قیمت و مشخصات بایک سابرینا صندوق دار و هاچ بک کاراپ
شرکت «دیار خودرو» وظیفه تولید و عرضه محصولات بایک را در ایران بر عهده دارد. دیار خودرو یک کارخانه خودروسازی است که در شهر گلپایگان استان اصفهان واقع شده است. این شرکت که در ابتدا با همکاری کمپانی «گریت وال» موفق شده بود پیکاپ «وینگل» را به بازار عرضه کند، در ادامه فعالیت هایش به سراغ بایک رفت و دو محصول «سابرینا» و «سنوا» را به ایران آورد. سنوا در تعدادی بسیار محدود به تولید رسید، اما سابرینا در تیراژی بالاتر به بازار آمد. سابرینا در ابتدا به صورت وارداتی به دست مشتریان می رسید، اما از سال ۱۳۹۴ دیار خودرو به مونتاژ این محصول روی آورد. در سال ۹۸ پس از یک وقفه چندین ماهه، بار دیگر عرضه سابرینا به بازار از سر گرفته شد.
پیشرانه 1.5 لیتری سابرینا دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی تنها 6.5 لیتر بنزین مصرف میکند که کاملا برای ترددهای شهری و بین شهری مناسب است. امکانات رفاهی فراوان در مقایسه با قیمت شگرد چینیهاست و بایک نیز از این قاعده مستثنی نیست. سابرینا به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 113 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت موتور سابرینا با توجه به وزن و هاچبک بودن خودرو، شرایط خوبی دارد و شما کم و کاستی در این بخش حس نخواهید کرد.
همچنین استفاده از رنگ کرم در داخل خودرو موجب جذابیت بیشتر سابرینا میشود. بایک سابرینا در زمان عرضه به بازار به لطف بهره بردن از سطح بالای تجهیزات رفاهی و ایمنی، مشخصات فنی خوب و کیفیت مونتاژ قابل قبول توانست جایگاه مناسب خود را در بازار پیدا کند، اما به دلیل عرضه محدود، همواره این خودرو در سایه رقبای خود بوده است. این در حالی است که سابرینا به نسبت رقبای خود برتریهای بسیار زیادی داشته و دارد. این ویژگی در زمانی که قیمت بنزین افزایش یافته است، اهمیتی دوچندان پیدا می کند، به خصوص برای کلان شهرهای شلوغ و پرترافیک، همچون تهران، که میانگین مصرف سوخت خودروها در آن ها بیش تر از شهرهای کوچک است.
با وجود اینکه سدان جدید بایک یک محصول نسبتا اقتصادی است اما در داخل کابین آن المان های مدرن و جذابی را می بینیم. دو صفحه نمایش در یک پنل یکپارچه سیستم مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال را تشکیل داده اند و نور پردازی کابین را در داشبورد و روی در ها می بینیم. دسته دنده از نوع مکانیکی است اما استفاده از قطعات با رنگ نقره ای و ترکیب آن با مشکی پیانویی باعث شده تا این سدان لوکس تر به نظر برسد.
از سویی دیگر، سابرینا حداقل های یک خودروی امروزی را دارد و با همان چند آپشن کاربردی اش هم می تواند رضایت شما را جلب کند. سیستم صوتی آن، به طور استاندارد، به یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی لمسی مجهز شده است که این آپشن برای مشتریان ایرانی یکی از مهم ترین ویژگی ها به شمار می رود. قبل از این که نسبت به خرید هر خودرویی اقدام کنید باید موتور و قوای فنی خودروی مدنظر خود را به طور کامل بررسی کنید. بایک سابرینا از قوای فنی مناسبی برخوردار بوده و نسبت به رقبای هم قیمت و هم سبک خود مزایایی نیز دارد. هاچ بک های موجود در بازار ایران، در حال حاضر انتخاب را دشوار کرده اند ولی بایک سابرینا باید جزو گزینه های اصلی شما باشد.
آینه های کناری سابرینا به صورت برقی تا می شوند و به گرم کن برای زمستان نیز مجهز شده اند. در کنار چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه راننده نیز در سابرینا وجود دارد. صندلی های عقبِ سابرینا را به منظور جبران کمبود فضای بار صندوق عقب، به راحتی می توان تا کرد. تهویه مطبوع سابرینا به صورت هوشمند وارد مدار می شود تا از این نظر هم چیزی کم تر از رقبا نداشته باشد. اما یکی از عجیب ترین آپشن های سابرینا، که در خودروهای گران تر هم وجود ندارد، محفظه سرد نگه دارنده یا همان کول باکس است!
این مجموعه شرایط ویژه خرید اقساطی و نقدی بایک را برای رفاه حال مشتریان فراهم آورده است. در طرح خرید نقد و اقساطی بایک سابرینا در اتوخسروانی، پلاک به نام خریدار است و سند به میزان پیش به نام خریدار ثبت می شود و مابقی آن پس از اتمام اقساط به وی اعطا می شود. اگر از دارندگان این خودرو کمی پرس و جو کنیم همگی از این خودرو و استفاده ی ۴ ساله از آن رضایت بالایی دارند و از خریدی که نموده اند راضی هستند. این یکی از مهمترین نکات در زمان خرید یک خودرو به حساب می آید که دارندگان فعلی آن رضایت کافی از خودروشان را داشته باشند.
با کمک این جعبهدنده اتوماتیک میتوانید بهراحتی 170 کیلومتر بر ساعت را در نهایت قدرت موتور و گیربکس سابرینا تجربه کنید. البته این نکته را هم باید بدانید که تعویض روغن جعبهدنده در این خودرو بیشترین اهمیت را دارد. فضای کابین این خودرو کمی بزرگتر از خودروی پژو 206 است و همین موضوع راحتی سرنشینان آن را بیشتر کرده است.
اگرچه تعویض دندهها خیلی به فرمان راننده نیست (!) اما به دلیل هماهنگی مناسب در سربالاییها خیلی به موتور فشار وارد نمیشود و میتوان با چهار سرنشین بزرگسال با خیال راحت حرکت کرد. گیربکس خودرو در حالت دستی دو انتخاب ۲ و L را در اختیار راننده قرار میدهد مشابه آنچه در خودروهایی مانند هیوندای I20 یا تویوتا یاریس مدل سال ۲۰۰۹ شاهد هستیم. وظیفهٔ انتقال قدرت تولیدی به چرخهای جلو بر عهدهٔ گیربکس ۴ سرعتهٔ اتوماتیک طراحی آیسین ژاپن است که هماهنگی خوبی با موتور دارد، بعلاوه این گیربکس داری حالتهای Sport و Snow نیز میباشد.
این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تجهیز شده که قادر به تولید بیشینه قدرت 113 اسببخار و بیشینه گشتاور 143 نیوتنمتر است. نیروی تولیدی پیشرانه توسط یک جعبه دنده چهار سرعته خودکار ساخت کمپانی آیزین ژاپن به محور جلو منتقل میشود. سیستم تعلیق در دستاندازهای شهری چندان قوی عمل نمیکند و ضربات را به خوبی دفع نمیکنند و شما در کابین آنها را با شدت زیادی حس خواهید کرد. علاوه بر این هندلینگ خودرو با ضعف همراه است و در پیچها گیج عمل میکند و تا حدودی شعاع گردش خودرو آزار دهنده است. دید از داخل سابرینا کامل و خوب نبوده و صندلیهای غیر ارگونومیک و ناراحت، شما را در مسیرهای طولانی آزار خواهند داد. بایک سابرینا در ابتدا به صورت وارداتی عرضه شد و پس از آن، دیار خودرو تصمیم به مونتاژ این خودرو در داخل کشور گرفت.
دیار خودرو به هیچ وجه عملکرد خوبی در عرضه و خدمات پس از فروش سابرینا نداشت و در تحویل بسیاری از خودروها تاخیر زیادی داشت. سابرینا در چین با نام E150 وارد بازار شده و با دو موتور 1.3 و 1.5 معرفی شده است که دیار خودرو موتور 1.5 لیتری را برای بازار ایران انتخاب کرده است. موتور میتسوبیشی که یکی از پرقدرت ترین موتور های 1.5 لیتری در ایران است .
هنوز لیست امکانات رسمی این محصول مشخص نیست اما نمونه ای که به ایران آمده امکانات کاملی نظیر ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای و… دیده می شود. بایک سابرینا در حال حاضر در مدلهای صفر به صورت مونتاژ و دست دوم به صورت وارداتی در بازار به فروش میرسد. بهتر است برای خرید خودرویی در این بازه قیمتی به سراغ رنو ساندرو، رنو تندر 90، پژو 206، پژو 207 و حتی دنا در نسخههای دست دوم و یا صفر بروید. باتوجه به این موضوع، بایک سابرینا طراحی ظاهری نسبتا خوبی دارد و آنقدرها هم ناهماهنگی بین بخشهای مختلف بدنه دیده نمیشود.
همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. البته به اصطلاح توانایی جمع کردن خودرو را دارند اما باید فشار بیشتری بر آنها وارد کرد و در کل احتیاط بیشتری به خرج داد. جهت ارائه توضیحات دقیق تر توسط کارشناسان اتوخسروانی و خرید، میتوانید از طریق لینک زیر اطلاعات خود را وارد کنید. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.
این هولدینگ خودروسازی دولتی چینی است، که در زمینه مونتاژ محصولات شرکتهای هیوندای موتور و مرسدس بنز فعالیت میکند. در مرکز داشبورد و کنسول وسط، یک نمایشگر دیده میشود و کلیدهای کنترلی در اطراف آن جای گرفتهاند. تریم کرم برای کابین در نظر گرفته شده ولی کیفیت متریال چندان بالا نیست و حس چندان خوبی القا نمیکند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.
مصرف سوخت ترکیبی سابرینا در شهر و جاده، بنا به گفته منابع مختلف، بین ۶٫۵ تا ۷٫۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام می شود. راز این مصرف سوخت پایین در عملکرد بهینه پیشرانه ساخت میتسوبیشی نهفته است. مخزن سوخت سابرینا، ۴۵ لیتر گنجایش دارد که کفاف میزان مصرف بنزین این خودرو را می دهد.
در این زمینه هم میتوان سابرینا را یکی از سردمداران ردهٔ قیمتی خود نامید چراکه با بهرهگیری از موتور آشنای 1500cc طراحی میتسوبیشی که قابلیت تولید ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۴۳ نیوتون متری را دارد نمیتوان سابرینا را خودروی ضعیفی نامید. مخصوصاً با توجه به وزن ۱۰۹۰ کیلوگرمی خودرو که سابرینا را مبدل به خودرویی سبک با شتابگیری مناسب میکند. بایک سابرینا یک هاچبک کوچک چینی است که چند سال قبل توسط دیار خودرو در بازار کشورمان عرضه شد. بایک در کشور چین، کمپانی نسبتا معتبری محسوب میشود و چندین برند خودروسازی دیگر را هم در اختیار دارد از جمله فوتون.
ضمانت اصالت کالا و کیفیت و سرعت در ارسال کالا از هدف های مجموعه می باشد. در کنسول مرکزی هم مانیتور بزرگ ۶.۵ اینچی که قابلیت پخش CD و USB را دارد خودنمایی میکند و در زیر این بخش تنظیمات تهویه مطبوع قرار گرفته است.
سیستم انتقال قدرت سابرینا با وجود اینکه محصول ژاپن و شرکت معروف Aisin است دارای یک گیربکس قدیمی است و به مدل خودرو نمی خورد. تعویض دنده های ناهموار و کاهش سرعت خودرو، ضعف گیربکس را به وضوح نمایان می کند. همچنین گیربکس سابرینا بسیار گران است و هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. عملکرد ضعیف خدمات پس از فروش و عرضه یدکی ها در بازار آزاد باعث شد بسیاری خرید دست دوم این ماشین را نامناسب بدانند. بنابراین صاحب سابرینا که قصد فروش دارد، باید ماه ها صبر کند تا با درج آگهی در سایت ها و کانال های مختلف، خودروی خود را بفروشد.
خوشبختانه در ایران استقبال خوبی از سابرینا شد که البته استایل مشابه با مرسدس بنز کلاس B نیز در افزایش محبوبیت آن در ایران بی تاثیر نبود. در خودروی بایک سابرینا به طور ترکیبی معادل 6.5 لیتر است؛ این خودرو داخل شهر حدود 9.7 لیتر و در جاده حدود 5.4 لیتر بنزین مصرف میکند. کیفیت تولید این خودرو بالا بوده و فروش لوازم یدکی بایک سابرینا نیز بالا است. همراه ما باشید تا در ادامه بیشتر درباره این خودروی کاربردی با هم صحبت کنیم. سابرینا بایک یک هاچ بک با ابعاد نسبتاً بزرگ است و ظاهری مکعبی شکل با دماغه ی رو به پایین دارد که دقیقاً همان چیزی است که در بنزهای کلاس B مشاهده می شود.
این خودرو همچنین از گیربکس خودکار چهار سرعته عرضه می شود که رانندگی با این خودرو را در شهر و ترافیک بسیار ساده می کند. صندلیها نسبتاً سفت هستند تا حس اسپرتی را به سرنشینان انتقال دهند، البته در جابهجاییهای شهری چندان با آنها به مشکل بر نخواهید خورد اما ممکن است در سفرهای طولانی مقداری خستهکننده باشند. بر روی چراغهای جلو دو ابرویی را شاهد هستیم که دیلایت را برایمان تداعی میکنند اما در حقیقت چراغهای نور پایین هستند و در شب نمای خشمگینی را به خودرو میدهند. همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر از خودروی سابرینا اطلاعات زیر را مطالعه نمائید. در این مقاله تصمیم گرفتیم نگاهی به سابرینا داشته باشیم تا آن دسته از افرادی که قصد خریدش را دارند، شناخت بهتری از آن پیدا کنند. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.
بایک حتی چند بار با معرفی کانسپتهای خیره کننده، تواناییهای خود را به رخ کشیده و خود را به عنوان یک کمپانی پیشرو مطرح کرده است. بایک یکی از شرکتهای باکیفیت چینی است که محصولاتی باکیفیت و جذاب تولید میکند. کیفیت مونتاژ محصولات این شرکت نسبت به بسیاری از خودرو های چینی بالاتر بوده و همین موضوع نیز باعث شده تا مشتریان زیادی به دنبال خرید محصولات این شرکت باشند. شاید این سیستم تعلیق به هاچ بک های گرانتر ژاپنی یا کرهای نرسد، اما میتواند تجربه رانندگی بهتری را برای شما به ارمغان بیاورد. پس از طراحی بدنه بیرونی خودرو، باید ظاهر کابین و فضایی که برای نشستن و رانندگی در نظر گرفته شده است را بررسی کنیم. تصاویر ارسالی جدید توسط مخاطبین عزیز آخرین خودرو نشان می دهد که سدان جدید بایک به ایران آمده و به زودی توسط دیار خودرو عرضه می شود.
باتوجه به نوع طراحی، فضای داخلی نسبتا زیادی در کابین سابرینا وجود دارد و میتوان آن را تاحدودی کاربردی دانست. مجموعه اتوخسروانی به عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای وارداتی در ایران به عنوان شرکت معتبر خرید خودرو و خودروهای وارداتی و خارجی و همچنین عرضه خودروهای داخلی فعالیت دارد و پیشینه ای درخشان در جلب رضایت مشتریان در طی این سال ها از خود نشان داده است. اما این شباهت استایل بی دلیل نیست، چراکه مرسدس بنز شریک تجاری بایک در چین بوده و محصولات خود را با استفاده از سایتهای تولیدی این کمپانی در چین به تولید میرساند. در ازای آن مرسدس ملزم به انتقال دانش و تکنولوژی خود به بایک بوده که همین موضوع ساده باعث پیشرفت این خودروساز چینی در مدت زمانی اندک شده است.
به داخل کابین که پا می گذاریم، باز هم به جای تقدیر از اهالی پکن، باید دستبوس آلمانی ها باشیم! فرم کلی داشبورد و چینش دکمه ها و تجهیزات خودرو کاملاً شبیه به مرسدس بنز از آب درآمده اند. این سبک طراحی داخلی متعلق به بیش از یک دهه پیش است و قطعاً امروز قدیمی به نظر می آید.
سیستم تعلیق در ناهمواری های شهری خیلی محکم نیست و ضربه ها را به خوبی جذب نمی کند و در داخل کابین احساس انتقال نیرو و دست انداز کاملا حس می شود. علاوه بر این، توانایی هندلینگ خودرو ضعیف است و ناوبری نامرتب است، شعاع چرخش خودرو ناراحت کننده است. فضای داخلی سابرینا کمتر از حد ایده آل است و صندلی ها ناخوشایند هستند که باعث می شود در سفرهای طولانی احساس ناراحتی کنید. نکته عطف ماجراست آنجاست که تولید کننده سابرینا یعنی بایک، به عنوان یکی از کمپانی های بزرگ چینی شریک تجاری مرسدس بنز آلمان و شباهت زیادی بین سابرینا با کلاس B مرسدس بنز است که هاچ بک های اقتصادی بنز هستند.
تعویضدنده نامنظم و کاهش شتاب خودرو باعث میشود، ضعف گیربکس به وضوح دیده شود. علاوه براین گیربکس سابرینا بسیار گران است و برای شما هزینه بسیار سنگینی بهمراه خواهد داشت. اگر چه کیفیت ساخت سابرینا قابل قبول است اما طراحی کابین از مد افتاده و قدیمی است. کنسول وسط با یک صفحه نمایش بزرگ، میتوانست طراحی بسیار بهتری داشته باشد و حتی در دریچههای خروجی سیستم تهویه نیز هیچ خلاقیت و جذابیتی دیده نمیشود. غربیلک فرمان هم با نمای داخلی تناسب نداشته و کیلومتر شمار در پشت غربیلک هیچ جلوه زیبایی ندارد. استفاده از پلاستیک خشک و بیکیفیت همانند سایر رقبا در این خودرو دیده میَود که لک پذیری بالایی دارد.
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. مصرف سوخت عاملی است که میتواند هزینه نگهداری خودرو را تحتتأثیر زیادی قرار دهد. هر چه این میزان بیشتر باشد، خودرو بیشتر نیازمند سوختگیری شده و با این قیمت بنزین هزینه نگهداری از خودرو برای شما بهصرفه نخواهد بود.
از نظر طراحی ظاهری، بایک سابرینا خودرویی است ساده که جذابیت ظاهری متوسطی دارد. نمیتوان بهظاهر این خودرو خورده گرفت؛ زیرا در دستهبندی خودرو های اقتصادی قرار میگیرد. چراغهای ساده، خطوط صاف و جلوپنجره ساده از مهمترین ویژگیهای طراحی این خودروی هاچ بک هستند. سابرینا از موتور ۱۵۰۰ سی سی چهار سیلندر بهره می برد که ۱۱۳ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۳ نیوتنمتر، قدرت تولید می نماید با این اعداد و ارقام و با توجه به وزن کم ۱۱۸۰ کیلویی خودرو می دانیم که با یک خودروی نسبتاً پر قدرت روبرو هستیم . بایک سابرینا جزو هاچ بک های اقتصادی و مناسب بازار ایران است که اگر به دنبال خرید آن هستید نظرات و اطلاعات این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری کنید.
سابرینا یکی از محصولات این کمپانی است که در کلاس هاچبکهای شهری قرار میگیرد. همه ما میدانیم که کپی برداری جز جدانشدنی از خودروسازی چین است و بایک هم همین رویه را در مورد سابرینا در پیش گرفته و به نظر میرسد برای طراحی سابرینا از نسلهای قدیمی مرسدس بنز B کلاس کمک گرفته باشد. این کمپانی در حال حاضر به عنوان یک شرکت قابل اعتماد برای ساخت انواع وسایل نقلیه محسوب می شود. شرکت خودروسازی بیچینگ (Beijing Automobile Holdings) با نام اختصاری بایک، یکی از بزرگترین گروه های خودروسازی چین است. خودرو بایک سابرینا یک ماشین کوچک و جمع جور است، این خودرو اولین بار در سال ۱۳۹۴ وارد کشورمان شد. در این مقاله وارد بحث بررسی خودرو بایک سابرینا می شویم تا ببینیم آیا هنوز ارزش خرید دارد یا خیر.
(هرچند که در صورت عدم مراقبت، رنگ کرم ادوات داخلی و صندلیها بهسرعت کدر میشوند). امروزه اکثر جوانان و افرادی که علاقه زیادی به خودرو دارند، برای این که بتوانند بهترین خودرو را از نظر قدرتی انتخاب کنند به صفر تا صد این خودرو توجه میکنند. هر چه صفر تا صد خودرو سریعتر انجام شود، بدین معنا است که خودرو از موتور و جعبهدنده قویتری استفاده میکند.
سیستم ترمز این خودرو در جلو از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای است که سابرینا را از این نظر در رده پایین تر از رقبا قرار می دهد. ترمزهای بایک سابرینا نیز خوب عمل نمی کنند و هنگام رانندگی باید فشار بیشتری به آنها وارد کرد. پیش از مطالعه و بررسی این خودرو باید بگوئیم بایک جزو کمپانی های شناخته شده و قدیمی چینی است که با مرسدس بنز همکاری تجاری دارد و سابرینا شباهت زیادی با کلاس B بنز دارد. سیستم انتقال قدرت سابرینا اگر چه محصول ژاپن و کمپانی مطرح آیسین است اما یک جعبهدنده قدیمی بوده و چندان با خودرو هماهنگ نیست.
مشکل بسیار جدی دیگر عدم تأمین قطعات توسط شرکت عرضهکننده است که بسیار کمیاب و بهتبع آن گرانقیمت هستند همچنین برای تهیهٔ قطعه باید مدتی طولانی (بعضاً حدود دو ماه) در انتظار بمانید. وباپلیکیشن یا PWA دیوار سرویسی است که نصب آن، استفاده از دیوار را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن و بهروزرسانی و تنها با کلیک روی آیکون آن فراهم میکند. در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. جدای از نکات منفی کپی کاری چینیها، این کار جنبههای مثبتی هم دارد از جمله اینکه ما را با طراحیهای ناهماهنگ بسیاری از هموطنانش مواجه نمیکند و تا حدودی از ارگونومی و سبک طراحی بنز بهره میبرد. در این طرح علاوه بر دو سال گارانتی شرکتی، شما از یک سال گارانتی تعویض اختصاصی مجموعه اتو خسروانی نیز بهره خواهید برد و هچنین از دیگر سرویسهای ویژه اتوخسروانی مانند سرویس رایگان، کارواش رایگان و تحویل رایگان خودرو در همه نقاط کشور برخوردار می شوید. احتمالا به زودی رونمایی رسمی این خودرو توسط دیار خودرو انجام می شود و در ابتدای سال آینده شاهد عرضه این خودرو به بازار کشور باشیم.
بایک سابرینا نسبت به 206 فضای بیشتری داشته و مصرف سوخت بهینهتری نیز دارد. همانطور که در بخشهای قبلی مشاهده کردید، بایک سابرینا دارای آپشنها و مزایای فوقالعادهای در بخش ایمنی است؛ البته این آپشنها میتوانستند بیشتر باشند؛ اما همین موارد نیز تأثیر فوقالعادهای در قیمت بایک سابرینا و نحوه ایمن کردن کابین دارند. با توجه به این اندازهها، سابرینا در کلاس هاچبکهای کامپکت شهری قرار میگیرد، اما ارتفاع آن کمی نسبت به رقبای خود در بازار بیشتر بوده که همین موضوع باعث شده سابرینا استایلی شبه کراس یا مینی ون مانند نیز داشته باشد. افزون بر سنسورهای هشداردهنده بر روی سپر عقب، سنسور نور برای روشن شدن خودکار چراغ ها و سنسور باران برای هوشمند عمل کردن برف پاک کن ها هم در سابرینا تعبیه شده اند.
تریم دورنگ کرم – طوسی کابین، فضای اتاق خودرو را دلباز و لوکس تر کرده است. ارگونومی دسترسی به کلیدها و تجهیزات خودرو، با توجه به کپی برداری از مرسدس بنز، در سطح خوبی قرار دارد. کیفیت پلاستیک های استفاده شده در داشبورد و رودری ها چنگی به دل نمی زند.
شاید در ابتدا با خود بگویید که 1500 سیسی برای این خودرو کم بوده و نسبت به 206 کمتر است؛ اما باید گفت که برخلاف این موضوع، گشتاور و قدرت موتور سابرینا نسبت به 206 بیشتر است. این موتور به شکل 4 سیلندر و تنفس طبیعی طراحی شده 113 اسب بخار را تولید میکند. همه ما این را میدانیم که هر چه حجم موتور بالاتر بوده و ساختار آن بهینهتر باشد، قدرت موتور برای حرکت و شتاب بیشتر خواهد شد. اولین چیزی که باید قبل از خرید خودروی بایک سابرینا با هم بررسی کنیم بدنه و طراحی ظاهری این خودرو است. طراحی ظاهری حرف اول را در هر خودرویی میزند و همین موضوع اهمیت بررسی ظاهر را بسیار بالا میبرد.
شاید تنها انتقاد وارد به فهرست تجهیزات سابرینا، جای خالی کروزکنترل است که به شدت احساس می شود. هولدینگ خودروسازی «بیجینگ»، که به اختصار «بایک» نامیده می شود، یکی از بزرگ ترین گروه های خودروسازی چین است که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۹۸۸ باز می گردد. این خودروساز، که دفتر مرکزی آن در پکن واقع شده است، سابقه تولید خودروهای سواری، SUV، اتوبوس، کامیون و حتا خودروهای نظامی را در کارنامه خود دارد. از مهم ترین زیرمجموعه های بایک می توان به شرکت های “BAW” و «فوتون» اشاره کرد. در مورد خدمات پس از فروش احتمالا با مشکل روبرو خواهید شد، علاوه بر تاخیر 5 الی 6 ساعته برای سرویس خودرو، تمامی مشکلات خودرو نیز حل نمی شود و می بایست مبلغی را بابت تعویض روغن و فیلتر پرداخت کنید. مشکل جدی دیگر عدم وجود قطعات بسیار کمیاب و در نتیجه گران قیمت از سوی شرکت تامین کننده است.
دو محصول از این خودروسازی چینی با نام های سابرینا و سِنُوا در ایران با همکاری شرکت دیار خودرو در شهر گلپایگان تولید می شود که اکنون به بررسی بایک سابرینا می پردازیم . ضعف اصلی متوجه شرکت واردکننده این خودرو است که نه خدمات مناسبی ارائه میکند و نه نسبت به واردات لوازم خودرو دغدغهای دارد و تنها میخواهد محصولات خود را به،روش برساند. دیار خودرو از نام و نشان درخشانی در عرضه خودرو بهره نمیبرد و خدمات پس از فروش این خودرو باعث شده تا سابرینا یک خودروی کاملا بیارزش باشد چرا که نبود قطعات یدکی مناسب در بازار، مشتریان را بسیار ناراضی خواهد کرد و شرکت مذکور نیز بهدرستی این بخش را پوشش نمیدهد. پس از موتور مهمترین بخشی که در هر خودرو وجود دارد گیربکس یا همان جعبهدنده است. شاید این را انتظار نداشته باشید؛ اما در خودروی بایک سابرینا از یک جعبهدنده ۴سرعته اتوماتیک استفاده میشود. این جعبهدنده ۴سرعته میتواند شتاب مناسبی را برای این خودروی هاچ بک به ارمغان بیاورد.
دیدگاهتان را بنویسید