بررسی خودرو سهند

بررسی کامل خودروی سهند سایپا، مشخصات فنی و تصاویر کارمادیو

به گزارش کارمادیو، خودروی سهند احتمالاً در قالب چند تیپ روانه بازار می‌ شود که نسخه پایه کمترین تجهیزات و امکانات را خواهد داشت اما نسخه‌های بالاتر امکانات رفاهی قابل توجهی دارند. از دیگر مشخصات ظاهری بیرونی می‌توان به هک نام سهند و لوگوی پارس خودرو در درب صندوق اشاره کرد. استفاده از پلاستیک نرم در بخش‌ های نزدیک به سرنشینان و کیفیت بالاتر اجزای کابین نسبت به سایر محصولات پیشین سایپا از دیگر ویژگی‌ های طراحی داخلی این خودرو است. با ورود خودرو سهند به بازار، ایران خودرو نشان داده است که به دنبال بهبود کیفیت و ارتقای سطح رقابت در صنعت خودروسازی داخلی است. سهند از طراحی مدرن و جسورانه ای برخوردار است که با زبان طراحی جدید ایران خودرو هماهنگ شده است.

جزئیات مشخصات سهند سایپا به این صورت است که کلاس بدنه این ماشین سدان است و انتقال نیروی آن به صورت دیفرانسیل جلو می باشد. حداکثر توان خودرو سهند s حدود 90 اسب بخار است و این ماشین دارای 4 سیلندر می باشد. شرکت سایپا ماشین سهند خود را با 2 مدل جعبه دنده اتوماتیک (6 دنده) و دستی (5 دنده) به بازار روانه کرده است. قبل از بررسی مشخصات خودرو سهند باید یک نکته را یادآر شویم ، به جرات می‌توان گفت که تمامی مصرف‌کنندگان خودرو در بازار ایران، آشنایی نسبی با خودروهای اقتصادی سایپا دارند. این خودروها در واقع نسخه‌های بهینه شده‌ای از پراید هستند و حتی براساس پلتفرم این خودرو شکل گرفته‌اند. این نکته به ما یادآوری می کند که برای بررسی سهند s باید بیشتر به بررسی تیپ خودرو های اقتصادی شرکت سایپا مانند اطلس سایپا بپردازیم که همگی در یک گروه و کلاس ساختار موتوری قرار می گیرند.

نمونه‌های اولیهٔ این خودرو که به صورت آزمایشی بر پایهٔ پلتفرم خودروی شورلت رویال باقی‌مانده از پیش از انقلاب طراحی و ساخته شده بود، بارها در نمایشگاه‌های خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در سال‌های ۷۲ تا ۷۵ به نمایش گذاشته شد. در این پروژه که برای اولین‌بار در ایران روش‌ها و فرایند کامل ساخت یک خودرو مورد تحقیق و بررسی قرار می‌گرفت، اثبات شد که در کشور توان طراحی و ساخت خودرو وجود دارد. بر اساس قیمت کارخانه سهند صفر کیلومتر، قیمت سهند G مدل ۱۴۰۳ حوالی ۵۲۴ میلیون تومان تعیین شده است همچنین اگر قصد خرید سهند S مدل ۱۴۰۳ را داشته باشید باید چیزی حدود ۴۸۶ میلیون تومان هزینه کنید.جدول زیر را جهت اطلاع از قیمت کارخانه سند در اسفند ۱۴۰۳ مطالعه کنید. ماشین سهند سایپا یکی از جدیدترین محصولات این گروه خودروسازی است که مثل شاهین از محصولات محبوب این مجموعه محسوب می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از اخبار ثبت نامی این خودرو به صفحه ثبت نام شاهین مراجعه کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، سهند s و اطلس به‌عنوان دو محصول جدید سایپا در بسیاری از آیتم‌ها، ویژگی‌ها و مشخصات فنی مشابه یکدیگر هستند؛ با این حال تفاوت‌های جزیی هم بین این دو خودرو وجود دارد.

سهند بر اساس پلتفرم به‌روزرسانی‌شده‌ای ساخته شده و با تمرکز بر مصرف سوخت بهینه، راحتی سرنشینان و قیمت رقابتی به بازار عرضه شده است. با وجود ویژگی‌های مثبت، بازار این خودرو تحت تأثیر رقابت شدید با سایر خودروهای داخلی و خارجی است که ارزش آن را در مقایسه با امکانات ارائه‌شده به چالش می‌کشد. به گزارش سایت طلا، خودرو سهند اولین محصول ملی شرکت پارس خودرو است که در تابستان ۱۴۰۳ به بازار عرضه شد.

همچنین سایپا با ایجاد تغییراتی در طراحی و آپشن‌ها و مشخصات فنی سهند، نسخه پیشرفته و مدرن‌تری از این خودرو را به بازار فرستاد.در ادامه به بررسی قیمت سهند در کارخانه می‌پردازیم. این خودرو قرار است در دو تیپ موسوم به S و G عرضه شود که مدل دوم به عنوان نسخه فول از تجهیزات بیشتری برخوردار خواهد بود. یکی دیگر از مزایا و معایب سهند پارس خودرو به هزینه‌های نگهداری پایین‌تر آن در مقایسه با خودروهای دیگر مربوط می‌شود. به دلیل استفاده از قوای محرکه مشترک با تیبا و ساینا، قطعات این خودرو قیمت پایین‌تری نسبت به خودروهای کارکرده هم قیمت همچون انواع پژو دارند و این موضوع می‌تواند یکی از مزیت‌ها و نقاط قوت سهند باشد. همچنین از نظر قطعات یدکی و خدمات پس از فروش نیز شاید در ابتدای عرضه برخی کمبودها به ویژه در بخش بدنه و تزئینات کابین وجود داشته باشد اما با توجه به قوای محرکه مشترک با تیبا و ساینا، از نظر تأمین قطعات یدکی مشکل خاصی وجود نخواهد داشت. سهند پارس خودرو به پیشرانه M15GSI مجهز است که این پیشرانه همچنان از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ می باشد و می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور 135 تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند.

گیربکس این خودرو نیز همان نسخه پنج سرعته دستی است که در سایر مدل‌های تیبا و کوییک نیز استفاده می‌شود. این اتفاق باعث شده تا گشتاور بیشتری در دورهای پایینی تولید شود و مصرف سوخت پیشرانه M15GSI نسبت به M15  کاهش پیدا کند. این پیشرانه همچنان از نوع ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ است و می تواند ۹۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور 135 تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند.

سهند پارس خودرو که یکی از جدیدترین محصولات تولید داخل است برای اولین بار در نمایشگاه روایت خدمت به نماش گذاشته شد که ملاقاتی کوتاه با آن داشتیم. البته بهتر است بدانید که این خودرو قرار است در تیپ های مختلف عرضه شود که امروز فقط تیپ ۲ آن در نمایشگاه حضور داشت. در سهندی که امروز دیدیم آپشن هایی نظیر سانروف، کنترل پایداری، سنسور نور، مه شکن LED، تریم داخلی چرم و پارچه، مولتی مدیا و رینگ فولادی نصب شده بود. در قسمت جانبی این خودرو هیچ تغییری نسبت به ساینا دیده نشد و فقط شاهد تغییر در قالب در صندوق، کاپوت و سپرها بودیم. همان‌طور که اشاره شد، سهند اساساً فیس‌لیفت ساینا محسوب می‌شود که پیشینهٔ آن به تیبا بازمی‌گردد و بنابراین، با خودرویی قدیمی طرف هستیم. این موضوع خود را در طراحی پروفیل جانبی که کاملاً با تیبا و ساینا یکسان است و با طراحی جدید جلو و عقب ناهماهنگ به نظر می‌رسد نشان می‌دهد.

ازاین‌رو نباید انتظار داشت خودرو سهند S از نظر مشخصات فنی خیلی بهتر از هم‌خانواده‌های خود باشد. سایپا سهند بین محصولات سایپا در سطحی بین ساینا S‌ و شاهین دنده‌ای قرار می‌گیرد. با مقایسه قیمت این سه خودرو نیز می‌توان دید که سهند کمی گران‌تر از ساینا S و کمی ارزان‌تر از شاهین دنده‌ای است.

این پیشرانه که اخیراً با برخی تغییرات ارتقا یافته ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. اگرچه همین پیشرانه در ترددهای شهری پاسخگوی نیازهای خانواده‌ها خواهد بود اما در سفرهای طولانی‌مدت و با حضور تمامی سرنشینان و صندوق‌عقب پر شاهد افت قدرت و توان خودرو خواهید بود که سبقت‌گیری‌ها را به امری خطرناک تبدیل می‌کند. همچنین بنا بر تجربه به دست آمده در کوییک و ساینا، این پیشرانه در دورهای بالا صدای بسیار زیادی تولید می‌کند که راننده و سرنشینان را کاملاً کلافه خواهد کرد.

البته سهند S از محصولات ایران‌خودرو رقیب قیمتی مستقیمی را مقابل خود نمی‌بیند و نزدیک‌ترین مدل‌ها به آن، رانا پلاس و سورن پلاس XU7P هستند که هردو در بازار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان قیمت دارند. سهند در دو تیپ S و G عرضه می شود که از نظر امکانات داخلی تفاوت های قابل توجهی دارند. تیپ S به عنوان نسخه پایه، با صندلی های پارچه ای و داشبورد و رودری های تک رنگ عرضه می شود. اما در نسخه G، آپشن های پیشرفته تری مانند نمایشگر ۷ اینچی، دکمه های کنترلی روی فرمان، سانروف و صندلی های دو رنگ با کاور چرم و پارچه دیده می شود. فضای داخلی، با وجود تغییرات طراحی، همچنان ابعاد و جاداری مشابه ساینا دارد و فضای پا و سر کافی برای سرنشینان، به ویژه در صندلی های عقب، فراهم شده است.

البته وزن خودرو سهند s نیز در مقایسه با ساینا و تیبا بیشتر شده است و این خودرو اکنون 1.2 تن وزن دارد. در نتیجه افزایش سه اسب بخار قدرت و 7 نیوتن متر گشتاور با کاهش وزن خنثی شده است. گیربکس در نظر گرفته شده برای خودروی سایپا سهند از نوع پنج سرعته دستی است که در نسخه‌های دیگر خودروهای سایپا حضور دارد.

به  طور کلی در بخش طراحی کابین سهند پارس خودرو دارای طراحی بروزتری نسبت به نسل های قبلی خود است. مهم ترین چیزی که در بخش طراحی کابین ، توجه ها را به خود جلب می کند استفاده از تریم دورنگ است. سهند تا کنون با تریم های مشکی و قرمز، مشکی و کرمی و مشکی و نقره ای دیده شده است. قطعات بدنه خودرو سهند را میتوانید از طریق سایت پارس قطعه با بهترین قیمت و کیفیت بازار تهیه نمایید برای مشاهده محصولات موجود میتوانید از طریق لینک های قرار گرفته در انتهای همین مقاله اقدام نمایید.

کارشناس تست، این خودرو را مشابه خودروهایی که بیست سال پیش در اروپا تست می‌شده ارزیابی کرد. همچنین صندلی خودرو نیز مورد آزمایش برخورد از عقب قرار گرفت که حفاظت مناسبی از گردن آدمک نداشت. ما در این محتوا در مورد مهم‌ترین مشخصات سهند و مزایا و معایب آن با شما صحبت کردیم و به مقایسه آن با خودرو اطلس پرداختیم. در پایان هم در مورد قیمت سایپا سهند برای طرح پیش‌فروش آن در فروردین ۱۴۰۳ توضیحاتی را دادیم. آیتول یک سامانه جامع خدمات خودرو است که خدماتی مانند استعلام و پرداخت خلافی، نوبت دهی تعویض پلاک، استعلام عوارض آزادراهی،  پرداخت طرح ترافیک ، مالیات نقل و انتقال خودرو و صدها خدمت دیگر را ارائه می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت سایپا سهند مشخصه‌های فنی آن است که در ادامه این بخش به بررسی طراحی بدنه این خودرو و طراحی داخلی آن خواهیم پرداخت و برخی از مشخصات فنی سهند را در قالب جدول بیان می‌کنیم.

سهند پارس خودرو به نوعی نسخه فیس لیفت شده ساینا است که به امکانات جدیدی مجهز شده است. در بحت مشخصات فنی، پیشرانه سهند نسبت به ساینا تغییر پیدا کرده و نسخه بهینه یافته موتور M15 بر روی آن نصب شده است. همچنین استاندارهای ایمنی جدید نیز برای این سدان اقتصادی در نطر گرفته شده است. خودرو سهند سایپا به همراه اطلس سایپا که نسخه جدید کوییک محسوب می‌شود، نسل سوم خودروهای اقتصادی سایپا را شکل می‌دهند. البته این پیشرانه اکنون بهینه شده است و راندمان بالاتری را در اختیار راننده خودروی سهند قرار می‌دهد. خودرو سهند اولین محصول ملی شرکت پارس خودرو است که در تابستان ۱۴۰۳ به بازار عرضه شد.

سایپا سهند پارس خودرو جدید ترین محصول گروه سایپا است که در پارس خودرو به تولید می رسد. کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری، دیلایت، اتولایت، سیستم پایش فشار تایر، فرمان دی کات، صندلی پارچه‌ای، ایزوفیکس، آینه جانبی برقی و سنسور دنده عقب امکاناتی است که در سهند اس قرار دارد. سهند S به عنوان مدل پایه به بازار می‌آید و سهند G نسخه فول آپشن محسوب می‌شود. ترمزهای جلوی سهند از نوع دیسکی و عقب آن از نوع کاسه ای است و در این بخش ارتقایی نسبت به ساینا و تیبا ندارد. همچنین در بحث سیستم تعلیق بهبودی حاصل نشده و سیستم تعلیق یکپارچه عقب H و سیستم تعلیق مک فرسون در بخش جلوی سهند پارس خودرو دیده می شود. با تحقیقات تیم خودرو بانک و طبق آخرین تصمیم سایپا، خودرو سهند در قالب دو تیپ روانه بازار می‌شود.

البته این به‌روزرسانی‌ها به گونه‌ای نیست که تفاوت چشمگیری روی مشخصات سهند S از نظر شتاب، سرعت و مصرف سوخت یا هم‌خانواده‌های X200 شامل سایپا ساینا، کوییک و تیبا داشته باشد. تمام تیپ‌های سهند با نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر آشنای سایپا عرضه می‌شوند که با نام M15i شناخته می‌شود. این پیشرانه همچنان هشت سوپاپ است اما به لطف تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ، تغییر زاویهٔ پاشش انژکتورها و افزایش نسبت تراکم، حالا خروجی کمی بالاتری برابر با ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور به چرخ‌های جلو نیز توسط همان گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد اما پارس‌خودرو قصد تولید نسخهٔ اتوماتیک این خودرو را هم دارد که به گیربکس CVT مجهز است و در دو تیپ L و E عرضه خواهد شد.

عرضه سایپا سهند در این محدوده قیمتی، آن را به رقیب جدی رانا پلاس ایران خودرو تبدیل می‌کند. سهند از نظر قوای فنی در مقابل رانا پلاس ضعیف ظاهر می‌شود اما امکانات رفاهی پرشمار و همچنین عرضه انبوه، می‌تواند رقیب ایران خودرویی را به شکست وادار کند. در شرایطی که سدان‌های اقتصادی چینی از بازار ایران خارج شده‌اند، احتمال می‌رفت که نسخه اتوماتیک سایپا سهند در بازار بدون رقیب جدی باشد که این شرکت به دلایلی از عرضه نسخه دنده اتوماتیک منصرف شد. علاوه بر تغییر اهرم تعویض دنده، جایگاه نمایشگر سیستم سرگرمی نیز اندکی به جلو آمده است.

در حقیقت فقط در کشورمان می‌توانیم چنین چیزی را مشاهده کنیم و البته باید اعتراف کرد اکثر خریداران نیز ناچار به انتخاب چنین محصولاتی هستند. به‌هرحال طیف وسیعی از مردم کشور به دنبال خرید خودرویی ارزان‌قیمت‌تر هستند و به همین خاطر می‌خواهیم مزایا و معایب سهند پارس خودرو را خدمت شما عزیزان شرح دهیم. آن‌گونه که تا به اینجا کار به اطلاع ما رسیده است ماشین سهند سایپا از همان موتور m15 موجود در تیبا و ساینا استفاده می‌کند، با این تفاوت که دریچه گاز آن به طور استاندارد به صورت برقی در آمده و بیشینه قدرت و گشتاور این موتور نیز به حدود بالاتری رسیده است. گفته شده حداکثر قدرت موتور سهند سایپا معادل 90 اسب بخار است و بیشینه گشتاور آن نیز به ۱۳۷ نیوتن متر می‌رسد. متاسفانه در اینجا با یک محصول جدید که بر اساس پلتفرمی مدرن ساخته شده باشد، طرف نیستیم. سهند سایپا در واقع فیس‌لیفت خودرو ساینا محسوب می‌شود که نمای جلو و پشت آن به طرز کاملا زیبا و دلچسبی تغییر کرده است.

در سایپا سهند پارس خودرو در محور جلو شاهد استفاده از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق یکپارچه H هستیم. ترمز های به کار رفته در سهند پارس خودرو همانند ساینا در محور جلو دیسکی و در محور عقب از نوع کاسه ای است . پارس خودرو سهند دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ، ۷ لیتر است ، که مصرف سوخت متوسطی است. به طور خلاصه سایپا سهند به لحاظ فنی دارای مشخصاتی معمولی است اما با توجه به وزن تقریبی ۱.۲ تنی ، انتظار می رود شتاب قابل قبولی را ارائه دهد.

ماشین سهند s سایپا از خانواده خودرو های اقتصادی این شرکت می باشد و مانند ماشین های دیگر این دسته سایپا مثل پراید، تیبا و ساینا سهم زیادی از خودرو های ارزان قیمت را از آن خود کرده است.. سایپا در طول دو دهه اخیر، تولیدکننده اصلی خودروهای اقتصادی در بازار ایران بوده است و اکنون با تولید خودرو سهند گامی موثر و اساسی در این راستا برداشته است. سهند سایپا جدیدترین عضو این خانواده است که در واقع نسخه فیس‌لیفت شده و بهبود یافته ماشین سهند محسوب می‌شود. تصاویر رونمایی شده از سایپا سهند ، این خودرو را با نشان پارس خودرو به تصویر می‌کشند.

شرکت سایپا پس از پایان تولید پراید به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات خود روش مشابهی را با ادامه عرضه خانواده تیبا در پیش گرفت. با افزایش قیمت خودرو در سال‌های اخیر، تیبا، ساینا و کوییک جزو ارزان‌ترین خودروهای بازار هستند و افرادی که علاقه‌ای به خودروهای کارکرده و دست‌دوم ندارند مجبور به انتخاب این خودروها هستند. سایپا از این فرصت نهایت استفاده را کرده و بر اساس پلتفرم و قوای محرکه قدیمی تیبا که در واقع نسخه ارتقا یافته از پراید است خودروی جدیدی به نام سهند را معرفی کرده است. نکته مهم در مورد سهند سایپا ارتقای وزن قابل توجه آن است که در مقایسه با ساینا حدود ۱۷۰ کیلوگرم سنگین‌تر شده و به 1220 کیلوگرم رسیده است. گنجایش باک سوخت سهند سایپا تغییری نکرده و 41 لیتر بنزین را درون خود جا می‌دهد. سمند خودرویی سدان ساخت شرکت ایران‌خودرو است که از اوایل سال ۱۳۸۱ وارد تولید انبوه شد و تا سال ۱۴۰۱۶ تولید شد.

وزن خودروی سهند 1220 کیلوگرم است و گیربکس به کار رفته در این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی می باشد که در سایر خودروهای سایپا نیز به چشم می‌خورد. البته سهند با گیربکس اتوماتیک CVT نیز به بازار عرضه خواهد شد که به صورت شش دنده است. موتور سایپا سهند از نوع موتور M15 می‌باشد که در زیر کاپوت تعبیه شده است که نسبت به موتور M15 معمولی یک سری تغییرات فنی دارد. این تغییرات شامل سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها ، تغییراتی در سیستم شمع‌ها، اضافه شدن هدرز و تحولاتی در سیستم تزریق سوخت خودرو می باشند. این خودرو از موتور EF7 توربوشارژ بهره می برد که از جمله موتور پرقدرت و کم مصرف ایران خودرو محسوب می شود.

یکی از خودروهای پرطرفدار که بسیاری از مصرف‌ کنندگان در طرح ثبت‌نام سایپا از طریق سامانه یکپارچه وزارت صمت انتخاب کردند، خودرو سهند است. این خودرو در مقایسه با مدل‌هایی مانند کوییک و ساینا دارای ویژگی‌ها و مشخصات فنی بهتری است. ماشین سهند s در واقع تیپ پایه و قیمت مناسب این محصول شرکت سایپا می باشد و این در حالی است که تیپ G این محصول نسخه فول آپشن سهند می باشد. دماغه این خودرو اکنون کشیده‌تر شده و چراغ‌های چندوجهی با چراغ‌های تیز جایگزین شده‌اند. جلوپنجره سهند s نیز نوع متفاوتی از جلوپنجره ساینا S است که برآمدگی کمتری دارد.

این دو تیپ هیچ تفاوتی از لحاظ فنی و ظاهری با یک‌دیگر ندارند و تنها تفاوت آن‌ها به رینگ‌های آلومینیومی، دکمه‌‌های کنترلی سیستم صوتی، روکش صندلی چرم و پارچه، آینه‌های تاشو برقی، سانروف، نمایشگر مالتی مدیا و آنتن کوسه‌ای در سهند G خلاصه می‌شود. جلوپنجره مشکی با طرح لوزی و قاب کرومی به خوبی تا کنار چراغ ها امتداد یافته است و سپر جلو با طراحی جدید، چراغ های مه شکن خطی و خطوط حجمی روی کاپوت، نمایی اسپرت و جوان پسند به خودرو داده اند. در نمای جانبی، تغییرات عمده ای مشاهده نمی شود و این بخش همچنان شباهت زیادی به ساینا دارد.

این خودرو نه تنها به نیازهای روزمره خانواده‌ ایرانی پاسخ میدهد، بلکه با طراحی مدرن و امکانات به روز، تجربه ای متفاوت را برای رانندگان فراهم می کند. طراحی سپر جلو و عقب نیز با هدف بهبود آیرودینامیک انجام شده و حس پویایی و حرکت را القا می‌کند. ابعاد مختلف ماشین سایپا سهند را برای علاقمندان به این ماشین، در جدول زیر آورده ایم. با سلام .چرا فکر خودتون رو مشغول میکنید.خلاصه خودرو سازی ایران .خرقدیمی خارجی که وارد کشور کردیم.روزی یک پالن روش سوار میکنیم.وخودمون رو سرکار میگذاریم.متاسفانه دولتی که هر بلایی دوست داره سرمردم میاره ومردم حق نظر دادن ندارن و باید به زور بگن چشم. نمونش تعیین دستمزد کارگران بود بعد از 40وخورده ای سال حداقل حقوق 5میلیون شد.وکرایه خونه 10میلیون .خنده دار نیست بعد ما داریم راجب چی حرف می‌زنیم.ای خداوند یکتا حق این مردم مظلوم رو از ظالمین بگیر .هرکسی دوست داره خودکشی کنه .زندگی رو جهنم کردن واسه ملت.

اما آن‌طور که در جدیدترین تصاویر منتشر شده از سهند به چشم می‌خورد، گیربکس دستی ۵ سرعته نیز برای آن انتخاب شده است. پس احتمالا سایپا تصمیم دارد هر دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک سهند را به بازار بفرستد. جلوپنجره مشکی رنگ با طرح لوزی و قاب کرومی جلب توجه می‌کند و در طرفین آن دو چراغ کشیده دیده می‌شود. این المان‌ها، در کنار مه‌شکن‌های چهار گوش و سپر جدید و حجم‌پردازی‌های روی کاپوت، حالتی اسپرت و جوان‌پسند به سهند S داده است.

هر چند این طرح نمای به‌روزتری از داشبوردهای ساینا و کوییک ارائه می‌دهد، اما به دلیل ذات اقتصادی سهند S با متریال کم‌کیفیت ساخته شده است. اگرچه کیلومترشمار آنالوگ و عقربه‌ای است، اما گرافیک اسپرتی دارد و پشت فرمان دی کات دیده می‌شود. سایپا در نمای عقب نیز طرحی نو در انداخته و چراغ‌های باریک و دو رنگ را در کنار درب جدید صندوق به کار برده است. هر چند ابعاد چراغ‌های عقب نسبت به خودروهای هم‌رده بسیار باریک است و می‌تواند انتقاداتی را از این نظر متوجه ماشین سهند تیپ S کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *