مقایسه ام وی ام 110 با دوو ماتیز و پراید بلاگ دیوار
اگر شما هم از طرفداران خودروهای کوچک شهری هستید، بدون شک دانستن این تفاوت ها برایتان جذاب خواهد بود. پس از موفقیت و فروش ماتیز در کشورمان و توقف تولید آن در چین، مدیران خودرو با توجه به تقاضای بازار و همکاری با چری در قدم اول، تصمیم به واردات ماشینی شبیه به ماتیز کرد که نتیجه آن، ام وی ام 110 شد. در واقع MVM 110 اولین محصولی بود که توسط این شرکت، وارد خیابانهای ایران شد. پس از بازدید و بررسی خودرو نیاز به عقد قولنامه میان طرفین معامله است.
قاب کرومی U شکل به همراه چراغ های روشنایی در روز نیز زینت بخش دریچههای هوای کوچک موجود در کنارههای سپر جلوی ام وی ام X22 هستند. در نیمه پایینی چهره ام وی ام X22 ، سپر بزرگ و سرتاسری آن واقع شده که از یک هواکش بزرگتر به منظور انجام وظیفه خنککاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه به همراه دو دریچه هواکش کوچک در جناحین بهره میبرد. دور تا دور جلو پنجره به جز قسمت بالای آن، مزین به تزیینات کروم رنگ بوده و یک نوار باریک نقره نیز در پنجره دوجانبه نشان شرکت ام وی ام به سمت جلوی X22 امتداد یافته و هارمونی دلنشینی را با گرافیک داخلی چراغهای جلو پدید آورده است. نظر شما درباره ام وی ام ۱۱۰ چیست؟ آیا تجربه رانندگی با خودروهای بالا را دارید؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید. کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت خودرو پردازش هوشمند است. ناگفته نماند که علاوه بر ظاهر جدید در این نسخه از هاچبک کوچک Chery، مشخصات فنی آن هم تغییراتی دارد و آن را به نیاز روز، نزدیکتر کرده است.
فضای داخلیاش بیشتر است و بهاینترتیب برای یک سفر گزینه ایدئالتری است؛ ضمن اینکه بهدلیل تعلیق بهتر، سرنشینان آرامش بیشتری هم خواهند داشت. امویام 110s خودرویی شهری، با مصرف سوخت مناسب و ظاهر جالب و پارک راحت است و درعینحال، ایمنی نامناسب و فضای صندوقعقب کوچک از معایب این خودرو شهری به شمار می آید. MVM 530 محصول سدان خانوادگی چری است که نسخه هیبرید آن هم در چین تولید شده است. این خودرو در سطح جهانی با سه حجم موتور 1.6، 1.8 و 2 لیتری و همچنین سیستم انتقال 5 سرعته دستی یا 4 دنده اتومات عرضه میشود. مدیران خودرو مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش برخی از محصولات چری چین را با دو برند MVM و CHERY در بازار ایران بر عهده دارد. برای مثال در تست شتاب مقایسه ای بین مدل های دنده دستی و اتوماتیک، برتری نسخه دنده دستی چندان چشمگیر نبود و این نکته حکایت از عملکرد خوب مدل اتوماتیک در تعویض دنده ها دارد.
ورودی هوا نسبت به قبل بزرگتر شده و بخش بیشتری از سپر پایین را به خود اختصاص داده است. همچنین چراغهای مهشکن دایرهایشکل را در دو طرف خود جای داده است.از دیگر تغییرات قابلتوجه نمای جلو میتوان به شکل خاص قسمت بالایی سپر اشاره کرد که در کنار خط منحنی کاپوت، چهرهای متفاوتی را برای امویام 110s به ارمغان آورده است. هر دو خودرو گیربکس ۵ دندهدستی دارد و در آنها آپشن جعبهدنده اتوماتیک وجود ندارد. آینههای کناری در تیبا۲ و امویام 110s تیپ کامفورت دستی است، اما رقیب چینی در مدل لاکچری، آینههای برقی ارائه کرده است. شیشه بالابرهای تیبا تنها در ردیف جلو برقی است و در مقابل امویام 110s برای هر ۴ شیشه بالابرهای برقی دارد.
ما در این متن به صورت اختصاصی، تنها قصد معرفی و بررسی پنج محصول برند ام وی ام موجود در کشورمان را داریم. ضرایب دنده در نسخه دستی به گونه ای انتخاب شده که شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی در دنده های یک و دو تامین شود، شاهد این مدعا هرزگردی جزئی چرخ های جلو در تعویض دنده از یک به دو است که از ضریب نسبتا سنگین دنده دو حکایت می کند. میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس 22 پرو برابر با 6.1 لیتر برصد کیلومتر است. این عدد برای خودروی مجهز به گیربکس دستی معادل 5.9 واحد اعلام شده است. پنل کیلومتر شمار تعبیه شده در پشت غربیلک فرمان نیز از طراحی منحصر به فردی و عجیبی بهره میبرد.
ضمناً صندوق بار X22 دارای گنجایشی به حجم 420 لیتر است که با خواباندن صندلیهای ردیف دوم، این فضا قابل گسترش خواهد بود. فضای ردیف دوم نیز برای سرنشینان با قدی کمتر از ۱۸۰ سانتی متر مناسب و کافی به نظر میرسد اما افراد بلندقدتر احتمالاً در این بخش با محدودیت فضای سر و پا مواجه خواهند شد. سایز پنجره ها و شیب خطوط انتهایی سقف در حد مناسبی بوده و رینگهای ۱۶ اینچی در قیاس با ابعاد کلی بدنه از تناسب کافی برخوردار گشته است. از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو همراهی میکنیداز شما سپاسگزاریم.
هم اکنون مالکیت این شرکت به صورت مشترک در اختیار چری چین و بخش خصوصی ایرانی است. همچنین نمی توان ام وی ام X22 را یک خودرو پنج نفره دانست و از این رو بهتر است به این مدل به چشم یک هاچ بک ارتفاع یافته 4 نفره نگاه کنید. نکته جالب و متمایزی که در این بخش وجود دارد، حرکت خلاف جهت عقربه دورسنج است که شاید در اوایل رانندگی با X22 اندکی نامأنوس جلوه کند اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، عادی خواهد شد. زیرا شیپور به شما کمک میکند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید.
یک اسپویلر باریک نیز در بخش بالایی شیشه عقب و قسمت انتهایی سقف تعبیه شده که دو قطعه پلاستیکی سرازیر شده از دو انتهای آن، کناره های شیشه عقب را فراگرفته اند. MVM X22 بی شک یکی از خوش استایل ترین کراس اوورهای درون شهری بازار است اما این خودرو نقاط ضعفی را نیز همراه دارد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را از طریق ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ دیوار در میان بگذارید.
فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویهشده و بهروز خودرو را به همراه داشته باشد. البته باید تاکید کرد که هندلینگ و پایداری خودرو برای انجام مانورهای عادی و رانندگی روزمره قابل قبول به نظر می رسد و مهندسان چینی با سفت تر کردن فنربندی از حرکات گهواره ای بدنه (بادی رول) کاسته اند. از این جهت می توان تصور کرد که مهندسان چینی چالش های زیادی را برای تنظیم فنربندی این خودرو پشت سر گذاشته اند که البته به سختی نسبتی فنربندی در ازای بهبود هندلینگ منجر شده است.
مدیران خودرو نماینده شرکت چینی چری در ایران است که از سال ۱۳۸۱ نسبت به واردات ماشین، قطعات و در ادامه مونتاژ محصولات ام وی ام در منطقهای مخصوص از ارگ جدید شهر بم اقدام کرده است. محصولات چینی به دلیل قیمت پایین در رقابت با سایر ماشینهای خارجی موجود در بازار ایران، موفقتر بوده و در نتیجه، آمار فروش بالایی هم دارند. پیشرانه امویام 110s همان موتور ۱لیتری قدیمی است که توان تولید ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتنمتر گشتاور را دارد. تنها نکتهای که شاید درخصوص عملکرد این پیشرانه وجود داشته باشد، بزرگترشدن ورودی هوا در نسخه 110s است که به کاهش مصرف سوخت منجر شده است.
نمای داخلی ایکس 22 به ویژه در بخش داشبورد، غربیلک فرمان و پنل دربها، یک سروگردن بالاتر از رقبای هم قیمت بوده و از ظاهری نسبتاً مدرن برخوردار گشته است. در مجموع میتوان اینطور بیان نمود که ایکس22 نسبت به خودروهای هم رده داخلی از ظاهری جذابتر با شاخصه های اسپرت بیشتری برخوردار است. قسمت پلاستیکی مشکی رنگ که از جانب گلگیرهای عقب تا بخش زیرین سپر امتداد یافته، چراغهای شب نما، بخش ویژه نصب پلاک و یک قطعه دیفیوزرمانند آلومینیوم رنگ را در خود جای داده است.
نمای عقب این خودرو در مقایسه امویام 110s بهطورکلی تغییر کرده است. محل قرارگیری پلاک خودرو به روی سپر عقب انتقال یافته و درکل میتوان گفت نمای ظاهری امویام 110s نسبت به گذشته بسیار زیباتر شده است. پراید از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت «سایپا» در کشور ما تولید میشود و بعد از پیکان، از قدیمیترین خودروهای بازار ایران است. این خودرو دارای موتوری به حجم دقیق ۱۳۲۳ سیسی است که توانایی تولید ۶۳ اسببخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ دارد. همچنین، گشتاور تولیدی این موتور ۱۰۳نیوتنمتر در ۲۸۰۰ دور بر دقیقه است. کابین امویام 110s نسبت به قدیم پیشرفتهایی داشته است، اگرچه متریال بهکاررفته همانند گذشته چنگی به دل نمیزند.
در قسمت پایین نمایشگر، کنترلگرهای چرخان سیستم تهویه، دکمه فلاشر، گرمکن شیشه عقب، خروجی USB و پورت برق ۱۲ ولتی قابل مشاهده است. به واسطه نمایشگر مذکور امکان دسترسی به تجهیزات مختلف نظیر سیستم صوتی-تصویری، بلوتوث، تلفن همراه و دوربین دید عقب فراهم شده است اما نباید انتظار یک سیستم پیشرفته با حساسیت لمسی بالا را از این سیستم داشته باشید. یک نوار پهن کرومی که نشان شرکت سازنده در میانه آن نقش بسته، دو چراغ عقب را به هم متصل نموده است. سایز شیشه عقب مناسب بوده و در گوشه های پایینی خود با چراغ ها در تماس است.
شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر میخواهید بهروز باشید، شبکههای اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید. در مقابل ترمزها عملکرد خوبی را از خود به نمایش می گذارند و حتی در مواجهه با فشار سنگین، اثری از کاهش توان یا تصعید شدن لنت ها دیده نمی شود.
ام وی ام X22 موفق شده از نظر ظاهری هماهنگی و تناسب شایستهای را بین عناصر طراحی خارجی خود به وجود آورد. جلو پنجره از شش ضلع با زوایای شکسته تشکیل شده و در هر دو انتها تا چراغهای جلو امتداد یافته است. MVM 110 همچنین شامل امکاناتی مانند ترمز ABS ، سیستم ضدسرقت، قفل مرکزی همراه با ریموت کنترل، سیستم پخش Mp3 با پورت USB و چهار بلندگو، آینهها و شیشههای برقی اتوماتیک، مهشکن جلو و عقب، و بالابر خودکار شیشهها دارد.
مجموعه کارنامه همکار تجاری سایت دیوار است و به تمامی دیتاهای این سایت در زمینه خرید و فروش خودرو دسترسی دارد. از طرفی هم چون کارنامه در بیشتر شهرها فعالیت میکند، اطلاع از آمارهای دقیق و بهروز مراکز تعویض پلاک در سراسر کشور دارد. در نتیجه قیمتهای ارائه شده توسط تیم کارنامه کاملا به روز و مبتنی بر دادههای دقیق و صحیح است. چراغهای جلو در امویام 110s بزرگتر و کشیدهتر شدهاند و از آن چراغهای دایرهای و ساده قدیمی فاصله گرفتهاند.
درواقع عملاً درِ محفظه داشبورد حذف شده و جای خود را به یک حفره عجیب و غریب داده است. ابعاد خودرو در نسخه جدید افزایش یافته و فضای بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. از مهمترین امکانات و آپشنهایی که به امویام 110s اضافه شده است، میتوان به چراغ رانندگی در روز (دیلایت)، صفحه کیلومترشمار دیجیتالی، آینههای کناری برقی و سنسور پارک اشاره کرد. هر دو خودرو برای رانندگی شهری مناسب بوده و از نظر قیمتی نیز جزو ارزانترینها هستند اما نکتهای که در اینجا وجود دارد امکانات بیشتر امویام ۱۱۰ و هزینه کمتر تعمیر و نگهداری پراید است. هر دو خودرو دارای ابعادی کوچک بوده و برای خانوادههای پرجمعیت مناسب نیستند اما امویام مصرف سوختی کمتر و پراید قطعاتی ارزانتر دارد. اگر همچنان بین خرید ام وی ام ۱۱۰ و پراید مردد هستید، پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پراید با خودروهای رقیبش در بازار را هم مطالعه کنید.
گفتنی است که در نسخه های جدید این خودرو سامانه کنترل پایداری ESP نیز به شکل استاندارد نصب شده است و به جز سری اولیه (سال نخست عرضه) سایز مدل ها مجهز به سیستم کنترل پایداری هستند. طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است. محل نصب پلاک نیز به طرز هوشمندانهای در داخل دریچه بزرگ هواکش تعبیه شده و قطعه نقرهای رنگ طراحی شده در زیر سپر خودرو، زیبایی نمای روبروی ایکس22 را تکمیل نموده است. در این مقاله سعی داریم به بررسی جامع این کراس اوور محبوب بپردازیم. پس با ما همراه شوید تا اطلاعات کاملی از ایکس22 را به گنجینه دانش خودرویی خود اضافه نمایید و یا اگر قصد خرید این اتومبیل را دارید، با آگاهی کامل به سراغ آن بروید. نسخه مونتاژ شده در ایران، مجهز به موتور 2 لیتری و گیربکس 5 دنده دستی است که از سال ۱۳۸۹ به فروش میرسد.
امیدواریم این مطلب که دربارهٔ بررسی و مقایسه امویام 110s است، برای شما مفید بوده باشد. همچنین میتوانید در سایت دیوار آگهیهای خریدوفروش امویام 110s را مشاهده کنید. امویام 110s در بخش طراحی ظاهری، دستخوشِ تغییراتی شده که موجب شده است این خودرو دیگر همانند نسخه قبلی خود شباهت زیادی به دوو ماتیز نداشته باشد. درواقع چری با این تحول سعی داشته است که امویام ۱۱۰ را از زیر سایه دوو ماتیز خارج کند و تا حدودی موفق بوده است. امویام ۱۱۰ درواقع نسخه اولیه امویام 110s است و شاید برای عده زیادی این سؤال پیشآید که امویام 110s چه تفاوتی با نسخه قدیمی خود دارد.
این خودرو در کلاس کراساوورهای ساب کامپکت (Subcompact) یا همان کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد. نیسان جوک و تویوتا C-HR از مشهورترین مدلهای حاضر در این کلاس هستند. در واقع برای مشتریانی که درگیر ترافیک روزمره هستند، انتخاب نسخه اتوماتیک باعث نمی شود که ناچار به صرف نظر از قابلیت های دینامیکی شوند. دید به بیرون به واسطه سایز مناسب پنجرههای جانبی و شیشه جلو، در حد مطلوب ارزیابی می شود. طرح مدرن دستگیره دربها به رنگ کرومی براق و تناسب آن با تزیینات نقرهای رنگ روی قسمت بازویی دربها، بر جنبههای زیباییشناختی کابین X22 افزوده است. وجود صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی در میانه داشبورد را میتوان یکی از نقاط قوت اصلی کابین X22 به عنوان یک کراس اوور میان رده به حساب آورد.
شبکه خدماتپسازفروش این خودرو از رقیب چینیاش گستردهتر است و لوازم یدکی آن هم ارزانتر و راحتتر از امویام 110s قابلخریداری است. درضمن بازار دستدوم بهتری هم دارد و به این ترتیب تیبا۲ برنده این رقابت خواهد بود؛ هرچند امویام 110s با ظاهر جدیدش همچنان یک گزینه خاص در این بازه قیمتی است. شرکت ام وی ام – MVM – یا مدیران خودرو یک شرکت مونتاژ خودروی ایرانی است، که از سال ۱۳۸۱ فعالیت خود را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهر بم آغاز کرده است. از رقبای مطرح بینالمللی باید به نیسان جوک، تویوتا C-HR، هوندا HR-V، پژو 2008، فورد اکو اسپرت و رنو کپچر اشاره کنیم. از نظر قیمتی این خودرو در اسفندماه 1400 با مدلهایی همانند لیفان X60، دنا پلاس، پژو 207، دانگ فنگ H30 کراس، ام وی ام 315 و جک J4 در یک بازه قرار میگیرد.
مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، میتوانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. متریال کابین را میتوان با در نظرگیری قیمت خودرو، تشکیل شده از پلاستیک خشک اما نسبتا باکیفیت دانست. صندلیها، بخشهایی از پنل دربها و غربیلک فرمان به وسیله پوشش چرم مانند روکش شدهاند. به نظر میرسد میتوان با اطمینان تیبا۲ را در مقایسه امویام 110s ، برنده این مقایسه دانست. این خودرو موتور قویتری دارد و کشش بهتری را هم روی جاده عرضه میکند.
اتاق خبر دیوار در تلاش است تا با افزایش دانش کاربران خود، تجربه استفاده از دیوار را برای آنها بهینهتر کند. شما میتوانید با مطالعه اتاق خبر از آخرین اخبار و مطالب آموزشی درباره بهروزرسانیهای سایت دیوار هم مطلع شوید. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه تیبا ۲ با پراید ۱۱۱ و امویام ۱۱۰را نیز مطالعه کنید. تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد.
تیبا۲ برفپاککن عقب دارد، ولی این گزینه فقط در مدل لاکچری امویام 110s وجود دارد. در هر دو خودرو مهشکن جلو و عقب نصب شده است و امویام 110s چراغ روشنایی روز هم دارد. هر دو خودرو به ۲ کیسه هوا در جلو و ترمزهایی با نیروی کمکی ABS و EBD مجهز هستند که حداقل استاندارهای ایمنی را در ایران پوشش میدهد، ولی ایمنی زیادی نیست. در زمان نگارش این نوشته (مرداد ماه 1401) و مطابق با آخرین شرایط فروش، ایکس 22 اتوماتیک در نسخه اتوماتیک اکسلنت اسپرت با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 قیمتی برابر با 580 میلیون تومان دارد.
این خودرو پیشرانه 1.5 لیتری (1497 سی سی) 16 سوپاپه دارد و حداکثر توان خروجی 6000rpm برابر با 105 اسب بخار و 135 نیوتن متر گشتاور است. دنده های 4 و 5 وجود در راستای کاستن از مصرف سوخت، تا حدی زیادی سبک در نظر گرفته شده اند و دنده 3 در این میان نقش واسطه ای بین دو دنده سنگین نخست و دنده های انتهایی سبک را بازی می کند. دامنه حرکت گردشی عقربه سرعتشمار حداکثر تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت درجهبندی شده و عقربه دورسنج نیز در مسیری که به بیش از هشت قسمت تقسیم شده، حرکت مینماید. طول ۴۲۰۰ میلیمتر، عرض ۱۷۶۰ میلیمتر، ارتفاع 1570 میلیمتر، فاصله بین محورها 2555 میلیمتر. ضمنا وزن نسخه دستی برابر با 1215 و مدل اتومات معادل 1245 کیلوگرم است. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. خودروهای ارزانقیمت در بازار ایران تنوع چندانی ندارند و در رده قیمتی ام وی ام انتخابهای ما معمولاً به ماتیز و پراید محدود میشوند که در کلاس خودروهای کوچک قرار دارند. از بین این سه خودرو فقط پراید همچنان تولید میشود و دو خودروی دیگر در بازار دستِدوم یافت میشوند. در ادامه به مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با دوو ماتیز و پراید میپردازیم تا ببینیم در رده خودروهای کوچک ام وی ام ۱۱۰ چه حرفی برای گفتن دارد.
چنانچه بخواهید به شکل دقیقتری قیمت خودروی دلخواهتان را محاسبه کنید هم، با ثبت سفارش در این صفحه (کارشناسی خودرو) میتوانید دقیق و بدون خطا به قیمت واقعی دست پیدا کنید. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. تیگو2، تیگو X3 و MVM X22 ، کلیه نامهایی است که به کراس اوور جمع و جور شرکت خودروسازی چری چین اطلاق میشود. این خودرو که از زمستان سال ۹۵ وارد کارزار خودرویی کشور شده، بر مبنای دیگر محصول مشهور چری در ایران یعنی ام وی ام 315 (چری A13) طراحی و تولید شده است.
کارشناسان کارنامه به بازار خرید و فروش خودرو کاملا اشراف داشته و بر اساس اطلاعات آخرین معاملات و دادوستدهای روز و همچنین قیمت اعلامی خودروی صفر از سوی کارخانه، قیمتگذاری را انجام میدهند. امویام ۱۱۰ قدیمی ازنظر ایمنی بهشدت خودروی ضعیفی بود که با اضافهشدن تکنولوژی EBD در کنار ABS به سیستم ترمز و ۲ عدد کیسه هوا برای سرنشینان جلو تا حدودی بهبود یافته است. MVM 315 H که همان نسخه هاچبک این محصول چینی است؛ به عنوان خودرویی پرطرفدار در بازار ایران شناخته میشود که با پژو ۲۰۶ پرفروش در رقابتی تنگاتنگ قرار گرفته است.
در واقع وجود سامانه ESP در چنین خودرویی می تواند از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کند اما متاسفانه این تکنولوژی در نسخه عرضه شده در بازار ایران نصب نشده است. این خودرو در سواری شهری بسیار خوشدستتر از پراید است اما پراید استهلاک پایینتری دارد. امویام ۱۱۰ نیز همانند پراید ۱۱۱ قابلیت دوگانهسوز شدن ندارد اما ازنظر مصرف سوخت کاملاً اقتصادیتر از پراید است بهخصوص اینکه موتوری ۱۶ سوپاپ دارد. خودروی دوو ماتیز مشخصات فنی خوب و کیفیت ساخت بالایی داشت و اینگونه توانسته بود بازار خوبی کسب کند و موجب علاقه و اعتماد مشتریان شود. جلوبندی محکم، شتاب خوب و کولر قوی، رانندگی با این خودرو را دلپذیر میکرد. برای بدست آوردن قیمت خودروی موردنظرتان فقط کافی است که در کادر مربوط به جستجو مدل آن را وارد کنید تا کارنامه لیستی از خودروهای مشابه به همراه قیمتشان را برای شما نمایش دهد.
ورود ماتیز در بازار ایران اعتماد به خودروهای کوچک شهری را در پی داشت و این امر سبب شد ام وی ام ۱۱۰ در اوایل ورود به بازار خودروی ایران فروش خوبی داشته باشد. کارنامه ارائهدهنده خدمات تخصصی خودرو مانند کارشناسی، خرید و فروش، سرویس دورهای و خرید اقساطی است.علاوه بر این، برای اطلاع از قیمت روز خودرو، تخمین قیمت خودرو کارکرده و کارشناسی موتورسیکلت نیز میتوانید روی کارنامه حساب کنید. بله، کارنامه هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری خودروی مدنظر شما را قیمتگذاری میکند. اگر بخواهید محاسبه قیمت را به شکل آنلاین ببینید کافیست به صفحه قیمت خودرو کارکرده بروید و با مشخص کردن امکانات مدنظرتان، قیمت تخمینی را بهدست آورید.
نمای پشتی ایکس22 به زیبایی نمای روبرو نیست به ویژه که سایز چراغهای عقب تناسب چندانی با انواع جلویی نداشته و در همان نگاه اول ابعاد کوچک آنها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید. ایکس22 توانسته طی مدت نسبتاً کوتاهی که از عرضه آن میگذرد، گوی رقابت را از بسیاری محصولات هم قیمت مشابه برباید و محبوبیت بالایی در بین مشتریان ایرانی برای خود دستوپا کند. با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با پراید متوجه میشویم که ام وی ام دارای بدنهای با استحکام بالاست و در تصادف مقاومت زیادی نشان میدهد. در اوایل حضورش در بازار مشکل کمبود قطعه داشت، اما درحالحاضر قطعات آن در بازار موجود هستند؛ هرچند که قیمت آنها همانند قطعات پراید ارزان و فراوان نیستند. میانگین گروهی قیمت امویام، براساس معاملههای انجامشده در بازار خودرو، قیمت نمایشگاهها و آگهیهای ثبت شده، نسبت به روز معاملاتی قبل تغییر نداشته است.
ام وی ام 550 دیگر محصول سدان کامپکت چری است که که در دو نسخه دستی و اتومات، توسط مدیران خودرو عرضه میشود. تجهیزات رفاهی MVM 550 تا حد زیادی در حد امکانات مدل 530 است؛ در واقع این دو ماشین، بیشتر در طراحی ظاهری و داخلی با هم تفاوت دارند. این هاچبک کوچک شهری، رقیب بسیار خوبی برای پراید در ایران بود؛ اما متاسفانه در ابتدا به دلیل بازار بسیار ضعیف لوازم یدکی، موفق به فروش زیادی نشد. البته این مشکل به مرور حل شد؛ زیرا نمایندگیهای خدمات پس از فروش مدیران خودرو در سطح کشور همواره در حال رشد هستند.
نسخه دندهای این خودرو در تیپ اسپرت لاکچری با صفر کیلومتر کارکرد و سال تولید 1400 نیز با بهای 487 میلیون تومان داد و ستد میشود. مدیران خودرو به دنبال آن است که با ارائه شرایط فروش متنوع اقشار مختلف جامعه را به سمت خرید محصولات خود راهی کند. شما میتوانید جدیدترین شرایط فروش خودرو mvm X22 از سوی شرکت مدیرانخودرو را در اینجا مشاهده نمایید. امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ام وی ام ۱۱۰ در اختیارتان قرار دهد. شما میتوانید با مراجعه به بخش آگهیهای خودرو در سایت دیوار از آخرین قیمت خرید و فروش ام وی ام ۱۱۰ مطلع شوید. در کل، ماتیز هم از نظر مشخصات فنی و هم کیفیت ساخت نسبت به ام وی ام ۱۱۰ برتر است.
در چند سال اخیر، بیشتر فعالیتهای MVM در زمینه مونتاژ، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود بوده و کمتر به فکر واردات آن است. مالکیت این کمپانی که بخش بزرگی از بازار ماشین ایران را به خود اختصاص داده، در حال حاضر بهصورت مشترک برای کرمان موتور و چری چین است. اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت میشود که میتوانید با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. همچنین ضریب تراکم سیلندر این پیشرانه برابر با نسبت 1 به 11.4 است که تمایل این پیشرانه به استفاده از بنزین سوپر را افزیش می دهد. وظیفه انتقال قوای پیشرانه به سمت چرخهای جلو نیز برعهده گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (9 سرعته سی وی تی در نسخه های 1400 و 1401) و یا 5 سرعته دستی نهاده شده است. حاشیههای این قسمت نیز درجهبندی شده تا عقربه های سرعت سنج و دورسنج بتوانند راننده را نسبت به وضعیت سرعت خودرو و دور موتور آگاه نمایند.
در پس زمینه آن صفحهای منقش به طرح لانه زنبوری وجود دارد که یک نمایشگر کوچک دیجیتال در وسط آن قرار داشته و اطلاعاتی نظیر دمای پیشرانه، حجم سوخت موجود در باک و مسافت پیموده شده را به اطلاع راننده میرساند. ریل سقفی آلومینیومی به همراه متعلقات پلاستیکی مشکیرنگ دور گلگیرها که از قسمت جلو تا بخش عقب خودرو امتداد یافتهاند، بر خصوصیات ظاهری اسپرتگونه ام وی ام ایکس 22 افزوده اند.. تیبا۲ در شهر و جاده کشش بهتری در مقایسه امویام 110s دارد و بهویژه در زمان رانندگی در جادهها بیشتر به چشم میآید. ازنظر پایداری، هر دو خودرو وضعیت متوسطی دارند، اما تجربه نشان داده است که تیبا۲ در رانندگی سنگین، پایداری بیشتری در مقایسه امویام 110s دارد. چند سال پس از تولید ام وی ام 110 چری با هدف جذب مشتری بیشتر، تصمیم به اعمال تغییراتی مخصوصا در ظاهر این محصول گرفت و نتیجه آن MVM 110 S شد که در واقع نسخه فیس لیفت شده محصول شماره یک مدیران خودرو است. در بازار داخلی ایران ارزانترین نسخه MVM X22 با پرداخت تقریبا 488 میلیون تومان از نمایندگی قابل خرید است.
ام وی ام ۳۱۵ محصول دیگر مدیران خودرو است که در دو کلاس هاچبک و صندوقدار به تولید رسیده؛ البته مدل صندوقدار آن دیگر مونتاژ نمیشود. مشخصات فنی و موتور هر دو این مدلها، یکسان بوده و تفاوت آنها در بدنه ماشین است. مدیران خودرو نماینده دو برند MVM و Chery در ایران است که البته هر دو این برندها از محصولات همین شرکت چینی هستند.
در این بخش پراید سایپا ۱۱۱ با ام وی ام ۱۱۰ را مقایسه میکنیم که از نظر ایمنی کمی قویتر از محصولات قبلی است. در مورد کابین هم ادوات بهکاررفته کیفیت بیشتری دارند و باتوجه به نصب داشبورد جدید، سروصدای داشبورد بهکلی حذف شده است. با نصب فرمان هیدرولیک نیز رانندگی با این خودرو بهخصوص در شهر راحتتر از قبل شده است.
در این مقاله قصد داریم به مقایسه امویام 110s با تیبا هاچبک و امویام ۱۱۰ بپردازیم. بهمنظور کاهش سادگی در طراحی نمای کناری نیز از خطوط حجمدهنده در این قسمت استفاده بیشتری شده است. یکی از نکات جالب در این قسمت، محل قرارگیری دستگیره درِ عقب است که چسبیده به قاب پنجره تعبیه شده است.
در زمینه توان موتور، تیبا در مقایسه امویام 110s وضعیت بهتری دارد؛ چراکه از موتور پرحجمتری برخوردار است. این خودرو با موتور ۱٫۵لیتری ۸ سوپاپ، میتواند توانی معادل ۸۷ اسب بخار تولید کند. در مقابل امویام ۱۱۰ از موتور ۱لیتری استفاده میکند که ۶۸ اسب بخار توان دارد؛ هرچند وزن تیبا۲ حدود ۸۰ کیلوگرم سنگینتر است. در کلاس خودروهای کوچک شهری، انتخابهای زیادی در بازار خودروی ایران وجود ندارد. در محدوده قیمتی امویام 110s میتوان به تیبا هاچبک و نسخه معمولی همین خودرو یعنی امویام ۱۱۰ اشاره کرد.
با مقایسه ام وی ام ۱۱۰ با دوو ماتیز متوجه میشویم که ماتیز دارای یک موتور ۳ سیلندر ۶ سوپاپ با توان ۵۱ اسببخار قدرت و ۶۸ نیوتنمتر گشتاور است و با جعبهدنده ۵ سرعته دستی عرضه میشود. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ماتیز ۱۷ ثانیه و شتاب صفر تا ۱۰۰ امویام ۱۱۰ در مدل ۳ سیلندر ۱۵ ثانیه و در مدل ۴ سیلندر دستی ۱۴ ثانیه است. تیبا بهعنوان خودروی ملی شرکت سایپا و دومین خودروی ملی ایران شناخته میشود. مدل هاچبک آن در مهر ۱۳۹۱ با نام تجاری تیبا۲ رونمایی شد و هدف از عرضه آن جلبنظر خریداران جوانتر بود و در بازار هم استقبال خوبی از آن شد.
دیدگاهتان را بنویسید