بزرگترین مشکل ۳۰۸ در داخل کابین آن است که همین مشکل در دیاس ۴ و اوپل آسترا هم وجود دارد. هرچند نسل جدید هاچبک پژو ۱۰۵ میلیمتر کشیدهتر از قبل شده و حتی فاصلهٔ محوری آنهم ۵۵ میلیمتر افزایش یافته است اما در بین جادارترین خودروهای این کلاس جای نمیگیرد و فضای سر و پا در داخل آن فقط برای بزرگسالانی با جثهٔ متوسط کافی خواهد بود. از لحظهای که ۳۰۸ را روشن میکنید، بهوضوح نشان میدهد که خودروی اسپرتتری از دیاس ۴ است که بیشتر روی راحتی تمرکز دارد.
پژو با آغاز قرن بیستم میلادی همچنان به نوآوری خود ادامه داد و با تکیهبر آن، گستره وسیعی از محصولات را روانه بازار کرد؛ از خودروهای کوچک شهری گرفته تا سدانهاس لوکس و خودروهای عملکرد بالا. این برند در دوره یادشده بهخاطر طراحی منحصربهفرد، قابلیت اطمینان بالا و کیفیت خوب به شهرت رسید. هر چند با ورود به عصر مدرن، دیدگاه عموم درباره محصولات پژو تغییر کرد اما این خودروساز همچنان در تلاش است تا قدم خود را در این مسیر محکم کند.
جانگو کلاسیک (تصویر بالا سمت راست)، شباهت بیشتری به وسپاهای قدیمی دارد و همراه چراغ دایرهای از مدل اصلی پژو جانگو، قابل شناسایی است. از نظر فنی، جانگو استاندارد و جانگو کلاسیک، تفاوتی ندارند و هر دو پیشرانه ۱۲۵ سیسی ارایه میکنند. پژو 907 بر روی چرخ هایی به قطر 18 اینچ و لاستیک های ساخت میشلن قرار گرفته است. تریم داخلی به رنگ چره عسلی- نسکافه ایست و بخش های چوبی نیز در این میان به اصالت 907 می افزایند. جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خودروم بوده و استفاده از مطالب صرفاً با ذکر منبع و لینک بلامانع است.
به گفته ی مدیرعامل شرکت ایران خودرو، قرار شده پانصد میلیون یورو برای ایجاد شرکت مشترک بین ایران خودرو و هلدینگ پژو سیتروئن سرمایه گذاری شود تا در این دور از همکاری ها پنج خودروی پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 در ایران به تولید برسد. قطعا اگر با همین حدود قیمت عرضه شود گرانترین وانت صفر کیلومتر بازار ایران را به خود اختصاص خواهد داد که با توجه به مشخصات و اطلاعاتی که در ادامه بررسی میکنیم خیلی دور از انتظار نیست. مثل بسیاری از خودروهای پلاگینهیبریدی، این پژو هم هنگام حرکت در حالت تمام الکتریکی بسیار آرام است. این سکوت در هنگام حرکت با سرعتهای بزرگراهی هم همچنان پابرجا است اما با تخته کردن گاز، صدای خشن و ضعیفی از پیشرانهٔ بنزینی برمیخیزد که خوشایند نیست. به گفتهٔ پژو، این ۳۰۸ هیبریدی میتواند تا ۶۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند اما در واقعیت و رانندگیهای معمولی این رقم ۴۸ کیلومتر خواهد بود که البته همین هم برای بیشتر ترددها کافی است و برای خودروهای شرکتی سودمند خواهد بود.
کابین یوکان XL بهاندازهٔ بیرون آن بزرگ است و به همین دلیل وزنی ۲۶۵۰ کیلوگرمی دارد. این خودرو با پیشرانههای V8 بنزینی و یک موتور توربودیزل شش سیلندر سفارشی به بازار عرضه میشود اما با وجود همهٔ اینها، چیز خیلی بیشتری نسبت به شاسیبلندهای فول سایز سطح پایینتر جنرال موتورز برای ارائه ندارد. احتمالا با هدف جذب مشتریان در کلاس قیمتی پایینتر، اسکوتر ۵۰ سیسی پژو توسط آسان سیکلت پیشتاز وارد ایران شده است.
از سویی دیگر، واردات یک موتورسیکلت ۴۰۰ سیسی با قیمت نجومی، در نهایت محصولی برای کلکسیونرها و ثرومندان ایرانی فراهم خواهد کرد. متروپولیس ۴۰۰ در اروپا حدود ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ یورو است و برای مصرفکنندهی ایرانی، حدود ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. تصور کنید پشت چراغ راهنمایی توقف کردهاید و ناگهان خودرویی غولپیکر کنار شما توقف میکند. به دلیل شرایط بازار ایران خیلیها تجربهای از عظمت بزرگترین خودروهای روز بازار ندارند؛ پس با ما همراه شوید تا مقایسهای بین بزرگترین غولهای چهارچرخ بازار با خودروهای داخلی داشته باشیم. خبرآنلاین/ تصور کنید پشت چراغ راهنمایی توقف کردهاید و ناگهان خودرویی غولپیکر کنار شما توقف میکند. نکته مهم امنیتی پیکاپ G9 به ترمز ها متمرکز میشود که برای هر چهار چرخ از ترمز های دیسکی تقویت شده استفاده کرده اند و سیستم های ABS ضد لغزش و همچنین EBD که سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز است بصورت قطعی روی آنها نصب خواهد شد.
907، زیباترین مدل کوپه پژو می باشد که نیروی خود را از یک موتور 12 سیلندر وی – شکل و 48 سوپاپه به حجم 6 لیتر به قدرت 500 اسب بخار می گیرد. این غول بی شاخ و دم به منظور شناسایی و انهدام تلههای انفجاری، مین و… غربیلک فرمان بصورت دی کات طراحی شده و پنل پشت فرمان هم بصورت دیجیتال تعبیه شده که حس خوبی به راننده در حین استفاده خواهد داد. امکانات و آپشن هایی که بر روی فرمان قرار گرفته شده است راحتی و سهولت رانندگی را افزایش داده اند. ظاهر بدنه این اتوموبیل آفرود، به شدت با جزئیات و دقیق طراحی شده است که میتوان ساعت ها به ظرافت طراحی آن خیره شد و لذت برد. جدای از ابعاد بزرگ و غول پیکرش ریز بینی زیادی برای طراحی جزئیات آن به کار برده شده است.
پارس در مدلهای «سال LX-TU ۵-ELX-سال دوگانه سوز-اتوماتیک» اعلام شد. در طراحی بدنه پیکاپ G9 به دلیل آفرود بودن، از متریال فولاد و پلیمری مستحکم و مقاوم استفاده شده است که هم باعث کاهش وزن خودرو شده و همچنین استحکام و مقاومت بدنه را در شرایط چپ شدن و تصادفات شدید حین سفر های آفرودی افزایش داده است. هرچند مینی ون ها یا ون های بزرگ نیز می توانند چنین جمعیتی را جابجا کنند، اما خودرو های شاسی بلند به علت طراحی جذاب و پر ابهت خود گزینه محبوب تری از ون ها به حساب می آیند. همچنین این خودرو ها با بهره گیری از شاسی مستقل، توانایی رفتن به مسیر های آفرودی و یا یدک کشی را دارند که جذابیت آن ها را دو چندان می کند.
در همین راستا، در سال 2021 به گروه خودروسازی فیات-کرایسلر پیوست و استلانتیس را تشکیل داد. گرانترین موتورسیکلتهای پلاک ملی که قبلا در پدال معرفی کردیم، پیشرانهی ۲۵۰ سیسی یا کوچکتر دارند و در مقیاس جهانی، لوکس محسوب نمیشوند اما نرخ ۹۰ هزار تومانی برای دلار، همزمان با قدرت خرید ناچیز عامهی مردم، شرایط را تغییر داده است. حالا واردات محصولات پژو نیز، احتمالا در کلاس قیمتی بالا و گرانتر از ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود. طی سالهای اخیر، بعضی موتورسیکلتها برای مردم کشور ما به کالای لوکس تبدیل شدند. علاوهبر مدلهای خاص و کلکسیونی ساخت برندهای ژاپنی که قیمت میلیارد تومانی دارند؛ تنوع عجیبی از موتورهای چینی و هندی در بازهی ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان در بازار ایران دیده میشود. شاسیبلندها و پیکاپهای آمریکایی و ژاپنی که به ابعاد بزرگ و عضلانیشان معروفاند، در این مقایسه نقش پررنگی دارند.
به این موارد باید سیستم کنترل پایداری و ترمز کمکی را نیز اضافه کرد. سیستم هشدار برخورد از جلو هم از سیستم های امنیتی تازه وارد به بازار ایران است که خودرو های لوکس خارجی بیشتر از آن بهره مند بودند که امروز بهمن موتور هم در تولید مشترک خود با چین از این سیستم قوی و هوشمند استفاده کرده است. نسل جدید پژو ۳۰۸ از همه جهات خودرویی تقریباً بینقص است و بهترین هاچبکهای این کلاس را هدف قرار داده است. این ماشین در طراحی بیرونی در بین رقبا متمایز است، رانندگی خوبی دارد، از کابین زیبایی برخوردار است و در همهٔ تیپها هزینههای نگهداری پایینی خواهد داشت. البته نمونهٔ آزمایشی پرچمدار ما قیمت گرانی دارد و خرید مدلهای ارزانتر و ضعیفتر منطقیتر خواهد بود. قوای محرکهٔ هیبریدی نیز در همهٔ تیپها بهجز تیپ پایهٔ اکتیو پریمیوم ارائه میشود که این برای رانندگان خودروهای شرکتی خوشایند خواهد بود.
هرچند این خودرو فاقد شاسی مستقل است اما هنوز هم میتواند تا ۲۷۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد. کولینان با قیمت ۳۵۰ هزار دلاری، گرانترین خودروی این لیست به حساب میآید. شورلت تاهو برای چندین نسل پرطرفدارترین شاسیبلند فول سایز بازار آمریکا بوده است. این خودرو در طول سالها با تغییر سلیقهها و نیازها بهطور مداوم بزرگتر شده است. این روزها تاهو برای حمل هشت نفر صندلی دارد و هماکنون برای آن سیستم سوپر کروز هم قابل سفارش است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بزرگراهها فراهم میکند. این ویژگی باعث شده حتی شاسیبلندهای لوکس هم در برابر تاهو عقبمانده به نظر برسند.
اکسل های این خودرو پیکاپ G9 بخاطر قرار گیری در جاده های ناهموار به شدت قدرتمند طراحی شده و فنر بندی دو جناغی تولید شده از آلیاژ آلومینیوم منیزیم در این اتوموبیل تعبیه شده است. این شرکت فرانسوی در زمینه موتوراسپرت هم بهعنوان یکی از باسابقهترین برندهای جهان شناخته میشود. خودروهای پژو در زمینههای گوناگونی چون رالی، قهرمانی استقامت جهان، مسابقات فرمول 1 و مسابقات تورینگ به رقابت پرداختهاند و به قهرمانی رسیدهاند. تصاویر خیره کننده ای که در این مطلب مشاهده می کنید از مدل جدید پژو می باشد که با امکاناتی پیشرفته و مدرن ساخته شده و به عنوان زیباترین مدل پژو معرفی شده است.در ادامه با خواندن مشخصات فنی این خودرو بیشتر با آن آشنا شوید. استفاده از مطالب اختصاصی سایت نمناک در سایر رسانه ها فقط با کسب مجوز امکان پذیر است. خودروم در بهار سال ۱۴۰۱ فعالیت خود را با تمرکز بر صنعت خودروسازی ایران و چین آغاز کرد.
اگر شهرت غول خودرو های ایرانی را به این ماشین بدهیم خیلی اغراق نکرده ایم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی نقاط قوت و ضعف و مشخصات کامل پیکاپ G9 بهمن موتور بپردازیم. جیامسی یوکان XL یک غول راحت است که بین شورلت سابربن و کادیلاک اسکالید قرار میگیرد.
و سرانجام به بزرگترین شاسیبلند حال حاضر دنیا یعنی کادیلاک اسکالید ESV میرسیم. نقطهٔ اوج شاسیبلندهای فول سایز جنرال موتورز از شهرت و محبوبیت بالایی در بازار برخوردار است و در جدیدترین نسل خود نیز این شهرت را حفظ کرده است. اسکالید ESV کابین بسیار جادار سابربن و یوکان XL را گرفته و تکنولوژیهای بیشتر و بهترین متریال جنرال موتورز را به آن اضافه کرده است. هرچند اسکالید بهخودیخود شاسیبلند بسیار بزرگی است اما در نسخهٔ ESV نزدیک به ۴۰ سانتیمتر به طول آن اضافه میشود تا طول کلی خودرو به بیش از ۵۷۶ سانتیمتر برسد. برای کسانی که نسخهٔ استاندارد مدلهای واگنییر و گرند واگنییر را بهاندازهٔ کافی بزرگ نمیدانند، جیپ نسخهٔ L را با طول بیشتر و کابین جادارتر ارائه کرده است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.
همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. کولینان هم مثل بنتایگا شاسیبلند فوق لوکسی است که بجای حمل بار و سرنشین زیاد روی فراهم کردن نهایت تجمل برای چهار یا نهایتاً پنج سرنشین تمرکز دارد. در این خودرو با وجود طول ۵.۳ متری، حتی بهصورت سفارشی هم خبری از صندلیهای ردیف سوم نیست. کولینان صرفاً با یک پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو ارائه میشود که در نسخهٔ بلک بج حداکثر ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
این خودرو جزء سطح 3 محصولات امرپ(MRAP) یا مقاوم در برابر مین و کمین قرار داد. کشورهای کانادا، فرانسه و انگلیس هم تعدادی از آنها را خریداری کردهاند. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم.
قابلیت خوبی که در خصوص به صرفه بودن در این محصول مشترک قرار داده شده است، کاهش اصطکاک بین قطعات میباشد که در نهایت موجب کاهش حداکثری مصرف سوخت و دوام بالای قطعات فنی خواهد شد. بر روی این خودرو سیستم پاشش مستقیم سوخت یا اصطلاحا GDI قرار گرفته شده است که همین موضوع باعث پایین تر آمدن مصرف سوخت از حالت عادی خواهد شد. به تازگی تصویری جذاب از خودروی شاسی بلند SVT Raptor در فضای مجازی منتشر شده است که این خودروی غول پیکر در جزیرۀ کیش در حال تردد است. به گزارش گروه خودرویعصر ایرانبه نقل از مجله تخصصی “تاپ گیر”، مهارت و تخصص پژو در ساخت خودروهای جدید به ویژه کراس اوورها تحسین برانگیز است و می توان لقب “سرکش و مهارناپذیر” را به خودروهای جدید این کمپانی داد.
پژو XP400 از تایرهای عاجدار مناسب عبور از مسیرهای خاکی استفاده میکند. همچنین امکاناتی شامل نمایشگر دیجیتال و مسیریاب ماهوارهای نیز دارد تا گزینهای جالب برای سفرهای بین شهری یا طبیعتگردی باشد. قیمت پژو XP400 با امکانات استاندارد، ۶ هزار یورو است و برای مشتری ایرانی، حداقل یک میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. این مدل از موتور ۲۴۹ سیسی با گشتاور ۲۱/۵ نیوتنمتر استفاده میکند و همراه ترمز ABS در ایران عرضه میشود. برای بازار اروپا پژو PM02 حدود ۴ هزار یورو قیمت دارد و احتمالا هزینه خرید ۷۰۰ میلیون تومانی برای مشتری ایرانی خواهد داشت.
البته خریداران تیپهای میانی باید به قوای محرکهٔ هیبریدی ضعیفتر ۱۸۰ اسب بخاری بسنده کنند زیرا نسخهٔ قویتر فقط در تیپهای بالایی ارائه میشود. بااینحال، هردو نسخهٔ پلاگینهیبریدی این خودرو موتور الکتریکی یکسانی دارند و مدل ۲۲۵ اسب بخاری که ما در اینجا داریم صرفاً از پیشرانهٔ بنزینی قویتری برخوردار است. نسل جدید ۳۰۸ در پنج تیپ مختلف به بازار عرضه میشود که قیمت تیپ پایه بنام اکتیو پریمیوم با پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری ۱۳۰ اسب بخاری از ۲۵,۲۰۰ پوند آغاز میشود.
دیفرانسیل برای این اتوموبیل عقب طراحی شده است اما به درخواست خریدار این امکان برای تولید کننده موجود است که سامانه چهار چرخ متحرک سفارش داده شود. عظمت پیکاپ G9 را وقتی میتوانید درک کنید که کنار آن بایستید و ببینید چقدر از نظر ارتفاع و طول و عرض بزرگ و عظیم الجسه میباشد. کمپانی خودرو سازی ZX قبل تر با بهمن موتور برای تولید لند مارک همکاری خوبی داشته و تصمیم گرفتند پیکاپ G9 را با الهام گرفتن از پیکاپ فورد F150 چینی طراحی و تولید کنند که قرار است در سال 1402 به بازار خودرو عرضه شود. شورلت سابربن درواقع نسخهٔ کشیدهٔ تاهو و نسخهٔ ارزانتر یوکان XL محسوب میشود. این خودرو برای چندین دهه است که وظیفهٔ جابجایی خانوادههای پرجمعیت آمریکایی را بر عهده دارد.
دیگر موتورسیکلت اسکوتر پژو برای بازار ایران، قدرت و توان فنی قابل قبول دارد. باتوجه به ارزش ۳ هزار یورویی این موتورسیکلت در اروپا، بعید نیست برای مصرفکننده ایرانی ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شود. آسان سیکلت پیشتاز، ۷ مدل موتورسیکلت ساخت پژو را در نمایشگاه امسال رونمایی کرده تا عزم جدی برای فعالیت در بازار موتورسیکلت را نشان دهد. در این صنعت، پژو بیش از ۱۲۵ سال سابقه دارد و هماکنون با سه گروه کارخانه در فرانسه، چین و هند فعالیت میکند.
مانند تمام خودروهای به روز دنیا از فیبر کربن ساخته شده است .این اتومبیل نیروی خود را از یک موتور 12 سیلندر وی – شکل و 48 سوپاپه به حجم 6 لیتر به قدرت 500 اسب بخار می گیرد که به صورت طولی در پشت محور جلو نصب شده است. به گفته ی مدیرعامل شرکت ایران خودرو،همکاری پژو فرانسه و ایران خودرو قرار است از سر گرفته شود و خودروهای جدیدی در ایران تولید شود که در ادامه با جدیدترین پژوها آشنا می شوید. بوفالو در برابر انفجار 21 کیلوگرم TNT در زیر هر چرخ یا 14 کیلوگرم مواد منفجره در هر نقطهای از زیر بدنه مقاوم است.
در این مقایسه، در کنار حضور خودروهای بازار ایران، نگاهی هم به خودروهای اسپرت و لوکس مطرح در جهان انداختیم. به دلیل شرایط حاکم بر بازار خودرو ایران، بسیاری از ما فرصت دیدن جدیدترین و قدرتمندترین خودروهای حال حاضر دنیا را نداریم. به همین بهانه قصد داریم به مقایسه ابعاد پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران با خودروهای مطرح جهانی بپردازیم. به گزارش خودروم، خودروی نظامی بوفالو یک وسیله نقلیه مقاوم در برابر کمین دشمن و مین است. این غول بزرگ توسط شرکت Force Protection Inc به منظور پاکسازی تخصصی مسیر از کمینهای انفجاری و از بین بردن مین، بمبهای دست ساز و… توسعه یافت.
تا کنون مدل های جدیدی از خودروهای متفاوت پژو مورد بررسی کارشناسان و تحلیل گران قرار گرفته است. طراحی و کدنویسی سایت خودروم توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد. این بازوی هیدرولیک از راه دور و برای کنترل موارد مشکوک مورد استفاده قرار میگیرد. حرکت در سربالایی های تند و تیز و سراشیبی ها با توجه به وجود سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش و همچنین سیستم تعلیق هوشمند به خوبی کنترل شده و هیچ اختلالی در حرکت و فعالیت موتور ایجاد نمیشود. اسکوترهای سنگین (مکس اسکوتر)، با پیشرانهی بزرگتر از ۳۰۰ سیسی تولید میشوند.
اما اگر مثبت اندیش باشیم و این حجم از امکانات رفاهی را به همراه قدرت و ایمنی بالا در نظر داشته باشیم قطعا ارزشی که این خودرو برای خرید به کاربران ارائه میدهد به شدت بالاست. در طراحی داخلی پیکاپ G9 اولین حسی که به سرنشین دست خواهد داد شباهت خاص با خودرو های سنگین آمریکایی است که از تکنولوژی و امکانات روز استفاده شده. داشبوردی پهن و بزرگ که یک نمایشگر ویژه و لمسی را در خود جای داده است.
علاوه بر این، چرم، فلزهای چشمگیر و تریمهای چوبی واقعی نیز باهم ترکیب شدهاند و کابین نویگیتور را واقعاً به سطح بالاتری ارتقاء دادهاند. برند فرانسوی پژو (Peugeot) در حقیقت یک کسبوکار خانوادگی بود که کار خود را از سال 1810 آغاز کرد و در صنایع گوناگونی فعالیت داشت؛ تا اینکه در سال 1890 نخستین خودروی درونسوزش را با موتور «پنهارد-دایملر» معرفی کرد. خانواده پژو فعالیت خود را در شهری در شرق فرانسه آغاز کردند که هماکنون میزبان یک کارخانه بزرگ و موزه این شرکت است.
پژو ادعا کرده که مرسدس، مک لارن یا فراری نیست که از موتورهای غول پیکر در جلو استفاده کند. این خودرو یک هزار و 400 کیلوگرم وزن داشته و در 4 ثانیه به سرعت صفر تا 100 کیلومتر می رسد. از طرفی 907 می تواند با بیشینه سرعت 289 کیلومتر در ساعت به حرکت خود ادامه دهد.
هرچند طراحی ظاهری موضوعی سلیقهای است ولی مطمئناً ۳۰۸ جدید در بین رقبا خودروی بجستهای به نظر میرسد. رنگ سبز اولیوین خودرو آزمایشی ما تنها رنگ بدون هزینه است و برای رنگهای دیگر شامل آبی، مشکی، خاکستری و حتی سفید باید هزینهٔ اضافی تا حداکثر ۶۹۵ پوند پرداخت کرد. اگر وجود مقداری پلاستیک ارزانتر روی کنسول مرکزی را نادیده بگیریم، کیفیت کلی خیلی خوب است و صندلیها هم راحت بوده و بهخوبی از بدن حمایت میکنند. جدیدترین خودروهای خانوادگی کلاس گلف این گروه روی پلتفرم EMP2 ساخته شدهاند. این خودروها شامل دیاس ۴، اوپل آسترا و نسل جدید پژو ۳۰۸ میشود که هماکنون قصد داریم پشت فرمان آخری بنشینیم. نمونهٔ آزمایشی ما از نوع پرچمدار هیبریدی ۲۲۵ است که در جادههای بریتانیا با آن رانندگی کردهایم.
این ماشین در جلو بیش از ۱۰۶ سانتیمتر فضای سر و بیش از ۱۱۱ سانتیمتر فضای پا دارد و همهٔ اینها را با قیمت پایهٔ ۵۶ هزار دلار ارائه میکند که به میزان قابلتوجهی کمتر از شاسیبلندهای لوکس این لیست است. به این ترتیب شاهد استفاده از موتور دیزلی مک با قدرت 450 اسب بخار هستیم. بوفالو از لاستیکهای run-flat و سامانه باد مرکزی تایرها استفاده میکند. اینفینیتی QX80 درواقع نسخهٔ لوکستر نیسان آرمادا محسوب میشود و از همان پیشرانهٔ ۵.۶ لیتری V8 برادر ارزانتر خود استفاده میکند که ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد.
لیست پیشرانههای ۳۰۸ در حال حاضر شامل یک موتور بنزینی، یک دیزلی و دو نمونهٔ پلاگینهیبریدی میشود. استلانتیس وعدهٔ ارائهٔ نسخههای تمام الکتریکی دیاس ۴ و اوپل آسترا را تا سال ۲۰۲۴ داده است و انتظار میرود که ۳۰۸ هم از آنها پیروی کند. هرچند قیمت پایهٔ این هاچبک فرانسوی ممکن است گران به نظر برسد اما ۳۰۸ بهصورت استاندارد با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود و هیچ گیربکس دستی برای آن در نظر گرفته نشده است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
شرکت پژو سپس در سال 1896 نخستین موتور خود را توسعه داد تا دیگر به دایملر وابسته نباشد. این برند خودروسازی که بهعنوان قدیمیترین موتورسیکلتساز جهان شناخته میشود، در سال 1901 بهطور رسمی موتورسیکلتهایش را به جهان عرضه میکرد و در سال 1903، نیمی از خودروهای فرانسه را میساخت. البته برای استفاده از این برد الکتریکی باید ۳۰۸ را بهطور منظم به شارژ وصل کرد. هردو نسخهٔ هیبریدی این خودرو بهصورت استاندارد با شارژر ۳.۶ کیلوواتی ارائه میشوند اما با پرداخت ۳۰۰ پوند به نمونهٔ ۷.۴ کیلوواتی قابل ارتقاء خواهد بود. این شارژر قویتر زمان شارژ باطریها را از سه ساعت و نیم به دو ساعت کاهش میدهد که زمان خوبی است.
همچنین گلولههای 7.62 میلیمتری ناتو هیچ کارکردی در برابر این خودروی نظامی ندارند. ایربگ همیشه در هر خودرویی جزو بخش های امنیتی به حساب می آید و هیچ کس از آن بعنوان آپشن و امکانات رفاهی خاصی یاد نمیکند. نکته جالب دیگری در مورد امنیت این خودرو چینی، زمان تصادف و برخورد میباشد که سیستم های هوشمندی بلافاصله پس از برخورد درب ها را باز کرده و سیستم سوخت رسانی را کاملا قطع میکند تا از بروز آتش سوزی و انفجار اتوموبیل جلوگیری شود. همچنین باز شدن درب های خودرو، امکان خروج سریع سرنشینان را در حین خطر فراهم خواهد کرد. نسخهٔ کشیدهٔ لینکلن نویگیتور که با حرف L شناخته میشود، مناسب کسانی است که تجمل را همراه با فضای زیاد در یک شاسیبلند بزرگ میخواهند. این خودرو همچنین از تکنولوژیهای زیادی هم مثل جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC و سیستم فعال مقابله با سروصدا بهره میبرد.
هماکنون برای وسپا ۱۲۵ و ۱۵۵ و ۲۵۰ قیمتهای نجومی تا ۱/۲ میلیارد تومان نیز وجود دارد. پیشبینی میشود پژو جانگو کلاسیک حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شود. خودروهای پژو کاملا معمولی به نظر می رسیدند و از زیبایی بهره ای نداشتند.
یکی از معایب خودروهای هیبریدی اما کاهش حجم صندوق بار آنها است که این مشکل در ۳۰۸ هم دیده میشود زیرا ظرفیت صندوق این نسخهٔ هیبریدی از ۴۱۲ لیتر در نسخههای معمولی به ۳۶۱ لیتر رسیده است. بااینحال، این عدد هنوز هم از صندوق بار مرسدس بنز A کلاس و سئات لئون هیبریدی بیشتر است. در کف صندوق ۳۰۸ اما فضایی برای قرار دادن کابلهای شارژ تعبیه نشده است. ازآنجاییکه در صنعت خودروسازی جهانی برای کاهش هزینهها بیشتر و بیشتر از پلتفرمها و قطعات مشترک بین خودروهای مختلف استفاده میشود، ایجاد شخصیت متمایز در هرکدام از این محصولات اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند.
دیدگاهتان را بنویسید