بررسی خودرو ساینا

مشخصات ساینا s بررسی فنی و آپشن های ساینا اس

ساینا که ارزان‌ترین خودروی سواری صفرکیلومتر بازار کشورمان به‌حساب می‌آید، برخلاف کوییک که در انواع و اقسام تیپ‌ها با نام‌های مختلف ارائه می‌شود، در حال حاضر فقط در تیپ S به‌صورت بنزینی و دوگانه‌سوز به فروش می‌رسد. بااین‌وجود، سایپا تیپ جدیدی از این خودرو را آماده کرده است که با نام ساینا GX شناخته می‌شود. این نسخهٔ جدید قرار است در دو تیپ مختلف با نام‌های GXL و GXH به بازار عرضه شود. طراحی ساینا به‌طور کامل در داخل کشور و توسط طراحان مرکز مهندسی سایپا صورت گرفته است.

انتقاد به ایرادات فنی و البته عقب‌ماندگی پلت‌فرم X200، از همان روزهای اول و هنگام تولید تیبا، شنیده می‌شد؛ اما سایپا به طراحی خود بر اساس همین پلت‌فرم ادامه داد و ۶ سال پس از عرضه‌ی تیبا، در سال ۱۳۹۴ از ساینا رونمایی کرد. به تجربه ثابت شده است؛ خودروسازان ایرانی بر تولید محصولات قدیمی پافشاری می‌کنند و علاوه بر بی‌برنامگی برای جایگزینی مدل‌های قدیمی با نمونه‌های جدید، خودرویی جدید بر اساس پلت‌فرم سابق خود به سبد محصولات، اضافه می‌کنند. این روند، برای پلت‌فرم X200 نیز، وجود دارد و اسفندماه ۹۵، نسخه‌ی هاچبک ساینا با نام کوئیک، رونمایی شد.

ابعاد ساینا شامل 4215 میلی‌متر طول، 1663 میلی‌متر عرض و 1484 میلی‌متر ارتفاع است. فرمان‌پذیری هم با تکیه‌بر نیروی هیدرولیکی فرمان صورت می‌پذیرد که برای یک خودروی پایین‌رده قابل‌قبول ارزیابی می‌شود. به غیر از موارد فوق تیپ معمولی و تیپ SE-A مجهز به صفحه نمایش MFD نیز هستند. در نهایت وقتی همه آن‌چه که توصیف کرده‌ایم را، کنار هم قرار می‌دهیم، خروجی کار آن‌طور که باید، هماهنگ و جذاب نیست. برای مثال؛ عرض کم بدنه و حالت تخم مرغی سقف، با دماغه و خطوط شکسته به کار رفته در آن، همخوانی ندارد. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

موتور ساینا با قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور بر دقیقه، گشتاورد ۱۲۸ نیوتون متر ۴۰۰۰ دور بر دقیقه را تولید می کند. همچنین سطح آلایندگی ساینا یورو ۴ اعلام شده که این عدد به یورو ۵ قابل ارتقا است. طراحی بدنه ساینا همچنان نمای محصولات قبلی سایپا را دارد چرا که با نگاهی به مشخصات ظاهری ساینا متوجه شباهت آن با تیبا خواهیم شد. اما طراحان این خودرو سعی بر این داشته اند تا با ارائه طرحی بهبود یافته از تیبا و توجه بیشتر به جزئیات، طراحی بدنه اسپرت و جوان پسندانه ای را به بازار خودرو ارائه دهند. اما از جمله معایب اصلی این خودرو می‌توان به کیفیت ساخت پایین آن اشاره کرد که مانند هر خودروی ارزان‌قیمت دیگری در بازار، می‌تواند کاربر را از پرداخت مبلغ هنگفتی که برایش پرداخت کرده، ناامید کند.

یکی از سوالات پرتکرار در مورد این است که؛ آیا شاسی ساینا ضعیف است؟ بله؛ یکی از معایب بزرگ ساینا، شاسی ضعیف آن است. سایپا برای به دست آوردن دل مشتریان آپشن دو ستاره ساینا را در دسترس کاربران قرار داد. در مورد مشخصات داخلی ساینا، بهتر است بدانید که، طراحی این خودرو در قسمت داخل نسبت به قسمت خارجی، تغییرات زیادی نداشته است. تنها تفاوت ساینا با تیبا را می‌توان در، اصلاح حالت رودری‌ها، کنسول میانی، فرمان و یک سری ریزه کاری دیگر دانست.

از این رو تیپ‌هایی که از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برند دارای شتاب صفر تا صد 14 ثانیه‌ای هستند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف سوخت ترکیبی ساینا به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9 لیتر است. همچنین ابعاد کوچک‌تر ساینا نیز آن‌را به گزینهٔ مناسب‌تری برای ترددهای شهری تبدیل کرده است؛ علاوه بر این، طبق گزارشات قرار است به‌زودی نسخه‌های هاچ‌بک و اتوماتیک ساینا نیز تولید شوند. اما بااین‌حال اگر ساینا به‌عنوان جایگزین تیبا و با همان قیمت عرضه می‌شد، شاید بهتر می‌توانستیم آن‌را قبول کنیم تا حالا که به‌عنوان خودرویی جدید و در سطح قیمتی بالاتر از تیبا به بازار عرضه شده است. توسعه، تکامل و تکثیر یک پلتفرم قدیمی و تبدیل آن به انواع و اقسام خودروهای متفاوت، به خودی خود کار اشتباهی به حساب نمی‌آید. حتی بسیاری از خودروسازان مطرح جهان نیز از این روش برای کاهش هزینه تولید و راضی نگاه داشتن سلیقه‌های متفاوت استفاده می‌کنند.

فیلتر بنزین نیز هر 20,000 تا 30,000 کیلومتر باید تعویض گردد تا سوخت بدون ناخالصی به انژکتورها برسد. فیلتر کابین برای تصفیه هوای داخل خودرو هر 10,000 تا 15,000 کیلومتر تعویض می‌شود و کیفیت هوای داخلی را بهبود می‌بخشد. یکی دیگر از ایرادات خودرو ساینا، کنترل فرمان آن، در سرعت‌های بالا به وسیله راننده است. توزیع وزن نامناسب این خودرو، سیستم تعلیق ضعیف ساینا و لاستیک‌های نامرغوب آن، از دلایل دامن زدن به این مشکل هستند.

ساینا هرچند شاید جذاب‌تر و بروزتر از تیبا به نظر برسد اما هیچ هماهنگی‌ای میان فرم تیز طراحی جلو و عقب آن با بخش جانبی که کاملاً مشابه تیبا است به چشم نمی‌خورد. همچنین نکتۀ عجیبی که در سری‌های جدید ساینا به چشم می‌خورد، نام خودرو است که برخلاف رویۀ معمول به‌صورت فارسی روی درِ صندوق چسبانده شده است. ساینا آپشنال از تجهیزات تکمیلی نظیر سیستم مولتی مدیا شامل نمایشگر مرکزی، دوربین دنده عقب، رهیاب ماهواره‌ای، فرمان دی‌کات مجهز به کلیدهای کنترلی، (Iso-Fix)، روکش‌های چرمی، شیشه‌های دودی عقب و رینگ‌های آلومینیومی بهره می‌برد.

البته ساینا در نسخه S و G یک بار دیگر مورد بازنگری و اصلاحات جزئی قرار گرفته و با چراغ‌های عقب، سپرها و جلوپنجره جدید، مقداری زیباتر و اسپرت‌تر از نمونه اولیه شده است. همچنین اگر به فضای صندوق عقب احتیاج نداشته باشید، می‌توانید نسخه هاچ‌بک خودرو ساینا یا همان کوییک را انتخاب کنید؛ چراکه از نظر هارمونی کلی جذاب‌تر از برادرش از آب درآمده است. از دیدگاه فنی، تفاوت خاصی بین ساینا و تیبا وجود ندارد، اما این خودروها با اختلاف قیمت قابل توجهی عرضه می‌شوند. پیش از اعمال تحریم‌ها و افزایش قیمت دلار در سال ۱۳۹۷، تیبا به قیمت ۲۷ میلیون تومان و ساینا دنده‌ای به قیمت ۴۲ میلیون تومان فروخته می‌شد که بیش از ۵۰درصد، اختلاف قیمت نشان می‌داد. این شرایط، البته تا لحظه‌ی نوشتن این مطلب در شهریورماه ۹۸، ادامه نداشت و با افزایش چشمگیر قیمت تیبا و ثابت‌ماندن نسبی قیمت ساینا، به حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان رسیده است. با این شرایط، خریدار احتمالی دو محصول سایپا با پلت‌فرم مشترک، به تفاوت‌های ساینا و تیبا توجه خواهد کرد.

ساینا یکی از محصولات شرکت سایپا است که، از سال ۱۳۹۵ وارد خط تولید این خودروسازی شد. ساینا (saina) یکی از خودروهایی است که در ابتدای تولید مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. بهتر است در ابتدا بدانید، ساینا اکنون در چهار تیپ شامل ساینا معمولی (دنده دستی)، اتوماتیک (SE-A)، (LUX) SE-A و آپشنال وارد بازر شده‌است.

البته الهام‌هایی از برخی محصولات روز دنیا نظیر سوزوکی کیزاشی و تویوتا یاریس سدان نیز در ابن بخش مشهود است. قلم طراحان شرکت سایپا برخلاف مدل تیبا که ظاهری نسبتا ناهماهنگ و نه‌چندان زیبا را ارائه می‌دهد، این بار در باب طرح‌پردازی به‌ویژه چهره‌پردازی ساینا در جهات درست چرخیده و ظاهری زیباتر برای ساینا به ارمغان آورده است. چهره ساینا نسبت به تیبا المان‌های جوان‌پسندانه‌تری را به سوی چشم مشتری انعکاس می‌دهد به نحوی که ناهماهنگی چندانی در آن مشاهده نمی‌شود.

قیمت ساینا دنده‌ای در شهریور ماه ۱۳۹۸ به ۵۵ میلیون تومان رسیده است؛ درحالی‌که معدود نمونه‌های مجهز به جعبه‌دنده‌ی خودکار، حدود ۷۰ میلیون تومان قیمت دارند. از آنجایی که ساینا و سایر محصولات سایپا، خودروهای پایین‌رده به شمار می‌روند، عجیب نیست که ببینیم از قطعات و حتی پیشرانه یکسانی استفاده می‌کنند. این سدان جمع‌وجور که بر پایه تیبا توسعه یافته است، از همان موتور ۱۵۰۳ سی‌سی ۴ سیلندر ۸ سوپاپ M15 دوگانه‌سوز استفاده می‌کند که توان تولید ۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۲۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی این پیشرانه که در حالت گازی تنها ۷۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند از طریق یک جعبه‌دنده ۵ سرعتی دستی یا اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو می‌رسد. با نزدیک‌تر شدن به اتمام تولید پراید، سایپا از یک مدل پایه تازه رونمایی کرد تا بتواند سهم خود را از بازار سدان‌ها سایز کوچک خانوادگی حفظ کند. هم‌اکنون نسخه‌های مختلفی از این خودرو در بازار ایران حضور دارند که ممکن است باعث سردرگمی خریدار شوند.

با این وجود، نسخه اتوماتیک ساینا در مقایسه با نسخه استاندارد آن، دارای تفاوت‌های ظاهری خاصی است. یکی از عوامل کلیدی در تعیین قیمت خودروهای ساینا، سلامت بدنه و ظاهر آن‌ها است. هرگونه رنگ‌شدگی، آثار صافکاری، آفتاب‌سوختگی و خط و خش‌های عمیق می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای ارزش خودرو را کاهش دهد. در الوچک، ما با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته تشخیص رنگ، به بررسی دقیق بدنه خودرو می‌پردازیم. کارشناسان ما تمامی نقاط بدنه را با دقت ارزیابی کرده و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های مدرن، گزارشی جامع از وضعیت ظاهری و سلامت بدنه خودرو ارائه می‌دهند. با دارا بودن سیستم تهویه الکتریکی و قابلیت A/C max، ساینا اتوماتیک به شما شرایطی می‌دهد تا در هر فصلی از سال، به راحتی و با آرامش کامل سفر کنید.

سلام .کسی میدونه چطور میشه سیستم tcfبرای جلو گیری از لغزش خودرو ساینا رو فعال کرد یه دکمه داره سمت چپ زیر فرمان .ولی فعال نمیشه . شاید عجیبت‌ترین موضوع در کابین ساینا، مربوط به کلید گردان مربوط به باز و بسته شدن خروجی هوا در میان داشبورد باشد. تنها یک حالت برای، ۲ خروجی تهویه مطبوع وجود دارد و امکان عمکلرد مستقل برای راننده و سرنشین کناری، پیش‌بینی نشده است. به عنوان مثال، اگر کاربر، بخواهد یکی از دریچه‌‌های وسط  را باز یا بسته کند، این عمل برای هر ۲ دریچه انجام خواهد شد. از سویی دیگر، حضور این کلیدگردان با حالتی برجسته و بسیار ناخوشایند، در مرکز داشبود و دید سرنشینان، اوج بی‌سلیقگی طراحان سایپا است. تیپ فول آپشن ساینا به سیستم هشدار کم بادبودن لاستیک ها، قفل اتوماتیک درهای خودرو در هنگام بالا رفتن سرعت و همچنین نگهدارنده صندلی کودک هستند.

این خودرو که بعدها ساینا نام گرفت، سپس در سال ۱۳۹۵ توسط سایپا به بازار خودرو معرفی شد. شرکت سایپا در تولید فیس لیفت محصولات خود نشان داده است که تغییرات اساسی را در دستور کار خود قرار نمی‌دهد و ساینا به عنوان فیس لیفت تیبا نیز همین شرایط را تجربه کرده است. ظاهر ساینا به تیبا بسیار شبیه بوده و نمای جانبی آن و خطوطی که بر روی آن قرار داده شده می‌تواند خودرو تیبا را برای بیننده تداعی کند.

نظر شما در مورد خودروی ساینا چیست؟ آیا تجربه‌ای با این مدل خودرو داشته‌اید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این بخش با ما به اشتراک بگذارید. تغییراتی برای نیمه جلوی آن نیز صورت گرفته است که یکی از آنها شیب درب کاپوت برای ارتقای استانداردهای تصادف عابر پیاده است. کسی تو این سال تحویل گرفته ؟ آخه نوبت من پاییز 1403 هست که تا الان هیچ پیامک واریزی نیومده . از آن‌جایی که ساینا خودرویی است که بیش‌تر در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکی از مشکلات ساینا را باید همین نقاط کور آینه‌ها بدانیم. البته سروصدای فن سیستم کولر ساینا در درجه‌های بالا بیش از حد معمول است و برخی از مالکین، این سروصدا را جزو معایب ساینا می‌دانند.

از نظر استقامت بدنه و اتاق در برابر تصادف، تفاوتی بین تیبا و ساینا وجود ندارد. هنگام تصادف از روبرو، ستون‌ها خم برمی‌دارند و معمولا، در صندوق عقب هم باز می‌شود. ضعف در ستون‌ها، استقامت سقف را کاهش می‌دهد و هنگام برخوردهای شدید، خصوصا واژگونی و اصطلاحا چپ شدن، از سرنشینان محافظت نخواهد کرد.

شتابش خوب است اما مشکل این است که دور موتور را که از ۳۰۰۰ رد می کنید صدای بیش از اندازه ی موتور در داخل کابین حس میشود و این واقعا ضعف بزرگی است به همین دلیل مجبورید که دنده هارا زودتر عوض کنید تا دور ماشین همیشه پایین بماند. دنده ها نسبتا خوب عوض می شوند ولی خب باید زود عوض شوند تا صدای موتور خیلی داخل کابین نیاید و آزار دهنده نباشد. به طور کلی اگر بخواهیم به وضعیت فنی ساینا نمره دهیم، از لحاظ شتاب و کشش خیلی خوب است ولی از لحاظ صدای زیاد موتور و تکنولوژی کم آن خیلی نمی توانیم نمره مناسبی به آن دهیم و شاید ساینا با ارفاق بتواند این مرحله را پشت سر بگذارد.

اگر به قطعات مختلف بدنه ساینا دقت کنید متوجه می‌شوید که اکثر قسمت‌ها در قیاس با تیبا پیشرفت محسوسی را تجربه کرده‌اند. مثلاً عرض کم بدنه سایپا ساینا و فرم تخم مرغی سقف با خشونت دماغه و خطوط شکسته بکار رفته هم‌خوانی چندانی ندارند و برخی قسمت‌های پلاستیکی سپر، بیشتر به محصولات اسپرت دست‌ساز (و نه کارخانه‌ای) شباهت پیدا کرده است. با این حال با در نظر گرفتن اختلاف قیمت جزئی که این خودرو با تیبا دارد و پذیرفتن این واقعیت که در این رده قیمتی، رقیب قدری در بازار ایران حضور ندارد، می‌توان به طراحی ماشین ساینا نمره قبولی را اعطا کرد. از دیدگاه نگارنده، ساینا برای استفاده‌ی شهری مناسب است و به شرط قیمت‌گذاری منطقی، گزینه‌ی معقولی به نظر می‌رسد. این خودرو، البته برای سفرهای بلندمدت و سرعت‌های بالا، توصیه نمی‌شود؛ ضمن اینکه در نمونه‌ی دنده دستی، عملکرد و قیمت بهتری نسبت به ساینا اتوماتیک دارد. پرداخت ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه‌ی بیشتر نسبت به تیبا، می‌تواند خریدار را متعاقد به خرید ساینا کند؛ اما در قیمت‌های بالاتر، استفاده از تیبا، مقرون به صرفه ‌تر به نظر می‌رسد.

یکی از معایب ساینا از نظر کاربران که در وب ‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی زیاد به آن اشاره می‌شود؛ نفوذ زیاد صدای پیشرانه به کابین است. البته این مسئله در رانندگی‌های روزمره شهری و دورهای پایین پیشرانه چندان محسوس نیست اما در سبقت‌گرفتن‌ها و رانندگی در جاده‌های کوهستانی که مجبورید از دورهای بالا پیشرانه استفاده کنید؛ صدای زیاد و آزاردهنده موتور را خواهید شنید. در نهایت ساینا به‌عنوان یک خودرو اقتصادی با امکانات معقول و خدمات پس از فروش مناسب گزینه‌ای قابل‌توجه برای خریداران به شمار می‌رود. با رعایت نکات نگهداری و استفاده از خدمات تخصصی می‌توانید عمر و عملکرد خودرو را بهبود بخشید. سیستم اگزوز وظیفه خروج گازهای تولید شده در موتور را بر عهده دارد و باید از سلامت آن اطمینان حاصل شود. هرگونه نشتی یا سوراخ در سیستم اگزوز می‌تواند به کاهش کارایی موتور و افزایش مصرف سوخت منجر شود.

بدین ترتیب نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تیبا یا به گفتهٔ سایپا، خودرویی جدید (!) در اسفند ۱۳۹۲ با نام اولیهٔ ۲۳۲ معرفی و سپس نام ساینا بر آن نهاده شد. ساینا در داخل و خارج تغییرات زیادی را تجربه کرده بود تا جایی که سایپا آن‌را نسل جدید تیبا می‌دانست! درهرحال سال گذشته این خودرو که می‌توان آن‌را پرچم‌دار سایپا دانست به بازار آمد و حال قصد داریم در ادامهٔ این مطلب نگاه کاملی به ساینا داشته و آن‌را بررسی نماییم. این موضوع نارضایتی بسیاری از خریداران ساینا اس دوگانه سوز را به‌همراه داشته است. در حالت گازسوز توان خودرو نسبت به شرایط بنزین، چیزی در حدود 12 درصد کاهش پیدا می‌کند. به‌عبارت دیگر قدرت موتور به 72 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به 112 نیوتن متر می‌رسد.

سیستم تعلیق وظیفه جذب ضربات و نوسانات جاده را دارد و باید به‌صورت دوره‌ای بررسی شود. وجود صداهای غیرمعمول یا کاهش کیفیت رانندگی می‌تواند نشانه‌ای از خرابی در این سیستم باشد. بررسی نشتی‌های روغن از کمک‌فنرها و بررسی وضعیت فنرها می‌تواند به حفظ کیفیت رانندگی و ایمنی کمک کند. به‌صورت دوره‌ای لنت‌ها و دیسک‌های ترمز را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید. هنگام رانندگی در جاده‌های کوهستانی یا با سرعت بالا در اتوبان‌ها، میزان صدای زیادی به داخل کابین نفوذ می‌کند که می‌تواند تجربه رانندگی را ناخوشایند کند. ساینا GXL یکی از جدیدترین تیپ‌های سدان اقتصادی سایپا محسوب می‌شود که از پیشرانهٔ ارتقاءیافته و امکانات بیشتر بهره می‌برد.

هدف سایپا از تولید ساینا، ارائه یک خودروی به‌روزتر با ویژگی‌های ظاهری و امکانات رفاهی بهتر نسبت به تیبا بوده است. بنابراین، سایپا با ارائه ساینا تلاش کرده تا محصولی با طراحی جذاب‌تر و امکانات رفاهی بیشتر به مشتریان خود عرضه کند. در الو چک، ما برای کارشناسی نسخه‌های صفر و کارکرده ساینا اتوماتیک از روش‌های متنوع و دقیقی استفاده می‌کنیم.

ساینا اس ۸۵ گانه در بخش پیشرانه هیچ تفاوتی با ساینا S قبلی و همین‌طور ساینا معمولی ندارد و از همان موتور ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ M15 استفاده می‌کند که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند سایپا تیپ جدید ساینا GXL را به پیشرانهٔ ارتقاءیافتهٔ M15i مجهز کرده است ولی ساینا S از نسخهٔ معمولی این موتور استفاده می‌کند. انتقال نیروی موتور هم توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد و ترمزها همچنان در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند. این خودرو با وزن ۱۰۵۰ کیلوگرم، در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند که نشان از بازدهی بسیار پایین پیشرانه در قیاس با موتورهای جدیدتر دارد. موتور خودرو ساینا تقریبا همانند موتور تیبا است و تفاوت این دو فقط در دریچه گاز برقی است که در ساینا وجود دارد.

در ادامه این مقاله از مجله بیمه، می‌خواهیم خودرو ساینا، انواع آن، مشخصات ظاهری و فنی این خودرو را، با هم بررسی کنیم. موتور ساینا دقیقاً همان پیشرانهٔ تیبا است که آن‌هم در اصل همان موتور پراید است که توسط موسسهٔ EF آلمان تغییراتی در آن ایجاد شده و با افزایش حجم، قدرت و گشتاور تولیدی آن بیشتر شده است. حجم این موتور ۸ سوپاپ که M15 نام دارد ۲۰۰ سی‌سی نسبت به موتور پراید بیشتر بوده و ۱۵۰۰ سی‌سی حجم دارد. این پیشرانه در سری‌های قبلی تیبا ۸۰ اسب بخار قدرت داشت اما به‌تازگی سایپا با ایجاد تغییراتی قدرت آن‌را به ۸۷ اسب بخار و گشتاورش را به ۱۲۸ نیوتن متر افزایش داده است. در ساینا هم از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ این موتور استفاده شده است که هرچند با توجه به حجم ۱.۵ لیتری‌اش نسبت به موتورهای روز دنیا بازدهی مناسبی ندارد اما برای شرکتی چون سایپا و خودرویی چون ساینا قابل‌قبول است.

این دفترچه شامل اطلاعاتی درباره مشخصات فنی نکات ایمنی و دستورالعمل‌های نگهداری و سرویس‌دهی است. با خواندن آن می‌توانید با عملکرد سیستم‌های مختلف خودرو آشنا شوید و زمان مناسب برای تعویض روغن و مایعات را بدانید. همچنین این دفترچه به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل بهترین راهکار را پیدا کنید و عمر خودرو را افزایش دهید. خودرو ساینا یکی از محصولات شرکت سایپا است که در سال‌های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است. این خودرو با طراحی ساده و امکانات قابل‌قبول به‌عنوان گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها و جوانان به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *