ام وی ام پرو x55

بررسی ام وی ام X55 پرو، مشخصات، ارزش خرید و مقایسه با رقبا مجله پدال

با این شرایط، موتور ۱/۵ لیتر توربو همراه قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر مثل سال‌های قبل ارایه خواهد شد اما شتاب‌گیری به لطف جعبه‌دنده‌ی جدید، بهتر خواهد بود و احتمالا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ ثانیه فراهم خواهد کرد. ام وی ام ایکس 55 پرو از امکاناتی چون مانیتور 10.25 اینچی لمسی، سیستم انتخاب حالت رانندگی اکو و اسپرت، فناوری هوشمند ترمز پارک برقی و سیستم نگه‌دارنده خودرو یا اتوهلد، کول باکس، دوربین 360 درجه، کابین آکوستیک و سیستم کنترل پایداری ESP بهره می‌برد. این خودرو در نسخه اسپرت می‌تواند ظرف مدت 10 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پیشرانه این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتری را به همراه دارد. از این رو این شاسی بلند جذاب از لحاظ مصرف سوخت خودرویی کم‌مصرف بوده و برای شهرهای پرترافیک بازار ایران نیز گزینه مناسبی محسوب می‌شود. طراحی داخل کابین ام وی ام X55 Pro بسیار شبیه به دیزاین داخل کابین تیگو ۷ پرو بوده و به نوعی نسخه کوچک شده آن به حساب می آید.

ام وی ام X55 پرو نسخه فیس لیفت همان ایکس 55 بوده که بروزرسانی هایی در استایل ظاهری، مشخصات فنی و طراحی کابین به خود دیده است. به طور کلی طراحی MVM X55 PRO به نسل قبلی خود وفادار بوده و در بخش طراحی ظاهری شاهد تغییرات اندکی نسبت به نسل قبلی این خودرو هستیم. طراحی نمای جلو ام وی ام ایکس ۵۵ پرو از الگو های طراحی روز پیروی نمی کند و به طور کلی ظاهر به نسبت ساده ای در این نما دارد. چراغ های اصلی این خودرو درون قاب چشمی شکلی قرار گرفته و طراحی به نسبت قدیمی دارد. جلوپنجره بزرگ این خودرو طراحی کهکشانی دارد که این روزها به امضای محصولات گروه مدیران خودرو بدل شده است. در قسمت سپر این خودرو خطوط قرمز رنگی را قابل مشاهده هستند که اضافه شدن این خطوط جز تغییرات مهم در بخش طراحی ظاهری نسبت به نسل قبلی بوده و در ایجاد چهره ای اسپرت اثر گذار بوده اند.

اگر کمی علاقه‌مند به دنیای خودرو باشید و محصولات روز دنیا، حداقل آن‌هایی که برای بازار ایران آشنا هستند را دنبال کنید، متوجه شباهت زیاد چهره ریرا با نسل جدید سانتافه خواهید شد. به نظر می‌رسد که طراحان ری را الگوبرداری زیادی از روی چهره سانتافه جدید برای این محصول ایرانی داشته‌اند. این سبک طراحی باعث شده تا چهره ری‌را کمی فانتزی و متفاوت از محصولات فعلی به نظر برسد که این مورد هم می‌تواند باعث نقد مثبت شود و هم انتقادات منفی را روانه این خودرو کند. انصافا اگر بخواهیم یک امتیاز کلی به طراحی این دو کراس اوور بازار کشور بدهیم، نمی‌توانیم خیلی روی مزایای یکی نسبت به دیگری تاکید کنیم و شمایل بدنه آن را در مقابل حریف جذاب‌تر بدانیم. ام وی ام X55 پرو IE نسبت به نسخه قبلی خود اکنون از دو آپشن جدید رفاهی و ایمنی بهره می‌برد.

البته قیمت این مدل در گران‌ترین نسخه در چین به حدود ۹۱ هزار یوان معادل ۱۴ هزار دلار می‌رسد.برای اطلاع از قیمت روز MVM X55 PRO در کارخانه و بازار به این صفحه مراجعه کنید. تغییرات درون اتاق ام وی ام X55 پرو به‌مراتب شدیدتر و انقلابی‌تر از بدنه آن هستند. داشبورد کاملاً تغییر کرده و کنسول، نمایشگرها، دریچه‌های تهویه، رودری ها و صندلی‌ها نیز طراحی جدیدی دارند. نکته جالب اینکه این خودرو یک نسخه تمام الکتریکی با باتری‌های ۵۳.۶ کیلووات ساعتی و یک موتور برقی ۱۲۷ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری دارد که شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتری را نیز طبق استاندارد NEDC ارائه می‌کند.

با این مشخصات شتاب ایکس ۵۵ پرو ۱۰.۹ ثانیه است و برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر مسیر شهری و بین شهری ۷.۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند. البته دقت داشته باشید که رانندگی با سرعت بالا در سر پیچ‌ها با ام وی ام X55 پرو چندان پایدار نیست. ام وی ام X55 پرو در بازار چین با دو پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ عرضه می‌شود و با توجه به اینکه مدیران خودرو X55 معمولی را با پیشرانه توربو به مشتریان ایرانی می‌فروشد، محصول جدید نیز با همین پیشرانه روانه بازار داخلی خواهد شد. در کابین این خودرو نیز طراحان از آخرین نسخه تریم داخلی چری ۵X (تیگو 4) برای این خودرو استفاده کردند و اکنون کابین از نمای جذاب‌تری بهره می‌برد. از سایر تفاوت‌های این بخش نسبت به نسخه قبلی نیز می‌توان به تریم داخلی به‌روز شده، تغییر چیدمان دکمه‌ها، نمایشگر جدید و کنسول میانی جدید اشاره کرد. این خودرو در بازار ایران باید با محصولاتی مانند لاماری ایما، هایما اس7، جک S5، دیگنیتی پرایم و … برای سهم خواهی از بازار رقابت کند.

درون صندوق عقب این خودرو حدود ۳۷۰ لیتر فضا یافت می‌شود که البته برای خانواده‌های پرجمعیت کمی کوچک به نظر می‌رسد. در نتیجه لانچ خودرو از حالت سکون اندکی نرم‌تر و تنبل‌تر از نسل پیشین احساس می‌شود اما در عوض تعویض به دنده مجازی بعدی، به مراتب سریع‌تر صورت گرفته و خودرو سعی دارد تا در حالت اقتصادی و کم مصرف قرار بگیرد. این نکته باعث می‌شود برای یک رانندگی پرشتاب و تند و تیز، میل بیشتری برای استفاده از حالت رانندگی اسپرت (بجای اکو/Eco) داشته باشید و گیربکس را در وضعیت مجازی دستی قرار دهید. این موضوع ضمن افزایش دور موتور برای تعویض دنده‌ها، اختیار را مستقیما در دستان راننده قرار می‌دهد تا تنها به هنگام نیاز اقدام به تعویض دنده کند.

اگر به‌تازگی این خودرو را خریداری کرده‌اید، لازم است تا مدتی را با آن در مسیرهای خلوت رانندگی کنید تا محدودیت‌های خودرو را به‌خوبی بشناسید. پیشرانه نصب‌شده روی ام وی ام X55 پرو همانند گذشته، از نوع 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر است. این پیشرانه در طیف گسترده‌ای از محصولات ام وی ام و فونیکس استفاده شده است که با توجه به تنظیمات انجام‌شده، توان و گشتاور متفاوتی را در هر خودرو ارائه می‌دهد. نسخه نصب‌شده روی ایکس 55 پرو حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد که بیشتر از خروجی دریافت‌شده روی آریزو 5 پرو یا نسل نخست ایکس 55 است.

