خرید و فروش خودرو امویام 110 در تهران با بهترین قیمت دیوار
چری QQ که در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰ شناخته می شود یکی از محصولات شرکت چینی چری است که نسل اول این خودرو یک کپی تمام قد از دوو ماتیز بود. پس از خروج دوو این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام 110 را به ایران عرضه کند. نسل اول این خودرو از سال 1384 در 3 تیپ ام وی ام سیلندر، ام وی ام سیلندر دندهای و ام وی ام سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال 1394 ادامه یافت. سپس نسل دوم این هاچ بک کوچک شهری از سال 1394 با نام MVM 110S در دو تیپ کامفورت و اسپرت لاکچری به بازار خودروی ایران عرضه شد. ام وی ام ۱۱۰ لاکچری (mvm 110 luxury) جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط کرمان موتور به ایران عرضه شد. در دهه 80 شمسی فعالیت شرکت کرهای دوو در ایران شدت گرفت و در کنار محصولاتی همچون دوو سیلو و دوو اسپرو پای یک هاچ بک کوچک شهری جدید نیز به بازار ایران باز شد و آن خودرویی نبود جز دوو ماتیز!
البته که کماکان از پلاستیک خشک در قسمت های مختلف کابین و داشبورد استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایرهای بزرگ قرار دارد که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه های تهویه مطبوع خودرو، سیستم پخش ساده و در نهایت تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. غربیلک فرمان به صورت سه شاخه با ظاهری ساده طراحی شده و خوش دست به نظر می رسد. جایی که باز هم یک طراحی پویا و بروز شاهد هستیم که نکات جالبی نیز دارد. چراغ های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شدهاند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است.
همچنین در قسمت پایینی سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغ های مه شکن و ورودی هوا قرار دارند. دستگیرهی درهای عقب خودروی MVM 110 در مدل اسپورت این محصول به محلی بالاتر از مکان پیشین خود انتقال یافته و به زیر شیشهی پنجره چسبیده است. با توجه به نوع طراحی پنجرههای ردیف عقب خودرو تغییر محل قرار گرفتن دستگیرهها موجب به وجود آمدن حرف Q شده است که با نام اصلی این محصول یعنی Chery QQ3 نیز سازگاری دارد. به جهت کاهش سادگی نمای جانبی یک حجم منفی به شکل u خوابیده از بالای گلگیر جلو شروع شده و پس از رسیدن به انتهای درب عقب، دوباره تا انتهای درب جلو امتداد یافته است. همچنین گلگیرها نیز از اندکی فرم برجسته سود میبرند تا بدین ترتیب نمای عضلانی تری را در ام وی ام ۱۱۰ اس شاهد باشیم. ام وی ام ۱۱۰s از ظاهری بسیار مدرنتر و جذابتر در قیاس با مدل قبلی خود بهرهمند گردیده است، به طوری که با قطعیت میتوان گفت که فیسلیفت mvm110s یک گام بسیار مثبت در ارتقای جایگاه این خودروی سوپرمینی بوده است.
در اینجا خبری از درب محفظه داشبورد به صورت مرسوم نیست و در عوض یک حفره بزرگ در کنار داشبورد (روبروی صندلی شاگرد) آماده بلعیدن اشیا و لوازم شماست. چراغهای جلو از حالت ساده و دایرهای خارج شده و اینک به صورت برجسته و بیضی فرم در دو گوشه درب کاپوت جای گرفتهاند. چهره mvm110s پس از فیس لیفت از آن حالت گنگ و سادهلوحانه خود به یک وضعیت بشاش که نشاط و سرزندگی را به بیننده انتقال میدهد، تغییر یافته است.
همانطور که از نام ام وی ام 110 چهارسیلندر مشخص است، پیشرانه این خودرو چهار سیلندر دارد و حجم آن نیز به 1.1 لیتر بالغ میشود. حداکثر راندمان این پیشرانه کوچک تنفس طبیعی 68 اسببخار قدرت و 90 نیوتنمتر گشتاور است. گیربکسهای پنج سرعته دستی یا پنج سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخهای جلو را در ام وی ام 110 چهارسیلندر برعهده دارند. علاوه بر موارد گفته شده، تقریبا تمامی قسمتهای کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر از پلاستیک خشک ساخته شدهاند که در گذر زمان دچار پوسیدگی و شکستگی میشود. بنابراین اگر مالک یک ام وی ام 110 چهارسیلندر هستید، با خرید لوازمی همچون روکش صندلی و روکش داشبورد، عمر قطعات کابین اتومبیل را افزایش دهید.
چری QQ در دو نسل به بازار معرفی شده است و هر دو نسل آن شانس حضور در بازار ایران را داشتهاند. نسل اول چری QQ در ایران به ام وی ام ۱۱۰ معروف شد و در سال ۱۳۸۴ معرفی گردید. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند.
از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمندتر دیجیاتو همراهی میکنیداز شما سپاسگزاریم. زیرا شیپور به شما کمک میکند تا خودرو یا وسایل نقلیه خود را سریع، شفاف و آسان به فروش برسانید. جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
پنل پخش صوت که فاقد درگاه سی دی بوده و از طریق پورت usb، قابلیت پخش آهنگ را داراست، نمایی بسیار قدیمی و از مد افتاده دارد. کلیدهای گردان تنظیم سیستم تهویه و سایر دکمههای مرسوم نیز در ناحیه زیرین آن جانمایی شدهاند. نکته جالب در نمای کناری ام وی ام ۱۱۰s، محل قرارگیری دستگیره درب عقب است که به صورت مایل و چسبیده به فریم پنجره تعبیه شده است. هنگام ورود به کابین ام وی ام اسپرت لاکچری با یک طراحی نسبتا ساده مواجه می شویم که در آن از المان های دایرهای شکل زیادی استفاده شده است. همچنین نکته نه چندان جالب در این خودرو قرار گیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده و ارگونومی بدی برای باز شدن دارد. سایز رینگ ها نیز در این خودرو 1 اینچ نسبت به نسل قبل افزایش پیدا کرده است.
البته طراحان چری ظاهر ام وی ام 110 چهارسیلندر را به طور کامل کپی نکردهاند و با بزرگ کردن ابعاد چراغها و تغییر گرافیک آنها، سعی کردهاند تا محصول خود را متمایز جلوه دهند. ام وی ام 110 چهارسیلندر در مقایسه با نسخه سه سیلندر یک روف رک اضافه دارد که موجب تمایز این خودرو از تیپ ضعیفتر شده است. فضای داخلی ام وی ام 110 چهارسیلندر به راحتی شما را به یک یا دو دهه قبل میبرد و حتی میتوان کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر را به پرایدهای قدیمی تشبیه کرد. فضای داخلی این هاچبک از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است که البته این دو رنگ به صورت متناسب مورد استفاده قرار نگرفتهاند.
در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. در نمای عقب خودروی MVM 110 هم میتوان نقش تغییرات ظاهری اعمال شده را برجسته توصیف کرد. نوع طراحی چراغهای عقب خودروی ام وی ام ۱۱۰ و همچنین محل قرارگیری آنها در نسخهی اسپورت این خودرو به طور کامل تغییر یافته و به نزدیکی سقف منتقل شده است. در نمای کناری خودروی ام وی ام ۱۱۰ نیز میتوان تغییرات واضحی را نسبت به مدلهای قدیمیتر این محصول مشاهده کرد. شاید واضحترین تغییری که بتوان به آن اشاره نمود تغییر محل قرارگیری دستگیرهی درهای عقب این خودرو است.
در واقع طراحی این مدل ماشینها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانمها و جوانان تشکیل می دهند. شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر میخواهید بهروز باشید، شبکههای اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.
میزان مصرف سوخت این پیشرانه سه سیلندر که در جوار گیربکس ۵ سرعته دستی روزگار می گذراند، معادل ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. شتاب صفر تا صد رسمی ام وی ام 110 چهارسیلندر دندهای 13 ثانیه اعلام شده است اما به نظر نمیرسد این خودرو بتواند در دنیای واقعی چنین رکوردی را به ثبت برساند. مهمترین مزیت ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز پابرجا است؛ این هاچبک کوچک تنها 3.7 لیتر در صد کیلومتر بنزین میسوزاند که رقم مطلوبی محسوب میشود. ضریب ایمنی این خودرو گرچه نسبت به مدل قبلی خود بهتر شده ولی همچنان در دسته ی خودروهای ایمن قرار نمی گیرد. در حال حاضر ام وی ام 110s تنها در قالب نسخه اسپرت لاکچری به بازار عرضه میشود که بهای آن در کارخانه و بازار به ترتیب برابر 41,900 و 50 میلیون تومان است. از نقطه نظر فضای سرنشینان نیز ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشته بهتر عمل کرده و فضای کافی را در اختیار سرنشینان خود قرار میدهد؛ هرچند در ردیف عقب با توجه به ابعاد نبستا کوچک خودرو، قاعدتا محدودیتهایی وجود خواهد داشت.
از همان ابتدای ورود دوو ماتیز به ایران القابی مانند جارو برقی به این خودرو نسبت داده شد اما رفته رفته با عملکرد خوبی که ماتیز از خود نشان داد توانست در بازار جای خود را باز گرده و محبوبیت خود را بیشتر کند. اما با مالکیت شرکت جنرال موتورز آمریکا بر شرکت دوو، این خودروساز کرهای از ایران رفت تا در کنار فقدان محصولات سدان پرطرفدارش، جای خالی ماتیز نیز احساس شود. این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شد که تیپ لاکچری تنها برخی امکانات رفاهی را اضافه تر دارد.
قیمت بالاتر ام وی ام 110 نسبت به پراید، سبب شد تا استقبال از این خودرو کمرنگ باشد و تنها گروههای خاصی از مشتریان این خودرو را برای خرید انتخاب کنند. با گذر زمان شرایط برای ام وی ام 110 چهارسیلندر سختتر شد، چرا که خودروهای اقتصادی سایپا همچون تیبا و تیبا 2 نیز این هاچ بک چینی را به چالش کشیدند. در شرایط فعلی بازار، تنها مشتریانی که به دنبال یک خودرو شهری بسیار کوچک هستند اقدام به خرید ام وی ام 110 چهارسیلندر میکنند.
حداکثر سرعت این خودروی ۹۳۶ کیلوگرمی برابر ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده و گنجایش باک سوخت آن در حدود ۳۵ لیتر است. در قسمت فوقانی دریچههای میانی تهویه نیز یک فضای فرو رفته به فرم بشقاب وجود دارد که شاید مناسب قرار دادن جعبه دستمال کاغذی باشد. در داخل کابین ام وی ام ۱۱۰ اگر چه همه چیز عالی به نظر نمیرسد اما به هر حال، نسبت به گذشته شاهد پیشرفت مشهودی در فضای داخلی این خودرو هستیم. البته در سالهای اخیر ام وی ام 110 ظاهر قدیمی خود را به طاق نسیان کوبیده و اینک با ظاهری جدید و شایستهتر، قدم به خیابانهای ایران نهاده است. البته به طور کلی خودروهای مینی، محصولات عامه پسندی نیستند و حتی در مدلهای معروفتر و گرانتر نظیر کیا پیکانتو نیز به سختی میتوانند تمامی سلایق را راضی نگاه دارند. فروشنده باید برگه استعلام تخلفات رانندگی تسویهشده و بهروز خودرو را به همراه داشته باشد.
در اینجا تنها چهار حفره باریک مستطیل شکل قابل مشاهده است که به صورت یک نوار باریک کشیده در میانه چهره mvm110s و قسمت فوقانی جایگاه نصب پلاک، در کنار یکدیگر سکنی گزیدهاند. چری کیوکیو از نظر ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز بود که البته این شباهت به هیچ وجه تصادفی به وجود نیامده است، چرا که در واقع کیوکیو به نوعی تقلید چینیها از روی دست همسایه کرهایشان محسوب میشد. این خودرو در زمان خود موفق شد جایگاه خوبی در بازار ایران کسب نماید و نامی نیک از خود در ایران زمین به یادگار بگذارد. پس از چندی حضور محصولات دوو در ایران به دلیل اعمال تحریم به پایان دوران خود نزدیک شد و در نتیجه ماتیز و سایر محصولات دوو، بار و بنه خود را از خطوط تولید کشورمان جمع کرده و به سوی دیار خویش رهسپار شدند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.
میتوانید با مراجعه به صفحه ی قیمت روز خودرو ابتدا از قیمت ام وی ام ۱۱۰ اس آگاه شوید. ما همواره سعی میکنیم که با کمترین پبش پرداخت وکم ترین سود ممکن و از طریق لیزینگ های مجاز بانکی (تحت نظارت بانک مرکزی) خرید خودرو های مدیران خودرو را برای شما میسر کنیم. ام وی ام ۱۱۰ (mvm 110) جزو نخستین خودروهای چینی است که پا به جاده های ایران گذاشت. در میان مدل های مختلف دوو که در ایران به فروش می رسید خودرویی با نام ماتیز رفته رفته بر سر زبان ها افتاد. پنل کیلومترشمار پشت فرمان هم دیجیتالی است و بهصورت یک نیم دایره بزرگ طراحی شدهاست.
تست رانندگی ضمن اینکه نوع سواری خودرو را مشخص میکند، بسیاری از ایرادات خودرو را که حتی با استفاده از دستگاه دیاگ قابل تشخیص نیستند را نیز نمایان میسازد. پس از بازدید و بررسی خودرو نیاز به عقد قولنامه میان طرفین معامله است. مراجعه به مراکز تعویض پلاک نیروی انتظامی و تعویض پلاک و برگه سبز خودرو از مراحل بعدی است که باید انجام داده شود. در نهایت پس از مراجعه به دفتر اسناد رسمی و ثبت سند قطعی خودرو، میتوانید بیمه را به نام خریدار انتقال دهید. با توجه به شمایل نسبتا خاص ام وی ام 110s شاید پیدا کردن رقیب برای آن در بازار کم تنوع ایران کار چندان راحتی به نظر نرسد. با این وجود شاید بتوان پژو 206 هاچبک، تیبا2 و سایپا کوییک را به عنوان حریفان ام وی ام 110s قلمداد نمود.
ام وی ام ۱۱۰ قدیمی در بخش ایمنی به شدت ضعیف بود که این ضعف در خودروی جدید به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این تغییرات شامل سیستم ترمز ABS و EBD، کیسه هوای سرنشینان جلو و فریم جدید بدنه می شوند. همچنین وجود خصلتهای ظاهری اسپورت را اکنون میتوان به شکل واضحتری در نمای خارجی این خودرو مشاهده کرد. افزون بر آن وجود نواری با رنگ متفاوت در کنارههای بدنهی خودروی MVM 110 اکنون شکل جذابتری به نمای کناری مدل اسپورت این خودرو بخشیده است.
مشتریان ایرانی هاچبکهای کوچک یا میکروکارها را با دوو ماتیز شناختند، خودرویی کوچک و کارآمد که به خوبی ثابت کرد نباید از روی ابعاد و اندازه خودرویی را قضاوت کنیم! پس از توقف تولید خودروهای دوو در ایران، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا با استفاده از شهرت ماتیز، نمونه چینی آن یعنی چری QQ را با نام ام وی ام 110 به بازار ایران عرضه کند. نسل نخست این خودرو طی سالهای 1384 تا 1395 و در قالب نسخههای سه سیلندر و چهار سیلندر به بازار ایران عرضه شد. ام وی ام 110 اسپرت برخلاف نسل قبلی خود که با دو پیشرانه و دو جعبه دنده به بازار عرضه شده بود تنها با یک پیشرانه 3 سیلندر تنفس طبیعی 1 لیتری عرضه شده که توانایی تولید 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه کوچک به چرخ های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده 5 سرعته دستی است. یکی از نکات مثبت این خودرو و نسل قبلی آن مصرف سوختشان بود که عده زیادی از مردم به همین سبب اقدام به خرید این خودرو می کردند تا در مسافت های شهری از هزینه های سرسام آور بنزین جلوگیری کنند.
هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سییلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات … همچنین نسبت به نسل قبلی ضربه گیرهای پلاستیکی در این خودرو حذف شده است. در نمای جلوی این محصول شاهد تغییر نسبی ظاهر جلو پنجره و حذف بخش پهنتر قسمت وسط آن هستیم. با این وجود آن حالت لبخند مانندی که در بخش جلو پنجرهی این خودرو مشاهده میشد همچنان حفظ شده است. ام وی ام ۱۱۰ حدود ۱۰ سال روی خط تولید شرکت مدیران خودرو حضور داشت تا آنکه از تابستان ۱۳۹۴ نسخه فیس لیفت این مدل با نام ام وی ام ۱۱۰S یا MVM 110 جدید وارد بازار کشور شد.
سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. یکی از نکات متفاوت کابین این خودرو، صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب قرار دارد.
صندلیهای عقب این خودرو بهصورت تاشو طراحی شدهاند تا سرنشینان بتوانند فضای صندوق عقب را افزایش بدهند. با این وجود فضای صندلیهای عقب بیشتر متناسب با اندام کودکان به نظر میرسد. همچنین فضای صندوق عقب ام وی ام جدید نسبتبه ابعاد آن طراحی خوبی دارد.
تقریبا تمامی کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر کرم رنگ است اما قسمت میانی داشبورد که شامل کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه میشود، مشکی رنگ است. تریم کابین به رنگ مشکی طرح ریزی شده و در برخی نقاط آن از رنگ متمایز نقرهای، مانند حاشیه دریچه های تهویه، جالیوانی های جلوی اهرم تعویض دنده و قسمت فوقانی دسته دنده استفاده شده است. همچنین اهرم تعویض دنده دارای طراحی اسپرت و به فرمی نزدیک به دسته دنده برخی محصولات لوتوس است. ام وی ام 110 در دورانی خلق شد که خودروسازان چینی به کپی برداری واضح از محصولات خارجی مشهور بودند؛ از این رو به راحتی میتوان تشخیص داد که ام وی ام 110 یک کپی کامل از دوو ماتیز کرهای است. لازم به ذکر است که ام وی ام 110 چهار سیلندر و سه سیلندر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها از روی نوشتههای درج شده روی درب عقب خودرو و روف رک سقف میتوان تفاوت آنها را تشخیص داد. شرکت چری در سال ۲۰۰۳ یک خودرو هاچبک شهری با نام چری QQ را معرفی کرد که در واقع همان دوو ماتیز بود که با برند چری روانه بازار میشد.
در مجموع شکل ظاهری خودروی MVM 110 در هر سه نمای مختلف این محصول اکنون حالت مدرنتری به خود گرفته و از جذابیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار است. افزون بر تمام موارد اشاره شده خطوط حجم دهندهی موجود در سطح کاپوت خودروی MVM 110 نیز اکنون حالت واضحتری به خود گرفته است. در مجموع میتوان به این نتیجه رسید که تغییر چندانی در حالت شوخ و شنگ نمای جلوی این خودرو مشاهده نمیشود. اما در عین حال تغییرات ظاهری این نما کاملا محسوس به نظر میرسد. مدل اولیه امویام ۱۱۰ با کپی برداری از روی دوو ماتیز ساخته شده بود و به همین دلیل گاه با عنوان ماتیز چینی در بازار شناخته میشد. در واقع تیم ایتالیایی تورینو که وظیفه طراحی این نسل را بر عهده داشته موفق شده ضمن حفظ تم کلی خانواده ۱۱۰، ظاهر ماشین را به محصولات مدرن و امروزی نزدیک نماید.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 4.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده است. ام وی ام 110 چهارسیلندر در زمان عرضه به بازار با محصولات خانواده پراید رقابت میکرد و این رقابت اکنون در بازار خودروهای کارکرده نیز وجود دارد.
اما روزانه هزاران آگهی خرید ماشین اقساطی در شیپور ثبت میشود که میتوانید با بررسی آنها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید. ورودی هوا نسبت به قبل بزرگتر شده و در کنار جایگاههای مشکی رنگ مه شکنها، حالتی لبخندگونه را برای چهره mvm110s پدید آورده است. همچنین گشتاور حاصل از این پیشرانه ۱۲ سوپاپ، برابر ۹۳ نیوتن متر است که در بازه ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه پدیدار خواهد شد.
همچنین این خودرو برای رانندگان تازه کار بسیار مناسب است، چرا که شعاع گردش اندکی دارد و به راحتی میتوان آن را پارک کرد. مصرف سوخت اندک ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز دیگر مزیت این خودرو است، هرچند نباید از قیمت قطعات یدکی و محدودیت خدمات پس از فروش آن صرف نظر کرد. کابین و داشبورد این خودرو باز هم نسبت به نسل قبلی خود بهبود های فراوان و مثبتی پیدا کرده است.
فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف نسبتا مناسب بوده اما فضای صندوق عقب فدای فضای پای ردیف دوم شده است. ام وی ام ۱۱۰ اسپرت همانطور که اشاره کردیم نسل دوم چری QQ، یک هاچ بک جمع و جور شهری است. طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بروز و بهتری دارد. البته این طراحی توسط یک شرکت طراحی در تورین ایتالیا انجام شده است. همچنین علاوه بر ایجاد تغییرات در شیشهی عقب این خودرو نوع طراحی سپر عقب آن نیز به طور کامل دگرگون شده است.
نمای عقب ام وی ام ۱۱۰s هم از اصول طراحی مشابه نمای روبرو این خودرو تبعیت نموده است. چراغها به صورت برجسته و کشیده طراحی شده و جناحین شیشه عقب را پوشش داده است. فریم پنجرهها با استفاده از خطوط نرم تر طراحی شده و حالت کشیده آن جلوهای اسپرت را به آن بخشیده است. نکته جالب و تقریبا منحصر به فردی که در نمای روبرو فلان جلب توجه میکند، عدم وجود جلوپنجره به آن معنا و مفهوم مرسوم است.
قطعا شما هم در همان نگاه اول به ظاهر فانتزی و شاد ام وی ام 110s پی بردهاید و آن را بیشتر مناسب خانمها میدانید؛ به ویژه اگر رنگ صورتی را بر بدنه خودرو بپاشید، حتما با ما هم نظر خواهید شد. در این مقاله قصد داریم تا این کوچولوی دوست داشتنی را در بوته نقد قرار داده و جنبههای مختلف باطنی و ظاهری آن را مورد کنکاش قرار دهیم. بنابراین در ادامه با دیجیاتو همراه شوید تا با هم به بررسی ام وی ام 110s بپردازیم. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. کیوکیو یا همان ام وی ام 110 خودمان، در آن روزهای اولیه چندان مورد اعتنا واقع نشد اما به واسطه صبر و شکیبایی فراوان و البته قیمت رقابتی که از آن برخوردار بوده، اینک به قدیمیترین عضو خانواده چری در ایران بدل شده است.
این شیشه بزرگ در اصل درب صندوق خودرو بوده که به سمت بالا باز می شود و می توانید اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار دهید. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته است. در این قسمت چراغ های دنده عقب و مه شکن خودرو به همراه محل نصب پلاک قرار دارند. ابعاد کوچک، دربهای بزرگ، چراغهای گرد و سقف بلند از جمله مشخصههای ظاهری این خودرو هستند.
کابین به رنگ مشکی طراحی شده و در برخی نقاط آن از رنگ نقرهای استفاده شدهاست. طراحی چراغهای جلوی مدل اسپورت خودروی MVM 110 نیز تا حدی از حالت گرد پیشین فاصله گرفته و اندکی زاویه در گوشههای آن مشاهده میشود. علاوه بر آن نوع طراحی سپر جلو و بخش پنجره مانند آن هم اکنون به کلی تغییر یافته و از شکل بیضی به حالت چند ضلعی تبدیل شده است. در مجموع، فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰s اگرچه نسبت به گذشته دچار تحولات مثبتی شده اما از نظر متریال ادوات کابین و نوع طراحی، باز هم دچار نقص و کمبود است. البته در صورت توجه به قیمت و کلاس خودرو شاید کمبودهای این چنینی کابین چندان برجسته به نظر نرسند. در نمای جلو چراغ های اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهی های روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است.
به طور کلی نمای ظاهری ام وی ام ۱۱۰s نسبت به گذشت بسیار زیباتر شده و در صورتی که طرفدار این کلاس از خودروهای کوچک شهری باشید، احتمالا میتواند نظر مثبت شما مشتری ایرانی را به سوی خود جلب نماید. از نظر ایمنی نیز نسل قبلی این خودرو ایمنی چندانی نداشت البته که در مقایسه با خودروهایی نظیر پراید قطعا عملکرد بهتری داشت! این خودرو نیز از نظر ایمنی با اینکه نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده اما همچنان خبری از تست تصادف آن نیست! این خودرو امکانات ایمنی نظیر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستمهای ترمز ABS و EBD را دارا بوده و ترمز چرخهای جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسهای هستند. از نظر فضای کابین نیز ام وی ام 110 لاکچری خودرویی کوچک است که تنها برای 4 نفر فضای اتاق کافی دارد.
ظاهر این نسخه نسبت به قبل تغییرات نسبتا زیادی را به خود دید و شمایل اصطلاحا فانتزیتری را به نمایش میگذاشت. در ادامه قصد داریم تا به بررسی ویژگیهای فنی، ظاهری و شرایط بازار ام وی ام ۱۱۰S بپردازیم. ام وی ام 110s به یکی از ضعیفترین پیشرانههای خودرویی موجود در کشور مجهز شده است. این موتور سه سیلندر دارای حجمی معادل یک لیتر بوده و توان خروجی آن در حدود ۶۸ اسب بخار اعلام شده است که در دور موتور ۶۰۰۰ rpm به اوج خود میرسد. گنجایش فضای صندوق عقب نیز بسیار محدود و معادل ۱۹۰ لیتر است که در قیاس با صندوق عقب تندر ۹۰ با حجم ۵۱۰ لیتر، به مقدار زیادی حقیر به نظر میرسد.
دیدگاهتان را بنویسید