ام وی ام جدید شاسی بلند

ام‌وی‌ام X۷۷؛ شاسی‌بلند جدید خانواده مدیران‌خودرو معرفی شد

نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی ۲ لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو ۲ (همان ام وی ام X۲۲) همین خودرو کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری تیگو بود. واضح است که ایکس ۳۳ کراس مدیران خودرو با این پیشرانه کم‌حجم و همچنین وزن ۱.۳ تن، صرفاً مناسب کاربری سبک داخل شهر خواهد بود. از این رو، نباید انتظار شتاب و توان زیادی را از این کراس اوور چینی جدید بازار ایران داشت؛ خصوصاً وقتی چندین سرنشین داخل خودرو نشسته باشند و حتی مقداری بار در صندوق عقب قرار گرفته باشد.

MVM X77 در بخش امکانات نیز امکانات بیشتری نسبت به ام وی ام X55 پرو را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می دهد. ام وی ام ایکس 33 اس جدید به عنوان یکی از شاسی بلندهای پرفروش مدیران خودرو محسوب می‌شود. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی MVM X33s آشنا خواهیم شد. هنوز اطلاعات دقیقی درباره مشخصات فنی MVM X۷۷ منتشر نشده است؛ اما می‌توان توقع ارائه خودرویی در سطح متوسط (پایینتر از اکستریم و در حد ایکس ۵۵) را داشت. انتظار می‌رود ام وی ام X۷۷ در چند تیپ مختلف عرضه شود که هر کدام دارای سطحی از تجهیزات و امکانات متفاوت هستند. سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) مانند هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار و کروز کنترل هوشمند، از جمله امکانات احتمالی این خودرو خواهند بود.

تجهیزاتی مانند سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلی‌های برقی با گرم‌کن و سردکن، کلاستر مجهز به دو مانیتور حداقل ۹ اینچی و سیستم صوتی پیشرفته نیز ممکن است در تیپ‌های بالاتر ارائه شوند. طراحی اسپرت و زیبا در کنار امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول می تواند به خوبی رضایت خریداران را به خود جلب کند. ایکس 55 پرو خودروی کراس اووری با ابعاد مناسب و جمع و جور و مناسب برای تردد در مسیرهای شهری است. ایکس 33 کراس، کراس اور مدرن مدیران خودرو است که با زبان طراحی روز دنیا پا به بازار ایران گذاشته.

البته این خودرو در بازار دیر به فروش می‌رسد و باید برای فروش آن منتظر ماند. ام وی ام ایکس 33 نیوفیس از لحاظ ظاهری فقط در بخش دماغه تغییر پیدا کرده است. در واقع طراحان با استفاده از یک سپر و جلوپنجره جدید به همراه مه شکن‌های نواری LED توانستند ظاهر این خودرو را تهاجمی‌تر کنند. استفاده از پنل کنترل لمسی به همراه شیفتر دنده جدید شبیه به آنچه که در تیگو ‌۷ پرو موجود است، باعث شده تا در مجموع شاهد یک کابین مدرن و مطابق با خودروهای میان‌رده چینی در ام ‌وی ‌ام X77 باشیم. شاسی بلند ام وی ام X22، با داشتن پکیج ESP که شامل سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HAS)، سیستم کنترل کشش خودرو (TCS) و سیستم کنترل ترمز الکتریکی (EBA) است، به راننده و سرنشینان خودرو امنیت بالا و آرامش خاطر می‌دهد.

در نظر داشته باشید که خودروهای چینی ممکن است پس از ۵۰ هزار کیلومتر دچار افت کیفیت جدی شوند و یا حتی دیده شده است که خودرو در این حدود کیلومتر در هنگام سفر و عبور از مسافت طولانی، یاتاقان نیز زده است. بنابراین لازم است که در صورت خرید خودروی دست دوم چینی به این موضوع دقت کافی داشته باشید و کارشناسی خودرو انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که خودرو دچار مشکل جدی نیست. ام وی ام X۲۲ دنده ای (اسپورت) EX به عنوان ارزانترین شاسی بلند بازار خودرو شناخته می شود.

به همین دلیل مسئولان مدیران خودرو تصمیم گرفتند تا یک کراس‌اوور جمع‌وجور جدید را به فهرست تولیدات برند ام وی ام اضافه کنند تا این نشان تجاری قدیمی بتواند رونق سال‌های گذشته خود را به دست آورد و جایگاه بهتری در بازار کراس‌اوورهای مونتاژی کسب کند. به همین دلیل ام وی ام ایکس۷۷ در ششمین نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۳ رونمایی شد تا آب تازه‌ای به جوی این خودروساز نسبتاً قدیمی وارد شود و مشتریان بیشتری به سمت آن جلب شوند. ام‌وی‌ام X77 قرار است با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو راهی بازار شود که 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور دارد. بااین‌حال، در بخش انتقال نیرو، در X77 بجای گیربکس CVT شاهد استفاده از گیربکس شش سرعته دوکلاچه خواهیم بود که قرار است در X55 پرو مکس هم ارائه شود. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X77 برابر با ۱۵۰ اسب بخار است که حدود ۳ واحد نسبت به تیگو 7 افزایش نشان می‌دهد، ولی مقدار گشتاور آن تغییر نکرده و روی ۲۱۰ نیوتن متر ثابت مانده است.

اواخر تابستان بود که پس از رونمایی از ام وی ام X33S در نمایشگاه مشهد، که به نام X33S شناخته می شود، تست جامعی را از این خودرو در داخل شهر منتشر کردیم و به بررسی جدیدترین شاسی بلند ام وی ام پرداختیم. تستی که در شهر انجام شد و در آن قسمت های مختلف این خودرو را مورد بررسی قرار دادیم که می توانید در صفحه تست و بررسی ام وی ام X33S مشاهده کنید. ام وی ام X33 کراس اتوماتیک شرکت مدیران خودرو به پیشرانه 1 لیتر توربو سه سیلندر مجهز است که توان تولید 112 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. پیشرانه این خودرو مثل دیگر پیشرانه‌های چری تکنولوژی AVL اتریش را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده CVT با 9 دنده مصنوعی به چرخ‌های جلو می‌رسد.

ام وی ام X77 نام شاسی بلند جدید مدیران خودرو است که تصاویری از آن به دستمان رسیده است و قصد داریم در این مطلب، این خودرو را معرفی کنیم. ام‌وی‌ام X۵ که در چین با نام چری تیگو ۴ شناخته می‌شود جدیدترین محصول معرفی شده از سوی مدیران‌خودرو است که بنابر گفته مسئولان این خودرو قرار است جایگزین‌ام‌وی‌ام X۵۵ پرو شود. به طور کلی این خودرو از نظر فنی بهبود یافته و اکنون از چابکی بهتری بهره می‌برد. کیفیت سواری آن نیز رضایت‌بخش بوده و از نظر خدمات پس از فروش، قیمت قطعات یدکی و تامین لوازم در بازار نیز در سطح مناسبی قرار دارد.

برای مثال خودروی TIGGO 8 PRO Premium که در این طرح با قیمت یک میلیارد و ۷۹۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان به فروش می‌رسد در بازار با اختلاف بیش از ۵۰۰ میلیون تومانی قیمت‌گذاری شده است. شرایط طرح فروش اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۱ شامل ایکس ۲۲، ایکس ۲۲ پرو ،ایکس ۵۵،آریزو و تیگو ۷ اعلام شد. در این طرح فروش محصولات چری آریزو 6 پرو، چری تیگو 7 پرو، چری اومودا 5 یا فونیکس FX تیپ پریمیوم، تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس حضور داشته و متقاضیان می‌توانند به صورت نقد و یا اعتباری(اقساطی) خرید نمایند. شرکت مدیران خودرو جدیدترین شرایط فروش محصولات خانواده محصولات فونیکس را ویژه دی ماه 1401 اعلام کرد. شرکت مدیران خودرو قصد دارد طی طرح ویژه ای با محوریت تحویل انحصاری خودرو در شهرستان بم ( محل تولید خودرو ) مطابق با روش های اعلامی جهت فروش تعداد محدودی از خودروهای این شرکت اقدام نمایند.

شرکت مدیران خودرو با توجه به بالا گرفتن تقاضای خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور در سراسر جهان، خودرو ام وی ام ایکس 22 (MVM X22) را در دسترس مصرف کنندگان قرار داده است. این خودرو در سگمنت کراس‌اوورهای شهری کوچک با پیشرانه‌ای 1500 سی‌سی با قدرت 105 اسب بخار و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. ام وی ام ایکس 33 با عنوان تیگو 3 در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه 80 به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید. نسل‌های قبلی این محصول مدیران خودرو مجهز به پیشرانه‌های تنفس طبیعی 2 لیتری با گیربکس دستی یا اتوماتیک بودند. قبل از چری تیگو 2 (همان ام وی ام X22) همین خودرو کوچک‌ترین و جمع‌وجورترین مدل از سری تیگو بود.

نمای عقبی نیز تغییرات جزئی و نه کلی را به خود دیده است ولی در کل بهتر از قبل شده است، و به جز وجود سر اگزوزهای نمایشی که حتی داخل آنها پر شده و خروجی اگزوز از قسمت چپ و زیر سپر بیرون زده است، باقی قسمت ها در این نما نمره قبولی را می گیرند. خودرو جدید ایکس 33 کراس نمونه ارتقا یافته X22 پرو است و امکانات بیشتری را در اختیار راننده می‌گذارد. ام وی ام X33 کراس دنده‌ای 850 میلیون تومان بوده و نمونه اتوماتیک این خودرو 941 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در نهایت طی روزهای آتی قیمت نهایی X33 کراس به صورت رسمی از سوی مدیران خودرو با جزئیات بیشتر اعلام خواهد شد. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X33 Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X22 Pro ندارد. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتی‌مدیا، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت.

ام وی‌ام X۵ همچنان از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر خطی استفاده می‌کند که توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. با این حال، در مدل جدید، انتقال نیرو به چرخ‌های جلو از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه انجام می‌شود که جایگزین سیستم CVT قبلی شده است. احتمال می‌رود عرضه این خودرو از اوایل سال ۱۴۰۴ شروع شود و به‌تدریج شاهد حضور این کراس‌اوور جدید مدیران خودرو در جاده‌های کشور باشیم. اقتصاد آنلاین – سولماز محمدی؛ قیمت ۳۱۵هاچ بک پلاس مدل ۱۴۰۰ به ۴۸۵ میلیون تومان رسیده است.

X33 هم با پیشرانه 2000 سی‌سی و قدرت 136 اسب بخار، به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور شهری در بازار است. این خودرو با استفاده از گیربکس مدرن CVT و پیشرانه 2000 سی‌سی، تردد در شهر و سفر بین شهری را راحت‌تر و با کیفیت سواری بالاتری فراهم می‌کند. همچنین، مصرف سوخت کمتر و هزینه‌های نگهداری پایین‌تر از خودروهای مشابه، وجود گیربکس CVT را توجیه می‌کند. در رتبه سوم لیست ما، خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ پرو قرار دارد که یک خودروی ایده آل برای خرید در سال ۱۴۰۴ و پس از آن بشمار می‌رود.

در پشت، طرح پیوسته به چراغ‌ها اضافه شده و حالا ام وی ام ایکس ۵ بسیار شبیه جک KMC X5 است. طراحان چری برای فیس لیفت اساسی روی این کراس‌اور، حجم‌دهی بدنه، خصوصا طرفین سپر را به کلی تغییر داده‌اند تا نمای عقب X5 تفاوت زیادی با X55 داشته باشد. در مدل جدید، محل نصب پلاک، بالا آمده و حفره‌های عمودی مشابه نمای روبرو، اضافه شده‌اند.

اما داخل کابین همه‌چیز جدید و تا حد زیادی لوکس به نظر می‌رسد که اصلاً شباهتی با ادوات کابین محصولات قدیمی ام وی ام ندارد. نمای جلوی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ (MVM X55) با استفاده از جلو پنجره‌ مشبک و چراغ‌های پیشانی بزرگ به طور مدرن و اسپرت طراحی شده است. خطوط برجسته روی سپرها و استفاده از ادوات کرومی در بخش‌هایی از آن، تهاجمی بودن آن را نشان می‌دهد.

قیمت X۲۲ دنده ای اسپرت لاکچری، شاسی بلند مدیران خودرو نیز به ۵۴۵ میلیون تومان رسیده است. اما اگر قصد خرید یک شاسی بلند اتوماتیک خوش قیمت را دارید سری ایکس ۲۲ و ایکس ۳۳ می‌تواند با بازه قیمتی بین ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان گزینه جذابی برای شما باشد. در میان آگهی‌ها ام بی ام x۳۳ اس CVT مدل ۱۳۹۱ بدون رنگ با ۱۰۲ هزار کیلومتر کارکرد به چشم می‌خورد که قیمت آن حدود ۹۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. هم‌اکنون برای پیش‌فروش MVM X55 مونتاژ مدیران خودرو، قیمت یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان وجود دارد. در سبد محصولات این شرکت، تیگو ۷ پرو با قیمت ۲ میلیارد تومان دیده می‌شود و فونیکس FX تقریبا ۲/۲ میلیارد تومان است. از مجموع این موارد می‌توان نتیجه گرفت، MVM X5 حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون‌ تومان گران‌تر از X55 قیمت‌گذاری شود.

این تریم آبی تیره در بخش زیادی از داشبورد، پنل‌های درها و قسمت بالایی فرمان این شاسی بلند چینی مشاهده می‌شود. ضمناً طرح لوزی‌مانندی که روی آینه‌های بغل با رنگ نارنجی دیده بودیم، حالا به شکلی دیگر در رودری‌ها و قسمت وسط داشبورد پیاده‌سازی شده است. البته تولید این خودرو تا ابتدای سال 1401 ادامه داشت، اما با توجه به این که مدیران خودرو روی تولید محصولات مدرن‌تر تمرکز کرده، تولید این خودرو نیز متوقف شده است. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و ایمنی این شاسی بلند شهری بازار ایران آشنا خواهیم شد. در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، ام‌وی‌ام ایکس‌۷۷ می‌تواند جایگاه مناسبی در بازار کراس‌اوورهای میان‌قیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد.

فرمان خودرو X22 Pro هم دارای سیستم EPS الکتریکی است که در کنترل فعالیت‌های فرمان خودرو به ‌کار می‌رود و سبب افزایش امنیت سرنشینان با نرمی و سختی مناسب فرمان می‌شود. به عنوان یک خودروی قدیمی چینی که شاسی بلند است می‌توانیم X۳۳ را به شما معرفی کنیم که برای خرید آن باید به سراغ بازار دست دوم بروید چراکه این خودرو توقف تولید شده است و دیگر خبری از شرایط فروش نقدی و قسطی برای خرید نو آن وجود ندارد. حال جریان تازه‌ای در رابطه با تحویل محصولات مدیران خودرو در فضای مجازی شکل گرفته است. برخی از مشتریان ادعا می‌کنند که هنگام مراجعه به هر نمایندگی این شرکت اعلام می‌شود که تحویل خودرو کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد. برخی نیز به این نکته اشاره می‌کنند که واریز وجه را در خردادماه انجام داده‌اند، اما تاکنون خودرویی به ‌آن‌ها تحویل داده نشده است.

علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت. تامین قوای محرکه ام وی ام ایکس 33 کراس را در عوض یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، یک پیشرانه 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ بر عهده دارد. این پیشرانه که در اصل همان پیشرانه ایکس 22 پرو است، با افزایش 10 اسب بخاری، مجموعاً 112 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیروی این پیشرانه به یک گیربکس سی‌وی‌تی 9 سرعته محصولات فونیکس سپرده می‌شود. علاوه بر این، نسخه دیگری از این کراس اوور مدیران خودرو با پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی و گیربکس دستی 5 سرعته در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

ضمن این که طراحان برای تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو تزئینات طلایی رنگ را در نظر گرفتند تا این خودرو نسبت به مدل اسپرت متمایز شود. کابین ام وی ام X۷۷ نیز با الهام از مدل‌های جدیدتر چری، مانند تیگو ۷ و تیگو ۸، طراحی شده است. استفاده از نمایشگرهای یکپارچه برای اطلاعات و سرگرمی و کلاستر دیجیتال، به همراه متریال باکیفیت در تریم داخلی، تجربه‌ای لوکس و مدرن را برای سرنشینان فراهم می‌کند. خوشبختانه طراحی داخلی و به ویژه بخش داشبورد ام ‌وی ‌ام X77 به‌طور کامل متحول شده و حالا از یک سبک نوین مطابق با محصولات جدید چینی استفاده می‌کند. سبک طراحی طبق معمول از نمایشگرهای یکپارچه مالتی‌مدیا با نمایشگر کیلومترشمار به حالت شناور بهره می‌برد که جلوه فناورانه و زیبایی‌شناختی کابین را ارتقا بخشیده است.

آیمارکتور به عنوان یک رسانه مستقل در حوزه‌های بازاریابی ، تبلیغات ، دیجیتال مارکتینگ و برندینگ برای شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف فعال است. صرفا در ستون انتهای بدنه، شیشه‌ی سیاه اضافه شده است و ادوات پلاستیکی، مشابه قبل هستند. رینگ ۱۷ اینچ برای X5 هم‌اندازه‌ی چرخ‌های X55 است اما طرح متفاوت و فاقد جزئیات قرمز دارد. احتمالاً اتومبیل MVM X۷۷ نسخه‌ای بزرگتر و جادارتر در مقایسه با MVM X۵۵ باشد و در تیپ‌های پایه و آپشنال عرضه شود.

برای اینکه بیشتر به عمق ماجرا پی ببرید، بهتر است بدانید که لوازم و قطعات این خودروها تا سالهای سال توسط مدیران خودرو و همچنین در بازار آزاد به راحتی پیدا خواهد شد و نگران این موضوع نباید باشید. همچنین خریداران این خودرو از کیفیت و عملکرد ام وی ام ایکس ۵۵ پرو اعلام رضایت داشته‌اند و از این بابت نیز باید خیال شما آسوده باشد. در ادامه همراه ما باشید تا همه موارد را ارزیابی کنیم و شما را برای خرید ام وی ام شاسی بلند راهنمایی کنیم. در مسیر برگشت و پس از 13 ساعت تست مداوم خودروها، با رانندگی آرام مسیر چالوس به سمت تهران بازگشتیم و در تمامی مسیر سعی کردیم رانندگی آن را بسنجیم. ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر تفاوتی با ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ ندارد.

فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویه‌شده و به‌روز خودرو را به همراه داشته باشد. تست رانندگی ضمن این‌که نوع سواری خودرو را مشخص می‌کند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان می‌سازد. روش فروش این خودرو‌ها در دو نوع فروش نقدی و اقساطی است و شرایط آن طبق جدول‌های زیر است. هر کد ملی تنها مجاز به یک‌بار ثبت نام در ثبت نام نقدی و اقساطی است و مشتریان باید ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ ثبت نام، نسبت به تکمیل مدارک اقدام کنند.

شرکت مدیران خودرو قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین شریک کمپانی چری در ایران محسوب می‌شود که از حدود بیش از ۱۵ سال پیش (اواسط دهه ۸۰)، مونتاژ و عرضه محصولات این خودروساز چینی در ایران را بر عهده دارد. سیستم Auto Hold یا اتو هلد نیز در شاسی بلند MVM X22 Pro موجود است که به ‌صورت یک آپشن عالی عرضه می‌شود. این سیستم با جلوگیری از نیاز به گرفتن و رها کردن ترمز در شرایط ترافیکی، آسودگی بیشتری برای راننده ایجاد می‌کند.

همچنین، ماشین شاسی بلند MVM X22 ، با داشتن سان روف برقی دو حالته، علاوه بر زیبایی بصری در خودرو، امکان تهویه و گردش هوای داخل کابین را نیز فراهم می‌آورد. امکانات دیگری نیز در این خودرو قرار دارد، مانند مانیتور 8 اینچی با قابلیت به ‌اشتراک‌گذاری تصاویر تلفن همراه. همچنین، این خودرو تنوع آپشن‌های فنی و رفاهی، قیمت گذاری منعطف و ظاهری اسپرت دارد. فضای داخلی خودرو نیز با تودوزی دو رنگ اسپرت، سرعت سنج اسپرت، نمایشگر چند رسانه‌ای 8 اینچی، فرمان چند منظوره، کامپیوتر سفری و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تجربه‌ای متفاوت رانندگی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

همچنین می‌توانید از نرم‌افزارهای گوشی‌تان رو صفحه نمایش بزرگ آن استفاده نمایید. اگرچه ممکن است اکثر خودروهای ام وی ام را در نگاه اول شاسی بلند ببینید، اما برخی از مدل‌ها نیمه شاسی و یا به عبارت درست‌تر، کراس اوور هستند از جمله مدل X۲۲ که در واقع کراس اوور محسوب می‌شود و ممکن است در نگاه اول آن را یک شاسی بلند در نظر بگیرید. مدت‌هاست که تاخیر در تحویل خودرو به خریدار به یکی از گلایه‌های همیشگی مشتریان مدیران خودرو تبدیل شده است. گرچه مسئولان این شرکت بارها وعده دادند که این مشکل رفع خواهد شد، اما نگاهی به وضعیت تحویل محصولات مدیران خودرو به مشتریان نشان می‌دهد که این خودروساز خصوصی، مانند دولتی‌ها نتوانسته مشکل خود را در این رابطه برطرف کند. شرایط پیش فروش شرکت مدیران خودرو از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآیند نوبت دهی به شرح جدول ذیل اعلام میگردد.

از مدت‌ها پیش در چرخان خبر از برنامه مدیران خودرو برای عرضه شاسی‌بلند جدیدی با نام ام‌وی‌ام X77 دادیم و حالا تصاویر جدید و واضحی از این خودرو منتشر شده است. X77 درواقع بر اساس اکستریم LX ساخته شده است ولی در قسمت جلو از طراحی متفاوتی بهره می‌برد درحالی‌که پیشرانه کم‌حجم‌تر و امکانات کمتری دارد. این یعنی X77 در سبد محصولات مدیران خودرو، در جایگاهی پایین‌تر از اکستریم و LX و کمی بالاتر از تیگو 7 پرو قرار خواهد گرفت. به گزارش قیمت ۳۶۰؛ X۷۷ به عنوان جدیدترین عضو خانواده خودروهای MVM احتمالاً طی حداکثر یکسال آینده رونمایی و وارد بازار ایران خواهد شد و همین امر، بهانه‌ای است برای بررسی ام وی ام X۷۷. ترکیب فنی ام وی ام ایکس ۷۷ چندان برای بازار ایران ناآشنا نیست؛ این خودرو از موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که به یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته متصل شده است. موتور این خودرو قبلاً در بسیاری از محصولات ام وی ام یا فیدلیتی پرایم مورد استفاده قرار گرفته و گیربکس آن نیز مشابه نمونه مورد استفاده در فیدلیتی است.

از امکانات جدید این خودرو می‌توان به فرمان برقی، سنسور فشار باد تایرها، گرمکن صندلی جلو، اتولایت، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، سامانه کنترل هرزگردی یا کشش و سیستم کنترل پایداری اشاره کرد. البته تیپ اسپرت یا مدل پایه این خودرو از سنسور عقب بی‌بهره مانده، اما تیپ اسپرت اکسلنت این خودرو از حسگر پارک عقب بهره می‌برد. خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ نیز همانند x۳۳ مدل بندی دارد و خبر خوب این است که مدل جدید آن که با عنوان X۵۵ PRO شناخته می‌شود، یک خودروی جدید است که می‌توانید با پرداخت بیش از ۱ میلیارد تومان (قیمت دقیق باید به روز چک شود) آن را به صورت صفر خریداری نمایید. در ادامه انواع این خودروهای شاسی بلند را معرفی می‌کنیم و سپس جهت بررسی لوازم یدکی، به سراغ فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک می‌رویم و موارد مرتبط با استعلام قیمت لوازم یدکی ام وی ام و استعلام موجودی قطعات را بررسی می‌کنیم. گفتنی است قیمت فروش برخی از این خودرو‌ها در این طرح با بازار اختلاف قیمت زیادی دارد و خریداران این خودرو‌ها سود زیادی می‌برند.

ام‌وی‌ام X۵ از نظر امکانات ایمنی و رفاهی به تجهیزات متعددی مجهز شده است که شامل کیسه‌های هوای جلو، جانبی، پرده‌ای و میان دو صندلی جلو، سیستم‌های کنترل پایداری و کشش، سیستم نظارت بر فشار باد تایر‌ها و دستیار حرکت در سربالایی می‌شود. در بخش روبرو با یک جلوپنجره کاملاً بزرگ همراه با نوارهای عمودی نقره‌ای‌رنگ روبه‌رو هستیم که امتداد چراغ‌های دی‌لایت نیز با آن‌ها هماهنگ شده و تا پایین سپر ادامه پیدا کرده است. در قسمت پشت خودرو به سبک محصولات جدیدتر، از چراغ‌های سراسری به‌هم‌پیوسته استفاده شده که همراه با تزیینات سپر در قسمت پایین، یک نوع تم افقی به این ناحیه بخشیده است. ممکن است خودروهای ایرانی و خارجی در سطح بازار تحت تاثیر عوامل مختلف با اندکی افزایش یا کاهش قیمت خریدوفروش شود.

اما بدون اغراق بزرگترین پیشرفت این خودرو در داخل آن است، جایی که بیشترین و البته مفیدترین تغییرات را دارد. دیگر از آن داشبورد قبلی با طرح کاملاً کسل کننده خلاص شده ایم و تمامی بخش ها همانند خودروهای جدید بازار هستند. از نشان دهنده‌ها و غربیلک فرمان گرفته تا صفحه نمایش نصب شده در داشبورد وسط.

مزیت دیگری که در این پیشرانه وجود دارد این است که سیستم پاشش سوخت در این خودرو از نوع چند نقطه ای بوده که حساسیت کمتری نسبت به کیفیت بنزین دارد. این پیشرانه مشابه موتور استفاده در X55 پرو است با این تفاوت در X55 پرو، جعبه دنده CVT مسئولیت انتقال نیرو به چرخ ها را داشت اما در این ام وی ام X77 از جعبه دنده W-DCT استفاده شده است. در مورد شتاب صفر تا صد ام وی ام ایکس ۷۷ اطلاعات رسمی در دسترس نیست، اما می‌توان حدس زد که این خودرو نیز همچون تیگو ۷ بتواند رکورد شتاب حدود ۱۰ ثانیه یا کمی بیشتر را به ثبت برساند.

این تریم نارنجی‌رنگ اسپرت را در قسمت‌های مختلفی از جمله رکاب، گلگیر و باربند سقفی مشاهده می‌کنیم. حتی آینه‌های بغل هم با نوعی طرح شبیه به لوزی به رنگ نارنجی تزئین شده‌اند. به‌صورت کلی می‌توان گفت که نمای کناری کراس اوور جدید X۳۳ Cross به‌جز تزئیناتی جزئی، تفاوت دیگری در زمینه طراحی با نمای کناری X۲۲ Pro ندارد. شاسی بلند چینی MVM X33 کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به 1 میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد. در نهایت برای جمع‌بندی باید گفت که طراحی کراس اوور MVM X33 کراس ترکیبی از ام وی ام ایکس 22 پرو و چری اومودا 5 یا همان فونیکس اف ایکس جدید است. شباهت‌های واضح به طراحی ایکس 22 پرو، این خودرو را به نسخه‌ای به‌روزرسانی‌شده از آن تبدیل می‌کنند و در همان حال، المان‌های قرض‌گرفته شده از اومودا 5 نشان می‌دهند که این محصول به کدام خانواده خودروها تعلق دارد.

اگر تمایل دارید این خودرو را خریداری نمایید، بهتر است بدانید این خودروی شاسی بلند چینی تمام آنچه که از یک خودروی شاسی بلند در این محدوده قیمت انتظار دارید را برای شما به ارمغان خواهد آورد. البته برای خرید لوازم یدکی ام وی ام X۵۵ می‌توانید روی کمک آریان یدک حساب باز کنید. شاسی بلند چینی MVM X۳۳ کراس در خرداد پیش رو با قیمت نزدیک به ۱ میلیارد تومان راهی بازار ایران خواهد شد. هرچند این خودرو از همان پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 139 اسب بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر را به تولید برساند، اما گیربکس CVT آن اکنون حذف شده و یک گیربکس 5 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها بر عهده دارد. استفاده از گیربکس جدید باعث بهبود شتاب اولیه و افزایش لذت رانندگی شده است.

ام وی ام ایکس ۳۳ کراس به‌نوعی به‌عنوان چهارمین نسل شاسی بلند چینی ام وی ام ایکس ۳۳ از راه رسیده است که پیشرانه و پلتفرمی متفاوت را پشتوانه خود دارد. به‌عبارتی دیگر، این خودرو جدید مدیران خودرو را می‌توان نسخه‌ای ارتقا پیدا کرده از ام وی ام ایکس ۲۲ پرو هم برشمرد. ام وی ام ایکس ۳۳ با عنوان تیگو ۳ در چین، اولین شاسی بلند خودروساز چینی چری در بازار ایران بود که در دهه ۸۰ به کشور راه پیدا کرد و سه نسل از آن با به‌روزرسانی ظاهری، اما پلتفرم و پیشرانه مشابه به عرضه رسید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *