها و دستیار حرکت در سربالایی میشود. فرارو- امویام X۵ که در چین با نام چری تیگو ۴ شناخته میشود جدیدترین محصول معرفی شده از سوی مدیرانخودرو است که بنابر گفته مسئولان این خودرو قرار است جایگزینامویام X۵۵ پرو شود. ام وی ام X77 نام شاسی بلند جدید مدیران خودرو است که تصاویری از آن به دستمان رسیده است و قصد داریم در این مطلب، این خودرو را معرفی کنیم. استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میانرده چینی در ام وی ام X77 باشیم.
این محصول شاسی بلند در دو نسخه دندهای و اتومات روانه بازار ایران خواهد شد و حالا قیمت آن اعلام شده است. در نهایت برای جمعبندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X۳۳ کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس ۲۲ پرو و چری اومودا ۵ یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهتهای واضح به طراحی ایکس ۲۲ پرو، این خودرو را به نسخهای بهروزرسانیشده از آن تبدیل میکنند و در همان حال، المانهای قرضگرفته شده از اومودا ۵ نشان میدهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد. در نمونه اتوماتیک X33 کراس امکانات بیشتری مانند استارت دکمهای، نورپردازی کابین، سیستم صوتی ۶ بلندگو، فناوری LED چراغ ها و.. شاسی بلند چینی MVM X۳۳ کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به ۱ میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد.
امویام X5 فاقد تزئینات قرمزموجود در کابین X55 است اما برای تودریها و طرح صندلی، تغییری دیده نمیشود. اما شباهت ام وی ام X77 با تیگو ۷ تنها از نمای بغل است و چهره قسمت عقب این خودرو به طور کلی تغییر کرده است. اصلاحات صورتگرفته روی چهره، بهویژه با حضور جلوپنجره بزرگ، چراغهای دیلایت نواری و طراحی جدید سپر بسیار مدرن جلوه میکند و هماهنگی قابل قبولی با اتاق پیدا کرده است. در قسمت عقب نیز از چراغهای طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایشهای روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اتاق ام وی ام ایکس ۷۷ همان اتاق چری تیگو ۷ است که حالا به صورت کلی فیسلیفت شده و نمای زیبایی پیدا کرده است. کابین ام وی ام X۷۷ نیز با الهام از مدلهای جدیدتر چری، مانند تیگو ۷ و تیگو ۸، طراحی شده است.
این تریم نارنجیرنگ اسپرت را در قسمتهای مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده میکنیم. حتی آینههای بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شدهاند. بهصورت کلی میتوان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X۳۳ Cross بهجز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X۲۲ Pro ندارد. هماکنون برای پیشفروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد. در سبد محصولات این شرکت، تیگو ۷ پرو با قیمت ۲ میلیارد تومان دیده میشود و فونیکس FX تقریبا ۲/۲ میلیارد تومان است.
موتور و گیربکس جدید این خودرو هماهنگی مناسبی دارند و میتوانند به خوبی به نیاز خانوادهها پاسخ بدهند. کیفیت سواری این خودرو نیز زیاد خشک نبوده و در سطح نسبتا رضایتکنندهای قرار دارد. البته فضای اتاق و ردیف عقب آن کمی محدود بوده و افراد بلندقد کمی با مشکل مواجه خواهند شد. مجهز بودن به پیشرانه تنفس طبیعی یکی از مزایای ام وی ام ایکس 33 اس نیوفیس محسوب میشود؛ چرا که بر خلاف موتورهای توربو به کیفیت بنزین حساس نیست.
طراحی لایهای و فرم سراسری دریچههای تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ میتواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند. سایت آریان یدک با فروش لوازم یدکی ام وی ام و چری در ایران، نیاز این گروه از مشتریان را به طور کامل برطرف کرده است. با ورود به سایت آریان یدک به قیمت لوازم یدکی ام وی ام و چری دسترسی خواهید داشت. چراغهای عقب جدید هستند و حاصل تحولی در محصولات این برند به شمار میروند.
ایکس 55 پرو خودروی کراس اووری با ابعاد مناسب و جمع و جور و مناسب برای تردد در مسیرهای شهری است. این امکانات باعث شده است که ماشین شاسی بلند مورد نظر ما، به عنوان یک گزینه مناسب برای خریدارانی که به دنبال خودرویی با امکانات ویژه هستند، مطرح شود.میانگین امتیاز خودروی ام وی ام x22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت در سایت همراه مکانیک 4.00 از 5 است. خودرو جدید ایکس 33 کراس نمونه ارتقا یافته X22 پرو است و امکانات بیشتری را در اختیار راننده میگذارد. ام وی ام X33 کراس دندهای 850 میلیون تومان بوده و نمونه اتوماتیک این خودرو 941 میلیون تومان قیمتگذاری شده است. در نهایت طی روزهای آتی قیمت نهایی X33 کراس به صورت رسمی از سوی مدیران خودرو با جزئیات بیشتر اعلام خواهد شد. این محصول از نظر اندازهی بدنه، اندکی بزرگتر از امویام ایکس ۳۳ (تیگو ۳) و البته کوچکتر از چری تیگو ۵ است.
اواخر تابستان بود که پس از رونمایی از ام وی ام X33S در نمایشگاه مشهد، که به نام X33S شناخته می شود، تست جامعی را از این خودرو در داخل شهر منتشر کردیم و به بررسی جدیدترین شاسی بلند ام وی ام پرداختیم. تستی که در شهر انجام شد و در آن قسمت های مختلف این خودرو را مورد بررسی قرار دادیم که می توانید در صفحه تست و بررسی ام وی ام X33S مشاهده کنید. با وجود این، در نمای عقب MVM X۳۳ کراس تغییر قابل ملاحظهای اعمال شده و همانطور که انتظار میرود، چراغهای عقب سرتاسری به آن اضافه شده است.
با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربو همراه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر مثل سالهای قبل ارایه خواهد شد اما شتابگیری به لطف جعبهدندهی جدید، بهتر خواهد بود و احتمالا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد. چری یکی از قدیمیترین صادرکنندگان خودروهای چینی محسوب میشود که موفق به فروش در بازار جهانی شد. هرچند که محصولات اولیه، طراحی ناخوشایند و کیفیت فنی بسیار پایین داشتند؛ اما به مرور زمان، خودروهای چری سهم بیشتری از بازار کشورهای شرق آسیا و امریکای جنوبی گرفتند.
شباهتهای واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخهای بهروزرسانیشده از آن تبدیل میکنند و در همان حال، المانهای قرضگرفته شده از اومودا 5 نشان میدهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد. ام وی ام ایکس 33 اس جدید به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرفروش مدیران خودرو محسوب میشود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی MVM X33s آشنا خواهیم شد.
تاریخ تاسیس چری به سال ۱۹۹۷ میرسد و حالا در کنار جیلی و بیوایدی و هاوال و چانگان، در گروه خودروسازان برتر چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. بهگزارش فرارو؛ آنطور که بررسیها نشان میدهد امویام X۵ دارای تفاوت اساسی با دیگر محصولات این برند چینی نیست و همچنان میتوانیم ردپای دیگر محصولات تیگو را در این شاسیبلند مشاهده کنیم. نکته ی دیگری که باید در مورد این خودرو بدانیم این است که مدیران خودرو قرار بود این خودرو را اواخر سال جاری در بازار ایران عرضه کند اما ظاهرا برنامه های عرضه آن به تعویق افتاده و به احتمال زیاد این خودرو سال آینده وارد بازار ایران خواهد شد. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمیرود. همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، میتوانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم. شرکت مدیران خودرو قدیمیترین و اصلیترین شریک کمپانی چری در ایران محسوب میشود که از حدود بیش از ۱۵ سال پیش (اواسط دهه ۸۰)، مونتاژ و عرضه محصولات این خودروساز چینی در ایران را بر عهده دارد.
در بحث امکانات هم ام وی ام X33 کراس در رده ای بالاتر نسبت به ایکس ۲۲ پرو قرار می گیرد و شما می توانید لیست امکانات این خودرو را در جدول مشخصات فنی مطالعه کنید. دقت داشته باشید تصاویر این مطلب مربوط به نسخه اتوماتیک است که مورد تست و بررسی آخرین خودرو قرار گرفته است. مدیران خودرو طی مراسمی به طور رسمی از ام وی ام X33 کراس رونمایی کرده است. نسخه پیشین این خودرو یعنی ام وی ام X33 یکی از خودروهای محبوب و پرفروش در بازار ایران است. تا امروز سه نسل از این کراساوور توسط مدیران خودرو در بازار ایران توزیع شده است. اما نسل جدید این خودرو که با نام ام وی ام X33 کراس شناخته میشود، با نسل های قبلی خود تفاوت دارد.
البته برخی اصلاحات و ارتقای نرمافزاری روی پیشرانه این خودرو صورت گرفته تا توان بیشتری را بهصورت دقیقتر به چرخهای جلو منتقل کند. همچنین گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته حالا از نوع روغنی شده تا استهلاک کمتری داشته باشد و عملکرد روان و دقیقتری نسبت به نمونههای خشک از خود نشان دهد. ام وی ام ایکس 33 اس جدید در کنار تغیرات ظاهری و فنی به امکانات بیشتری مجهز شده است.
همانطورکه می دانید در یک خودروی 2 لیتری سوار بودیم که می توانست 136 اسب بخار و 180 نیوتن متر را تولید کند. گیربکس استفاده شده روی این خودرو از نوع CVT است و یک دکمه در سمت چپ فرمان، روی داشبورد قرار داشت و می توانستیم نوع رانندگی را به صورت Eco و یا Sport کنیم که تقریباً نگارنده از اول سفر اقدام به تغییر آن به اسپرت کرد. در طراحی MVM X۳۳ کراس بهوضوح میتوان شباهتها به اومودا ۵ یا همان فونیکس اف ایکس را دید. در نمای جلو این شاسی بلند دیلایتهای کشیده با طرح شطرنجی با جلوپنجره بزرگی ترکیب شدهاند که تریم کرومی آن بهخوبی خودنمایی میکند. وسط این جلوپنجره لوگوی ام وی ام قرار دارد و چراغهای اصلی جلو در دو گوشه راست و چپ ناحیه جلو قرار گرفتهاند. این المانها در کنار هم نمایی شبیه به نمای جلو فونیکس اف ایکس را بهوجود آوردهاند؛ البته با ظرافت کمتر نسبت به آن.
در عقب چراغ های به هم پیوسته را داریم که در وسط آن نشان MVM قرار گرفته است و دو خروجی اگزوز در دو طرف دیفیوزر این خودرو است تا همه جوره سعی شده باشد که این کراس اوور اسپرت بنظر برسد و در جذب بازار مشتریان جوان موفق عمل کند. ام وی ام X33 کراس شاسی بلند کامپکت مدیران خودرو است که در سبد محصولات این خودروساز بالاتر از ام وی ام X22 پرو قرار می گیرد. آنطور که بررسیها نشان میدهد امویام X۵ دارای تفاوت اساسی با دیگر محصولات این برند چینی نیست و همچنان میتوانیم ردپای دیگر محصولات تیگو را در این شاسیبلند مشاهده کنیم. مهمترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعتهی دبل کلاچه مربوط است که جایگزین نمونهی CVT در X55 شده.
دیدگاهتان را بنویسید