نقد و بررسی کامل ام وی ام X22 امکانات، نقاط ضعف و قیمت مجله خودرو ماشین نو
جدا از بخش فنی، نسخه اتوماتیک دارای سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی بوده که این دو آپشن در نسخه دنده ای دیده نمی شود. فاصله بین محورهای امویام X22 پرو بیشتر از رقبا بوده و راحتی سرنشینان را بهویژه در سفرهای طولانی افزایش میدهد. فضای صندوق عقب با ظرفیت ۴۲۰ لیتر، از رقبایی همچون ساندرو و ۲۰۷ نیز جادارتر است و امکان حمل بار بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. داشبورد، با اینکه از جنس پلاستیک خشک ساخته شده، اما با توجه به طرح فیبر کربنی، زیبا و جذاب به نظر میآید. نکته جالب دیگر، زاویهای ملایم آن به سمت راننده است، که علاوهبر دسترسی آسانتر به ادوات کنسول، ارگونومی بهتری را نیز فراهم میکند. خودرو ام وی ام x22 (تیگو 2)، یکی از خودروهای چینی موجود در بازار کشور در 5 مدل مختلف است که در این گزارش به بررسی ارزش خرید خودرو “ام وی ام x22” خواهیم پرداخت.
سپر عقب ام وی ام X22 نسبت به سایر بخشهای خودرو طراحی سادهتری دارد، اما همچنان با افزودن جزئیاتی مانند نوار نقرهای رنگ و وجود محل نصب پلاک در مرکز سپر، هماهنگی خوبی با سایر بخشهای بدنه دارد. همچنین خروجیهای اگزوز که بهصورت پنهان طراحی شدهاند، به تمیزتر دیده شدن نمای عقب کمک میکنند و حس اسپرت خودرو را کمرنگ نمیکنند. چرم استفاده شده در بالا و پایین فرمان و پوشش داخل در، استراحتگاه بازو که از یک پلاستیک نرم ساخته شده است و با پوشش بدنه همخوانی دارد جذابیت بیشتری را برای خودرو رقم زده است. چرا که سلایق مختلف است و بعضی از افراد ریز بین و متریال برایشان اولویت دارد و بعضی از افراد تنها زیبایی و جذابیت فارغ از نوع چیدمان و متریال برایشان اهمیت دارد. MVM X22 ز لحاظ ایمنی، با بهره گیری از نسل دوم تکنولوژی چری، به خوبی با شاخص های جهانی این کلاس منطبق است.
در بخش کنسول، در قسمت بالای داشبورد از پلاستیک خشک اما با طرح چرم دوزی شده و از پلاستیک های بافت دار استفاده شده است. در بخش میانی کنسول از پلاستیک پیانویی استفاده شده است که در مرکز آن سیستم مالتی مدیا ۹ اینچی و کلید های مربوط به سیستم تهویه مطبوع قرار دارد. از نکات مثبتی که در طراحی کابین ام وی ام X22 پرو MT می توان اشاره کرد این است که به جهت سهولت دسترسی به سیستم مالتی مدیا توسط راننده، سیستم مالتی مدیا به صورت زاویه دار به سمت راننده قرار گرفته است. جذابیت نسبی شمایل بیرونی ایکس ۲۲ در مقایسه با رقبای همرده سبب شده تا اقشار مختلف جامعه، از زوجهای جوان گرفته تا خانوادههای پرجمعیتتر، همگی نسبت به این سبک طراحی رضایت خاطر نسبی خود را ابراز کرده و از تصاحب این محصول چینی کاملا خرسند باشند.
دو کیسه هوا، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، حسگر پارک عقب، کنترل کشش و پایداری، ترمز کمکی. یک نکته مهم دیگر در خصوص ظاهر X22، فاصله نسبتاً بالای آن از سطح زمین است که البته ممکن است منجر به فرمانپذیری ضعیفتر اتومبیل شود، اما از نظر بصری، آن را به یک کراساوور واقعی مشابهت میدهد. این تفاوت با برخی از رقبا، مانند برلیانس C3، که فقط به روفرکها و فلاپهای پیرامونی اکتفا میکنند، بهطور واضح مشخص است.
اگر هم فروشنده خودرو هستید و در فروش خودرو کمک می خواهید و نمی دانید که خودروی خودتان را به چه قیمتی آگهی کنید باز می توانید در بخش مشاوره فروش خودرو با همکاران ما گفتگو و مشاوره کنید تا بهترین خرید و فروش در بازار خودرو را داشته باشید. از نام تیگو 3X پیداست که قیمتش قطعا کمتر از X33S است، ولی برای آنکه خیالمان راحت شود باید به بازار چین برویم؛ در آنجا X22 حدود 59 هزار یوآن قیمت پایهای دارد؛ یعنی 10 هزار یوآن ارزانتر از X33S و تقریبا معادل قیمت آریزو5 در چین. بنابراین میتوان حدس زد که در بازار ایران قیمت پایهای X22 از حدود 70 میلیون تومان آغاز شود.
صفحه آمپر تغییر کرده و به حالت متعارف آنالوگ درآمده است که البته خیلی هیجانانگیز نیست و انتظار ما را که حضور نمایشگر تمام دیجیتال در این بخش بود، برآورده نمیکند. حجم صندوق عقب ایکس ۲۲ پرو نیز معادل ۴۲۰ لیتر است که تقریبا در حد متوسط به بالا قرار دارد. به لطف آینههای جانبی و شیشه جلو بزرگ، کاپوت نسبتاً ورم کرده و البته قابلیت تنظیم صندلی راننده در شش جهت، دید مناسبی به اطراف و حدود ابعاد خودرو و وجود دارد و حس تسلط خوبی به راننده دست میدهد. همچنین با وجود فرمان بسیار نرم و دوربین دید عقب هیچ مشکلی برای خروج از پارک و عبور از کوچههای تنگ حس نمیگردد. همین ابتدای کار باید عرض کنم که قلب X22 پرصداست و فریاد آن (بسته به دور پیشرانه و نحوه رانندگی) در همه حال (گاه کمتر و گاه بیشتر) به گوش میرسد. بررسی نظرات کاربران و خریداران ام وی ام X22 نشان میدهد که بسیاری از کاربران از طراحی جذاب و امکانات رفاهی این خودرو رضایت دارند.
همچنین، تجربه رانندگی و نظرات فردی درباره عملکرد و هندلینگ خودرو به اشتراک گذاشته میشود. در این بخش، مزایا و معایب این خودرو از دیدگاه رانندگان و تجربههای شخصی آنها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکته مهم دیگر در خصوص ظاهر X22 مربوط به فاصله نسبتاً زیاد ماشین از سطح زمین است که X22 را به یک کراساوور واقعی شبیه نموده است. بله، باوجود اینکه این خودرو برای مسیرهای شهری مناسبتر است اما همچنان امکانات مناسبی را نیز برای مسافتها طولانی ارائه میدهد.
در این صفحه، قیمت روز ایکس ۲۲ پرو دنده دستی را هم بهصورت نرخ رسمی کارخانه و هم قیمت بازار آزاد ارائه میدهیم. پس از بررسی بخشهای مختلف این کراساوور چینی اکنون زمان رانندگی با آن فرارسیده است، پس از نشستن بر روی صندلیهای راحت X22، بهصورت دستی اقدام به تنظیم آن نمودیم، استارت زده و دنده را در حالت D قرار میدهیم. برای دستیابی به تجربهای هیجانانگیزتر حالت اسپرت را فعال کرده و بهآرامی شروع به حرکت میکنیم.
وقتی از پهلو به X22 مینگرید اندازه بزرگ و متناسب رینگ و لاستیک (برخلاف اکثر خودروهای چینی که از چرخهای کوچک رنج میبرند) و حجم پردازی محافظهکارانه بهسرعت توجهتان را جلب میکند. در نمای جلو پیش از هر چیز دو چراغ بزرگ با گرافیک جدید و تاحدودی خشن خودنمایی میکنند. جلوپنجره حالت شش ضلعی داشته و شبکه داخلی آن از چندین شش ضلعی کوچک تشکیل شده است. زیر این مجموعه سپر سرتاسری و تنومند همرنگ بدنه قرار گرفته که در بخش مرکزی یک قسمت پلاستیکی برای نصب پلاک دارد. پلاستیک موجود در این ناحیه تا دو گوشه پایینی و از آنجا در سرتاسر لبه پایینی بدنه ادامه مییابد و نمایی کراس گونه و کمی اسپرت به خودرو میبخشد. زیر محل پلاک یک ورودی هوای بزرگ افقی تعبیه شده که وظیفه خنککاری رادیاتور و مجموعه پیشرانه را بر عهده دارد.
زمان رانندگی در ترافیکهای سنگین شهری، کامپیوتر خودرو عدد ۱۰.۵ لیتر برای مصرف لحظهای سوخت نشان میداد که برای یک کراس اوور کوچک کمی زیاد به نظر میرسید! ترمزهای دیسکی این خودرو در طول رانندگی عملکرد رضایت بخشی داشته و باعث میشدند که زمان رانندگی در سرعتهای بالا، نگرانی برای کاهش سرعت نداشته باشیم. سیستم تعلیق X22 در کنار فرمان الکتریکی کارآمد آن هندلینگ رضایت بخشی را فراهم کرده بود که حتی در مانورهای شدید تا حد زیادی مانع ناپایداری کابین خودرو میگردید.
این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. سیستم جلوبندی و عقب بندی خودرو بسیار مهم میباشد چرا که در سفرهای طولانی اهمیت خود رانشان میدهند. متاسفانه فنربندی این خودرو در قسمت عقب بسیار خشک عمل کرده و بسیار مورد انتقاد خریداران قرار گرفته است. کابین ام وی ام X22 نسبت به جثه و ابعادی که دارد بسیار کوچک میباشد و مناسب 5 نفر نمی باشد و این یکی از بزرگترین ضعفهای این خودروی چینی است که با ابعاد 4200 طول عرض ارتفاع ظرفیت کافی و مناسب برای سرنشینان نداشته باشد. یکی از ویژگیهای برجسته ام وی ام X22، تنوع در رنگبندی و امکان شخصیسازی آن است. این خودرو در رنگهای متنوعی مانند سفید، مشکی، نقرهای، آبی و قرمز عرضه میشود که هرکدام میتوانند جذابیت متفاوتی برای گروههای مختلف خریداران ایجاد کنند.
مردم تا کی میخوان 206 و 207 سوار بشن؟ فقط به خاطر اینکه لوازمشون تو بازار پیدا میشه فکر میکنیم بهترن. ما بازی خوردیم که همیشه تولیدات ایران خودرو و سایپا رو بخریم و به گزینههای بهتر فکر نکنیم. در قسمت پایین بخش میانی کنسول می توان به پورت usb و خروجی ۱۲ ولت اشاره کرد. در بخش پایین دنده دکمه های مربوط به تنظیمات مالتی مدیا ( خاموش و روشن کردن و تنظیم صدای سیستم صوتی ) و دکمه کنترل خودرو در سرازیری را می توانیم مشاهده کنیم. در این خودرو، فرمان از نوع کمکی برقی است و غربیلک فرمان به صورت دی کات است که حس اسپرتی را به راننده منتقل می کند. از طرف دیگر، هرچند دید پشت سر این خودرو به خوبی منعکس نمیشود، اما وجود دوربین دنده عقب این نقص را به خوبی جبران میکند.
امویام X22 از آپشنهایی نظیر ترمزهای چهار چرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD و کیسه هوا برای سرنشینان جلو برخوردار است. ضمن اینکه X22 از نظر فرمان پذیری هم خودرو چندان ایدهآلی نیست و پایداری خوبی ندارد. همچنین صدای پیشرانه در دورهای بالا زیادی به داخل کابین نفوذ میکند اما در دورهای پایین این قضیه قابل چشم پوشی است.
یکی دیگر از جنبههای مهم طراحی بدنه ام وی ام X22، توجه به اصول آیرودینامیک است. خطوط تیز و برجسته روی بدنه، علاوه بر افزایش جذابیت بصری، به بهبود جریان هوا و کاهش مقاومت در برابر باد کمک میکنند. این ویژگی آیرودینامیکی بهویژه در سرعتهای بالا، عملکرد خودرو را بهینه میکند و به کاهش مصرف سوخت کمک میکند.
در نهایت، تصمیم نهایی بر خرید این خودرو باید با توجه به نیازها و ترجیحات شخصی هر خریدار اتخاذ شود. طراحی داخلی امویام X22، با توجه به سلیقهها و نیازهای جوانان و افراد متوسط، ارتقاء یافته است. با وجود برخی نقدها درباره کیفیت متریال و ارگونومی صندلیها، این خودرو با وجود محدودیتهایش، محیطی رضایتبخش و جذاب ارائه میدهد.
این خودرو نسخه فیسلیفتشده X22 است که از سال ۲۰۲۱ با ظاهری بهروز و امکانات بهتر وارد بازار ایران شد. برای جزئیات بیشتر و شرایط خرید، به صفحه شرایط فروش مدیران خودرو مراجعه کنید. زیر کاپوت یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتنمتر گشتاور وظیفه تامین نیروی محرکه ماشین را بر عهده دارد و یک جعبهدنده ۴ سرعته اتوماتیک (و یا ۵ سرعته دستی) این نیرو را به چرخهای جلویی میرساند.
در نمای کناری X22 پرو دنده ای می توانیم رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی را مشاهده کنیم که رینگ ها طراحی اسپرت دارند و استفاده از ترکیب رنگ های مشکی و نقره ای بر زیبایی آن افزوده است. یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز در این کراس اوور جمع و جور به خدمت گرفته شده که در فرایند شتابگیری به میزان هفت دهم ثانیه سریعتر از نسخه اتوماتیک عمل میکند. حداکثر سرعت نسخه دندهای ایکس ۲۲ برابر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی به رقم 5.9 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر میرسد. درون کابین اولین چیزی که جلب توجه میکند، حفظ طراحی دو رنگ نارنجی و سیاه است.
این در حالی است که گیربکس اتوماتیک و پیشرانه ضعیف این خودرو دست به دست هم میدهند تا شتاب آن را کاهش دهند. البته این گیربکس در رانندگی عادی مشکل ساز نیست اما حساسیت زیاد آن به پدال گاز ممکن است تا مدتی برای رانندگان غیر عادی باشد. یکی از نکات مهم در مورد ام وی ام X22، عملکرد آن در جادههای کوهستانی و سربالاییها است. با توجه به قدرت نسبتاً محدود پیشرانه و وزن خودرو، ممکن است در مسیرهای سربالایی خودرو کمی کند عمل کند. این موضوع بهویژه در سرعتهای بالا و زمانی که خودرو با ظرفیت کامل سرنشینان و بار در حال حرکت است، بیشتر نمایان میشود.
این چراغها که به فناوری LED Daylight مجهز شدهاند، در طول روز نیز به وضوح قابل مشاهدهاند و جذابیت بیشتری به خودرو میبخشند. استفاده از چراغهای LED نه تنها از لحاظ زیبایی، بلکه از نظر ایمنی و بهبود دید راننده در شرایط مختلف نوری، تأثیرگذار است. باربندها با اینکه به خودرو جذابیت ظاهری بخشیده اند ولی حس کراس اور بودن این خوردو را به خوبی القا نمیکنند. در بخش کابین با اینکه از پلاستیک خشک استفاده شده است اما سعی شده است با استفاده از المان ها و طرح های مختلف ، حس اقتصادی بودن به سرنشینان القا نشود.
با این اتفاق مدیران خودرو نیز هاچبک محبوب خود را به یک کراساوور کوچک تبدیل کرد. خودرویی که به سرعت در بازار ایران جای خود را پیدا کرد و به یکی از پرفروشترین محصولات مدیران خودرو تبدیل شد. امویام X22 پرو با وجود پیشرانه کوچکی که دارد، شتابگیری قابل قبولی ارائه میدهد.
در نمای جلویی X22 چراغهای بزرگ و زاویهداری وجود دارند که میتوانند نظر هر بینندهای را به خود جذب کند. این چراغهای زیبا در ترکیب با جلوپنجره اسپرت و سپر حجیم X22 باعث خلق نمایی کاملا تهاجمی و جوانپسند شده است. در نمای جانبی تمامی مشخصههای لازم برای یک خودروی کراساوور به چشم میخورد که ازجمله آنها میتوان به فلاپهای تیرهرنگ روی رکاب و گلگیرها، باربند سقفی کوچک و گلگیرهای حجیم اشاره کرد که جلوه خاصی را به این بخش از خودرو بخشیده است. درمجموع باید گفت طراحی کلی ام وی ام X22 نسبت به سایر کراساوورهای چینی موجود در بازار تا حدودی جذاب و مدرن بوده و در این بخش باید به این کراساوور کوچک نمره قبولی داد. مطابق شنیدهها و حدس و گمانها، قیمت تقریبی ام وی ام X22 پرو در بازار حدود 550 میلیون تومان خواهد بود.
نام اصلی خودرو mvm x22، تیگو 2 می باشد که در کشور ما به نام ام وی ام x22 شناخته شده است. طبق ادعای شرکت چری، X22 تاکنون موفق به پشت سر گذاشتن ۲۰۰ تست مختلف شده که نتیجه آن دریافت ۱۰۰ گواهینامه مختلف در بخش ایمنی و کیفیت بوده است! اما در کمال تعجب شاهد این هستیم که هیچ اطلاعاتی مبنی نتایج تستهای ایمنی انجامشده بر روی این خودرو حتی در سایتهای مرجعی همچون سایت شرکت سازنده (چری) یا بنیاد ایمنی خودروهایی چینی (C-NCAP) به چشم نمیخورد که کمی نگرانکننده به نظر میرسد! یکی دیگر از ضعفهای ایمنی X22، نبود سامانه کنترل پایداری (ESP) است که برای خودرویی در این رنج قیمت کمی عجیب به نظر میرسد و این کمبود در زمان رانندگی در جادههای لغزنده بهخوبی نمود پیدا خواهد کرد.
از نظر طراحی و تجربه رانندگی نیز چری تیگو 3X قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و به عنوان الگویی برای سایر هم رده هایش به شمار می رود. چراغ های بالا که به صورت نواری قرار گرفته اند چراغ های روشنایی اصلی نیستند بلکه چراغ های روشنایی روز (day light) هستند که از نوع led هستند. چراغ های روشنایی اصلی در زیر چراغ های روشنایی روز و در سپر قرار گرفته اند که نوع چراغ ها بر خلاف نسخه اتومات X22 pro، از نوع هالوژنی است. این سبک از طراحی و نحوه قرار گیری چراغ ها، به تقلید از سبک طراحی خودروهای هیوندا انجام گرفته و جدا از اینکه چهره اسپرت تری را به خودرو می دهد، سطح و عمق نور دهی بیشتری نیز دارد.
همچنین جزئیات مشکی و کرومی بر روی بدنه، به زیبایی بصری خودرو افزودهاند و نمایی مدرن و جذاب به آن بخشیدهاند. یکی از ویژگیهای مثبت این خودرو، نمایشگر مرکزی آن است که امکان اتصال تلفن همراه و نمایش محتواهای مختلف از قبیل نقشه و موسیقی را فراهم میآورد. هرچند کیفیت متریال داخلی، بهویژه پلاستیک استفاده شده در داشبورد و تودریها، چندان بالا نیست و ممکن است پس از مدتی استفاده، نشانههای فرسودگی در آن ظاهر شود. با اینکه در طراحی بیرونی این خودرو شباهتهایی با جک S3 دیده میشد اما طراحی داخل کابین این دو خودرو کاملاً با یکدیگر متفاوت است و طراحی داخل کابین کی ام سی SR3 به مراتب سبک طراحی بهتر و بروزتری است. ام وی ام X22 پرو با دست پُرتری از قبل به میدان آمده و امکانات متعددی را ارائه میدهد.
در مقاله پیش رو قصد داریم تا ام وی ام ایکس ۲۲ را از نظر سبک طراحی داخلی و خارجی، امکانات و آپشنها، ایمنی و ارزش خرید مورد نقد و بررسی قرار دهیم. یکی از نقاط قوت ام وی ام X22 سیستم تعلیق آن بهحساب میآید که از عملکرد نسبتاً خوبی برخورداراست. شرکت چری برای بخش تعلیق این کراساوور کوچک، از سیستم مستقل مک فرسون با فنر پیچشی در جلو و سیستم چندگانه کششی در عقب استفاده کرده است که باعث شده X22 نسبت به سایر همردههای خود از پایداری و فرمان پذیری بهتری برخوردار باشد. ام وی ام X22 یک کراساوور کوچک شهری است که براساس ردهبندی جهانی در سگمنت J قرار میگیرد و در واقع این خودرو کوچکترین شاسیبلند کمپانی چری محسوب میگردد که به بازار ایران واردشده است. جالب است بدانید، پلتفرمهایی که توسط شرکت چری مورداستفاده قرار میگیرند، از تنوع کمی برخوردار بوده و اغلب محصولاتی که از این کمپانی در ایران حضور دارد، تنها بر اساس سه پلتفرم شکلگرفتهاند!
طراحی داخلی ام وی ام X22 پرو بهبودهایی در ارگونومی و هارمونی داشته است، هرچند فضای کلی زیباتر نشده است. صفحه آمپر تیگو 3X نیز طراحی بسیار زیبایی دارد و یک نمایشگر TFT هم در مرکز آن نصب شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو نیز از طریق یک صفحهنمایش 8 اینچی LCD که در مرکز داشبورد نصب شده است ارائه میگردد. بزرگترشدن چراغها، طراحی مجدد قسمت انتهایی ام وی ام X22 که منجر به قوس بیشتر سقف شده است، زههای پلاستیکی مشکی رنگ در اطراف گلگیرها و نهایتا رینگها و سپرهای جدید همگی دست به دست هم دادهاند تا از ام وی ام X22، شاسیبلند شبهاسپرتی بسازند. یکی از نکات جالب دیگر، طراحی نشانگرهای پشت آمپر است که با حرکت عقربههای سرعتسنج و دور شمار در جهت مخالف، نشانگرهای مدرنیته و دلپذیری به کابین اضافه میکنند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.
حداکثر سرعتی که ام وی ام X22 میتواند به آن دست یابد، 160 کیلومتر در ساعت است. این مشخصات نشاندهنده آن است که ام وی ام X22 بیشتر برای مصارف شهری و رانندگیهای معمولی طراحی شده است و عملکرد اسپرت یا شتابگیری بالایی ندارد. یک خط طراحی دیگر در قسمت پایین درب ها قرار دارد که از درب سرنشینان جلو شروع شده و در انتهای درب سرنشینان عقب پایان می یابد.
نکته جالب عمق زیاد فضای بار بوده که به لطف استفاده از زاپاس کوچک حاصل شده است. امویام X22 پرو در بخش ایمنی امکانات متعددی دارد تا از سرنشینان به خوبی محافظت کند. این خودرو، مانند تمام مدلها دارای دو کیسه هوا در قسمت جلو است که نقش مهمی در کاهش آسیبهای احتمالی هنگام تصادف دارند. سیستم مالتیمدیای امویام X22 پرو قابلیت پخش ویدئو و در صورت نصب سختافزار مربوطه، قابلیت پخش شبکههای دیجیتال تلویزیونی را نیز دارد. فرمان دیکات خودرو بهصورت برقی بوده و مجهز به دکمههای کنترلی برای تنظیمات سیستم مالتیمدیا و کروز کنترل نیز مجهز است. در طراحی داخلی امویام X22 پرو، با وجود استفاده از پلاستیک خشک، تلاش شده است حس اقتصادیبودن به سرنشینان القا نشود.
پیشرانه ام وی ام X22 با توجه به رعایت استانداردهای آلایندگی یورو 5، یکی از نقاط قوت این خودرو در زمینه محیطزیستی است. این استاندارد نشان میدهد که موتور خودرو با تولید میزان کمتری از آلایندهها مانند دیاکسید کربن (CO2) و نیتروژن اکسید (NOx) در مقایسه با موتورهای قدیمیتر، به حفظ کیفیت هوا کمک میکند. جلوپنجره ششضلعی بزرگ خودرو با خطوط زاویهدار و زوایای شکسته، یکی از اصلیترین ویژگیهای طراحی بدنه ام وی ام X22 است. این جلوپنجره با داشتن خطوط کرومی افقی و عمودی، جذابیت بصری بالایی ایجاد میکند و بهطور هوشمندانهای ظاهر خودرو را پهنتر و قویتر نشان میدهد. در عین حال، ترکیب این طراحی با چراغهای جلو و خطوط تیز روی کاپوت، به خودرو ظاهری تهاجمی و پویا داده است.
همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. اگر بخواهیم کابین X22 را در یک جمله توصیف کنیم باید گفت کیفیت بالاتر، فراخی و خفه نبودن فضا و ارگونومی و راحتی قابلقبول در کنار هم مجموعهای را تشکیل دادهاند که کمک میکند تا حین سفرهای کوتاه و بلند کمتر دچار کسالت و خستگی شوید. با وجود ارتفاع بالایش و شیشههای نسبتاً بزرگش باعث دید بهتر راننده نسبت به اطرافش و حس تسلط را خواهد داد.
نحوه رفتار و عملکرد این مجموعه به گونهای است که برای یافتن قِلق آن نیاز به کمی زمان خواهید داشت. همچنین به لطف ارتفاع خوب کف خودرو از زمین اصلاً نگران برخورد با سطح آسفالت یا سرعتگیرها و دستاندازها نخواهید بود. داشتههای ایمنی خودرو شامل سامانههای ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، دو عدد کیسه هوا (سرنشینان جلو)، کمربند ایمنی سه نقطهای برای تمامی سرنشینان، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت و کروز کنترل میباشد.
از نظر فضای داخلی، امویام X22 از شرایط متوسطی برخوردار است که برای کاربری روزمره و هاچبک جوانپسند مناسب است. اما با توجه به عمق مناسب محفظه صندوق، این خودرو برای جابجایی وسایل نیز کارآمد خواهد بود. در این مقاله ابتدا به معرفی کلیت خودرو پرداخته خواهد شد، از جمله تاریخچه ساخت و تولید، سازنده، و ویژگیهای اصلی ظاهری و طراحی آن.
چراغهای دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغهای اصلی را گرفته و در پی آن چراغهای اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است. رانندگی با X22 در بزرگراهها و مسیرهای باز معقول و شاید بتوان گفت لذتبخش است؛ البته نه در حدی که با بزرگان قابل مقایسه باشد! سامانه تهویه را روشن کنید، موزیک موردعلاقهتان را پخش کنید و راهی مقصد شوید. متریال داخلی بهبودیافته، طراحی ساده و ارگونومیک داشبورد و غربیلک فرمان خوشدست، دست به دست هم داده و تجربه سواری خوبی را برایتان رقم میزنند. هر چهار سرنشین به لطف سامانه تعلیق کارآمد در آرامش نسبی هستند و هیچگونه تکان شدیدی را حس نمیکنند. پس از تحلیل قسمتهای مختلف بالاخره وقت آزمون رانندگی و مهک زدن تواناییهای حرکتی این چینی پرمدعا(!) فرا رسید.
از جمله تفاوت های ایکس 22 پرو دنده ای با اتوماتیک می توان به موتور و گیربکس متفاوت آن اشاره کرد. نسخه اتوماتیک دارای موتور 1 لیتری سه سیلندر توربو و گیربکس اتوماتیک CVT است. اما نسخه دنده ای موتور 1.5 لیتری 116 اسب بخاری با 143 نیوتن متر گشتاور دارد. امویام X22 پرو دندهای به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده، که از چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است. این موتور از نسل سوم موتورها در برند چری استفاده میکند و قادر است قدرتی معادل ۱۱۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۳ نیوتنمتر تولید کند.
با وجود اینکه با یک خودروی دنده ای رانندگی می کردیم، اما ضریب دنده ها به نحوی طراحی شده بودند که به کمترین میزان تعویض دنده نیاز باشد. امویام X22 یک کراساور شهری است که بهواسطه پلتفرم یکسانی که با امویام ۳۱۵ دارد، برخی آن را در رده هاچبکهای کراس قرار میدهند. با در نظر گرفتن فضای محدود کابین و حجم ۴۲۰ لیتری صندوقعقب، باید گفت این خودرو میتواند برای استفاده روزمره خانوادهای کمجمعیت که به دنبال خرید یک شاسیبلند کوچک هستند، گزینه مناسبی باشد. بهطور کل باید گفت که ام وی ام X22 از قیمت و شرایط نسبتا مناسبی در بازار ایران برخوردار است. رنو ساندرو استپوی، برلیانس C3 و جک S3 را میتوان از جمله رقبای امویام X22 در بازار دانست.
امویام X22 پرو دندهای با استفاده از قطعات فلزی مات در طراحی خود، حس اسپرت و مدرن را به بیننده القا میکند. نوار فلزی کار شده زیر سپر نیز، علاوهبر اینکه زیبایی ظاهری را افزایش میدهد، به بهبود جریان هوا و خنککنندگی موتور و همچنین سیستم ترمز چرخهای جلو نیز کمک میکند. اما امروز بعد از گذشت حدودا 5 سال از عرضه این خودرو در بازار کشور، شاهد رشد چشمگیری قیمت آن هستیم که واقعا به میزان زیادی تغییر کرده است که در ادامه این گزارش به بررسی قیمت مدل های مختلف این خودرو پرداخته ایم. با این وجود در ادامه این گزارش از نمناک به بررسی خودرو کراس اور ام وی ام x22 خواهیم پرداخت. به نظر من برگ برنده اصلی امویام X22 که باعث محبوبیتش در بازار شده در همین ظاهر زیبا و شیک رو میشود.
خیلی از خودروسازان معروف ۳ سیلندر توربو تولید می کنند.اگه خراب شد بیمه هم که هست. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
داشبورد از جنس پلاستیک نسبتا خشک ساخته شده، اما خوشبختانه جنس آن خشک خشک نیست و به نسبت به کراس اوور اقتصادی کیفیت قابل قبولی دارد. مصرف سوخت امویام X22 پرو دندهای در حالت ترکیبی حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده و باک سوخت آن نیز ظرفیت ۵۱ لیتر دارد. این مصرف نسبتا اقتصادی، با توجه به موتور تنفس طبیعی خودرو، راندمان مناسبی را برای رانندگی روزمره و همچنین مسافتهای طولانی به ایجاد میکند.
دیدگاهتان را بنویسید