بررسی خودرو دنا پلاس توربو اتوماتیک

لیست قیمت سال ۱۴۰۴ محصولات ایران خودرو دنا پلاس، پژو ۲۰۷ و سورن پلاس چند؟ + جدول

دنا پلاس به‌عنوان نسخه فیس‌لیفت و آپشنال دنا، نخستین بار در سال 1395 معرفی و به بازار عرضه شد. نسخه توربو دنده‌ای این خودرو هم از سال 1397 به بازار آمد که علاوه بر پیشرانه توربو، با تفاوت‌های ظاهری و داخلی مثل استفاده از رینگ 16 اینچی 5 پیچ، لیور دنده جدید، موکت کف با نشان Turbo و فرمان چرمی با دوخت قرمز از برادر تنفس طبیعی خود متمایز می‌شد. بالأخره در سال 1399 هم نوبت به عرضه دنا پلاس توربو اتوماتیک رسید تا خانواده این سدان ملی ایران خودرو کامل‌تر از همیشه شود. دنا پلاس اتوماتیک به‌جز نشان 6AT روی گلگیر جلو سمت راننده، هیچ تفاوت ظاهری با نسخه توربو دنده‌ای ندارد. دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال یکی از جدیدترین مدل‌های سدان ایرانی است که در سال ۱۴۰۲ به بازار معرفی شد. این خودرو به عنوان نسخه‌ای به‌روز از دنا پلاس، با ویژگی‌های فنی و ظاهری جذاب، به دنبال جلب نظر خریداران است.

پس تصمیم‌گیری در مورد این مسئله که آیا این خودرو ارزش خرید دارد یا خیر کاملا بستگی به نظر خریدار دارد. با توجه به اینکه دنا پلاس توربو اتوماتیک جزو محصولات ایران خودرو است و ایران خودرو جزو تولیدکنندگان برتر داخلی در حوزه خودرو است. خریداران عزیز می‌توانند به راحتی از طریق نمایندگی‌های این شرکت به قطعات و مراکز ارائه دهنده خدمات پس از فروش این خودرو دسترسی داشته باشند.

دنا پلاس توربو دنده ای نسبت به سورن توربو عملکرد بهتری دارد و به خاطر بهبود سیستم خنک کاری هوای سامانه توربو شارژ، این اتفاق افتاده است. اما وقتی پشت فرمان دنا پلاس توربو اتوماتیک می نشینید، عملا نباید توقع تفاوت بسیار محسوس در ساختار فنی پیشرانه این خودرو باشید. در دنا پلاس توربو اتوماتیک هم بعد از دو یا سه بار فشار حداکثری به پیشرانه، امکان خنک کاری مطلوب هوا برای ورود به توربو شارژ وجود ندارد و به خاطر ورود هوای کارم به این سازه فنی، افت توان به نسبت محسوسی در حین حرکت احساس می شود. نسخه پایه همان موتور EF7 معمولی مشابه سمند و سورن را در خود جای داده است. در یک پله بالاتر نسخه توربو ایستاده است که با همان موتور اما مجهز به سیستم توربو شارژر مشابه با سورن توربو و گیربکس پنج دنده دستی ارائه می‌شود. در طرف دیگر دنا پلاس با موتور تنفس طبیعی  EF۷ یا همان موتور ملی حضور دارد.

باتری دنا پلاس توربو 66 آمپر است؛ البته می‌توانید از باتری 74 آمپر هم برای آن استفاده کنید. بخصوص که در مدل توربو رینگ‌ها یک سایز بزرگتر و با گلگیرهای بلند اتومبیل، هماهنگ‌تر شده‌اند. اما متاسفانه این خط شانه جسورانه جدید، هارمونی چندانی با سایر خطوط بدنه ماشین ندارد. تغییرات قسمت جلو و عقب هم در به‌روز رسانی گرافیک داخلی چراغها و استفاده از نئون و ال‌ای‌دی و همرنگ شدن قسمت میانی سپر با جلوپنجره و مواردی از این دست خلاصه میشوند. پس در یک جمع بندی خلاصه میتوان گفت که ظاهر دنا پلاس در تمامی زوایا زیباتر از دنا ساده شده اما پیشرفتش آنقدرها محسوس نیست که به شما حس یک خودرو متفاوت را بدهد. همچنین در نسخه توربو به غیر از رینگ‌ها، تغییر دیگری در ظاهر ماشین ایجاد نشده است.

صندلی‌های راحت با روکش چرمی و طراحی ارگونومیک، فضای داخلی را دلپذیر کرده و امکان سفرهای طولانی را فراهم می‌کنند. کنسول میانی شامل نمایشگر لمسی و کنترل‌های کاربرپسند است که دسترسی آسان به سیستم‌های صوتی و تهویه مطبوع را فراهم می‌کند. ناگفته نماند که گیربکس دنا پلاس توربو اتومات هم عملکرد بسیار خوب و بدون تقه‌ای دارد و با هماهنگی مناسب خود با پیشرانه، به شتاب‌گیری خوب این خودرو کمک می‌کند. این موضوع برای یک سدان متوسط که با هدف استفاده‌های خانوادگی تولید شده است، یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. دنا پلاس از همان موتور ۱.۶ لیتری دنا استفاده می‌کند، اما برخی بهبودهای فنی در نسخه پلاس وجود دارد که به مصرف سوخت بهینه‌تر و عملکرد بهتر در شرایط مختلف منجر شده است.

تغییرات ایجاد شده در بخش رام و تعلیق جلو تا حدی سواری و پایداری دنا پلاس توربو اتوماتیک را نسبت به نسخه های دنده ای بهتر کرده و همچنین تاثیر حضور رینگ های ۱۶ اینچی با لاستیک های با فاق نه چندان بلند، در کابین احساس نمی شود. با این حال که سیستم تعلیق دنا پلاس توربو اتوماتیک، کیفیت سواری به نسبت قابل قبولی را اعطا می کند، اما نبود سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی در خودرویی با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر احساس می شود. ایران خودرو اعلام کرده است که در آینده نزدیک نسخه های کم آپشن و فول آپشن این خودرو به بازار عرضه خواهند شد. همان‌طور که گفتیم، دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال از لحاظ فنی هیچ تفاوتی با دنا پلاس توربو اتوماتیک معمولی ندارد و تنها تفاوت آن برخورداری از چند آپشن بیشتر است که در بالا ذکر کردیم.

باوجود اصلاحات ظاهری، مهم‌ترین نقطه ضعف این مدل در برابر رقبای چینی مثل آریزو ۵ توربو، قوای کم‌رمق آن بود که با معرفی نسخه توربو شارژر تا حدود زیادی برطرف شد. اگر جزو علاقمندان به خودروهای لوکس داخلی هستید و قصد خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک را دارید. پیش از هر چیزی باید اطلاعات خود را در خصوص نقاط قوت و ضعف دنا پلاس توربو اتوماتیک به روز نگه دارید. غربیلک فرمان دنا پلاس اتوماتیک توربو دارای دکمه‌های کنترلی مختلف است که بسیار خوش‌دست و زیبا به نظر می‌رسد؛ صفحه کیلومترشمار این محصول ایران خودرو هم بسیار شیک و قشنگ است که همین موضوع رانندگی با این خودرو را بسیار لذت‌بخش می‌کند. خودروهای خانواده دنا از جمله دنا پلاس توربو اتوماتیک بر پایه پلتفرم سمند طراحی شده‌اند و شکل اتاق آنها شباهت زیادی به خودرو سمند دارد؛ هرچند برخی امکانات و آپشن‌ها که در خودروهای دنا وجود دارند، جذابیت بیشتری به آن داده‌اند. بخش عقب این خودرو هم ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز دارد؛ با این حال بسیاری از افراد معتقدند که چراغ‌های خطر و سپر عقب دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به بخش جلویی آن کمی ساده‌تر است.

این خودرو از سال ۹۶ با تیپ دنده‌ای ساده وارد بازار شد ما آن را در اُتکس 7 سال پیش ریویو کردیم.این خودرو در سال‌های بعد مدل‌های توربو دنده‌ای و توربو اتوماتیک نیز معرفی کرد که ما بصورت خلاصه آن را برای شما بررسی میکنیم. در شرایط فعلی بازار خودروی کشور، دنا پلاس توربو اتوماتیک رقبای سدان مختلفی در بازار صفر کیلومترها دارد. با بودجه ای نزدیک به قیمت دنا پلاس 6AT در بازار آزاد می توان به سراغ تارا اتوماتیک و جک J4 رفت. اما اگر کمی بیشتر هزینه کنیم خودروهایی مانند ام وی ام آریزو ۵ توربو هم برای خرید در بازار آزاد وجود دارند. در بازار خودروهای کارکرده هم می توان به سراغ خودروهای سدان دیگری رفت و سدان های غیر چینی با کارکرد فراتر از ۱۵۰ هزار کیلومتر را خریداری کرد. هیوندای النترا، کیا سراتو ۲۰۰۸، تویوتا کرولا ۲۰۰۷، مزدا ۳ قدیمی و… از جمله گزینه های موجود در بازار آزاد هستند که می توانند با دنا پلاس توربو اتوماتیک رقابت کنند.

اولین نکته در بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک بعد از راننگی چند روزه با این خودرو، عدم تفاوت میان سطح امکانات و ویژگی های کابین آن با دنا پلاس توربو دنده ای است. با وجود اینکه طراحی داخلی دنا پلاس نسبت به دنای معمولی بهتر شده است، اما همچنان شاهد هستیم که دسترسی به بخش تنظیمات صندلی های برقی جلو آنچنان ایده آل مناسب نیست و به راحتی نمی توان در هنگام بسته بودن درهای جلو، صندلی ها را تنظیم کرد. همچنین تنظیم صندلی های برقی دنا پلاس در تمام نسخه ها، در حالت خاموش بودن خودرو امکان پذیر نیست که نوعی ایراد ساختاری به حساب می آید. زیرا بر اساس قواعد مهندسی خودرو، تنظیم صندلی خودرو پیش از روشن شدن خودرو باید امکان پذیر باشد. دنا پلاس توربو یکی از نسخه‌های بهبود‌یافته و پیشرفته دنا پلاس است که به یک موتور ۱.۷ لیتری توربو شارژ مجهز شده است.

مصرف سوخت ترکیبی دنا پلاس در حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که به لطف بهبودهای فنی نسبت به نسخه معمولی کمتر شده است. البته سایر خودروهای این رده قیمتی هم از این حیث عملکرد چندان افتخار آمیزی ندارند، اما بعضی از آنها (مثل بسترن B30) به لطف داشتن ESP میتوانند امنیت بالاتری به شما ارزانی دارند. کیفیت سواری دنا پلاس توربو نیز همچون سایر محصولات این خانواده قابل قبول است و خشکی حاصل از کوتاه شدن فاق لاستیک‌ها در نسخه توربو، تاثیر منفی چندانی روی کیفیت سواری نگذاشته است. انتقال نیروی این موتور نیز توسط گیربکس شش سرعته اتوماتیک ساخت DAE انجام می‌شود که در محصولات مختلف ایران‌خودرو به کار می‌رود. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۵ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مصرف سوخت این سدان در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۷.۹ لیتر است و باک سوخت آن ظرفیت ۶۰ لیتر دارد.

علاوه بر موتور توربو که نیاز به روغن مرغوب و نگهداری بهتری دارد که هزینه‌ها را بالا می‌برد، هزینه‌های صافکاری و ترمیم بدنه در صورت تصادف نیز بالاتر از خودروهای هم‌خانواده آن است. این تغییرات اندک باعث ایجاد تمایز تصویری با سورن، سمند و دنای معمولی شده است. تغییرات جزئی دیگری چون تغییر گرافیک چراغ‌های جلو و عقب، تغییر بخش مرکزی سپر جلو و افزودن آپشن هایی چون سانروف باعث اقبال بیشتر مخاطبان به نسخه پلاس شد.

جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT دنا پلاس توربو توسط کمپانی DAE تولید می شود. خودرو دنا پلاس از محصولات جدید ایران‌خودرو بوده که در سال ۱۳۹۵ تولید و راهی بازار شده‌ است. این خودرو نسخه باز طراحی شده دنا بوده که در قسمت فنی و ظاهری از ورژن قدیمی خود پیشرفت به سزایی کرده‌ است. دنا پلاس، با موتور توربو شارژ اتوماتیک ۱.۵EF7 لیتری توان تولید قدرتی به اندازه ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۱۵ نیوتن متر را دارد، که این میزان قدرت را توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

برنامه های تحقیق و توسعه دنا پلاس اتوماتیک از سال ۱۳۹۶ آغاز شد و در ابتدا کمپانی «پانچ بلژیک» نسخه هایی از دنا و سورن را به جعبه دنده اتوماتیک مجهز کرد. به‌عنوان آخرین مورد در لیست مزایا دنا پلاس توربو اتوماتیک بایستی به استهلاک منطقی این خودرو اشاره کنیم. دنا پلاس توربو به‌لطف بهبود سیستم خنک‌کاری هوای توربوشارژر، مشکلات فنی سورن توربو را ندارد و استهلاک قابل‌قبولی را نشان می‌دهد.

اما با این حال با همین بودجه میتوان به گزینه‌های دیگر نظیر تندر پلاس هم اندیشید. خودرویی که هرچند از نظر شتاب، راحتی، آپشن و هندلینگ در جایگاه پایین‌تری از دنا پلاس توربو قرار میگیرد اما بدلیل استهلاک فنی بسیار کمتر و داشتن 3 ستاره ایمنی از موسسه معتبر Euro-NCAP میتواند جایگزین مطمئن و کم دردسرتری باشد. در این رده برلیانس H330 هم وجود دارد که در ازای توانایی‌های حرکتی ضعیف‌تر مزیت‌هایی نظیر استهلاک کمتر، طراحی ظاهری به‌روزتر و از آنها مهمتر گیربکس اتوماتیک (با قیمت مشابه دنا پلاس توربو دنده‌ای) را به شما ارزانی میدارد. هرچند از نظر قیمت و وفور قطعات یدکی و بازار دست دوم همچنان دنا گزینه برتر میدان به حساب می‌آید. مهم‌ترین مزیت دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال برخورداری از امکانات بیشتر است که البته اکثر آن‌ها جزء تجهیزات ضروری خودروهای امروزی محسوب می‌شوند ولی همین ویژگی‌های جدید باعث شده این خودرو از لحاظ امکانات به رقبای چینی هم‌قیمت نزدیک‌تر شود.

بنابراین مقایسه دنا پلاس و ۲۰۷ از نظر فنی تا حد زیادی به نفع محصول هاچبک یعنی پژو ۲۰۷ به پایان می‌رسد. ضمنا موتور TU۵ پژو ۲۰۷ هم از نظر هزینه تعمیرات و قیمت قطعات یدکی و هم از نظر میزان مصرف سوخت نسبت به موتور EF۷ دنا پلاس گزینه بهتر و مقرون‌به‌صرفه تری خواهد بود. ظاهر اسپرت‌تر و جسورانه‌تر نسبت به سایر محصولات ایران خودرو.کابین چشم‌نوازتر با الهام از طراحی خودروهای قدیمی‌تر هیوندای.ظرفیت ۵۰۰ لیتری صندوق عقب مناسب برای مسافرت‌های خانوادگی. دنا پلاس نمونه فیس لیفت شده و ارتقا یافته دنا به حساب می آید و دنا نمونه به روز شده سمند و سورن است. اما بهتر است بدانیم که از ابتدا قرار بود خودروی دنا با ظاهر دنا پلاس به بازار عرضه شود.

در بازار نیز این خودرو با قیمتی در حدود یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. این پیشرانه 1.7 لیتری قادر است حداکثر قدرت 150 اسب بخار و حداکثر گشتاور 215 نیوتن‌متر را تولید و روانه محور جلو این خودرو کند. مصرف سوخت دنا پلاس توربو اتوماتیک در سیکل ترکیبی برابر با 8.1 لیتر در صد کیلومتر است. همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، دنا پلاس توربو دنده‌ای (البته با حذف گزینه‌های دست دوم) پرشتاب‌ترین گزینه محدوده قیمتی خودش به حساب می‌آید و از این رو برای دوست داران شتاب و سرعت یک گزینه جذاب به نظر میرسد. بخصوص در شرایط فعلی که کمبود قطعات یدکی در بازار بیداد میکند، این محصول به لطف حضور طولانی و پرتیراژ در کشور میتواند خیال مصرف کننده را از بابت شرایط خدماتی و بازار دست دوم آسوده نماید.

دنا پلاس توربو یکی از پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو است که به دلیل مشخصات و ویژگی‌های جذابی که دارد، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. شما با مطالعه این محتوا می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد این خودرو محبوب کسب کنید و با توجه به نیاز، سلیقه و اولویت‌های خود به این پرسش پاسخ دهید که آیا دنا پلاس توربو اتومات ارزش خرید دارد یا خیر. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های ثبت نام دنا پلاس بلاگ آیتول را دنبال کنید تا تازه ترین اخبار حوزه خودرو را مطالعه کنید. مدل‌های پایین‌تر اندروید داشتن ولی ایران خودرو از سال 97 به بعد حذفش کرده. از سال 97 به بعد، چند تا از آپشن‌های دنا پلاس دنده‌ای مثل سانروف هم حذف شده. اما پس از رفع تحریم ها قالب های بدنه این خودرو طراحی شد و به ایران رسید و در سال ۱۳۹۵، ایران خودرو محصولی را با نام دنا پلاس به بازار معرفی کرد.

یکی دیگر از تغییرات کلیدی در دنا پلاس توربو، اضافه شدن گیربکس اتوماتیک است. این گیربکس ۶ سرعته به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی از تعویض دنده‌ها، رانندگی راحت‌تر و روان‌تری داشته باشند. به ویژه در مسیرهای شهری و پرترافیک، گیربکس اتوماتیک باعث افزایش راحتی راننده و کاهش خستگی می‌شود. دنا پلاس توربو اتومات در بحث امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک پرفروش ترین سدان اتوماتیک بازار ایران است که فعلاً در یک تیپ به بازار عرضه می شود. دنا پلاس توربو اتوماتیک یکی از پرفروش ترین سدان های اتوماتیک بازار ایران است که توسط گروه صنعتی ایران خودرو به تولید می رسد. همچنین تولید جعبه دنده های محصولات سری جدید «جنسیس» هم بر عهده DAE است. در اصل می توان گفت که DAE یک قطعه ساز است و هیوندای پاورتک ساخت و مونتاژ برخی از جعبه دنده هایش را به این کارخانه چینی سپرده است.

ما در ادامه این بخش به بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک و مشخصات این خودرو محبوب از جنبه طراحی بدنه، نوع طراحی داخلی و برخی از مشخصه‌های فنی خواهیم پرداخت. دنا از نظر تجهیزات رفاهی نیز سطح مناسبی از امکانات را به کاربران ارائه می‌دهد. از جمله این امکانات می‌توان به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان هیدرولیک، مانیتور ۷ اینچی لمسی، سیستم صوتی پیشرفته به همراه ۶ بلندگو و صندلی‌های برقی اشاره کرد. کیفیت مواد به‌کاررفته در داخل کابین، نسبت به سایر محصولات داخلی، سطح بالاتری دارد و حس مدرنیته را به سرنشینان منتقل می‌کند. توصیه ما این است حتما ردیاب خودرو دنا نیز تهیه کنید و امنیت ماشین را بالا ببرید.

اگرچه از نظر توان خروجی، دنا با خودروهای رده‌بالای خارجی قابل مقایسه نیست، اما در کلاس خود، عملکرد قابل قبولی از نظر قدرت و مصرف سوخت ارائه می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حدود ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با بسیاری از خودروهای داخلی، بهینه تلقی می‌شود. دنا با گیربکس دستی پنج سرعته عرضه می‌شد که در نسخه‌های جدیدتر شاهد نسخه اتوماتیک و آپشنال نیز هستیم. یکی از خودروهای تازه وارد ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال است که در ادامه به بررسی مشخصات فنی، امکانات رفاهی و قیمت آن می‌پردازیم.

دنا پلاس توربو با توجه به بهبودهایی که در طراحی و امکانات نسبت به مدل‌های قبلی خود داشته، گزینه‌ای جذاب و مناسبی برای کسانی است که به دنبال یک خودروی اسپرت‌تر با امکانات بیشتر هستند. موتور قدرتمند و مصرف سوخت نسبتاً کم آن از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شوند. همچنین، امکاناتی مانند سانروف و نمایشگر لمسی، تجربه رانندگی را لذت‌بخش‌تر می‌کنند. وقتی خودرویی پسوند توربو را یدک می‌کشد، ناخودآگاه سطح توقع‌ها نسبت به عملکرد فنی خود را بالا می‌برد.

دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال با ترکیب مناسبی از قدرت، امکانات و قیمت، به گزینه‌ای جذاب برای جایگزینی خودروهایی همانند سمند و پژوپارس تبدیل شده است. طراحی ظاهری بهتر و فضای داخلی راحت، همراه با موتور قدرتمند و گیربکس اتوماتیک، این خودرو را به یکی از انتخاب‌های محبوب در بازار خودروهای ایرانی تبدیل کرده است. قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال در دی‌ماه ۱۴۰۳، برابر با ۹۴۳ میلیون تومان در کارخانه و حدود ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در بازار است. این در حالی است که قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک معمولی حدود ۱ میلیارد و ۲۵ میلیون تومان است. با توجه به امکانات بیشتر و به‌روزتر دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال، خرید این نسخه منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

فرمان پذیری هر دو خودرو مناسب است اما احتمالا از این حیث پژو ۲۰۷ رضایت بالاتری در شما ایجاد خواهد کرد. در مورد قدرت ترمزها نیز باید گفت که پژو ۲۰۷ و دنا پلاس به‌ویژه در نسخه‌های مجهز به ترمز دیسکی عقب، از ترمزهای نسبتا مناسبی سود می‌برند که می‌تواند اعتمادبه‌نفس بیشتری به راننده در سرعت‌های بالا انتقال دهد. با توجه به این مزایا، دنا پلاس اتوماتیک خودرویی مناسب برای افرادی است که به دنبال ترکیبی از زیبایی، عملکرد مناسب، امکانات و آپشن‌های جذاب هستند.

این تست در شرایط عادی بررسی شده و ارتباطی به تست های نفوذ صدا به کابین در شرایط آزمایشگاهی ندارد. همچنین واحد اعداد اعلام شده در تست نفود صدا به کابین خودروها دسی بل (dB) است. با عرض سلام منم مشکل شماروداشت رفتم نمایندگی گفت چراغ ترمز روشن نمیشه با 190هزار درست شد .منم راضیم ازش خدایی ماشین خوبیه فقط مصرفش صدی 10هستش گاهی تا صدی 11چون من همیشه سرعت 120به بالا رانندگی میکنم.

تغییرات در فرم ستون عقب و صندلی‌ها و نصب سانروف نیز باعث شده‌اند تا فضای کابین فشرده‌تر و تنگ‌تر شود. همچنین اگر بخواهید مانورهای پرشتاب با پژو ۲۰۷ و دنا پلاس انجام دهید و یا از مسیرهای مارپیچ با سرعت بسیار بالا عبور کنید، باید بدانید که احتمال انحراف قسمت عقب پژو ۲۰۷ نسبت به حریف کمی بیشتر بوده و در اصطلاح امکان اسپین شدن پژو ۲۰۷ نسبت به رقیب بالاتر است. از نظر فضاسازی نیز با وجود اینکه صندلی‌های بزرگ‌تر و سقف قطورتر (جهت قرار دادن سانروف) باعث شده فضای کلی مقداری تنگ‌تر از امثال سمند باشد اما با این حال همچنان میشود برای استفاده‌های خانوادگی روی دنا پلاس حساب باز کرد. محفظه صندوق عقب هم جای کافی را برای استفاده‌های معمول در اختیارتان قرار میدهد و مشکلی در این خصوص دیده نمیشود. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد.

هر از گاهی گیربکسش روی حالت اضطراری یا دنده ۳ گیر میکنه که باید ماشینو خاموش روشن کنم تا درست شه. برای اطلاع از قیمت روز دنا پلاس صفر در کارخانه و بازار این صفحه از پدال رو دنبال کنید. این خودرو یک مانیتور به همراه ضبط مالتی‌پلیر هم دارد که در کنار سانروف و داشبورد بسیار زیبای آن، فضای داخلی آن را بسیار جذاب و مشابه خودروهای روز دنیا کرده‌اند. جالبه دوست عزیز مزایا و معایب دنا رو خوندین بعد دارین با شاهین مقایسه میکنین، شاهین شاید از لحاظ موتوری بهش بشه ایراد گذاشت ولی تو بقیه ی موضوعات از همه لحاظ از محصولات ایرانی بالاتره، چیزی هست که همه به این موضوع رسیدن، پس جوسازی نکنین. نظرات خود را در مورد این خودرو می‌توانید با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام خلافی خودرو، نوبت تعویض پلاک، پرداخت عوارض آزادراهی، پرداخت بدهی تهران من ورود به طرح ترافیک ، استعلام بیمه شخص ثالث و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد.

با یک مقایسه کلی می‌توانیم دریابیم که فضای کابین سمند و دنا نسبت به تارا محدودتر است. یکی از دلایل محدودیت فضای کابین این خودرو مربوط به شیب زیاد ستون‌های این خودرو است. ظاهر جوان پسند این خودرو در کنار امکانات رفاهی مطلوب آن از جمله دلایل محبوبیت این خودرو است. در نمونه‌های جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک شاهد افزودن امکانات جدیدی مانند سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و … نیز هستیم. دنا پلاس از لحاظ طراحی، تحولاتی نسبت به دنا دارد که مهم‌ترین آن‌ها اضافه شدن چراغ‌های جلو و عقب LED، خطوط بدنه بروزتر و طراحی مدرن‌تر در جلوپنجره و سپر است. این تغییرات باعث شده تا دنا پلاس نسبت به نسخه معمولی، ظاهری جذاب‌تر و مدرن‌تر داشته باشد که توجه کاربران جوان را بیشتر به خود جلب می‌کند.

کلا ماشین های ایرانی بدون مشکل نیستن ولی بنظرم مقایسه با ماشینهای 1.5 میلیاردی درست نیست. بررسی نقاط قوت و ضعف دنا پلاس توربو اتوماتیک به این منظور صورت گرفت تا یک نقشه راهنما برای تصمیم نهایی شما جهت خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک باشد. اما همانطور که متوجه شدید این بررسی نمی‌تواند یک نتیجه‌گیری کلی به شما ارائه دهد. به هر حال این سلیقه خریدار است که تعیین می‌کند این خودرو را به رقبایش ترجیح دهید یا از خرید آن منصرف شوید. اما آنچه در خصوص این خودرو مشخص است محبوبیت این خودرو نسبت به سایر خودروهای داخلی بین قشر جوان است.

این پیشرانه ۱۶ سوپاپ ۱.۷ لیتری می‌تواند معادل ۱۱۳ اسب بخار قدرت و حدود ۱۵۵ نیوتن.متر گشتاور را از طریق گیربکس پنج دنده دستی به محور جلو انتقال دهد. بنابراین شاید روی کاغذ اختلاف توان موتور ۲۰۷ و دنا پلاس چندان زیاد نباشد؛ اما نکته‌ای که باعث شده پژو ۲۰۷ عملکرد حرکتی بهتری ارائه دهد و خودرو نسبتا چابک‌تری باشد، وزن کمتر آن نسبت به دنا پلاس است. البته که نباید ویژگی‌های آیرودینامیکی بهتر بدنه پژو ۲۰۷ را نیز نسبت به حریف نادیده گرفت.

قبلاً هم ماکسیما، شاهین توربو و 207 داشتم، ولی دنا توربو یه چیز دیگه‌ست. ایران‌خودرو برای طراحی داخل کابین و داشبورد دنا پلاس، از خودروهای مختلفی الهام گرفته است. اما مهم‌ترین مشکل اینجاست که زمان این الهام‌گیری بسیار دور بوده و دیگر چنین طراحی داشبوردی را در خودروهای بعد از سال ۲۰۲۰ نمی‌بینیم.

در کل، موتور و گیربکسش فوق‌العاده‌ان و نیازی به بنزین سوپر یا اکتان ندارید. البته مدل‌های جدیدتر یکم قدرت موتورشون محدود شده، ولی با یه ریمپ اصولی می‌تونید بازدهی بهتر بگیرید. ابعاد این خودرو شامل طول ۴۵۵۹ میلی‌متر، عرض ۱۷۲۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۶۰ میلی‌متر است که فضای کافی برای سرنشینان و بار را فراهم می‌کند، اما در مقایسه با رقبای خود، این ابعاد می‌تواند به‌عنوان یک نقطه ضعف محسوب شود. فاصله محوری ۲۶۷۱ میلی‌متری به ثبات و کنترل بهتر در حین رانندگی کمک می‌کند. سلام دوستان اگه کسی ج این مورد رو میدونه خواهشا بگه.من یک دنا اتو مدل ۴۰۰ دارم که ۳۰ هزار تا کارکرده.

دنا از ابتدا با هدف ترکیب ظاهر مدرن، امکانات مناسب و قیمتی رقابتی روانه بازار شد. با گذشت زمان و بازخورد مشتریان، نسخه‌های به‌روزتر و پیشرفته‌تر یعنی دنا پلاس و دنا پلاس توربو نیز عرضه شدند که در این مقاله به بررسی فنی و تخصصی هر کدام خواهیم پرداخت. به گزارش اقتصادآنلاین، دنا پلاس توربو اتوماتیک آپشنال یکی از جدیدترین مدل‌های سدان ایرانی است که در سال ۱۴۰۲ به بازار معرفی شد. در این بررسی از گجت نیوز، به جزئیات فنی، امکانات، طراحی این خودرو خواهیم پرداخت تا نگاهی جامع به ویژگی‌های آن داشته باشیم.

سیستم تهویه نسخه اتوماتیک دنا پلاس عملکرد خوبی را دارد و کولر آن می تواند خنکای مناسبی را به سرنشینان جلو و عقب بدهد. در بحث ترمزها باید گفت که در هنگام شتاب گیری و فشار حداکثری به پیشرانه، پمپ خلاء ترمز آنچنان خوب کار نمی کند و ترمز زیر پای راننده سفت می شود. در ادامه می‌توانید، نظرات در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک را بخوانید و تجربه خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید. پس از بررسی مزایا دنا پلاس توربو اتوماتیک نوبت به آن رسیده است که با معایب و نقاط ضعف این خودرو هم آشنا شویم.

دنا پلاس با تجهیزاتی همچون دوربین عقب، سیستم ناوبری، سنسور پارک و دکمه‌های کنترل روی فرمان، یک پله بالاتر از دنا قرار دارد. این خودرو از نظر ایمنی نیز با اضافه شدن کیسه‌های هوای جانبی و سیستم‌های حفاظتی پیشرفته‌تر مانند ESP (کنترل پایداری الکترونیکی) که در مدل‌های آپشنال و جدید این خودرو است مجهزتر شده است. بر اساس قیمت محصولات ایران خودرو در سال ۱۴۰۴، پژو ۲۰۷ دنده‌ای TU5 مدل ۱۴۰۴ با فرمان هیدرولیک با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای مدل ۱۴۰۴ با رینگ فولادی در بازار آزاد حدود ۹۳۵ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. الان که 42 هزار تا باهاش رفتم، تجربه‌ام اینه که چون موتور EF7 معمولی داره، شتابش کمه و اتاق سنگینی داره. خوشبختانه گارانتی سه ساله داره و تا الان هیچ هزینه‌ای نکردم، همه پای خودشون بوده.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *