اولین تجربه رانندگی با پژو 308 محصول جدید ایران خودرو

اما بارزترین تمایز وارد شده از عصر مدرنیته امروزی، افزایش چشمگیر ابعاد مانیتور سیستم مولتی مدیا و جایگزینی کامل مجموعه نشانگرهای پشت فرمان با یک نمایشگر بزرگ دیجیتالی TFT است که هم از دیدگاه طراحی و هم از دیدگاه تناسبات طراحی، جلوه بسیار دلپزیری دارد. پژو در طراحی کابین این خودرو تقریبا قابلیت تنظیم تمام بخش ها را تنها از طریق صفحه نمایش 7.9 اینچی بالای کنسول مرکزی امکان پذیر کرده که طبیعتا نیاز به تمرین و حتی عادت برای کار کردن با آن دارد. تمامی صندلی ها به علاوه غربیلک فرمان در Line-GT 308 دارای پوشش چرم طبیعی ناپا با دوخت قرمز رنگ هستند ضمن این که میتوان موکت اسپرت مختص مدل های GT در کنار پدال های آلومینیومی را در آن مشاهده کرد. البته برای استفاده از این برد الکتریکی باید ۳۰۸ را به‌طور منظم به شارژ وصل کرد.

البته این غربیلک فرمان بازخورد خیلی زیادی به راننده نمی‌دهد و طراحی آن ممکن است مطابق سلیقهٔ همه نباشد اما درهرصورت به جذابیت رانندگی ۳۰۸ کمک می‌کند. لیست پیشرانه‌های ۳۰۸ در حال حاضر شامل یک موتور بنزینی، یک دیزلی و دو نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی می‌شود. استلانتیس وعدهٔ ارائهٔ نسخه‌های تمام الکتریکی دی‌اس ۴ و اوپل آسترا را تا سال ۲۰۲۴ داده است و انتظار می‌رود که ۳۰۸ هم از آن‌ها پیروی کند. هرچند قیمت پایهٔ این هاچ‌بک فرانسوی ممکن است گران به نظر برسد اما ۳۰۸ به‌صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شود و هیچ گیربکس دستی برای آن در نظر گرفته نشده است. شرکت تیونینگ خودرو کلمنس موتوراسپرت (Clemens Motorsport) به تازگی نسخه تقویت‌شده از هاچ‌بک پژو 308GTi معرفی کرده است.

هرچند نسل جدید هاچ‌بک پژو ۱۰۵ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده و حتی فاصلهٔ محوری آن‌هم ۵۵ میلی‌متر افزایش یافته است اما در بین جادارترین خودروهای این کلاس جای نمی‌گیرد و فضای سر و پا در داخل آن فقط برای بزرگ‌سالانی با جثهٔ متوسط کافی خواهد بود. علاوه بر این، برای این خودرو پکیجی بنام دستیار راننده هم ارائه می‌شود که کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت دوباره، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و سیستم تغییر خط نیمه‌خودکار را به همراه دارد. حقیقت این است که محصولات پژو از مدل‌های قدیمی گرفته تا مدل‌های جدید چندان همراه وفاداری با مالکان خود نبوده‌اند چراکه گاهاً با بروز مشکلات الکترونیکی به یک باره مشکل آفرین می‌شوند. برای مثال مالکان پژو 208 بارها نقص در عملکرد صفحه نمایش لمسی را به نمایندگی‌ها گزارش کرده‌‍اند و اصلاً بعید نیست که این دست مشکل‌ها برای 308 نیز بوجود آید. نکته مثبت خرید این مدل وارانتی سه ساله در نظر گرفته شده از سوی کمپانی پژو است.

ازآنجایی‌که در صنعت خودروسازی جهانی برای کاهش هزینه‌ها بیشتر و بیشتر از پلت‌فرم‌ها و قطعات مشترک بین خودروهای مختلف استفاده می‌شود، ایجاد شخصیت متمایز در هرکدام از این محصولات اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. قیمت پژو ۴۰۸x هنوز اعلام نشده است اما با توجه به اینکه قیمت این خودرو در کشورهای حوزه خلیج‌فارس حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار است، احتمالاً قیمت تمام‌شده آن در ایران حدود ۳.۵ تا ۴ میلیارد تومان خواهد بود. پژو ۴۰۸x به سیستم‌های ترمز پیشرفته‌ای مانند ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی اضطراری (EBA)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) و ترمز پارک برقی با قابلیت Auto Hold مجهز است. فضای کابین پژو ۴۰۸x کاملاً جادار و راحت است و سرنشینان در ردیف جلو و عقب فضای پای کافی دارند. طراحی داخلی خودرو نیز ادامه همان سبک پژو خواهد بود و از مدل به‌روزشده i-Cockpit استفاده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، پژو 308 خودرویی است که از سال 2007 تا کنون روی خط تولید قرار دارد. این محصول در کلاس های 3 و 5 درب هاچ بک، 5 درب استیشن واگن، سدان و کوپه کابریولت عرضه شده است. مدیران این خودروساز فرانسوی امیدوارند تا پژو ۳۰۸ جدید هم فروش فوق‌العاده‌ای در بازارهای خودرو داشته باشد. زبان طراحی اخیر پژو با استفاده از دو سیستم روشنایی در روز عمودی، چیزی شبیه به دندان ببر یا دندان شیر دریایی، در ابتدای ورود انتقاد‌های بسیاری را به همراه داشت اما پژو با وفاداری به این زبان طراحی جدید تمامی محصولات نوین خود را رونه بازار کرد.

البته این نیم نگاه تنها این مدل را به خودرویی کشیده‌تر از 208 تبدیل نکرده است، طراحی عقب مدل جدید جذابیت بیشتری دارد و به طور کلی در طراحی بدنه جزئیات زیادی به چشم می‌خورد. گفتنی است که با سفارش دو تیپ Allure و Feline چراغ‌های جلوی LED نیز به امکانات این دو تیپ اضافه می‌شود. پژو با عرضه هاچبک جدید خود به دنبال بازارهای بیشتری است، به دلیل اینکه قرار است هم دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی باشد و هم به صورت تمام برقی عرضه شود.

خوشبختانه امکاناتی مثل سنسورهای پارک عقب و دوربین دنده‌عقب که در تمامی نسخه‌ها وجود دارند، این مشکل را تا حدی رفع کرده‌اند. این سپر برخلاف بسیاری از کراس‌اوورهای دیگر، ارتفاع نسبتاً زیادی دارد و همین باعث می‌شود خودرو از نمای عقب، بلندتر و باابهت‌تر به نظر برسد. در زمستان سال جاری (۱۴۰۳)، ایران‌خودرو اعلام کرد که در نیمه اول سال ۱۴۰۴، دو هزار دستگاه از این مدل را وارد بازار ایران خواهد کرد. عصر خودرو-پژو پس از موفقیت مدل ۲۰۸ و کسب عنوان خودروی سال اروپا، هم اکنون با فیس لیفت ۲۰۲۱ مدل ۳۰۸ بدنبال کسب موفقیت در بازار های جهانی است.

دیفرانسیل جلو بودن این خودرو موجب کاهش وزن، مصرف سوخت بهینه و کنترل بهتر خودرو در مسیرهای مختلف شده است. پژو ۴۰۸x علاوه‌بر طراحی جذاب، از نظر فنی هم عملکرد قابل‌توجهی دارد؛ به همین خاطر انتظار می‌رود کراس‌اوور جدید پژو بتواند توجهات زیادی را به خود جلب کند. در نمای جلوی پژو ۴۰۸x از یک جلوپنجره عریض و افقی استفاده شده که در کنار چراغ‌های باریک و کشیده، جذابیت خاصی به این نما داده است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در این نما، دی لایت ها هستند که مانند دندان‌های بلند شیر در دو سمت خارجی چراغ‌های اصلی قرار گرفته‌اند. این طراحی که به‌نوعی امضای پژو شناخته می‌شود، چهره‌ای خشن و تهاجمی به این خودرو داده است. تیونر فرانسوی برای پژو 308 GTi، سه سطح قدرتمند از ارتقای قدرت پیشرانه ارائه می‌دهد.

به چشم خوردن انواع و اقسام فناوری‌های صنعت خودروسازی در کابین و فضای مناسب 435 لیتری صندوق این مدل را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید بسیاری از علاقمندان به هاچ‌بک‌های جمع و جور تبدیل کرده است. شرکت فرانسوی این مدل را در چهار تیپ پایه (Access)، نیمه فول (Active)، فول (Allure) و لوکس (Feline) راهی بازار خواهد کرد. خریداران این مدل می‌توانند تیپ‌های مختلف را با یکی از دو موتور دیزل BlueHDi و یا یکی از سه موتور سه سیلندر بنزینی مجهز به توربو شارژر سفارش دهند.

نمای جلوی این خودروها بهینه شده و همین موضوع درباره قطعات زیر بدنه نیز صدق می‌کند. لاستیک‌هایی با اصطکاک پایین به‌صورت استاندارد نصب شده‌اند و پژو مدعی می‌شود مصرف انرژی متوسط این دو خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۲.۷ کیلووات ساعت خواهد بود. گفتنی است که مدل‌های دارای سقف پانوراما باعث کم شدن فضای بالای سر سرنشینان عقب می‌شوند؛ این کم شدن فضا تا حدی است که حتی سر افرادی با قامت متوسط هم با این سقف برخورد خواهد کرد. قربانی‌های پژو در ردیف عقب موجب شده است تا فضای صندق پژو با احتساب 35 لیتر فضای ذخیره بار زیر دو صندلی عقب به حجم بار بسیار مناسب 470 لیتر برسد؛ این فضای صندوق به میزان 90 لیتر از فولکس واگن گلف بیشتر است. کابین ۳۰۸ نیز همانند طرح معمول به کار رفته در نسل جدید خودروهای تولیدی پژو می‌باشد. داشبورد این هاچ‌بک یک شکل هندسی شش ضلعی را تداعی می‌کند و از آن‌جایی که اکثر سیستم‌ها از طریق صفحه نمایش لمسی تعبیه شده در کابین کنترل می‌شود، در سرتاسر داشبورد دکمه‌های زیادی به چشم نمی‌خورد.

تمام تمایزی که در زبان طراحی ۳۰۸ نسل سوم ایجاد شده است در سایه شکل‌گیری گروه خودروسازی استلانتیس انجام گرفته است. بنابرین، ۳۰۸ جدید نه تنها از لوگو تجاری کاملا نوین و تغییر یافته پژو در جلو و عقب بهره می‌گیرد، بلکه زبان طراحی دندان ببری خود را نیز با اعمال برخی تغییرات جزئی اما محسوس به شکل چشمگیری ارتقا داده است. خریداران این مدل می‌توانند تیپ‌های مختلف را با یکی از دو موتور دیزلBlueHDi و یا یکی از سه موتور سه سیلندر بنزینی مجهز به توربو شارژر سفارش دهند. بنا بر اعلام رسمی پژو در سال ۲۰۱۴، مدل ۳۰۸ GTi نیز برای رقابت با گلف GTi روانه بازار خواهد شد. این خودروها شامل دی‌اس ۴، اوپل آسترا و نسل جدید پژو ۳۰۸ می‌شود که هم‌اکنون قصد داریم پشت فرمان آخری بنشینیم.

داشتن بدنه‌ای سبک وزن و آیرودینامیک، پژو 308 را به یکی از کم‌مصرف‌های این کلاس تبدیل کرده است. در تمامی مدل‌ها مسیریاب ماهواره‌ای، سنسورهای پارک  و رادیوی دیجیتالی به صورت استاندارد وجود دارد. متاسفانه کمپانی پژو امکانات سفارشی کمی چون رنگ متالیک و یا سقف پانوراما را برای این هاچ‌بک تازه نفس در نظر گرفته است.

نمونهٔ آزمایشی ما از نوع پرچم‌دار هیبریدی ۲۲۵ است که در جاده‌های بریتانیا با آن رانندگی کرده‌ایم. سرانجام پس از انتشار و افشای تصاویر مختلف، پژو رسماً نسل جدید هاچ‌بک ۳۰۸ را معرفی کرده است. زیربنای این خودرو را نسل سوم پلت‌فرم EMP2 استلانتیس تشکیل می‌دهد که فاصلهٔ محوری ۳۰۸ را ۵۵ میلی‌متر افزایش داده است. در این نسل همچنین پژو ارتفاع خودرو را ۲۰ میلی‌متر کاهش داده تا نمای اسپرت‌تری به آن ببخشد. همان‌طور که در تصاویر قبلی مشخص شده بود، لوگوی جدید پژو هم در جای‌جای بدنهٔ ۳۰۸ خودنمایی می‌کند.

این ماشین در طراحی بیرونی در بین رقبا متمایز است، رانندگی خوبی دارد، از کابین زیبایی برخوردار است و در همهٔ تیپ‌ها هزینه‌های نگهداری پایینی خواهد داشت. البته نمونهٔ آزمایشی پرچم‌دار ما قیمت گرانی دارد و خرید مدل‌های ارزان‌تر و ضعیف‌تر منطقی‌تر خواهد بود. کابین این دو خودرو تفاوتی با نسخه‌های درون‌سوز ۳۰۸ ندارد و بنابراین در این بخش می‌توانیم جدیدترین نسل i-Cockpit پژو با فرمان گرم شونده کوچک، هدآپ دیسپلی دیجیتالی سه‌بعدی و نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی را ببینیم. اگرچه پژو قیمت و سایر جزئیات دو محصول الکتریکی خود را منتشر نکرده اما اظهار داشته خریداران در رخی کشورها می‌توانند آن‌ها را از طریق سایت‌های آنلاین خریداری کرده و خودرو را به‌صورت رایگان در درب منزل دریافت کنند. پژو ۳۰۸ هاچبک و استیشن الکتریکی همچنین با برنامه موبایلی مای پژو کار می‌کنند، برنامه‌ای که شارژ از راه دور یا برنامه گرمایی خاص باتری را راه‌اندازی می‌کند.

این چراغ‌ها در تیپ‌های GT و GT پریمیوم از تکنولوژی ماتریکس هم برخوردار خواهند بود. خریداران می‌توانند برای بدنهٔ این هاچ‌بک جدید از بین رنگ‌های سبز، سفید، خاکستری، مشکی، آبی و قرمز یکی را انتخاب کنند. راندمان آئرودینامیکی نیز یکی از تأکیدهای اصلی فرانسوی‌ها در تولید ۳۰۸ هاچبک و استیشن بوده است.

با این وجود طرح کابین به روز پژو ۳۰۸ از مدل‌هایی چون اپل آسترا و یا فورد فوکوس جلوه بهتری دارد. به چشم خوردن انواع و اقسام فناوری‌های صنعت خودروسازی در کابین و فضای مناسب ۴۳۵ لیتری صندوق این مدل را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید بسیاری از علاقمندان به هاچ‌بک‌های جمع و جور تبدیل کرده است. قوای محرکهٔ هیبریدی نیز در همهٔ تیپ‌ها به‌جز تیپ پایهٔ اکتیو پریمیوم ارائه می‌شود که این برای رانندگان خودروهای شرکتی خوشایند خواهد بود.

صندلی‌ها هم طراحی ارگونومیک و راحتی دارند و در مدل‌های فول‌‌آپشن به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند. با توجه به اینکه ارتفاع نشستن در این خودرو نسبت به مدل‌هایی مانند فولکس واگن آرتئون شوتینگ بریک کمی بالاتر است، دقیقاً حس و حال رانندگی با یک کراس‌اوور را خواهید داشت. پژو ۴۰۸x روی پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده  است که قبلاً در مدل‌هایی مانند پژو ۳۰۸ و ۳۰۰۸ استفاده شده بود. این خودرو در بازار جهانی، با پیشرانه‌های بنزینی و هیبریدی (PHEV) عرضه شده است. طراحی جذاب این مدل باعث شده که رقیب قدرتمندی برای سیتروئن C5X و فولکس‌واگن آرتئون شوتینگ بریک باشد. کاملاً مشخص است که طراحان پژو برای ساخت این مدل نیم نگاهی به هاچ‌بک 208 پژو نیز داشته‌اند.

به طور کلی اگر طراحی ظاهری پژو 308 را پسندیده باشید با نشستن در داخل کابین این خودرو همان احساس لذت و اسپرت گرایی را در این فضا نیز به خوبی درک خواهید کرد تا اولین چیزی که به ذهن میرسد هماهنگی میان ظاهر و باطن خودرو باشد. اتمسفر کابین Line-GT 308 یک دست مشکی در نظر گرفته شده تا در همان وهله اول به راننده و سرنشینان از قرارگیری در یک مدل اسپرت را خبر دهد که البته تا حدود زیادی نیز این احساس واقع گرایانه است. به این بخش باید طراحی بسیار اسپرت نشانگر پشت فرمان را نیز اضافه کرد که دقیقا مانند ابر خودروها حرکت مخالف جهت عقربه سرعت و دور موتور در آن خود نمایی میکند. برای افزایش جلوه های بصری اسپرت – لوکسی، پژو در Line-GT 308 استفاده وسیعی از کروم داشته که در این بخش جلو پنجره بزرگ در کنار تزیینات کرومی اطرف محل قرارگیری مه شکن‌ها بسیار جلب توجه میکند.

گریل(جلوپنجره) الگوی ساده ای دارد اما به شدت از عناصر کرومی در آن استفاده شده تا به عنوان یک شاخص در قسمت دماغه خودرو جلب نظر کند. بافت بارانی گریل با لوگوی بزرگ پژو در قسمت مرکزی آن بخشی از همین جادوی کرومی محسوب می شود.

بنا بر اعلام رسمی پژو در سال 2014، مدل 308 GTi نیز برای رقابت با گلف GTi روانه بازار خواهد شد. اما علاوه بر این نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی، ۳۰۸ جدید با یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری بنزینی ۱۳۰ اسب بخاری و یک نمونهٔ دیزلی ۱.۵ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری هم ارائه می‌شود. نسل جدید پژو ۳۰۸ اواخر امسال در اروپا و دیگر بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. نسل جدید پژو ۳۰۸ از همه جهات خودرویی تقریباً بی‌نقص است و بهترین هاچ‌بک‌های این کلاس را هدف قرار داده است.

در این سیستم، سوخت به‌صورت مستقیم و با فشار بالا به داخل سیلندرها تزریق می‌شود تا راندمان موتور افزایش، مصرف سوخت بهینه، آلایندگی کاهش و شتاب‌گیری بهتر باشد. طول پژو ۴۰۸x برابر با ۴,۷۰۵ میلی‌متر، عرض آن ۱,۸۵۹ میلی‌متر و ارتفاعش ۱,۵۰۲ میلی‌متر است؛ این خودرو به‌صورت کشیده طراحی شده و همین باعث شده است که هیبت چشمگیری داشته باشد. فاصله محوری خودرو ۲,۷۸۷ میلی‌متر است که علاوه‌بر افزایش تعادل، پایداری و تأمین فضای کافی برای سرنشینان، باعث بهبود کیفیت سواری و فرمان‌پذیری خودرو هم می‌شود. نمای عقب پژو ۴۰۸x جزئیات خاصی دارد که آن را درمیان بسیاری از کراس‌اوورهای هم‌رده خود متمایز کرده است. اولین چیزی که در این نما به چشم می‌خورد، چراغ‌های باریک و کشیده‌ای است که با نواری مشکی به هم وصل شده‌اند. اولین چیزی که در ظاهر این خودرو جلب توجه می‌کند، ترکیب خطوط تیز و برآمدگی‌های انحناداری است که به بدنه این خودرو ظاهر عضلانی و اسپرتی بخشیده‌اند.

جزئیاتی مانند آینه بغل‌های جدید، یک بال عقب و یک بال کوسه‌ای پژو ۳۰۸ جدید را کامل می‌کند. با وجود پوششی که روی ماشین قرار گرفته و در تصاویر نیز مشخص است، به‌طور دقیق نمی‌توان درباره طراحی بدنه پژو ۳۰۸ جدید نظر داد، اما به نظر می‌رسد که به‌جای سپر معمول ۳۰۸ که دارای برآمدگی است، جلو پنجره بدون قاب و چراغ‌های باریک قرار گرفته و جلوی ماشین گردتر شده است. همچنین به‌ احتمال زیاد از چراغ‌های روز عمودی نیز در این مدل جدید استفاده خواهد شد.

مدل‌های اتوماتیک احتمالا دارای یک جعبه دنده دو کلاچه برقی خواهند بود که توسط شرکت پانچ پاورترین تولید می‌شود. نسل جدید سری ۳۰۸ عرضه شده از سوی این خودروساز تحت نظارت گروه استلانتیس روانه بازار جهانی می‌شود تا تولید خانواده محبوب ۳۰۸ را با سطح جدیدی از تکنولوژی‌های رفاهی و ایمنی ادامه دهد. طراحان پژو برای الگو و گرافیک چراغ های اصلی عقب ترکیب جالبی را ارائه کرده اند بدین ترتیب که هم الگوی سنتی نسل دوم پژو 3008 را در این قسمت حفظ شده و هم گرافیک داخلی آن به پژو 208، 2008 و 3008 بروزرسانی شده است.

این خودرو بین کراس اوور و سدان کوپه قرار دارد اما به‌طور دقیق نمی‌توان آن را یک شاسی‌بلند دانست. پژو ۴۰۸x ارتفاع بیشتری نسبت به سدان‌ها دارد، طراحی آن الهام‌گرفته از کراس‌اوورهاست و گلگیرهایی برجسته و بدنه‌‌ای عضلانی دارد؛ به همین خاطر کراس‌اوور محسوب می‌شود. خانواده ۳۰۸ حالا با خط شانه بسیار برجسته‌تر و ادغام شده با ساختار چراغ‌های عقب و جلو و به کارگیری طراحی و گرافیک کاملا نوین چراغ‌ها و البته سپرها، ظاهری بسیار جسورتر و اسپرت‌تر یافته است که به مراتب بیشتر از ظاهر میانه‌رو و کسل کننده نسل پیشین بر دل می‌نشیند. هرچند طراحی ظاهری موضوعی سلیقه‌ای است ولی مطمئناً ۳۰۸ جدید در بین رقبا خودروی بجسته‌ای به نظر می‌رسد. رنگ سبز اولیوین خودرو آزمایشی ما تنها رنگ بدون هزینه است و برای رنگ‌های دیگر شامل آبی، مشکی، خاکستری و حتی سفید باید هزینهٔ اضافی تا حداکثر ۶۹۵ پوند پرداخت کرد. اگر وجود مقداری پلاستیک ارزان‌تر روی کنسول مرکزی را نادیده بگیریم، کیفیت کلی خیلی خوب است و صندلی‌ها هم راحت بوده و به‌خوبی از بدن حمایت می‌کنند.

اگر به‌دنبال خودرویی اسپرت با عملکرد فنی قابل‌قبول هستید، پژو ۴۰۸x گزینه خوبی برایتان خواهد بود. کمپانی پژو با معرفی مدل 308، صدر جدول بهترین‌های کلاس خودرهای هاچ‌بک جمع و جور را نشانه رفت. هاچ‌بک جدید پژو به نسبت مدل‌های پیشین بزرگتر و کارآمدتر شده است و به وضوح ذوق و سلیقه خاص فرانسوی‌ها در کیفیت ساخت و طراحی کابین آن دیده می‌شود. نسل قبلی 308 توانایی رقابت با بهترین‌های این کلاس مانند فولکس‌واگن گلف را نداشت اما به نظر می‌رسد که نسل جدید ارائه کننده یک بسته کامل باشد.

با توجه به اینکه پژو ۳۰۸ جدید هم دارای پیشرانه پلاگین هیبریدی و هم پیشرانه برقی خواهد بود، احتمالا روی پلتفرم EMP2 تولید می‌شود. سیستم CMP مناسب پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و تمام برقی است اما پلتفرم EMP2 علاوه بر موتورهای بنزینی و پلاگین هیبریدی، برای خودروهای تمام برقی نیز طراحی شده است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. همهٔ تیپ‌های نسل جدید ۳۰۸ به‌صورت استاندارد به چراغ‌های جلوی LED مجهز هستند که در کنار دی‌لایت‌های عمودی دندان ببری قرار می‌گیرند.

با مکث اندکی پیشرانه روشن شده و در همان لحظه هر دو عقربه سرعت سنج و دور موتور یک بار تا انتها رفته و مجددا به وضع اولیه خود بر میگردند تا در کنار رنگ قرمز نشانگرها و کلیه ادوات داخلی، احساس نشستن در یک هاچ بک اسپرت تر شده به راننده دست دهد. 308 مورد بررسی همچنین در هر دو صندلی جلو مجهز به گرم کن، حافظه و سیستم ماساژور بوده که پیش از شروع حرکت به همراه هر سه آیینه تنظیم شدند تا بیشترین راحتی و تسلط برای راننده ایجاد شود. دنده را در حالت درایو قرار داده و با خلاص کردن ترمز دستی الکترونیکی، خودرو شروع به حرکت میکند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *