بررسی خودرو فردا t5

فردا T5 بررسی جامع و مشخصات فنی FMC T5 کاروم

بالاخره در نمای عقب هم شاهد چراغ های به هم پیوسته البته با الگویی متفاوت هستیم و یک نوار مشکی عریض در قسمت پایین به هم پیوستگی چراغ ها مشاهده می شود که سبب شده است تا نمای عقب خودرو از حالت سادگی خارج شود. ۹ ماه صبر کردم t5 تحویل گرفتم.واقعا به ۹ ماه صبر میارزه.ماشین بسیار خوبیه.کلا باید بدونید چه جوری با ماشین رفتار کنید.باید راننده باشید.این ماشین از هر نظر ماشین خوبیه.فقط امیدوارم خدمات پس از فروشش هم قابل قبول باشه. فردا T5 معادل ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن دارد و شتاب صفر تا صد آن نیز کمتر از ۱۲ ثانیه است که برای یک خودروی خانوادگی در این کلاس کاملا قابل قبول محسوب می‌شود. انجمن بچرخ یه تعمیرگاه آنلاین رایگان هستش که مالکین خودرو توش عضو میشن و پشت هم دیگه هستن و نظرات و تجربه هاشون رو در اختیار هم قرار میذارن.

FMC T5  که با نام دانگ فنگ T5 هم شناخته می‌شود، یک کراس‌اوور چینی است که توسط دانگ فنگ موتورز ساخته شده است. این خودرو برای اولین بار در سال 2018 در نمایشگاه خودرو پکن معرفی و پس از آن به بازار عرضه شد. در سال 2019، دانگ‌ فنگ از نسخه فیس‌ لیفت T5 رونمایی کرد که هنوز در حال تولید می‌باشد.

میانگین مصرف سوخت نسخه‌ی ۱/۶ لیتری، حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد. خودروی FMC T5 در بازار جهانی با چند مدل پیشرانه و گیربکس عرضه می‌شود که سهم مشتریان ایرانی از این خودرو، فردا T5 با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر و گیربکس اتوماتیک شش سرعته است. پیشرانه 1.5 لیتری FMC T5 حداکثر 156 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و گیربکس نیز نیروی تولید شده را صرفا به دیفرانسیل جلو ارسال می‌کند. ترکیب رنگ‌های به‌کاررفته در تریم داخلی نیز بر اساس سلیقه روز بازار انتخاب شده که شامل رنگ‌های روشن و تیره با ترکیب‌های دو رنگ است.

فردا FMC T5 به عنوان یک شاسی بلند جمع‌وجور شهری از ظاهر نسبتا جذابی بهره می‌برد. هرچند این خودرو حدود 4 سال قبل طراحی شده است، اما کماکان ظاهر آن راضی کننده بوده و می‌تواند نگاه مشتریان ایرانی را به خود جلب کند. از سویی دیگر، اف ام سی T5 فردا موتورز کابین بزرگ‌تری دارد و بیش از دیگر رقبا جلب نظر می‌کند. شتاب اولیه خودرو مناسب است اما شتاب ثانویه آن با توجه به وزن بالا کار را خراب می کند. خودرو به واسطه همین ابعاد کمی لنگر اضافی بدنه در پیچ های تند را تحمل می کند. دید به اطراف و تسلط به محیط پیرامون خودرو باتوجه به نقاط کور در جلو کمی محدود است.

در همین کلاس، دیگنیتی پرستیژ نیز با موتور توربوشارژ و طراحی به‌روز، یکی دیگر از رقبای FMC T5 Plus است که به واسطه برندینگ و خدمات پس از فروش بهمن موتور، توانسته جایگاه مناسبی در بازار کسب کند. علاوه بر این، چری تیگو ۸ پرو مکس به عنوان یک کراس‌اوور مجهز با ابعاد بزرگ‌تر، گزینه‌ای لوکس‌تر در این بازه قیمتی محسوب می‌شود. این خودرو با سه ردیف صندلی، فضای جادارتر و امکانات بیشتر، مخاطبانی را هدف قرار داده که به دنبال یک کراس‌اوور خانوادگی مجهز هستند. از سوی دیگر، محصولات دیگری مانند لاماری ایما و کی ام سی K7 نیز در این بخش حضور دارند. لاماری ایما با طراحی اسپرت، پیشرانه قدرتمند و تجربه سواری دینامیک، جذابیت‌های خاص خود را دارد، در حالی که KMC K7 از سوی کرمان موتور با امکانات مناسب و قیمت رقابتی به عنوان گزینه‌ای اقتصادی مطرح شده است. با توجه به رقابت شدید در این کلاس، FMC T5 Plus برای موفقیت در بازار ایران نیازمند قیمت‌گذاری مناسب، ارائه خدمات پس از فروش گسترده و جلب اعتماد مشتریان از نظر کیفیت و دوام خواهد بود.

در نمای عقب تیم طراحی سعی کرده است تا این شباهت را کمرنگ کند و به همین دلیل چراغ‌های خودرو به یکدیگر متصل شده‌اند. با این حال ظاهر خارجی فردا T5 حس و حالی اروپایی دارد و البته رگه‌های طراحی آسیایی نیز در برخی قسمت‌های آن مشاهده می‌شود. ظاهر خارجی FMC T5 به هیچ عنوان از الگو پیچیده‌ای پیروی نمی‌کند و طراحان سعی کرده‌اند تا چهره‌ای منطقی و قابل قبول برای این کراس‌اوور خلق کنند. به نظر می‌رسد تیم طراحی الگوی طراحی خود را پیدا کرده‌اند، چرا که شباهت‌هایی میان جلوپنجره FMC T5 و برخی دیگر از محصولات این شرکت همچون دانگ فنگ ix5 (دیگنیتی) مشاهده می‌شود. از جمله رقبای مستقیم T5 می توان به دیگنیتی پرایم و فیدلیتی اشاره کرد، که البته هر دو به مقدار کمی از T5 گران تر هستند.

ابعاد بدنه FMC T5 Plus شامل طول 4550 میلی‌متر، عرض 1855 میلی‌متر و ارتفاع 1746 میلی‌متر است. چون اون مشکل رو ممکنه هزاران نفر تجربه کرده باشن، شما هم میتونین با تجربه هاتون به بقیه دوستان کمک کنین. گیربکس این ماشین واقعاً خنگه توی تعویض دنده‌ها و توی سرازیری و سرپایینی ها قشنگ متوجه میشین که اصلا هوشیار نیست. وقتی می‌شینی پشت فرمون فردا t5 اولین چیزی که جلب توجه فوق‌العاده زیادی می‌کنه مانیتور گندشه چیزی که تو ایران بهش میگن مانیتور تسلایی و واقعاً بزرگه.

این خودرو که در کلاس کراس‌اوورهای سایز متوسط قرار می‌گیرد، با تغییرات گسترده در طراحی، امکانات و برخی به‌روزرسانی‌های ساختاری، تلاش دارد تا جایگاه خود را در بازار ایران تقویت کند. نسخه اولیه این خودرو، یعنی FMC T5، برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۰ توسط فردا موتورز معرفی شد. این مدل در واقع نسخه‌ای از دانگ فنگ T5L بود که با تغییرات جزئی و تحت برند فردا به بازار عرضه شد. FMC T5 توانست به دلیل طراحی قابل‌قبول، فضای کابین مناسب و امکانات متنوع، مورد توجه خریداران قرار بگیرد. با این حال، شرکت فردا موتورز تصمیم گرفت تا با ارائه نسخه‌ای به‌روزتر، این محصول را با استانداردهای جدیدتری همراه کند. FMC T5 Plus برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو تهران که از ۹ تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در شهر آفتاب برگزار شد، به نمایش درآمد.

FMC T5 از یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ تولید شده توسط شرکت میتسوبیشی ژاپن، بهره می‌برد. این خودرو تقریباً 156 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که کاملا برای رانندگی در شهر و جاده‌ها مناسب خواهد بود. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته همراه شده که تجربه رانندگی راحت و لذت‌بخشی را فراهم می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی FMC T5 با مشخصات یاد شده حدود 7.8 لیتر در صد کیلومتر بوده که برای یک کراس‌ اوور تک دیفرانسیل با وزن 1575 کیلوگرم کفایت خواهد کرد. مصرف سوخت ترکیبی FMC T5 با مشخصات یاد شده حدود 7.8 لیتر در صد کیلومتر عنوان شده است که برای یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل با وزن 1575 کیلوگرم مناسب به نظر می‌رسد.

از یک سو، مشتریان به دنبال محصولاتی هستند که ضمن داشتن طراحی به‌روز و امکانات مناسب، از خدمات پس از فروش قابل‌اعتمادی نیز برخوردار باشند. از سوی دیگر، خودروسازان در تلاش‌اند تا با ارائه مدل‌هایی که با نیازها و شرایط بازار همخوانی دارند، جایگاه خود را در رقابت حفظ کنند. فردا موتورز نیز با معرفی FMC T5 Plus، به دنبال ارائه گزینه‌ای جذاب برای خریداران ایرانی است که در پی یک کراس‌اوور مدرن و مجهز هستند.

نمایشگر مرکزی لمسی که در مرکز داشبورد قرار دارد، با ابعاد بزرگ خود دسترسی راحتی را به امکانات مختلف خودرو فراهم می‌کند. این خودرو که با مدل ۱۴۰۰ به بازار آمد، یکی از اولین محصولات فردا موتور بود که با برند اختصاصی این شرکت یعنی FMC عرضه شد. در اسفند ۱۴۰۱ نیز فردا موتور خبر از عرضهٔ نسخهٔ جدیدی از این کراس‌اوور با نام SX5 پلاس را داد که قرار بود در سال ۱۴۰۲ راهی بازار شود ولی هنوز خبری از عرضهٔ این نسخه نیست.

این ترکیب نه‌تنها جلوه‌ای لوکس‌تر به کابین می‌دهد، بلکه احساس فضای بازتری را در داخل خودرو ایجاد می‌کند. طراحی پنل درها نیز با خطوط هماهنگ با داشبورد انجام شده و در برخی مدل‌ها از دوخت‌های تزئینی برای افزایش زیبایی استفاده شده است. از نظر کاربردی بودن، فضای کابین دارای محفظه‌های متعددی برای نگهداری اشیا است که شامل محفظه‌های جادار روی درها، فضای ذخیره‌سازی در کنسول وسط و جیب‌های پشتی صندلی‌های جلو می‌شود. صندوق عقب نیز با ظرفیت مناسب خود، فضای کافی برای حمل بارهای روزمره و سفرها را فراهم کرده است. در مجموع، طراحی فضای داخلی FMC T5 Plus تلفیقی از زیبایی، راحتی و کاربردپذیری را ارائه می‌دهد که می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند.

تمامی‌ حقوق‌ این‌ وب‌سایت‌ به‌ شرکت‌ پارسانوآوران‌سامان‌ایرانیان‌ تعلق‌‌ دارد. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. این خودرو برای مسافرت و خانواده ساخته شده و نوع انتخاب آپشن های آن نیز همین موضوع را نشان می دهند. سلاملطفا دوستانی که بیشتر از t5 سواری گرفتن ، درمورد جلوبندی ماشین توضیح بدین.

ترمز های فردا t5 خوبه توی سر پایینی هم قشنگ عملکرد خوب ترمز رو متوجه میشید نمیشه به ترمزش ایراد گرفت ترمزگیری خوبی داره ، ولی عملکرد خوبی تو شتاب گیری نداره اونجوری که باید و شاید راه نمیره و زور میزنه وقتی توی سربالایی یه شتاب خوب میخواد بگیره. آینه‌ها خیلی بزرگ هستن و گرم کن آینه هم داره خیلی بزرگه آینه‌ها و کاملاً دید شما به اطراف اوکی هستش. از‌ مطالب‌ این‌ وب‌سایت‌ می‌توانید برای‌ مقاصد غیرتجاری‌ و با ذکر منبع‌ استفاده‌نمایید.

کراس‌اور T5 فعلا در سه رنگ مشکی، سفید و بژ عرضه می‌شود و موعد تحویل آن 60 روز کاری اعلام شده است. خودروسازی فرداموتورز در بهمن‌ماه 1400 طی مراسمی برای اولین‌بار از کراس‌اور اف‌ام‌سی T5رونمایی کرد. فرداموتورز در رویای این است تا تیراژ سالانه FMC T5 را به 4000 هزار دستگاه در سال برساند که عدد قابل توجهی در بازار تشنه خودرو کشور نیست. به موازات تولید دانگ‌فنگ T5 در شرکت اصلی، یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت، نسخه‌ای جوان‌پسندتر از این خودرو را با پسوند EVO معرفی کرد که نام کامل آن Dongfeng Fengxing Forthing T5 EVO است و در ایران با نام لاماری ایما شناخته می‌شود.

فردا FMC T5 از نظر طراحی داشبورد، خروجی تهویه مطبوع متناسب با ابعاد نمایشگر و چیدمان کم‌تعداد کلیدها با فرمت پیانویی، نزدیک به خودروهای مدرن بازار جهانی است، اما دسته‌دنده‌ی قدیمی و کلیدهای پلاستیکی با ترکیب تخت، در کنسول میانی دارد. در نمای جانبی، شیب ملایم سقف و خطوط بدنه که امتداد دستگیره‌ها و رکاب را پوشش می‌دهند، حس اسپرت FMC T5 را تقویت می‌کند. داخل گلگیرها و فضای بین چرخ‌ها، پوشیده از ادوات سیاه رنگ پلاستیکی و ناخوشایند است. رینگ‌های آلومینیوم این خودرو ۱۸ اینچ هستند اما در مقایسه با ابعاد FMC T5، کوچک به نظر می‌رسند. فرم کلی پنجره‌ها و رنگ سیاه برای ستون عقب، نکات مثبت در طراحی دانگ فنگ T5 محسوب می‌شوند. این خودرو در این رویداد، توجه بسیاری از علاقه‌مندان را به خود جلب کرد و شرکت فردا موتورز برنامه دارد که طی ماه‌های آینده آن را به‌صورت رسمی روانه بازار کند.

جلوپنجره بزرگ و عضلانی با پرداخت های کرومی در ترکیب با چراغ‌ هایی که گرافیک داخلی زیبایی دارند، هماهنگی بسیار خوبی دارد و جذاب جلوه می‌کنند. سپر حجیم با یک ورودی هوای عریض و دیفیوزر نقره ای رنگش، زیبا بوده و در هماهنگی با سایر جزییات شکل گرفته است. در زمان نگارش این مطلب (مرداد ۱۴۰۱ ) قیمت فردا t5 از سوی گروه خودروسازی فردا معادل یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان اعلام شده و این در حالی است که ارزش این خودرو در بازار نزدیک به یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان برآورد شده است. تیگو ۷ پرو، لاماری ایما، هایما ۸ اس و … را می‌توان نزدیک‌ترین رقیبان اف ام سی t5 دانست. از سوی دیگر کیفیت متریال به کار رفته در ساخت کابین تی فایو فردا موتور برای چنین خودرویی قابل قبول احساس می‌شود. برخی بخش ها نظیر دسته دنده و کلیدهای کنسول مرکزی از طراحی ساده تری بهره می برند، اما استفاده از تودری ها و قطعات قرمز رنگ به تقویت حس اسپرت کابین کمک کرده است.

فرمان استخوانی با طرح D شکل، استراحتگاه بازو با پوشش چرم مصنوعی در فضای بین صندلی‌های جلو، نکات مثبت در کابین FMC T5 هستند. این خودرو مشابه دیگر کراس‌اوورهای چینی، صندلی اسپرت و دورنگ با ساختار ارگونومیک در جلو دارد؛ اما برای ردیف دوم، از صندلی‌های تخت با طراحی ساده استفاده می‌کند. کراس اوور FMC T5 محصول جدید فردا موتورز است که در اصل نسخه ایرانیزه دانگ فنگ T5 به حساب می آید و در جایگاه یک کراس اوور لوکس چینی پنج‌نفره به بازار ایران آمده است. دانگ فنگ T5 در تست تصادف موسسه چینی سی انکپ تنها سه ستاره ایمنی به دست آورده و بنابراین می‌توان سطح امنیت آن را در رده متوسط به بالا دسته‌بندی کرد.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، FMC T5 Plus با تجهیزاتی مانند نمایشگرهای دیجیتال، سیستم صوتی به‌روز، گرمکن و تنظیمات برقی صندلی‌ها، سیستم ورود بدون کلید و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمکی رانندگی، سطح رقابت را با رقبای هم‌رده خود بالا برده است. این امکانات باعث شده که خودرو از نظر آسایش سرنشینان و ایمنی در سطح بالاتری نسبت به برخی رقبا قرار گیرد. در نهایت، موفقیت این خودرو در بازار به عواملی مانند قیمت‌گذاری رقابتی، ارائه خدمات پس از فروش گسترده و تجربه کاربری مثبت بستگی دارد. اگر این عوامل به درستی مدیریت شوند، می‌توان انتظار داشت که FMC T5 Plus بتواند جایگاه مناسبی در میان کراس‌اوورهای میان‌سایز بازار ایران به دست آورد. FMC T5 Plus نسبت به نسخه‌های پیشین خود دستخوش تغییرات متعددی شده است که این تغییرات در بخش طراحی ظاهری، فضای داخلی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و عملکرد فنی قابل مشاهده هستند.

این مدل جدید با بهره‌گیری از زبان طراحی مدرن‌تر و به‌روزتر، ظاهری جذاب‌تر و هماهنگ‌تر با ترندهای جهانی دارد. در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های LED باریک، نمایی اسپرت‌تر و جسورتر به خودرو داده‌اند که نسبت به مدل‌های قبلی، نمایی خشن‌تر و لوکس‌تر را ارائه می‌دهد. سپرهای بازطراحی‌شده و خطوط برجسته روی بدنه نیز به پویایی ظاهری خودرو افزوده‌اند. در بخش داخلی، تغییرات قابل‌توجهی در کیفیت متریال و طراحی داشبورد دیده می‌شود. استفاده از مواد نرم‌تر و ترکیب رنگ‌های متنوع، فضای کابین را مدرن‌تر و شکیل‌تر کرده است.

سلام من اهل اصفهان هستم حدود ۱۴ ماه پیش یعنی دی ماه ۱۴۰۲ بنده یک خودرو فردا موتور مدل t۵ از نمایندگی مجاز این شرکت در اصفهان به نام سلامتیان خریداری کردم و در آنجا بهم گفتند ۱۲۰ روز کاری تحویل می‌دهیم. این در حالی است که کسانی که ثبت نام کردند، چون آشنا داشتند خودرو گرفتند، اما زمانی که به نمایندگی اصفهان مراجعه می‌کنیم به هیچ نرسیدم. موتور خودروی FMC T5 چیست؟ خودروی فردا T5 یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 156 اسب بخاری دارد که به کمک گیربکس 6 سرعته خودکار نیروی تولید شده را به چرخ های جلو منتقل می کند. در ادامه جزئیات طراحی، مشخصات فنی، سطح امکانات رفاهی و ایمنی آن را بررسی خواهیم کرد. کراس اوور SX5 براساس دانگ فنگ X5 نیز خودروی دیگر فرداموتورز است که در یک کلاس پایین‌تر قرار می گیرد.

در نهایت، بهبودهایی که در سیستم تعلیق و تنظیمات شاسی انجام شده است، منجر به سواری نرم‌تر و پایداری بیشتر خودرو در جاده‌های مختلف شده است. با وجود اینکه همچنان از پلتفرم مشابه با نسخه‌های قبلی بهره می‌برد، تنظیمات جدید باعث شده‌اند که فرمان‌پذیری بهتر و سواری راحت‌تری را تجربه کند. این تغییرات مجموعاً FMC T5 Plus را به گزینه‌ای مدرن‌تر و جذاب‌تر از نسل‌های گذشته خود تبدیل کرده‌اند.

خودروسازان چینی طی دهه گذشته به سرعت خود را با روند طراحی جهانی هماهنگ کرده‌ و کابین‌هایی مینیمال و مدرن برای خودروهای خود خلق کرده‌اند. در اف ام سی T5 هم، با ورود به فضای داخلی آن با یک طراحی کابین مدرن مواجه می‌شویم. طرح کنسول میانی داشبورد، با کلیدهای پیانویی و صفحه نمایشگر عمودی، جلوه نسبتا مدرنی را در معرض دید قرار داده است. فضایی نسبتا جادار و وسیع در صندلی‌های ردیف اول و دوم این خودرو وجود دارد که راحتی سرنشین را تا حد زیادی تضمین می‌کند.

خودروسازان چینی طی دهه گذشته به سرعت خود را با روند طراحی جهانی هماهنگ کرده‌اند که حاصل آن خلق کابین مینیمال و مدرن برای این محصولات بوده است. طراحی داخلی FMC T5 نیز از متدهای مدرن و امروزی بهره‌ می‌برد و به خوبی قادر است تا رضایت مصرف‌کنندگان فعلی را جلب کند. البته باید خاطرنشان کرد که سبک طراحی داخلی فردا T5 مربوط به سال 2018 است و در شرایط فعلی که روز به روز الگوهای ساخت خودرو تغییر می‌یابند، این الگوی طراحی اندکی قدیمی به نظر می‌رسد. کراس اوور FMC T5 را در بازار داخلی می بایست در جایگاه یک کراس اوور متوسط با مشخصات فنی و امکانات قابل قبول طبقه بندی کرد.

قدرت موتور به محور جلو منتقل می‌شود و در مجموع، این ترکیب فنی به خودرو عملکرد مناسبی در کلاس خود می‌دهد. گروه فردا موتورز مدتی قبل خودرو FMC T5 را به عنوان یکی از شاسی بلندهای مونتاژی جدید بازار ایران به مشتریان خود عرضه کرد. این خودرو در واقع نسخه ایرانیزه شده دانگ فنگ فورتینگ T5 محسوب می‌شود که اولین بار در سال 2018 به معرض نمایش درآمد و در سال 2019 نیز روانه بازارهای جهانی شد. این خودرو همچنین از نظر تجهیزات ایمنی، استانداردهای بالایی را رعایت کرده است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که SX5 تنفس طبیعی هم‌اکنون قیمت کارخانه‌ای یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومانی دارد، برای SX5 پلاس باید انتظار قیمتی در حدود ۱.۵ میلیارد تومان را داشته باشیم. با این قیمت، کراس‌اوور جدید فردا موتور به رقیب مستقیمی برای خودروهایی مثل تیگارد X35، ام‌وی‌ام X55 پرو و هایما S5 تبدیل خواهد شد.

در کنسول میانی داشبورد یک تبلت اندرویدی به شکل بسیار بدی قرار گرفته و سازنده به جای طراحی کردن فضایی برای نصب مانیتور در داخل داشبورد، ترجیح داده تا آن را مانند تبلتی که توسط چسب مگنتی به داشبورد چسبانده شده در خودرو قرار دهد. صفحه نمایش های تبلتی بزرگ که این روز ها جای پنل های دکمه ای را در خودرو ها گرفته اند ممکن است ظاهر مدرنی داشته باشند اما در واقع کمپانی ها از این صفحه نمایش ها برای ارزان سازی خودرو و سود بیشتر استفاده می کنند. کار کردن با این تبلت ها هنگام رانندگی سخت و ایضا خطرناک است و باعث از دست رفتن تمرکز راننده می شود. فردا T5 خودروییه که محبوبیت فیدلیتی و زرق و برق و کیفیت تیگو 7 پرو رو نداره.

قیمت انواع مختلف FMC T5 ممکن است بسته به سطح آپشن‌ها و ویژگی‌های انتخابی مدنظر شما متفاوت باشد. مشتریان علاقه‌مند می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و خرید به “خرید فردا T5“ مراجعه و اطلاعات لازم درباره این خودرو را کسب کنند. بخش پایین سپر عقب خودرو با طراحی مواج ، مانند رکاب‌های جانبی، توسط قطعات پلاستیکی مشکی رنگ تزیین شده است که چندان جالب نیست.

فردا T5 خودرویی 5 نفره است اما یک نسخه 7 نفره هم دارد که با نام T5L در بازار چین فروخته می‌شود. اما خودرویی که فردا موتور به ایران آورده، مربوط به قبل از فیس‌لیفت T5 است چراکه این خودرو در بازار چین، از سال 2020 به بعد، دیگر با چنین چهره‌ای فروخته نمی‌شود. فورتینگ T5 یا همان دانگ‌ فنگ T5 که از این به بعد آنرا فردا T5 می‌نامیم، محصول سال 2018 بازار چین است. قطعات قرمز رنگ در نقاط مختلف کابین خودرو استفاده شده است و سعی دارد حس اسپرت بودن را به صورت مصنوعی به سرنشینان القا کند و کاربرد قطعات فلزی براق در روی داشبورد، رودری‌ها و کنسول وسط، حس لوکس بودن را به خودرو می‌دهد. طراحی طبقاتی و دو رنگ داشبورد، سادگی داشبورد و کنسول وسط، اهرم تعویض دنده بزرگ علاوه بر تقویت حس اسپرت بودن خودرو، به زیبایی ظاهر کابین کمک کرده است.

ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند و همچنین از حمایت سیستم هایی مانند ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز بهره می برند. فردا T5 با وزن 1575 کیلوگرمی خود مصرف سوخت میانگین 7.8 لیتر در 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد. در نمای عقب این خودرو هم، تیم طراحی سعی کرده تا با افزودن یک نوار کرومی، چراغ‌های عقب را به هم متصل کرده تا این یک‌نواختی در طراحی را برهم بزند. علاوه بر آن، سپر پایینی دارای بازتابنده و دیفیوزر است که جلوه‌ای اسپرت به نمای عقب خودرو می‌بخشد. عدم وجود خروجی‌های اگزوز قابل مشاهده، به طراحی شکیل‌تر نمای عقب کمک شایانی کرده‌ است. اوایل تابستان 1400 شرکت دانگ‌فنگ با همکاری شرکت آرین دیزل، خودروی Fengxing Forthing T5 EVO را در کشورمان تبلیغ کرد که بعدها توسط شرکت آرین پارس موتور از شرکتهای زیرمجموعه آرین دیزل با نام لاماری ایما به بازار ایران وارد شد.

ترکیب این سیستم تعلیق با ارتفاع مناسب از سطح زمین، باعث شده که خودرو در مسیرهای ناهموار عملکرد متعادلی ارائه دهد. از نظر ترمزها، در هر چهار چرخ از دیسک‌های ترمز استفاده شده که با سیستم‌های کمکی نظیر ABS، EBD و ترمز اضطراری ترکیب شده‌اند. سیستم فرمان نیز از نوع برقی است که علاوه بر کاهش مصرف سوخت، دقت و کنترل بیشتری را در رانندگی شهری و جاده‌ای فراهم می‌کند. در مجموع، این تغییرات فنی باعث شده FMC T5 Plus نسبت به نسل پیشین خود عملکرد بهتری داشته باشد و بتواند در بازار رقابت کند. فردا T5 Plus در بازار ایران در کلاس کراس‌اوورهای میان‌سایز قرار می‌گیرد و رقبای متعددی را پیش روی خود دارد. در این سگمنت، برندهای مختلفی از جمله چری، فیدلیتی، دیگنیتی، تیگو و برخی محصولات وارداتی حضور دارند که هر یک با ویژگی‌های خاص خود سهمی از بازار را در اختیار دارند.

داشبورد با طراحی ساده اما مدرن، نمایشگرهای دیجیتال با گرافیک مناسب و تریم داخلی به‌روز از جمله مواردی هستند که در جلب رضایت کاربران تاثیرگذار خواهند بود. فاصله محوری مناسب باعث شده که فضای داخلی برای سرنشینان جلو و عقب راحت باشد و امکان استفاده طولانی‌مدت از خودرو بدون احساس خستگی فراهم شود. جای تعجبی نیست که اف ام سی T5 هم مشابه بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار، موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ داشته باشد. این کراس‌اوور با وزن خالص ۱۵۷۵ کیلوگرم، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد.

این خودرو در ردیف اول دارای صندلی اسپرت و دورنگ با ساختار ارگونومیک است، ولی برای ردیف دوم، از صندلی‌های تخت با طراحی ساده استفاده شده است. این خودرو برای ۵ سرنشین بالغ فضای کافی دارد که با محفظه بار ۵۱۵ لیتری، سفرهای خانوادگی را پوشش می‌دهد. با استارت زدن به موتور ۱.۵ لیتری توربو در نسخه ای که حدود ۳۰ هزار کیلومتر کار کرده بود، خودرو بدون تکان و لرزش اضافی روشن شد.

دانگ فنگ تی 5 موفق به کسب 3 ستاره ایمنی تست تصادف در موسسه چینی سی انکپ شد که آن را از لحاظ سطح امنیت در رده متوسط به بالا قرار می‌دهد. در طرف مقابل بسیاری از رقبای این شاسی بلند چینی موفق شدند از موسسه سی انکپ 5 ستاره ایمنی را دریافت کنند. البته این خودرو به امکانات ایمنی متعددی مجهز شده تا بتواند در این بخش رضایت مشتریان را جلب کند. فرداموتورز که بیش از این سابقه عرضه خودروهای ام جی را داشته در چند سال اخیر، خودروهای مختلفی را با برند فردا عرضه کرده، حال کراس اوور جدیدی با نام FMC T5 را روانه بازار کرده است. خودروی فردا T5 یک کراس اوور جمع و جور شهری دیفرانسیل جلو است که با ظرفیت 5 نفر رقبای زیادی در بازار ایران خواهد داشت. در کابین فردا T5 یک نمایشگر عمودی بزرگ در مرکز داشبورد به همراه کلیدهای پیانویی در زیر آن، نمایی شیک و تا حدی متفاوت ایجاد کرده که یادآور طراحی کابین های پیشرفته تر است.

استفاده از این گیربکس باعث شده که تعویض دنده‌ها سریع‌تر و نرم‌تر از قبل انجام شود و راننده تجربه بهتری از رانندگی داشته باشد. این تغییر در کنار تنظیمات جدید سیستم مدیریت موتور، موجب بهبود مصرف سوخت و بهره‌وری بالاتر در عملکرد خودرو شده است. سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو از نوع مک فرسون و در قسمت عقب از نوع مولتی لینک است که باعث بهبود پایداری و افزایش راحتی سرنشینان در جاده‌های مختلف می‌شود.

حجم‌دهی بدنه برای FMC T5، ساختاری چشم‌نواز و اسپرت فراهم می‌کند که ضمن بهبود زیبایی خودرو، ابعاد آن‌را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. این خودرو در مقایسه با کراس‌اورهای چینی موجود در ایران، چندان وابسته به ادوات پلاستیکی در سپر نیست. در بحث تجربه رانندگی با فردا تی5 می‌شود گفت که راننده پشت فرمان سطح تسلط بالایی بر تمامی وجوه بدنه دارد.

در لیست امکانات T5 پلاس تفاوت خاصی نسبت به قبل دیده نمی‌شود و این مدل جدید سطح تجهیزات یکسانی با T5 معمولی خواهد داشت. البته T5 از لیست امکانات کاملی برای خودرویی در ابن سگمنت و بازهٔ قیمتی برخوردار بود و بنابراین، T5 پلاس از لحاظ آپشن‌ها چیزی کم و کسر نخواهد داشت. در نمای عقب، تیم طراحی تلاش کرده تا این شباهت را کمرنگ کند و به همین دلیل چراغ‌های عقب خودرو به یکدیگر متصل شده‌اند. فردا T5 از لحاظ امکانات رفاهی در سطح مناسبی قرار دارد و در رنج قیمتی خود می‌تواند راضی کننده باشد.

این غربیلک که مشابه نمونهٔ مورداستفاده در لاماری است، طراحی بسیار بهتری نسبت به غربیلک T5 قبلی دارد. علاوه بر این، روی کنسول مرکزی هم دسته‌دنده تغییر کرده و نمونهٔ بزرگ و مکانیکی قبلی با یک شیفتر کوچک الکترونیکی جایگزین شده است. ویژگی‌های داخلی قبلی این کراس‌اوور چینی مثل نمایشگر دیجیتالی ۷ اینچی در صفحه آمپر و نورپردازی داخلی هم همچنان به قوت خود باقی هستند. فرم کلی پنجره‌ها و رنگ سیاه ستون‌ها مخصوصا ستون C عقب، حالتی شناور به سقف خودرو داده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *