بررسی تیگو ۷ پرو اخبار و مقالات آسیا خودرو، نمایندگی ایران خودرو و مدیران خودرو
این خودرو خودرویی است که به گیربکسی متفاوت مجهز شده و از قدرت موتور بالاتری را نیز نسبت به تیگو ۷ معمولی را داراست. شما می توانید برای ثبت نام خودروی انواع تیگو به نمایندگی آسیا خودرو مراجعه یا با آن ها تماس بگیرید. از لحاظ کیفیت هم اوضاع راضیکننده میباشد و متریال بکار برده شده حداقل در قیاس با قیمت جهانی تیگو ۷ مناسب به نظر میآید. هر چند گران بودن خودرو در کشور ایران موجب شده که همیشه از محصولات میان رده یا حتی اقتصادی انتظارات زیادتری داشته باشیم. همین طور با دقت به افزایش جزئی در اندازه بدنه چری تیگو ۷ پرو و فضای داخلی اتاق میتوانید متوجه شوید که این خودرو از نسل قبلی خودش نیز اندکی بهتر شده است و میتواند شرایط میزبانی از خانوادهها را خیلی خوب مهیا نماید. داشتن محفظه صندوق با جای کافی به منظور قرار دادن چمدانهای زیادی به هنگام سفرهای طولانی به سرنشینان خودرو کمک میکند تا بدون نگرانی خاصی سفری راحت و امن داشته باشند.
این خودرو با طول ۴.۵ متر، عرض ۱.۸ متر، ارتفاع ۱.۷ متر و با فاصله محوری ۲.۷ متر، فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. در نمای جانبی، خطوط حجم دهنده گلگیرها و طراحی معلق ستون C به همراه رینگ های اسپرت، ظاهری پویا و شیک به تیگو ۷ پرو بخشیده اند. بخش عقب نیز با چراغ های پیوسته که این روزها مورد توجه طراحان خودرو قرار گرفته، به همراه سپر برجسته و خروجی های اگزوز دوگانه، حالتی مدرن و کامل به خودرو می بخشد.
از مدیران خودرو که فاصله بگیریم، فیدلیتی پرستیژ گروه بهمن هم میتواند رقیبی برای اکستریم LX باشد. این خودرو هم از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری استفاده میکند ولی تنها دیفرانسیل جلو است درحالیکه از سوی دیگر، کابین بزرگتری با سه ردیف صندلی دارد. فونیکس تیگو ۷ پرو با طراحی ظاهری خشن تر و اسپرت تر نسبت به نسل قبلی خود، جلوه ای مدرن و جذاب پیدا کرده است. جلوپنجره شش ضلعی بزرگ با جزئیات کرومی و طراحی سه بعدی، به همراه چراغ های باریک و کشیده در قسمت جلویی، ظاهری جسورانه و قوی به خودرو بخشیده اند. این طراحی که بر اساس زبان جدید چری شکل گرفته، شباهت هایی با دیگر محصولات این برند مانند ام وی ام X22 پرو و چری تیگو ۸ دارد.
۶ ایربگ، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد جلو، سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص علائم رانندگی و دوربین ۵۶۰ درجه ازجمله ویژگیهای ایمنی اکستریم LX هستند. زمان دقیقی برای فروش خودرو اعلام نشده، اما به احتمال زیاد در اواسط سال ۱۴۰۴ مشتریان امکان خرید خودرو را خواهند داشت. در قسمت عقب نیز چراغها به هم پیوستهاند و استفاده از فضای بار به سادگی اتفاق میافتد. از نمای جانبی هم رینگهای 5 پره 18 اینچی، اسپرت بودن این خودرو را یادآوری میکند. با حذف کلیدهای کنترلی اضافی و انتقال آنها به پنل چند منظوره لمسی در مرکز و نشانگرهایی که در پشتآمپر است و تماما دیجیتالی میباشد از انواع دیگر جاذبههای کابین تیگو ۷ به حساب می آید که با ظرافت و زیبایی بسیار زیادی فضای داخل کابین را مزین کرده است.
به این ترتیب سیستم پر خوران توربو شارژ از دورهای پایین تر 2000 دور در دقیقه وارد عمل می شود تا ضعف موتور 1.5 لیتری را تحت پوشش قرار دهد. از دیگر مشکلات داخلی تیگو ۷ پرو میتوان به کنترلهای لمسی ناخوشایند سیستم تهویه اشاره کرد که خیلی زود پر از جای اثرانگشت میشود. همچنین جعبهداشبورد هم فاقد چراغ است که برای خودرویی در این سطح کاملاً عجیب به نظر میرسد.
با این حال، مانند هر خودروی دیگری، دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود است که باید قبل از خرید مورد توجه قرار گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط فروش اقساطی این خودرو و سایر خودروهای دیگر میتوانید با کارشناسان مجرب کیان خودرو تماس بگیرید. تیگو ۷ پرو بهعنوان یک خودروی کراساوور با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ ارتقا یافته است. این موتور قادر به تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در دورهای پایین است.
در قسمت عقب نیز از چراغهای طرح جدید با فرم پیوسته استفاده شده تا مطابق با گرایشهای روز مورد توجه مشتریان قرار گیرد. برند فونیکس با کسب گواهی ۵ ستاره ایمنی از ANCAP برای مدلهایی همچون تیگو ۸ پرو مکس و اف ایکس برقی، استانداردهای جدید ایمنی را در صنعت خودروسازی ایران معرفی کرده است. اگرچه مواردی مانند سواری خشک، عملکرد متوسط در سربالایی و برخی مشکلات جزئی نیز گزارش شدهاند، اما به نظر میرسد تیگو 7 پرو همچنان یک انتخاب ارزشمند در بازار خودروهای چینی باشد، به خصوص برای خانوادههایی که به دنبال یک شاسیبلند بهروز، جادار و با امکانات رفاهی هستند.
البته یک درگاه شارژ نیز در قسمت راست و نزدیک در راننده نصب شده که برای شارژ باتری بکار میرود. تیگو ۷ جزو شناختهشدهترین شاسی بلندهای چینی کشورمان است و نسل پیشین آن از سال ۱۳۹۶ تاکنون در کشورمان حضور دارد. درحالیکه نسل پیشین از طراحی ظاهری اسپرت تری سود میبرد اما چری در نسل جدید تیگو ۷ پرو سعی کرده طراحی ساده اما شکیلی را به نمایش بگذارد. مدل پلاگین هیبریدی تیگو ۷ پرو نیز با حداقل تغییرات سعی داشته خود را از برادر بنزینی متمایز کند. یکی از نکات مثبت کابین این خودرو استفاده از متریال نرم در اکثر قسمتهای کابین است درصورتیکه در کابین برخی خودروها مانند فونیکس fx یا آریزو ۶ پرو تقریباً تمام قسمتها از پلاستیک خشک ساخته شدهاند. ارگونومی صندلیها، دید به اطراف و دسترسی به ادوات کابین بسیار مناسب هستند و در سفرهای طولانی باعث آزار سرنشینان نمیشوند.
دور از انتظار نیست که متناسب با این تغییرات، ویژگیهای فنی خودرو نیز دستخوش تغییر شده باشد. از جمله این تغییرات فنی فاحش میتوان به استفاده از گیربکس ضریب متغیر (CVT) با ۹ ضریب از پیش تعیین شده بجای نمونه دو کلاچ خشک (DCT) نسل قبل اشاره کرد. این همان گیربکس جدیدی است که در سایر مدلهای نوین مدیران خودرو از جمله آریزو ۶ و آریزو ۵ فیس لیفت به کار گرفته شده است. به گزارش پرشین خودرو، تیگو ۷ پرو با طراحی متفاوت و امکانات بهروز، به عنوان یک خودروی خانوادگی و محبوب در بازار ایران شناخته شده است.
این خودرو به قوای محرکه قابل شارژ مجهز شده که شامل پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و دو موتور برقی است. قدرت ترکیبی این مجموعه برابر با ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور آن ۵۱۰ نیوتون متر عنوان شده که باعث میشود خودروی موردبحث تواناییهای حرکتی قابلتوجهی داشته باشد. چری میگوید تیگو ۷ پرو e+ پلاگین هیبرید در عرض ۷.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که رقم بسیار خوبی برای یک شاسیبلند خانوادگی خواهد بود. در کابین چری تیگو ۷ پرو جلوآمپر تمام دیجیتال را داریم و در وسط، سیستم اطلاعات و سرگرمی به وسیله صفحه نمایش افقی و بزرگ در دسترس قرار می گیرد و در قسمت پایین تنظیمات مربوط به سیستم تهویه به وسیله صفحه لمسی انجام می شود.
علاوه بر این چری تیگو ۷ پرو از چراغهای باریک متصل به جلو پنجره استفاده می کند و در دو طرف سپر چراغهای دی لایت نیز به چشم می آیند. کراساوور جذابی که با طراحی جدید و امکانات رفاهی و قابلیتهای حرکتی قابل توجه، توانست در مدت کوتاهی مشتریان زیادی را در ایران پیدا کند. اکنون نسل جدید این خودرو با داشتن ظاهری زیباتر و داشتن کابین لوکستر و پیشرانه قویتر به عنوان نمونهای کاملتر از نوع قبلی به مشتریان خدمات رسانی میکنند. تنها مشکل اینجاست که تیگو ۷ جدید یا همان پرو، با قیمتی بسیار گران در سبد محصولات آسیا خودرو قرار داده میشود. این خودرو بعنوان یک کراساوور قابل اعتماد و نسبتا لوکس در بین مردم شهرت یافته است.
به همین خاطر بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران استفاده از خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی را به عنوان پلی تا رسیدن به خودروهای برقی مطلوب در نظر میگیرند و خودروسازان زیادی نیز در این زمینه تلاش کردهاند که مشهورترین آنها را میتوان تویوتا دانست. براساس اطلاعات موجود، چری تیگو ۷ پرو قرار است در محدوده ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان قیمت گذاری شود. پس با این قیمت کار برای چری تیگو ۷ پرو در بازار سخت خواهد بود، البته مدیران خودرو همیشه با شرایط فروش قسطی اش توانسته عرضه قابل توجهی داشته باشد و احتمالاً برای تیگو ۷ پرو هم همین شرایط فروش لحاظ شود و مشتریان زیادی این خودرو را انتخاب کنند. طراحی داخلی هم متناسب با طراحی بدنه است و با آن چه از چری تا امروز دیده بودیم متفاوت است. سبک طراحی داخلی همان سبکی است که در چری تیگو ۸ پرو هم دیده می شد و متریال به کاررفته هم بر همین اساس کیفیت قابل قبولی دارند.
این خودرو با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ و 156 اسببخار قدرت، تجربه رانندگی پرقدرتی را برای شما فراهم میکند. با ویژگیهای خاصی مانند سیستم ADAS، سقف پانورامیک، رادار خط خوان، دوربین 360 درجه و سیستم صوتی پیشرفته، تیگو 7 پرو پریمیوم تجربهای راحت و ایمن را برای رانندگان و سرنشینان فراهم میآورد. با ورود به کابین متوجه می شویم که سادگی بیرون خودرو به داخل نیز سرایت کرده اما زیبایی و شیک بودن آن در همین سادگی خلاصه شده است برای مثال از خط های عمودی ساده همانند خودرو های آلمانی بهره برده یا دکمه های فیزیکی و تنظیمات را حذف کرده و به پنل لمسی مرکزی منتقل کرده است. تیگو 7 پرو از مجموعه ای از امکانات رفاهی برخوردار است که راحتی و تجربه لذت بخش رانندگی را برای سرنشینان فراهم می کند.
ستون مشکی رنگ انتهایی به همراه تزیینات کرومی، ظاهری اسپرت و جذاب را برای این بخش از خودرو ایجاد کرده است. من یه ماشین نیاز داشتم که پس از سفر طولانی ،بتونم داخلش دراز بکشم و استراحت کنم. از اکتان بنزین استفاده کنید استاندارد بنزین این خودرو ها یورو5 و بنزین های داخل یورو 4 یا یورو 3 هستند . در صورت استفاده از بنزین های دارای کیفیت پایین امکان شاطون زدن خودرو شما بسیار بالا خواهد رفت سر و صدا ایجاد شده نیز به همین دلیل است بسیار احتیاط کنید و از بنزین یورو 5 ، بنزین سوپر ، و یا اکتان بنزین استفاده کنید.
در نمای جلو مطابق زبان طراحی جدید چری، شاهد جلوپنجره ی کهکشانی عریضی هستیم که به چراغ های باریک متصل شده است. در زیر سپر شاهد یک المان نقره ای رنگ هستیم که جلوه ی خوبی را، مخصوصا در رنگ مشکی، به خودرو بخشیده است. در مجموع، طراحی چری تیگو ۷ پرو نسبت به آن چه پیش تر از این نشان در ایران دیده بودیم بسیار پخته تر و مدرن تر شده است و می توان گفت از نظر طراحی با یک کراس اوور متمایز طرف هستیم که در کلاس خودش می تواند رقیبی جدی برای دیگر خودروها باشد. ناگفته نماند که تنظیم برقی صندلی سرنشین جلو، شارژر وایرلس تلفن همراه، نورپردازی کابین و درب صندوقبار برقی، آپشنهایی هستند که تیگو 7 پرو بیشتر از نسل قبلی چری تیگو 7 دارد. تیگو ۷ پرو در ایران برای به دست آوردن دل خریدار خودرو دست دوم، با محصولات کرهای دست نظیر کیا اسپورتیج و هیوندای توسان بازار فعلی سرشاخ میشود، اما در بازار خودروهای صفر کیلومتر رقبای هموطنی نظیر KMC K7 کرمان موتور، SWM G01 سیف خودرو، فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور را پیش رو دارد.
تیگو ۷ پرو با موتور توربوشارژ ۱.۵ لیتری خود، به مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۸.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد که به لحاظ اقتصادی میتواند برای مصرفکنندگان بسیار حائز اهمیت باشد و هزینههای سوختی را کاهش دهد. اگر تجربه رانندگی با تیگو ۷ فعلی را داشته باشید، حتما میدانید که گیربکس شش سرعته دوکلاچه این خودرو گاهی اوقات سر و صدا تولید میکند و در ترافیکهای شهری نیز با کاهش عملکرد مواجه میشود. این مشکلات به واسطه جایگزینی گیربکس ۹ سرعته CVT برطرف شدهاند و اکنون عملکرد تیگو ۷ پرو پایدارتر از گذشته احساس میشود. با ثیت نام تیگو ۷ پرو در سایت آسیا خودرو می توانید خودروی مورد نظر خود را بی واسطه و با قیمت واقعی بدون دستکاری واسطه ها خریداری نمایید.
شاید جلوپنجره کهکشانی تیگو ۷ پرو در نگاه اول باعث شود آن را با تیگو ۸ پرو اشتباه بگیرید، اما گرافیک چراغهای جلو و کشیدگی امتداد چراغهای عقب، کاملا با تیگو ۸ پرو متفاوت است. نمای جانبی نیز به عنوان یک تمایز بزرگ، در بخش لچکیهای عقب بر روی ستون C امتداد پیدا میکند در حالی که لچکیها در تیگو ۸ پرو در سبکی شبیه به هیوندای سانتافه گرند یا هیوندای ix55، با شیب ملایمی رو به بالا خاتمه مییابند. از دیدگاه طول و فاصله محورها، تیگو ۷ پرو با نسل پیشین خود تفاوتی ندارد اما سبک طراحی جعبه مانند آن در مقایسه با تیگو ۷ نسل پیشین با سبک طراحی قوسدار و نرم، حالا ظاهری شاسی بلند مانند دارد و کمتر شبیه به یک کراساوور جلوه میکند. تریم داخلی دو رنگ (قرمز و مشکی) به همراه داشبورد و کنسول باکیفیت با چیدمان ابزار و کنترلهای ارگونومیک، فضای دلپذیری را برای سرنشینان جلو فراهم کرده است. با وارد شدن به درون کابین تیگو ۷ پرو با فضای ساده ولی بسیار شیک و مدرن روبرو میشویم که در آن به سبک خودروهای آلمانی از خطوط افقی ساده و دارای نمایشگر تبلتی عریض استفاده شده است. نمونه اول چری تیگو ۷ حضوری موفق را در کشور ایران تجربه کرده است و برخلاف داشتن قیمتی گران و همچنین افت قیمت زیاد در بازار دست دومها توانسته است که جایگاه تقریبا خوبی را در بازار ایران بدست آورد.
هرچند از نظر ابعاد، این خودرو تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد، اما سبک طراحی آن، ظاهری شاسی بلندتر و کمتر شبیه به کراس اوورهای معمولی به آن داده است. ترکیب کلی طراحی تیگو ۷ پرو نشان دهنده توجه ویژه به جزئیات و ایجاد هماهنگی بصری میان اجزای مختلف خودرو است. تیگو 7 پرو مکس به عنوان یکی از بهترین خودروهای چینی موجود در بازار ایران، با ارائه کیفیت ساخت بالا، پیشرانههای قوی و سطح بالای آپشنها، توانسته است جایگاه ویژهای در میان رقبا کسب کند. با این حال، قیمت تیگو 7 پرو نیز مانند سایر خودروهای هم رده خود، تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد.
بااینحال، یکی از نقاط قوت این موتور، استفادهٔ گسترده در محصولات مختلف چری مثل آریزو ۵ و ۶، امویام X55، فیدلیتی پرایم و ریسپکت است که باعث میشود از لحاظ تأمین قطعات یدکی و تعمیرات شرایط مناسبی داشته باشد. سری تیگو از چری را به خوبی می شناسیم، چراکه کراس اوورهای X22، X33، تیگو ۵ و تیگو ۷ همگی اعضای خانواده تیگو بودند. اگر بخواهیم رده بندی درستی از خودروهای این سری داشته باشیم باید بگوییم که این سری از رده کراس اوورهای کوچک نظیر X22 شروع می شود و بزرگ ترین عضو این سری، چری تیگو ۸ پرو است که به عنوان پرچمدار سری تیگو شناخته می شود. در این میان، چری تیگو ۷ کراس اوور متوسط این سری بود که در سری قبل با امکانات قابل قبولی به ایران آمد.
اگر قصد خرید اقساطی دارید، گزینههای مختلف پیشپرداخت و دورههای بازپرداخت به شما پیشنهاد خواهد شد. برند فونیکس با تمرکز بر مهندسی پیشگیرانه و فناوریهای نجاتبخش، استانداردهای ایمنی را بازتعریف میکند. نتایج تستهای ایمنی نشان میدهد که ایمنی در خودروهای این برند، نه یک گزینه، بلکه بخشی جداییناپذیر از طراحی است. سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ خودرو ضمن شیوه تست و استفاده خشن و پیاپی خبرنگاران در پیست اتومبیلرانی آزادی، با وجود داغ شدن همچنان عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و اصطلاحا به پدیده «چوب شدن» دچار نشد.
تیگو ۷ پرو با ارائه مشخصات فنی مناسب، توانسته است جایگاه خود را در بازار خودروی ایران پیدا کند. این خودرو با دو نوع موتور و گیربکس مختلف عرضه میشود که در هنگام خرید خودرو باید این نکات مد نظر قرار بگیرد. هرچند فاصلهٔ محوری تیگو ۷ پرو نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته است اما بااینحال، صندلیهای عقب خودرو کاملاً جادار هستند.
یکی از نقاط قوت محصولات چینی در کشورمان را میتوان تجهیزات زیاد آنها دانست و فونیکس تیگو ۷ پرو e+ پلاگین هیبرید نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود. در جدول زیر لیست کامل تجهیزات ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو ۷ پرو e+ پلاگین هیبرید ذکر شده است. چری تیگو ۷ پرو کراس اوور جدید شرکت مدیران خودرو است که به تازگی معرفی رسمی آن انجام شده و قرار است اواخر سال جاری عرضه این محصول انجام شود. کابین تیگو ۷ پرو مانند اکثر خودروهای چینی امروزی بسیار زیبا و تقریباً بینقص طراحی شده. نوار چرمی قرمز رنگ که بر روی رودریها و داشبورد استفاده شده واقعاً حس خوبی به راننده و سرنشینان منتقل میکند.
در بخش دماغه جلو پنجره ۶ ضلعی مشبکی با قطعات کرومی دارد و دارای طراحی فضایی سه بعدی است که قبل از هر چیز توجهات افراد را به خود جلب میکند. ترکیب این بخش با چراغ های کشیده و سپر اسپرت ماشین حس قدرت زیادتری در قیاس با نمونه قبلی به افراد منتقل مینماید. تیگو پرو که اخیرا به وسیله آسیا خودرو معرفی گشته است، در واقع نسل جدیدی از چری تیگو ۷ میباشد که سال های اخیر وارد بازار ایران شده است و جزو لوکس ترین کراس اوورهای چینی میباشد. چری همانند بدنه خودرو تلاش کرده است یک طراحی مینیمال و شیک را ارائه نماید و در این بخش شاهد دو نمایشگر چسبیده به هم هستیم که یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی در نظر گرفته شده است. البته فونیکس تیگو ۷ پرو e+ پلاگین هیبرید در بخشهایی همچون کنسول میانی، رنگهای بکار گرفته شده و شیفتر با مدل استاندارد تفاوتهایی دارد هرچند تمرکز اصلی آن روی سادگی کاربری و برآورده ساختن نیازهای خانواده است.
در پایان از جناب آقای احمد کشاورز جهت صرف وقت و در اختیار گذاشتن خودرویشان به تیم تست مجله پدال تشکر میکنیم.
کارشناسان این مجموعه پس از بررسیهای دقیق بازار خودروهای نو و کارکرده، قیمت دقیقتری ارائه میدهند. همچنین فضای کابین برای ۵ سرنشین بزرگسال کافی بوده و فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف جلو و عقب مناسب است. اگر بخواهیم طراحی چری تیگو ۷ پرو را با تیگو ۷ معمولی مقایسه کنیم باید بگوییم با سبکی کاملاً متفاوت طرف هستیم. چری نیز همانند دیگر خودروسازان چینی پس از الگوبرداری های پیاپی به دنبال سبکی منحصر به فرد در محصولاتش بود و در چری تیگو ۸ پرو و چری تیگو ۷ پرو به بلوغ نسبی طراحی رسید. سیستم تعلیق تیگو ۷ پرو در چالهچولههای داخل شهر بسیار نرم عمل میکند اما بهمحض ورود به جاده و مواجه شدن با ناهمواریهای بیشتر گاهی اوقات کوبش در کابین احساس میشود.
در مورد صندوق عقب باید اشاره کنیم که فضایی معادل صندوق عقب تیگو ۷ نسل قدیم در محفظه پشت صندلیهای ردیف دوم ام وی ام X77 جانمایی شده که تقریبا معادل ۴۱۰ لیتر است. تیگو ۸ پرو مکس با امتیاز ۸۸% محافظت از سرنشینان بزرگسال و ۸۷% محافظت از کودکان، عملکردی خیرهکننده در تستهای ایمنی داشته است. برند فونیکس با تمرکز بر مهندسی پیشگیرانه و فناوریهای نجاتبخش، گامهای بزرگی در راستای ارتقای ایمنی خودروهای خود برداشته است. این شرکت با کسب رتبه ۵ ستاره ایمنی برای محصولات خود، نشان داده که ایمنی نه یک گزینه، بلکه بخشی جداییناپذیر از طراحی خودروهای مدرن است. برند ویکی برای سهولت خرید و فروش خودرو و ارائه انواع خدمات خودرویی پا به عرصه گذاشته است.
تیگو ۷ پرو الزاما خودرو تیز و بزی به حساب نمیآید اما با استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک (چند نقطه اتصال) در محور عقب، سواری بسیار پایدار و در عین حال نرمی را به سرنشینان ارائه میدهد. برای آن دسته از افراد که میانه خوبی با گیربکس CVT ندارند و عملکرد گیربکس DCT نسل قبل را ترجیح می دادند باید بگوییم که گیربکس CVT جدید با ۹ ضریب از پیش تعیین شده، در حالت ترونیک قابلیت کنترل کامل و دقیق خودرو را به راننده هدیه میدهد و حس کمبودی باقی نمیگذارد. خودرو در حالت استاندارد درایو (D) معمولا معادل یک دنده بالاتر از حالت ترونیک قرار دارد و در ضرایب دنده سبکتری باقی میماند تا ضمن کاهش دور موتور، مصرف سوخت را برای مصارف درون شهری و کم شتاب پایین نگه دارد. قیمت تیگو 7 پرو در شهریور 1402 در بازار معادل یک میلیارد و 600 میلیون تومان و در کارخانه معادل یک میلیارد و 450 میلیون تومان است. از رقیب های قیمتی صفر کیلومتر این خودرو در بازار آزاد می توان به لاماری ایما، فیدلیتی، دیگنیتی، KMC K7 و فونیکس FX 1401 اشاره کرد.
این فضا با الهام از سبک خودروهای آلمانی، از خطوط افقی ساده و نمایشگرهای عریض بهره می برد که در عین سادگی، زیبایی خاصی دارند. حذف کلیدهای کنترلی سنتی و استفاده از پنل های لمسی مرکزی و نشانگرهای دیجیتال، فضایی به روز و پیشرفته ایجاد کرده است. فرمان خوش دست و اهرم دنده فانتزی نیز از نظر ارگونومی مناسب طراحی شده اند و حس یک خودرو لوکس را تداعی می کنند.
در اینجا سرنشینان از فضای پای کافی برخوردارند و حتی وجود سقف پانوراما هم موجب محدودیت فضای سر نشده است. یکی از مشکلات این صندلیها شیب زیاد پشتی غیرقابلتنظیم آنها است که حسی نیمه خوابیده به سرنشینان میدهد. صندلیهای جلو نیز یادآور نسل قبلی هستند اما به لطف ستون فرمان قابل تنظیم، راننده میتواند بهراحتی موقعیت مناسب خود را پیدا کند هرچند که این کار به کمی زمان نیاز خواهد داشت. چری تیگو 7 پرو نسبت به پدرش خشنتر و جدیتر شده و حالا با جلوپنجره بزرگ و چراغهای باریک خود ظاهر یک شاسیبلند اسپرت امروزی را به خود گرفته است.
با این حال، فیسلیفت کلی روی این اتاق صورت گرفته و کابین و امکانات آن کاملا تغییر کرده تا در حد یک خودروی امروزی توسعه پیدا کند و بتواند با رقبای میانقیمت نبرد نزدیکی را انجام دهد. تیگو ۷ پرو با طراحی متفاوت و امکانات بهروز، به عنوان یک خودروی خانوادگی و محبوب در بازار ایران شناخته شده است. در این مقاله، به بررسی ویژگیها و دلایل محبوبیت تیگو ۷ پرو پرداخته و بررسی خواهیم کرد که چرا این خودرو برای بهعنوان یک خودروی خانوادگی گزینهای مناسب است.
با اینکه شاید نتوان تشخیص داد که تیگو 7 پرو نسبتی با تیگو 7 قدیمی عرضه شده با نام چری در ایران دارد ولی این دو خودرو از یک پیشرانه وبا ایسیو مپ شده فونیکس استفاده میکنند. اما برخلاف ظاهر اسپرتتر تیگو 7 پرو، گیربکس استفاده شده در نسل جدید از نوع 9 سرعته CVT است که شاید عملکرد کندتری از خود نشان دهد ولی از لحاظ دوام و نرمی، قابل قبولتر از نمونه دو کلاچه تیگو 7 چری است. در بخش داخلی، خودرو تماما دگرگون شده و نمای ظاهری بهروزتر و اروپایی تر را شاهد هستیم. جلو پنجره کهکشانی فونیکس تیگو 7 پرو یه جورایی امضای برند فونیکس میباشد که واقعا زیبایی خاصی به جلوی این ماشین افزوده و در عقب این ماشین به دلیل کوتاه بودن ارتفاع شیشه عقب ظاهر اسپرتی به خود گرفته است.
بهترین قسمت طراحی این خودرو نمای جلویی آن است؛ جلوپنجره بزرگ با طرح کهکشانی بیش از هر چیز در این بخش خودنمایی میکند. چراغهای کشیده مستطیل شکل با گرافیک بسیار خوب کمک زیادی به جذابیت طراحی جلو کردهاند. دیلایتها به طرز استادانهای در طرفین سپر قرار گرفتهاند و باعث شدهاند طراحی قسمت جلو حال و هوای اسپرت و خشن به خود بگیرد.
نمونه نخست چری تیگو ۷ در پارامترهایی مانند زیبایی ظاهری، داشتن امکانات رفاهی، داشتن کیفیت بسیار بالا در سواری و ایمنی، نسبت به سایر خودروها شایستگی خوبی را از خود نشان داده است. با داشتن شرایط ویژه برای فروش به صورت اقساطی و نقدی قابل قبول شبکه آسیا خودرو توانسته نظرات افراد زیادی را به خود جلب نماید. تیگو 7 پرو از نظر بازار خرید و فروش دارای بازار خوبی است و تعداد زیادی از آن در خیابان ها مشاهده می شود. در کل اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی با فضای مناسب، امکانات عالی، بازار خرید و فروش خوب و با امنیت بالا هستید این خودرو یکی از خودرو های با ارزش خرید مناسب محسوب می شود. این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون جلو و مولتی لینک عقب بهره می برد که سواری نرم و پایداری را برای سرنشینان فراهم می آورد. البته به دلیل ساختار دیفرانسیل جلو، نمی توان انتظار فرمان پذیری خیلی دقیق و عملکرد اسپرتی از این خودرو داشت.
طراحی بدنه زیبا و مدرن تیگو ۷ پرو با جلو پنجرهای کهکشانی، چراغهای باریک و جذاب، و چراغهای عقب متصل به هم، جزو دیگر عناصر جاذبه در این محصول است که به محبوبیت آن نزد خریداران افزوده است. تیگو پرو ۷ از لحاظ طراحی بسیار متفاوت با سایر مدل ها است و بایستی آن را نمونه کوچک شده تیگو ۸ پرو دانست. در نمای عقب این خودرو هم می بینید که چراغ های به هم پیوسته ای دارد که از ترفندهای روز طراحی های خودرو در دنیا میباشد. در داخل خودرو هم با کابین بسیار متفاوتی روبرو هستید که پشت آمپر و بخش های گوناگون آن دیجیتالی میباشد. براساس اطلاعات موجود، تیگو ۷ پرو قرار است در محدوده ۱ میلیارد و دویست میلیون تومان قیمت گذاری شود و در این رده رقیب مستقیم خودروهایی نظیر فیدلیتی، FMC T5، دیگنیتی و KMC K7 خواهد بود. فرمان خودرو در سرعتهای پایین بسیار بسیار نرم است؛ بهگونهای که نیاز است چند دقیقه با آن وقت بگذرانید تا قلقاش دستتان بیاید!
طراحی لایهای و فرم سراسری دریچههای تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ میتواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند. این خودرو با امتیاز ۸۸% محافظت از سرنشینان و ۸۰% محافظت از عابران پیاده، استانداردی جدید را در ایمنی خودروهای داخل کشورمان تعریف میکند. گواهی ۵ ستاره نشاندهنده این است که خودرو در تمامی تستهای ایمنی عملکردی عالی داشته و از فناوریهای پیشرفته برای محافظت از سرنشینان، عابران پیاده و سایر کاربران جادهای استفاده میکند. فونیکس تیگو 7 پرو در حال حاضر در تیپ پریمیوم به بازار عرضه میشود که تفاوتهایی با مدل پرو دارد.
اکستریم LX به همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو GDI آشنای چری مجهز است که در خودروهای مختلف این شرکت مثل فونیکس FX، آریزو ۶ جیتی و تیگو ۷ پرو مکس دیدهایم. این موتور ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برای انتقال نیرو به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است. ویژگی خاص اکستریم LX اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است که کمتر در کراساوورهای چینی با این ابعاد دیده میشود. اکستریم LX با وزن ۱۵۸۳ کیلوگرم، ظرف حدود ۸.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
دیدگاهتان را بنویسید