بررسی خودرو دانگ فنگ h30

H30 کراس ماشین H30 کراس : مشخصات H30 کراس

طول 4.3 متر است و اندکی از 206 صندوقدار بزرگتر است اما فاصله بین دو محور H30 حدود 20 سانت بیشتر از 206 است. فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده اما نسبت به قیمت و رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می شود. طول 4.3 متر است و اندکی از 206 صندوقدار بزرکتر است اما فاصله بین دو محور آن حدود 20 سانت بیشتر از 206 است. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد.

اول این بود که ایران خودرو قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان را برای این هاچبک کراس چینی در نظر گرفت و دوم، استقبال عجیب خریداران بود. آمار فروش ایران خودرو، بیش از ۱۵ هزار متقاضی را برای این خودرو نشان می دهد و حال و هوای حواله های H30 کراس نشانگر این است که بازار آزاد این خودرو به محض ورود به خیابان ها داغ می شود و احتمالا در نمایشگاه ها تا ۵۲ میلیون تومان به فروش می رسد. چندی پیش شرایطی فراهم شد تا با نسخه مونتاژ داخل این خودرو ملاقاتی داشته باشیم و طی ۴ روز آن را مورد بررسی در شرایط مختلف قرار دهیم. به همین جهت، در این بهش اولین تجربه رانندگی با دانگ فنگ H30 کراس را با شما مخاطبان روزنامه دنیای خودرو در میان می گذاریم. زیرا فضای صندوق بیش از ۴۰۰ لیتر را دارد و به لطف فاصله محوری ۲۶۱۰ متری، فضای کابین خوبی برای سرنشیان وجود دارد. وزن ۱۲۵۴ کیلوگرمی H30 کراس هم به نسبت با توان ۱۰۵ اسب بخار موتور هماهنگ است و گیربکس وظیفه خود را خوب انجام می دهد.

در ادامه قصد داریم به بررسی مشخصات فنی و ظاهری دانگ فنگ H30، از زوایای مختلف بپردازیم. بسیاری از قطعات یدکی دانگ فنگ H30 کراس با خانواده پژو و خودروی رانا مشترک هستند. با توجه به اینکه قطعات یدکی این خودرو‌ها در بازار به‌راحتی پیدا می‌شوند، مشکلی از بابت دسترسی و تامین لوازم یدکی از ماشین چینی نخواهید داشت. کسانی که تجربه ساعت‌ها صرف زمان برای پیدا کردن برخی از قطعات یدکی خودروهای مونتاژی را داشته‌اند، به‌خوبی می‌دانند که این موضوع چقدر اهمیت دارد. شهرت روزافزون این کمپانی ژاپنی و همچنین محصولات با کیفیت آن باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های خودروسازی چینی در یک اقدام تبلیغاتی برای تهیه جعبه‌دنده یا برخی دیگر از قطعات مورد نیازشان به سراغ این شرکت باسابقه رفته و قطعات تاریخ گذشته آن را خریداری کنند.

علاوه بر این، این خودرو با ساختار بدنه مقاوم و با استفاده از فولاد با استحکام بالا، ایمنی فیزیکی سرنشینان را نیز تضمین می‌کند. H30 کراس که برخلاف نامش کراس اوور نیست، طراحی قابل قبول و امکانات و آپشن‌های مناسبی دارد. این خودرو که حاصل همکاری دانگ فنگ و پژو سیتروئن فرانسه است؛ بر روی پلتفرم پژو ۳۰۸ ساخته شده‌است. دانگ فنگ H30 کراس؛ یکی از محصولات این خودروسازی چینی است که اولین بار در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد. پس از عقد قرارداد همکاری بین ایران خودرو و دانگ فنگ در زمستان سال ۹۴ مونتاژ این خودرو در کشور آغاز شد. این خودرو با تبلیغات فراوانی که توسط ایران خودرو انجام شد، توانست به محبوبیت بالایی برسد و به سرعت فروش برود.

داخل کابین دانگ‌فنگ H30 کراس با طراحی نسبتا هماهنگ و استفاده از خطوط ساده و زیبا روبه‌رو است که به راحتی در مقایسه با سایر خودروهای هم‌رده‌اش نمره قبولی می‌گیرد. طراحی داشبورد به شکلی است که فضا را باز و کاربرپسند کرده و تمامی اجزا در دسترس راننده قرار دارند. تریم داخلی خودرو، با استفاده از مواد باکیفیت متوسط، در بخش‌های مختلف کابین به کار رفته که در مقایسه با دیگر خودروهای این کلاس، کیفیت قابل قبولی دارد. رنگ‌بندی داخلی با ترکیب رنگ‌های ملایم و نرمی که برای پوشش داشبورد و درب‌ها به کار رفته، به طرز مناسبی هماهنگ است و فضای کابین را به محیطی دلنشین و راحت تبدیل می‌کند.

این گیربکس حالت اسپرت، برفی و O/D (نگه دارنده دنده) را به صورت پیش فرض دارد و سه دکمه روی پنل گیربکس برای آن تعبیه شده است.در برخی نسخه های کشورهای دیگر، این گیرکبس حالت تیپرونیک دارد و سیستم O/D از روی آن حذف شده است. در آخرین بازبینی انجام شده، H30 کراس به لطف چهار کیسه هوا و سیستم ترمز ABS و EBD توانست به سطح سه ستاره ایمنی CNCAP برسد. سیستم تهویه اتوماتیک، مانیتور، GPS، سانروف، تودوزی دو رنگ، شیشه ها و آینه های برقی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و… از جمله امکانات H30 کراس محسوب می شود.

در زمینه ایمنی نیز، دانگ‌فنگ اچ سی کراس توانسته 3 ستاره از 5 ستاره موسسه تست تصادف CNCAP چین دریافت کند که امتیاز متوسطی به حساب می‌آید. در ماشین دانگ فنگ اچ 30 کراس امروز یکی از محبوب‌ترین هاچبک کراس اوورهای بازار ایران محسوب می‌شود که علی‌رغم رنج بردن از برخی کاستی‌ها، به خوبی توانسته خود را در دل مشتریان ایرانی جا داده و از بازار خرید و فروش نسبتا پررونقی سود ببرد. پیش‌تر در بررسی اچ سی کراس چینی و برلیانس H330  محصول مشترک سایپا ایران و برلیانس چین به قیمت مناسب این خودرو در مقایسه با سایر محصولات چینی در ایران اشاره شد. با گسترش بازار هاچ‌بک‌کراس‌ها در سال‌های میانی دهه نود خورشیدی، ایران‌خودرو همکاری خود را با دانگ‌فنگ آغاز کرد و محصولی به نام اچ سی کراس (H30 کراس) را به بازار عرضه نمود.

H30 مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS ، ترمز EBD ، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب می باشد. تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را دستکاری کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید.

نقاط کور خودرو آنچنان زیاد نیست.ولی در حین دنده عقب باید کمی احتیاط بیشتری کرد و یا بیشتر از دوربین عقب آن استفاده کرد. تنظیمات سیستم صوتی روی فرمان قرار دارد و در سمت دیگر آن جای خالی سیستم کروزکنترل و لیمتر دیده می شود. این آپشن احتمالا بعد از ورود H30 کراس به بازار، به عنوان آپشن اضافه معرفی می شود.

از طرف دیگر پس از ورود به فضای داخلی اچ 30 کراس متوجه می‌شوید که طراحی کابین  این خودرو کمی قدیمی به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن قیمت خودرو و نیز نوع طراحی فضای داخلی رقبای حاضر در ایران، می‌توان آن را قابل قبول دانست. البته حالت کمانی شکل قسمت فوقانی کنسول میانی داشبورد از هماهنگی چندانی با سایر بخش‌ها برخوردار نیست و تا حد زیادی ناخوشایند جلوه می‌کند. در این میان اغلب خریداران هیچ اطلاعی از مفهوم کراس‌اوور نداشتند، به‌همین دلیل بی‌صبرانه منتظر دریافت کراس‌اوور دورگه خود بودند، اما در کمال تعجب زمان تحویل خودرویشان با یک استیشن واگن یا چیزی شبیه یک هاچبک بلند قد مواجه بودند که موجی از نارضایتی‌ها را به‌همراه داشت. از تمامی این مسائل که بگذریم، دانگ فنگ H30 کراس در حالی به بازار عرضه شد که کمتر کسی از مزایا و معایب آن آگاهی داشت. ابعاد و ارتفاع خودرو در حد نسخه هاچبک است و تنها بخش های پلاستیکی روی بدنه، حس یک کراس اوور را به بسیاری منتقل می کند. زیرا اصالت H30 کراس یک هاچبک است و نمی توان توقع بیشتری داشت.با اینکه جاده های خاکی را بدون مشکل طی می کرد، ولی ۲۰۶ همرا ما هم پا به پا می آمد و راننده آن مشکل خاصی نداشت.

هر خودرو قبل از تحویل، تحت بازبینی‌های دقیق قرار می‌گیرد تا استانداردهای بالای ایمنی و راحتی را تضمین کند. سیستم تعلیق عقب خودرو از نوع مستقل و تورشن است و پس از نگاهی به زیر خودرو مشخص می شود دقیقا همان سیستم تعلیقی است که بر روی پژو 306 استفاده شده. پلتفورم خودرو نیز به نوعی پلتفورم خودروی قدیمی سیتروئن ZX است که بین سالهای 1991 و 1998 تولید می شد. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. H30 کابین  کراس فضای جاداری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، اما اغلب اجزای موجود در کابین این خودرو از پلاستیک خشک ساخته شده‌‌است که از کیفیت مطلوبی برخوردار نبوده و پس از یک دوره نسبتا کوتاه صداهای آزاردهنده‌ای را ایجاد خواهند کرد. دانگ فنگ H30 کراس، خودروی خوبی برای افرادی است که در این سگمنت، قصد انتخاب و خرید یک خودرو را دارند.

در بخش ایمنی دو شرکت سازنده‌ی این خودرو از ترمزهای ABS ضد قفل با سیستم توزیع الکترونیکی نیرو تحت عنوان EBD استفاده کرده‌اند. تعداد کیسه‌های هوای این خودرو ۴ عدد است؛ این کیسه‌های هوا در مقابل راننده، سرنشین جلو و بخش جانبی خودرو نصب‌ شده‌اند. با توجه به تیراژ انبوه این خودرو در سال‌های آینده و توسعه‌ی این خودرو در روزگاری که حتی بسیاری از خودروهای چینی نیز ۵ ستاره‌ی ایمنی از موسسه‌ی CNCAP دارند، کمی نا‌امیدکننده به نظر می‌رسد. یک نمایشگر کوچک تحت عنوان کامپیوتر سفری در بالای کنسول میانی وجود دارد که اطلاعات سفر را نشان می‌دهد و کاملا کارا است. یکی از ایراداتی که در این بخش به‌وضوح به چشم می‌خورد، جایگیری ادوات و دکمه‌های کنترلی است؛ به‌عنوان مثال دکمه‌ی فلاشر در پایین‌ترین بخش کنسول میانی قرار دارد که با توجه به محل قرارگیری دسته‌‌دنده، دسترسی به این دکمه در شرایط اضطراری دشوار است. همچنین برای تنظیم سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک این خودرو باید قید توجه به جاده را بزنید و تا حد زیادی خم شوید که اطلاعات مربوط به این سیستم را مشاهده کنید.

گزینه مناسبی برای استفاده طولانی‌مدت نباشد و در آخر به همگی شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید هر خودرو به‌طور کامل درباره آن تحقیق کنید، چون در بسیاری از مواقع فروش خودروهای این‌چنینی کاری بسیار سخت و زیان‌آور خواهد بود. در بخش داخلی H30 کراس فضای مناسبی برای سرنشینان در نظر گرفته‌شده است، به‌طوری‌که تمامی سرنشینان این خودرو فضای پا و سر مناسبی را در اختیار خواهند داشت. صندلی‌های ردیف جلوی این خودرو قابلیت تنظیم در ۶ جهت را دارند و از رویه پارچه‌ای دورنگ بهره می‌برند.

اولین نکته‌ای که درباره ظاهر این خودرو به چشم می‌آید حجم بالای پلاستیک بکار رفته در سراسر بدنه است که اگرچه از زیبایی خودرو می‌کاهد اما برای مشتری‌ای که نگران برخورد خودروی‌اش با خودروها و موانع دیگر است یک مزیت به حساب می‌آید. در بخش جلو چراغ‌های ساده به همراه مه شکن‌های گردی را می‌بینیم که این مه شکن‌ها سنخیت چندانی با کلیت طراحی بخش جلو ندارند. در پروفایل جانبی هم رینگ‌های کوچک‌تر به چشم می‌آیند و قطعاً ایران‌خودرو می‌توانست از رینگ‌های بزرگ‌تر استفاده کند.

انتخاب خودرویی که هم با نیازهای شما همخوانی داشته باشد و هم از نظر مالی برایتان مقرون به صرفه باشد، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. دانگ فنگ H30 کراس به عنوان یک خودروی شهری با قابلیت‌های آفرود، انتخابی جذاب برای بسیاری از خریداران است. در این تحلیل دقیق، به بررسی این می‌پردازیم که آیا دانگ فنگ H30 کراس گزینه مناسبی برای شماست یا خیر.

همچنین، خودرو دارای چهار کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین کناری و ایربگ‌های جانبی) است که به ایمنی سرنشینان در تصادفات کمک می‌کند. آینه‌های برقی و شیشه‌های برقی، همراه با سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، راحتی و ایمنی بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کنند. این مجموعه از تجهیزات ایمنی و رفاهی باعث می‌شود H30 کراس در مقایسه با رقبا، گزینه‌ای قابل اعتماد و جذاب در این رده قیمتی باشد.

دانگ فنگ کراس H30 هنگام فشردن پدال گاز و عبور از پیچ‌های تند، دقیقا یادآور استیشن‌های پیرمردی است. در همین ابتدای امر، بهتر است بدانید که، دانگ فنگ فنگشن (Dongfeng Fengshen)، از تولیدات خودروسازی دانگ فنگ است. شرکت دانگ فنگ در تیر ۲۰۰۹ راه‌اندازی شد و محصولات این خودروسازی بروی پلتفرم‌های گروه پی‌اس ای ساخته شده است. در مورد این گروه باید بدانید که، پی‌اس‌ای به معنی شرکت سهامی عام پژو است و به نام اختصاری PSA معروف است. پی‌اس‌ای برخی محصولات خود را به نام برندهای پژو، سیتروئن، دی اس، اوپل و واکسول به بازار عرضه کرده است.

در شرایط اقتصادی حال حاضر ایران، هزینه خرید و نگهداری خودروهای وارداتی به یکی از عوامل مهم برای خریداران تبدیل شده است. H30 کراس با قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا و توانایی ارائه عملکرد خوب در جاده‌های شهری و بین‌شهری، می‌تواند گزینه‌ای اقتصادی برای کسانی باشد که به دنبال یک خودروی کاربردی برای سفرهای خانوادگی یا استفاده روزانه هستند. همچنین، وجود موتور TU5 در این خودرو که از تجربه طولانی در بازار ایران برخوردار است، باعث شده که مالکان به راحتی به تعمیرکاران ماهر دسترسی پیدا کنند و نگران مشکلات فنی نباشند. از سوی دیگر، H30 کراس با سیستم‌های ایمنی مناسب همچون 3 ستاره ایمنی از موسسه CNCAP و ایربگ‌های جانبی، امنیت قابل قبولی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. این ویژگی‌ها آن را به انتخابی مناسب برای خانواده‌ها و افرادی که به دنبال ایمنی در سفرهای طولانی هستند، تبدیل کرده است. در نهایت، با توجه به رقابت شدید در بازار خودروهای چینی در ایران، H30 کراس به دلیل قیمت مناسب و امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول، همچنان یک گزینه جذاب در دسته‌بندی خود محسوب می‌شود.

همچنین لازم به ذکر است قیمت دانگ فنگ H30 کراس نسبت به رقبای ذکر شده بسیار مناسب‌تر است. ام‌وی‌ام X22 با طراحی مدرن‌تر و امکانات بیشتری مانند سیستم صوتی بهتر، فضای داخلی لوکس‌تر و همچنین نمایشگر دیجیتال پیشرفته، می‌تواند برای کسانی که به دنبال یک ظاهر شیک و امکانات بیشتر هستند، جذاب باشد. ایمنی بهتر با 3 ستاره ایمنی و دسترسی گسترده‌تر به قطعات یدکی و تعمیرکاران، این خودرو را به گزینه‌ای اقتصادی‌تر و با کاربری طولانی‌تر تبدیل کرده است. همچنین، H30 کراس از نظر ابعاد و فضای داخلی، برای استفاده‌های خانوادگی و سفرهای طولانی مناسب‌تر است. ام‌وی‌ام 315 پلاس با طراحی مدرن‌تر و به‌روزرسانی‌های بیشتر، برای کسانی که به دنبال ظاهری جوان‌پسندتر هستند گزینه جذابی به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین 4 ستاره ایمنی دارد که نسبت به H30 کراس امتیاز بهتری در این زمینه می‌گیرد.

دانگ فنگ H30 کراس در سال ۱۳۹۵ توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد و نکته جالب این است که به دلیل شریک بودن دانگ فنگ با پژو – سیتروئن یا گروه PSA، موتور این خودرو همان TU5 بوده و از نظر مشخصات فنی، از عملکرد خوبی برخوردار است.در ادامه به بررسی مشخصات این خودرو میپردازیم. هنگام ورود به فضای داخلی و کابین دانگ فنگ H30 کراس، اولین نکته‌ای که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، طراحی قدیمی کابین این خودرو است. طراحی داخلی این خودرو در مقایسه با سایر رقبای موجود در بازار، بسیار مناسب و قابل قبول است. یکی از این خودروهای تحت قرارداد که، دانگ فنگ H30 کراس نام دارد، بر خلاف نامش اصلاً کراس اوور نیست. دانگ فنگ H30 کراس، یک خودروی هاچ بک است که برخی المان‌های خودروهای کراس اوور نظیر روف رک و نوارهای پلاستیکی دور تا دور بدنه را دارا است. مردم کشورمان که از خودروهای داخلی مشابه به تنگ آمده بودند، از این خودرو استقبال بسیار خوبی کردند.

ابتدا کمی سعی کردیم تا اصول مخصوص این خودرو را پیدا کنیم تا رانندگی ایمن تری با یک خودرو پلاک آزمایش فنی داشته باشیم. وقتی در جاده و خیابان H30 کراس رانندگی می کردیم، بسیاری از عابرین و رانندگان نگاهی خاص به خودرو داشتند. جالب بود، در چند روزی که در تست H30 کراس بودیم، به افراد به نسبت زیادی برخوردیم که این خودرو را ثبت نام کرده اند و منتظر تحویل آن از جانب ایران خودرو هستند. توقع عملکرد گیربکس ۲۰۶ اتوماتیک از H30 کراس واقعا امکان پذیر نیست.جالب است بدانید که گیربکس Aisin این خودرو عملکرد بهتری نسبت به گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ دارد و دیگر خبری از خنگی و مکس تعویض دنده نیست. به خاطر اینکه گیربکس H30 از نوع استپ گیت است، می توان آن را در حالت دنده ای قرار داد و کاتاف را با موتور ۱٫۶ لیتری پژو تجربه کرد. در گرمای تابستان تهران عملرکد سیستم خنک کننده موتور به نسبت خوب و قابل قبول بود.

بنابراین طبیعی است که به‌عنوان امکانات و آپشن‌های رفاهی برخی از خودروهای مونتاژی روز در بازار ایران را نتوانید در H30 کراس مشاهده کنید. متاسفانه حاصل زحمات این عزیزان به خودرویی بدل شده‌است که نه تنها به سختی می‌توان آن را در یک دسته‌بندی جهانی (سگمنت) جای داد، بلکه نمای کلی آن نیز عامه‌پسند محسوب نمی‌شود. تنها بخشی از این خودرو که طراحی آن تا حدودی امیدوار کننده‌تر به‌نظر می‌رسد، نمای جلویی این کراس‌اوور چینی است که ترکیب چراغ‌های زاویه‌دار H30 کراس با مه‌شکن و جلو پنجره کرومی آن کمی قابل قبول به‌نظر می‌رسد.

صندلی‌ها طراحی خوبی دارند که نسبت به خودروهایی مثل پژو 207i راحت‌تر به نظر می‌رسند. البته فرم کفی صندلی‌ها می‌توانست بهبود یابد، ولی در کل راحتی قابل قبولی فراهم شده است. از طرف دیگر، نقاط کور ستون‌ها ممکن است در برخی مواقع دید راننده را محدود کند، اما این مسئله تاثیر زیادی در عملکرد کلی خودرو ندارد. متأسفانه یا خوشبختانه بازه قیمتی زیر ۵۰ میلیون تومان بسیار پر تقاضا بوده و به‌نوعی می‌توان گفت که تشنه خودروی جدید است و حتی گاهی تنها منطق افراد برای خرید یک خودرو در این رنج قیمتی، متفاوت بودن آن با سایر تولیدات شرکت‌های خودروسازی است! در این میان H30 کراس را می‌توان خودرویی نه‌چندان زیبا، جادار و دارای امکانات رفاهی مناسب دانست که شاید برای تنوع گزینه مناسبی باشد، اما مطمئنا به دلیل ایمنی کم، پیشرانه پر استهلاک، استفاده از گیربکسی با تکنولوژی قدیمی، کیفیت پایین قطعات استفاده‌شده در کابین و…

در نمای جانبی، طول خودرو با عرض آن نسبت به هم هماهنگ نیست و این عدم تناسب به وضوح در چشم می‌آید. در کنار این مسئله، طراحی دیفیوزر در نمای عقب نیز به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد در نهایت بی‌دقت ترسیم شده و هماهنگی لازم با دیگر بخش‌های خودرو را ندارد. این طراحی نمای عقب در کنار طول زیاد خودرو باعث شده که H30 کراس به شکلی غیرمتعارف در معرض دید قرار گیرد. با اینکه این ناهماهنگی‌ها در طراحی ظاهر خودرو باعث کاهش جذابیت‌های آن شده، اما به دلیل کمبود رقبا در این رده قیمتی، می‌توان به دانگ‌فنگ H30 کراس با دیدی ارفاقی نگاه کرد.

خودرو دانگ فنگ H30 کراس یکی از مدل‌های خودرو شرکت دانگ فنگ موتورز است، که در سال ۱۳۹۵ شرکت ایران خودرو پیش فروش آن را شروع کرد. این خودرو، با طراحی جذاب و قابل توجه خود، برای کسانی که به دنبال یک خودرو خانوادگی و متناسب با سبک زندگی فعلی هستند، مناسب است. قطعات و لوازم یدکی خودرو دانگ فنگ مدل اچ سی کراس را می‌توان به راحتی در بازار پیدا کرد.

شتاب صفر تا صد دانگ فنگ H30 کراس چندان هیجان برانگیز نبوده و معادل ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه برآورد می‌شود؛ حداکثر سرعت این خودرو نیز بالغ بر ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین میزان مصرف سوخت ماشین دانگ فنگ در سیکل ترکیبی معادل ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است که رقم معقول و قابل قبولی برای یک خودرو 1۲۳۰ کیلوگرمی به حساب می‌آید. این خودرو با همکاری کمپانی پژو فرانسه توسعه یافته و بر پلتفرم پژو ۳۰۸ بنیان نهاده شده است.

این خودرو با تعادل خوبی بین قدرت و مصرف سوخت، تجربه‌ای مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد. دانگ فنگ H30 کراس با موتور ۱.۶ لیتری خود، عملکردی متعادل و قابل اطمینان را ارائه می‌دهد. سیستم تعلیق مطلوب و کنترل پایداری به خوبی تعادل خودرو را در پیچ‌ها و سطوح ناهموار حفظ می‌کند. علاوه بر این، سطح نویز پایین در کابین، حتی در سرعت‌های بالا، تجربه‌ای آرام‌بخش را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. دانگ فنگ H30 کراس با موتور ۱.۶ لیتری خود، تعادل خوبی بین قدرت و بازدهی سوخت ایجاد می‌کند.

دانگ فنگ H30، محصولی از شرکت PSA فرانسه و دانگ فنگ چین است که به وسیله ایران خودرو در ایران مونتاژ و تولید می‌شود. پس از توافقات هسته‌ای و در سال ۹۴، یک قرارداد همکاری بین شرکت دانگ فنگ H30 و ایران خودرو برای مونتاژ خودروهای این شرکت، بسته شد. گنجایش فضای کابین نیز برای حضور چهار سرنشین با قد متوسط مناسب ارزیابی می‌شود؛ همچنین ظرفیت فضای بار خودرو که بیش از ۴۰۰ لیتر است هم می‌تواند اسباب و وسایل مورد نیاز برای یک مسافرت چهار نفره را به خوبی در درون خود جای دهد. به طور کل گرچه طراحی فضای داخلی دانگ فنگ h30 به برخی رقبای داخلی نظیر دنا نمی‌رسد اما با این حال در نوع خود قابل قبول بوده و تا حدود زیادی توانسته مشتریان این بخش بازار را از خود راضی نگاه دارد. پس از ورود ماشین دانگ فنگ به بازار ایران، به مرور برخی مشکلات کیفی اولیه این محصول چینی برطرف شد و امروزه علی رغم به تعلیق درآمدن تولید آن در کشورمان، این خودرو یکی از محبوب‌ترین هاچبک کراس اوورهای اقتصادی بازار ایران به شمار می‌رود.

در نمای جانبی هم علاوه بر روف رک، خط برجسته‌ای که از چراغ عقب تا گلگیر جلو کشیده شده و در امتداد دستگیره‌های همرنگ بدنه، نظر افراد را جلب می‌کند. در ادامه به بررسی خودرو دانگ فنگ h30 کراس، هاچبک چینی – فرانسوی حاضر در ایران پرداخته می‌شود. امیدواریم تا به اینجای مقاله معایب دانگ فنگ H30 کراس مورد توجه شما قرار گرفته باشد. کیفیت ساخت H30 کراس در مقایسه با رقبای آن قابل قبول است و از مواد پلاستیکی با کیفیت مطلوب در آن استفاده شده است. تزئیناتی مشابه فیبرکربن در داخل کابین و اجزای کرومی در بیرون خودرو استفاده شده است تا از حس ارزان‌ بودن کاسته شود؛ اما می‌توان این خودرو را ارزنده‌ترین خودروی ارزان نامید.

وقتی که بحث خرید خودرویی در رده قیمتی کمتر از 50 میلیون تومان می شود، شاهد آن هستیم که آنچنان با گزینه های جذابی طرف نیستم یا حداقل خودرویی را نمی بینیم که امکانات به نسبت تکمیلی داشته باشد. کابین این خودرو نیز همانند طراحی ظاهری متفاوت ظاهر شده است اما لزوماً این به معنی طراحی هیجان‌انگیز و جذاب نیست. همه‌چیز به سادگی در نظر گرفته شده و شاید حتی بتوان برخی نقاط ضعف همچون دسترسی سخت به برخی کلیدها را نیز برشمرد.

وقتی به بخش عقب برسید چراغ‌های عمودی را خواهید دید که زیبایی چندانی ندارند و فقط باعث تمایز خودرو از محصولات عادی ایران‌خودرو شده‌اند. در کل نمی‌توان طراحی ظاهری H30 کراس را در وضعیت مطلوبی ارزیابی کرد و فقط باید آن را خودرویی متفاوت در بین محصولات روزمره دانست. ستاره | سرویس خودرو – کمپانی خودروساز چینی دانگ فنگ موتور (Dongfeng Motor) سازنده اچ سی کراس در سال 1969 شروع به فعالیت نمود. حجم تولیدات این کمپانی در سال 2014 به اندازه‌ای رسید که به عنوان دومین شرکت خودروساز در کشور چین تبدیل شد. این کمپانی همچنین به فروش اتومبیل های دیگری از جمله فنگشن و اینفینیتی تحت نام و برند خود در کشور چین می‌پردازد. با توجه به ویژگی‌های برجسته دانگ فنگ H30 کراس از جمله طراحی زیبا، فضای داخلی راحت و جادار، امکانات رفاهی کامل، عملکرد متعادل و استانداردهای بالای ایمنی، این خودرو به گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

اتو همراه به دلیل توجه به استانداردهای کیفی بالا و قیمت رقابتی، توانسته است رضایتمندی مشتریان خود را جلب نموده و حجم زیادی از میزان خرید در بازار را به خود اختصاص داده‌است. H30 کراس با توجه به استفاده از فناوری‌های مدرن و مهندسی موثر، اقدامات قابل توجهی در زمینه ایمنی ارائه می‌دهد. این خودرو به منظور حفظ ایمنی سرنشینان خود، از ویژگی‌های ایمنی فعال و غیرفعال استفاده می‌کند. برخی از ویژگی‌های ایمنی فعال شامل سیستم‌های ضد قفل کردن ترمزها، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و کنترل استقرار الکترونیکی است. این ویژگی‌ها بهبود قابل توجهی در عملکرد ترمز و کنترل خودرو در شرایط آب و هوایی , جاده‌ای دشوار فراهم می‌کنند. همچنین، از سیستم جلوگیری از برخورد، سیستم هشدار تصادف و سیستم تشخیص تشعشعات برای افزایش ایمنی در خودرو استفاده می‌شود.

در نمای جلو، این خودرو با چراغ‌های کشیده و کاپوت برجسته خود ظاهر اسپرتی به خود گرفته که تا حد زیادی توانسته توجهات را جلب کند. خطوط برجسته روی بدنه نیز بر جذابیت‌های ظاهری این خودرو افزوده است، اما در عین حال ناهماهنگی‌هایی در طراحی برخی قسمت‌ها وجود دارد که از هماهنگی کلی کاسته است. یکی از نکات مشهود در طراحی خارجی ماشین اچ سی کراس، ضربه‌گیرهای پلاستیکی بزرگ در اطراف بدنه است که به نسبت ابعاد خودرو، به‌طور غیرمتناسبی بزرگ به نظر می‌رسند. این قطعات پلاستیکی نه تنها هارمونی کلی بدنه را به هم می‌زنند، بلکه باعث می‌شوند که چرخ‌ها در نمای جانبی خودرو کوچکتر از آنچه که هستند به نظر برسند و ظاهری فرورفته پیدا کنند.

البته در سربالایی‌های شدید و مسیرهای کوهستانی، با تاخیر در تعویض دنده‌ها روبرو خواهید شد که به دلیل تعداد کم دنده‌ها و وزن نسبتا زیاد خودرو، این مشکل محسوس می‌شود. با این حال، در شرایط رانندگی معمولی، تجربه رانندگی آن چندان ناخوشایند نخواهد بود. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن 183 کیلومتر بر ساعت است که آن را در رده محصولات متوسط بازار قرار می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی H30 کراس برابر با 7.04 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است، اگرچه در عمل، با توجه به شرایط محیطی و کیفیت بنزین، ممکن است این مقدار اندکی افزایش یابد. تجربه رانندگی با دانگ فنگ H30 کراس، خودرویی که در بازار خودروهای شهری با قابلیت‌های آفرود، جایگاه ویژه‌ای دارد، می‌تواند بسیار جذاب و هیجان‌انگیز باشد. این خودرو با ترکیبی از طراحی زیبا، عملکرد قابل توجه و امکانات رفاهی گسترده، تجربه‌ای متمایز از رانندگی را ارائه می‌دهد.

هر چند این قضیه به تنهایی نمی تواند تضمین کننده راحتی سرنشینان باشد چرا که باید ارگونومی صندلی های و وضعیت طراحی نحوه نشستن سرنشین را نیز بررسی کرد. غربیلک فرمان با دکمه‌های کنترلی روی آن و طرح سه شاخه خوش‌دستی که دارد بر زیبایی داخلی این خودرو می‌افزاید. نکته دیگر هم این‌که کابین این خودرو، ظرفیت گنجاندن ۴ سرنشین با قد متوسط را دارد. صفحه نمایش لمسی ۶.۵ اینچی که در بخش پایینی دریچه‌های تهویه مستطیلی قرار گرفته، نمای زیبایی به این قسمت داده‌است. در این خودرو از یک نوار پلاستیکی براق در بخش بالایی داشبورد استفاده کرده‌اند، که دریچه‌های هوا روی آن قرار دارند و این نوار براق تا روی درب‌ها امتداد یافته است. سلام من مدل ۹۷ دارممتاسفانه چند وقته چراغ چک موتور روشن میشه با مراجعه به تعمیر گاه ایراد از پدال گاز بوداما حتی با تعویض کامل پدال گاز باز هم مشکل حل نشده و ماشین اصلا شتاب و قدرت قبلش رو نداره.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *