بررسی خودرو ایکس 22 پرو

ام وی ام X22 پرو ماشین ام وی ام X22 پرو : مشخصات ام وی ام X22 پرو

X۲۲ پرو دستی در دسته محصولات این شرکت، که هفته گذشته به قیمت زیر یک میلیارد تومان خرید و فروش می‌شد، امروز با رشد ۱۵ میلیون تومان در کانال یک میلیارد و پنج میلیون تومان جا خوش کرده است. کیفیت متریال استفاده شده در کابین X77 در حد مناسب است و از محصولی در این کلاس انتظار بیشتر از این هم نمی‌رود. همچنین به دلیل فاصله محوری قابل قبول، می‌توانیم فضای جادار برای سرنشینان ردیف جلو و داخل کابین این محصول مدیران خودرو بیابیم.

نکته جالب عمق زیاد فضای بار بوده که به لطف استفاده از زاپاس کوچک حاصل شده است. در ادامه تست و بررسی ام وی ام ایکس 22 پرو MT دستی به طراحی کابین آن می پردازیم. دیزاین کلی کابین مشابه با نسخه اتوماتیک اجرا شده و تنها چند آپشن را نسبت به نسخه اتوماتیک کمتر دارد.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو تیپ IE اتوماتیک در مقطع کنونی با قیمت 870 میلیون تومان از درب کارخانه به مشتریان ارائه می‌شود. در این محدوده قیمتی، یکی از معدود رقبای صفرکیلومتر این خودرو را باید جک S3 کرمان موتور دانست که با کمی اختلاف رسماً 910 میلیون تومان قیمت خورده است. این کراس اوور مدیران خودرو برای کسانی که به دنبال یک کراس اوور در این محدوده قیمتی با امکانات قابل قبول، چهره جدیدتر و مصرف بهینه سوخت هستند می‌تواند گزینه‌ای راضی‌کننده باشد. شرکت مدیران خودرو اواسط دهه 90 کراس اوور جمع و جور جدیدی با نام ام وی ام ایکس ۲۲ را به بازار معرفی کرد که در بازارهای دیگر به‌عنوان تیگو ۲ یا تیگو ۳x شناخته می‌شد. این خودروساز بخش خصوصی سپس در سال ۱۴۰۰ اقدام به عرضه نسخه جدید همین کراس اوور با نام ایکس ۲۲ پرو (۳x پلاس) کرد؛ ابتدا در تیپ اکسلنت و از سال گذشته در تیپ IE اتوماتیک. در ادامه به بررسی ایکس 22 پرو IE در زمینه مشخصات فنی، طراحی، امکانات و تجهیزات و قیمت می‌پردازیم.

البته ذات گیربکس‌های CVT تناسب چندانی با شتاب گیری مهیج ندارد و کلا نباید توقع عملکردی مشابه با گیربکسهای اتوماتیک معمولی، دوکلاچه یا دستی از آن داشت. هندلینگ و کیفیت سواری تا حدی ضربات وارده از سطح جاده به کابین را کمتر نموده است، ولی باز هم احساس خشکی سیستم تعلیق و فنربندی تا حدودی سرنشینان عقب را آزار خواهد داد. به دلیل برخورداری از سیستم‌های کنترل پایداری الکترونیکی خودرو و کنترل کشش، تعادل خودرو در عبور از پیچ‌ها بهتر شده است.

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. پنل کیلومترشمار خودرو به‌صورت کلاسیک و با دو صفحه مدرج طراحی شده که یکی سرعت و دیگری دور موتور را نشان می‌دهد. بین این دو صفحه، یک کامپیوتر سفری کوچک تعبیه شده که اطلاعات مربوط به مسافت طی‌شده، میزان مصرف سوخت و حتی دمای آب را نمایش می‌دهد. صندلی‌ها سایز متوسطی دارند که برای 4 نفر کافی است، اما طراحی خودرو به شکلی بوده که در مواقع ضروری امکان اضافه‌شدن یک نفر به ظرفیت خودرو وجود داشته باشد.

برند ام وی ام که پیشتر تمرکز اصلی خود را روی عرضه خودروهای اقتصادی گذاشته بود، مدتیست که به سمت عرضه خودروهای لوکستر، تکنولوژی محور و جوانپسند گام برداشته و سعی کرده افراد دنبال کننده فشن و تکنولوژی را به خود جذب کند. این خودرو با وجود اینکه در سگمنت کراس اوورهای اقتصادی قرار می گیرد، اما سعی کرده با طراحی جذاب خود و امکانات بیشتر خود به نسبت برخی از کراس اوورهای B سگمنت اقتصادی، مشتریان و افراد جوان را هرچه بیشتر به خود جذب کند. همچنین از دکمه های روی فرمان می توان تنظیمات مربوط به مالتی مدیا و کروز کنترل را انجام داد. صفحه کیلومتر X22 پرو دنده ای از نوع آنالوگ است و ما بین عقربه های مربوط به کیلومتر شمار و دور موتور ، کامپیوتر کوچک سفری قرار گرفته است که اطلاعاتی نظیر میزان دمای آب، میزان بنزین و راهنمای تعویض دنده را به ما می دهد. رویه صندلی ها از جنس چرم مصنوعی است که از تریم های مشکی و نسکافه ای در آنها استفاده شده است و چرم ها کیفیت مناسبی دارند. شایان ذکر است که صندلی های جلو به صورت دستی تنظیم می شود و قابلیت پر کردن گودی کمر برای راننده وجود دارد.

این افزایش قیمت‌ها از ۱۰ میلیون تا ۸۲ میلیون تومان در بین محصولات به چشم می‌خورد. مواردی مثل نمایشگرهای یکپارچه کیلومترشمار و مالتی‌مدیا، سقف پانورامیک، گرم‌کن صندلی‌های جلو، حسگرهای پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه در لیست تجهیزات رفاهی این خودرو حضور خواهند داشت. علاوه بر این، قیمت و شرایط فروش در هر طرح هم به صورت کامل از طریق بخشنامه ها اطلاع رسانی می شود.

آذر ماه سال گذشته مدیران خودرو MVM X22 PRO را به شکل رسمی معرفی و قیمت نهایی آن را برای نخستین بار اعلام کرد. بر این اساس قیمت نسخه اتوماتیک و اکسلنت ام وی ام X22 پرو برابر با 580 میلیون تومان اعلام شده است که افزایشی در حدود 70 میلیون تومان را نسبت به نسخل قبلی (قبل از فیس لیفت) این خودرو نشان می‌دهد. اهرم تعویض دنده هم نرم و بدون لقی کار می‌کند و پاسخ مناسب برای رانندگانی است که همچنان رانندگی با گیربکس دستی را دوست دارند.

این بخشنامه ها در سایت شرکت به نشانی mvmco.ir قرار می گیرند تا مشتریان اطلاعات کاملی درباره خودرو داشته باشند. چراغ‌های دیلایت باریک نواری به حالت ابرویی در جلوی درموتور جای چراغ‌های اصلی خودرو را گرفته‌اند و چراغ‌های اصلی در ارتفاع پایین‌تری در کناره‌های سپر جلو منتقل شده اند. در حالی که نسخه اصلی ام وی ام X22 نیم نگاهی به ام وی ام X33S طراحی شده بود، طراحان چری تصمیم گرفتند تا برای ظاهر ام وی ام X22 پرو از هیوندای کونا الهام بگیرند. همچنین در نمای جلو x22 پرو دنده ای دیفیوزر جلو را مشاهده می کنیم که به رنگ نقره ای و در زیر قسمت پلاک قرار گرفته است.

وسط داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی کوچک 9 اینچی در پنلی با تریم مشکی پیانویی جا گرفته و موقعیت آن متمایل به راننده است تا رانندگانی که امکان دارد کار با سیستم مولتی‌مدیا حین رانندگی حواسشان را پرت کند، دیگر از این بابت نگرانی نداشته باشند. کامپیوتر سفری هم بین دو دایره مدرج قرار گرفته و اطلاعات مربوط به طی مسافت و میزان مصرف سوخت را نشان می‌دهد. بله، باوجود اینکه این خودرو برای مسیرهای شهری مناسب‌تر است اما همچنان امکانات مناسبی را نیز برای مسافت‌ها طولانی ارائه می‌دهد. در طراحی داخلی ام‌وی‌ام X22 پرو، با وجود استفاده از پلاستیک خشک، تلاش شده است حس اقتصادی‌بودن به سرنشینان القا نشود. این خودرو با تکیه بر جزئیات ظاهری و تزیینات مختلف در کابین، فضایی را ایجاد کرده که به‌ مراتب از بسیاری از رقبای اقتصادی داخلی متمایز شده است.

برخلاف نسل قبلی که در دو مدل دنده ای و اتوماتیک عرضه شده بود، ام وی ام ایکس 22 پرو در ابتدا تنها با گیربکس اتوماتیک وارد بازار شد. حال پس از گذشت بیش از یکسال از عرضه ام وی ام ایکس 22 پرو اتوماتیک، مدیران خودرو نسخه دنده ای این خودرو را هم رونمایی کرده است. ام وی ام ایکس 22 پرو MT دنده ای تنها کراس اوور ساب کامپکت صفر کیلومتر موجود با گیربکس دستی بوده که نسبت به نسل قبلی تفاوت های زیادی داشته است.

درودحدود آبان ۱۴۰۳ تحویل گرفتیم و از نمایندگی تا خونه متوجه خشکی زیاد شدیم ولی با عوض کردن لاستیک ها عالی شد.لاستیک های خودش خیلی بی کیفیت بودند. در دنیای امروز، ایمنی خودروها به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صنعت خودروسازی و مشتریان تبدیل شده است. با افزایش آگاهی عمومی و سخت‌گیری استانداردهای جهانی، ایمنی نه تنها یک ضرورت، بلکه یک نیاز اساسی برای حفظ جان سرنشینان، عابران پیاده و سایر کاربران جاده‌ای محسوب می‌شود.

کیفیت متریال به‌ کار رفته در ساخت داشبورد و رودری‌ها، نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده و طرح فیبرکربن همراه با قطعات تریم با رنگ مشکی پیانو، هماهنگی خوبی در کابین به نمایش گذاشته است. این خودرو کوچک‌ترین و ارزان‌ترین کراس‌اور در سبد محصولات مدیران خودرو است و بنابراین از نظر امکانات در سطح نسبتا پایینی قرار دارد. البته بهتر است بدانید که یکی از معایب موتورهای سه سیلندر، ایجاد لرزش‌هایی در برخی از نقاط کابین، از جمله فرمان است. ولی باتوجه به اینکه خودرو مورد تستمان کم کارکرد محسوب می‌شد، لرزش زیادی را حس نکردیم.در رابطه با ترمزگیری باید گفت که ترمزها عملکرد قابل قبولی داشته و میتوانند تا هیکل ایکس22 پرو خوب متوقف کنند. هم‌چنین سیستم تعلیق هم باید گفت باتوجه به ارتفاع داشتن و اصطلاحا مینی کراس اوور بودن، قطعا باید شاهد برخی برخی کوبش‌ها باشیم. طبیعیست؛ چون در ذات کراس اوورها بوده و نمی‌توان آن را کتمان کرد.اما بحث هندلینگ…درست است که ایکس22 پرو دارای سامانه کنترل پایداری بوده؛ اما در پیچ های پیست آزادی که مورد تست قرار گرفت، هندلینگ ماشین در شرایط بحرانی قابل تعریف نیست.

این خودروی هاچ بک کراس چینی جزو ارزان ترین خودروهای بازار در این سگمنت بوده و رقیبی جدی برای خودروهای هاچ بک داخلی است. این خودرو به یک موتور ۳ سیلندر ۱۲ سوپاپه با حجم ۹۹۸ سی سی مجهز است که می‌تواند ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را به چرخ‌های جلو منتقل کند. از سوی دیگر جک S3 به عنوان تنها رقیب مستقیم MVM X22 PRO نیز متاسفانه اخیرا افزایش قیمت را تجربه کرده و حالا (اذر 1400) ۵۲۸ میلیون تومان قیمت دارد. از این رو در بازاری کم رقیب شرکت‌هایی مانند مدیران خودرو و کرمان موتور می‌توانند قیمت‌های دلخواه خود را به بازار دیکته کنند.

برند فونیکس با کسب گواهی ۵ ستاره ایمنی از ANCAP برای مدل‌هایی همچون تیگو ۸ پرو مکس و اف ایکس برقی، استانداردهای جدید ایمنی را در صنعت خودروسازی ایران معرفی کرده است. تیگو ۷ پرمیوم در دسته محصولات لوکس که صبح امروز ۳۵ میلیون تومان گران شده و با قیمت دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان به مشتری تحویل داده می‌شود. طوری که به شکل میانگین، این خودرو معمولا بین ۹۵۰ میلیون تا بیش از ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد. اما با توجه به عدم ارائه طرح فروش قسطی این محصول در سال ۱۴۰۳، اطلاعات هم درباره آن در دسترس نیست. ام وی ام X22 به طور همزمان با چانگانCS35، دانگ فنگH30 کراس، برلیانس کراس، لیفان X50 و جک S3 رقابت می‌کند. البته در این روزها به دلیل بازگشت تحریم‌ها تعداد زیادی از این رقبا از بازار حذف شده‌اند و تنها جکS3 در بازار رقابت باقی مانده است.

اگر نگاهی به بازار خودرو ایران، روسیه، مصر و آمریکای‌جنوبی داشته باشید، متوجه خواهید شد که خودروسازان چینی طی زمانی کوتاه موفق به بلعیدن این بازارها شده‌اند. عرضه خودروهای زیبا، مجهز و خوش قیمت راهکار اصلی نفوذ آن‌ها است که این رویه را برای کشورهای در حال توسعه به خوبی اجرا کرده‌اند. در این شرایط برخی خودروسازان با اختراع سگمنت هاچ‌بک کراس، تلاش کردند تا توجه این دسته از مشتریان را به خود جلب کنند. اکنون افرادی که به خرید کراس‌اوورها علاقه داشتند اما از نظر بودجه در محدودیت بودند، می‌توانستند با خرید هاچ‌بک کراس برخی از نیازهای خود را پاسخ گویند. در این مطلب به بررسی یکی از همین هاچ‌بک کراس‌ها خواهیم پرداخت، خودرویی به نام ام وی ام X22 پرو که نسل جدید و نسخه بهبود یافته ام وی ام X22 محسوب می‌شود. از جمله تفاوت های ایکس 22 پرو دنده ای با اتوماتیک می توان به موتور و گیربکس متفاوت آن اشاره کرد.

با این حال از نظر جنس متریال به کار رفته درون کابین همچنان با پلاستیک نسبتا خشک مواجه هستیم که بخشی از کاراکتر ایکس ۲۲ پرو به عنوان یک کراس اوور اقتصادی محسوب می‌شود. این درحالیست که هر دو خودرو به ترمزهای قدرتمندی مجهزند که توقف از سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت را در ۴۴ متر ممکن می‌سازند. این افزایش قیمت را تا حدی می‌توان به تغییر کامل موتور٬ گیربکس٬‌ داشبورد و طراحی بخش جلویی خودرو نسبت داد که نسبت به مدل قبلی بهبود یافته‌ و حالا خودرویی مدرن‌ترو جذاب تر را یادآور می‌شود. ایکس 22 پرو دستی یک کراس اوور با طول 4200 میلی متر و فاصله بین دو محور 2550 میلی متریست و واقعا ابعاد جمع و جوری دارد. اما با این وجود فضای کابین برای یک خانواده چهار نفره و یا حتی 5 نفره مناسب است. البته در صورت نشستن سه نفر سرنشین در ردیف دوم ممکن است مقداری فضای شانه محدود باشد.

اما تا حدی کلاچ این محصول ام وی ام سفت است و به خاطر ضرایب دنده، گاهی در ترافیک های شهری به تعداد زیادی تعویض دنده نیاز است. اما می توان گفت که هماهنگی موتور و گیربکس در این خودرو بهتر از نمونه های قبلی انجام شده است. تقریبا یک سال و نیم پیش بود که گروه خودروسازی مدیران خودرو به واسطه فروش بالا محصول MVM X22، MVM X22 Pro را روانه بازار کرد، که بار دیگر مدیران خودرو میزان فروش خوبی را با این محصول تجربه کرد. نام اصلی این خودرو تیگو ۲ پرو بوده که در سالهای اخیر توسط کمپانی چینی چری به بازار جهانی عرضه شده است.

بدون شک، فیس‌لیفت تیگو ۲ به مدل جدید، ظاهر خودرو را بهبود داده و جذاب‌تر کرده است. البته در مدل اصلی هم، طراحی نمای روبرو با توجه به ابعاد و برند چینی سازنده خودرو، رضایت‌بخش بود اما برای مدل پرو، تغییر چهر آنچنان خوب انجام شده که انگار تغییر نسل اتفاق افتاده است. با گذشت حدود چهار سال از زمان معرفی این خودرو، چری در حال آماده‌سازی نسخه فیس‌لیفت 3X یا همان ام وی ام X22 فیس لیفت است. در روزهای گذشته تصاویری مبهم و نسبتا بی‌کیفیت از این نسخه انتشار پیدا کرده بود، اما اینک یکی از سایت‌های چینی تصاویر باکیفیت‌تری را در اختیار مخاطبین خود قرار داده است. تست شتاب و ترمز ام وی ام ایکس 22 پرو دنده ای MT هم در ویدیو تست و بررسی این خودرو قرار داده ایم که با دستگاه درگی و دو سرنشین انجام شده است.

جشن گرفتن صادرات یک میلیون دستگاه از مدل ایکس ۵۵ پرو ، نقطه عطفی مهم در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود که نشان‌دهنده استقبال گسترده از آن در بازارهای بین‌المللی است. از زمان معرفی جهانی این مدل در سال ۲۰۱۸ تا به حالا، به لطف کیفیت بالای محصول و جایگاه‌یابی دقیق در بازار، توانسته است رضایت مصرف‌کنندگان را در بیش از ۷۰ کشور و منطقه به دست آورد. این خودرو به عنوان یکی از مدل‌های شاخص مدیران خودرو، نقش محوری در تقویت چهره این برند ایفا کرد. این شراکت تا حدی تداوم پیدا کرده و ریشه دوانیده که حالا کمپانی معتبر چری برای نشان ایرانی ام وی ام یک محصول خاص تولید کرده تا آن را به صورت اختصاصی در بازار ایران عرضه کند. البته انتظار نداریم که کمپانی چری از پلتفرم یا اتاق جدید برای عرضه یک محصول در بازار ایران استفاده کند.

در نگاه اول شاخص‌ترین تغییر ام وی ام x22 پرو نسبت به نسخه قبلی، برخورداری از چهره جدید و تا حدودی فانتزی است که به نظر می‌رسد از برخی محصولات کره‌ای مثل هیوندای کنا و دیگر تولیدات مطرح بین‌المللی به عاریت گرفته شده باشد. چراغ‌های دیلایت نواری به حالت ابرویی جای چراغ‌های اصلی را گرفته و در پی آن چراغ‌های اصلی هم به میانه بخش جانبی سپر جلو منتقل شده است. ایکس ۵۵ پرو را می‌توان یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران نامید، مدلی که پس از عرضه موفق و استقبال بالای مشتریان از آن، با نسخه‌ای جدید‌تر به نام ایکس ۵۵ پرو پرو به بازار کشور معرفی شد.

طراحی متریال مورد استفاده در رو دری های این خودرو را می توانیم به سه بخش تقسیم کنیم. در بخش میانی رودری ها از رویه چرم مصنوعی، هماهنگ با تریم استفاده شده در داخل کابین هستند و در بخش پایین رو دری ها نیز مانند قسمت بالا از پلاستیک خشک استفاده شده است. در نمای کناری، مطابق با رویکرد نسخه قبل از فیس لیفت در طراحی، چند خط ساده با پنل‌های مشکی دور گلگیرها و قسمت رکاب قابل مشاهده‌اند. در ناحیه عقب هم همان چراغ‌های 5 ضلعی نسخه پیش از فیس لیفت قرار گرفته‌اند که یک نوار آن‌ها را به هم متصل می‌کند؛ اینکه آیا این نوار به خوبی با چراغ‌ها ادغام شده یا خیر، خود جای بحث دارد. طراحی خودروهای اقتصادی همواره چالش برانگیز بوده است چرا که طراحان باید خودرویی جذاب را خلق کنند و در عین حال نیم نگاهی به کاهش هزینه‌های تولید داشته باشند.

همچنین به دلیل بهره‌مندی از سیستم‌های کنترل پایداری، تعادل خودرو در عبور از پیچ‌ها بهتر شده اما همچنان در سرعت‌های بالا بادی‌رول و تکان‌های جانبی دور از انتظار نیست. قدرت ترمزها نیز می‌تواند در شرایط عادی متناسب و تا حد زیادی اطمینان‌بخش برآورد شود. البته ذات گیربکس‌های سی وی تی با شتابگیری مهیج چندان تناسبی ندارد و شما هم نباید انتظار عملکردی در حد انواع دوکلاچه و یا اتوماتیک مجهز به تورک کانورتور از این جعبه دنده داشته باشید.

با این وجود اگر به بهره‌مندی از امکانات رفاهی بیشتری در اتومبیل خود علاقمند هستید، فروشگاه آپشن کار طیف گسترده‌ای از انواع امکانات رفاهی را به شما ارائه می‌دهد. از قبیل مانیتور کوییک اس، مانیتور ۲۰۶ و… شما با استفاده از محصولات فروشگاه آپشن کار می‌توانید اتومبیل خود را ایمن‌تر کنید، قابلیت‌های سیستم چندرسانه‌ای آن را افزایش دهید یا قطعات تزیینی را به کابین خودرو اضافه کنید. البته در آینده‌ای نزدیک، محصول آتی سایپا یعنی نسخه کراس شاهین با عنوان آریا به عنوان یکی از رقبای احتمالی ام وی ام X22 پرو مطرح خواهد بود، خودرویی که هنوز به بازار عرضه نشده است.

تهویه الکتریکی دستی، دوربین و سنسور پارک عقب، دو کیسه هوا، سانروف، سامانه کنترل در سربالایی و سراشیبی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، نمایشگر لمسی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تریم داخلی چرم و فرمان کمکی برقی. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با کابین ام‌وی‌ام X22 پرو اضافه شده است، نمایشگر 9 اینچی لمسی آن است که نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده و امکان نمایش اطلاعات تلفن همراه به روی آن فراهم است. از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به حذف ترمز دستی و جایگزینی آن با ترمز پارک الکترونیکی اشاره کرد، همچنین سیستم اتوهلد نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

در همین راستا فعالان بازار در آگهی‌های فروش خود، قیمت این خودرو را در بازار نیز تعیین کردند. در ادامه ضمن بررسی اختلاف قیمت MVM X22 Pro MT در بازار و کارخانه، با مشخصات فنی و امکانات آن نیز آشنا خواهیم شد. علی‌رغم تغییرات گسترده‌ در نمای جلو، اما اتفاقات زیادی در بخش عقب رخ نداده است.

ام وی ام X22 پرو در درون کابین خود هم تغییرات چشمگیری را به همراه داشته و نسبت به نسل قبلی داشبورد به مراتب بروزتر و جذاب تری دارد. غربیلک فرمان ظاهری شبیه به دیگر محصولات جدید مدیران خودرو پیدا کرده و همچنین طرح کلی فرمان نیز به D کات تغییر پیدا است. داشبورد میانی هم به کل تغییر کرده و اکنون شاهد یک سیستم مالتی مدیا جدید با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر هستیم که با زاویه کمی به سمت راننده کشیده شده است. ام وی ام X22 پرو در واقع فیس لیفتی از ام وی ام  X22 معمولی بوده و از نظر ظاهری تفاوت‌های بزرگی مخصوصا در نمای جلو نسبت به نسخه قدیمی پیدا کرده است.

در حال حاضر برای خرید نسخه قبلی این خودرو یعنی ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت اکسلنت مدل 1400 به مبلغی حدود 900 میلیون تومان تا 1 میلیارد تومان نیاز دارید و جهت خرید نسخه گیربکس دستی آن باید حداقل 800 میلیون تومان بپردازید. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو6 را پاس می کند و مصرف سوخت ترکیبی آن حدود 8.5 لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن 14.2 ثانیه اعلام شده است. موتور یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر با 12 سوپاپ جایگزین موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی قبلی شده است تا عملکرد خودرو را اقتصادی‌تر و پاک‌تر از قبل نماید. همچنین گیربکس اتوماتیک CVT با 9 دنده مجازی وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد و جایگزین گیربکس چهارسرعته اتوماتیک قبلی شده است که پیش از این در چری آریزو 6 و چری آریزو 5 جدید نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین فناوری پیشرانه ها بهبود یافته و این پیشرانه استهلاک کمتری نسبت به نمونه های توربو شارژ دارد. اما باید بدانیم که شاید تعویض دنده های این خودرو برای ما جذاب نباشد و کیفیت متریال کابین X22 پرو دنده ای نتواند نظر ما را جلب کند.

جای پا برای سرنشینان جلو کافی و برای سرنشینان عقب بیشتر مناسب افرادی با قامت متوسط است. برند فونیکس با تمرکز بر مهندسی پیشگیرانه و فناوری‌های نجات‌بخش، گام‌های بزرگی در راستای ارتقای ایمنی خودروهای خود برداشته است. این شرکت با کسب رتبه ۵ ستاره ایمنی برای محصولات خود، نشان داده که ایمنی نه یک گزینه، بلکه بخشی جدایی‌ناپذیر از طراحی خودروهای مدرن است. زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت. همان‌طور هم که گفته شد قیمت خودرو بین ۱و نیم  تا ۲ میلیارد تومان تعیین می‌شود. آپشن کار با هدف عرضه  آپشن خودور و لوازم جانبی خودرو به صورت خرده فروشی و عمده در بستر اینترنت از سال ۱۳۹۵ مشغول به فعالیت بوده و با افتخار توانسته است رضایت تعداد کسیری از مشتریان را جلب کند.

به گزارش خودرونویس، ام وی ام ایکس 22 پرو در رده کراس اوورهای B سگمنت قرار می گیرد. این سگمنت نه تنها در دنیا بلکه در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی داشته و اگر به آمار فروش X22 پرو نگاهی داشته باشیم، کاملا متوجه صحت این موضوع می شویم. در ادامه می توانید ویدیو تست و بررسی ام وی ام X22 پرو دنده ای را مشاهده کنید. مدیران خودرو هم‌اکنون در فروش ام‌وی‌ام ایکس 22 پرو ام‌تی مبلغ 858,800,000 تومان را برای آن در نظر گرفته است. شما با ثبت نام در وب‌سایت مدیران خودرو 777 یا تماس با کارشناسان فروش خودرو، علاوه‌بر اطلاع از شرایط فروش متنوع این خودرو می‌توانید ثبت نام خود را نیز قطعی نمایید. از نکات مثبت این خودرو می‌توان به هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس اشاره کرد.

طراحی کلی کابین شامل داشبورد و مجموعه نشانگرهای سرعت سنج و دورسنج موتور به همراه مانیتور ۹ اینچی در بخش مرکزی به کلی تغییر کرده و نسبت به مدل قدیمی کاملا به روز و ارگونومیک به نظر می‌رسد. جدا از بخش فنی، نسخه اتوماتیک دارای سیستم اتوهلد و ترمز پارک برقی بوده که این دو آپشن در نسخه دنده ای دیده نمی شود. سیستم کنترل پایداری، طبق آمار، می‌تواند تا 30 درصد از واژگونی و تا 60 درصد از انحراف خودرو هنگام از دست‌رفتن کنترل از سوی راننده جلوگیری کند. به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از پایگاه خبری اتومبیل فارسی، خودرو ایکس 55 پرو در بازار جهانی و مناطق مختلفی مانند آسیا، آمریکای لاتین و آفریقا عرضه شده و حالا از رکورد فروش یک میلیون نسخه عبور کرده و به یک موفقیت جدید رسیده است. آریزو ۶ پرو همگام با سایر خودرو‌ها، ۲۵ میلیون تومان افزایش داشته و با قیمت یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان به بازار عرضه می‌شود.

در صورت برخورداری از قیمت منطقی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مناسب، ام‌وی‌ام ایکس‌۷۷ می‌تواند جایگاه مناسبی در بازار کراس‌اوورهای میان‌قیمت برای خود فراهم کند و فروش مناسبی را در بازار ایران به دست آورد. علاوه بر آپشن های ام وی ام ایکس ۲۲ پرو، چند تفاوت بزرگ دیگر نیز میان این خودرو و نسل قبلی آن وجود دارد. ام وی ام x22 پرو برخلاف نسخه قبلی به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژر مجهز است و برای گیربکس آن نیز از جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک CVT استفاده شده است. اعداد و ارقام مصرف سوخت ام وی ام x22 پرو تاکنون به صورت رسمی منتشر نشده‌اند، با این حال انتظار می‌رود عملکرد نسخه پرو در مصرف بنزین کارآمدتر از نسخه قبلی باشد. این خودرو به دلیل قیمت مناسب، شرایط فروش منعطف و عرضه انبوه توانست در بازار ایران جایگاه مناسبی برای خود مهیا کند، جایگاهی که بدون وجود آپشن ‌های ام وی ام x22 قابل دسترسی نبود. اکنون نسخه جدید این خودرو نیز آماده است تا در بازاری که از رقبا خالی شده است، موفقیت‌های بیشتری کسب کند.

نکته دیگر در مورد ام‌وی‌ام X22 پرو، صدای زیاد موتور درون کابین است که هر چند کمی نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته، اما همچنان جای بهبود زیادی دارد. داشبورد ام وی ام X22 پرو دنده ای دارای تریمی مشکیست، اما صندلی ها دارای تریم دو رنگ مشکی و نسکافه ای بوده و همین تریم روی درب ها و دستگیره آنها نیز دیده می شود. در بخش میانی داشبورد یک نمایشگر لمسی 9 اینچی به جای نمایشگر 8 اینچی نسل قبلی داخل یک قاب مشکی پیانویی نصب شده است. داشبورد از جنس پلاستیک نسبتا خشک ساخته شده، اما خوشبختانه جنس آن خشک خشک نیست و به نسبت به کراس اوور اقتصادی کیفیت قابل قبولی دارد. ام‌وی‌ام X22 پرو دنده‌ای به یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز بوده، که از چهار سیلندر و ۱۶ سوپاپ تشکیل شده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *