مشخصات فنی فاو بسترن B30 خودرو45
یکی از مواردی که به کسب 5 ستاره ایمنی از اداره استاندارد چین تاثیر گذاشته است استفاده از فولاد با استحکام بالا و همچنین ساختار 3H در بدنه خودرو می باشد.این نوع ساختار طراحی باعث جذب انرژی ناشی از ضربه وارده شده میشود و باعث میشود که باقی قسمتهای خودرو از فرم و حالت خود خارج نشوند. گروه بهمن تاکنون نمره های بالایی در ارزیابی های انجام شده از خدمات پس از فروش شرکت های ایرانی کسب کرده است. معمولاً مشتریان این شرکت از کیفیت خدمت رسانی نمایندگی ها ابراز رضایت می کنند.
کیفیت پایین سیستم تعلیق این خودرو باعث حرکات عرضی ناگهانی بدنه آن در جاده میشود و ممکن است کنترل اتومبیل را از راننده بگیرد. علاوه بر این، یک سیستم ویژه در هنگام خرابی گیربکس دارد؛ به عبارت دیگر، با کمک این سیستم راننده میتواند در صورت خرابی گیربکس با سرعت کم آن را به تعمیرگاه برساند، بدون آنکه به گیربکس آسیب جدی وارد شود. متأسفانه این اتفاق در فرآیند تولید بسترن B30 رخ نداده است؛ بنابراین میتوان طراحی بیش از حد ساده کابین را یکی از معایب بسترن B30 دانست؛ از سوی دیگر این کابین با مواد کم کیفیتی نیز ساخته شدهاست. پلاستیک خشک سرتاسر داشبورد بسترن B30 را فرا گرفته است و احساس چندان رضایتبخشی از لمس آنها در ذهن پدید نخواهد آمد.
در بسترن B30 سیستم HHC نیز نصب شده است که برای یک خودرو در این رنج قیمت بسیار جالب است. یکی صدای داخل کابین در هنگام بالارفتن دور موتور بود که به طور مثال در دورهای 4 تا 5 هزار کمی آزاردهنده به نظر میرسید که البته خاصیت موتورهای 1.6 لیتری و کم حجم است و در دیگر رقبا نیز این مشکل دیده میشود.مورد دیگر را با یک مقدمه میگویم. پلتفرم بسترن B30 همان پلتفرم فولکسواگن جتا Jetta است که خود خودرویی پرفروش و معروف است و به همین واسطه تقسیم وزن و هندلینگ خوبی برای بسترن بوجود آمده است. اما در طول جاده و در سرعتهای بالای 120 کیلومتر در ساعت کمی چسبندگی خودرو به زمین کم میشد و باعث میشد تا راننده احتیاط بیشتری داشته باشد و از حرکتهای ناگهانی در سرعتهای بالا بطور جدی پرهیز کند. در طول روز ابتدا در ترافیک بزرگراه آزادگان گیر کردیم و فرصت مناسبی بود تا سیستم تهویه بسترن را در گرمای داغ تابستان امتحان کنیم. اگرچه تنظیم کولر به صورت دستی است اما به خوبی از پس خنک کردن داخل کابین برآمد و هر سه نفر داخل کابین بدون گلایه بودند.
خودروی بسترن B30 دارای صندلی هایی با گنجایش 5 سرنشین می باشد ولی برای چهار نفر مناسب می باشد. با وجود شایستگیهای متعدد سدان اقتصادی شرکت FAW، برخی معایب بسترن B30 که معمولا در قسمت فنی دیده میشود، بهشدت آزاردهنده هستند. در بررسی مزایا و معایب بسترن B30 باید بگوییم که پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی بسترن B30 توان چندانی ایجاد نمیکند و با توجه به حجم 1.6 لیتری خود، راندمان متوسطی را ارائه میدهد. همین عملکرد متوسط موجب شدهاست تا بسترن B30 در جایگاهی مابین سدانهای کند 1.5 لیتری و خودروهای سریع مجهز به پیشرانه توربو قرار گیرد و نتواند در ذهن مشتریان علاقهمند به خودروهای پرشتاب و چالاک، جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد. برخلاف آنها، سدان اقتصادی بسترن از گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن استفاده میکند که به جرات میتوان آن را یکی از مهمترین مزایای بسترن B30 برشمرد.
خودروی بسترن B30 یکی از محصولات شرکت چینی FAW است که با محبوبیت و فروش بالایی در بازار ایران روبهرو شده است. این مدل نتوانست بازار موفقی داشته باشد، به همین دلیل و بعد از مدتی شرکت FAW، این محصول جدید را معرفی کرد. اتومبیل بسترن B30 طراحی بدنه بسیار زیبایی دارد که شرکت ایتال دیزاین ایتالیا آن را طراحی کرده است. بسیاری از شرکتهای چینی بهدنبال طراحی بدنهای هستند که شبیه به مدلهای کمپانیهای بزرگ باشد. شرکت FAW نیز این محصول خود یعنی اتومبیل بسترن B30 را شبیه به مدلهای کلادیلاک طراحی کرده است.
طراحی نمای عقب بسیار ساده گرفته شده است و هیچ نکته مثبتی در این بخش به چشم نمی خورد، سپر عقب و درب صندوق عقب بسیار ساده طراحی شده است و هیچ گونه خلاقیت خاصی در طراحی چراغ های عقب دیده نمی شود. کشیده بودن شیشه عقب باعث زیبای بسترن B30 شده است، اما طول کاپوت عقب را کاهش داده است و به همین دلیل جا به جا کردن لوازم در انتهای صندوق کمی سخت می باشد. اما با در نظر گرفتن زیبایی های نمای رو به رو بسترن B30 می توان از کاستی های نمای عقب چشم پوشی کرد و نمره بسیار عالی به طراحی این خودرو داد. گروه خودرو سازی بهمن خودرو های برند بسترن از جمله خودروی بسترن B30 را در بازار ایران عرضه می کند این شرکت در گذشته وانت های مزدا و مدل هایی از مزدا 3 را مونتاژ کرده است و به این دلیل شرکت خودرو سازی بهمن در میان مردم ایران بسیار شناخته شده است.
مهم ترین نکته در کابین بسترن B30 صندلی زیبا و خوش فرم و نمایشگر لمسی 7 اینچی می باشد که این امکانات حس سک خودروی مدرن را به راننده القا می کند. از نمای کناری کوچک بودن بسترن B30 کاملا دیده می شود اما این خودرو در حدود 4.5 متر طول دارد و تقریبا می توان گفت که این خودرو هم اندازه با تویوتا کرولا میباشد. در طراحی خودروی بسترن B30 پیچیدگی خاصی به چشم نمی خورد، ولی به سادگی طراحی نشده است و این نما دارای خطوط حجم دهنده می باشد که مهمترین این خطوط از لبه چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است. پایین درها و نزدیک رکابها نیز، خطی مورب وجود دارد و این خطوط جلوه ی خاصی به بسترن B30 می دهد.
این در حالی است که رقبای آن، گیربکسهای ۴ سرعته دارند که میتوان این ویژگی را وجه تمایز این خودرو از سایر محصولات چینی دانست. حداکثر سرعت اتومبیل بسترن B30، ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو فقط ۱۴ ثانیه طول میکشد. همچنین گیربکس اتومبیل بسترن B30 در دو مدل ۵ دنده و اتومات ۶ دنده، ساخت آیسین ژاپن عرضه میشود. حتی در خود کشور چین هم فقط یک نوع موتور برای بسترن B30 قابل سفارش است که طبق معمول خودرو های ساخت این کشور، موتور این خودرو 1600 سی سی و با قدرت 107 اسب بخار و 155 نیوتون متر قدرت می باشد.
در این مقاله با ما همراه بودید تا ابتدا به مزایای بسترن B30 و سپس به بررسی معایب بسترن B30 پرداختیم؛ با وجود تمامی مزایا و معایب بسترن B30 ، امروز میتوان این خودرو را یک برنده مقطعی در بازار کشور دانست. از مشخصات فنی بسترن B30 میتوان به موتور ۱٫۶ لیتر و ۴ سیلندر آن اشاره کرد. تمامی بخشهای این پیشرانه ساخت چین است که با کد CA4GB در بین محصولات بسترن شناخته میشود.
تولید فاو بسترن B30 تا سال ۱۴۰۰ ادامه داشت، اما عرضه آن به دلیل تحریمها رفتهرفته کم و محدود شد تا در نهایت بهمن موتور تصمیم به توقف تولید بسترن B30 گرفت. بسترن b30 از تولیدات گروه خودروسازی فاو است که در سال ۲۰۱۵ روانه بازار چین شد. این خودرو بر اساس پلتفرم یکی از محصولات قدیمی گروه فولکس واگن توسعه یافته و از سال ۱۳۹۶ در دستور کار شرکت بهمن جهت عرضه به بازار ایران قرار گرفت. طی یکی دو سال اول این خودرو با تیراژ نسبتا مناسب در اختیار مشتری ایرانی قرار گرفت اما بعد از شروع تحریمها و خروج گروه فاو از ایران، تولید آن تا سال ۱۴۰۰ با تیراژ بسیار محدود همراه شد اما در سال ۱۴۰۰ گروه بهمن تعداد بیشتری از این خودرو را در اختیار مشتریان قرار داد. با این حال به نظر نمیرسد که این شرکت بیش از این قصد تمرکز روی تولید بسترن b30 را داشته باشد؛ چراکه همین اواخر ساخت و عرضه رسپکت را به عنوان یک سدان خانوادگی در کلاس بسترن کلید زده و تمام تمرکز خود را روی آن بخش گذاشته است. بسترن b30 از تولیدات گروه خودروسازی فاو است که در سال 2015 روانه بازار چین شد.
بنابراین بهتر است قبل از تصمیم به خرید با مشخصات فنی، معایب و مزایای آن بیشتر آشنا شویم. در این مقاله به تمامی ابعاد و زوایایی که میتواند در این مسیر به شما کمک کند خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید. در نتیجه با این تفاسیر باید اعلام کرد که وضعیت فروش بسترن B30 در ایران علی رغم محبوبیت این محصول چندان پرحرارت و پررونق نبوده و بازار معاملات آن از گرمایی در حد رقبایی همچون دنا پلاس بهره نمیبرد.
عایقبندی کابین بسترن B30 نیز کاملا معمولی است؛ بنابراین اگر دور موتور خودرو شما از 3500 دور بر دقیقه فراتر برود، صدای موتور بهراحتی درون کابین نفوذ پیدا میکند. مونتاژ سیستم تعلیق نیز بهگونهای انجام شدهاست که بیشازحد نرم و راحت باشد و این مسئله رانندگی پرسرعت در جادههای پرپیچوخم را به یک کابوس تبدیل میکند؛، زیرا حرکات عرضی شدید بدنه در انتظارتان هستند تا کنترل خودرو را از دست شما خارج کنند. همین سیستم تعلیق در گذر از دستاندازها سروصدای نامطلوبی را تولید میکند و نیاز دارد تا توسط یک مکانیک خبره آچارکشی شود.
دقیقا همین نقطه است که شاید بسترن قافیه را به رقبای دیگر خود نظیر آریزو 5 واگذار کند چرا که با ورود به کابین بسترن B30 احساس می کنید که به یکی از محصولات دهه 90 ژاپنی وارد شده اید. نسخه ای از بسترن B30 به ایران می آید که دارای دو ایربگ برای راننده و کمک راننده می باشد. در حال حاضر تولیدات بسترن شامل چهار خودرو سدان به نامهای B90 ،B70 ،B50 ،B30 و نیز دو کراساوور X40 و X80 است. در نمای کناری طراحان از خطوط شانهای با حالتی مواج و حجمهای مختلف استفاده کردهاند تا ضمن کاهش سادگی ، حالتی ورزشکارانه به بسترن B30 بدهند. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. جلو پنجره به صورت یک شش ضلعی نامتوازن طراحی شده که چهار میله افقی براق کروم رنگ درون آن از سویی به سوی دیگر امتداد یافتهاند.
اما طراحی داخلی بسترن چنگی به دل نمیزند و بهویژه در قیاس با مدلهای جدید از جمله رسپکت نمیتواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. یک داشبورد ساده با ارگونومی قابل قبول در بسترن b30 به کار گرفته شده که کیفیت متریال آن نیز متوسط رو به پایین ارزیابی میشود. کابین بسترن بی ۳۰ تقریبا جادار است و از این جهات قابل رقابت با محصولاتی همچون تارا ایران خودرو به نظر میرسد. صندوق عقب این محصول نیز ظرفیتی در حد ۴۸۰ لیتر دارد که تقریبا به جهت مسافرت و قرار دادن بار در حد متناسب ارزیابی میشود.
گروه خودروسازی بهمن با وجود کنار گذاشته شدن همیشگی سدان مدل B50F از برنامه تولید، همچنان از این مدل خودروها پشتیبانی میکند. البته قطعات مدل B50F و کلا برند فاو در شهرستانها بهراحتی سایر برندهای چینی یافت نمیشوند. قیمت بسترن B30 در مقایسه با امکاناتی که بهعنوان یک سدان دارد، بسیار مناسب است. با نگاهی به روند قیمت آن در مقایسه با رقبا، میتوان گفت که از ابتدا با قیمتی کاملا رقابتی در بازار عرضه شده است و همیشه برگ برنده سدانها در دست بسترن B30 بوده است. در مجموعه موتور ادواتی همانند سرسیلندر آلومینیوم، زمانبندی متغیر سوپاپها (VCT) ، تنظیم متناوب تراکم سوخت (IUPR)، میل بادامک دوگانه (DOHC) و زنجیر به جای تسمه تایم قرار دارند در خودرو های ساخت کشور چین کمتر به نظر می رسد. نکتهای که میتواند مورد توجه بسیاری، از جمله خانوادهها قرار بگیرد حجم 480 لیتری صندوق عقب است که میتواند جوابگوی نیازهای مسافرتی خانوادههای ایرانی باشد.
شاخص میزان آلایندگی هوا برای این خودرو، ۵b اعلام شده است و درنتیجه این خودرو یکی از کمآلایندهترین خودروهای مونتاژی در کشور است. اسپویلر خودروی بسترن B30 برای حفظ این خودرو تا ۱۰۹ اسب بخار در جاده کارایی دارد. برخلاف مشترکات فراوان میان بسترن B50F با محصولات مزدا، بسترن B30 بر اساس نسلهای پیشین فولکسواگن جتا توسعه یافته است.
بخش اصلی سپر فلزی و هم رنگ با بدنه می باشد و در این قسمت جایگاهی برای هدایت هوا و چراغهای روشنایی روز وجود دارد. این سپر با با ساختار لبه دار پایین به طور مناسبی حجم دهی دارد و این حجم دهی، جلوه ی خاصی به این خودرو می دهد. جلوی کاپوت بسترن B30 تا لبه چراغ ها و جلو پنجره کشیده شده است به صورتی که فضای خالی بین آنها دیده نمی شود. نمای جلویی این خودرو به سادگی طراحی نشده است و خیلی عالی طراحی شده است و خطوط حجم دهنده دیده می شود. قیمت بسترن B30 در بازار چین حدود 80 هزار یوان اعلام شده است که معادل 11,560 دلار خواهد بود.
این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. قدرت موتور این خودرو، همرده رقبایش است و از نقاط قوت ان ۶ سرعته بودش است که باعث شده کشش بهتری نسبت به رقبا داشته باشد. این سیستم تعلیق در دستاندازهای جادهای نیز برای راننده دردسرساز خواهد بود، زیرا صدای ناهنجاری تولید میکند.
این خودرو را که میتوان در کلاس سدانهای خانوادگی قرار داد، رقبایی مثل برلیانس H330، چری آریزو ۵ توربو، تارا و دنا پلاس را با قیمتهایی کمتر در برابر خود میبیند. چری آریزو ۶ یکی دیگر از رقیبان بسترن B30 در بازار ایران است که قیمت بیشتری دارد. این خودرو به صورت محدود توسط بهمن موتور عرضه میشد و به همین خاطر خدمات پس از فروش گستردهای ندارد.
همچنین بسترن بی ۳۰ مصرف سوخت نسبتا مقرونبهصرفه دارد و به طور میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۷ لیتر بنزین مصرف میکند. در ابتدای مقاله مزایا و معایب بسترن B30 بهتر است با این سدان چینی آشنا شوید. برند بسترن (Besturn) در حقیقت یکی از زیرمجموعههای خودروسازی فاو (FAW) است.
طراحی نمای جلویی بسترن B30 زیبا به نظر میرسد و خیلی سخت میتوان از آن ایراد گرفت. در نمای جلویی این خودرو، حالت طرح شش ضلعی جلوپنجره در ترکیب با فرم خشن چراغها چهره جذابی را برای این سدان چینی جدید به وجود آورده است. نمای جانبی بسترن B30 از سادگی خاصی برخوردار است که سعی شده به وسیله خطوط افقی روی دربها کمی زیباتر به نظر برسد. سایز کوچک چرخهای بسترن B30 باعث شده تا این خودرو نیز همچون اغلب سدانهای چینی موجود در کشور، در نمای جانبی کمی ناهماهنگ به نظر برسد.
اما به هر حال در شرایط فعلی نمونههای دستدوم این خودرو با قیمت متعادلتری در بازار یافت میشوند و اگر مشتریان نخواهند به سمت نمونههای صفرکیلومتر محصولاتی همچون دنا پلاس توربو اتوماتیک یا تارا بروند، میتوانند بسترن بی ۳۰ را جایگزین آنها کنند. این خودرو سواری لذتبخشی ارایه میدهد و از کابین جادار بهعلاوه امکانات قابل قبول سود میبرد. ضمنا به دلیل بهرهمندی از گیربکس ۶ دنده اتوماتیک ساخت آیسین در کنار پیشرانه تنفس طبیعی، توان حرکتی متعادل و استهلاک منطقی در مصارف خانوادگی در اختیار میگذارد. اما به هر ترتیب به دلیل عرضه تقریبا محدودتر، بسترن b30 در مواردی مثل تامین قطعات یدکی بهویژه لوازم بدنه، در مقایسه با محصولات ایران خودرو ضعف دارد و از این لحاظ تا حدودی در مضیقه قرار میگیرد. طراحی بسترن بی ۳۰ نسبتا قدیمی به نظر رسیده اما باز هم میتواند به عنوان یک ماشین زیبای اقتصادی با طراحی متعادل مورد پسند کاربران و مشتریان قرار گیرد.
گروه خودروسازی فاو چین در سال 1953 به عنوان یک کمپانی خودروسازی تحت امر دولت، شروع به کار کرد و حدود ۵ سال بعد موفق شد تا اولین محصول سواری خود را تولید نماید. فاو بسترن B30 کابین جاداری دارد و این مزیت میتواند عیب کیفیت پایین متریال کابین را پوشش دهد. ظرفیت صندوق عقب با حجم ۴۸۰ لیتر به خوبی جوابگوی نیازهای خانوادهها، بهویژه هنگام مسافرت خواهد بود. طراحی داخلی بسترن B30، بهویژه کنسول میانی داشبرد، غربیلک فرمان و رودریها ساده طراحی شده، اما در عین سادگی زیبایی متناسبی نیز قابل مشاهده است. طرح کنسول میانی بهویژه دریچههای تهویه مستطیلشکل مدرن و بهروز نیست، اما نظم مناسبی در چینش دکمههای روی آن به کار رفته تا راننده راحتتر بتواند از آنها استفاده کند. امکانات ایمنی بسترن B30 هم با توجه به کسب 5 ستاره ایمنی از CNCAP مناسب و قابل قبول می باشد.این خودرو بسته به تیپ های مختلف دارای 2، 4 و6کیسه هوا بوده و از سیستم های ترمز ABS +EBD، BA و سیستم کنترل پایداری (ESP) و سیستم کنترل کشش (TCS) در تمامی ردههای آن به طور استاندارد بهره می برد.
اکثر افراد هم به توصیه مالکان B50F که احتمالاً از اقوام و آشنایان بوده اند، روی به خرید آن می آورند. اما از میان سایر خریداران، کم تر پیش می آید کسی به صورت خودجوش مشتری B50F باشد. از دیگر موارد قابل توجه خودرو میتوان به خطوط زیبا و چینهای روی بدنه اشاره کرد که حس و حال اسپرتی به خودرو دادهاند.
این خودرو که از سال 2015 توسط شرکت بسترن به بازار چین عرضه شد، با بهای ابتدایی حدودا 60 میلیون تومانی توانست نظرات بسیاری از مشتریان ایرانی را به خود جلب نماید. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید تا با هم به بررسی جنبههای مختلف این سدان کامپکت بپردازیم. اولین نکته ای که در تست این خودرو جلب توجه میکند، صندلی های راحت و اتاق بزرگ خودرو است.
در ادامه مزایا و معایب بسترن B30 به کابین ساده و بیکیفیت که اولین گزینه از معایب بسترن B30 است، اشاره میکنیم. بهطور معمول، در طراحی اینگونه خودروها رسم بر این است که ظاهر داخلی و خارجی خودرو تا حد امکان ساده و محافظهکارانه باشد. البته در سالهای اخیر خودروسازان چینی متوجه تغییر روند طراحی محصولات اقتصادی شدهاند و سعی دارند با افزودن خطوط زاویهدار و حجمپردازیهای مضاعف، کابین محصولات خود را مدرنتر جلوه دهند. اگرچه بسترن B30 شرکت FAW مزایای زیادی دارد، اما برخی کمبودها در قسمت فنی آن، میتواند مشتری را برای خرید آن به تردید بیندازد. این پیشرانه با توجه به حجم ۱.۶ لیتری که دارد، توان شتابی زیادی ایجاد نمیکند. به زبان سادهتر، اگر به رانندگی با سرعت بالا و اتومبیلهای پرشتاب علاقه دارید، سدان بسترن B30 برای شما مناسب نخواهد بود.
داشتن چندین سطح امنیت و وجود تجهیزات ایمنی متعدد باعث شده است که این خودرو پنج ستاره ایمنی را از مؤسسه CNCAP دریافت کند. پوشش چرمی صندلی ها و فرمان، فرمان برقی با دکمههای کنترلی ،رهیاب ماهواره ای، سیستم جلوگیری از عقب رفتن خودر ودر سربالایی ها، ESC، کروز کنترل ،آینه های تاشوی برقی ،سنسور دنده عقب ،سانروف و سیستم صوتی با 6 بلندگو امکاناتی هستند که بر روی نمونه ایرانی تایید شده است. پس از اینکه پشت فرمان بسترن B30 با چیز جذابی در طراحی این کابین برخورد نمی کنید. البته می توان گفت که داشبورد و ادوات این خودرو از محصولات وطنی زیباتر و جذاب تر می باشد، اما تجهیزات در مقابل سرنشینان به صورتی چیده شده است که بیشتر به کامیون های چینی شبیه است و آنقدر جذاب نمی باشد.
همانطور که متوجه شدید فقدان تنظیم برقی صندلیهای جلو یکی از یکی از اصلیترین کمبودهای بسترن بی سی در بخش آپشن و امکانات محسوب میشود. فقط نور پایین کمی ضعیف هست و اینکه ترموستات عمر نسبتا کمی داره و باید صفحه کیلومتر رو طوری تنظیم کرد که نشانگر دمای آب( دیجیتال) جلوی چشم باشه. میانگین قیمت بسترن B30 صفر کیلومتر در بازار در زمان نگارش این نوشته (آبان ماه 99)، معادل 465 تا 485 میلیون تومان برآورد میشود. همچنین نمونه کارکرده این خودرو مدل سال 97 با 8 هزار کیلومتر کارکرد نیز بین 420 تا 440 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. بهمن موتور در آخرین شرایط فروش این خودرو که مختص دی ماه سال 97 است 124 میلیون تومان را به عنوان قیمت پایه این خودرو در نظر گرفت.
بررسی تخصصی مزایا و معایب بسترن B30 را با نگاهی به مزیتها و در بخش اول به گیربکس بسترن B30 آغاز میکنیم؛ بسترن بی 30 یک خودرو اتوماتیک اقتصادی است که رقبای آن را محصولاتی همچون جیلی GC6، برلیانس H330 و جک J4 تشکیل میدهند. مشخصه مشترک اکثر خودروهای اتوماتیک اقتصادی چینی، بهره بردن از گیربکسهای اتوماتیک چهارسرعته است که معمولا عملکرد دقیقی ندارند و برای رانندگی در جادههای پرپیچوخم چندان مناسب بهنظر نمیرسند. با وجود تمام مزایا و معایب بسترن B30 ، این خودرو اکنون یکی از سدانهای ایمن و مجهز مونتاژ داخل محسوب میشود که از سطح فناوری مناسبی بهره میبرد و البته از گیربکس اتوماتیک هم برخوردار است. همین مسئله موجب شدهاست تا پس از خروج اکثر رقبای چینی از بازار، بسترن B30 بتواند خود را از سایه دیگر خودروهای همرده خارج کند.
دیدگاهتان را بنویسید