مشخصات فنی جتا VS7 + گالری تصاویر
جتا VS7 براساس پلتفرم MQB گروه فولکس واگن توسعه یافته است و میتوان آن را نسخه ارزانقیمت اشکودا کودیاک قلمداد کرد. این پلتفرم در نسل پیشین فولکس واگن تیگوان نیز مورد استفاده قرار گرفته بود که این خودرو نیز طی دورههای پیشین واردات خودرو توسط ماموت خودرو به بازار ایران عرضه شد. این موتور که ساخت کمپانی فولکس واگن است، با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین همراه شده تا جتا VS7 را به یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو تبدیل کند.
پیشرانه VS7، که دست پرورده فولکس است، ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سیستم تعلیق VS7 در جلو از نوع مک فرسون و در بخش عقب از نوع مولتی لینک مستقل است. کمپانی فولکس واگن در سال ۲۰۱۹ طی همکاری خود با کمپانی فاو (FAW) چین، نشان جتا را به صورت مشترک در چین راه اندازی کرد و اکنون محصولاتی از آن به بازار برخی از کشورهای در حال توسعه و همچنین مارکت کشور چین عرضه می شود. جتا VS7 از یک موتور 4 سیلندر 1.4 لیتری توربو TSi متعلق به گروه فولکس بهره می برد که با کد EA211 شناخته می شود. این موتور می تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک AT به هر چهار چرخ خودرو منتقل می کند. در این بین، کراس اوور بزرگ VS7 به عنوان خودرویی تورینگ و خانوادگی با امکانات مناسب قطعاً مورد توجه بازار قرار خواهد گرفت.
نیو جتا VS7 نسبت به مدل 2023 تفاوت هایی جزئی در حد برخی امکانات رفاهی و تغییرات ظاهری را دارد. نمای پشت جتا VS7 هماهنگ با استانداردهای جهانی به نظر میرسد و دارای الگوبرداری کامل از کراساورهای آئودی و اشکودا است. در نمای جانبی هم، استفادهی دقیق از خطوط حجمدهنده وجود دارد که بهندرت در خودروهای چینی دیدهایم. شیشهی عقب بزرگ، جایگاه مناسب پلاک، چراغهای اسپرت LED و رینگهای اسپرت ۱۸ اینچ، جتا VS7 را بسیار شبیه کراساورهای اروپایی جلوه میدهند.
فاصله محوری ۲۷۳۰ میلی متری در این کراس اوور نشان می دهد که در بحث فضای کابین، خودرویی قابل قبول و رقابتی است. این خودرو به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژر فولکس واگن مجهز است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۱۷۵۰ دور در دقیقه در دسترس راننده قرار می گیرد و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی آیسین، توان را به چرخ های جلوی VS7 می رساند. این پیشرانه فولکس واگن که بر روی کراس اوور جتا نصب است، فناوری های جدید خنک کاری هوای ورودی به محفظه احتراق را دارد و ساختار هوا به آب (Air to Water) در آن دیده می شود. سیستم تعلیق در بخش جلوی VS7 از نوع مک فرسون است و در بخش عقب این کراس اوور اقتصادی در ساختار مولتی لینک استفاده شده است.
بدین ترتیب احتمال بروز حرکات عرضی شدید و یا بیش فرمانی در هنگام پیچیدن، کاهش پیدا خواهد کرد. با وجود افزایش ابعاد، در جتا VS7 دیگر سه ردیف صندلی وجود ندارد و بیشتر فضا به ردیف دوم صندلی ها و فضای بار اختصاص داده شده است. با این حال، باتوجه به رنگ مشکی پوشش، ظاهر اقتصادی خود را تا حدودی پنهان کرده است.
این برند به تولید و عرضه نسخههای مقرون به صرفه از محصولات فولکس واگن اختصاص دارد. پلتفرم و بخش فنی خودروهای جتا توسط فولکس واگن تامین میشود اما در بخش تولید بدنه و طراحی داخلی، چینیها زمام امور را در دست دارند تا از قیمت تمام شده خودروها بکاهند. خودروهای جتا در حال حاضر تنها در بازار چین عرضه میشوند اما در آینده نزدیک به سایر کشورهای در حال توسعه نیز عرضه خواهند شد. جتا VS7 ماموت خودرو از موتوری با کد EA211 فولکس واگن با حجم ۱,۴ لیتر و استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره میبرد.
این شاسی بلند با ابعاد تیگو ۸ از پلفترم MQB A2 گروه فولکس واگن استفاده میکند. از لحاظ کیفیت متریال نمیتوان فضای داخلی VS7 را با کابین محصولات لوکس چینی مقایسه کرد؛ زیرا پلاستیکهای خشک با سطح کیفی متوسط، ماده اصلی تشکیل دهنده ادوات کابین این خودرو است. قابل ذکر است این کراس اوور میان سایز همزمان با راه اندازی برند جتا معرفی شد و بزرگترین و سومین محصول این شرکت به شمار می رود. در ششمین قسمت از فصل ۱۰ اسب بخار به سراغ تست جتا VS7، یک کراس اوور آلمانی، ژاپنی، چینی رفتیم و آن را از جبنه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه نیز به کمک دستگاه های آزمایشگاهی نشان دادیم که تعویض به موقع روغن موتور، چه تاثیری بر میزان آلایندگی می گذارد.
برند جتا را می توان جوینت ونچر دو شرکت مطرح فولکس واگن آلمان و FAW چین دانست که پیش تر جهت تولید محصولات ارزان برای بازار چین تاسیس شد. این شرکت پلتفرم، پیشرانه و دیگر بخش های اصلی یک خودرو را از کمپانی فولکس واگن دریافت می کرد و برای آماده سازی دیگر بخش ها شخصا اقدام به طراحی می کرد. شرکت جتا در این راستا موفق شد تا سه محصول VA3، VS5 و VS7 را در سال ۲۰۱۹ معرفی کند و در بازار چین به فروش برساند. VS7 کراس اوور میان سایزی است که در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2019 همزمان با راهاندازی برند جتا، معرفی شد و از اوایل سال 2020 راهی بازار چین شد. این خودرو روی پلتفرم MQB A2 گروه فولکسواگن ساخته شده که در مدلهای دیگری از این گروه خودروسازی بزرگ مثل سئات تاراکو، اشکودا کودیاک و فولکس واگن تیگوآن هم به کار رفته است.
اما باید گفت که عایق بندی کابین جتا VS7 مانند خودروهای فولکس واگن نیست و اینجاست که ذات یک خودروی اقتصادی چینی به نمایش در می آید. با وجود اینکه عملکرد فنی VS7 خوب و قابل دفاع است، اما نفوذ صدا به کابین این خودرو در حالت تخت گاز فراتر از انتظار به نظر می رسد. موتور 1.4 لیتری توربوشارژر فولکس واگن با کد EA211، زیر کاپوت جتا VS7 قرار دارد. این پیشرانه از سال 2011 تاکنون در خودروهای مختلف خانواده فولکس واگن مورد استفاده قرار گرفته است که از جمله آنها میتوان به نسل قبل فولکس واگن گلف اشاره کرد.
پنل ابزار خودرو از نوع دیجیتال بوده و نمایشگر بزرگی هم برای سیستم چند رسانه ای تعبیه شده است. در بررسی ها مشخص شد طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محوری جتا VS7 به ترتیب ۴.۶۲۴، ۱.۸۴۱، ۱.۶۴۴ و ۲.۷۳ می باشد که افزایش ۲۰۵ و ۱۰۰ میلی متری در طول و فاصله محوری نسبت به جتا VS5 را نشان می دهد. با توجه به افزایش ابعاد جتا VS7 در این خودرو از سه ردیف صندلی خبری نبوده و فضای بیشتر به سرنشینان ردیف دوم و محفظه بار اختصاص دارد.
نکتهی جالب برای جتا VS7، ابعاد مشابه چری تیگو ۸ با تجهیزات فنی نزدیک به چری تیگو ۷ پرو است. نصب لوگوی فولکس واگن روی پیشرانهی جتا VS7 نیز، دیده شده و قطعا تاثیر مهمی بر مخاطب ایرانی خواهد گذاشت. جتا VS7 براساس پلتفرم کراساوورهای فولکس واگن توسعه یافته است و بنابراین از نظر طراحی ظاهری نیز به محصولات این برند شباهت دارد. این الگوی ذوزنقهای شکل در بسیاری از قطعات نمای خارجی همچون کاسه چراغها، جلوپنجره و حتی روی رینگها بازآفرینی شده است. این خودرو به همراه دو محصول دیگر، بهواسطه شرکت ماموت خودرو و مکث موتور به ایران آمده است. به همین دلیل قصد داریم تا به بررسی جتا VS7 بپردازیم و مشخصات فنی، امکانات، قیمت و سایر خصوصیات این خودرو را به اطلاع شما برسانیم.
علاوه بر این، گفته شده که مدلهای هفت نفره جتا VS7 نیز روی خط تولید قرار دارد که با اضافه شدن دو صندلی در قسمت محفظه بار، فضای مناسبی برای کودکان به وجود آمده است. با این وجود سواری جتا VS7 در مسیرهای معمول نرم و راحت ارزیابی شده و سیستم تعلیق خودرو هم از نوع مک فرسون است. بررسی ها حاکی از آن است رینگ های جتا VS7 از نوع ۱۸ آلومینیومی بوده و این خودرو تنها به صورت تک دیفرانسیل عرضه می شود. ضمنا تیپ فول آپشن جتا VS7 به ۶ عدد کیسه هوا مجهز بوده و تجهیزات رفاهی آن قابل توجه هستند و می توانند مشتریان ایرانی را راضی نمایند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.
گفتنی است این محصولات نسخه های مقرون به صرفه برند فولکس واگن به شمار می روند. جتا VS7 بزرگترین، مجهز ترین و گران قیمت ترین خودرو برند جتا برای بازار ایران می باشد. این خودرو کراس اوور شهری میان سایز محسوب می شود و دارای مشخصات فنی مشابهی با VS5 می باشد و ابعاد بزرگتری نسبت به آن دارد. گزارش شده همراه با جتا VS7 دو محصول دیگر از این برند توسط شرکت ماموت خودرو به کشورمان روانه می شود. در سال ۲۰۱۹ فولکس واگن برند جتا را در چین تاسیس نمود تا نسخه های فیس لیفت شده بعضی محصولاتش را تحت برند جدیدی در بازار چین و دیگر کشورها به فروش برساند. بررسی جتا وی اس ۷ نشان میدهد که این خودرو در بخش طراحی داخلی از الگوهای فولکس واگن پیروی میکند.
در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. در بخش تیپ کار قسمت ششم فصل ۱۰ اسب بخار تصمیم بر آن شد تا تاثیر انتخاب روغن موتور و تعویض به موقع آن در میزان مصرف سوخت و تولید آلایندگی را به کمک دستگاه های آزمایشگاهی بسنجیم. در نتیجه به کمک دستگاه های سنجش میزان آلایندگی موتور، ابتدا یک خودرو را با روغن قدیمی و آلوده مورد آزمایش قرار دادیم و داده های بدست آمده از عملکرد مورد را ثبت کردیم. یکی دیگر از نکات مثبت جتا VS7 نرمی در سواری است که به راحتی می تواند آن را در کنار دیگر کراس اوورهای هم سایز کره ای خود قرار دهد. شاید صندلی های این خودرو کمی سفت باشند اما ارگونومی طراحی آن ها بسیار درست است و می تواند راننده و سرنشینان را به خوبی در بر گیرد. جتا VS7 طراحی کاملا غربی ای داشته و ظاهر آن هیچ شباهتی به دیگر خودرو های ساخت چین ندارد.
تنها پیشرانهی ارائه شده برای VS7، موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ تحت لیسانس فولکس واگن است. پیشتر اشاره شد که پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعتهی این خودروی چینی، روی بسیاری از محصولات با برند آلمانی، شامل فولکس جتا و آئودی Q3 استفاده میشود. این خودرو از پلتفرم مشترک با محصولاتی همچون اشکودا کاروک و سئات تاراکو سود میبرد و به عنوان نسخه بزرگتر جتا VS5 راهی بازار شده است.
در فضای داخلی جتا VS7 پوشش پلاستیک خشک را شاهد هستیم که البته به لطف پوشش مشکی رنگ، تا حدودی ظاهر اقتصادی اش پنهان شده است. در ادامه بررسی کابین جتا VS7 باید گفت فضای پا و بالای سر مناسب افراد با قد ۱۷۵ سانتی متر در هر دو ردیف جلو و عقب می باشد. با توجه به این که طراحی ظاهری، مشخصات فنی و امکانات جتا VS7 بارها و بارها مورد بررسی قرار گرفته، بهتر است در این قسمت از متن به سراغ تجربه ای که در اثر رانندگی با آن بدست می آورید صحبت کنیم تا بیشتر با VS7 چینی آشنا شوید. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. نسخه اولیه جتا VS7 که توسط ماموت خودرو برای تست به ایران آمده تنها دارای سیستم هایی نظیر کنترل پایداری ESP و کنترل کشش TCS بود.
از طرفی کیفیت متریال داخلی کاملاً معمولی بوده و شاهد نفوذ مقدار زیادی صدا به داخل کابین هستیم. رقبای این خودرو در بازار ایران نیز با توجه به مشخصات فنی، همگی چینی هستند. اما کیفیت مونتاژ بهتر و برخورداری از پلتفرم و موتور فولکس واگن از جمله نکات مثبت این خودرو بوده و همین عوامل نیز میان جتا VS7 با سایر رقبای این خودرو فاصله ایجاد میکند.
در مجموع کاپوت عضلانی، گلگیرهای بزرگ، فرو رفتگی درها و… همگی زیبا بوده و با خودرویی متمایز نسبت به سایر چینیها روبرو هستیم. اما برخی منابع چینی سهم فولکس واگن و آئودی به عنوان زیر مجموعه گروه فولکس در جتا را ۱۰ درصد ذکر میکنند. در هر حال همکاری فاو با آئودی و فولکس به منظور مونتاژ محصولات تراز اول آنها برای بازار چین، سهم کم آنها در جتا را توجیه میکند. کارخانه جتا در سال ۲۰۰۷ در چنگدو تولید را با مونتاژ سدان جتا فولکس آغاز کرد. بعدها گلف GTI هم بر روی خط تولید آن رفت و امروزه ID.4 کراس، تیگوان و حتی A4 آئودی و… هم توسط آن مونتاژ میشود. سرانجام نیز در سال ۲۰۱۹ جتا رسماً به عنوان برندی مستقل، برخی از خودروهای فولکس واگن را با لوگو و نام خود از جمله جتا وی اس ۷ وارد بازار چین کرد و این روند تاکنون ادامه دارد.
برند جتا در سال ۲۰۱۹ با همکاری فولکس واگن و فاو تاسیس شد و تاکنون فقط سه محصول در سبد آن قرار دارد. همانطور که اشاره شد ماموت خودرو قصد دارید این سه محصول آلمانی چینی را روانه بازار کشورمان نماید. می توان گفت خودرو جتا VS7 به خاطر ویژگی های فنی مناسب و طراحی تقریبا جذابش شناخته شده است. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه شانگهای سال ۲۰۱۹ معرفی شد و مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
پنل ابزار خودرو از نوع دیجیتالی است و نمایشگر بزرگی نیز برای سیستم چندرسانهای در نظر گرفته شده است. جالب است بدانید که نسخههای فول آپشن جتا VS7 با تنوع تقریبا مناسبی از آپشنهای رفاهی و ایمنی در کشور چین به فروش میرسند. زمانی که نیازمند رانندگی در جاده ناهموار هستید، شاهد ایجاد صدا خواهید بود؛ اما با این حال میزان صدا به گونهای نیست که باعث آزار و اذیت شما شود. به طور کلی این خودرو مشخصات فنی دیگری را نیز به خود اختصاص داده است که در ادامه مطلب قصد داریم به صورت تخصصیتر جوانب آنها را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین یکی از ویژگیهای اصلی خودروهای خانوادگی، فضای صندوق عقب آنهاست که جتا VS7 هم نیز ظرفیت قابل قبولی دارد و میتواند نیازهای مسافرتی یک خانواده ۵ نفره را به برآورده کند.
ایران یکی از بازار های مد نظر این شرکت بوده و Jetta VS7 به عنوان کراس اور متوسط و پرفروش این شرکت توسط ماموت خودرو، نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران وارد بازار میشود. خودرو جتا VS7 یکی از محبوب ترین خودروهای چینی به شمار می رود که طراحی و ساخت آن حاصل مشارکت شرکت فاو و فولکس واگن است. در ادامه به بررسی جتا VS7 پرداخته تا با مشخصات این خودرو بیشتر آشنا شوید. همچنین میزان مصرف سوخت ترکیبی به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت در نمونه اتوماتیک و دستی به ترتیب ۷,۱ و ۶,۶ لیتر اعلام میشود. تعلیق جلو و عقب به ترتیب از نوع مک فرسون و مالتی لینک بوده و فرمان برقی آن قابلیت تنظیم در دو جهت را دارد. البته باید بدانید که قدرت نسخه ۲۰۲۲ معادل با ۱۴۸ اسب بخار بوده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر به همراه میزان مصرف سوخت آن به ترتیب ۹,۷ و ۷,۳ لیتر است.
حدود ۴۰ درصد سهام این مجموعه به فولکس واگن تعلق دارد و ۶۰ درصد تحت مالکیت فاو چین است. بسیاری از خودروهای پرفروش فولکسواگن و آئودی و اشکودا برای بازار آسیا، توسط گروه خودروسازی فاو –فولکس واگن در چین تولید میشوند. از سال ۲۰۱۱ تا کنون، سالانه حدود ۱/۲ میلیون خودرو توسط این مجموعه تولید شده است. گروه خودروسازی فاو (FAW) در چین، طی همکاری با فولکس واگن، یک برند جدید به نام جتا در اختیار دارد که از پلتفرمهای مشترک با شریک آلمانی استفاده میکند . به همین دلیل، محصولات جتا ساخت FAW چین فاقد نشان تجاری VW فولکس واگن هستند. طراحی داخلی این خودرو شباهتی به محصولات فولکس واگن ندارد، البته سادگی آن با طراحی بیرونی تناسب دارد اما نمیتوان زیبایی و هیجان خاصی در فرم داشبورد و رودری های جتا VS7 احساس کرد.
حجم فضای بار جتا VS7 نیز برای سفرهای میان مدت خانوادگی به نظر کافی خواهد بود. در این مقاله به سراغ کراس اوور جتا VS7 به عنوان یکی از محصولات وارداتی ماموت خودرو رفتهایم و یک بررسی کامل از این خودرو را ارائه کردیم. در فصل دهم اسب بخار سعی شده تا علاوه بر تست و بررسی خودروهای مونتاژی و تولیدات داخل به سراغ محصولات جذاب وارداتی نیز برویم تا شما مخاطبین عزیز بتوانید بیشتر با آن ها آشنا شوید و مزایا و معایب خودروی مورد نظر را بیشتر بشناسید. VS7 در چین بسته به تیپ با قیمتی از 104,900 یوآن معادل 16,650 دلار تا 137,900 یوآن معادل 19,270 دلار عرضه میشود. در این صورت، جتا VS7 میتواند به رقیب جدی کراساوورهای سطح بالای چینی بازار کشورمان مثل تیگو 8 پرو تبدیل شود. شرکت ماموت خودرو در پاییز سال 1403 اقدام به فروش مدل جدیدی از این خودرو با نام نیو جتا VS7 در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی کرد.
در نمای عقب هم چراغ های کشیده با انحناهای خاصشان به خودنمایی می پردازند که سبب شده نمایی قابل قبول ولی نه چندان مدرن و البته خیلی ساده تر از سایر خودروهای چینی در بازار به وجود آید. با این تفاسیر نمی توان طراحی بیرونی محصولات جتا به ویژه جتا VS7 را با خودروهای جدید چین مقایسه نمود. جتا VS7 کراس اور سایز متوسطی است که در نمایشگاه خودرو شانگهای سال ۲۰۱۹ همزمان با راه اندازی برند جتا مورد معرفی قرار گرفت و از ابتدای سال ۲۰۲۰ روانه بازار چین شد. در بخش تجربه رانندگی باید به این نکته اشاره کرد که موتور ۱.۴ لیتری فولکس واگن این کراس اوور بسیار با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT آیسین (ژاپنی) آن هماهنگ است و به همین دلیل می تواند حس و حال بسیار خوبی را به راننده منتقل کند.
جتا VS7 از پلتفرم گروه فولکس واگن سود میبرد و بر همین اساس موتور ساخت همین کمپانی معتبر آلمانی روی آن نصب شده است. این پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلندر، ۱.۴ لیتر حجم دارد و میتواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. حداکثر گشتاوری که توسط این موتور تولید میشود، ۲۵۰ نیوتن.متر است که خوشبختانه از دورهای پایین، یعنی ۱۷۵۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار میگیرد و توان حرکتی مناسبی در سبقتگیری و شتابگیری ثانویه به وجود میآورد. محصولات جتا با همکاری ماموت خودرو در ایران حضور یافته و جتا VS7 جزو آن ها می باشد.
این خودرو از زبان طراحی مخصوص کمپانی جتا بهره می برد که امضای آن در فرم چراغ های جلو و عقب مشخص است. جتا VS7 به خودی خود مورد تست ایمنی قرار نگرفته، اما به توجه به یکسان بودن این خودرو با فولکس تیگوان می توان اعتبار تیگوان (5 ستاره ایمنی یورو انکپ) را به VS7 نیز داد. همچنین شایان ذکر است که این خودرو از 6 کیسه هوا بهره می برد (سرنشینان جلو، جانبی، پرده ای). برخلاف انتظار، طراحی بدنه و نمای بیرونی جتا VS7 شباهت چندانی به فولکس واگن تیگوان یا اشکودیا کودیاک ندارد. جتا VS7 براساس پلتفرم MQB فولکس واگن توسعه یافته که برای توسعه اشکودا کاروک یا نسل پیشین فولکس واگن تیگوان نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای جتا VS7 به ترتیب 4.624، 1.841، 1.644 و 2.73 متر است. در مقایسه با مدل قبلی، طول و فاصله محورها با 205 و 100 میلی متر افزایش یافته است. حالا که به پایان این مقاله رسیدیم، قصد داریم سه سؤال متداول و بسیار کاربردی را پاسخ دهیم. پیشنهاد میکنیم اگر شما سوال متفاوتی دارید از طریق دیدگاه ها با ما در میان بگذارید ؛ تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا خرید و انتخاب بهتری برای خود رقم بزنید. طراحی و کدنویسی سایت خودروم توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد. از این رو توضیه می شود تا به سراغ روغن موتورهای پترولکس بروید زیرا جزو باکیفیت ترین ها محسوب می شوند.
همچنین ترمز های این خودرو به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهزند. این خودرو از پلتفرم MQB-A2 گروه فولکس استفاده می کند که مشترک با خودرو هایی نظیر فولکس واگن تیگوان، سئات تاراکو و اشکودا کودیاک است. از دیدگاه نگارنده، VS7 برخلاف بسیاری خودروهای چینی، در طراحی عقب بسیار بهتر از نمای جلو عمل کرده است و برای المانهای اصلی، ایراداتی دارد؛ اما در مجموع برای مخاطب ایرانی محروم از محصولات مدرن بازار جهانی، راضیکننده است.
با توجه به استفاده از گیربکس دوکلاچه روی محصولات چینی و ایراداتی که در آنها شاهد هستیم، وجود گیربکس اتوماتیک معمولی با مبدل گشتاور میتواند نقطه قوتی برای خودروهای جدید باشد. همچنین میزان مصرف سوخت آن نیز به طور متوسط ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر برآورد میشود. برای جتا VS7 از پیشرانه ۱.۴ لیتری توربوشارژ و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک AT آیسین در نظر گرفته شده است.
لازم به ذکر است که بیشتر کراساوورها برای کاهش حرکات عرضی بدنه و ارتقای پایداری خودرو در پیچها، سیستم تعلیق خشکتری در مقایسه با سایر خودروها دارند که در VS7 نیز میتوان آن را احساس کرد. جتا VS7 یک کراس اوور متوسط است که برنامه عرضه آن توسط شرکت ماموت خودرو دنبال می شود. اما با انداختن نگاهی اجمالی به نمای جانبی VS7، می توان به راحتی متوجه شد با یکی از محصولات خانواده فولکس واگن مواجه ایم. در واقع، طراحی جانبی و خطوط این خودرو شباهت بی اندازه ای به فولکس تیگوان دارند که این موضوع از یکسان بودن پلتفرم این دو خودرو نشئات گرفته است. جتا VS7 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد.
در این خودرو نیروی موتور فقط به چرخهای جلو منتقل میشود و خبری از سامانه چهارچرخ محرک نیست. جتا VS7 با بهرهگیری از پلت فرم MQB A2 فولکس واگن (مشابه با تیگوان Allspace) به عنوان یک کراس اوور خانوادگی و جادار شناخته میشود که حتا در سبک طراحی داخلی آن و به خصوص ادوات داشبورد و پانل مرکزی نیز رد پای فولکس واگن دیده میشود. نمای جلوی خودرو چراغ های زاویه دار و جذابی دارد و دی لایت های خودرو در دو طرف سپر طراحی بسیار متفاوتی را ارائه می دهند که بی شباهت به لوگوی بنز هم نیست. در نمای کناری شباهت بسیار زیادی با سادگی محصولات فولکس را می بینید و بالاخره در نمای عقب هم طراحی خودرو به فولکس تیگوان نزدیک است. ضمن این که، مه شکن سرتاسری در بخش سپر، در دو طرف انتهایی طراحی هماهنگ با دی لایت های جلو دارد و همین طرح دقیقاً در گرافیک داخلی چراغ های عقب نیز لحاظ شده است. جتا، یک برند جدیدی است که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شده است و در سال ۲۰۲۰ محصول سوم خود را با نام VS7 عرضه کرده است.
فولکس واگن سال ۲۰۱۹ برند جتا را در چین تاسیس کرد تا نسخههای فیسلیفتشده برخی محصولات خود را تحت نشان جدید در بازار چین و سایر کشورها به فروش برساند. جتا VS7 کراس اوور سایز متوسطی است که در همان ابتدای کار و همزمان با تاسیس برند جدید وارد میدان شد. این جعبه دنده توسط شرکت معروف آیسین توسعه پیدا کرده و با موتورهای فولکس واگن به خوبی هماهنگ می گردد. هماهنگی مجموعه پیشرانه و گیربکس در این کراس اوور سبب شده تا جتا VS7 مصرف سوخت اقتصادی داشته باشد و حدود ۷.۲ لیتر در صد کیلومتر را استفاده کند.
دیدگاهتان را بنویسید