ام وی ام جدید ۱۱۰

MVM 110 جدید ماشین MVM 110 جدید : مشخصات MVM 110 جدید

از نظر ایمنی با وجود دارا بودن ایربگ و ترمز های ABS این خودرو، نمی توان روی آن حساب چندانی باز کرد. ظاهر این خودرو به روزتر و فانتزی تر از نسخه ی قبل خود شده و از هر نمایی که این خودرو را نگاه کنید دچار تغییر شده خصوصا نمای پشت این خودرو که تغییرات گسترده ای کرده. اگر دیده باشید دستگیره های درب های عقب این خودرو تغییر مکان داده اند و به گفته خود چری برای به وجود آمدن حرف کیو ( Q ) به شیشه های درب چسبیده اند. در نمای عقب ام وی ام ۱۱۰ مانند دیگر بخش‌ها شاهد یک ظاهر ساده و بی‌آلایش هستیم. چراغ‌های عقب مانند بسیاری از بخش‌های ظاهری از فرم دایره‌ای شکل پیروی کرده و تنها بخش تزئینی این نما به خط کرومی بالای جای پلاک بازمی‌گردد. نکته مثبت دیگر این بخش نیز زاویه کم و اندازه بزرگ شیشه عقب بوده که میدان دید قابل قبولی را برای راننده فراهم می‌کند.

البته ناگفته نماند که نماینده سایپا از نظر گستردگی نمایندگی‌های خدماتی، قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم هم شرایط نسبتاً بهتری در قیاس با محصول مدیران خودرو دارد. خودروهای هاچبک شهری و کم مصرف همیشه یکی از گزینه های دوست داشتنی و پرفروش در بازار خودروی ایران بوده اند. برندهای چینی که خود استاد استفاده از این خودروهای کوچک و بهینه هستند نیاز بازار متوجه نیاز بازار خودروی ایران به این اتومبیل ها شده و سعی کرده اند با تولید محصولاتی از این دست سهمی در بازار خودروهای هاچبک برای خود دست و پا کنند. یکی از تلاش های نسبتا موفق در این زمینه متعلق به محصولات سری ام وی ام ۱۱۰ بوده است. در ادامه با بررسی کامل و شرایط فروس فوری ام وی ام ۱۱۰ اس همراه کارویترین باشید.

از نظر ایمنی نیز نسل قبلی این خودرو ایمنی چندانی نداشت البته که در مقایسه با خودروهایی نظیر پراید قطعا عملکرد بهتری داشت! این خودرو نیز از نظر ایمنی با اینکه نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده اما همچنان خبری از تست تصادف آن نیست! این خودرو امکانات ایمنی نظیر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD را دارا بوده و ترمز چرخ‌های جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند.

چراغ های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شده‌اند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در اصل درب صندوق خودرو بوده که به سمت بالا باز می شود و می توانید اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار دهید. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته است. در این قسمت چراغ های دنده عقب و مه شکن خودرو به همراه محل نصب پلاک قرار دارند. مدلهای قبلی ام‌وی‌ام 110 علیرغم تشابه ظاهری با دوو ماتیز از سطح ایمنی بسیار پایین‌تری برخوردار بودند و در تست‌های تصادف عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان دادند.

تیپ آخر نیز ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر اتوماتیک نام داشت که از نظر پیشرانه کاملا مشابه تیپ دنده‌ای بود. قلب تپنده این تیپ یک پیشرانه ۱.۱ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی بود که ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۰ نیوتن متر گشتاور را می‌توانست تولید کند. تنها تفاوت نسخه اتوماتیک همانطور که پسوندش مشخص است مجهز بودن آن به یک جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته بود. برخلاف بیشتر خودروهای موجود در بازار خودروی ایران که از ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ بهره می برند، ام وی ام ۱۱۰ اس از یک پیشرانه سه سیلندر با آرایش خطی و ۱۲ سوپاپ بهره گرفته.

اما با مالکیت شرکت جنرال موتورز آمریکا بر شرکت دوو، این خودروساز کره‌ای از ایران رفت تا در کنار فقدان محصولات سدان پرطرفدارش، جای خالی ماتیز نیز احساس شود. ام‌وی‌ام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، میتواند برای استفاده‌های شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگ‌های تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانی‌ها بابت هزینه‌ نگهدرای ماشین را کاهش داده‌اند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است. راستی ام‌وی‌ام مدعی شده با تقویت بدنه و درب‌ها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است. همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچ‌های تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت‌ در حد سایر هاچ‌بک‌های این رده قیمتی کاربردی باشد.

از جمله مزایای MVM 110S می‌توان به طراحی ظاهری زیباتر آن نسبت به گذشته، بهبود ایمنی و استحکام بدنه، استهلاک کم، ‌مصرف سوخت پایین و کیفیت ساخت بهتر از گذشته اشاره کرد. در بحث نقاط ضعف نیز می‌توان از فرمان‌پذیری نه چندان دقیق، امکانات رفاهی اندک، قیمت غیررقابتی و حذف پیشرانه ۴ سیلندر اشاره کرد. در نمای جلو چراغ های اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهی های روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در قسمت پایینی سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغ های مه شکن و ورودی هوا قرار دارند. یکی دیگر از مزایای ام وی ام 110، مصرف سوخت اقتصادی آن است که برای یک خودروی شهری، مزیت قابل‌توجهی محسوب می‌شود.

حالا این برند با طراحی جدید ام وی ام ۱۱۰ اس مهر تایید دیگری بر اعتبار خود زده و حضور خود در کلاس خودروهای سوپرمینی را قدرت بخشیده است. این هاچبک به خوبی در حد و اندازه و کیفیت یک خودروی سوپرمینی باکیفیت ظاهر شده است. 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 93 نیوتن‌متر گشتاور را از دور 3500 الی 4500 تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید. ام وی ام ۱۱۰S در بخش کابین نیز به کلی نسبت به نسل قبل متفاوت و البته بهتر شده است.

چری بستنی در واقع نسخه‌ای جدید از چری کیو کیو است که پیش از این با نام ام وی ام ۱۱۰ در ایران حضور داشته و به عنوان یک خودرو اقتصادی شناخته می‌شود. چری از نسخه جدید خودرو ۲۵۰ میلیونی خود به نام چری بستنی که نسخه‌های اولیه آن با نام ام وی ام ۱۱۰ در ایران حضور داشت، رونمایی کرد. با فعالیت های روزافزون و افزایش استاندارهای خودروسازی این کمپانی توانست خود را به بزرگترین صادرکننده در کشور چین تبدیل نماید.

از میان گزینه‌های محدود موجود در بازار داخل میتوان به خودروهایی نظیر تیبا2 و کوئیک به عنوان رقبای اصلی ام‌وی‌ام 110S اشاره نمود. البته تیبا2 و کوئیک به نوعی دو برادر با مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوت‌هایشان در خصوصیات ظاهری، برخی آپشن‌ها و قیمت خلاصه میشود. ام‌وی‌ام 110S در مقایسه با نماینده سایپا ظاهر و کابین مدرن‌تری دارد، از مصرف سوخت پایین‌تری بهره میبرد و با فرمان و ادوات نرم‌تر و شعاغ گردش فرمان بهتر، رانندگی ساده‌تری در داخل شهر به شما هدیه میدهد. اما در عوض نماینده سایپا در بیرون از شهر رفتار چالاک‌تری دارد و با شتاب و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب بزرگ‌تر در سفرها کارآمدتر ظاهر میشود. ضمن اینکه تیبا2 از نظر گستردگی مراکز خدماتی و قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم نیز دست برتر را نسبت به نماینده کشور چین خواهد داشت. محصول دیگر سایپا یعنی کوئیک هم دقیقاً همین شرایط را دارد با این تفاوت که از نظر طراحی خودرو به‌روزتر و اسپرت‌تری است و در نسخه‌های آپشنال از امکانات جانبی بیشتری بهره میبرد.

همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده است. ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری است که همانطور که اشاره شد جایگزینی بی کیفیت برای دوو ماتیز بود. این خودرو تنها برای مسافت های کم و درون شهری ساخته شده و اصلا مناسب مسافت های طولانی و مسافرت نیست. امکانات رفاهی کم، ایمنی پایین، مشخصات فنی ضعیف و فضای کابین کم از جمله معایب این خودرو بوده و سبب شده تا ارزش خرید این خودرو به شدت پایین بیاید. این خودروی هاچ بک چینی از نظر بازار دست دوم نیز چندان حال و روز خوشایندی ندارد. همچنین از نظر قیمت نیز نمونه های کارکرده ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک مابین 115 تا 140 میلیون تومان معامله می شود که با توجه به شرایط فعلی قیمت هایی مناسب نسبت به رقبایش دارد.

همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده بوده که سواری قابل قبولی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. چری QQ که در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰ شناخته می شود یکی از محصولات شرکت چینی چری است که نسل اول این خودرو یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. پس از خروج دوو این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام 110 را به ایران عرضه کند.

یکی از نکات متفاوت کابین این خودرو، صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب قرار دارد. هنگام ورود به کابین ام وی ام اسپرت لاکچری با یک طراحی نسبتا ساده مواجه می شویم که در آن از المان های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است. همچنین نکته نه چندان جالب در این خودرو قرار گیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده و ارگونومی بدی برای باز شدن دارد. ضریب ایمنی این خودرو گرچه نسبت به مدل قبلی خود بهتر شده ولی همچنان در دسته ی خودروهای ایمن قرار نمی گیرد. هنگامی mvm 110 ساخته شد که شرکت چری در ابتدای راه خود قرار داشت و بیشتر به کپی کاری اقدام می‌کرد.

در نسخهٔ وب‌اپلیکیشن نیازی به دانلود و به‌روزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی‌ به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپ‌های موبایل خود می‌توانند از آن استفاده کنند. محدوده قیمت چری لیتل آنت نیز از ۸ هزار و ۲۰۰ دلار آغاز و تا ۱۰ و ۳۰۰ دلار بسته به نوع امکانات متغیر است. چری بستنی در نسخه وانیلی توان پیمایش ۱۲۰ کیلومتر با یکبار شارژ کامل و نسخه میلک شیک نیز می‌تواند با شارژ کامل در حدود ۲۰۵ کیلومتر پیمایش داشته باشد. در واقع طراحی این مدل ماشین‌ها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانم‌ها و جوانان تشکیل می دهند.

ام وی ام ۱۱۰ اس در بخش فنی تنها با یک پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی ۱ لیتری در بازار عرضه شده که توانایی تولید ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخ‌های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب می‌شود تنها ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

متاسفانه این مساله در خصوص این هاچ‌بک چینی وجود ندارد و گرانی قطعات یدکی یکی از عمده معایب ام وی ام 110 در مقایسه با خودروهای همرده‌ای همچون پراید است. در شرایط فعلی بازار و با افزایش همه روزه قیمت قطعات خودرو و سرویس‌های جانبی، مقرون به صرفه بودن قیمت خدمات و قطعات برای خریداران اهمیت بالایی دارد. از این رو ام وی ام 110 نمی‌تواند محصولی باشد که با جیب اغلب مالکان این خودرو سازگاری داشته باشد. برخلاف آنچه که تصور می شود، فضای داخلی از جای کافی برخوردار بوده و کمبود فضا را در بخش صندوق جبران کرده است. صندوق عقب ام وی ام ۱۱۰ اس بسیار کوچک بوده و تنها فضایی برای قرار دادن یک چمدان در اختیارتان می گذارد. اما این نکته را نباید فراموش کنید که ام وی ام ۱۱۰ اس یک خودروی کاملا شهری بوده و برای سفر در جاده های طولانی طراحی نشده است.

متریال بکار رفته در داشبورد و کابین این خودرو کیفیت پایینی داشته و دوام مطلوبی ندارند. همچنین از پلاستیک خشک در داشبورد زیاد استفاده شده که در بلند مدت کاملا از فرم افتاده و به صدا می افتند. در بخش میانی داشبورد ابتدا دریچه های تهویه مطبوع با ظاهری بیضی شکل قرار دارند. پس از آن قسمت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو که به صورت کاملا دستی است تعبیه شده و سپس یک ضبط ساده قرار دارد. همچنین از لحاظ ایمنی کمپانی تولید کننده ادعا داشته است که شاسی و درب های خودرو را تا حد زیادی تقویت نموده است که شاهد این ادعا افزایش وزن این مدل نسبت به 110 قدیم می باشد.

اما ام‌وی‌ام مدعی شده که در مدل S با تقویت بدنه و درب‌ها، ایمنی محصولش را ارتقاء بخشیده که افزایش وزن حدوداً 46 کیلوگرمی این نسخه نسبت به مدل قبلی میتواند شاهدی بر این ادعا باشد. هرچند تا زمانی که نتایج تست تصادف معتبری از این محصول مشاهده نشود نمیتوانیم در این مورد با اطمینان صحبت نماییم. در قسمت انتهایی یا عقب MVM ۱۱۰S باز هم یک طراحی پویا و به‌روز، هماهنگ با قسمت جلو خودرو را شاهد هستیم. چراغ‌های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شده‌اند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در واقع درب محفظه بار یا صندوق عقب خودرو بوده که به سمت بالا باز شده و می‌توان اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار داد. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته که میزبان چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن خودرو به همراه محل نصب پلاک است.

برای خرید نقدی mvm 110 s می توانید در خواست خود را در فروشگاه آنلاین خودرو کارویترین به ثبت برسانید تا کارشناسان ما با شما در تماس باشند. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. در سایر پارامترها نظیر ترمز و میزان ورود صدای پیشرانه به داخل کابین هم شرایط در سطح متوسط و تقریباً مشابه با رقبای قیمتی ارزیابی میشود. هر دو نسخه این خودروها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و قادر به پیمایش ۲۵۱ و ۳۰۰ کیلومتر با یکبار شارژ کامل است. البته این خودروها اکنون به نرخ‌های چندبرابری دست یافته‌اند و دیگر خودروهای مقرون به صرفه‌ای نیستند، بلکه گزینه‌های اجباری و نامطلوب خرید برای قشر متوسط محسوب می‌شوند. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند.

ام وی ام ۱۱۰ یا همان چری QQ که از سال 2003 بر روی خط تولید چری بود سال 1384 در ایران توسط مدیران خودرو رونمایی و عرضه شد. به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، امروزه بسیاری از افراد به دنبال خرید یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری هستند تا در شهرهای شلوغ بتوانند رانندگی کم‌استهلاک و قابل اطمینانی را داشته باشند. ام وی ام ۱۱۰ نسل اول از خودروهایی است که به خاطر قیمت پایین‌تر نسبت به بسیاری از خودروها و ویژگی‌هایی که دارد جزو نخستین انتخاب‌های این افراد است. کابین و داشبورد این خودرو باز هم نسبت به نسل قبلی خود بهبود های فراوان و مثبتی پیدا کرده است.

این خودروی هاچ بک جمع و جور چینی در اصل همان خودروی QQ چری است که یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. البته MVM 110 از نظر کیفیت ساخت و قطعات بکار رفته در خودرو به هیچ وجه در سطح ماتیز نبود و فاصله بسیاری با همتای با کیفیت کره‌ای خود داشت. ام وی ام 110 چهار سیلندر اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.1 لیتری تنفس طبیعی بوده که این پیشرانه توانایی تولید تنها 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور را داراست. این قدرت کم توسط یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک از نوع AMT است که به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. جعبه دنده AMT در واقع همان جعبه دنده دستی است که توسط یک ربات عمل کلاچ گیری صورت میگیرد و همچنین در این نوع از جعبه دنده از دیسک و صفحه کلاچ استفاده می شود. حداکثر سرعت این هاچ بک کوچک حدود 140 کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر اعلام شده است.

طراحی جمع و جور به همراه استایل زیبا و به خصوص خودرو و استفاده از دو رنگ در طراحی بدنه باعث شده تا طراحی بدنه خودرو شکلی به مدرن به خود بگیرد. برخلاف طراحی نسخه پیشین، ام وی ام ۱۱۰ اس از سادگی افراطی نجات یافته و به اصالت طراحی خودروهای چری نزدیک شده است. ظاهر جلو هم شکلی کارتونی به خود گرفته و عده ای از شباهت آن به شخصیت مشهور کارتونی Nemo یاد می کنند. در مجموع طراحی لطیف و زیبای خودرو می تواند به خوبی توجه بانوان جوان را به خود جلب کرده و زیبایی کافی را داشته باشد. برند چری در طول سال ها فعالیت خود در بازار خودروی ایران نشان داده که برندی قابل اطمینان است و با افزایش کیفیت روزافزون محصولات خود این اطمینان را به اثبات رسانده.

لازم به ذکر است که نسل دوم این خودرو تحت عنوان ام وی ام 110S در دو تیپ به ایران معرفی شد که یک جهش مثبت برای این خودرو بود. از نظر طراحی ظاهری همانطور که اشاره شد ام وی ام 110 یک کپی چینی از ماتیز است. همچنین یک جلوپنجره بسیار کوچک و منحنی شکل میان چراغ های اصلی قرار گرفته که شبیه به لبخند به نظر می رسد و چهره خودرو را خندان کرده است. بر روی سپر خودرو نیز چراغ های راهنما و مه شکن به صورت بیضی شکل و عمودی به همراه یک ورودی هوای دیگر تعبیه شده است. با ورود به داخل کابین ام‌وی‌ام 110S با فضایی فانتزی و جالب روبرو شدیم که هرچند فرم عامه پسندی ندارد اما در قیاس با امثال تیبا حس مدرن‌تری به سرنشینان منتقل میکند. طراحی داشبورد و تودری‌ها بر مبنای خطوط منحنی و دایره‌ای شکل ترسیم شده و مثل قسمت بیرونی سلیقه خانم‌ها و جوانان را هدف قرار داده است.

اگرچه این میزان از افت قیمت باعث ضرر مالکین اولیه ام وی ام 110 شده اما آن را به‌ گزینه‌ای ارزنده در بازار کارکرده تبدیل کرده است. نخستین موردی که هنگام تولید خودروهای اقتصادی و ارزان‌قیمت باید رعایت شود، قیمت پایین قطعات یدکی و در دسترس بودن خدمات فنی است. کابین به رنگ مشکی طراحی شده و در برخی نقاط آن از رنگ نقره‌ای استفاده شده‌است. افزون بر آن وجود نواری با رنگ متفاوت در کناره‌های بدنه‌ی خودروی MVM 110 اکنون شکل جذاب‌تری به نمای کناری مدل اسپورت این خودرو بخشیده است.

با ورود به کابین ام وی ام 110 مانند نمای بیرونی شاهد طراحی ساده‌ای هستیم که در آن همچنان از المان‌ها و اجزای دایره‌ای و بیضی شکل زیاد استفاده شده است. در بخش میانی داشبورد ابتدا دریچه‌های تهویه مطبوع قرار گرفته و پس از آن پنل تنظیم سیستم تهویه مطبوع خودرو که به صورت کاملا دستی بوده تعبیه شده و در نهایت یک ضبط ساده قرار گرفته است. فرمان خودرو در بعضی نسخه ها به صورت 4 شاخه و در بعضی دیگر به صورت 3 شاخه بوده و همچنین صفحه کیلومتر شمار نیز به صورت آنالوگ و عقربه‌ای طراحی شده است. تایرهای خودرو اندازه کوچکی داشته و آیینه‌های جانبی نیز به روی درب‌ها منتقل شده است. یکی از نکات مثبت این خودروی جمع و جور شهری ابعاد و اندازه شیشه‌های جانبی است که باعث شده هم نور خوبی وارد کابین شود و هم فضای دید مناسبی برای سرنشینان خصوصا راننده وجود داشته باشد. از نظر فضای کابین نیز ام وی ام 110 لاکچری خودرویی کوچک است که تنها برای 4 نفر فضای اتاق کافی دارد.

طراحی داخلی هم از زیبایی بی بهره نبوده و البته در عین سادگی می تواند قابل قبول باشد. شاید نتوانیم طراحی داخلی را به اندازه طراحی خارجی خودرو مدرن به حساب بیاوریم، اما چینی ها تلاش کرده اند که در داخل خودرو هم توجه مخاطب را جلب کنند. ویژگی طراحی داخلی خودرو، هماهنگی و شباهت استایل آن به طراحی بدنه خودرو بوده و این یک مزیت بزرگ محسوب می شود. خالی از لطف نیست اگر در مورد تیبا نیز به عنوان یکی دیگر از خودروهای مشابه با ام وی ام ۱۱۰ اس اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

پس از خروج دوو از ایران این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام ۱۱۰ را به ایران عرضه کند. دوو ماتیز نیز مانند ام وی ام ۱۱۰ یک خودروی بسیار کوچک شهری بود که چندی پس از ورود به ایران طرفداران زیادی خصوصا در میان بانوان پیدا کرد. اما پس از اینکه دوو بازار ایران را ترک کرد کمپانی چری چین این فرصت را غنیمت شمرده و محصول هم رده ماتیز را در ایران معرفی کرد.

شاید واضح‌ترین تغییری که بتوان به آن اشاره نمود تغییر محل قرارگیری دستگیره‌ی درهای عقب این خودرو است. اگر به دنبال یک خودروی شهری با طراحی جذاب و امکانات و ایمنی و البته مصرف بسیار کم می گردید ام وی ام 110 اس می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. خودروسازان چری در طراحی این خودرو به خوبی عمل کرده اند و طراحی این خودروی کم مصرف شهری را به اصالت طراحی خودروهای چری اتصال بخشیده اند.

این خودرو که در اصل یکی از مدل های برند چری بوده، در حال حاضر توسط برند مدیران خودرو (ام وی ام) در ایران تولید و مونتاژ می شود و طی مدت حضور خود در بازار پررقابت هاچبک های شهری اقتصادی موفقیت نسبتا خوبی به دست آورده است. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه ام وی ام ۱۱۰ اس به چرخ‌های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. ام وی ام ۱۱۰ (mvm 110) جزو نخستین خودروهای چینی است که پا به جاده های ایران گذاشت. در میان مدل های مختلف دوو که در ایران به فروش می رسید خودرویی با نام ماتیز رفته رفته بر سر زبان ها افتاد.

در نمای جلو فرم چراغ‌ها، خطوط و جلوپنجره خودرو به صورتی طراحی شده که ظاهری خندان و کودکانه را به خودرو داده‌اند. چراغ‌های اصلی طراحی دایره‌ای شکل داشته و همچنین چراغ‌های راهنما و مه شکن نیز به صورت بیضی طراحی شده‌اند. به صورت کلی نمای جلو بسیار ساده و البته با ظاهری شاد بوده که نسبت به خودروهای امروزی قدیمی شده است. ام وی ام ۱۱۰ اسپرت همانطور که اشاره کردیم نسل دوم چری QQ، یک هاچ بک جمع و جور شهری است. طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بروز و بهتری دارد. فضای صندوق عقب نیز اصلا جادار نبوده که با توجه به اینکه این خودرو یک هاچ بک کوچک شهری است اتفاقی طبیعی است.

گنجایش موتور به کار رفته در این خودرو که از وجود دوازده سوپاپ دی او اچ سی بهره می‌برد و ضریب تراکم یازده به یک را به نمایش می‌گذارد حدود 998 سی‌سی است. چری کیوکیو که ما آن را با نام ام وی ام 110s می شناسیم از همان ابتدا و نسخه ی 110 هم خودرویی اقتصادی با پیشرانه ای ضعیف بود که ساخته شده برای تردد های شهری با میزان مصرف سوخت کم است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.

تیپ میانه این خودرو که ام وی ام ۱۱۰ چهار سیلندر دنده‌ای نام داشت به یک پیشرانه 1.1 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی مجهز بود که می‌توانست 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. این خودرو نیز مجهز به یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی بود که نیروی پیشرانه را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کرد. این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شد که تیپ لاکچری تنها برخی امکانات رفاهی را اضافه تر دارد. جدای از بحث طراحی که بیشتر سلیقه‌ای است باید گفت تیبا2 به طور کلی برای استفاده‌های چند منظوره (شهر و جاده) گزینه کارآمدتری است چراکه با موتور قویتر و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب جاداتر میتواند در مسافرت‌ها همراه بهتری باشد. این در حالی است که 110S بیشتر تمرکز خود را روی خصلت‌های شهری مثل شعاع گردش فرمان بسیار خوب، مصرف سوخت پایین و نرمی فرمان و ادوات قرار داده و در نتیجه برای استفاده‌های صرفاً شهری میتواند انتخاب بهتری باشد.

احتمالا سازندگان چینی این خودرو چنین پیشرانه ای را برای به حرکت درآوردن این خودروی شهری کافی دیده اند. حجم پیشرانه ام وی ام ۱۱۰ اس ۱ لیتر (۹۹۸ سی سی)، حداکثر توان تولیدی آن ۶۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۹۳ نیوتن متر است. با توجه به تمرکز اصلی جمعیت ایران در شهرهای شلوغ و پرتراکم، خودروهای کوچک و جمع و جور نظیر ام‌وی‌ام 110S میتوانند گزینه‌های بسیار کارآمدی باشند چراکه این قبیل محصولات به نوعی برای زندگی شهری تکامل یافته‌اند و رانندگی با آنها در معابر تنگ و شلوغ آسان‌تر است.

همچنین اطلاعاتی در مورد مصرف سوخت خودرو به تفکیک شهر و جاده در دسترس نیست، اما آنچه مشخص شده این است که مصرف سوخت ام وی ام ۱۱۰ در سیکل ترکیبی برابر با ۴٫۲ لیتر در ازای هر صدکیلومتر است. شرکت مدیران خودرو همواره سعی و تلاش داشته که با ارایه مدل های کم مصرف و دوست دار محیط زیست به کاهش آلایندگی و آلودگی هوا کمک نماید. افزون بر تمام موارد اشاره شده خطوط حجم دهنده‌ی موجود در سطح کاپوت خودروی MVM 110 نیز اکنون حالت واضح‌تری به خود گرفته است. در مجموع می‌توان به این نتیجه رسید که تغییر چندانی در حالت شوخ و شنگ نمای جلوی این خودرو مشاهده نمی‌شود.

البته که کماکان از پلاستیک خشک در قسمت های مختلف کابین و داشبورد استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایره‌ای بزرگ قرار دارد که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه های تهویه مطبوع خودرو، سیستم پخش ساده و در نهایت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه با ظاهری ساده طراحی شده و خوش دست به نظر می رسد. ام وی ام ۱۱۰ اس در دو تیپ پایه کامفورت و مدل فول آپشن اسپرت لاکچری به بازار عرضه شده که در حال حاضر تنها مدل فول آپشن اسپرت لاکچری آن در لیست محصولات شرکت مدیران خودرو حضور دارد. از نظر طراحی خارجی می توان گفت برند چری به خوبی از پس تولید یک خودروی سوپرمینی شهری زیبا برآمده است.

خودرویی با ابعاد جمع‌و‌جور که قابلیت تردد، پارک در کمترین فضاهای موجود و همچنین مصرف پایین آن از دغدغه های مهم این روزهای شهرنشینان است. طراحی مدرن این خودرو که با ترکیب چراغ های بزرگ جلو خودرو چهره‌ایی شاد را به این محصول القا کرده و هربیننده ایی را مجبور به تبسم خواهد کرد. شاید ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس اسپورت لاکچری از معدود خودروهایی باشد که با استفاده از تکنیک طراحی Happy Face بنوعی با طراحی های خشن و زمخت برندهای مختلف در سالهای اخیر مقابله کرد است. اما با توجه به قیمت و سبک رانندگی می‌توان امکانات این خودرو را مناسب و معقول دانست. از جمله امکانات این خودروهای هاچ بک می‌توان به چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، آینه با تنظیم برقی، پخش MP3، تهویه مطبوع دستی، ترمز ABS و EBD، ایربگ های راننده و سرنشین جلو، شیشه بالابرهای برقی و فرمان هیدرولیک اشاره کرد.

نسل اول این خودرو از سال 1384 در 3 تیپ ام وی ام سیلندر، ام وی ام سیلندر دنده‌ای و ام وی ام سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال 1394 ادامه یافت. سپس نسل دوم این هاچ بک کوچک شهری از سال 1394 با نام MVM 110S در دو تیپ کامفورت و اسپرت لاکچری به بازار خودروی ایران عرضه شد. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز ام وی ام ۱۱۰S نسبت به نسل قبلی بهتر شده، البته این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شده که تیپ لاکچری امکانات بیشتری دارد. تیپ کامفورت اما از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگ‌های آلومینیومی محروم است. ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک آخرین تیپ از 3 تیپ نسل اول ام وی ام ۱۱۰ است که توسط شرکت مدیران خودرو به بازار ایران عرضه شد.

در نمای جلوی این محصول شاهد تغییر نسبی ظاهر جلو پنجره و حذف بخش پهن‌تر قسمت وسط آن هستیم. با این وجود آن حالت لبخند مانندی که در بخش جلو پنجره‌ی این خودرو مشاهده می‌شد همچنان حفظ شده است. چری این خودرو را با هدف افزایش سهم خود از بازار خودروهای برقی اقتصادی راهی بازار کرده است. یکی از نکات متفاوت و البته جذاب کابین MVM ۱۱۰S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. از نظر کیفیت هم باید گفت کابین ام‌وی‌ام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به رده قیمتی نمیشود از این مورد به عنوان نکته‌ای منفی یاد کرد چراکه تمامی رقبای 110S در این پارامتر اگر بدتر عمل نکرده باشند، بهتر هم نبوده‌اند. چری Little Ant یا مورچه کوچک، دیگر خودروی چری با نشان کیو کیو است که در نسخه جدید معرفی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ام وی ام ۱۱۰ جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو در اصل چری QQ نام دارد که در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰ شناخته می‌شود. QQ یکی از محصولات شرکت چینی چری است که نسل اولش کاملا بر اساس دوو ماتیز ساخته شد.

دوو ماتیز خودرویی کوچک و شهری بود که چندی پس از ورود به ایران به یکباره طرفداران بیشماری پیدا کرد. اما پس از رفتن دوو از بازار ایران فرصت به چری رسید تا خودرویی در این کلاس به بازار خودروی کشور معرفی کند. چری QQ که از سال 2003 بر روی خط تولید چری قرار گرفت در سال 1384 توسط مدیران خودرو رونمایی شد.

در دهه 80 شمسی خودروهای شرکت دوو در ایران بسیار خوش درخشید و در میان مدل‌های مختلف دوو خودرویی با نام ماتیز از جمله محصولاتی بود که بر سر زبان‌ها افتاد. بزودی خودرو MVM 110 مجددا در سبد فروش محصولات این شرکت قرار خواهد گرفت و اینبار این خودرو کوچک ایمن با ترکیب رنگ دوگانه و اسپرت عرضه خواهد شد تا همچنان بعنوان یک خودرو کم مصرف شهری برای مصارف روزانه بهترین انتخاب پیش روی خریداران این سگمنت باشد. جذابترین نکته این محصول شاد مدیران خودرو کاربرد ویژه آن در شهرهای بزرگ و پرترافیک است.

البته به طور کلی خودروهای مینی، محصولات عامه پسندی نیستند و حتی در مدلهای معروف‌تر و گرانتر نظیر کیا پیکانتو نیز به سختی میتوانند تمامی سلایق را راضی نگاه دارند. در واقع، ام وی ام ۱۱۰ جدید دارای یک موتور ۳ سیلندر با حجم دقیق ۹۹۸ سی سی است که توانایی این را دارد با ۴ سوپاپ در هر سیلندر و نسبت تراکم ۱۱.۱ قدرتی معادل ۱۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۹۳ نیوتون متر گشتاور در ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. این مشخصات حاکی از این هستند که خودرو در مسافت های طولانی یا سربالایی ها توانایی و قدرت لازم را نداشته و با مشکل مواجه خواهد شد. شرکت چری در سال 2003 یک خودرو هاچبک شهری با نام چری QQ را معرفی کرد که در واقع همان دوو ماتیز بود که با برند چری روانه بازار می‌شد. چری QQ در دو نسل به بازار معرفی شده است و هر دو نسل آن شانس حضور در بازار ایران را داشته‌اند. ام وی ام ۱۱۰ اس مدل جدیدتر این خودرو است که با طراحی کوچک و بسیار کم مصرف خود توجه قشر جوان و بانوان را به خود جلب کرده.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *