بررسی خودرو ریگان کوپا

بررسی خودرو ریگان کوپا و شناخت نقاط قوت و ضعف این خودرو

برای نمایشگر و کلیدهای وابسته به آن نیز، محدوده‌ی مشخصی با موادمشابه قسمت بالایی، استفاده شده است. از ترفندهای جالب زوتی برای القای حس یک محصول لوکس به سرنشینان T600، باید به انحنای بخش میانی در نزدیکی دسته دنده و استفاده از ادوات نقره‌ای رنگ ، اشاره کرد که با حالتی مثلثی در پایین، الگو گرفته از مدل‌های قدیمی لکسوس به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این، در بخش‌هایی از فضای داخلی، مثل دستگیره‌ی در، کلیدهای گردان تهویه مطبوع و پنل‌های پشت فرمان هم، از فلز کروم استفاده شده است که حس خوبی به سرنشینان و راننده می‌دهد.

با گشودن درب و ورود به اتاق با ظاهری شیک روبرو شدیم که البته به جذابیت قسمت بیرونی نمی‌رسید اما با خطوط حساب شده‌اش، لبخند رضایت را بر لبانمان جاری ساخت. در پشت فرمان غربیلک “D-CUT” کوپا در تلفیق با پشت آمپر دیجیتالی، حس خوبی به راننده منتقل می‌کند؛ کنسول میانی و نمایشگر مرکزی هم در عین سادگی زیبا طراحی شده‌اند و از لحاظ کاربری نیز به خوبی با سرنشینان ارتباط برقرار می‌کنند. این غول چینی را می توان یک کراس‌اوور سایز متوسط دیفرانسیل جلو دانست که از امکانات بسیار خوبی بر خوردار بوده و با طراحی قابل قبول و ظاهر و البته کیفیت مناسب کابین، می تواند تجربه رانندگی با یک خودرو ‌لوکس را به شما منتقل نماید.

در بررسی طراحی داخل خودرو کوپا ریگان ابتدا صندوق این ماشین بسیار خود نمایی می کند. همان طور که در ابتدا گفتیم، عقب این ماشین شباهت بسیار زیادی به پورشه مدل کاین دارد. اگر کمی به بحث درباره برند های معروف خودرو سازی و محصولات آن ها علاقه مند باشید و آن ها را دنبال نمایید، به راحتی متوجه خواهید شد که  طراحی خودرو کوپا ریگان بر گرفته از محصولاتی همچون پورشه کاین، فولکس واگن تیگوان و همچنین آئودی Q5 می باشد. در واقع  این ماشین، مخاطب را به یاد شاسی بلند های زیبا و جذاب آلمانی می ‌اندازد بدون شک جذابیت ظاهری کوپا را به هیچ وجه رد نمی کنید، چرا که طراحی قشنگی دارد البته این طراحی مسلما با رینگ های ۱۸ اینچ  جلوه ی بسیار قشنگ تری پیدا کرده است.

نهایت سرعت این مدل، ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است و با جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته مجهز به دوال کلاچ نیز، تولید می‌شود. مدل T600، مشابه دیگر کراس‌اورهای زوتی با الهام از فولکس واگن توارگ و تیگوان طراحی شده است. باتوجه به اینکه زوتی T600 در سال ۲۰۱۳ رونمایی شد، از محصولات فولکس در همان دوران، الگو گرفت و به همین دلیل، متفاوت از دامای X7 که سال ۲۰۱۷ طراحی شده است، جلوه می‌کند. با نگاهی به کراس‌اورهای چینی که در ۲ سال گذشته معرفی شده‌اند متوجه می‌شویم، بسیاری از آن‌ها زیباتر از گذشته هستند و فراتر از یک خودروی چینی ارزان‌قیمت جلوه می‌کنند. باید اعتراف کنیم، این موضوع برای زوتی T600 صدق نمی‌کند و نمای بیرونی آن در مقایسه با چری تیگو 5 و هاوال H2، تا حدودی قدیمی و از مدافتاده به‌نظر می‌رسد. این محصول، با برند دامای در ایران عرضه خواهد شد و براساس برنامه‌ی راهبردی گروه زوتی، دارای کیفیت بالاتری نسبت به دیگر محصولات شرکت سازنده و مخصوص صادرات، خواهد بود.

هرچند تجربه ثابت کرده خودروهای باکیفیت چینی پس از کسب محبوبیت در بازار کشور به مراتب از کیفیتشان کاسته می شود. در مجموع، می‌توان امتیاز خوبی به زوتی T600 در کلاس کراس‌اورهای چینی بازار ایران داد؛ چراکه ، جوان‌پسند و پرشتاب است. باتوجه به احتمال بالای عرضه‌ی زوتی T600 توسط سایپا، می‌توان تا حدودی نسبت به گارانتی و خدمات پس از فروش (در مقایسه با شرکت‌های نوپا و ناآشنا)، آسوده بود.

از نکات منفی طراحی داخل کابینه آن می‌توان به مواردی همچون قرارگیری نامناسب دسته کروز، دسترسی سخت به کلیدهای سمت راست نمایشگر برای راننده و فضای کم داخل داشبورد اشاره کرد. هدلینگ کوپا همانند رقبای چینی است و چیز بیشتری ارانه نمی‌دهد و چه بسا که با ختلاف کمی بتوان هندلینگ چری تیگو 7 را بهتر دانست.ترمزها همانی است که از یک خودروی خوب انتظار دارید. همان چیزی است که در ترافیک‌های شهری برای ترمزگیری‌های مدوام و بدون انتقال استرس و نیروی کنترل نشده به اتاق نیاز دارید و باید گفت در صورت ترمز ناگهانی نیز بخوبی خودرو را نگه می‌دارد. البته باید دید در دراز مدت کیفیت توربو این خودرو و سازگاری آن با جغرافیا و سوخت ایرانی چگونه خواهد بود. پشت کنسول دریچه‌های تهویه عقب قرار دارد و پایینتر از آن خروجی 12 ولت و یک ورودی USB وجود دارد که برای سرنشینان عقب کاربردی به نظر می‌رسد. لیبل ایربگ در کنار صندلی‌های ردیف جلو خودنمایی می‌کند که ایربگ‌های جانبی را نشان می‌دهد.

حجم‌دهی دیگری هم، فریم چرخ‌ها و سپرها در طرفین را از طریق رکاب، پیوند می‌دهد تا در قسمت پایین، برجستگی چشم‌نوازی برای درهای ورودی به کابین، فراهم شود. از نکات مثبت در طراحی نمای جانبی زوتی T600 می‌توان به ریل فلزی و نقره‌ای رنگ باربند، آینه‌های راهنمادار، دستگیره‌های کروم و رینگ‌های اسپرت آلومنیوم ۱۷ اینچ، اشاره کرد. زوتی T600، قرار بود توسط سایپا عرضه شود اما هم‌اکنون توسط شرکت ریگان خودرو، پیش‌فروش می‌شود.

سمت چپ فرمان، کمی پایینتر، دکمه‌های تنظیم نور پشت آمپر قرار دارند و در کنار آنها چند دکمه بدون استفاده هست که تصور اینکه چه آپشنی باقی مانده تا بتوان دکمه‌های آن را اینجا قرار داد برایم سخت است! کوپا T210 فضای راحت و جاداری به همه سرنشینانش هدیه می دهد و صندوق عقب هم با حجم بار ۳۳۴ لیتر فضای کافی داشته اما با توجه به ابعاد خودرو رقم چندان جالبی نیست. خودرو ریگان کوپا که به نام کوپا T210 هم شناخته می شود از ظاهری زیبا و جذاب بهره می برد و کراس اووری فول آپشن بوده که طرفداران زیادی دارد. ارزان‌ترین مدل زوتی T600 با جعبه‌دنده دستی و امکانات استاندارد، در بازار چین به قیمت ۸۰ هزار یوآن (معادل ۱۱ هزار دلار) فروخته می‌شود.

رنگ‌ بندی مناسب و کیفیت قابل قبول مواد سازنده، نیز در بهبود شرایط تاثیرگذار بوده ‌اند. علاوه بر موارد گفته شده در قسمت قبل، آپشن ‌های تعبیه شده خودرو کوپا ریگان، امکاناتی هستند که بیشتر در خودرو های لوکس، شاهد حضور آن‌ ها هستیم. در کل جا دار بودن داخل کابین ماشین، ردیف جلو و ردیف عقب، نمره قابل قبولی می توان به آن داد.

این شرکت، از نظر کیفیت محصولات، در سطح اول خودروسازان چینی، ارزیابی می‌شود و با برندهای خارجی، از جمله تویوتا، دایهاتسو و فیات، همکاری دارد. این جمله به معنای آن است که این موتور این ماشین می تواند ۱۵۶  اسب بخار قدرت تولید نماید. همچنین وزن این ماشین تقریبا حدود ۱۶۰۰ کیلو می باشد که می تواند در مدت زمان ۱۰/۷  ثانیه از صفر به صد کیلومتر برسد. در کل قسمت موتور و هندلینگ ماشین کوپا ریگان در حد متوسط بوده و موردی که این ماشین را عالی جلوه می دهد، طراحی و ظاهر زیبا، آپشن های بسیار متنوع و خاص در میان رقبا که در این رنج قیمتی که شما اصلا نمی توانید پیدا نمایید، می باشد. ریگان خودرو از ترکیب چرم مصنوعی و پلاستیک سخت برای داشبورد و رودری‌ها استفاده کرده است.

ریگان کوپا از طراحی داخلی زیبا و اصولی بهره می‌برد؛ البته در برخی جزئیات بی‌دقتی‌های صورت گرفته اما اگر بخواهیم نکات مثبت و منفی کابین را کنار هم بگذاریم، کفه ترازو با قدرت به سمت نکات مثبت سنگینی خواهد نمود. فضای پای سرنشینان عقب کوپا می‌توانست بهتر از اینها باشد و شایسته بود که در هنگام جایگذاری برخی ادوات (مثلاً کلیدهای سمت راست نمایشگر یا اهرم کروزکنترل) دقت بیشتری به خرج داده شود. فهرست امکانات ایمنی زوتی T600، شرایط بسیار خوبی برای یک خودروی چینی محسوب می‌شود، اما باید توجه داشت که بعضی از این آپشن‌ها، مخصوص نسخه‌های گران‌تر هستند.

با این حساب کراس‌اور T600، قرار نیست در کلاس قیمتی و کیفی دامای باشد، اما در تلاش است تا در بازار شلوغ کراس‌اورهای اندازه متوسط، فعالیت کند. کراس‌اورهای زوتی با کدهای T200، T300، T500، T600، T700 و T800 نام‌گذاری شده‌اند که به ترتیب، بدنه‌های بزرگ‌تری نسبت به کد پایین‌تر دارند. با این حساب، زوتی T600، یک کراس‌اور میان‌رده با هدف جذب عامه‌ی مردم خواهد بود که قیمت و سطح امکانات پایین‌تری نسبت به یک محصول پرچم‌دار چینی، ارائه می‌کند. حال به بررسی نمای داخل خودرو کوپا ریگان می پردازیم که بسیار قسمت جذابی می باشد. طراحی داخلی کوپا به اندازه طراحی فضای خارجی آن، بسیار با وقار، شیک و جذاب است. ساخت و مونتاژ قطعات داخلی و همچنین مواد اولیه آن شامل چوب، چرم و پلاستیک است؛ نسبت به به سایر رقبا در یک سر و گردن بالاتر قرار دارد.

اما در مورد قسمت عقب باید بگویم که هرچند اینجا جای کافی برای سه بزرگسال مهیا است و من هم با قد 180 سانتیمتر مشکلی برای نشستن در این قسمت احساس نکردم، اما با توجه به طول زیاد اتومبیل توقع فضای پای بیشتری از کوپا می‌رفت. یعنی شما احساس بسیار لذت بخشی هنگام قرار گرفتن فرمان در دستان خود پیدا می نمایید و در کل فرمان خوش فرم و خوش حالتی می باشد. همچنین تمام تنظیمات مربوط به تهویه هوا و… در مانیتور قابل کنترل و دسترس می باشد. البته این ظاهر لاکچری با داشتن چراغ های مه شکن جلو به مانند شمشیری تیز، برای میخ کوب کردن افراد سخت پسند به اندازه کافی جذاب می باشد. همچنین خطوط جلوی بدنه و گذر از قسمت جانبی خودرو، متوجه خواهید شد که سقف به شکل هوشمندانه ای به سمت پایین خم شده که احساس کوپه بودن را به مخاطب خود القا می نماید.

فضای پا و سر برای من پشت فرمان مناسب بود اما “سقف تا پدرام” قسمت راننده صفر بود و سر پدرام با سقف مماس بود. فضای داخلی، برای سفرهای طولانی ۴ سرنشین بلند قد مناسب است، اما برای راننده و شاگرد، راحتی بیشتری فراهم می‌کند. صندلی‌های ردیف جلو، انحنای بسیار خوبی برای حمایت از پهلوها و گودی کمر دارند، اما این شرایط، در صندلی‌های ردیف دوم دیده نمی‌شود. نشیمنگاه برای سرنشینان عقب، حالت تخته‌ای و یک‌تکه دارد که رحتی این قسمت را، کاهش می‌دهد. از نکات مثبت در طراحی صندلی‌های زوتی T600، باید به مواد نسبتا خوب و ساختار متفاوت در بعضی نواحی اشاره کرد که باعث گردش هوا و کاهش تعریق سرنشینان خواهد شد. کوپا یک کراس‌اوور سایز متوسط دیفرانسیل جلو است که در نسخه فول یا همان Flagship امکانات بسیار خوبی دارد و با طراحی قابل قبول و کیفیت مناسب کابین، میتواند حال و هوای یک خودرو نیمه‌لوکس را به شما منتقل نماید.

افکت حرکتی پشت آمپر هنگام روشن و خاموش شدن خودرو، در نگاه اول جالب است اما به نظر می‌رسد در دراز مدت جذابیت دیداری اولیه را نخواهد داشت. نشانگر باز و بسته بودن درب‌ها در هنگام خاموش بودن خودرو نیز در همین پشت آمپر به نمایش درمی‌آید.خودرو به سیستم ورود بدون کلید مجهز است و روی دستگیره درب‌های جلو در هر دو طرف دکمه قفل و باز وجود دارد. البته کوپا T210 هم به سنسور نور مجهز بود (اتولایت) و هم به سنسور باران (رین سنسور) که تا حد زیادی نیاز شما را برای استفاده کردن از این دسته‌ها مرتفع می‌سازد و عملاً فقط برای راهنما زدن به آن نیاز دارید.

شاید مهم‌ترین ایراد در نمای پشت خودرو، عبارت درشت Zotye Auto روی زهوار فلزی نزدیک دستگیره باشد که البته به سفارش شرکت واردکننده، قابل حذف است. ترکیب سپر عقب با چراغ‌های قرمز چهارگوش و استفاده‌ی نسبتا زیاد از پلاستیک سیاه‌رنگ در پایین هم، ارزش طراحی و حس لوکس زوتی T600 را، کاهش می‌دهد. این گروه صنعتی، کاملا خصوصی است و با نام کامل Zotye International automobile Trading در شرق چین و شهر ژجیانگ فعالیت می‌کند. هرچند که برند زوتیه، جوان و کم‌سابقه به‌نظر می‌رسد، امروزه ۱۵ نوع خودروی مختلف تولید می‌کند که شامل ۹ کراس‌اور، ۳ مدل سدان و ۳ محصول کوچک در کلاس شهری است.

البته این کراس اوور چینی در سه تیپ مختلف به اسم های فلگ شیپ (فول)، رویال (نیمه فول) و اکسکلوسیو به بازار عرضه می شود که تنها از نظر تجهیزات و آپشن های ارائه دهنده متفاوت هستند. در ادامه به امکانات و اپشن های موجود در مجهز ترین تیپ این خودرو یعنی فلگ شیپ اشاره می شود. هرچند که طراحی و اولین عرضه‌ی زوتی T600، به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد، شاهد سبکی مدرن در کابین و ترکیب اجزای داشبورد هستیم. البته حجم زیادی از قطعات نقره‌ای رنگ در فضای داخلی خودرو، پلاستیک هستند، اما حس لوکس و کاربرپسند، فراهم می‌کنند. می‌توان ادعا کرد، طراحان زوتی، با کمترین هزینه، ترکیبی جذاب برای کابین T600، فراهم کرده‌اند در بسیاری از خودروهای چینی، دیده نمی‌شود.

ولی در بررسی ها شتاب و سرعت خودرو ریگان کوپا نمره قابل قبولی دریافت کرده است. گیربگس این خودرو که آپشن مهمی تلقی می شود ساخت میتسوبیشی ژاپن بوده و کمپانی DE تولید آن را در چین بر عهده دارد. نکته قابل نقد به گیربکس این است که در برابر قدرت موتور زمان تعویض دنده کمی باتاخیر عمل کرده و اندکی از سرعت می کاهد.

در نهایت با توجه به انبوه آپشن‌های موجود، توانایی‌های حرکتی مناسب و کیفیت مناسب ادوات و قطعات، می‌توانیم خودروی کوپا T210 را با توجه به رنج قیمتی عنوان شده، خودرویی ارزنده بدانیم. کوپا T210 در سه نسخه Exclusive، Royal و Flagship به بازار ارائه می‌گردد که در ظاهر و ویژگی‌های فنی مشابه یکدیگرند اما در بخش امکانات تفاوت‌های زیادی میانشان دیده می‌شود. نمونه مورد تست فول‌ترین و گران‌ترین مدل یعنی Flagship بود و با داشتن انواع و اقسام آپشن‌های رفاهی و ایمنی جای گله و شکایتی برایمان باقی نگذاشت. روز یکشنبه 5 فروردین 1397 فرصتی دست داد تا در هوای ابری و دلپذیر پایتخت که به لطف تعطیلات نوروزی خیابانهایش نیز خلوت شده بود، بتوانیم ملاقاتی با خودروی کوپا T210 محصول جدید شرکت ریگان خودرو داشته باشیم و آن را مورد بررسی فنی قرار دهیم. این خودرو محصول اختصاصی شرکت ریگان خودرو از زیر مجموعه‌های گروه صنعتی کرمان خودرو است. خودرویی که لایسنس آن توسط ریگان خودرو از شرکت هونان جیانگ‌نان چین از زیر مجموعه‌های خودروسازی زوتی خریداری شده است و به صورت جوینت ونچر قرار است توسط ریگان خودرو در ایران تولید و داخلی سازی شود.

در مورد کیفیت هم با توجه به سطح قیمتی و رقبا باید بگوئیم که شرایط کوپا مناسب بود و چه از لحاظ کیفیت چرم و متریال و چه مونتاژ کلی، نکته منفی خاصی به چشم ما برخورد نکرد. البته امیدواریم اوضاع کوپا T210 پس از استفاده طولانی مدت هم به همین شکل باقی بماند و افت کیفی که در بسیاری از محصولات چینی شاهد هستیم در این یکی دیده نشود. اما این خودرو هم مانند تمامی محصولات چینی دارای ایرادهایی همچون تاخیرهای گیربکس، شتاب‌گیری به نسبت ضعیف و ناهماهنگی بین گیربکس و موتور است که منجر به کاهش سرعت ماشین می‌شود. با توجه به ثبت نام‌های انجام شده، کوپا T210 بزودی راهی بازار می‌شود و از اردیبهشت ماه 97 باید شاهد حضور اولین سری تحویلی این خودرو در سطح کشور باشیم.

این آپشن کاربردی در صورتی به شما هشدار می‌دهد که خودرویی در نقطه کور شما باشد و با استفاده از آیینه‌ها قابل مشاهده نباشد. دکمه چهارم مربوط به تصفیه هوای داخل اتاق است و اطلاعات مربوط به آلودگی خارج خودرو و میزان ذرات معلق داخل اتاق را روی صفحه مانیتور 8 اینچی خودرو نمایش می‌دهد. در پایین صفحه نمایش 8 اینچی، 8 دکمه وجود دارد که راننده در حال رانندگی، بجای لمس صفحه می‌تواند براحتی از این دکمه‌ها برای کنترل صفحه نمایش استفاده کند. در فضای داخلی زوتی T600، شیشه‌های برقی برای ۴ طرف، استارت دکمه‌ای، فیلتر تهویه مطبوع، کامپیوتر سفر، سیستم صوتی با ۴ بلندگو و صندلی‌های چرم مصنوعی، امکانات استاندارد در تمامی مدل‌ها هستند.

در مقایسه با کراس‌اورهای کره‌ای، نمای بیرونی زوتی T600 حالتی ساده و کسالت‌آور دارد. هرچند که رینگ‌های ۱۷ اینچ، ریل بارند و ظاهری شبیه به فولکس‌واگن تیگوان، می‌توان برای خریدار ایجاد جذابیت کند؛ برتری خاصی نسبت به دیگرکراس‌اورهای چینی بازار ایران ندارد. برای افرادی که علاقه‌مند خودروهای پهن‌پیکر و شاسی‌بلندهای چشم‌گیر هستند، خرید بی‌وای‌دی S6 یا نمونه‌های دست دوم کیا اسپورتیج، احتمالا جذابیت بیشتری خواهد داشت. تجربه نشان داده است، ارتفاع سقف برای خریداران کراس‌اورهای چینی، اهمیت زیادی دارد که البته از این نظر، محصول زوتی دارای برتری نیست. کراس‌اور زوتی T600، مشابه بسیاری از خودروهای چینی، دارای ۴ ستاره ایمنی از بنیاد تست تصادف کشور سازنده (C-NCAP) است. هرچند که اعتبار امتیازات منتشر شده توسط نهادهای تست کیفیت و ایمنی چین، مورد قبول بسیاری از مردم ایران نیست؛ باید اعتراف کرد که عمکلرد زوتی T600 در فیلم مربوط به آزمون تصادف، قابل قبول است.

نرمی T210 و تکان‌های این خودرو برای من که عقب نشسته بودم، بعنوان یک خودروی شاسی بلند قابل قبول بود. در پیچ‌های تند نیز طوری بود که سرنشین در جای خود تکان زیادی نداشت و سرنشین به خوبی از سمت صندلی‌ها حمایت می‌شد. فضای پا و سر برای من مناسب بود و در پشت صندلی‌های ردیف جلو، فرورفتگی‌هایی برای زانوی سرنشینان عقب تعبیه شده بود تا فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم کند.

چنانچه در جستجوی یکی از خودروهای چینی فول آپشن با ظاهر جذاب هستید ریگان کوپا انتخاب مناسبی خواهد بود. این خودرو از طراحی آلمانی- چینی بهره می برد و کراس اوور پرطرفداری است که رقیب سرسختی برای دیگر رقبای موجود در بازار محسوب می شود. در ضمن آپشن های موجود در ریگان کوپا را می توان عمدتا در خودروهای لوکس مشاهده کرد. چند ماه قبل تصاویر ریگان کوپا به عنوان شاسی بلند چینی که شباهت زیادی به پورشه ماکان دارد در فضای مجازی دست به دست می شد و خیلی ها جویای شرایط و مشخصات کوپا T210 بودند.

ابعاد زوتی T600، شامل طول ۴۶۳۱ میلی‌متر با عرض ۱۸۹۳ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱۶۹۴ میلی‌متر است که همراه فاصله‌محورهای ۲۸۰۷ میلی‌متر و فاصله کف تا زمین ۱۸۵ میلی‌متر، عرضه می‌شود. کوپا T210 احتمالا در دو تیپ پایه و فول آپشن عرضه خواهد شد که قیمت تیپ پایه که فاقد برخی آپشن‌ها از جمله تنظیم برقی صندلی‌ها، پشت آمپر دیجیتال و… است، چیزی حدود 105 میلیون تومان در بازار به فروش خواهد رسید و تیپ فول آپشن آن احتمالا قیمتی بین 130 تا 135 میلیون خواهد داشت.

همچنین در مورد خدمات پس از فروش هم فعلاً در حال مذاکره هستند و قرار است کارهای خدماتی در یکی از زیرمجموعه‌های کرمان خودرو “که بعداً مشخص خواهد شد” انجام شود. البته ایشان اضافه نمودند که پس از افزایش تیراژ تولید، نسبت به تاسیس واحدهای خدماتی مختص ریگان موتور در شهرهای مختلف اقدام خواهد شد. در قسمت دماغه چراغ‌ها عصبانی و جدی هستند و چیدمان داخلی‌شان به زیبایی با نوارهای کرومی جلو پنجره درهم آمیخته شده. سپر هم با داشتن خطوط موازی و دیلایت‌هایی خشن با قسمت بالائی هماهنگ می‌باشد و ظاهر مستحکم و برجسته کاپوت به خوبی این ترکیب شکیل را تکمیل نموده. در قسمت کناری سادگی حرف اول را می‌زند اما مواردی مثل نوار کرومی رکاب و طراحی خاص ستون C کمک کرده‌اند که این سادگی کسالت‌آور از کار در نیاید و تا حدودی جذاب جلوه کند.

مدل‌های کامل‌تر زوتی T600، به ۶ ایربگ (۴ کیسه هوا در جلو همراه ۲ کیسه هوای پرده‌ای)، ترمز کمکی (BA)، کنترل کشش (TCS)، فناوری حفظ تعادل (ESC)، سیستم حفظ خودرو در شیب (HCA)، نمایش و هشدار فشار باد لاستیک‌ها، مجهز هستند. دریچه‌های تهویه داخل خودرو بزرگ و افقی طراحی شده‌اند ولی هوا آنقدر گرم نبود که بتوان سرمایش آن و توانایی خنک کردن اتاق را به چالش کشید. سیستم تهویه کوپا T210 دو کاناله است و با اینکه در وسط صفحه کنترلی آن یک نمایشگر کوچک تعبیه شده و کاملا قابل دیدن است، ولی هنگامیکه تغییری در سیستم تهویه می‌دهید، به شکل بزرگتری روی مانیتور 8 اینچی نیز نمایش داده می‌شود. در قسمت وسط و بالای دکمه‌های کنترل تهویه، دکمه فلاشر تعبیه شده که با وجود قرار گرفتن در محل مناسب، اندازه آن اندکی کوچک به نظر می‌رسد. در طرفین فلاشر، دکمه سنسور جلو و سامانه کنترل پایداری (ESP) به چشم می‌خورد که بطور پیش فرض روشن هستند و با زدن این دکمه‌ها می‌توان آن را خاموش کرد. پایینتر و در طرفین این قسمت، دکمه‌های گرمکن صندلی برای سرنشینان جلو وجود دارد که سه مرحله‌ای هستند و میزان حرارت را با چراغ‌های کوچکی که روی آنها تعبیه شده نمایش می‌دهند.

این مدل، قدرت ۱۸۸ اسب‌بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر از ۲۴۰۰ تا ۴۴۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند. زوتی T600 مجهز به پیشرانه ۲ لیتری، ۹ ثانیه پس از شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت این نسخه، ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و با جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته یا جعبه‌دنده‌ی دستی ۵ سرعته عرضه می‌شود. کراس‌اور میان‌رده‌ی زوتی، پیشرانه‌ی قدرتمندتری در مقایسه با رقبای هم‌وطن خود دارد.

در یک جمع‌بندی خلاصه اگر نخواهیم روی کپی بودن طراحی تمرکز کنیم باید بگوئیم که کوپا بدلیل هارمونی خطوط و ارائه زیبایی بدون شلوغ‌کاری، نمره مناسبی در این قسمت دریافت می‌کند. اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. آینه وسط الکتروکرومیک است و بالاتر از آینه شاهد دکمه‌های کنترلی برای باز و بسته شدن سقف پانورامیک و همچنین چراغ‌های مطالعه سرنشینان جلو هستیم.

در مانیتور برای هر چرخ می‌توانید بصورت تصویری اطلاعات مربوط به باد و دمای لاستیک‌ها را که از سنسور TPMS ارسال می‌گردد با جزییات مشاهده کنید. شرکت ریگان خودرو – Rigan – در سال 1386 به عنوان یکی از زیرمجموعه های صنایع خودروسازی کرمان در تهران به ثبت رسید. در انتهای این مقاله می‌توانید شاهد تصاویر بیشتری از خودروی کوپا T210 باشید. آینه‌های جانبی اندازه معقولی دارند و در زیر آینه‌ها شاهد چراغ خوش‌آمد (welcome light) و دوربین هستیم. در پایان جا دارد از همکاری جناب آقای پارسیان که شرایط انجام این تست را فراهم نمودند، کمال تشکر را داشته باشیم.

بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است. که پدرام پس از سوار شدن، گوشی خود را روی آن قرار داد و شروع به استفاده از شارژ وایرلس کرد.

سازندگان T210 برای طراحی آن، از خودروهای آئودی Q5 و فولکس واگن توراگ ایده گرفته‌اند؛ به عبارتی T210، نسخه کپی و ترکیب شده این دو محصول آلمانی (بیشتر آئودی Q5) است. روی در راننده، بین این دو دستگیره، دکمه بالابر شیشه‌ها قرار گرفته که هر 4 شیشه بصورت اتوماتیک با یک فشار تا انتها بالا و یا پایین می‌روند و البته در برخورد با مانع، متوقف می‌شوند. این آپشن برای هر خودرویی که از پاور ویندو (بالارفتن اتوماتیک شیشه پس از خروج از خودرو و قفل کردن درها) و پاور سانروف در فهرست تجهیزات جانبی خود بهره می‌برد الزامی و عقلانی به نظر می‌رسد. شما می‌توانید برای مقایسه مشخصات فنی انواع خودرو، گالری تصاویر و بحث و تبادل نظر پیرامون اتومبیل‌های موجود در بازار کشور از بخش محصولات زومیت استفاده کنید. انواع خودرو سایپا، ایران خودرو، محصولات پژو،‌ رنو، هیوندا، کیا، MVM و دیگر برندهای فعال در بازار کشور را در این بخش خواهید یافت.

اگر شما به دنبال خودرویی با ظاهر زیبا و فول‌ آپشن از میان خودروهای چینی هستید، کوپا T210 گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود. در واقع طراحی آلمانی- چینی این شاسی بلند پرطرفدار، از آن یک رقیب سرسخت برای سایر رقبای موجود در بازار ساخته است. همچنین آپشن‌های تعبیه شده این خودرو، امکاناتی هستند که بیشتر در خودروهای لوکس شاهد حضور آن‌ها هستیم. ما از تیرماه 1394 با تولید فیلم‌های تست و بررسی خودرو و مقالات خودرویی  همراه شما هستیم. هدف ما در پایگاه خبری سبقت‌آزاد انتشار مقالات تست و بررسی ماشین‌های ایرانی و واراداتی موجود در بازار ایران و جهان و نیز مقایسه آنها با یکدیگر است. تا علاقه‌مندان به خرید خودرو و ماشین بازها بتوانند با آگاهی از فناوری های خودرو، قیمت و اخبار و شرایط فروش خودروها، مشخصات و اطلاعات فنی ماشین‌ها شایسته‌ترین انتخاب را در خرید بهترین خودرو ایرانی و خارجی، وسایل نقلیه و تجهیزات جانبی و آپشن داشته باشند.

البته در چند سال اخیر همه فهمیده‌اند که دیگر نباید از روی سایز موتور قضاوت کرد و بهتر است که به سراغ اعداد و ارقام خروجی برویم. خوشبختانه موتور کوچک میهمان امروزمان به یک پورخوران از نوع توربو شارژر مجهز شده و از این رو قادر است در دور موتور 5100 تعداد اسب‌های زین شده را به 156 راس برساند و در بهترین حالت از دور 2100 تا 3600 به گشتاور 210 نیوتن متر دست یابد. ضمناً مصرف سوخت این ماشین دیفرانسیل جلو برای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 8.3 الی 8.6 لیتر عنوان شده که برای این کلاس عدد قابل قبولی محسوب می‌شود. صندوق عقب این خودرو با 334 لیتر حجم، فضای خوبی را نسبت به جثه خودرو ارائه می‌دهد و یکی از مزایای این قسمت دسترسی به چرخ زاپاس از داخل صندوق است.

فرمان برقی کوپا به نرمی زیر دست می‌چرخد و شعاع گردش هم به نسبت ابعاد اتومبیل مناسب است. صندلی‌ها راحت هستند و با تنظیمات برقی به خوبی با بدن راننده هماهنگ می‌شوند. هنگامی که پشت فرمان برقی خودرو نشستم، اولین چیزی که نظرم را جلب کرد، پشت آمپر تمام دیجیتال T210 بود.

از سویی دیگر، نکاتی مثبتی هم در سپر وجود دارد که شامل قطعه‌ای نقره‌ی رنگ در پایین و نوارهایی از فلز کروم براق در بخش میانی هدایت‌کننده‌ی هوا می‌شود. شاید بهتر بود اگر، چراغ‌های LED روشنایی روز به‌جای اینکه در پایین کاسه چراغ باشند، نزدیک مه‌شکن‌ها و محل اختصاصی آن‌ها روی سپر، جاسازی شوند. کمبود خطوط حجم‌دهنده در نزدیکی چراغ‌های اصلی و روی کاپوت جلو هم، از کاستی‌هایی در طراحی زوتی T600، حکایت دارند. در خصوص عملکرد گیربکس هم باید گفت که تعویض دنده‌ها به نرمی صورت می‌گیرد اما بهنگام رانندگی اسپرت و تهاجمی متوجه اندکی تاخیر در عمکلرد جعبه‌دنده خواهید شد. ضمناً همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم تمامی نیروی حاصل از موتور کوپا به چرخ‌های جلویی منتقل میشود و به همین علت نباید از این محصول انتظار رانندگی در شرایط آفرودی را داشته باشیم. در یک جمع‌بندی کلی باید گفت که ریگان کوپا خودرو نسبتاً با کیفیت و خوبی از کار درآمده اما اسیر شرایط بد عرضه و پشتیبانی بسیار ضعیف شده و همین نکته ریسک خرید آن را افزایش داده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *