تست و بررسی چانگان cs35 پلاس + مشخصات فنی تکنو تودی
رینگهای آلومینیومی در تیپ ۲ اندازه ۱۷ اینچ دارند، که به ظاهر اسپرت و شیک خودرو افزودهاند. در ابتدا ساازمان بورس کالای ایران در بهمن ماه سال 1401 اعلام کرد، سری نخست خودروهای وارداتی در هفته اول بهمن ماه راهی بورس کالا خواهند شد که چانگان CS35 پلاس سایپا نیز یکی از این خودروها بود. کمی پایین در در قسمت میانی داشبورد، پنل سیستم تهویه مطبوع به چشم می خورد که یک نمایشگر باریک و کلید های پیانویی شکل دارد. کنسول میانی نیز میزبان دسته دنده مکانیکی و کلید های ترمز پارک برقی و اتوهلد است.
دسته دنده نیز به صورت مکانیکی بوده و دکمههای تنظیم سیستم تهویه، در روبروی دسته دنده، قرار گرفتهاند. چانگان CS35 پلاس 2021 نسبت به مدل 2018، هم در نمای خارجی و هم در نمای داخلی، تفاوتهای زیادی را تجربه کرده است. این تفاوتها به اندازهای زیاد بود که کمپانی چانگان میتوانست آن را در قالب نسل سوم روانه بازار کند؛ اما این کار انجام نداد و تنها به ارایه نسخه فیس لیفت، اکتفا کرد. نمای داخل چانگان CS35 پلاس طرحی امروزی به خود گرفته و حالا میتواند مکان بهتری برای حضور سرنشینان باشد.
خطوط برجسته بدنه و گلگیرهای حجیم به این خودرو حس قدرت میدهند و در عین حال جذابیت بصری را افزایش میدهند. این خودرو با هدف رقابت در بازاری پررقابت و جلب رضایت خانوادهها و رانندگان شهری طراحی شده است. زیر کاپوت چانگان CS35 چانگان یک پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 123 اسببخار قدرت و 160 نیوتنمتر گشتاور تولید نماید. تعبیه جلو پنجره بزرگ در کنار چراغهایی که چانگان، آن را به دم نهنگ یا Whale-tail نامیده است، با هدف اسپرت کردن و برای جذب نظر مشتریان جوان طراحی شده است.
ولی در عوض خودرو چانگان CS35 سواری نرم تری دارد و از زیبایی ظاهری کمتری نسبت به هایما S7 برخوردار است. از لحاظ فنی قطعا اوضاع به نفع هایما S7 خواهد بود چرا که موتور 2 لیتری این ماشین با توانایی تولید 148 اسب بخار به موتور 1.6 لیتری چانگان CS35 با توانایی تولید 123 اسب بخار می چربد و برتری دارد. در عین حال از لحاظ ایمنی چانگان CS35 توانسته است 4 ستاره ایمنی را در آزمونهای موسسه چینی C-NCAP به دست آورد که دستاورد بزرگی محسوب می شود. اگر بخوایم در مقایسه چانگان CS35 با هایما S7 به امکانات رفاهی و آپشن های این دو خودرو نگاهی بیاندازیم، باز هم هایما S7 برتری قابل توجهی خواهد داشت.
قیمت برای اولین عرضه در سامانه یکپارچه وارداتی ها ۱ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان برای تیپ ۲ و ۱ میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان برای تیپ ۳ در نظر گرفته شده است. البته قیمت این خودرو در بازار فراتر از اینها خواهد بود چراکه با یک محصول وارداتی طرف هستیم و نه مونتاژی و مردم معتقد اند وارداتی های چینی از مونتاژی ها (بدلیل الزام داخلی سازی)، کیفیت بهتری دارند. رقبای هم کلاس این خودرو در بازار ایران ام وی ام X55 پرو، تیگارد X35 و هایما S5 هستند اما از آنجا که با یک گزینه وارداتی طرف هستیم، قطعا قیمت بالاتری برای چانگان CS35 پلاس نسبت به رقبا در بازار آزاد خواهیم داشت. نسل اول چانگان CS35 به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی مجهز بود اما برای نسخه پلاس نسل دوم این خودرو، موتورهای توربوشارژر در نظر گرفته شدهاند. پیشرانه چانگان CS35 پلاس از نوع 1.4 لیتری توربوشارژر است که حداکثر 158 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور آزاد میکند.
قیمت چانگان cs35 نسخه جدید در بازار چین بسته به نوع تیپ و مشخصات فنی چیزی حدود ۱۰ تا ۱۶ هزار دلار است. چانگان cs35 جدید از استایل بدنه نسبتا ساده و متعادل برخوردار است و از این نظر تفاوت چندانی با مدل ۲۰۱۸ خود ندارد. اما همانطور که اشاره شد این خودرو یک نسخه فیسلیفت بوده و درنتیجه نمای جلوی آن به طور کامل تغییر کرده است. جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ، چراغهای دیلایت نواری به علاوه چراغهای اصلی در جوانب سپر، از شاخصههای اصلی چهره جدید این خودرو به حساب میآیند. فضای داخلی چانگان CS35 پلاس طراحی ساده و کاربردی ای دارد؛ در نمای روبروی راننده از یک فرمان 3 شاخه D کات استفاده شده که کلید های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن قرار گرفته اند. صفحه کیلومتر خودرو نیز به صورت یکپارچه با مانیتور سیستم مولتی مدیا طراحی شده و دسترسی آسانی برای راننده و سرنشینان دارد.
با این قیمت، امویام X55 پرو اصلیترین رقیب کراساوور وارداتی سایپا محسوب میشود که سالها است در بازار حضور دارد و بهنوعی جاافتاده است. یکی دیگر از رقبای CS35 پلاس هم ریرا ایرانخودرو است که با قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان برای فروش عرضه شد و بهزودی راهی بازار خواهد شد. ازجمله نقاط قوت چانگان CS35 پلاس میتوان به کیفیت ساخت و مونتاژ بالا به دلیل وارداتی بودن، پیشرانهٔ قدرتمند و هماهنگ با گیربکس، شتاب بالا، سواری نرم و کابین ساکت اشاره کرد.
با طراحی مبتکرانه و جذاب، چانگان CS35 پلاس یک چهره اسپرت و مدرن را به خود گرفته است. در جلو، چراغهای LED کشیده با نوار ال ای دی، که از وسط یک نوار با نشان چانگان عبور میکند، توجه را به سمت خود جلب میکنند. طرح مشبک مشکی رنگ جلوپنجره باعث ایجاد یک حس اسپرت و شیک میشود، در حالی که قطعهی قرمز رنگ با الگوی Y در قسمت پایین سپر، جزئی از جلوییترین زیبایی این خودرو است. خانواده محصولات CS از چانگان شامل مدلهایی است که در بازارهای صادراتی نیز موفق عمل کردهاند و CS35 پلاس نیز در بازارهای خارج از چین عرضه شده است. تحویل این خودرو از اواسط سال ۱۴۰۲ شروع شده و در دو مدل مختلف به نامهای تیپ 2 و تیپ 3 عرضه شده است. تیپ 2 به عنوان مدل ارزانتر شناخته میشود در حالی که تیپ 3 با ویژگیهای اضافی به عنوان مدل گرانتر معرفی میشود.
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خودرو علاوه بر انتقال قدرت روان، مصرف سوخت را نیز بهینه کرده است. این خودرو با مصرف سوخت 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، یکی از اقتصادیترین گزینهها در این کلاس محسوب میشود. قیمت ماشین چانگان CS35 درآذر 1403 حدود 1 میلیارد و 240 میلیون تومان در بازار آزاد می باشد. چانگان CS35 پلاس تیپ 2 دارای امکانات رفاهی نظیر آنتن کوسهای، صندلی با روکش چرم، سیستم کنترل صوت از روی فرمان و دیگر ویژگیهای جذاب برای سفرهای لذتبخش است. بله، چانگان CS35 پلاس تیپ 2 با سیستمهای ترمز ABS+ESP+EBD+BA+HHC+HDC+DBF، و همچنین کیسههای هوا برای راننده و سرنشین جلو، ایمنی بالایی را فراهم میکند.
چانگان CS35 پلاس در نسخه فول آپشن خود یعنی تیپ 3، از امکانات رفاهی مناسبی بهره می برد که می تواند برای سرنشینان رضایت بخش باشد. بدین ترتیب مشتریان ایرانی که در ابتدا روی چندان خوشی به کراس اوور جمع و جور چینی نشان نداده بودند، برای تصاحب این خودروی نه چندان گرانقیمت، بیش از پیش ترغیب شدند و رفته رفته میزان فروش چانگان CS35 در ایران افزایش یافت. در ادامه چانگان سی اس ۳۵ از لحاظ ظاهری، کابین، مشخصات فنی و وضعیت فروش در بازار ایران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. چانگان CS35 یکی از کراساوورهای کوچک شهری محبوب در ایران است که طی دهه 1390 خورشیدی توسط سایپا به بازار ایران عرضه شد. در حالی که تولید این خودرو پس از اعمال مجدد تحریمهای اقتصادی با توقف روبرو شد، نسخههای جدیدتر آن همچون چانگان CS35 پلاس در چین و دیگر بازارها به فروش رسیدند. چانگان CS35 پلاس به عنوان نسخه فیس لیفت از نسل دوم این خودرو، اکنون به بازار ما بازگشته است تا موفقیتهای نسل نخست را تکرار کند.
غربیلک فرمان D شکل، دریچههای تهویه طرح سراسری که در کل عرض داشبورد کشیده شده است و نمایشگر ۱۰ اینچی متصل به صفحه آمپر دیجیتالی، از ویژگیهای داخلی این کراساوور چینی هستند. کنسول مرکزی با دستگیرهٔ بزرگی در سمت سرنشین، طراحی جالبی دارد و کیفیت متریال و مونتاژ مناسب به نظر میرسد. CS35 پلاس ۴,۳۳۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۵ میلیمتر عرض و ۱,۶۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر ۲,۶۰۰ میلیمتر است. از طرف دیگر فرم خوشدست غربیلک فرمان به همراه حالت اسپرت و سیلندری صفحه کیلومترشمار پشت آن بر جذابیت فضای داخلی این خودرو چینی افزوده است. به ویژه نورپردازی آبی رنگ پنل پشت آمپر جلوه متمایز و جالب توجهی در مقابل چشمان راننده پدید آورده است. سطح کیفی متریال کابین گرچه چندان بالا نیست اما به واسطه بهرهمندی قسمت فوقانی داشبورد از پلاستیک نرم، حس نسبتا خوشایندی را در کاربران ردیف جلو به وجود خواهد آورد.
نسل نخست چانگان CS35 به واسطه مشخصات فنی قابل قبول و کیفیت ساخت مناسب توانست محبوب مشتریان واقع شود و اکنون نسخه جدید این خودرو با انبوهی از بروزرسانیها، خود را به عنوان کراساووری جوان پسند و مدرن معرفی میکند. خودرو چینی چانگان CS35، با طراحی بینظیر، استهلاک بالا و با پشتیبانی شرکت سایپا، محبوبیت بسیاری در بازار ایران پیدا کرده است. این خودرو یک کراس اوور شهری و ارزان بوده و در سال ۱۳۹۵ پس از شروع مونتاژ این محصول در خط تولید سایپا، قیمت آن کاهش زیادی پیدا کرد.
با این حال، این ایربگ های جانبی و پرده ای تنها مخصوص تیپ 3 بوده و چانگان CS35 پلاس تیپ 2 تنها 2 ایربگ برای سرنشینان جلو دارد. از رقبای چانگان در ایران خودروهای پژو ۲۰۷، امویام ایکس ۳۳ اس، دانگ فنگ H30 کراس، لیفان ایکس ۵۰ و ایکس ۶۰ هستند. اگر قصد خرید یک کراساوور شهری دارید، حتماً بررسی چانگان CS35 پلاس را در لیست خود قرار دهید. چانگان CS35 پلاس ظاهری بسیار مدرن و اسپرت دارد و بدون شک برای جوانان بسیار جذاب خواهد بود. بله، چانگان CS35 پلاس تیپ 2 با گارانتی کامل و خدمات پس از فروش، اعتماد و اطمینان رانندگان را به خود جلب کرده است. به صورت کلی، این امکانات ایمنی در چانگان CS35 پلاس نشان از تعهد جدی تولیدکننده به ایجاد یک محیط سفر امن و مطمئن دارد.
در میان محصولات این شرکت، چانگان CS35 پلاس به عنوان یک کراساوور شهری، به دلیل طراحی مدرن، امکانات پیشرفته و قیمت رقابتی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. ضمناً نماینده چانگان موفق شده 4 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین بدست آورد که امتیاز قابل قبولی به حساب میآید. ضمناً ارگونومی قطعات و سطح دسترسی به ادوات در چانگان سیاس۳۵ نیز مناسب به نظر میرسد و اگر کمبود برخی از آپشنها را در نظر نگیریم میتوانیم از حضور در اتاق CS35 لذت ببریم. چانگان CS35 پلاس، در شهریور 1402 توسط شرکت سایپا، به عنوان اولین محصول وارداتی، از شرکت چانگان چین، در نمایشگاه خودرو مشهد، رونمایی شد. چانگان CS35 پلاس تیپ 2 با موتور توربو شارژ، گیربکس هفت سرعته، و امکانات ایمنی پیشرفته، در رده کراس اوورهای کوچک به عنوان یک گزینه برجسته محسوب میشود.
البته مشتریان میتوانند چانگان CS35 پلاس را با موتور 1.6 لیتری و گیربکس اتوماتیک CVT نیز سفارش دهند که به نظر نمیرسد این نسخه وارد بازار ایران شود. آنطور که از شنیدهها برمیآید، شرکت سایپا انتخاب خود را انجام داده و موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی را برای بازار ایران در نظر گرفته است. چانگان CS35 کراساوور سابکامپکتی است اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد.
چانگان CS35 یک کراس اوور شهری است که مجهز به یک موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی می باشد. این ماشین تک دیفرانسیل است و با موتور 4 سیلندر خود توانایی تولید 123 اسب بخار را دارد. چانگان CS35 می تواند به سرعت 180 کیلومتر در ساعت برسد و صفر تا صد را در 15 ثانیه طی می کند. همان طور که گفته شد چانگان سیاس۳۵ یک کراساوور جمع و جور شهری است که شاید در هیچ زمینهای شما را شگفتزده نکند اما در عوض ناامیدتان هم نخواهد ساخت. مثلاً ظاهرش به اندازه امویام X22 فریبنده نیست اما مشکلات طراحی جک S3 راهم ندارد.
یا چانگان CS35 در زمینه آپشن، به پای S3 نمیرسد ولی در برابر امثال رنو ساندرو استپوی بسیار کاملتر ظاهر میشود و خلاصه مطلب اینکه CS35 میتواند به عنوان یک خودرو کمحاشیه و کمدردسر، همراه قابلقبولی برایتان باشد. شرکت چانگان توانسته با خلق چانگان CS35 ماشینی تولید کند که هم از نظر شتاب و هندلینگ شرایط متوسطی داشته باشد و هم برای استفادههای روزمره و عادی مشکلی ایجاد نکند. از دیگر نکات مثبت چانگان CS35 میتوان به مواردی نظیر مصرف سوخت مناسب، فرمان برقی نرم و پشتیبانی شبکه خدماتی سایپا اشاره نمود. البته تصور نکنید که سایپا در تمامی شعب خود خدماتی که به امثال تیبا میدهد را به CS35 نیز ارائه خواهد کرد اما در مقایسه با برخی از خودروهای چینی که در تیراژ بسیار اندک به کشورمان وارد شدند، شرایط چانگان CS35 بهتر میباشد. ضمناً دریافت 4 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP چین و وجود ایربگهای جانبی (نسخه فول اتوماتیک) ما را به امنیت خودرو امیدوار نگاه داشته است؛ بخصوص که اکثر رقبای این سطح از بازار از کیسههوای جانبی بهره نمیبرند. از جمله جدی ترین رقبای چانگان CS35 در بازار داخل می توان به همتای پیشرفته آن یعنی چانگان CS35 پلاس ، رنو ساندرو استپ وی ، ام وی ام X22 ، جک S3 و هایما s7 اشاره کرد.
نکته مهم این است که این موتور از سری موتورهای بلوکُر جدید چانگان است و از مزیت های آن می توان به راندمان حرارتی مناسب و همچنین تولید آلایندگی کم اشاره کرد. سیستم تعلیق در جلو از نوع مکفرسون است اما در عقب تعلیق ساده توییست بیم را داریم. پیشرانه چانگان CS35 پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۶ را دارد و مصرف ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. با این مشخصات می توان نتیجه گرفت که کراس اوور وارداتی سایپا خروجی های فنی مناسبی دارد و می تواند علاوه بر ظاهر، در بحث عملکرد انتخاب منطقی ای باشد. چانگان cs35 کراساوور سابکامپکتی است اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد.
نمایشگرهای به هم پیوسته به همراه دریچههای تهویه افقی که به صورت فیک سراسر داشبورد تا بخش روبروی سرنشین را فراگرفتهاند، از ویژگیهای شاخص طراحی داخلی این خودرو محسوب میشوند. به طور کلی میتوان گفت که نمای داخلی محصول جدید سایپا کاملا چشمنواز است و نسبت به حریفانی مثل ام وی ام ایکس ۲۲ پرو جذابیت و گیرایی بیشتری برای مشتری ایرانی خواهد داشت. در این نما از خطوط تند و تیزی استفاده نشده و گلگیرهای جلو و عقب کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده اند تا خودرو را بیش از پیش عضلانی جلوه دهند.
در مجموع طراحی داخلی بسیار ساده ارزیابی می شود و در بسیاری از قطعات داخلی از پلاستیک خشک استفاده شده است. با یک کراس اوور کامپکت یا کوچک طرف هستیم پس فضای عجیب و غریبی در ردیف دوم نداریم اما نسبت به همکلاس های این خودرو، فضا نسبتا قابل قبول است. چانگان CS35 پلاس در دو تیپ ۲ و ۳ به بازار ایران می آید و در این دو تیپ مشخصات فنی یکسان بوده اما امکانات متفاوت است.
ذکر این نکته لازم است که نفر پنجم، در وسط صندلی عقب، ممکن است احساسی به راحتی دیگران نداشته باشد. در مجموع فضای کابین زیبا و جذاب طراحی شده است و افراد را از خود راضی نگه میدارد. چراغهای روز چانگان CS35 پلاس، در بخش بالایی و زیر کاپوت قرار گرفته و یک نوار نوری، آنها را بهم متصل نموده است. در نمای جانبی شاهد طرح جعبهای بدنه هستیم که خطوط صاف و مستقیم آن، حالتی جدی، محکم و ساده را به نمایش میگذارد. در این نسخه، بهویژه در زمینههای موتور و انتقال قدرت، بهبودهای قابل توجهی صورت گرفته است.
چانگان CS35 پلاس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق نیمه مستقل نیمه پیچشی بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در هر دو محور از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند. هر چند هنوز مشخص نیست که سایپا کدام پیشرانه را برای مونتاژ در ایران انتخاب میکند، اما امیدواریم که چانگان CS35 پلاس را با موتور توربو در ایران ببینیم. فرمان برقی خودرو دقیق و روان عمل میکند و سیستم ترمز نیز با استفاده از دیسکهای چهارچرخ، امنیت بالایی ارائه میدهد.
از ویژگیهای شاخص طراحی داخلی میتوان به نمایشگرهای به هم پیوسته، به همراه دریچههای تهویه افقی که به صورت فیک، سرتاسر داشبورد تا بخش روبهروی سرنشین را فراگرفتهاند، اشاره نمود. چانگان CS35 پلاس که سری جدید چانگان سی اس 35 این کمپانی محسوب میشود، در سال 2018 برای اولین بار در چین رونمایی شد. ظاهر جذاب و فریبنده، فضای داخلی مدرن و راحت، موتور قدرتمند و رانندگی ایمن، از مشخصههای اصلی این خودرو است؛ به همین دلیل، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. در مورد استفاده از پلاستیک خشک در برخی از قطعات داخلی که اشاره شده، ممکن است برخی از افراد این موضوع را به عنوان یک نقطه قابل بهبود در طراحی داخلی خودرو دانسته باشند. این خودرو با اینکه در ردهی کراس اوورهای کوچک قرار دارد، اما با فضای نسبتاً قابل قبول خود، نشان از توجه به راحتی و سهولت در داخل خودرو دارد. با نگاهی به طراحی بدنه چانگان CS35 متوجه ترفند طراحان در تلفیق خطوط نرم و نسبتا سیال با انواع زاویهدار و هندسی خواهید شد.
ابعاد مناسب جلوچنجره، چراغها و سایر قطعات باعث شده که تناسب اندام خودرو در تمامی زوایا حفظ شود. با وجود سایز چرخهای کوچک، فرم عضلانی گلگیرها و سپرهای اسپرت خودرو، ظاهر یک کراساوورهای اسپرت واقعی را به این خودرو میبخشد. یکی از ویژگیهای خوب طراحی ظاهری چانگان، رینگهای بزرگ آن است که جذابیت و چهره اسپرتی به این خودرو میبخشند. در سالهای گذشته با ورود خودروهای جدیدتر و زیباتر در بازار کشور، محبوبیت چانگان کمتر شده ولی همچنان طراحی ظاهری این خودرو، یکی از نقات قوت این کراس اوور است. موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی قدرت کمتری معادل ۱۲۸ اسب بخار و گشتاور ۱۶۱ نیوتن.متر تولید میکند و انتقال نیروی این پیشرانه با جعبه دنده دستی ۵ سرعته یا گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته انجام میشود. زیر کاپوت این کراس اوور چینی یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ (TGDI) داریم که توان تولید نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر را دارد.
البته در سالهای اخیر خودروهای جدیدتر و زیباتری به بازارمان معرفی شدهاند که کار را برای نماینده چانگان دشوار نمودهاند اما با این حال همچنان میشود از طراحی چانگان CS35 به عنوان یکی از نقاط قوت ماشین یاد نمود. چانگان CS35 پلاس به معنای واقعی نشان دهنده پختگی طراحان چینی در خلق یک کراساوور کوچک و اسپرت است. نسل دوم این خودرو در ابتدا شبیه به کراساوورهای فولکس واگن طراحی شده بود اما در فیس لیفت 2021، چانگان CS35 پلاس چهرهای متفاوت را به نمایش گذاشت. جلوپنجره این خودرو اکنون بزرگتر شده است و در ازای آن چراغهای باریکتر و کوچکتر شدهاند. همچنین مطابق الگوی جدید طراحی کراساوورها، چراغهای روشنایی اصلی در گوشههای سپر و به صورت مخفی قرار گرفتهاند. در حالی که نسل اول چانگان CS35 تا سال 1398 توسط سایپا به تولید میرسید، نسل دوم این خودرو در چین رونمایی شد.
از مهمترین ویژگیهای چانگان CS35 پلاس، طراحی چراغهای جلو، با ورودی هوای سه تکه سپر، چراغ سرتاسری عقب، خروجیهای اگزوز در طرفین سپر عقب و اضافه شدن تریم قرمز رنگ به بدنه میباشد. داخل کابین چانگان CS35 پلاس با یک طراحی ساده و حمل و نقل راحت، برای راننده و سرنشینان فضای مطلوبی فراهم کرده است. گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه، که با مدل چانگان UNI-T مشترک است، وظیفه انتقال قدرت در چانگان CS35 پلاس را بهعهده دارد. با وجود حالت اسپرت، این خودرو به رانندگان امکان انطباق با سبک رانندگی مختلف را میدهد.
مثلاً جعبهدنده 4 سرعته اتوماتیک CS35 ساختاری قدیمی دارد و علیرغم نرمی تعویضها، از نظر چالاکی و هماهنگی با موتور، ضعفهایی از خود نشان میدهد. فضای بار ۳۸۴ لیتری صندوق هم برای یک کراساوور (حتی از نوع کامپکت) چندان جالب به نظر نمیرسد. همچنین نبود برخی از گزینههای رفاهی و ایمنی در چانگان CS35 نظیر تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر مرکزی، دوربین دندهعقب و ESP از دیگر مشکلاتی هستند که حالا با افزایش قیمتهای اخیر CS35 بیشتر به چشم میآیند. همچنین پلاستیکهای خشک بکار رفته در داخل کابین چانگان سیاس۳۵ تا حدودی حس و حال اقتصادی بودن را در ذهن تداعی میکنند که البته این مورد آخری با در نظر گرفتن شرایط رقبای چانگان، قابل چشمپوشی است. ۶ لیتر است که از نوع تنفسطبیعی بوده و میتواند ۱۱۳ اسب بخار قدرت با دور موتور ۶۰۰۰ و ۱۶۰ نیوتنمتر گشتاور با دور موتور ۴۰۰۰ را تولید کند.
قیمت ماشین چانگان CS35 در ابتدای عرضه آن در مهر 1398 قیمتی حدود 155 میلیون تومان در نمایندگی و حدود 177 میلیون تومان در بازار آزاد داشت. از زمانی که تولید و واردات قطعات این خودرو در ایران به دلیل تحریم های خودرویی متوقف شد (حدود آبان 1399) قیمت این خودرو رو به افزایش نهاد. قیمت چانگان CS35 در تاریخ آذر 1403 حدود 1 میلیارد و 240 میلیون تومان در بازار آزاد می باشد.
اضافه شدن این قطعه به چانگان CS35 پلاس باعث شده تا چهره این کراس اوور کمی اسپرت تر بنظر برسد. چانگان CS35 پلاس در بازاری رقابتی با خودروهایی مانند امویام X55، جک S4 و بیوایدی Song Pro حضور دارد. با این حال، در مقایسه با برخی رقبا ممکن است امکانات یا خدمات پس از فروش محدودتری داشته باشد که بسته به منطقه باید در نظر گرفته شود.
دکمههای تنظیم سیستم تهویه نیز در روبهروی دسته دنده به دسترس قرار گرفتهاند تا راحتی کاربر را افزایش دهند. با این طراحی مدرن و جذاب، چانگان CS35 پلاس در دستهی کراس اوورهای کوچک به عنوان یک انتخاب شیک و با ارزش درخشیده و از لحاظ ظاهری نیز از سایر خودروها برجسته است. سیستم سوخترسانی GDI، همراه با مصرف سوخت ترکیبی 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر، از کارایی بالایی برخوردار است و با استفاده از سوخت با استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 عمل میکند.
هر دو تیپ دارای ویژگیهای فنی مشابهی هستند و اختلاف آنها صرفاً به برخی آپشنهای نصب شده روی تیپ 3 محدود میشود. برند اتو همراه زیر مجموعه بازرگانی آقازده است که در سال ۱۴۰۲ توسط این مجموعه با هدف فروش لوازم یدکی خودروهای چینی راهاندازی شده است و باکیفیتترین قطعات را با بهترین قیمت در بازار عرضه میکند. مدل دستی خودرو چانگان در مؤسسه C-NCAP چین مورد آزمایش قرار گرفت و موفق به کسب چهار ستاره از پنج ستاره در تستهای تصادف شد. ترمزهای مجهز به ABS, EBD, BAS ،ترمزهای دیسکی در جلو و عقب و سیستمهای ESP، TCS و HBA – ABS – EBD نیز از آپشنهای این خودرو هستند. خودروهای کراساوور کوچک معمولا برای سرنشینان، به خصوص در بخش عقب فضای تنگی دارند، اما چانگان CS35 پلاس جای کافی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد.
بهعنوانمثال، تنظیم برقی صندلیهای جلو حتی در خودروهای ارزانتر از این هم وجود دارد درحالیکه تنظیم صندلیهای جلوی CS35 پلاس بهصورت دستی است. علاوه بر این، پیشرانهٔ توربوشارژ GDI این خودرو هم به بنزین باکیفیت یا مکمل سوخت نیاز دارد و با بنزین بیکیفیت کشورمان به مشکل خواهد خورد. حدود یک دهه پیش، کراساوور چانگان cs35 بهصورت وارداتی راهی بازار کشورمان شد و سپس در سال ۱۳۹۵ سایپا مونتاژ آن را آغاز کرد. این خودرو به لطف طراحی بیرونی متناسب و مشخصات فنی قابلقبول، با استقبال مواجه و به یکی از کراساوورهای چینی محبوب بازار کشورمان تبدیل شد.
چانگان cs35 از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۱.۶ لیتر نیرویی معادل ۱۱۳ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰ دور در دقیقه دریافت میکند. نیروی حاصل از پیشرانه مذکور به واسطه جعبهدنده چهار سرعته اتوماتیک راهی چرخهای جلو میشود. این شاسی بلند۱۲۷۰ کیلوگرمی قادر است ظرف مدت زمان ۱۵ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. همچنین بیشینه سرعت و میانگین مصرف سوخت ترکیبی آن نیز به ترتیب معادل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است.
در نمای جانبی، طرح جعبهای شکل بدنه را میتوان دید که با خطوط صاف و مستقیم کار شده تا حالتی جدی، محکم و البته ساده داشته باشد. قابی مشکی رنگ گلگیرها را پوشانده و زیر آنها رینگهای ۱۷ یا ۱۸ اینچی قابل مشاهده است. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و تعلیق مستقل در عقب نیز به بهبود پایداری و راحتی سرنشینان کمک میکند، بهویژه در جادههای ناهموار یا مسیرهای پرپیچوخم.
ورود بدون کلید و سیستم تهویه اتوماتیک به همراه تنظیم برقی صندلی راننده، برتری های بزرگی برای هایما S7 در مقایسه با چانگان CS35 می باشد. حال مهم ترین و اثرگذار ترین پارامتر، یعنی قیمت را مورد بررسی قرار می دهیم، قیمت هایما اس7 در بازار آزاد در آذر 1403 در مقایسه با قیمت چانگان CS35 حدود 500 میلیون بیشتر است و در بازار های دست دوم هم اوضاع از این هم بدتر است. حال اگر با پول کمتر به دنبال یک ماشین کراس اوور چینی قابل قبول هستید، پیشنهاد ما چانگان CS35 ولی اگر بحث هزینه برای شما مطرح نیست و به دنبال آپشن های بیشتر و موتور قوی تر هستید، قطعا هایما S7 اولیت اول شما خواهد بود. انتقال نیروی این موتور به چرخهای جلو هم توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت میگیرد. مصرف سوخت ترکیبی این کراساوور وارداتی ۷.۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و باک خودرو ۵۳ لیتر ظرفیت دارد.
قیمت این خودرو از شهریور 1402 تا آذر 1403 حدود 250 میلیون افزایش یافته که یکی از دلایل آن تحریم ها و عدم ورود مدل های جدید و صفر به بازار است. اختلاف قیمت چانگان CS35نسبت به مدل پیشرفته تر آن یعنی چانگان CS35 پلاس در بازار آزاد در آذر 1403 حدود 410 میلیون تومان می باشد. چانگان CS35 یکی از کوچکترین اعضای سبد محصولات چانگان بود که با قیمت اقتصادی به فروش میرسید و از همین رو برای استفاده اقشار مختلف مناسب بود. این خودرو در ابتدا توسط سایپا به بازار ایران وارد شد و پس از مشاهده بازخورد مناسب مشتریان، مونتاژ چانگان CS35 در سایت سایپا کاشان صورت گرفت.
دیدگاهتان را بنویسید