تست و بررسی کی ام سی J7؛ تجربه 1000 کیلومتر در شهر، جاده و ترافیک
سنسور باران نیز به طور خودکار شیشههای جلو را در هنگام باران تمیز میکند و دید راننده را بهبود میبخشد. در نهایت، روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو به طور خودکار چراغها را در شرایط کم نور یا شب روشن کرده و از ایمنی بیشتر خودرو اطمینان حاصل میکند. خودرو KMC جی ۷ در حال حاضر در بسیاری از خیابانهای ایران حاضر است و کرمان موتور فروش خوبی را تجربه کرده است. قیمت این خودرو چیزی حدود یک میلیارد و دویست میلیون تومان است اما با توجه به نوسانات اخیر بازار خودرو، ممکن است قیمت KMC J7 به زودی تغییر کند.
با توجه به امکانات ماشین و همچنین تفاوت فاحش قیمت KMC J7 در کارخانه با قیمت بازار، مورد توجه بسیاری از علاقمندان و خریداران بازار خودروی ایران در رنج ماشین های نسبتاً لوکس و اسپرت قرار دارد. در پایان از شما دعوت میکنیم نظر خود را درباره کی ام سی J7 با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما خودرو KMC J7 ارزش خرید دارد؟ تجربه خود را با ما در میان بگذارید. طراحی ماشین KMC J7 هم انصافاً جذاب از کار درآمده و در قیاس با نسخه ساده قبلی پیشرفت محسوسی داشته است. ضمناً فضای مناسب اتاق و صندوق کی ام سی J7 باعث شده بتوان از این لیفتبک اسپرت به عنوان یک خودرو خانواده نیز استفاده کرد. با این حال خریداران چنین خودرویی احتمالاً به پرفورمنس و شتاب، بیش از استهلاک اهمیت میدهند و از این رو استفاده از این تکنولوژیها برای خودرو J7 توجیهپذیر به نظر میرسد.
قبل از خرید حتما باید همه ویژگیهای ظاهری و مشخصات فنی این سدان چینی موردبررسی قرار بگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر از خودرو چینی l7 شما را به مطالعه این مطلب دعوت میکنیم. ماشین KMC J7 ظاهری فوقالعاده خشن و تهاجمی دارد و تقریباً در تمامی زوایا، حس و حال باطنی خود را به نمایش میگذارد. در واقع طراحی ماشین KMC J7 برگ برنده این خودرو در بازار ایران است چرا که از طراحی بسیار متفاوتی نسبت به همتایان خود در بازار بهره میبرد. در قسمت جلو کی ام سی J7، ورودیهای بسیار بزرگ هوا و چراغهای کشیده و خشمگین ماشین حسابی خودنمایی میکنند و در هر بخش، خطوط تند و تیز خودرو به چشم میخورد.
جلوپنجره ذوزنقهای با میلههای عمودی کروم در مرکز چهره جک J7 دیده میشود و چراغهای باریک از دو طرف کشیده شده است. البته لوگو تنها در روی کاپوت و عبارت KMC در عقب و روی فرمان استفاده شدهاند. چون هر خودرویی عمری دارد و خودروهای کرهای کم کم عمر خود را کردهاند و هزینه تعمیر و نگهداری آنها خیلی بالا است. ولی j7 با داشتن ۵ سال گارانتی، خیالم راحت است و هزینه سرویس روغنش نیز خیلی پایینتر از ازرا و حدود ۱۵۰۰ تومان میشود. برای افزایش ایمنی، قفل ایمنی کودک در دربهای عقب تعبیه شده است که از باز شدن تصادفی دربها توسط کودکان جلوگیری میکند.
گرافیک این چراغها بینهایت جذاب طراحی شده و مطمئنا مورد پسند مشتریان قرار خواهد گرفت. کمی پایینتر از چراغها فرورفتگی و برآمدگیهای صندوق و سپر دیده میشوند که طرحی نو پدید آوردهاند. گرافیک چراغ های LED عقب خودروی KMC J7 با چراغ های جلو کاملا هماهنگی داشته و در این قسمت نیز شاهد استفاده از چراغ های LED سرتاسری هستیم که امروزه به یک ترند در صنعت خودروسازی جهان تبدیل شده است. سپر عقب نیز مانند سپر جلو طراحی اسپرتی داشته و در دو گوشه آن مه شکن ها به صورت عمودی جانمایی شده اند. لازمه یک خودروی اسپرت خروجی های اگزوز واقعی در سپر عقب بوده و ماشین KMC J7 نیز دارای دو خروجی اگزوز بوده که به صورت مایل از دو طرف سپر عقب بیرون زده اند. صندوق عقب جک جی ۷ با زاویه 57 درجه نسبت به بدنه باز میشود و فضای مناسب و جاداری برای مسافرتهای خانوادگی دارد.
این در حالی است که جک S5 یک کراس اوور با ابعاد 4430 میلیمتر طول، 1840 میلیمتر عرض و 1660 میلیمتر ارتفاع است. جک J7 یکی از محصولات نسل سوم خودروساز چینی است و تفاوتهای زیادی با نسل قبلی دارد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور J7 به ترتیب ۴۷۸۰، ۱۸۲۰، ۱۴۹۲ و ۲۷۷۰ میلیمتر و وزن خالص آن هم ۱۴۸۵ کیلوگرم اعلام شده است. ابعاد ماشین بزرگتر از سدانهای کامپکت دیده میشود و مخصوصاً فاصله بین دو محور کشیده آن باعث میشود تا فضای پای زیادی برای سرنشینان مهیا باشد. ارتفاع کی ام سی J7 از سطح زمین بلندتر از سدانهای مشابه است و همانند هاچبککراسها احساس میشود.
با توجه به ماهیت اسپرت این خودرو، باید اظهار کنیم که نباید نرمی مشابه با سدان های خانوادگی بی روح را برای این خودرو متصور باشیم. اما در دست اندازها مقداری کوبش را از تعلیق شاهد هستیم که این خشکی و سفتی در دست اندازها لازمه یک خودروی اسپرت است. در نمای جانبی یک اولین چیزی که در خصوص این خودرو خودنمایی می کند فاصله بین دو محور زیاد و همچنین رینگ های 18 اینچی مشکی مات این خودرو بوده با شخصیت اسپرت کی ام سی KMC J7 مطابقت دارد.
قیمت KMC J7 در بازار در دی ماه 1403 حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان اعلام شده است. با این قیمت، گزینههای زیادی به غیر از آریزو 6 جی تی و شاین مکس ایران خودرو به چشم نمیخورد. در حال حاضر آریزو 6 جی تی، یکی از جدیدترین و البته پرشتابترین سدانهای مونتاژی بازار به شمار میرود که قیمت بالاتری هم نسبت به جک J7 دارد. از طرف دیگر با وجود اینکه طراحی ظاهری، امری سلیقهای به شمار میرود، اما ماشین J7 نسبت به شاین مکس ایران خودرو از المانهای بهروز بیشتری استفاده میکند که منجر میشود، زیباتر به نظر برسد. در هر حال اگر قصد انتخاب یک سدان چینی با بودجهای کمتر از دو میلیارد تومان را در بازار داشته باشید، آریزو 6 جی تی، گزینه پرشتابتر، کی ام سی J7 گزینه زیباتر و البته مطمئنتر و همچنین شاین مکس گزینه باکیفیتتر محسوب میشود. نتیجه تمامی اینها به شتاب بسیار خوب 8.8 ثانیه منتهی شده که جک J7 را در جایگاه یکی از سریعترین خودروهای مونتاژ داخل قرار میدهد.
ارزش خرید خودروی جک جی ۷ به عنوان یکی از انتخابهای متنوع در بازار خودروهای چینی کشورمان نسبتا بالا است. این خودرو از لحاظ قیمتی بسیار رقابتی عرضه میشود و در عین حال دارای ویژگیها و تجهیزات متنوعی است که ارزش افزوده خرید را به ارمغان میآورد. با این حال در صورتی که کرمان موتور بخواهد این نسخه را راهی بازار داخلی کند، مشتریان زیادی برای خود به همراه خواهد آورد، ولی حتی اگر بخواهد تیپ نیمه فول آپشن را روانه بازار کند باز هم مشتریان زیادی خواهد داشت. خودروی جک جی ۷ کرمان موتور (KMC J7) از یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندری (۱۶ سوپاپه) استفاده میکند. همانطور که گفته شد کی ام سی J7 همان Sehol A5 Plus است که در سال 2021 در نمایشگاه شانگهای معرفی شد.
توجه داشته باشید به احتمال زیاد طرفداران این خودرو خواهان شتاب و عملکرد این خودرو هستند و چندان به فکر استهلاک آن نخواهند بود. خودروی تازهوارد کرمان موتور با کمک دانش فناورانه خودروسازان مطرحی نظیر فولکس واگن و سئات ساخته شده و شاید بتوان آن را به عنوان محصولی قابل اعتماد یاد کرد. گفتنی است که کرمان موتور روی همان پلتفرم جک جی 7 اقدام به ساخت کی ام سی جی 7 یا سهول ای 5 پلاس کرده است. همانطور که در ابتدای بررسی خودروی جک j7 گفتیم، ماشین KMC j7 نسخه فیس لیفت جک A5 (یا همان JAC A5 PLUS) است. طراحی خلاقانه KMC j7 از جالبترین ویژگیهای این خودرو است؛ طراحی بدنه این سدان کامپکت چینی برخلاف بیشتر سدانهایی که در ایران دیده میشود، به سَبک فستبک انجام شده است.
در سال های اخیر، این شرکت با مونتاژ و عرضه خودروهای کمپانی جک، از جمله مدل های S7 و J5 توانست نظر مشتریان ایرانی را به سوی این خودروساز چینی جلب کند و اکنون زمزمه تولید و مونتاژ جک جی 7 به گوش میرسد . در ابتدا نمایشگر عمودی مرکزی ۱۰.۴ اینچی که تقریباً مشابه مرسدس S کلاس جدید طراحی شده جلب توجه میکند. البته حاشیه این نمایشگر زیاد بوده و انتظار ویژگیهای آنچنانی هم از آن نباید داشت. سادگی و حذف دکمهها، استفاده از کلاستر دیجیتالی و نورپردازی داخلی قابل تنظیم باعث شده تا کابین جی سون علاوه بر اسپرت بودن، پیشرفته نیز به نظر برسد.
این موتور به همراه گیربکس CVT، ترکیبی اقتصادی و کممصرف را ارائه میدهد و تجربه رانندگی نرمی را فراهم میکند. مصرف سوخت پایین، یکی از مزایای اصلی این خودرو برای کسانی است که به دنبال کاهش هزینههای سوخت هستند. Sehol A5 plus به یک موتور 1.5 لیتری توربو با قابلیت تزریق مستقیم سوخت مجهز شده که میتواند قدرتی برابر با 184 اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخهای جلو منتقل میشود. این خودرو میتواند ظرف مدت 7.6 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که آن را نسبت به سایر خودروهای چینی در بازار ایران در جایگاه بالاتری قرار میدهد. با گجت نیوز همراه شوید تا این سدان را بررسی کرده و به مواردی مانند قیمت، امکانات، احتمال عرضه نسخه جدید و … خودروی KMC JAC J7 بپردازیم.
این سدان کوچک به دلیل داشتن قیمت مناسب از بهترین انتخابها برای داشتن خودرویی چینی در بازار ایران است. این ماشین کراس اوور مشخصات ظاهری و فنی مطلوبی دارد که باعث ایجاد مزایای متعددی شده است. برای مثال عملکرد نامناسب سیستم تعلیق باعث کاهش راحتی سرنشین در هنگام رانندگی خواهد شد. با همه نکات گفته شده برای خودرو جک j7، این ماشین چینی همچنان یکی از بهترین انتخابها به شمار میرود. اگر قصد خرید خودرو جک j7 را دارید، از شرایط ویژه فروش در سایت های عرضهکننده این محصول استفاده کنید. جک J4 به یک موتور 1.6 لیتری مجهز است که توان تولید 118 اسب بخار قدرت را دارد.
خودرو جک J7 در بخش فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که فناوری GDi را دارد. این پیشرانه ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده که از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر (WDCT) این توان را به چرخهای جلوی خودرو منتقل میکند. این خودرو چینی در لیست پرطرفدارترین کراس اوورهای موجود در بازار ایران قرار دارد. ازآنجاییکه سرمایه هنگفتی برای خرید خودرو جک j7 موردنیاز نیست؛ استقبال از این کراس اوور چینی افزایش یافته است. البته شناخته مشخصات فنی و آپشنهای kmc jac 7 باعث افزایش اطمینان در هنگام سرمایهگذاری میشود.
از لحاظ راحتی، نرم بودن، آپشنها و سکوت داخل کابین، j7 خیلی خوب عمل میکند. مصرف سوخت j7 در جاده بین ۶ تا ۷ لیتر و در شهر حدود ۱۳ لیتر است که بهتر از ازرا میباشد. علاوه بر این، سیستم IMMOBILIZER به منظور جلوگیری از سرقت خودرو طراحی شده است و تنها در صورت استفاده از کلید اصلی، اجازه روشن شدن موتور داده میشود.
Sehol A5 plus نیز یکی از محصولات جدید این برند بوده که به عنوان نسخه قدرتمند جک J7 محسوب میشود. یک نکته مهم در هنگام تست راحتی رانندگی با خودرو جک j7 توجه به سیستم تعلیق است. سیستم تعلیق خودرو جک j7 در عقب از نوع مولتیلینک است و این بخش از خودرو پایداری مناسبی دارد. البته سیستم کنترل پایداری این کمفرمانی را کنترل میکند اما باز هم خطر از کنترل خارجشدن خودرو پابرجا خواهد بود. علاوهبر موارد گفته شده، در کابین خودرو جک j7 سیستم صوتی نیز عملکرد قابل قبولی دارد. البته برتری نسبت به سایر رقبا ندارد؛ بااینحال نمره قابل قبولی دریافت میکند.
ارزش خرید خودروی کی ام سی جی ۷ به عنوان یکی از انتخابهای متنوع در بازار خودروهای چینی کشورمان نسبتا بالا است. البته باید توجه داشت که این مدل در هر حال یک خودروی چینی خوشقیمت محسوب میشود و نمیتواند به پای رقبای اروپاییاش برسد. شنیدهها حاکی از آن است که کرمان موتور قصد دارد Sehol A5 plus را به عنوان نسخه قدرتمند جک J7 به بازار ایران عرضه کند. خودروی مذکور قادر است تنها در عرض 8 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و اگر بخواهیم در این سرعت خودرو را متوقف کنیم، باید از ترمزهای چهار چرخ دیسکی بهره ببریم. جک J7 برقی در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی، همسطح نسخه درونسوز خودش قرار میگیرد.
کولر خودرو نیز در شهرهایی همانند تهران و کرج و در فصل تابستان عملکرد مناسبی را به اجرا میگذارد. بااینحال بعید بهنظر میرسد که ساکنین مناطق جنوبی و گرمسیری ایران قادر به استفاده مطلوب از کولر KMC J7 در فصل گرما باشند. بااینحال ارتفاع کی ام سی J7 از سطح زمین بلندتر از سدانهای مشابه است و همانند هاچبککراسها احساس میشود. البته این مسئله در جادههای ایران که معدن انواع چاله و دستانداز هستند، یک مزیت محسوب میشود. بنابراین برخلاف خودروهایی همچون کیا اپتیما یا مزدا 3، کف خودرو به سطح زمین اصابت نمیکند.
البته که اگر از بنزین سوپر و اکتان در باک استفاده می کردیم و هوا مقداری خنکتر بود، امکان ثبت تایم صفر تا 100 بهتر ممکن بود. تست ترمز 100 به صفر نیز با کوبش کامل روی پدال ترمز انجام شده که طی کمتر از 49 متر خودرو متوقف شد. عملکرد ترمز این خودرو را می توان معمولی دانست که البته در صورت استفاده از تایر خارجی می توان شتاب و ترمز بهتری داشت.
در همین راستا کرمان موتور قصد دارد مدل فیس لیفت جک جی 7 را که از لحاظ ظاهری نسبت به قبل جذابتر شده و اکنون از آپشنهای بیشتری بهره میبرد را به بازار عرضه کند. قیمت مناسب و کارشناسیشده، تنوع محصولات، ضمانتنامه اصالت و سلامت فیزیکی کالا در کنار پشتیبانی لحظهای (تلفنی و آنلاین) طهران کمپانی را به گزینهای معتبر برای خرید لوازم یدکی جک جی ۷ تبدیل کرده است. از زمان عرضه نخستین خودروهای چینی به بازار ایران تا امروز، برندهای مختلفی از این کشور آسیایی به مشتریان ایرانی معرفی شدهاند. خودروهای این برند طی چند سال اخیر با لوگوی کرمان موتور به بازار عرضه شدهاند. از بین انواع خودروهای جک در ایران، تنها دو نسخه جک J4 و KMC J7 در بخش سدانها قرار دارند و باقی آنها از نوع کراساوور هستند.
جلوپنجرهای گسترده با طرحی ششضلعی و چراغهای جلوی کشیده و باریک، به این خودرو ظاهری مدرن و اسپرت بخشیده است. قسمت عقب خودرو نیز با وجود چراغ های پیوسته و اصطلاحا نواری، جلوه زیبایی به وجود آورده که البته کمی ما را به یاد خودروهای شرکت تسلا می اندازد ! تنها نکته منفی در قسمت عقب جک جی 7، وجود شبرنگ های بزرگیست که قسمت اعظم سپر را اشغال کرده اند. در نمای جانبی خط برجستهای از بالای گلگیر جلو شروع شده و تا در صندوق امتداد پیدا کرده است و هماهنگی کاملی با سقف منحنی مشکی رنگ دارد.
این سدان دارای سیستم تهویه دستی، نمایشگر کوچکتر و صندلیهای پارچهای است. اگرچه ممکن است امکانات آن به اندازه S3 لوکس نباشد، اما همچنان برای استفاده شهری گزینهای کاملاً مناسب محسوب میشود. طراحی داشبورد، نمایشگر و کنسول مرکزی، از جنس متریال باکیفیت ساخته شده و چیدمان ارگونومیک آن باعث شده تا همه چیز در دسترس راننده باشد.
کی ام سی جی 7 جدید نسبت به قبل از لحاظ طراحی بیرونی به تکامل رسیده و یک خودرو بهروز و جذاب به چشم میآید. البته در کنار همه این مزایا و نقاط قوت باید از حساسیت بالای پیشرانه توربوشارژ جی دی آی صحبت کرد. این پیشرانهها نیازمند سوخترسانی باکیفیت هستند و باید نگهداری از آنها را در اولویت قرار داد. قوای محرکه KMC J7 توسط یک جعبه دنده دو کلاچه به محور جلو منتقل میشود و مطمئنا در مقایسه با نسخههای ساده کیفیت بهتری دارد، اما متاسفانه در ترافیکهای تند و سنگین استهلاک بالاتری دارد.
استفاده از خودروهای برقی با وجود بنزین بسیار بسیار ارزانقیمت در ایران، توجیه خرید ندارد. از سویی دیگر، کیفیت هوا در کلانشهرهای کشورمان اسفناک است و مدلهای الکتریکی میتوانند راهگشای این معضل باشند؛ هرچند که امیدی به واردات محصولات الکتریکی با قیمت مناسب و تیراژ بالا نیست. جلوپنجره بزرگتر، چراغهای باریک و کشیده، خطوط برجسته روی بدنه و طراحی جسورانه آن باعث شده تا ظاهری اسپرت و پویا داشته باشد. علاوه بر این، ارتفاع بلندتر بدنه نسبت به جک J4، حس قدرت و تسلط بیشتری را به راننده میدهد. اگر طراحی مدرن و کراساووری را دوست دارید، S3 میتواند انتخاب هیجانانگیزی باشد.
کرمان موتور هم از فرصت استفاده کرد و تولید این سدان فستبک را تحت عنوان خودروی جک j7 KMC کلید زد. در حال حاضر متاسفانه تعداد سدان های مونتاژی در بازار ایران چندان زیاد نیست و اگر بخواهیم رقبایی برای کی ام سی J7 در نظر بگیریم باید به سراغ آریزو ۶ پرو و ریسپکت برویم که به لحاظ امکانات و مشخصات فنی با KMC J7 رقابت می کنند. البته در می توان در میان خودرو های وارداتی نیز رقبایی برای این خودرو در نظر گرفت که از جمله آن ها می توان به؛ شاین مکس، MG GT و GAC Empow و… اشاره کرد که مسلما قیمت بالاتری نسبت به کی ام سی J7 دارند. جالب است بدانید این پیشرانه همان پیشرانه ای است که در KMC JS6 و یا به عبارت دیگر سهول QX به کار رفته است.ارتفاع پایین و کشیدگی این سدان باعث می شود که پایداری نسبتا خوبی را در این خودرو داشته باشیم. سیستم تعلیق به کار رفته در محور جلو این خودرو از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب شاهد استفاده از سیستم تعلیق مولتی لینک هستیم که عملکرد خوبی بر روی این خودرو دارند. بخش مکمل مشخصات فنی در تست و بررسی کی ام سی J7، تجربه رانندگی با این خودرو است.
در ایران در دی 1403 قیمت KMC J7 از درب کارخانه حدود یک میلیارد و 380 میلیون تومان اعلام شده و این در حالی است که قیمت kmc j7 در بازار آزاد در همین تاریخ با 350 میلیون تومان افزایش در محدوده یک میلیارد و 730 میلیون تومان معامله میشود. در مقام مقایسه قیمت KMC J7 در آذر 1403 نسبت به دیگر رقبای خود یعنی فونیکس آریزو 6 جی تی حدود 75 میلیون تومان ارزانتر و همچنین نسبت به شاین مکس ایران خودرو حدود 50 میلیون تومان گرانتر است. مدل وارداتی توسط کرمان موتور، ظاهرا نسخهی پایه با حداقل امکانات و توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر است اما این خودرو در چین، همراه باتریهای ظرفیت بالا و امکان رانندگی تا مسافت ۵۳۰ کیلومتر نیز تولید میشود. از پشت، پیوستگی چراغهای عقب و حجمدهی بسیار خوب بدنه، kmc j7 برقی نزدیک به کلاس جهانی نشان میدهد. خطوطی که از نمای جانبی در راستای دستگیرهها دیده میشوند، تا لبهی کاپوت عقب ادامه دارند و جایگاه مناسب برای چراغهای عقب را شکل میدهند.
دیگر رقیب جک J7 برقی نیز هونگچی E-QM5 است که توسط گروه بهمن به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. این خودرو یک سدان برقی لوکس است و با قیمتی بالاتر از جک J7 برقی عرضه میشود، با این حال کی ام سی J7 برقی میتواند در بخش فنی این خودرو را به چالش بکشد. رقابت میان این سه خودرو را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که یکی از جذابیتهای بازار خودرو ایران را تشکیل میدهد. کی ام سی جی ۷ می تواند به کمک این پیشرانه شتاب خود را در کمتر از ۱۰ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند که با توجه به وزن این خودرو عدد مناسبی به حساب می آید. یکی از نکات مثبت طراحی داخل ماشین کی ام سی J7 ، استفاده از متریال خوب در داخل کابین است. آنطور که به نظر میرسد کیفیت متریال مورد استفاده نسبت به محصولات قدیمیتر جک، پیشرفت محسوسی داشته و حتی جنس تزئینات و تریم روی درهای عقب و جلو ماشین هم ارتقاء یافته است.
با این حال، برخی دارندگان ایرانی این ماشین از کمبود لوازم یدکی جک J7 درشهرهای مختلف شکایت داشتهاند. البته باید اشاره کرد که ناسازگاری پیشرانه جک جی ۷ با بنزین بیکیفیت ایرانی در واقع عیب سوخت تولید داخل به حساب میآید نه این سدان خوشطرح چینی. سیستم صوتی خودرو عملکرد مطلوبی دارد اما برتر از رقبایش نیست، بنابراین میتوان به آن نمره قابلقبول داد.
از طرف دیگر تعلیق مستقل مولتیلینک در قسمت عقب اجازه نمیدهند که این هیولای کوچک به این راحتیها از کنترل خارج شود. شرکت کرمان موتور طی سالهای گذشته با عرضه محصولات متنوع جک به بازار ایران توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. این خودرو از کابین مدرنی بهره میبرد و هنگام ورود به کابین با یک نمایشگر بزرگ عمودی مواجه میشویم که در زیر آن چند دکمه برای کنترل بخشهای مختلف در نظر گرفته شده است. متریال کابین نیز از کیفیت مناسبی بهره میبرند و صندلیهای ردیف عقب نیز برای سه سرنشین بزرگسال فضای مناسب را ارائه میدهند. به طور کلی طراحی کابین این خودرو نسبت به خودروهای همرده در سطح مناسبی قرار دارد و استایل لیفت بک آن نسبت به رقبا جذابتر است. به طور کلی جی سون ماشین جذابی از نظر طراحی است و میتواند سختگیرترین افراد را هم به سادگی راضی نگه دارد.
این مزیت در نسخه الکتریکی خودرو نیز قابل مشاهده است، جایی که کابین با فاصله محوری بیش از 2.7 متر را دریافت خواهید کرد. همچنین حجم صندوق عقب این خودرو 540 لیتر است که در صورت جمع کردن صندلیهای عقب، به میزان بیشتری افزایش خواهد یافت. البته به دلیل وجود سقف شیبدار، دید راننده نسبت به عقب محدود است و فضای کمتری برای سرنشینان عقب در مقایسه با سرنشینان ردیف جلو در دسترس خواهد بود. خودرویی که ما در ایران با نام KMC J7 میشناسیم، در واقع همان جک J7 است که یک سدان نیمه لوکس و اندازه متوسط از برند جک به حساب میآید.
در داخل KMC J7 با فضایی ساده اما شیک روبهرو خواهید شد که در آن ترکیبی از نمایشگرهای دیجیتال با خطوط ساده و مستقیم جلب توجه میکنند. در این بین یکی از تغییراتی که تریم داخلی ماشین J7 نسبت به نسخههای اولیه تجربه کرده است، اینکه در ابتدا برخی از قسمتهای کابین از تریم پارچهای استفاده شده بود که حس اسپرتی را به راننده منتقل نمیکرد. از زمستان 1402 شرکت کرمان موتور تمامی تریم داخلی اعم از داشبورد، رودریها و صندلیها را با جنس چرم تعویض کرد. همانطور که گفته شد در طراحی کی ام سی J7 یا همان A5 Plus شرکت جک با فولکس واگن همکاری نزدیکی داشت و الگوهای طراحی جدیدی به خودرو جک J7 اضافه کرد. نمایشگر کنسول میانی از نوع عمودی بوده و بسیاری از تنظیمات را در خود جای داده است. در واقع این سبک به اصطلاح مینیمالیستی که در طراحی داخل کی ام سی J7 به کار رفته، مدتی است که ترند شده و با اینکه از نظر ارگونومی، ضعفهایی دارد، اما به دلیل اینکه امکانات بسیار را در فضایی کوچک گرد هم میآورد، کارآمد به نظر میرسد.
دیدگاهتان را بنویسید