مشخصات ام وی ام 110 اس لاکچری + مقایسه با سایر خودروها
در واقع تیم ایتالیایی تورینو که وظیفه طراحی این نسل را بر عهده داشته موفق شده ضمن حفظ تم کلی خانواده 110، ظاهر ماشین را به محصولات مدرن و امروزی نزدیک نماید. البته به طور کلی خودروهای مینی، محصولات عامه پسندی نیستند و حتی در مدلهای معروفتر و گرانتر نظیر کیا پیکانتو نیز به سختی میتوانند تمامی سلایق را راضی نگاه دارند. با ورود به داخل کابین امویام 110S با فضایی فانتزی و جالب روبرو شدیم که هرچند فرم عامه پسندی ندارد اما در قیاس با امثال تیبا حس مدرنتری به سرنشینان منتقل میکند. طراحی داشبورد و تودریها بر مبنای خطوط منحنی و دایرهای شکل ترسیم شده و مثل قسمت بیرونی سلیقه خانمها و جوانان را هدف قرار داده است. ضمناً داخل اتاق جای پا و سر کافی برای 4 سرنشین در نظر گرفته شده که اگر توقع بیجایی از یک خودرو مینی نداشته باشید شما را راضی نگاه خواهد داشت هرچند متاسفانه برای دستیابی به این فضای داخلی از محفظه صندوق کاسته شده و حالا دیگر صندوق عقب جای کافی برای قرار دادن وسایل چندانی نخواهد داشت. پشت فرمان خودرو همه این آب و تاب به یکباره رنگ می بازد چرا که ما با یک گزینه یک لیتری سه سیلندر با توانایی تولید حداکثر 68 اسب بخار و 93 نیوتنمتر گشتاور روبروییم که جان میکند!
این شیشه بزرگ در واقع درب محفظه بار یا صندوق عقب خودرو بوده که به سمت بالا باز شده و میتوان اندک وسایلی را درون صندوق کوچک این خودرو قرار داد. سپر خودرو بزرگ و کشیده طراحی شده که مانند سپر جلو یک قسمت مشکی رنگ در انتهای آن قرار گرفته که میزبان چراغهای دنده عقب و مهشکن خودرو به همراه محل نصب پلاک است. در عین حال یک بررسی ساده از فضای داشبورد و اتاق نسل تازه 110 اس نشان میدهد چری تلاش چندانی برای ارتقا خودرو انجام نداده و همچنان انبوهی از قطعات و مواد بیکیفیت با ظاهر نه چندان مناسب را در چیدمان داخلی خودرو به کار برده است. البته که در بخش ظاهری چری با استفاده از کمک کمپانی طراحی تورینو ایتالیا توانسته این خودرو را به شکل مناسبی نوسازی کند ولی خلا توجه دقیقتر به مدل 110 اس باعث شده تا شاهد خودرویی با استانداردهای بالای تولید نباشیم.
تحویل ام وی ام 110S توسط سپند خودرو به صورت آنی و در زمان عقد قرارداد بوده و هیچ گونه تحویل مدت دار و ثبت نامی جز فعالیت این شرکت نیست. این خودرو در بازار رقبایی همچون کوییک، تیبا، ساینا، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پراید ۱۱۱ را دارد. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی ام وی ام 110S را به عنوان پیش پرداخت واریز میکنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه میپردازید. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید.
110S از یک پیشرانه 3 سیلندر 12 سوپاپ با حجم حدود 1 لیتر بهره میبرد که قادر است در بهترین حالت 68 اسب بخار قدرت را در دور 6000 و 93 نیوتنمتر گشتاور را از دور 3500 الی 4500 تولید و به کمک یک جعبه دنده 5 سرعته دستی روانه چرخهای جلوئی نماید. ام وی ام ۱۱۰ اس در دو تیپ پایه کامفورت و مدل فول آپشن اسپرت لاکچری به بازار عرضه شده که در حال حاضر تنها مدل فول آپشن اسپرت لاکچری آن در لیست محصولات شرکت مدیران خودرو حضور دارد. از نظر طراحی خارجی می توان گفت برند چری به خوبی از پس تولید یک خودروی سوپرمینی شهری زیبا برآمده است.
حالا این برند با طراحی جدید ام وی ام ۱۱۰ اس مهر تایید دیگری بر اعتبار خود زده و حضور خود در کلاس خودروهای سوپرمینی را قدرت بخشیده است. این هاچبک به خوبی در حد و اندازه و کیفیت یک خودروی سوپرمینی باکیفیت ظاهر شده است. در قسمت انتهایی یا عقب MVM ۱۱۰S باز هم یک طراحی پویا و بهروز، هماهنگ با قسمت جلو خودرو را شاهد هستیم. چراغهای اصلی به صورت ستونی با ظاهری بزرگ در دو طرف خودرو طراحی شدهاند و میان این دو، شیشه بزرگ عقب قرار گرفته است.
هرچند تا زمانی که نتایج تست تصادف معتبری از این محصول مشاهده نشود نمیتوانیم در این مورد با اطمینان صحبت نماییم. البته در مقام مقایسه باید اعتراف کرد که متاسفانه سایر محصولات این رده قیمتی نظیر تیبا2 هم در این پارامتر شرایط مشابه و نامشخصی دارند، مگر اینکه با افزایش بودجه به سراغ پژو 206 تیپ 2 بروید، چراکه آن محصول حداقل در نسخه فرانسوی موفق شده عملکرد مناسبی در تستهای تصادف اروپا از خود نشان بدهد. با توجه به تمرکز اصلی جمعیت ایران در شهرهای شلوغ و پرتراکم، خودروهای کوچک و جمع و جور نظیر امویام 110S میتوانند گزینههای بسیار کارآمدی باشند چراکه این قبیل محصولات به نوعی برای زندگی شهری تکامل یافتهاند و رانندگی با آنها در معابر تنگ و شلوغ آسانتر است. اما اگر استفاده شما صرفاً شهری است و برای مسافرت روی وسیله دیگری (مثل خودرو دوم یا وسایل نقلیه عمومی) حساب باز میکنید میتوانید با خرید یک محصول کامپکت مثل امویام 110S از مزایای داشتن خودرویی راحت و کم مصرف و خوش دست بهرهمند شوید. برند چری در طول سال ها فعالیت خود در بازار خودروی ایران نشان داده که برندی قابل اطمینان است و با افزایش کیفیت روزافزون محصولات خود این اطمینان را به اثبات رسانده.
تیپ کامفورت اما از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگهای آلومینیومی محروم است. امویام 110S خودریی رام و گوش به فرمان راننده است و با توجه به ابعاد کوچک بدنه، شعاع گردش فرمان عالی و ادوات نرم و روان، میتواند برای استفادههای شهری گزینه مطلوبی باشد و در ترافیک یا داخل پارکینگهای تنگ و هنگام دور زدن در معابر باریک، بسیار کارآمد ظاهر شود. بخصوص که این محصول از نظر کیفیت سواری هم به نسبت قیمت شرایط قابل قبولی دارد و از لحاظ جای پا و سر فضای کافی را برای 4 سرنشین به شما هدیه خواهد کرد. جدا از اینها مصرف سوخت مناسب و استهلاک نسبتاً پایین موتور، نگرانیها بابت هزینه نگهدرای ماشین را کاهش دادهاند، هرچند که از لحاظ قیمت لوازم یدکی شرایط رقبای 110 نظیر تیبا2 مقداری بهتر است. راستی امویام مدعی شده با تقویت بدنه و دربها ایمنی محصولش را هم نسبت به گذشته ارتقاء بخشیده هرچند همچنان گزارشی از یک نهاد معتبر در این خصوص ارائه نشده است.
نمای رو به روی این خودرو دارای چراغ هایی بیضی، درشت و سپری با چهره خندان است، که در کنار کاپوت کوتاه و شیشه بلند نمایی شاد به این قسمت می بخشد. آیینه های جانبی بدون رنگ هستند، البته در ترکیب با قسمت های مشکی دیگر قرار گرفته روی بدنه ایجاد هارمونی متوسطی کرده اند. با دقت به نمای عقب ام وی ام S110 متوجه می شویم که طراحی به نسبت بهتری در این قسمت وجود دارد، در بخش چراغ ها و شیشه ها زیبایی به اندازه ای وجود دارد. اکثر افرادی که خریدا این خودرو هستن قشر خانم ها را تشکیل می دهند، که به منظور خرید آسان و راحت تر برای آن ها فروش اقساطی ام وی ام 110S در سپند خودرو را داریم. برخلاف آنچه که تصور می شود، فضای داخلی از جای کافی برخوردار بوده و کمبود فضا را در بخش صندوق جبران کرده است. صندوق عقب ام وی ام ۱۱۰ اس بسیار کوچک بوده و تنها فضایی برای قرار دادن یک چمدان در اختیارتان می گذارد.
این سلیقه خاص، بیش از آنکه به خشونت علاقه داشته باشد، چهرههای بامزه و فانتزی را میپسندد و 110S هم با این چراغهای بانمک، سپرهای خندان و شیشههای بزرگ و استفاده از رنگبندی متنوع قادر است نظر این قشر را به خود جلب نماید. بخصوص که 110S بدلیل عرضه بسیار محدودتر از امثال تیبا2 میتواند گزینه خاص و متفاوتی در این رنج قیمتی به چشم بیاید. هرچه نسل اول این خودرو یک کپی ضعیف از دوو ماتیز بود، اما در نسل تازه این اتومبیل ظاهری متفاوت و حتی مدرن به خود گرفته که بعضا مشخصههای اختصاصی این خودرو بوده و بیننده را سریعا تحت تاثیر خود قرار میدهد. در باب کیفیت خودرو حرف و حدیث بسیار است اما به نظر میرسد انتقادات به کیفیت و ایمنی سری110 وارد بوده و بازار به علت قیمت بالای این غورباقه چینی و کیفیت پایینش اقبالی نشان نداده است. همچنین علاوه بر ایجاد تغییرات در شیشهی عقب این خودرو نوع طراحی سپر عقب آن نیز به طور کامل دگرگون شده است. در مجموع شکل ظاهری خودروی MVM 110 در هر سه نمای مختلف این محصول اکنون حالت مدرنتری به خود گرفته و از جذابیت بیشتری نسبت به قبل برخوردار است.
ام وی ام ۱۱۰S در بخش کابین نیز به کلی نسبت به نسل قبل متفاوت و البته بهتر شده است. درون کابین این خودرو با یک طراحی نسبتا ساده مواجه هستیم که در آن از المانهای دایرهای شکل زیادی استفاده شده است. در بالاترین قسمت داشبورد یک محفظه دایرهای بزرگ قرار داشته که ممکن است برای قرار دادن اشیا طراحی شده باشد. پس از آن دریچههای تهویه مطبوع خودرو، یک سیستم پخش ساده و سرانجام تنظیمات سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی قرار دارند. در نمای عقب خودروی MVM 110 هم میتوان نقش تغییرات ظاهری اعمال شده را برجسته توصیف کرد. نوع طراحی چراغهای عقب خودروی ام وی ام 110 و همچنین محل قرارگیری آنها در نسخهی اسپورت این خودرو به طور کامل تغییر یافته و به نزدیکی سقف منتقل شده است.
همچنین عرض کم اتومبیل در کنار فرمان سبک و تعلیق نسبتاً نرم ماشین، به کم فرمانی و ناپایداری در پیچهای تند منتهی شده است. موتوری 4 سوپاپ که قدرت 68 اسب بخار در دور 6000 و حداکثر گشتاور 93 نیوتن متر در دور 3500 الی 4500 را تولید می کند. بدنه کوچک و کاربرد کلی تعریف شده برای این خودرو باعث می شود هماهنگی با ابعاد در نظر گرفته شده پیدا کند. این موتور به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی عملکرد انتقال نیرو به چرخ های جلو را انجام می دهد. تجهیزاتی که در این خودرو تعبیه شده به دو دسته فول لاکچری و کم آپشن کامفورتبل تقسیم می شود. فروش اقساطی ام وی ام 110S بهترین شرایط را برای خرید این خودرو برای شما فراهم می کند.
جدای از بحث طراحی که بیشتر سلیقهای است باید گفت تیبا2 به طور کلی برای استفادههای چند منظوره (شهر و جاده) گزینه کارآمدتری است چراکه با موتور قویتر و فرمانپذیری بهتر و صندوق عقب جاداتر میتواند در مسافرتها همراه بهتری باشد. این در حالی است که 110S بیشتر تمرکز خود را روی خصلتهای شهری مثل شعاع گردش فرمان بسیار خوب، مصرف سوخت پایین و نرمی فرمان و ادوات قرار داده و در نتیجه برای استفادههای صرفاً شهری میتواند انتخاب بهتری باشد. البته ناگفته نماند که نماینده سایپا از نظر گستردگی نمایندگیهای خدماتی، قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم هم شرایط نسبتاً بهتری در قیاس با محصول مدیران خودرو دارد. خودروهای هاچبک شهری و کم مصرف همیشه یکی از گزینه های دوست داشتنی و پرفروش در بازار خودروی ایران بوده اند.
اگرچه این میزان از افت قیمت باعث ضرر مالکین اولیه ام وی ام 110 شده اما آن را به گزینهای ارزنده در بازار کارکرده تبدیل کرده است. افزون بر آن وجود نواری با رنگ متفاوت در کنارههای بدنهی خودروی MVM 110 اکنون شکل جذابتری به نمای کناری مدل اسپورت این خودرو بخشیده است. از نظر کیفیت هم باید گفت کابین امویام از پلاستیک خشک ساخته شده است اما با توجه به رده قیمتی نمیشود از این مورد به عنوان نکتهای منفی یاد کرد چراکه تمامی رقبای 110S در این پارامتر اگر بدتر عمل نکرده باشند، بهتر هم نبودهاند.
انتقال نیروی تولید شده توسط موتور خودرو به واسطه ی یک دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می گردند. برای خرید نقدی و یا اطلاع از شرایط فروش فوری ام وی ام ۱۱۰ اس در کارویترین با ما در تماس باشید. همچنین توصیه می کنیم برای اطلاعات بیشتر به بررسی شرایط فروش فوری پراید ۱۳۱ نیز به عنوان خودرویی مشابه با mvm 110s بپردازید. یکی از نکات متفاوت کابین MVM ۱۱۰S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است. همچنین از فضای داشبورد در این خودرو خبری نیست و تنها یک فضای کوچک بدون درب در جلوی سرنشین جلو قرار دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف نسبتا مناسب بوده اما فضای صندوق عقب فدای فضای پای ردیف دوم شده است.
آخرین مورد در لیست مزایای ام وی ام 110 اینروزها که قیمت خودرو در آسمانها سیر میکند، مورد خیلی مهمی محسوب میشود. وقتی ام وی ام 110 اس تازه به بازار کشور ما آمده بود، حدوداً برابر یک سمند LX صفرکیلومتر قیمت داشت. نتیجه کار عرضه محصولی به شدت اقتصادی با قطعات ارزانقیمت بود که در کوتاه مدت دچار مشکلات فنی و کیفی متعددی میشد؛ بنابراین میتوان گفت که کیفیت پایین ساخت نیز یکی دیگر از معایب ام وی ام 110 به شمار میرود.
ام وی ام ۱۱۰ اس در بخش فنی تنها با یک پیشرانه ۳ سیلندر تنفس طبیعی ۱ لیتری در بازار عرضه شده که توانایی تولید ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور را داراست. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه به چرخهای جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب میشود تنها ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
دوو ماتیز برای چند سال روی خط تولید شرکت کرمان موتور در ایران حضور داشت اما پس از واگذاری مالکیت شرکت دوو به کمپانی خودروسازی جنرال موتورز آمریکا، شراکت کرمان موتور با دوو نیز به خط پایان رسید و تولید دوو ماتیز در ایران برای همیشه متوقف شد. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد. مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند.
اما این نکته را نباید فراموش کنید که ام وی ام ۱۱۰ اس یک خودروی کاملا شهری بوده و برای سفر در جاده های طولانی طراحی نشده است. از جمله مزایای MVM 110S میتوان به طراحی ظاهری زیباتر آن نسبت به گذشته، بهبود ایمنی و استحکام بدنه، استهلاک کم، مصرف سوخت پایین و کیفیت ساخت بهتر از گذشته اشاره کرد. در بحث نقاط ضعف نیز میتوان از فرمانپذیری نه چندان دقیق، امکانات رفاهی اندک، قیمت غیررقابتی و حذف پیشرانه ۴ سیلندر اشاره کرد.
همچنین وجود خصلتهای ظاهری اسپورت را اکنون میتوان به شکل واضحتری در نمای خارجی این خودرو مشاهده کرد. خودرو های متفاوتی در سراسر جهان وجود دارد که هر کدام برای کاری ساخته میشوند.این خودرو همانطور که گفته شد شتاب و کشش آنچنانی ندارد و فقط در حد داخل شهر قابل قبول میباشد.اگر به دنبال یک خودروی کوچک هستید، میتوانید روی این خودرو حساب کنید. برای خرید نقدی mvm 110 s می توانید در خواست خود را در فروشگاه آنلاین خودرو کارویترین به ثبت برسانید تا کارشناسان ما با شما در تماس باشند. یکی از نکات متفاوت و البته جذاب کابین MVM ۱۱۰S صفحه کیلومتر شمار کاملا دیجیتال این خودرو است.
ضمن اینکه تیبا2 از نظر گستردگی مراکز خدماتی و قیمت قطعات یدکی و بازار دست دوم نیز دست برتر را نسبت به نماینده کشور چین خواهد داشت. محصول دیگر سایپا یعنی کوئیک هم دقیقاً همین شرایط را دارد با این تفاوت که از نظر طراحی خودرو بهروزتر و اسپرتتری است و در نسخههای آپشنال از امکانات جانبی بیشتری بهره میبرد. در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز ام وی ام ۱۱۰S نسبت به نسل قبلی بهتر شده، البته این خودرو در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار عرضه شده که تیپ لاکچری امکانات بیشتری دارد.
حال ام وی ام 110 گزینهای برای خرید در بازار خودروهای دست دوم محسوب میشود و بهتر است تا در صورتی که قصد خرید این خودرو را دارید، مدت زمان بیشتری را به جستجو در بازار و یافتن نمونههای سالم آن اختصاص دهید. به این ترتیب میتوان به این نتیجه رسید که مشخصات فنی مدل اسپورت خودروی MVM 110 یا همان MVM 110S تفاوت چندانی با نخستین مدل چهار سیلندر مونتاژ شده از این خودرو در ایران ندارد. ظاهر این نسخه نسبت به قبل تغییرات نسبتا زیادی را به خود دید و شمایل اصطلاحا فانتزیتری را به نمایش میگذاشت. در ادامه قصد داریم تا به بررسی ویژگیهای فنی، ظاهری و شرایط بازار ام وی ام 110S بپردازیم. ام وی ام 110- MVM 110 یک خودروی کوچک شهری چهار در است که با دو نوع موتور سه سیلندر و چهار سیلندر عرضه می شد، اما هم اکنون فقط با موتور چهارسیلندر عرضه می گردد.
وظیفه انتقال قدرت پیشرانه ام وی ام ۱۱۰ اس به چرخهای جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی است. همیشه در شهرهای بزرگ پیدا کردن یک جای پارک مناسب یک معضل خسته کننده محسوب میشود. اگر شما فعالیت شهری زیادی دارید و با مشکل پیدا کردن جای پارک مواجه هستید، به شما پیشنهاد میکنیم به سراغ امویام ۱۱۰ جدید بروید، چرا که این خودرو با ابعاد کوچک خود به شما کمک بسیاری خواهد کرد.
طراحی چراغهای جلوی مدل اسپورت خودروی MVM 110 نیز تا حدی از حالت گرد پیشین فاصله گرفته و اندکی زاویه در گوشههای آن مشاهده میشود. علاوه بر آن نوع طراحی سپر جلو و بخش پنجره مانند آن هم اکنون به کلی تغییر یافته و از شکل بیضی به حالت چند ضلعی تبدیل شده است. طراحی داخلی هم از زیبایی بی بهره نبوده و البته در عین سادگی می تواند قابل قبول باشد. شاید نتوانیم طراحی داخلی را به اندازه طراحی خارجی خودرو مدرن به حساب بیاوریم، اما چینی ها تلاش کرده اند که در داخل خودرو هم توجه مخاطب را جلب کنند. ویژگی طراحی داخلی خودرو، هماهنگی و شباهت استایل آن به طراحی بدنه خودرو بوده و این یک مزیت بزرگ محسوب می شود. تیپ کامفورت ام وی ام ۱۱۰ اس از داشتن برف پاک کن عقب، سنسور دنده عقب و رینگهای آلومینیومی محروم است.
برندهای چینی که خود استاد استفاده از این خودروهای کوچک و بهینه هستند نیاز بازار متوجه نیاز بازار خودروی ایران به این اتومبیل ها شده و سعی کرده اند با تولید محصولاتی از این دست سهمی در بازار خودروهای هاچبک برای خود دست و پا کنند. یکی از تلاش های نسبتا موفق در این زمینه متعلق به محصولات سری ام وی ام ۱۱۰ بوده است. در ادامه با بررسی کامل و شرایط فروس فوری ام وی ام ۱۱۰ اس همراه کارویترین باشید. امروزه بازار این دست از خودروها در ایران چندان داغ نبوده و خودروهای بسیار کمی در آن حضور دارند که یکی از معدود انتخابهای درست همین ام وی ام ۱۱۰ اس است. نسل اول این خودرو از سال ۱۳۸۴ در ۳ تیپ ام وی ام ۱۱۰ ۳ سیلندر، ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر دندهای و ام وی ام ۱۱۰ ۴ سیلندر اتوماتیک در ایران به فروش رسید و تولید آن تا سال ۱۳۹۴ ادامه داشت. سرانجام نسل دوم این هاچ بک کوچک شهری از سال ۱۳۹۴ با نام MVM ۱۱۰S در دو تیپ کامفورت و لاکچری به بازار خودروی ایران معرفی شد و این خودرو نیز به واسطه طراحی جذاب و قابلیتهای رانندگی در شهر مانند نسل اول خود بسیار مورد اقبال مردم قرار گرفت.
این خودرو که در اصل یکی از مدل های برند چری بوده، در حال حاضر توسط برند مدیران خودرو (ام وی ام) در ایران تولید و مونتاژ می شود و طی مدت حضور خود در بازار پررقابت هاچبک های شهری اقتصادی موفقیت نسبتا خوبی به دست آورده است. ظاهر این خودرو به روزتر و فانتزی تر از نسخه ی قبل خود شده و از هر نمایی که این خودرو را نگاه کنید دچار تغییر شده خصوصا نمای پشت این خودرو که تغییرات گسترده ای کرده. اگر دیده باشید دستگیره های درب های عقب این خودرو تغییر مکان داده اند و به گفته خود چری برای به وجود آمدن حرف کیو ( Q ) به شیشه های درب چسبیده اند.
ام وی ام ۱۱۰ اس مدل جدیدتر این خودرو است که با طراحی کوچک و بسیار کم مصرف خود توجه قشر جوان و بانوان را به خود جلب کرده. تغییرات ظاهری هم در لیست بهبودهای مدل جدیدتر قرار گرفته و باعث شده ام وی ام ۱۱۰ اس به یک هاچبک شهری قابل توجه تبدیل شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در زمینه خرید نقدی ام وی ام ۱۱۰ اس می توانید با کارشناسان ما در کارویترین در تماس باشید. ام وی ام ۱۱۰ اس در نمای جانبی ظاهر تخم مرغی شکل داشته و خطوط نه چندان برجسته، سادگی این قسمت را کاهش دادهاند. نکته جالب در این خودرو قرارگیری دستگیره درب عقب بوده که متصل به لچکی عقب طراحی شده که خاص به نظر میرسد اما ارگونومی مناسبی برای باز شدن ندارد. مدل اولیه امویام 110 با کپی برداری از روی دوو ماتیز ساخته شده بود و به همین دلیل گاه با عنوان ماتیز چینی در بازار شناخته میشد.
در داخل اتاق هم طرح داشبورد گرچه به نسبت نسل قبل بهتر از آب درآمده ولی همچنان از بدیهیترین اصول طراحی و ارگونومی بی بهره است. نسل قبل امویام 110 را خیلیها با نام چریQQ ، ماتیز چینی و یا بدل ماتیز به یاد میآورند. خودرویی که در بدو ورود به کشور در سالهای 88 و 89 توانست یکی از اولین خودروهای چینی باشد که با قیمتی ارزان و ظاهری آبرومند، زمینه ورود سیل برندها و مدلهای چینی به ایران را فراهم کند. خودروی ام وی ام 110 در ابتدای ورود به بازار خودروی ایران در قالب دو مدل سه سیلندر و چهار سیلندر مونتاژ میشد. گنجایش موتور به کار رفته در مدل سه سیلندر این خودرو حدود 800 سیسی بود و گنجایش موتور تعبیه شده در مدل چهار سیلندر این خودرو نیز حول و حوش یک لیتر قرار داشت. در واقع طراحی این مدل ماشینها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانمها و جوانان تشکیل میدهند.
طراحی جمع و جور به همراه استایل زیبا و به خصوص خودرو و استفاده از دو رنگ در طراحی بدنه باعث شده تا طراحی بدنه خودرو شکلی به مدرن به خود بگیرد. برخلاف طراحی نسخه پیشین، ام وی ام ۱۱۰ اس از سادگی افراطی نجات یافته و به اصالت طراحی خودروهای چری نزدیک شده است. ظاهر جلو هم شکلی کارتونی به خود گرفته و عده ای از شباهت آن به شخصیت مشهور کارتونی Nemo یاد می کنند. در مجموع طراحی لطیف و زیبای خودرو می تواند به خوبی توجه بانوان جوان را به خود جلب کرده و زیبایی کافی را داشته باشد. اما مالکین همواره اذعان داشته اند که ایمنی این خودرو به مراتب کمتر از مدل های مشابه خود است. چرا که این محصول در سال های اولیه شرکت چری تولید شده و دلیلی بر ایمنی پایین آن میباشد.
در شرایط فعلی بازار و با افزایش همه روزه قیمت قطعات خودرو و سرویسهای جانبی، مقرون به صرفه بودن قیمت خدمات و قطعات برای خریداران اهمیت بالایی دارد. از این رو ام وی ام 110 نمیتواند محصولی باشد که با جیب اغلب مالکان این خودرو سازگاری داشته باشد. دستگیرهی درهای عقب خودروی MVM 110 در مدل اسپورت این محصول به محلی بالاتر از مکان پیشین خود انتقال یافته و به زیر شیشهی پنجره چسبیده است. با توجه به نوع طراحی پنجرههای ردیف عقب خودرو تغییر محل قرار گرفتن دستگیرهها موجب به وجود آمدن حرف Q شده است که با نام اصلی این محصول یعنی Chery QQ3 نیز سازگاری دارد. در نمای کناری خودروی ام وی ام 110 نیز میتوان تغییرات واضحی را نسبت به مدلهای قدیمیتر این محصول مشاهده کرد. شاید واضحترین تغییری که بتوان به آن اشاره نمود تغییر محل قرارگیری دستگیرهی درهای عقب این خودرو است.
اگر به دنبال یک خودروی شهری با طراحی جذاب و امکانات و ایمنی و البته مصرف بسیار کم می گردید ام وی ام 110 اس می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. خودروسازان چری در طراحی این خودرو به خوبی عمل کرده اند و طراحی این خودروی کم مصرف شهری را به اصالت طراحی خودروهای چری اتصال بخشیده اند. به گزارش فرادید ، در عین حال مهمترین مزایای این خودرو در طرح خاص بدنه، مصرف سوخت پایین و گنجایش مناسب اتاق بوده که البته باعث نشده تا 110 اس تبدیل به خودرویی موفق در بازار ایران گردد. خودرو ام وی ام 110 توسط شرکت مدیران خودرو در ایران مونتاژ می شود که از بارزترین ویژگی های آن جمع و جور بودن آن است که برای رانندگی در شهرها بخصوص شهرهای شلوغ که جای پارک کمی دارد مناسب است. متاسفانه این مساله در خصوص این هاچبک چینی وجود ندارد و گرانی قطعات یدکی یکی از عمده معایب ام وی ام 110 در مقایسه با خودروهای همردهای همچون پراید است.
در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی ام وی ام 110 اس و مزایا و معایب آن می پردازیم. ام وی ام ۱۱۰ یا چری QQ یک هاچبک چینی بسیار جمعوجور و ریزنقش است که میتوان آن را کپی محصولی کرهای به نام دوو ماتیز دانست. در کارویترین می توانید برای خرید نقدی با تحویل فوری و یا اطلاع از شرایط فروش فوری تمام خودروهای روز بازار اقدام کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورید. قطعات خودرو زودتر از موعد نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد و علاوه برآن ادوات پلاستیکی داشبورد در کوتاه مدت به سر و صدا خواهند افتاد.
هنگامی mvm 110 ساخته شد که شرکت چری در ابتدای راه خود قرار داشت و بیشتر به کپی کاری اقدام میکرد. از سوی دیگر به دلیل ارائه قیمتی رقابتی شرکت چری مجبور بود تا حد ممکن از هزینه ساخت خودرو بکاهد و خودرویی ارزان قیمت را روانه بازار کند. افزون بر تمام موارد اشاره شده خطوط حجم دهندهی موجود در سطح کاپوت خودروی MVM 110 نیز اکنون حالت واضحتری به خود گرفته است. در مجموع میتوان به این نتیجه رسید که تغییر چندانی در حالت شوخ و شنگ نمای جلوی این خودرو مشاهده نمیشود.
باتری ام وی ام 110 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. این خودرو تقریبا از ارزش خوبی در نمونه های دست دوم برخوردار است و از خودرو های ایرانی هم قیمت خود تقریبا کیفیت بالاتری دارد و میتواند گزینه خوبی برای شما باشد. ام وی ام 110 قدیمی در بخش ایمنی به شدت ضعیف بود که این ضعف در خودروی جدید به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این تغییرات شامل سیستم ترمز ABS و EBD، کیسه هوای سرنشینان جلو و فریم جدید بدنه می شوند. پنل کیلومترشمار پشت فرمان هم دیجیتالی است و بهصورت یک نیم دایره بزرگ طراحی شدهاست.
با این وجود آن حالت لبخند مانندی که در بخش جلو پنجرهی این خودرو مشاهده میشد همچنان حفظ شده است. ظرفیت استاندارد ام وی ام ۱۱۰ اس ۵ نفر بوده و برای حمل چنین خودرویی از رینگ های ۱۴ اینچی بهره گرفته شده. اما امروز میتوانید یک نسخه بسیار سالم و کم کارکرد آن را با بهایی کمتر از یک سایپا 111 هممدل خریداری کنید.
در حال حاضر نسخهی اسپورت این خودرو در ایران مونتاژ میشود که به یک موتور چهار سیلندر مجهز است. گنجایش موتور به کار رفته در این خودرو که از وجود دوازده سوپاپ دی او اچ سی بهره میبرد و ضریب تراکم یازده به یک را به نمایش میگذارد حدود 998 سیسی است. ام وی ام ۱۱۰ حدود ۱۰ سال روی خط تولید شرکت مدیران خودرو حضور داشت تا آنکه از تابستان ۱۳۹۴ نسخه فیس لیفت این مدل با نام ام وی ام 110S یا MVM 110 جدید وارد بازار کشور شد. با توجه به ظرفیت باک ۳۵ لیتری خودرو می توانیم به مصرف بسیار کم خودرو پی ببریم و مطمئن شویم که این میزان ظرفیت برای این خودرو کافیست. همچنین اطلاعاتی در مورد مصرف سوخت خودرو به تفکیک شهر و جاده در دسترس نیست، اما آنچه مشخص شده این است که مصرف سوخت ام وی ام ۱۱۰ در سیکل ترکیبی برابر با ۴٫۲ لیتر در ازای هر صدکیلومتر است.
در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. خالی از لطف نیست اگر در مورد تیبا نیز به عنوان یکی دیگر از خودروهای مشابه با ام وی ام ۱۱۰ اس اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. تمامی این خودروها محصولاتی ارزانقیمت به شمار میروند که در گذشتهای نه چندان دور گزینه خرید اصلی اقشار کم درآمد، جوانان و بانوان بودند. نخستین موردی که هنگام تولید خودروهای اقتصادی و ارزانقیمت باید رعایت شود، قیمت پایین قطعات یدکی و در دسترس بودن خدمات فنی است. در نمای جلوی این محصول شاهد تغییر نسبی ظاهر جلو پنجره و حذف بخش پهنتر قسمت وسط آن هستیم.
شما امکان این را دارید تا با بودجه ای مناسب نسبت به ثبت نام در فروش اقساطی ام وی ام 110S اقدام کنید و از شرایط قسطی عالی و تحویل فوری برخوردار شوید. از مزایای ام وی ام 110S می توان به مصرف سوخت مناسب و ظاهر جالب آن که توسط کمپانی تورینو ایتالیا صورت گرفته و پارک راحت اشاره کرد و ایمنی نامناسب و فضای صندوق عقب کم (البته با امکان تاشدن صندلی های عقب این فضا بیشتر میشود ) نیز از معایب این خودرو شهری به شمار می آید. ام وی ام ۱۱۰ اس از نظر طراحی ظاهری نسبت به نسل قبل تفاوتهای بسیار زیادی پیدا کرده و خوشبختانه ظاهر بهروز و بهتری داشته که توسط یک شرکت طراحی در تورین ایتالیا انجام شده است. در نمای جلو چراغهای اصلی به صورت بیضی شکل طراحی شده که به همراه حجم دهیهای روی سپر ظاهری شاد و خندان به خود گرفته است. همچنین در بخش زیرین سپر نیز یک قسمت مشکی رنگ تعبیه شده که درون آن چراغهای مهشکن و ورودی هوا قرار دارند.
لازم به ذکر است که این خودرو برای ترددهای داخلی مناسب بوده و در عین حال در تردد های بین شهری ایمنی لازم را ندارد. مدلهای قبلی امویام 110 علیرغم تشابه ظاهری با دوو ماتیز از سطح ایمنی بسیار پایینتری برخوردار بودند و در تستهای تصادف عملکرد ناامیدکنندهای از خود نشان دادند. اما امویام مدعی شده که در مدل S با تقویت بدنه و دربها، ایمنی محصولش را ارتقاء بخشیده که افزایش وزن حدوداً 46 کیلوگرمی این نسخه نسبت به مدل قبلی میتواند شاهدی بر این ادعا باشد.
حداکثر توان خروجی این موتور چهار سیلندر و بنزینسوز معادل 68 اسب بخار با احتساب 6000 دور در دقیقه ارزیابی میشود. حداکثر گشتاور تولید شده توسط موتور این خودرو نیز رقم 93 نیوتنمتر با احتساب 3500 تا 4500 دور در دقیقه است. گنجایش موتور به کار رفته در این خودرو که از وجود دوازده سوپاپ دارای حجم موتور حدود 998 سیسی است. چری کیوکیو که ما آن را با نام ام وی ام 110s می شناسیم از همان ابتدا و نسخه ی 110 هم خودرویی اقتصادی با پیشرانه ای ضعیف بود که ساخته شده برای تردد های شهری با میزان مصرف سوخت کم است. مصرف سوخت ترکیبی ام وی ام ۱۱۰ اس که یکی از نکات بسیار مثبت آن محسوب میشود تنها ۴.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ضریب ایمنی این خودرو گرچه نسبت به مدل قبلی خود بهتر شده ولی همچنان در دسته ی خودروهای ایمن قرار نمی گیرد.
البته این خودروها اکنون به نرخهای چندبرابری دست یافتهاند و دیگر خودروهای مقرون به صرفهای نیستند، بلکه گزینههای اجباری و نامطلوب خرید برای قشر متوسط محسوب میشوند. بنابراین، انتظار سواری هیجان انگیز را از آن نداریم، و برای سفر های جاده ای هم خودروی مناسبی نیست. در سایر پارامترها نظیر ترمز و میزان ورود صدای پیشرانه به داخل کابین هم شرایط در سطح متوسط و تقریباً مشابه با رقبای قیمتی ارزیابی میشود. ام وی ام 110 همواره نسبت به پراید از فروش کمتری برخوردار بود و در مقایسه با محصول سایپا چندان قوی ظاهر نشد. در واقع طراحی این مدل ماشینها، قشر خاصی از جامعه را هدف قرار داده که اکثر آنها را خانمها و جوانان تشکیل می دهند.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو تنها 5.3 لیتر در صد کیلومتر است که با وجود باک 35 لیتری، میتوانید بیش از 600 کیلومتر با یک باک پر پیمایش مسافت داشته باشید. اگر هم تمام ترددتان در مسیرهای شهری باشد، مصرف سوخت به 6.5 لیتر در صد کیلومتر خواهد رسید که بازهم پایینتر از اکثر خودروهای موجود در بازار ایران است. در واقع، ام وی ام ۱۱۰ جدید دارای یک موتور ۳ سیلندر با حجم دقیق ۹۹۸ سی سی است که توانایی این را دارد با ۴ سوپاپ در هر سیلندر و نسبت تراکم ۱۱.۱ قدرتی معادل ۱۶۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۹۳ نیوتون متر گشتاور در ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه را تولید کند. این مشخصات حاکی از این هستند که خودرو در مسافت های طولانی یا سربالایی ها توانایی و قدرت لازم را نداشته و با مشکل مواجه خواهد شد.
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، تغییرات اعمال شده در ظاهر خودرو مثبت بودهاند و باعث تبدیل یک خودروی قدیمی، زشت و بیهویت، به خودرویی نسبتاً بهروزتر، نسبتا جذاب و البته هماهنگتر از قبل شدهاند. فرادید | کوچکترین خودروی چینی بازار ایران که از آغاز تولید با نام چری 110اس شناخته میشود، محصولی است شهری که کار مونتاژ آن برعهده مدیران خودرو بوده و سالانه تنها 2 تا 3 هزار دستگاه فروش دارد. این خودرو که در کلاس خود تقریبا هیچ رقیبی ندارد یک مینی امپیوی شهری و اقتصادی است که کیفیت ساخت بالا، قیمت گران و ضعف موتور بزرگترین معایبش هستند. به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ام وی ام ۱۱۰ جزو اولین خودروهای چینی بازار ایران بود که توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو در اصل چری QQ نام دارد که در ایران با نام ام وی ام ۱۱۰ شناخته میشود.
صندلیهای عقب این خودرو بهصورت تاشو طراحی شدهاند تا سرنشینان بتوانند فضای صندوق عقب را افزایش بدهند. شرکت چری در سال 2003 یک خودرو هاچبک شهری با نام چری QQ را معرفی کرد که در واقع همان دوو ماتیز بود که با برند چری روانه بازار میشد. چری QQ در دو نسل به بازار معرفی شده است و هر دو نسل آن شانس حضور در بازار ایران را داشتهاند. در هماهنگی با ماهیت خاص و شهری خودرو، شاهد یک نمای ظاهری خندان و بشاش در 110اس هستیم که به لطف طراحی چراغهای بزرگ و گرد جلو، ورودی هوا نسبتا بزرگ جلو و فرم خاص کاپوت با طرح لبخند به دست آمده است. در بخش عقب هم با وجود 2 چراغ با فرم قطره آب که روی سطح صاف و تیز عقب لغزیده، نمای کلی 110 اس را باید مدرن و جالب مبتنی بر اصول طراحی این کلاس ارزیابی کرد.
همچنین سیستم تعلیق این خودرو در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع فنر پیچشی به همراه میله نگهدارنده بوده که سواری قابل قبولی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. از میان گزینههای محدود موجود در بازار داخل میتوان به خودروهایی نظیر تیبا2 و کوئیک به عنوان رقبای اصلی امویام 110S اشاره نمود. البته تیبا2 و کوئیک به نوعی دو برادر با مشخصات فنی یکسان هستند و تفاوتهایشان در خصوصیات ظاهری، برخی آپشنها و قیمت خلاصه میشود. امویام 110S در مقایسه با نماینده سایپا ظاهر و کابین مدرنتری دارد، از مصرف سوخت پایینتری بهره میبرد و با فرمان و ادوات نرمتر و شعاغ گردش فرمان بهتر، رانندگی سادهتری در داخل شهر به شما هدیه میدهد. اما در عوض نماینده سایپا در بیرون از شهر رفتار چالاکتری دارد و با شتاب و فرمانپذیری بهتر و صندوق عقب بزرگتر در سفرها کارآمدتر ظاهر میشود.
دیدگاهتان را بنویسید