به‌زودی نسخه جدید این خودرو با طراحی ظاهری و داخلی جدید روانه بازار ایران می‌شود. جلوپنجره جدید همه خودروهای چری شبیه به هم است و طراحی جذاب‌تر و اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد. سپر نیز هماهنگ با جلوپنجره عوض شده و شکل ورودی‌های هوا، دیفیوزر و کاسه چراغ‌های جلو نسبت به X55 معمولی تغییر پیدا کرده است. شرکت مدیران خودرو اواخر سال 1398، یک کراس‌اوور متوسط را به نام MVM X55 معرفی کرد. این خودرو که در بازار چین با نام چری تیگو x5 شناخته می‌شود البته در بازارهای دیگر مثل آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، با نام چری تیگو 4 شناسانده شد.

ام وی ام X55 پرو کراس اوور کامپکت مدیران خودرو است که تحت نشان ام وی ام به فروش می رسد. آپشن‌های رفاهی خودرو در ایکس 55 پرو قابل‌قبول هستند و هنگام رانندگی در شهر یا سفرهای جاده‌ای، کمبودی را از این نظر احساس نخواهید کرد. کیفیت قطعات کابین نیز قابل‌قبول هستند؛ هرچند توصیه می‌کنیم که در حفظ و نگهداری اتومبیل خود کوشا باشید تا دچار مشکلات ناخواسته نشوید. علاوه‌براین، کابین این خودرو به‌طور کامل به کابین تیگو 7 پرو شبیه است؛ موضوعی که برای خریداران این خودرو با توجه به این اختلاف قیمت راضی‌کننده خواهد بود.

قیمت ام وی ام x55 که به دست مشتری ایرانی خواهد رسید، احتمالا نزدیک به یک میلیارد تومان است. شرکت مدیران خودرو طی روزهای اخیر نسخه فیس لیفت کراس‌اوور جمع‌وجور خود با نام ام وی ام X55 پرو را به‌عنوان جایگزین نسخه قبلی به فهرست محصولات خود اضافه کرده است. در ادامه با مجله خودرو همراه مکانیک همراه باشید تا بررسی کامل مشخصات x55 پرو پرو را به اطلاع برسانیم. بیشترین سطح بروزرسانی ها را در ایکس 55 پرو می توان در قسمت فضای داخلی و کابین جستجو کرد. ناموزون بودن ادوات داشبورد و سادگی کابین نسل قبلی حالا دیگر دیده نمی شود و زبان طراحی جدید چری در طراحی کابین که در محصولات اخیر آن نیز بکار گرفته می‌شود به وضوح قابل مشاهده است.

شرکت مدیران خودرو شرایط ویژه‌ای برای ثبت نام ام وی ام X55 با قیمت 1,515,900,000 تومان در نظر گرفته است. ابعاد MVM X5شامل طول ۴,۳۳۸ میلی‌متر با عرض ۱,۸۳۰ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱,۶۴۵ میلی‌متر تفاوتی با ام‌وی‌ام ایکس ۵۵ ندارد. این مدل نسبت به X33 قدیمی که بیش از یک دهه توسط مدیران خودرو تولید شد، کمی کوچک‌تر است. در نمای اصلی، چراغ‌های باریک برای بهبود حس اسپرت به کراس‌اور کوچک چری اضافه شده‌اند. مدل جدید، عملا فضای خالی برای هدایت هوا به سمت رادیاتورها ندارد و محل نصب پلاک است. چری برای این بخش، از تزئینات نگینی نقره‌ای رنگ استفاده کرده و مواد پلاستیکی با طرح سیاه براق دارد.

چرم مصنوعی و مواد نرم باکیفیت، در بخش بالا و میانی دیده می‌شوند؛ ضمن اینکه فرمان استفاده شده برای X5 تفاوت جالبی با X55 فراهم می‌کند. ام وی ام X55 پرو در گام اول، یک کراس‌اوور شهری به‌حساب می‌آید و برای رانندگی در شهر ایده‌آل است. طول این خودرو کم است و به‌راحتی قادر به پارک‌کردن آن در فضاهای کوچک خواهید بود. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. اقاپرایددرسال اینمهه کشته‌ میده کسی پاسخ گونیست.ماشین به این بعضی یامیگن مارفتیم پذیرش نشیدمچرادروغ میگید.من جمعه رفتم خیلی خلوت بودبرایاکسل عقب بازدیدانجام شدوبخداکلی ماروتحویل گرفتن. کلاستر موجود در صفحه کیلومتر بزرگتر شده و به قطر 10 اینچ رسیده تا اطلاعات حرکتی خواناتر شود.

ام وی ام ایکس 55 پرو طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4318، 1830 و 1664 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2610 میلی متر است. در این قسمت رینگ های 17 اینچی آلیاژی جدید با تریم قرمز رنگ و دیزاین متفاوت و همچنین کالیپرهای ترمزی قرمز رنگ برای ایکس 55 پرو (X55 پرو) نصب شده اند. همچنین یک تریم قرمز رنگ مشابه آنچه در سپر جلو در ضربه گیر زیر درب ها دیده می شود. در این نسخه نوار کرومی تنها دو چراغ عقب را به یکدیگر متصل کرده و به داخل دو چراغ وارد نشده.

در مجموع این خودرو در مقایسه با نسخه قبلی، خودروی جذاب‌تری به حساب می‌آید، اما پاشنه آشیل آن همان قیمت بالا در مقایسه با رقبا است. البته ممکن است مدیران خودرو تصمیم بگیرد تا این خودرو را با بهای کمتری عرضه کند. اندازه نمایشگر روی داشبورد 25 در 10 اینچ است که به حالت ایستاده قرار گرفته و شکوه و عظمت خاصی را به کابین هدیه می‌دهد. متریال و کیفیت روکش چرمی میانی داشبورد بی‌نظیر است و کیفیت کابین را یک پله بالاتر برده است.

همچنین خط قرمز رنگی دور تا دور پلاستیک‌های اطراف خودرو دیده می‌شود که با کالیبرهای قرمز ترمز همخوانی دارد. عقب خودرو کمترین تغییرات را به خود دیده و فقط طرح چراغ عقب عوض شده و مورد جدید دیگری به چشم نمی‌خورد. مهم‌ترین تفاوت فنی X5 با X55 به گیربکس ۶ سرعته‌ی دبل کلاچه مربوط است که جای‌گزین نمونه‌ی CVT در X55 شده.

در این بخش از خودرو تنها کمی گرافیک چراغ های عقب دستخوش تغییر شده و در مقایسه با تیپ ساده خط کرومی وسط درب صندوق  دیگر داخل چراغ ها نیامده و به قبل از آن ختم می شود. چراغ های عقب به صورت دو تکه و چند ضلعی طراحی شده‌اند و گرافیک داخلی آنها نیز طراحی قابل قبول و تا حدودی اسپرت دارد. درب صندوق طراحی چند وجهی و بزرگی دارد که در قسمت پایین آن نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است.سپر عقب با خطوط شکسته طراحی شده و در قسمت بالای آن که همرنگ با بدنه است دو چراغ مه شکن در دو طرف آن قرار دارد. قسمت زیرین سپر نیز به صورت مشکی رنگ طراحی شده و یک قاب نقره‌ای رنگ متشکل از دو جای اگزوز بشدت مصنوعی از جنس پلاستیک روی آن قرار گرفته است.

پایین این بخش دارای طراحی و دیزاین مات بوده که احساس خوبی را به سرنشینان می دهد. دسته دنده این خودرو به صورت خلبانی طراحی شده و در کنار آن شارژر بی سیم این خودرو تعبیه شده است. پشت آمپر X55 پرو از نوع دیجیتالی بوده و گرافیک آن به تناسب حالت های مختلف رانندگی تغییر می کند و نمای جالب و قابل توجهی را به وجود می آورد. در بخش داشبورد X55 پرو نیز از متریال نرم استفاده شده که امتیاز خوبی برای این خودرو به حساب می آید. در بخش بالای داشبورد می توان نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا را مشاهده کرد که کیفیت و گرافیک قابل قبولی داشته و آپشنی کاربردی به حساب می آید. همانند رودری ها بخش هایی از قسمت های میانی داشبورد به رنگ قرمز در آمده و موجب هماهنگی بیشتر در طراحی داخل کابین شده است.

البته توان خروجی نسخه پرو به نسبت قبل دچار تغییراتی شده و هم‌اکنون می‌تواند 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نسخه فعلی ام وی ام ایکس 55 از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 6 سرعت دو کلاچه خشک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد، اما مدیران خودرو اکنون قصد دارد ام وی ام X55 پرو را با گیربکس CVT و شبیه ساز تعویض دنده 9 سرعته به بازار عرضه کند. این گیربکس از ساختاری مشابه با گیربکس استفاده شده در خودروهای آریزو 5 جدید، آریزو 6 و تیگو 5 توربو بهره می‌برد. اما در رابطه با میزان فضای پای سرنشینان ردیف عقب، ایکس۵۵ به دلیل برخورداری از فاصله محوری بزرگتر نسبت به حریف خود کمی برتر ظاهر شده و فضای پای بیشتری در اختیار افراد حاضر در ردیف دوم قرار می‌دهد.

در این مطلب سعی خواهیم کرد نگاهی به مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو بیندازیم. مدیران خودرو به عنوان عرضه‌کننده محصولات ام وی ام در ایران به تازگی مدل فیس لیفت ام وی ام ایکس 55 را با نام ام وی ام X55 پرو برای نمایندگی‌های خود رونمایی کرد. این کراس اوور چینی با تغییرات فنی و ظاهری طی ماه‌های آینده به بازار ایران عرضه خواهد شد.

X55 یکی از کراس اوور هایی بود که در سالهای عرضه، با اینکه ظاهر خوبی داشت اما با اقبال بسیار زیادی روبرو نشد و فروش چندانی نداشت. اما گروه مدیران خودرو به طور کامل بیخیال این خانواده نشد و X55 پرو را روانه بازار کرد که به نوعی فیس لیفت X55 است. ام وی ام ایکس ۵۵ پرو نسبت به نسل قبلی خود به جز تغییرات اندکی که در ظاهر خود دارد در بخش قوای محرکه خود نیز دستخوش تغییرات شده است. شرکت مدیران خودرو با معرفی کراس اوور MVM X55 Pro گامی بزرگ در بازار خودروهای مونتاژی ایران برداشت. این مدل که نسخه فیس لیفت شده ای از سری X55 به شمار می آید، با طراحی جذاب تر، ویژگی های فنی به روز و قیمتی رقابتی، نماینده ای شایسته برای خودروساز چری در ایران محسوب می شود.

بنابراین این خودرو مناسب انجام حرکات آکروباتیک حین رانندگی نیست و به‌هیچ‌عنوان نباید توقع یک خودروی اسپرت را از آن داشته باشید. اگر به دنبال خودرویی باکیفیت، مجهز به فناوری‌های روز و طراحی مدرن هستید، ام وی ام X55 پرو می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. این کراس‌اوور با بهره‌گیری از امکانات رفاهی و ایمنی پیشرفته، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای رانندگان فراهم می‌کند.

در نما های جانبی سبک طراحی ساده تر می شود و اِلمان و مشخصه طراحی خاصی را در این قسمت نمی بینیم اما دو عامل باعث می شود تا این سادگی کمتر به چشم بیاید. یکی از این عوامل طراحی خوب و اسپرت رینگ های آلومینیومی X55 پرو است که کالیپر های قرمز رنگ نیز به آن کمک می کند و دیگری خطوط قرمز رنگی است که در پایین درب ها و بر روی فلاپ ها طراحی شده اند و احساس هیجان را به مخاطب انتقال می دهد. ترمزهای خودرو عملکرد مناسبی دارند و قادر به کنترل جثه 1.4 تنی خودرو هستند. بااین‌حال همچنان طول کوتاه و عرض زیاد برای ایکس 55 پرو مشکل‌ساز شده است؛ چرا که هنگام ترمزهای شدید شاهد شیرجه‌زدن خودرو به‌سمت جلو هستیم.

این فرصت ویژه به خریداران امکان می‌دهد تا با شرایطی مناسب، مالک ام وی ام X55 پرو شوند. قرار بود نسخه‌ای از این خودرو با نام ام وی ام X55 کراس وارد بازار خودرو کشور شود که تغییرات جزیی مثل استفاده از تزیینات کرومی به جای طرح قرمز رنگ روی بدنه و رینگ‌های جدید دارد. ام وی ام پرو از لحاظ ظاهری نسبت به نسخه اصلی خود متفاوت به نظر می‌رسد و طراحان جلوپنجره و گرافیک کاسه چراغ‌های آن را تغییر داده‌اند.

افزایش راندمان موتور به‌معنای بهره‌مندی آن از سیستم تزریق سوخت پیشرفته‌تر است. درنتیجه این پیشرانه با بنزین ایران که اکتان پایین‌تری نسبت به بنزین معمول در دیگر کشورها دارد، با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین اگر قصد دارید باک سوخت ایکس 55 پرو را با بنزین معمولی پر کنید، بایستی خود را به شنیدن صدای ناک عادت دهید. این خودروها روی پلتفرم مشترک تولید می‌شوند و هم‌اکنون انواع X55 و تیگو ۷ پرو، داشبورد کاملا یکسان دارند. از سویی دیگر، ام وی ام ایکس ۵ و تیگو ۷ پرو مکس نیز، کابین مشابه خواهند داشت.

ریرا با طراحی جدید ، امکانات به روز و خدمات پس از فروش گسترده تر، به رقیب جدی برای ایکس ۵۵ پرو تبدیل شده و رقابت در این سگمنت را داغ تر کرده است. مثلاً راندمان خروجی موتور بهبود یافته و حالا از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر ماشین چیزی در حدود 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور استخراج می‌گردد که برای وزن حدود 1.4 تنی خودرو کاملاً کافی خواهد بود. در واقع با توجه به نسبت قدرت به وزن، شتاب‌گیری با این کراس‌اوور کوچک لذت‌بخش است اما نباید از یاد برد که این ویژگی بیشتر در مسیر مستقیم کارآیی دارد زیرا سیستم تعلیق ساده و نرمX55 پرو برای حرکات مارپیچ یا فرمان دادن‌های سریع مناسب نمی‌باشد. در کنار شیفتر دنده ایکس 55 پرو، یک قسمت مشابه پد شارژ بدون سیم تلفن همراه طراحی شده که این در این خودرو صرفا جنبه نمایشی دارد و تنها می توانید تلفن همراه خود را در این قسمت قرار دهید. ولی در تیگو 7 پرو در صورت قرار دادن تلفن همراه در آن، موبایل شما به صورت خودکار شارژ می شود(البته اگر تلفن همراه شما نیز این قابلیت را داشته باشد). در بالای پنل دیجیتالی سیستم تهویه، کلیدهای مربوط به روشن و خاموش کردن گرمکن صندلی های جلو و تنظیم سیستم تهویه قرار دارند.

محصولات مدیران خودرو با برند MVM ظاهر جدیدتری پیدا کردند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. از ابتدای سال ۱۴۰۱ کراس‌اوورهای فونیکس تیگو ۸ پرو، تیگو ۷ پرو، ام وی ام X22 پرو و مدل جدید سدان چری آریزو ۵ توربو معرفی شده‌اند و مدیران خودرو خبر از جدیدترین محصولش با نام ام وی ام X55 پرو داده است. ماشین جدید که در سایر کشورها با نام چری تیگو ۴ پرو و چری تیگو 5X شناخته می‌شود، فیس‌لیفت X55 معمولی است. در نمای جانبی، خطوط برجسته و نوارهای قرمز رنگ زیر بدنه، جلوه ای اسپرت به خودرو داده اند.

گیربکس CVT برای حفظ عملکرد اقتصادی و کاهش مصرف سوخت بهینه شده است، ازاین‌رو همواره فشار را روی موتور کاهش می‌دهد. درنتیجه هنگام حرکت در جاده‌های کوهستانی، دور موتور بالا خواهد بود و گشتاور موردنیاز را از این گیربکس دریافت نخواهید کرد. به همین دلیل ناچار هستید تا گیربکس را در حالت تیپ ترونیک قرار دهید و دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کنید. تا زمانی که راننده پا را تا انتها روی پدال گاز فشار ندهد، دور موتور در سطح پایین نگه داشته می‌شود و بنابراین صدایی به درون کابین نفوذ نمی‌کند. با سلام بنده تا کنون نزدیک کیلومتر با این خودرو رانندگی کردم و به گفته 5 تا نمایندگی که تا کنون رفتم بالاترین کیلومتری که تا الان ثبت کرده اند خودرو بنده بوده . خدا را شکر از لحاظ فنی هیچ گونه مشکلی نداشته به جز دوربین دنده عقب که چهار ماه است قطعه ندارند.

به همین دلیل گرافیک چراغ های عقب تا حد کمی در ایکس 55 پرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده اند. ترکیب فرم هاچ‌بک کراس با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس CVT نتوانست برای خریداران ایرانی متقاعدکننده باشد. علاوه بر این مسئله، مشتریان مدیران خودرو در آن زمان قادر بودند با صرف هزینه‌ تقریباً برابر، چری تیگو 5 یا چری تیگو 7 را خریداری کنند.

فرمان دی کات و کیلومترشمار جدید حس و حال هیجان‌انگیز ظاهر اسپرت را به راننده منتقل می‌کند. از طرفی محصولات جدیدتری نظیر لاماری ایما، فردا موتورز تی 5، فیدلیتی پرایم، دیگنیتی و برخی دیگر از محصولات کره‌ای رقبای جدی برای این خودرو هستند. بنابراین فروش رفتن این خودرو در بازار فعلی کمی برای محصول مدیران خودرو سخت خواهد بود.

کراس‌اوور ساب کامپکت ام وی ام X55 که در چین با نام تیگو 5X و در برخی دیگر از بازارها با نام تیگو ۴ به فروش می‌رسد، در ابتدا در سال ۲۰۱۷ در چین رونمایی شد. این خودرو درواقع برای پر کردن فاصله بین دو خودروی تیگو 3X (در ایران ام وی ام X22) و تیگو ۳ (در ایران ام وی ام X33) طراحی شده بود. البته این خودرو نسخه اسپرت تر تیگو ۵ نیز محسوب می‌شد و به همین دلیل نام آن را تیگو 5X گذاشتند. X55 پرو دارای موتور 1.5 لیتری با قدرت 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر است.

گفتنی است بیشترین جایی که دستخوش تغییر و تحول شده، کابین ایکس 55 پرو است. هم‌اکنون کابین داخلی مجهز به یک داشبورد جدید شده که شباهت‌های زیادی به چری تیگو 7 است و مسلما زمانی که سرنشینان به آن توجه کنند متوجه زیبایی هر چه بیشتر آن می‌شوند. وظیفه انتقال قدرت در ام وی ام X55 پرو بر عهده گیربکس CVT  قرار دارد که اگرچه از نظر کاهش مصرف سوخت عملکرد مناسبی دارد، اما شاید انتخاب ایده آلی برای یک کراس اوور با این ابعاد و وزن نیست. این نوع گیربکس به دلیل انتقال قدرت پیوسته، حس هیجان و شتاب گیری سریع را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین در مسیرهای کوهستانی یا هنگام رانندگی های پر فشار، ممکن است عملکرد ضعیف تر و خسته کننده تری نسبت به گیربکس های اتوماتیک سنتی یا دوکلاچه ارائه دهد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *