ام وی ام ۱۱۰

MVM 110 جدید ماشین MVM 110 جدید : مشخصات MVM 110 جدید

در واقع طراحی این مدل ماشین‌ها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانم‌ها و جوانان تشکیل میدهند. این سلیقه خاص، بیش از آنکه به خشونت علاقه داشته باشد، چهره‌های بامزه و فانتزی را میپسندد و 110S هم با این چراغهای بانمک، سپرهای خندان و شیشه‌های بزرگ و استفاده از رنگ‌بندی متنوع قادر است نظر این قشر را به خود جلب نماید. بخصوص که 110S بدلیل عرضه بسیار محدودتر از امثال تیبا2 میتواند گزینه خاص و متفاوتی در این رنج قیمتی به چشم بیاید. به طور کلی می‌توان وضعیت فروش ام وی ام 110 S در ایران و رونق بازار معاملات آن را در رده کمتر از متوسط دسته‌بندی کرد.

همچنین در مدل‌های اسپرت این خودرو بخش‌هایی از ستون‌ها، سقف و نمای جانبی تا گلگیر عقب، به رنگ مشکی درآمده‌اند که حس جسورانه‌تری در بیننده پدید می‌آورند. به طور کل طراحی ظاهری ام وی ام 110 اسپرت نسبت به گذشته بسیار جذاب و مدرن‌تر شده اما چنین سبکی از طراحی بدنه در بازار ایران هواداران زیادی نداشته و نمی‌توان آن را مطابق با سلیقه عموم مشتریان ایرانی دانست. جدای از بحث طراحی که بیشتر سلیقه‌ای است باید گفت تیبا2 به طور کلی برای استفاده‌های چند منظوره (شهر و جاده) گزینه کارآمدتری است چراکه با موتور قویتر و فرمان‌پذیری بهتر و صندوق عقب جاداتر میتواند در مسافرت‌ها همراه بهتری باشد. این در حالی است که 110S بیشتر تمرکز خود را روی خصلت‌های شهری مثل شعاع گردش فرمان بسیار خوب، مصرف سوخت پایین و نرمی فرمان و ادوات قرار داده و در نتیجه برای استفاده‌های صرفاً شهری میتواند انتخاب بهتری باشد. البته ناگفته نماند که نماینده سایپا از نظر گستردگی نمایندگی‌های خدماتی، قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم هم شرایط نسبتاً بهتری در قیاس با محصول مدیران خودرو دارد.

به جهت کاهش سادگی نمای جانبی یک حجم منفی به شکل u خوابیده از بالای گلگیر جلو شروع شده و پس از رسیدن به انتهای درب عقب، دوباره تا انتهای درب جلو امتداد یافته است. همچنین گلگیرها نیز از اندکی فرم برجسته سود می‌برند تا بدین ترتیب نمای عضلانی تری را در ام وی ام ۱۱۰ اس شاهد باشیم. هنگامی که دوو ماتیز وارد بازار ایران شد، با توجه به سابقه خوبی که دوو به واسطه برخی محصولات خود مانند سی‌یلو و اسپیرو در بین ایرانیان برای خود به یادگار گذاشته بود، توانست توجهات … براساس اطلاعات موجود در سایت Global NCAP، چری QQ نتوانسته حتی یک ستاره ایمنی را از این موسسه دریافت کند! 2 کیسه هوا، ترمز ABS، سیستم EBD و ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای تنها امکانات ایمنی یافت شده در ام وی ام 110s هستند.

در داخل کابین ام وی ام ۱۱۰ اگر چه همه چیز عالی به نظر نمی‌رسد اما به هر حال، نسبت به گذشته شاهد پیشرفت مشهودی در فضای داخلی این خودرو هستیم. نکته جالب و تقریبا منحصر به فردی که در نمای روبرو فلان جلب توجه می‌کند، عدم وجود جلوپنجره به آن معنا و مفهوم مرسوم است. در اینجا تنها چهار حفره باریک مستطیل شکل قابل مشاهده است که به صورت یک نوار باریک کشیده در میانه چهره mvm110s و قسمت فوقانی جایگاه نصب پلاک، در کنار یکدیگر سکنی گزیده‌اند. از نظر کیفیت هم باید گفت کابین ام‌وی‌ام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به رده قیمتی نمیشود از این مورد به عنوان نکته‌ای منفی یاد کرد چراکه تمامی رقبای 110S در این پارامتر اگر بدتر عمل نکرده باشند، بهتر هم نبوده‌اند. چراغ های اصلی با گرافیکی کاملا ساده طراحی شده و تنها بخش تزئینی این نما به خط کرومی بالای جای پلاک بازمی گردد.

یکی از نکات مثبت این خودرو و نسل قبلی آن مصرف سوختشان بود که عده زیادی از مردم به همین سبب اقدام به خرید این خودرو می کردند تا در مسافت های شهری از هزینه های سرسام آور بنزین جلوگیری کنند. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده است. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز ام وی ام ۱۱۰S نسبت به نسل قبلی بهتر شده، البته این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شده که تیپ لاکچری امکانات بیشتری دارد.

ام وی ام 110 در دورانی خلق شد که خودروسازان چینی به کپی برداری واضح از محصولات خارجی مشهور بودند؛ از این رو به راحتی می‌توان تشخیص داد که ام وی ام 110 یک کپی کامل از دوو ماتیز کره‌ای است. لازم به ذکر است که ام وی ام 110 چهار سیلندر و سه سیلندر از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تنها از روی نوشته‌های درج شده روی درب عقب خودرو و روف ‌رک سقف می‌توان تفاوت آن‌ها را تشخیص داد. ام وی ام ۱۱۰ یا چری QQ یک هاچبک چینی بسیار جمع‌وجور و ریزنقش است که می‌توان آن را کپی محصولی کره‌ای به نام دوو ماتیز دانست. دوو ماتیز برای چند سال روی خط تولید شرکت کرمان موتور در ایران حضور داشت، اما پس از واگذاری مالکیت شرکت دوو به کمپانی خودروسازی جنرال موتورز آمریکا، شراکت کرمان موتور با دوو نیز به خط پایان رسید و تولید دوو ماتیز در ایران برای همیشه متوقف شد.

با این حساب بازار هدف دوو ماتیز در ایران خالی ماند و خودروسازان کشور باید فکری به حال پر کردن مجدد آن برمی‌داشتند. به‌صرفه‌ترین و راحت‌ترین کار این بود که به سراغ شرکت چری بروند و محصول مشابه دوو ماتیز را در ایران به تولید برساند؛ در نتیجه ام وی ام ۱۱۰ به عنوان نخستین محصول چری از محصولات برند ام وی ام توسط مدیران خودرو وارد بازار کشورمان شد تا بتواند به نیاز مشتریان هاچبک‌های کوچک پاسخ دهد. 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 93 نیوتن‌متر گشتاور را از دور 3500 الی 4500 تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید.

فضای داخلی ام وی ام 110 چهارسیلندر به راحتی شما را به یک یا دو دهه قبل می‌برد و حتی می‌توان کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر را به پرایدهای قدیمی تشبیه کرد. فضای داخلی این هاچ‌بک از دو رنگ مشکی و کرم تشکیل شده است که البته این دو رنگ به صورت متناسب مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. تقریبا تمامی کابین ام وی ام 110 چهارسیلندر کرم رنگ است اما قسمت میانی داشبورد که شامل کنترلرهای سیستم صوتی و سیستم تهویه می‌شود، مشکی رنگ است. متریال داشبورد از پلاستیک نه چندان باکیفیت ساخته شده که برای خودرویی در این رنج قیمت چندان دور از انتظار نخواهد بود. به طور کل طراحی فضای داخلی ام وی ام ۱۱۰ اس گرچه نسبت به گذشته خوشایندتر به نظر می‌رسد اما همچنان نقدهایی بر آن وجود خواهد داشت که البته با توجه به قیمت خودرو، این کمبودها چندان غیر قابل انتظار نیست. با ورود به کابین ام وی ام 110 اسپرت نسخه اس شاهد نوعی طراحی نسبتا متعادل با رگه‌هایی از خلاقیت هستیم که در نوع خود جالب و متناسب با نمای بیرونی خودرو به نظر می‌رسد و نسبت به گذشته پیشرفت مناسبی را شاهد بوده است.

طرح داشبورد اندکی خلاقانه و متمایز به نظر رسیده و همچون بدنه خودرو از احجام فانتزی در طراحی آن بهره گرفته شده است. در اینجا از در جعبه داشبورد خبری نیست و یک محفظه خالی در سمت سرنشین روی داشبورد تعبیه شده که جلوه جذابی را پدیدار نکرده است. فرورفتگی بالای کنسول میانی داشبورد نیز حالتی شبیه به یک بشقاب مقعر به وجود آورده که به نظر می‌رسد برای قرار دادن لوازم تزئینی یا جعبه دستمال کاغذی مناسب باشد. از نظر ایمنی نیز نسل قبلی این خودرو ایمنی چندانی نداشت البته که در مقایسه با خودروهایی نظیر پراید قطعا عملکرد بهتری داشت! این خودرو نیز از نظر ایمنی با اینکه نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده اما همچنان خبری از تست تصادف آن نیست! این خودرو امکانات ایمنی نظیر دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD را دارا بوده و ترمز چرخ‌های جلوی آن از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه‌ای هستند.

نکته جالب در این خودرو قرارگیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده که خاص به نظر می‌رسد اما ارگونومی مناسبی برای باز شدن ندارد. ام وی ام ۱۱۰ اس از نظر طراحی ظاهری نسبت به نسل قبل تفاوت‌های بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر به‌روز و بهتری داشته که توسط یک شرکت طراحی در تورین ایتالیا انجام شده است. در نمای جلو چراغ‌های اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهی‌های روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در بخش زیرین سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغ‌های مه‌شکن و ورودی هوا قرار دارند. چراغ های اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شده‌اند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است. این شیشه بزرگ در اصل درب صندوق خودرو بوده که به سمت بالا باز می شود و می توانید اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار دهید.

در گذشته شاهد حضور مدلهای قدیمی 110 با پیشرانه‌های سه سیلندر 0.8 لیتری و 4 سیلندر 1.1 لیتری در کشورمان بوده‌ایم. اما 110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت و 93 نیوتن‌متر گشتاور را تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخ‌های جلوئی نماید. همچنین عرض کم اتومبیل در کنار فرمان سبک و تعلیق نسبتاً نرم ماشین، به کم فرمانی و ناپایداری در پیچ‌های تند منتهی شده است.

بزودی خودرو MVM 110 مجددا در سبد فروش محصولات این شرکت قرار خواهد گرفت و اینبار این خودرو کوچک ایمن با ترکیب رنگ دوگانه و اسپرت عرضه خواهد شد تا همچنان بعنوان یک خودرو کم مصرف شهری برای مصارف روزانه بهترین انتخاب پیش روی خریداران این سگمنت باشد. جذابترین نکته این محصول شاد مدیران خودرو کاربرد ویژه آن در شهرهای بزرگ و پرترافیک است. خودرویی با ابعاد جمع‌و‌جور که قابلیت تردد، پارک در کمترین فضاهای موجود و همچنین مصرف پایین آن از دغدغه های مهم این روزهای شهرنشینان است. طراحی مدرن این خودرو که با ترکیب چراغ های بزرگ جلو خودرو چهره‌ایی شاد را به این محصول القا کرده و هربیننده ایی را مجبور به تبسم خواهد کرد. شاید ام‌وی‌ام ۱۱۰ اس اسپورت لاکچری از معدود خودروهایی باشد که با استفاده از تکنیک طراحی Happy Face بنوعی با طراحی های خشن و زمخت برندهای مختلف در سالهای اخیر مقابله کرد است. مشتریان ایرانی هاچ‌بک‌های کوچک یا میکروکارها را با دوو ماتیز شناختند، خودرویی کوچک و کارآمد که به خوبی ثابت کرد نباید از روی ابعاد و اندازه خودرویی را قضاوت کنیم!

حداکثر سرعت این خودرو ۹۳۶ کیلوگرمی ۱۳۸ کیلومتر بر ساعت و میزان مصرف سوخت آن ۴.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. ام‌وی‌ام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، میتواند برای استفاده‌های شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگ‌های تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانی‌ها بابت هزینه‌ نگهدرای ماشین را کاهش داده‌اند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است.

اما پس از رفتن دوو از بازار ایران فرصت به چری رسید تا خودرویی در این کلاس به بازار خودروی کشور معرفی کند. چری QQ که از سال 2003 بر روی خط تولید چری قرار گرفت در سال 1384 توسط مدیران خودرو رونمایی شد. ام وی ام ۱۱۰ اسپرت همانطور که اشاره کردیم نسل دوم چری QQ، یک هاچ بک جمع و جور شهری است. طراحی این خودرو نسبت به نسل قبل تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بروز و بهتری دارد. مدلهای قبلی ام‌وی‌ام 110 علیرغم تشابه ظاهری با دوو ماتیز از سطح ایمنی بسیار پایین‌تری برخوردار بودند و در تست‌های تصادف عملکرد ناامیدکننده‌ای از خود نشان دادند.

اما اگر استفاده شما صرفاً شهری است و برای مسافرت روی وسیله دیگری (مثل خودرو دوم یا وسایل نقلیه عمومی) حساب باز میکنید میتوانید با خرید یک محصول کامپکت مثل ام‌وی‌ام 110S از مزایای داشتن خودرویی راحت و کم مصرف و خوش دست بهره‌مند شوید. ام وی ام ۱۱۰ اس اسپورت لاکچری یک خودرو سه سیلندر با حجم ۹۹۸ سی‌سی و ۶۸ اسب بخار و گشتاور ۹۳ نیوتن متری است که از خروجی یک گیربکس ۵ دنده دستی بهره می‌گیرد. همچنین این خودرو با بهره گیری از استاندارد آلایندگی یورو۴ از بالاترین سطح استاندارد های موجود بهره می‌برد تا سهم بسزایی در حفظ محیط زیست داشته باشد. ابعاد کوچک، درب‌های بزرگ، چراغ‌های گرد و سقف بلند از جمله مشخصه‌های ظاهری این خودرو هستند. البته طراحان چری ظاهر ام وی ام 110 چهارسیلندر را به طور کامل کپی نکرده‌اند و با بزرگ کردن ابعاد چراغ‌ها و تغییر گرافیک‌ آن‌ها، سعی کرده‌اند تا محصول خود را متمایز جلوه دهند. ام وی ام 110 چهارسیلندر در مقایسه با نسخه سه سیلندر یک روف رک اضافه دارد که موجب تمایز این خودرو از تیپ ضعیف‌تر شده است.

وقتی معایب و مزایای ام وی ام 110s را در کفه ترازو قرار می‌دهیم، کفه به نفع معایب سنگینی می‌کند و همین مورد باعث می‌شود تا ارزش خرید پایینی را برای این کوچولو چینی در نظر بگیریم. یکی از نکات متفاوت و البته جذاب کابین MVM ۱۱۰S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. هنگام ورود به کابین ام وی ام اسپرت لاکچری با یک طراحی نسبتا ساده مواجه می شویم که در آن از المان های دایره‌ای شکل زیادی استفاده شده است.

پس از خروج دوو از ایران این فرصت برای چری فراهم شد تا QQ یا همان ام وی ام ۱۱۰ را به ایران عرضه کند. این خودرو در دو مدل 3 سیلندر با قدرت 52 اسب بخار و جعبه دنده دستی و مدل 4 سیلندر با قدرت 68 اسب بخار و با دو جعبه دنده ی دستی و اتوماتیک تولید شده است. درست است که پارک راحت و مصرف سوخت مناسب از مزایای ام وی ام 110 است اما معایب آن بیشتر از محاسن آن است که می توان به طراحی کپی شده، نامناسب برای جاده، کابین کوچک و صفحه کلاچ و موتور ضعیف و کم قدرت آن اشاره کرد.

کلیدهای گردان تنظیم سیستم تهویه و سایر دکمه‌های مرسوم نیز در ناحیه زیرین آن جانمایی شده‌اند. چراغ‌های جلو از حالت ساده و دایره‌ای خارج شده و اینک به صورت برجسته و بیضی فرم در دو گوشه درب کاپوت جای گرفته‌اند. وب‌اپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و به‌روز‌رسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم می‌کند.

تیپ کامفورت اما از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگ‌های آلومینیومی محروم است. از میان گزینه‌های محدود موجود در بازار داخل میتوان به خودروهایی نظیر تیبا2 و کوئیک به عنوان رقبای اصلی ام‌وی‌ام 110S اشاره نمود. البته تیبا2 و کوئیک به نوعی دو برادر با مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوت‌هایشان در خصوصیات ظاهری، برخی آپشن‌ها و قیمت خلاصه میشود.

این قدرت کم توسط یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک از نوع AMT است که به چرخ های جلوی خودرو منتقل می شود. جعبه دنده AMT در واقع همان جعبه دنده دستی است که توسط یک ربات عمل کلاچ گیری صورت میگیرد و همچنین در این نوع از جعبه دنده از دیسک و صفحه کلاچ استفاده می شود. حداکثر سرعت این هاچ بک کوچک حدود 140 کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8 لیتر اعلام شده است. طراحی غربیلک فرمان از نوع سه شاخه نسبتا ساده با المان‌های اسپرت است که در کنار نمای جذاب پنل کیلومترشمار، حس خوشایندی را به راننده منتقل می‌کند.

بنابراین اگر مالک یک ام وی ام 110 چهارسیلندر هستید، با خرید لوازمی همچون روکش صندلی و روکش داشبورد، عمر قطعات کابین اتومبیل را افزایش دهید. با توجه به شمایل نسبتا خاص ام وی ام 110s شاید پیدا کردن رقیب برای آن در بازار کم تنوع ایران کار چندان راحتی به نظر نرسد. با این وجود شاید بتوان پژو 206 هاچبک، تیبا2 و سایپا کوییک را به عنوان حریفان ام وی ام 110s قلمداد نمود. پیش فروش این خودرو با زمان تحویل فروردین و اردیبهشت طی روزهای آتی در کلیه نمایندگی های مدیران خودرو در سراسر کشور آغاز خواهد شد. در قسمت فوقانی دریچه‌های میانی تهویه نیز یک فضای فرو رفته به فرم بشقاب وجود دارد که شاید مناسب قرار دادن جعبه دستمال کاغذی باشد. متریال به کار گرفته شده در اکثر نقاط کابین از جمله داشبورد، از جنس پلاستیک سخت و ارزان قیمت ساخته شده است که این روزها مهمان کابین بسیاری از خودروهای چینی مونتاژ داخل شده و کاملا مورد انتظار آشنایان و علاقمندان اتومبیل های داخلی است.

شتاب صفر تا صد رسمی ام وی ام 110 چهارسیلندر دنده‌ای 13 ثانیه اعلام شده است اما به نظر نمی‌رسد این خودرو بتواند در دنیای واقعی چنین رکوردی را به ثبت برساند. مهم‌ترین مزیت ام وی ام 110 چهارسیلندر نیز پابرجا است؛ این هاچ‌بک کوچک تنها 3.7 لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند که رقم مطلوبی محسوب می‌شود. چری QQ3 یا همان ام وی ام 110 ( MVM 110 ) یک خودروی جمع و جور شهری است که از سال 2003 تولید شد که به دلیل همین طراحی و ابعاد کوچکش بیشتر مورد توجه خانم ها قرار میگیرد. تیپ کامفورت ام وی ام ۱۱۰ اس از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگ‌های آلومینیومی محروم است.

این خودرو در واقع نمونه چینی دوو ماتیز است که کاملا به تقلید از آن ساخته شده و هر دو نسل آن نیز توسط مدیران خودرو به بازار کشور راه یافته‌اند. نسل دوم چری QQ در بازار ایران به نام ام وی ام ۱۱۰s مشهور بوده و در سال ۱۳۹۴ در تیپ‌های اسپرت لاکچری، کامفورت و لاکچری روانه بازار شده است. مونتاژ این خودرو در سال ۹۷ رسما متوقف گردید و هم اکنون فقط در نمونه‌های دست دوم قابل خریداری است. ام وی ام ۱۱۰s به دلیل ابعاد مناسب و مصرف سوخت بهینه یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده‌های درون شهری است.

پس از توقف تولید خودروهای دوو در ایران، مدیران خودرو تصمیم گرفت تا با استفاده از شهرت ماتیز، نمونه چینی آن یعنی چری QQ را با نام ام وی ام 110 به بازار ایران عرضه کند. نسل نخست این خودرو طی سال‌های 1384 تا 1395 و در قالب نسخه‌های سه سیلندر و چهار سیلندر به بازار ایران عرضه شد. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب در جلوی سرنشین جلو قرار دارد.

در این ناحیه دستگیره درب عقب به حالتی ناموزون و چسبیده به شیشه در عقب طراحی شده که در نوع خود غیرعادی به نظر می‌رسد. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه ام وی ام ۱۱۰ اس به چرخ‌های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. ام وی ام ۱۱۰S نسل جدید خودروی نام آشنای ام وی ام ۱۱۰ یا همان چری QQ بود که توانست به واسطه طراحی پویا و قابل قبول در کنار نکات مثبتی مانند ابعاد فوق العاده جمع و جور و مصرف بسیار پایین مورد استقبال قرار گیرد. این خودرو اکنون دیگر تولید نشده اما نمونه‌های کارکرده آن با تیپ‌های مختلف در بازار خودرو وجود دارد که هنوز هم می‌تواند یک گزینه نسبتا به‌روز و مناسب در دسته خودروهای جمع و جور شهری باشد.

در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایره‌ای بزرگ قرار داشته که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو، یک سیستم پخش ساده و سرانجام تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. کابین و داشبورد این خودرو باز هم نسبت به نسل قبلی خود بهبود های فراوان و مثبتی پیدا کرده است.

نوع پیشرانه در مشخصات فنی MVM 110 اسپرت از نوع ۳ سیلندر تنفس طبیعی به حجم یک لیتر است. توان خروجی موتور ام وی ام 110S برابر ۶۸ اسب بخار است که در ۶۰۰۰ دور در دقیقه پدید می‌آید. همچنین گشتاور حاصل از این موتور ۱۲ سوپاپ نیز به ۹۳ نیوتن‌متر می‌رسد که توسط یک جعبه دنده دستی ۵ سرعته به سوی چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

راستی ام‌وی‌ام مدعی شده با تقویت بدنه و درب‌ها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است. همچنین 110S بدلیل شتاب ثانویه ضعیف و پایداری نه چندان مناسب در پیچ‌های تند و فضای حمل بار ناکافی، قادر نیست برای مسافرت‌ در حد سایر هاچ‌بک‌های این رده قیمتی کاربردی باشد. ام وی ام 110 چهارسیلندر در زمان عرضه به بازار با محصولات خانواده پراید رقابت می‌کرد و این رقابت اکنون در بازار خودروهای کارکرده نیز وجود دارد.

بنابراین مالکان ام وی ام 110S در مقایسه با محصولاتی همچون پژو ۲۰۶ ، انواع سمند و غیره، باید مدت بیشتری برای فروش ماشین و پیدا شدن مشتری مناسب صبر داشته باشند. در حال حاضر ام وی ام 110s تنها در قالب نسخه اسپرت لاکچری به بازار عرضه می‌شود که بهای آن در کارخانه و بازار به ترتیب برابر 41,900 و  50 میلیون تومان است. گنجایش فضای صندوق عقب نیز بسیار محدود و معادل ۱۹۰ لیتر است که در قیاس با صندوق عقب تندر ۹۰ با حجم ۵۱۰ لیتر، به مقدار زیادی حقیر به نظر می‌رسد.

همچنین طرح اهرم تعویض دنده همانند خودروهای اسپرت، ساده و جذاب به نظر می‌رسد اما تناسبی با ماهیت این هاچبک جمع‌وجور خانوادگی ندارد. فضای کابین ام وی ام 110S نسبت به گذشته کمی جادارتر از آب درآمده اما با این حال و با توجه به ابعاد جمع‌وجور خودرو، احتمالا محدودیت‌هایی برای افراد بزرگسال در ردیف عقب وجود خواهد داشت. گنجایش فضای صندوق عقب ام وی ام ۱۱۰ اسپرت بسیار محدود بوده و تنها ۱۹۰ لیتر فضا در اختیار وسایل کاربران قرار می‌دهد. این حجم در مقایسه با ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتری موجود در صندوق عقب سدان‌های موجود در بازار ایران، بسیار کم به نظر می‌رسد.

وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همچنین نکته نه چندان جالب در این خودرو قرار گیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده و ارگونومی بدی برای باز شدن دارد. تریم کابین به رنگ مشکی طرح ریزی شده و در برخی نقاط آن از رنگ متمایز نقره‌ای، مانند حاشیه دریچه های تهویه، جالیوانی های جلوی اهرم تعویض دنده و قسمت فوقانی دسته دنده استفاده شده است. همچنین اهرم تعویض دنده دارای طراحی اسپرت و به فرمی نزدیک به دسته دنده برخی محصولات لوتوس است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *