تیگو 8 پرومکس TIGGO 8 PROMAX + مشخصات فنی + تصاویر و ویدیو
البته این موضوع به لطف وجود سنسورها، دوربینها و رادارها تاحدود زیادی حل شده است و جای نگرانی چندانی وجود ندارد. کمپانی چری در سال ۲۰۱۸ برند جتور را تاسیس کرد تا محصولاتی متفاوت نسبت به سری تیگو روانه بازار کند و بخش دیگری از سلیقههای مشتریان را به تسخیر کراساوورهای متفاوت این نشان تجاری متبوع خود درآورد. البته بهطور کلی ردیف دوم این دو کراساوور سایز متوسط مونتاژی کاملا جادار بوده و چه از لحاظ فضای پا، زانوها و ناحیه سر، افراد بلند قد به راحتی میتوانند در این بخشها حضور پیدا کنند. زاویه تکیهگاه (پشتی) صندلی ردیف دوم هم قابل تنظیم است تا بدین ترتیب افراد حاضر با راحتی بیشتری در این بخش حضور پیدا کنند.
این گروه از مشتریان میتوانند به همراه اندکی ماجراجویی، آخرهفتههای خود را در روستاهای ایران سپری کنند. بااینحال، خرید نسخه پرومکس برای استفاده روزمره چندان کار مناسبی بهنظر نمیرسد، مگر اینکه در مناطقی با جادههای کوهستانی و احتمال بارش برف و… طراح اصلی این خودرو، یعنی شرکت چری نیز برای تأکید بر پیشرانه قدرتمند آن، عبارت 390T را روی درِ پنجم این خودرو درج کرده است. البته تولید تیگو ۸ پرو در اواسط سال ۱۴۰۲ به صورت کاملا ناگهانی از مدار تولید خارج شد و سری ۸ تیگو اکنون در دو مدل TIGGO 8 PROMAX IE و TIGGO 8 PRO e+ در حال تولید است و شما همراهان گرامی میتوانید نسبت به خرید نقد و اقساط این دو محصول اقدام فرمایید. در این نسخه هم همانند نسخه پرومکس، افزایش قدرت و تغییر کامل قوای فنی و انتقال قدرت خودرو را شاهد هستیم. در نمای عقب هم ترکیبی از دو مدل تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرومکس میبینیم، خروجیهای اگزوز شبیه به تیگو ۸ پرو و روکشهای کریستالی چراغ مشابه به تیگو ۸ پرومکس.
امکانات رفاهی فراوان این خودرو، از جمله سیستم صوتی باکیفیت، صندلیهای راحت و سیستمهای کمک راننده پیشرفته، نیز مورد تحسین قرار گرفته است. این صندلیها با روکشهای چرمی پوشش داده شدند که به نظر میرسد طرح لوزیشکل و خطوط مورب حک شده روی طرح صندلیهای تیگو ۸ پرو مکس جذابتر به نظر میرسد و حس تشریفاتیتری را به بیننده انتقال میدهد. وجود دکمههای تنظیم صندلی در قسمت کناری تکیهگاه صندلی شاگرد در تیگو 8 پرومکس نیز از نکات جالبی است که سرنشین ردیف عقب میتواند به وسیله آن صندلی جلوی خود را تنظیم و فضای بیشتری در ردیف دوم ایجاد کند. شاید مقایسه فیدلیتی پرستیژ با تیگو 8 پرومکس به نوعی برادرکشی تعبیر شود، ولی به هر حال این دو جزو بهترین ماشین های چینی در بازار ایران بوده و رقیب مستقیم همدیگر هستند. پس ما این کار را انجام میدهیم تا مشتری بداند که با خرید فیدلیتی پرستیژ یا خرید فونیکس تیگو ۸ پرومکس سرانجام چه منفعت یا ضرری متحمل خواهد شد.
به علاوه با توجه به گارانتی بلند مدت تیگو ۸، در صورت بروز مشکل احتمالی، خودرو تحت گارانتی تعمیر می شود. نمای کلی بدنه و کابین تیگو ۸ پرو دو دیفارنسیل (تیگو ۸ پرو مکس) با مدل های تیگو ۸ پرو موجود در ایران تفاوتی ندارد. در طراحی تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل، شاهد اضافه شدن فریم خاکستری به جلو پنجره خودرو هستیم هرچند همچنان جلوپنجره بزرگ این خودرو یکی از نشانههای حضور یک خودرو لوکس است. بهعلاوه طرح قاب چراغ مه شکن جلو نیز تغییر کرده است و دیفیوزر سپر جلو هم جدید است.
خوشبختانه ترمزهای تیگو 8 پرو عملکرد بسیار مطمئنی دارند و به خوبی از پس متوقف کردن جثه بیش از 1.5 تُنی این خودرو برمیآیند. تیگو 8 پرو مکس به عنوان یک شاسیبلند لوکس چینی، نظرات متفاوتی را از سوی کاربران به خود جلب کرده است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همچنین قابل ذکر است که از نظر آپشن ها و سیستم های ایمنی، هیچ تفاوتی میان تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس وجود ندارد. با کنترل مداوم فرمان الکترونیکی خودرو از راننده پشتیبانی میکند و به نگه داشتن وسیله نقلیه بین خطوط کمک میکند.
ترمزها در هر چهار چرخ دیسکی و خنک شونده هستند تا توقف در هر شرایط، ایمن باشد ضمن آنکه با ABS هم پشتیبانی میشوند. مدیران خودرو شرایط فروش نقدی و اقساطی دو محصول تیگو ۸ پرو مکس IE و آریزو ۶ جی تی را برای اسفند ۱۴۰۳ اعلام کرد. این خودرو دارای کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری خودکار و سیستم حفظ خودرو بین خطوط است که در تیگو 7 پرو وجود ندارد. همچنین تیگو 8 پرو دارای دوربین 360 درجه، یخچال و گرمکن و سردکن صندلی جلو است که در تیگو 7 پرو یافت نمیشود. تیگو 8 پرومکس با وجود داشتن نقاط قوت قابل توجه، از برخی نقاط ضعف نیز رنج میبرد.
این سیستمهای رانندگی در شرایط ترافیک شلوغ عملکرد خوبی دارند، اما زمانی که سرعت خودرو بالاست، به نظر میرسد که بیش از حد مداخلهآمیز هستند. از آنجا که جادههای ما دارای علامتگذاری نامناسبی هستند و کاربران جادهها بیانضباط هستند، این نوع سیستمها در بهترین حالت به کار نمیآیند. تیگو 8 پرو مکس به موتور دو لیتری توربوشارژر با تزریق مستقیم سوخت مجهز است که حداکثر 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
در بخش ظاهری نیز مواردی جزئی مانند سپر جلو و جلوپنجره جدید، چراغ عقب های جدید و سراگزوز های 4 تایی تفاوت های موجود میان این دو خودرو را تشکیل می دهند. همچنین این خودرو از ۶ کیسه هوا ایمنی بهره میبرد تا تمام سرنشیان این خودرو محافظت شوند. سپر جلو این خودرو در قسمتهای کنار، مقداری برآمده هستند که موجب میشود حجیمتر و عضلانیتر به نظر میرسد. تیگو ۸ دو دیفرانسیل در ایران مونتاژ شده یانه.اولین بار هست .نمیتوانید جواب دهید .چرا دروغ میگویید. • در صورت تأخیر در تحویل خودرو، ۱۲ درصد جریمه تأخیر به مشتری پرداخت خواهد شد.
بنابراین، اگرچه قدرت موتور در نسخه پلاگین هیبرید افزایش پیدا کرده است، اما سامانه چهار چرخ محرک، دیگر روی مدل هیبریدی تیگو ۸ پرو حضور ندارد. شتابگیری تیگو ۸ پرو هیبرید کمی نسبت به مدل پرومکس سریعتر شده است ولی اختلاف مصرف سوخت آن با مدل بنزینی به میزان بیشتری جلب توجه میکند. تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید به کمک موتورهای برقی خود میتواند با مصرف سوخت بسیار پایین، مسافتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر را تنها با یک باک سوخت بپیماید که در نسخه پرومکس به هیچ وجه قابل دستیابی نیست. از نظر امکانات، این دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند، اما مواردی مثل رادار تابلوخوان، شیفتر دنده پشت فرمان، و حالت رانندگی آفرود، گلآلود و برفی از روی مدل هیبرید حذف شده است. در مورد مقایسه تیگو ۸ پرومکس با تیگو ۸ پرو باید بدانید که تیگو ۸ پرومکس در واقع نسخه ارتقاء یافته مدل پرو به حساب میآید که حدود یک سال بعد از آن به بازار ایران راه پیدا کرد.
بر روی سپر نیز تغییر دیگری به چشم میخورد و آن هم استفاده از چهار خروجی اگزوز دایرهای در دو طرف خودرو است که نمای اسپرتی به خودرو داده اند. نسخه پرومکس از تیگو 8 یک کراساوور هفتنفره است و ابعاد بزرگ آن باعث میشود که چندان قابل استفاده در شهر نباشد. بااینحال، دوربینهای همهجانبه و همچنین موتور پرقدرت آن اجازه مانورهای حرکتی به شما میدهند. همچنین چنانچه قصد خرید هر یک از محصولات مدیران خودرو از برند ام وی ام، فونیکس یا اکستریم را داشته باشید میتوانید از طریق فرم رزرو ثبتنام داخل صفحه نسبت به رزرو قطعی ثبتنام اقدام فرمایید.
شاکله کلی در طراحی این خودرو بسیار شبیه به تیگو ۸ پرو است و تنها در جزییات با هم تفاوت دارند تا آنجا که در هنگام معرفی این محصول، بسیاری در نگاه اول متوجه تفاوت تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرومکس نمیشدند. این خودرو دارای رادارهایی چون کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری هوشمند، رادار نقطه کور و هشدار خروج از خط، هشدار باز شدن دربها و هشدار برخورد از عقب است که مجموع این رادارها رانندگی خودران سطح ۲.۵ را فراهم میسازند. تقسیم نیرو برحسب وضعیت جاده، سرعت خودرو، کشش هر چرخ و البته تنظیماتی رانندگی است که توسط راننده انتخاب شده است. اما در صورتیکه به دلیل لغزندگی سطح، چرخهای جلو کشش خود را از دست بدهند، سیستم بهصورت هوشمند و بدون نیاز به دخالت راننده، نیرو را بین محور جلو و عقب تقسیم می کند. به این ترتیب ارتباط مکانیکی میان سر دنده و گیربکس وجود ندارد و همه چیز بر اساس ارسال پالسهای الکترونیکی کنترل میشود.
در کنار راحتی و آسایش، ایمنی خودرو در زمان حرکت و محافظت از سرنشینان در صورت بروز تصادف احتمالی، اهمیت زیادی دارد و این مسئله در آپشن های تیگو ۸ پرومکس، به شکل ویژهای مدنظر قرار رفته است. به همین دلیل لیست آپشنها و تجهیزات و امکانات ایمنی این خودرو بسیار کامل و در حد برترین برندهای بازار جهانی است. دو صفحه نمایش بزرگ به هم چسبیده از مقابل راننده تا میانه داشبورد، اطلاعات لازم برای خودرو را به نمایش میگذارند ضمن آنکه از همین طریق امکان انجام تنظیمات وجود دارد. کنسول میانی بزرگ و شکلی است و پوشش براق روی آن، به لوکس بودن بیشتر داخل تیگو ۸ پرو مکس کمک می کند. بخشی از کلیدهای اصلی خودرو در میانه داشبورد نصب شدهاند اما بیشتر تنظیمات را بهراحتی میتوان از طریق صفحه نمایش لمسی وسط انجام داد. بهعلاوه استفاده از سیستم فرمان صوتی نیز کمک بزرگی است تا بدون نیاز به لمس کلیدها و صفحه نمایش، بتوانید بخشهای مختلف خودرو را کنترل کنید.
در این حالت، سوخت بهجای آنکه بهصورت قطرات کوچک وارد موتور شود، به شکل پودر شده به موتور میرسد. علاوه بر این، به کمک این سیستم میتوان سوخت را در زمان درست و در مرحله تراکم وارد موتور کرد. به این ترتیب کارآیی سوخت افزایش پیدا می کند و از هر واحد بنزین، میتواند قدرت بیشتری گرفت. مدت زمان تحویل خودروهای ثبتنامی تیگو ۸ پرومکس IE برابر با ۶۰ روز کاری و آریزو ۶ جی تی برابر با ۹۰ روز کاری از تاریخ ثبتنام خواهد بود. هر دو خودرو از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با توان 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتنمتر استفاده میکنند. اما تیگو 8 پرو شتاب بهتری دارد (8.1 ثانیه در برابر 8.9 ثانیه در تیگو 7 پرو) و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است، درحالیکه تیگو 7 پرو به 185 کیلومتر بر ساعت میرسد.
چراغهای در جلو و عقب از فناوری LED بهره میگیرند که باعث افزایش عمق دید برای راننده شده و همچنین کمک می کند سایر رانندگان بهتر بتوانند خودرو را ببینند. چراغهای جلو سیستم گردش در پیچ را نیز دارند که میتواند حاشیه پیچها را بهخوبی روشن کند ضمن آنکه تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو بهصورت خودکار انجام میشود. شرکت مدیران خودرو شرایط پیش فروش خودروی فونیکس FX پرمیوم را برای اسفند ۱۴۰۳ اعلام کرد. این خودرو با شرایط پرداخت دو مرحله ای و موعد تحویل ۴۵ روز کاری در نمایندگیهای این شرکت عرضه خواهد شد.
مقایسه تیگو ۸ پرومکس با تیگو ۸ پرو e پلاس از لحاظ ظاهری نکته قابل ذکر چندانی ندارد. تنها تفاوت ظاهری میان این دو خودرو، اضافه شدن درگاه شارژ باتری لیتیومی در مدل e پلاس است که اجازه میدهد توسط شارژر، باتری سیستم هیبریدی این خودرو تغذیه شود. از لحاظ فنی، همانطور که تا اینجا متوجه شدید، با یک سیستم محرکه پلاگین هیبرید در مدل تیگو ۸ پرو e پلاس روبهرو هستیم که به لحاظ فنی، تفاوت زیادی با قوای محرکه کاملاً بنزینی تیگو ۸ پرومکس دارد. موتور بنزینی مدل e پلاس از نوع ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که قدرتی نزدیک به ۱۵۶ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه با دو موتور الکتریکی در قالب یک سیستم محرک پلاگین هیبرید همراه شده تا در مجموع قدرتی نزدیک به ۳۲۶ اسب بخار و ۵۱۰ نیوتنمتر گشتاور را به چرخهای جلو برساند.
این خودرو برای استفاده خانگی بسیار مناسب است و به لطف صفر کیلومتر بودن و خدمات پس از فروش مناسب، حداقل تا چند سال خیالتان از بابت هزینههای مصرفی این کراساوور راحت خواهد بود. تیگو 8 پرو مکس، پرچمدار محصولات برند فونیکس در ایران است که یک سال پس از عرضه تیگو 8 پرو به بازار معرفی شد. این خودرو در واقع نسخه دو دیفرانسیل تیگو 8 پرو محسوب می شود که از قوای محرکه بسیار قوی تری نیز بهره می برد. این خودرو ابتدا توسط کمپانی چری در سال 2021 معرفی شد و سپس صادرات آن به بازار های دیگر در دستور کار قرار گرفت. در واقع، چری با افزودن سیستم AWD به کراس اور پرچمدار خود مهم ترین نقص این خودرو را رفع کرد تا بتواند با خیالی آسوده به رقابت با کراس اور های مشهور ژاپنی، کره ای و حتی اروپایی بپردازد. تیگو ۸ پرو با استقبال بسیار خوبی در بازار روبرو شده و توانسته طیفی از خریداران را که پیش از این به دنبال خرید خودروهای وارداتی دستدوم بودند به خود جلب کند.
به این ترتیب در نمای ظاهری، تیگو ۸ پرو مکس IE مانند مدلهای قبلی است و در کابین هم غیر از اضافه شدن چند کلید برای تنظیمات جدید، چیزی تغییر نکرده است. البته در بازارهای جهانی وضعیت اینگونه نیست چون در مدلهای خارجی، بعضی از ویژگیها مخصوص مدلهای پرو مکس است ولی در ایران، مدیران خودرو تیگو ۸ را بالاترین سطح تجهیزات و مشابه تیگو ۸ پرو مکس عرضه کرده است. به این ترتیب خریداران خودرو در ایران، از همان ابتدا، بالاترین سطح کابین و داخل تیگو ۸ پرو را دریافت کردهاند. باتوجه به اینکه فونیکس تیگو 8 پرو مکس، هنگام معرفی به عنوان پرچمدار جدید چری و فونیکس در ایران شناخته شد از آپشنهای متنوعی نیز بهره میبرد.
خودروهای سانگ یانگ رکستون G4، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه، سالها در بازار ایران بوده و در حال قدیمی شدن هستند و حال خودروی تیگو 8 پرو مکس، قادر است آنها را در زمینهی کیفیت بروز و طراحی نو آنها کنار بزند. بنابراین در وضعیت فعلی بازار، تا زمانی که خودروی دو دیفرانسیل و قدرتمند دیگری در بازار ایران عرضه نشود، این خودرو برتری نسبی خود را حفظ خواهد کرد. سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید (کیلس) بهصورت استاندارد بر روی تیگو ۸ پرو مکس نصب شده است. بهعلاوه امکان روشن کردن خودرو از راه دور و همچنین فعال کردن سیستم تهویه نیز از راه دور و به کمک ریموت وجود دارد. سیستم تهویه خودرو بهصورت دوگانه و مستقل و خودکار است و راننده و سرنشینان میتوانند دمای مورد نظر خود را بهدلخواه تغییر دهند.
ما در آسیا خودرو، شرایط فروش ویژه محصولات را برایتان پیامک میکنیم تا زودتر از سایرین از آن مطلع شوید. بازه قیمتی تیگو ۸ پرومکس در زمان نوشتن این متن (دی ۱۴۰۳) حدود ۳ میلیارد تومان در بازار آزاد است. مزیت بزرگ استفاده از گیربکس دو کلاچه، تعویض سریعتر دندهها است ضمن آنکه در این گیربکس، اتلاف نیرو بسیار کمتر از سایر انواع گیربکسهای اتوماتیک است و قدرت بیشتری از موتور به چرخها میرسد. بهعلاوه با توجه به اینکه کلاچهای گیربکس این خودرو، در روغن غوطهور هستند، مشکلی از نظر گرم شدن گیربکس در استفادههای طولانی مدت و در ترافیکهای شهری وجود ندارد. متقاضیان میتوانند از تاریخ شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۳ با مراجعه به نمایندگیهای معتبر شرکت فونیکس در سراسر کشور، ثبتنام خود را انجام دهند.
بهخصوص باید توجه داشت که اکثر خریداران تیگو 8 پرومکس را افراد میانسال یا کهنسال با قدرت مالی بالا تشکیل میدهند. این افراد تمایل چندانی به تغییر وضعیت بین مدهای رانندگی و سایر تنظیمات ندارند؛ بنابراین درعمل از خودرو چندمیلیاردی خود در حد یک خودروی معمولی استفاده میکنند. درواقع بهدلیل قیمت بالا، افراد علاقهمند به ویژگیهای فنی و سیستمهای پیچیده نرمافزاری قادر به خرید تیگو 8 پرومکس نخواهند بود.
این ویژگیها نشاندهنده تلاش برند فونیکس برای ایجاد تعادلی میان قدرت، کارایی و مصرف سوخت در این کراساوور لوکس و پیشرفته است. این مشخصات فنی نهتنها تیگو 8 پرومکس را به یک خودرو مناسب برای سفرهای خانوادگی تبدیل کردهاند، بلکه قدرت و عملکرد این خودرو در کنار راحتی و ایمنی، آن را یک انتخاب عالی برای رانندگی در شرایط متنوع جادهای هم کرده است. از جمله مهمترین ویژگیهای این کراساوور میتوان به آپشنهای بیشمار، موتور 250 اسب بخاری، گیربکس دو کلاچه تر، دو دیفرانسیل و ایمنی بالا اشاره کرد. در مقابل، برچسب قیمتی فوقالعاده بالای این محصول باعث شده است تا حاشیههای بیشماری برای آن ایجاد شود. در این مطلب قصد داریم تا این چینی جذاب اما پرحاشیه را به صورت کامل و از زوایای مختلف بررسی کنیم.
در بزرگراه ها ، تیگو ۸ پرو مکس احساس میشود که پایدار است، همراه با پانچ کافی در دورههای شتاب، با دستگاه رانندگی سخت تر نسبت به قبل، موقعیت رانندگی خوب و سیستم تعلیق خوب. همانطور که اشاره کردیم، تغییرات تیگو ۸ پرو مکس IE شامل افزودن بعضی امکانات بهصورت استاندارد است. به این ترتیب، مشخصات فنی مشخصات فنی آن مشابه مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس است و از این نظر تفاوتی میان این دو تیپ وجود ندارد. تیگو ۸ پرو مکس IE هم اینک بهصورت استاندارد چهار آپشن را به لیست بلند امکانات رفاهی و ایمنی پرو مکس اضافه کرده است. به این ترتیب اکنون گرمکن صندلی های ردیف دوم، گرمکن فرمان، شیشه های و عایق صوتی و دوربین ثبت وقایع را نیز در این خودرو در اختیار دارید.
از دیگر ویژگیهای ایمنی آن میتوان به رادار هشدار برخورد از عقب، سامانه هشدار حرکت بین خطوط، سنسور نور و باران و ترمز پارک برقی اشاره کرد. با توجه به این امکانات، آریزو ۶ جی تی گزینهای مناسب برای کسانی است که به دنبال خودرویی ایمن و مجهز هستند. اگر به دنبال خودرویی مجهزتر، جادارتر و لوکستر هستید، تیگو 8 پرو انتخاب بهتری است.
مورد اول فهرست معایب تیگو 8 پرو در بسیاری از کراساوورهای 7 نفره دیگر هم دیده میشود. صندلیهای ردیف سوم تیگو 8 پرو و بسیاری از کراساوورهای این رده، فضای چندان بزرگ و کاربردی ندارند و بیشتر برای استفاده کودکان طراحی شدهاند. وقتی با خودرویی تقریباً تند و تیز روبهرو هستیم، قدرت ترمزگیری اهمیتی بسیار زیاد پیدا میکند.
تیگو ۸ پرو مکس در بازارهای خارج از ایران محبوبیت بسیار زیادی دارد و علاوه بر سیستم حرکتی، از موتوری پرقدرتتر نیز بهره میبرد. ترکیب موتور پرقدرت و سیستم حرکتی چهارچرخ باعث شده قابلیتهای خارج از جاده این شاسیبلند لوکس بسیار بیشتر شود. همچنین قیمت تیگو ۸ پرو مکس و شرایط عرضه آن در ایران را نیز در این مطلب مرور خواهیم کرد. خودروی تیگو 8 پرو و تیگو 8 پرو مکس علاوه بر تفاوتهای ساختاری و طراحی خود، دارای تفاوتهای فنی خاصی نیز هستند. فونیکس تیگو ۸ پرو مکس دارای موتور ۴ سیلندر و ۲ لیتری توربوشارژ است که سیستم پاشش سوخت مستقیم را داراست و قدرتی تقریبا برابر با ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور نیروی ۳۹۰ نیوتنمتر را تولید میکند.
وبسایت کار مگز در تلاش است تا جدید ترین و به روز ترین اخبار خودرو را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. هم چنین مجله خودرو ما به نقد و بررسی جامع مشخصات انواع خودرو های کلاسیک تا مدرن ، خودرو های ایرانی و خارجی و محبوب ترین های دنیای خودرو سازی می پردازد. ناگفته نماند که نظرات و تجربیات شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و با به اشتراک گذاری آنها با ما ، کار مگز را در این مسیر جذاب همراهی خواهید کرد.
در چنین شرایطی تنها امید مشتریان برای دستیابی به خودروهای دو دیفرانسیل، مونتاژ نمونههای خارجی در ایران است، اتفاقی که برای فونیکس تیگو ۸ پرو مکس مدیران خودرو رخ داد. شرکت مدیران خودرو چند سال پیش از جدیدترین خودروهای پرچمدار چری یعنی تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو در ایران رونمایی کرد و اکنون، زمزمههایی از ورود غول مرحله آخر چری، یعنی تیگو 9 به بازار ایران شنیده میشود. این خودروها با برند فونیکس رونمایی شدند، برندی که اکنون به نام تجاری محصولات چری در ایران تبدیل شده است.
در ادامه فونیکس تیگو ۸ پرو مکس برای تطابق با سبک مدرن ، کنترل تهویه مطبوع را با استفاده از دکمههای حساس به لمس به روز کرده است و مستقیماً زیر دریچه های تهویه قرار دارد. در مقایسه با مدل قبلی که از صفحه نمایش جداگانه و کنترلهای فیزیکی برای این منظور استفاده میشد، اکنون طراحی داخلی تیگو ۸ پرو مکس به نظر میآید که الهام گرفته از مرسدس بنز باشد. با نگاه به طراحی دکمه استارت ، صفحههای درب، و بلندگوی Burmester، ممکن است دلیل این تشابهها را متوجه شوید. با این شرایط میتوان پیشبینی کرد در شرایط فعلی (نیمه دی ماه ۱۴۰۱)، قیمت تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل با توجه به قیمت فعلی ارز و قیمت تیگو ۸ پرو، ۲.۲ میلیارد تومان باشد. در این شرایط، تیگو ۸ پرو دو دیفرانسیل باید با خودروهای وارداتی کارکرده کرهای و ژاپنی رقابت کند و در این زمینه قطعا موفق خواهد بود. علت این مسئله سطح آپشن های بسیار بالاتر تیگو ۸ پرو مکس و همچنین گارانتی آن است.
این شرکت با کسب رتبه ۵ ستاره ایمنی برای محصولات خود، نشان داده که ایمنی نه یک گزینه، بلکه بخشی جداییناپذیر از طراحی خودروهای مدرن است. در نهایت، اگر امکانات و فضای بیشتر میخواهید، تیگو 8 پرو بخرید، اما اگر مصرف سوخت و قیمت اقتصادیتر برایتان مهم است، تیگو 7 پرو انتخاب بهتری است. در این بخش می توان دو نمایشگر به هم پیوسته را مشاهده کرد که یکی از این نمایشگر ها به عنوان نمایشگر سیستم مالتی مدیا مورد استفاده قرار می گیرد و دیگری جلوآمپر دیجیتال این خودرو است. در بخش میانی داشبورد از متریال نرم با رنگ روشن استفاده شده که هماهنگی بیشتری را با قسمت های مختلف کابین ایجاد کرده است.
سرعت صفر تا صد این خودرو تنها در ۷.۸ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 220 کیلومتر در ساعت میرسد، که نشان از قدرت و چابکی است که در مسیرهای شهری و جادههای باز به آن نیاز دارید. چری تیگو 8 پلاگین هیبریدی در طراحی خارجی، مشابه نسخه بنزینی تیگو 8 پرو بوده و تنها تفاوت قابل توجه، اضافه شدن پورت شارژ باتری در گلگیر جلو است. استفاده از قطعات کرومی در جلوپنجره، زههای جانبی و سپر عقب، ظاهری لوکس و شیک به این خودرو داده است، اما طراحی جانبی آن سادهتر بوده و به نظر میرسد بیشتر به خودرویی خانوادگی و کاربردی توجه داشته است.
بهعلاوه این بار بهجای لوگو فونیکس، شاهد نوشته انگلیسی FOWNIX در عقب خودرو هستیم. در کنار این، بر روی درب عقب خودرو عبارت AWD و نوشته ۳۹۰T به نشانه گشتاور این خودرو به چشم میخورد. در ابتدا باید اشاره کرد که طراحی خارجی فونیکس تیگو 8 پرومکس تفاوت خاصی با نسخه تک دیفرانسیل پرو ندارد و احتمالاً از روی چند نماد روی بدنه، بتوان این تفاوت را تشخیص داد.
گلگیرهای این خودرو با استفاده از خطوط نسبتا خمیده حجیم شدهاند تا این خودرو ۷ نفره تا حدی عضلانی به نظر بیاید. برای هر یک از محصولات، صفحه جداگانه ای در سایت آسیا خودرو وجود دارد که تصاویر بیشتری از خودرو در آن درج شده است. برای سبک تر شدن مطالب و سرعت لود بالاتر، در مطالب بخش بلاگ تنها یک عکس قرار می گیرد. همچنین خوشحال می شویم برای بررسی خودرو از نزدیک، به یکی از شعب آسیا خودرو مراجعه کنید.
اما گیربکس تیگو ۸ پرو از نوع گیربکسهای دو کلاچه تر (غوطهور در روغن) است و به کلی مشکلات گیربکسهای قبلی در این سری برطرف شده بود. این پیشرانه به قدری جذاب و کارآمد بود که فونیکس بعدها در محصولات دیگر نیز از آن بهره برد و همچنان تا به امروز مورد استفاده قرار میگیرد و حتی دلیل بسیار مهمی برای انتخاب محصولاتی چون؛ اف ایکس پریمیوم، آریزو ۶ جی تی و تیگو ۷ پرومکس نیز هست. یکی از اصلیترین بخشها در بررسی تیگو ۸ پرو مکس، بررسی ظاهر این خودرو و کابین آن است.
در قسمت عقب خودرو هم یک طراحی کاملا ساده و شاید حتی محتاط ببینیم، در حالی که میتوانیم اینها را نکات مثبتی بدانیم که موجب زیبا شدن طراحی این قسمت شده است. چراغهای عقب با تکنولوژی الایدی (LED)، درب صندوق بزرگ، خروجیهای لوزی شکل کرومی اگزوز و عبارت 290T که نشان دهنده گشتاور خودرو است مجموعه طراحی عقب تیگو ۸ پرو را تشکیل میدهند. این خودرو با یک طراحی نسبتا کلاسیک و اِلِمانهای ساده اما لوکس، با ذائقه بازار ایران بسیار همسو بود و به همین دلیل پس از گذشت ۳ سال از معرفی آن، کماکان یکی از زیباترین محصولات مونتاژي و کراساوورهای ۷ نفره است. آسیا خودرو بهعنوان یکی از بزرگترین نمایندگی های مدیران خودرو، در زمینه فروش و خدمات پس از فروش پاسخگوی هموطنان است. اگر میخواهید زودتر از سایرین از شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس و MVM مطلع شوید شماره تماس خود را در کادر زیر ثبت کنید.
در بخش کنسول وسط از پلاستیک پیانویی استفاده شده که طراحی لوکسی را در این بخش به وجود آورده است. از طرفی دکمه استارت و کلید تنظیمات و امکانات مختلف در این بخش قرار گرفته که احساس خوبی را به سر نشینان القا می کند. صندلی های تیگو ۸ پرومکس طراحی و ارگونومی و همچنین میزان راحتی مناسبی دارند و روکش آنها از جنس چرم مصنوعی با رنگ روشن بوده و کیفیت قابل قبولی دارند. همچنین صندلی های این خودرو به صورت برقی تنظیم می شوند که البته جز این هم از یک خودرو لوکس انتظار نمی رود.
به این ترتیب خودرو میتواند با توجه به شرایط مسیر و وضعیت خودرو، همیشه بهترین حالت را انتخاب کند. در این حالت راننده بدون نگرانی میتواند وارد مسیرهای لغزنده شده یا در برف براند. همچنین در مسیرهای عادی و آسفالت، خودرو برای کاهش استهلاک قطعات و کاهش مصرف سوخت تغییر وضعیت میدهد. اما در مقابل گیربکس غوطهور در روغن، بهخوبی میتواند حرارت را مدیریت کند و اصطکاک آن کمتری است. بهعلاوه این گیربکس تعویض دندههای بسیار سریعی دارد که در شتابگیری ها میتواند موثر باشد.
دیدگاهتان را بنویسید