بررسی خودرو فیدلیتی

فیدلیتی پرایم ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی اسب بخار مرجع تخصصی خودرو

کمپانی چری برای جلب توجه مشتریان خود پسوند «پلاس» را به نام این خودرو اضافه کرد و به این ترتیب، مدلی جدید از جتور با نام X۷۰ Plus نامیده شد. طراحی داخل کابین خودرو فیدلیتی پرستیژ، در مقایسه با نسخه پرایم ارتقا یافته است. نمایشگر تبلتی داخل کابین فیدلیتی پرستیژ، در مقایسه با فیدلیتی پرایم عریض‌تر و شبیه به خودروهای مرسدس بنز است. داخل کابین این خودرو، امکانات این نسخه، از متریال باکیفیت و امکانات بیشتری استفاده شده است؛ همچنین به رعایت هارمونی در استفاده از قطعات دقت بیشتری را مشاهده خواهید کرد. و اکنون بعد از معرفی دیگنیتی پرستیژ، قرار است فیدلیتی با این پسوند لوکس راهی جاده های کشور شود.

خودرو فیدلیتی با ورود به بازار ایران به جمع کراس اوورهای میان‌رده پیوست و به سرعت جای خود را در دل مشتریان باز کرد. خودروهایی مثل K7، دیگنیتی پرایم و چری تیگو ۷، به‌عنوان رقبای مستقیم فیدلیتی مطرح هستند. این خودروها با امکانات و طراحی‌های متنوع، انتخاب را برای مشتریان سخت‌تر کرده‌اند.

این نمایشگر با طراحی مدرن و واکنش سریع، امکان دسترسی آسان به تمامی امکانات خودرو را فراهم می‌کند و تجربه‌ای سرگرم‌کننده و کاربرپسند را به ارمغان می‌آورد. گیربکس دو کلاجه خشک خودرو نیز هماهنگی خوبی با موتور دارد و با وجود وزن سنگین فیدلیتی، توانایی حرکتی مناسبی را از خود به نمایش می گذارد. در هنگام تست، با وجود 2 سرنشین و دمای هوای بالای 30 درجه سانتیگراد، فیدلیتی صفر تا صدی در حدود 12 ثانیه را به ثبت رساند که زمان قابل قبولی است. بر اساس اعلام بهمن موتور، پیشرانه این خودرو در کارخانه تیوان (واقع در شهرک صنعتی کاسپین قزوین) مونتاژ میشود. مونتاژ این خودرو با داخلی سازی 20 درصد آغاز شده است و قرار است تا 60 درصد افزایش یابد.

آپشن های فیدلیتی 5 نفره کاملا راضی کننده هستند و نقص خاصی در آن ها دیده نمی شود. سیستم مولتی مدیای خودرو شامل یک مانیتور 10.8 اینچی است که از امکان پخش بلوتوثی و نمایش صفحه موبایل به صورت Mirror Link پشتیبانی می کند و صدای آن توسط 8 بلندگو در ماشین پخش می شود. تهویه مطبوع خودرو اتوماتیک دیجیتال بوده و دریچه هایی نیز برای سرنشین های عقب در نظر گرفته شده. صندلی های جلو برقی بوده و به گرمکن مجهز هستند؛ در ردیف عقب نیز زاویه قسمت پشتی صندلی ها قابل تنظیم بوده و در صورت نیاز به فضای بیشتر برای بار، قابلیت تا شدن به صورت کامل را دارند. فیدلیتی از یک موتور 1500 سی سی مجهز به توربو شارژر با توان 155 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 230 نیوتون متر در محدوده 1750 الی 4000 دور در دقیقه بهره می برد که نیروی خود را به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دبل کلاج خشک منتقل می کند. این گیربکس دو کلاچه خشک به مانند سایر گیربکس های مشابه خودش نیازمند توجه و نگهداری با دقت است و در صورت عدم توجه به آن، اتفاقاتی مانند داغ کردن در ترافیک و خرابی های صفحه کلاچ در آینده می تواند محتمل باشد.

خوشبختانه گروه خودروسازی بهمن موتور نسخه لوکس‌تر جتور ایکس 70 یا به عبارتی فیدلیتی را برای بازار ایران انتخاب کرده است. قبل از ثبت نام بهمن موتور جهت خرید این خودرو ممکن است این پرسش برای شما مطرح شود که فرق فیدلیتی پرایم و پرستیژ چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که به‌طور کلی از نظر ظاهری فیدلیتی پرستیژ گزینه جذاب‌تری است و آپشن‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین می توانید برای ثبت نام خودرو از سایر شرکت ها نیز اقدام کنید و انتخاب ارزان قیمت تری داشته باشید. به گزارش ایمنا، شرکت بهمن موتور این بار اقدام به معرفی و عرضه نسخه فیس لیفت جتور X۷۰ یا فیدلیتی پرایم کرده است. فیدلیتی پرستیژ در قسمت فنی و ویژگی‌های ظاهری نسبت به نسخه پرایم تغییرات قابل توجهی داشته است. خودرو فیدلیتی پرایم در سال ۲۰۱۸ و خودرو فیدلیتی پرستیژ در سال ۲۰۲۰ به بازار معرفی شده است.

در قسمت صندلی ها، راحتی سرنشینان خودرو تامین شده و صندلی ها کیفیت مناسبی دارند و روکش چرمی آن ها نیز با دوام به نظر می رسد. علاوه بر این بهره گیری از یک فرمان برقی EPS نیز کنترل خودرو را آسان تر کرده است. صفحه نمایش تبلتی این خودرو کیفیت مناسبی دارد و برای سیستم پخش خودرو نیز، ۸ بلندگو تعبیه شده تا کیفیت صدای مطلوبی را ارائه دهد. به همه این ها باید سانروف پانوراما نیز اضافه کرد که ظاهری لوکس به این خودرو داده است. در مجموع طراحی داخلی فیدلیتی مطلوب است و یکی از بهترین ها در بین خودرو های هم رده به شمار می رود.

همراه‌مان بمانید؛ در این مطلب به بررسی کامل مشخصات ظاهری، فنی و تجهیزات فیدلیتی پرداخته‌ایم. اگر شما هم در فکر خرید فیدلیتی هستید، اطلاعات این مطلب حتما به دردتان می‌خورد. نکته دوم اینکه موتور فوق تا حدودی امتحان خود را در بازار داخل و با شرایط آب و هوایی و بنزین‌های داخلی، پس داده و عملکرد نسبتاً قابل قبولی از نظر دوام داشته است. البته به دلیل اینکه موتور فیدلیتی از سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) استفاده نمی‌کند، حساسیت کمتری به سوخت بی‌کیفیت دارد و در نتیجه استهلاک آن نسبت به موتورهای TGDI، پایین‌تر است. همچنین جعبه دنده دوکلاچه ماشین فیدلیتی هم برای شهر کوهپایه‌ای و پرترافیک همچون تهران می‌تواند مقدرای پر استهلاک باشد و بهتر است که در ترافیک‌های طولانی در سربالایی‌ها جعبه دنده در حالت دستی قرار گیرد.

با توجه به اینکه با یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ 7 نفره طرف هستیم، مصرف سوخت 8.1 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی، عدد قابل قبولی به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات فنی فیدلیتی می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره کرد که نوید یک سواری قابل قبول را به ما می‌دهند. فیدلیتی پرایم به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو به کد E۴T۱۵C با توانایی تولید حداکثر ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته و این نیروی تولیدی به کمک یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. فیدلیتی پرایم دارای مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر در شرایط ترکیبی است همچنین می‌توان به سیستم تعلیق مک‌فرسون جلو و چند اتصالی مستقل عقب اشاره کرد. فیدلیتی پرایم (Fidelity Prime) محصولی جدید از گروه خودروسازی بهمن موتور است؛ این خودرو در واقع همان X70 Jetour است که در ایران با نام فیدلیتی عرضه شده و کمپانی جتور نیز خود یکی از زیر مجموعه های برند چری است.

برای اینکه قیمت لوازم یدکی فیدلیتی را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. هزینه نرخ فیدلیتی کارخانه‌ای نیز در تیرماه ۱۴۰۳، در حدود ۱.۴۱.۰۰۰.۰۰۰ تومان (یک میلیارد و چهارصد و ده میلیون تومان) اعلام شد. البته لازم به ذکر این نکته است که به این مبالغ، هزینه‌های جانبی نیز اضافه خواهد شد. این هزینه‌های اضافی عبارت هستند از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، هزینه عوارض شماره‌گذاری خودرو، مالیات خرید خودرو، هزینه صدور کارت هوشمند و هزینه بیمه شخص ثالث. خودرو فیدلیتی دو کلاچه خشک، خیلی با سبک رانندگی در ایران سازگار نیست؛ زیرا ترافیک‌های طولانی و حرکت با سرعت پایین بدون فشردن گاز باعث خواهد شد تا گیربکس خیلی زود مستهلک شده و عملکردش دچار خلل شود. علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند در هنگام خرید، علاوه بر 5 یا 7 نفره بودن، طرح دلخواه رینگ خودرو خود را هم از بین دو طرح موجود انتخاب کنند.

فیدلیتی پرایم جدید به مدت چهار روز توسط شرکت بهمن موتور در اختیار رسانه آخرین خودرو قرار گرفت و در این مدت حدود هزار کیلومتر رانندگی با این کراس اوور ارتقا یافته انجام شد. در مورد فیدلیتی پرایم جدید باید بدانیم که بیشتر ارتقاهای رخ داده، فنی است و باید در طول مدت زیاد تفاوت های این خودرو را لمس کرد. اگر به دو محصول جدید گروه بهمن موتور یعنی دیگنیتی و فیدلیتی نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که طراحی آنها از سایر خودروهای چینی یک قدم جلوتر است. توازن و هماهنگی خطوط روی بدنه در کنار طراحی مدرن و استفاده از رینگ‌های اسپورت بزرگ باعث شده تا این دو محصول مورد استقبال زیادی از طرف کاربران قرار بگیرد.

ناواران با توجه به ویژگی‌هایی مثل مالکیت خودروهای در حد صفر، پوشش بسیاری از شهرهای کشور، عدم دریافت وثیقه‌های سنگین و دست‌وپا گیر مثل سند ملکی و چک، عدم محدودیت مدت زمان اجاره و… با ناواران علاوه بر اجاره خودرو در تهران می‌توانید اجاره خودرو در شیراز، مشهد و بسیاری از شهرهای کشور را تجربه کنید و حتی خودرو را در یک شهر تحویل بگیرید و در شهر دیگری عودت دهید. این روزها تقریباً تمام خودروها مجهز به فرمان هیدرولیک و یا کمکی برقی اند و از طرفی دیگر شاهد ازدیاد خودروهای اتوماتیک در بازار ایران نیز هستیم. از این رو نیاز است تا دارندگان خودروهایی که سیستم کمکی فرمان آن ها به صورت هیدرولیکی است و همچنین صاحبان خودروهای اتوماتیک نسبت به وضعیت روغن سیستم گیربکس و جعبه فرمان آگاه باشند و در صورت لزوم روغن روانکار آن سیستم را تعویض کنند. فیدلیتی پرتسیژ در بخش ظاهری تفاوت بسیاری با نسخه پرایم پیدا کرده و به مراتب چهره‌ای جسورانه تر و جذاب تری را به خود گرفته است.

در ادامه بررسی می کنیم که این کراس اوور چه مشخصاتی دارد و تغییرات اعمال شده در نسخه جدید چه نتایجی داشته است. خودرو جتور X۷۰ چینی با نام مستعار فیدلیتی توسط گروه بهمن موتور در ایران معرفی و عرضه می‌شود. فیدلیتی زیر مجموعه کمپانی چری است و همانند سایر محصولات چری مثل فونیکس تیگو ۸ پرو، روی پلتفرم T۱X توسعه یافته و حتی از موتور مشترک با برخی خودروهای چری استفاده می‌کند. فیدلیتی پرایم یک کراس‌اوور نسبتاً بزرگ است که در حال حاضر تنها در ۲ نسخه ۵ نفره (تیپ ۱) و ۷ نفره (تیپ ۲) تولید می‌شود و تنها تفاوت آنها در وجود ردیف سوم صندلی است. ماشین فیدلیتی پرایم در مجموع ظاهری زیبا، کابین مدرن، امکانات رفاهی زیاد و ویژگی های فنی خوبی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

از جمله خودروهای پرفروش برند جتور در بازار ایران می‌توان به جتور X70 که با نام خودرو فیدلیتی شناخته می‌شود، اشاره کرد. در صورتی که شما از خودروهای آریزو ۶ و تیگو ۷ برند چری خاطره خوبی دارد، برای خرید خودرو فیدلیتی اصلاً شکی به خود راه ندهید! محصولات چری در گذشته توسط مدیران خودرو به بازار عرضه می‌شد و حالا، شرکت خودروسازی بهمن محصولات جتور را در بازار عرضه می‌کند. قوای فنی فیدلیتی پرستیژ کاملا مشابه به خودروی فونیکس تیگو ۸ پرو محصول مدیران خودرو است که البته با توجه به اینکه فیدلیتی پرستیژ نیز یکی از محصولات زیرمجموعه چری است جای تعجبی ندارد. همچنین یکی دیگر از نکات مثبت این خودروی جذاب، جعبه دنده دوکلاچه تر آن است که برخلاف فیدلیتی پرایم دیگر دردسرهای جعبه دنده دوکلاچه خشک را ندارد. طبق اعلام شرکت این خودرو شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹ ثانیه را داشته و همچنین مصرف ترکیبی آن نیز ۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

این کراس اوور در واقع همان جتور X70 پلاس است که در ایران بصورت ریبج شده و تحت عنوان فیدلیتی پرستیژ توسط بهمن موتور عرضه می شود. این نسخه از جتور X70 فول ترین نسخه از این مدل جتور است که پلتفرم و اساس فنی با X70 معمولی یا همان فیدلیتی پرایم دارد. جتور X70 پلاس نخستین بار در سال ۲۰۲۰ ور در نمایشگاه پکن رونمایی شد و یکی از خودروهای پر فروش نشان جتور محسوب می شود.

طبق تست‌های به‌عمل‌آمده، می‌توان به‌طور متوسط توقع شتاب صفر تا صد بین ۱۲ تا ۱۲.۵ ثانیه را از این کراس‌اوور خانوادگی چینی داشت. خودرو فیدلیتی مدل پرایم، دارای موتور مدل E4T15C و حجم ۱۵۰۰ سی‌سی توربوشارژ است. بیشترین توان این خودرو برابر با ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر بوده و نیروی تولیدی در فیدلیتی پرایم، توسط گیربکس دو کلاچه با ۶ سرعت خودکار به چرخ جلو منتقل می‌شود.

در آخرین شرایط فروش فیدلیتی که توسط بهمن موتور اعلام شده، متقاضیان برای خرید خودرو از مدل فیدلیتی الیت باید در ابتدا ۶۳۰ – ۶۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند و قیمت نهایی خودرو در زمان تحویل اعلام خواهد شد. همچنین برخی مصرف‌کنندگان هنگام قرار گرفتن دنده فیدلیتی پرایم در حالت دنده عقب (R) صداهای ناهنجاری می‌شنوند که کلیه این مشکلات در گیربکس نسخه فیس لیفت این خودرو کاملا برطرف شده است. برای خرید فیدلیتی پرستیژ، حتما شرایط فروش اقساطی فیدلیتی در فروشگاه سپند خودرو را مطالعه کنید تا باتوجه‌به میزان بودجه مناسب‌ترین طرح را انتخاب کنید. شرکت بهمن موتور در سال ۲۰۲۱، فیس‌لیفت جدیدی از جتور X۷۰ (فیدلیتی) را معرفی کرد. این نسخه از فیدلیتی نسبت به نمونه قبلی آن اسپرت‌تر، شیک‌تر و لوکس‌تر با طراحی مدرن‌تری همراه است.

همچنین می‌توانید در رسانه‌های شناخته شده‌ای همچون باماشین، خودرو۴۵ و باما، قیمت روز و بررسی و مشخصات فنی هر کدام را دیده و با یکدیگر مقایسه نمایید. همان‌طور که گفتیم؛ خودرو فیدلیتی توسط شرکت خودروسازی بهمن موتور به بازار خودروهای شاسی بلند عرضه می‌شود. این شرکت با بیشتر از ۷۰ سال سابقه فعالیت، یکی از قدیمی‌ترین خودرسازان کشور ایران محسوب می‌شود. خودروی فیدلیتی پرایم دارای کلید بر روی فرمان جهت دسترسی آسان به سیستم مولتی مدیا و دارای سیستم تنظیم ارتفاع فرمان است تا راننده شرایط مناسبی را تجربه نماید.

در این مطلب از سایت یدکی شاپ مزدا به معرفی کامل خودرو فیدلیتی پرداختیم و همچنین دو خودرو فیدلیتی پرایم و فیدلیتی پرستیژ را از نظر فنی، امکانات و طراحی با یکدیگر مقایسه کردیم. این دو مدل، از جمله جذاب ترین خودروهای شاسی بلند پرفروش در بازار کشور هستند که توسط گروه خودروسازی بهمن وارد می‌شوند. باید بدانید که گروه بهمن معمولاً سابقه درخشانی در زمینه واردات و عرضه خودروهای باکیفیت در کارنامه خود دارد و برای واردات خودروهای لوکس، سخت‌گیری‌های زیادی به خرج می‌دهد.

ابعاد نسبتا بزرگ، خطوط بدنه هماهنگ، طراحی جلوپنجره و سپر جلو زیبا، رینگ های زیبا با سایز متناسب با ابعاد خودرو و چراغ های شکیل مواردی اند که باعث زیبایی این خودرو شده اند و می توانند مشتریانی از تمامی سنین را به این خودرو علاقه مند کنند. نکته مثبت دیگری که در فهرست مشخصات فنی فیدلیتی الیت دیده می‌شود، وجود سیستم تعلیق مستقل مالتی لینک برای بخش عقب خودرو است. شاسی‌بلندهایی در این ابعاد از لحاظ تکان‌های جانبی و به‌طور کلی هندلینگ، به‌ویژه سر پیچ‌ها، دچار ایرادات ذاتی هستند که به ابعاد بزرگ و ارتفاع زیاد اتاق آن‌ها برمی‌گردد. وجود سیستم تعلیق مستقل در جلو و عقب باعث می‌شود تا تکان‌های واردشده بر یک سمت، روی طرف دیگر تأثیر منفی نگذارد و پایداری خودرو را دچار خدشه نکند.

موتور این خودرو دارای استاندارد یورو 5 است و در هر صد کیلومتر به طور متوسط 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند. گروه خودورسازی بهمن موتور به کمک شرکت کویر تایر توانستند که بخش تامین لاستیک فیدلیتی را بومی سازی کنند. به گفته کویر تایر، تولید لاستیک‌های مناسب رینگ 20 اینچی برای اولین بار است که در ایران اتفاق می‌افتد.

هر دو خودرو با توجه به سابقه چندین ساله‌ای که در بازار ایران دارند و همچنین، سابقه خوب فروشی که تجربه کرده‌اند، گزینه‌های ارزنده‌ای در رنج قیمتی 1.5 میلیارد تومان (در بهمن 1403) محسوب می‌شوند. هر دو خودرو از لحاظ فنی به یک پیشرانه 1.5 لیتری مجهز شده‌اند که قدرت و گشتاور یکسانی تولید می‌کند، اما گیربکس X55 پرو از نوع CVT است که مصرف سوخت را کاهش و تعویض دنده‌ها را ملایم‌تر انجام می‌دهد. در مقابل ماشین فیدلیتی، فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد و به صورت کلی، جادارتر است. البته خالی از لطف نیست که اشاره شود در حال حاضر قیمت درب کارخانه X55 پرو مدیران خودرو، کمی پایین‌تر از فیدلیتی در هر دو نسخه پنج نفره و هفت نفره است. زیر کاپوت این کراس اوور بهمن موتور یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (TGDi) را داریم. این موتور آشنای چری توان تولید نهایت قدرت ۱۹۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر را دارد.

قیمت خودرو فیدلیتی ۵ نفره در بازار برابر با حدود ۱.۹ میلیارد تومان و مدل ۷ نفره آن برابر با نرخی تقریبا ۲ میلیارد تومان است. مهم‌ترین و تأثیرگذارترین عامل در زمان انتخاب یک خودرو، توجه به امکانات رفاهی آن است. در ادامه به تفکیک، امکانات رفاهی و تجهیزات خودروهای فیدلیتی پرایم و پرستیژ را بررسی خواهیم کرد. در ابتدا به سری پرایم این خودرو می‌پردازیم که توجه‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. همچون نمای ظاهری، درون کابین این خودرو نیز با ظاهری به‌روز و ارگونومیک مواجه خواهید شد که تماما نشان‌دهنده ذات لوکس این خودرو است. در مجموع از نظر ظاهری فیدلیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم طراحی کاملا جدید و خلاقانه ای دارد ولی از نمای کناری این دو خودرو خیلی به هم شبیه هستند.

طراحی لایه‌ای و فرم سراسری دریچه‌های تهویه نیز زیبایی بصری داشبورد را ارتقا داده که در کنار تریم دورنگ می‌تواند جذابیت زیادی برای نمای داخلی MVM X77 ایجاد کند. ترکیب طراحی مینیمال، استفاده از رنگ‌های خنثی و نورپردازی مناسب، فضایی آرام و دلنشین را در کابین فیدلیتی ایجاد کرده‌اند. این فضا، به‌ویژه در سفرهای طولانی، احساس خستگی را کاهش می‌دهد و از رانندگی تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

ولی خودرو فیدلیتی یا جتور X۷۰ این بار توسط بهمن موتور به بازار ایران معرفی و عرضه شد. شرکت بهمن موتور در ماه‌های پایانی سال ۱۳۳۱ هجری شمسی تحت عنوان شرکت سهامی ایران خلیج کو تأسیس و به منظور انجام عملیات مربوط به نمایندگی و امور حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و حق العمل کاری نمایندگی‌های تجاری به ثبت رسید. خودرو فیدلیتی پرایم و فیدلیتی نیو پرایم محصول شرکت بهمن موتور است، بررسی، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

استقبال فراوان مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروی فیدلیتی پرایم، به عرضه فیدلیتی پرستیژ با تغییرات ظاهری جدید همراه با ارتقای پیشرانه و گیربکس توسط گروه خودروسازی بهمن منجر شد. جلوپنجره به شکل یک ۸ ضلعی بزرگ و جایگزینی گیربکس ۶ سرعته با یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه تر، از جمله تغییرات عمده در نسخه فیس لیفت فیدلیتی پرایم هستند. در این مقاله، ضمن بررسی مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ، توضیحاتی در مورد تغییرات عمده این خودرو ارائه می‌دهیم تا مصرف‌کنندگان به کمک یک راهنمای جامع خرید آگاهانه‌تری داشته باشند. خودرو فیدلیتی پرایم دارای پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو E4T15C است که توانایی تولید حداکثر ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این نیروی تولیدی توسط گیربکس دو کلاچه ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد.

گروه خودروسازی بهمن موتور ادعا کرده تا در آینده‌ای نزدیک تمامی قطعات این خودروها را بومی سازی کند. اگر به اخبار روز بازار خودروی داخلی و خارجی علاقه مند هستید می‌توانید با مراجعه به بخش دنیای خودروی وبسایت روکیدا از جدیدترین اطلاعات خودرویی بهره‌مند شوید. در اواخر سال گذشته گروه خودرو سازی بهمن موتور، از یک خودروی کراس اوور جدیدی با عنوان فیدلیتی خبر داد. خودروی فیدلیتی در اصل همان چری جتور ایکس 70 نسخه S بوده که در اواسط سال 2018 قدم به خیابان‌های چین گذاشته است.

سواری مناسب، شتاب و کشش خوب، مصرف سوخت خوب و هندلینگ قابل قبول از ویژگی های مثبت این خودرو هستند. همچنین به دلیل یکسان بودن موتور و گیربکس این خودرو با چری تیگو 7 و خوش نامی گروه بهمن در زمینه خدمات پس از فروش، خیال مصرف کننده نیز از بابت نگهداری خودرو و تهیه لوازم یدکی آسوده است. این خودرو یک کراس‌اوور سایز متوسط محسوب می‌شود و از همان ابتدا به دلیل ممنوعیت واردات خودرو، نبود حریفان قدرتمند و عرضه با قیمتی نسبتا رقابتی در محدوده ۷۰۰ میلیون تومان، باعث شد تا خیلی زود سر زبان‌ها بیفتد و فروش خوبی را در نسخه ابتدایی تجربه کند.

در نمای جلو چراغ‌های اصلی طراحی کشیده تر و خشنی پیدا کرده و همچنین جلوپنجره نیز عریض تر و بزرگتر از قبل شده و باعث شده تا این خودرو بیش از پیش بزرگ و عضلانی به نظر برسد. بر روی سپر نیز ورودی هوا به همراه یک دیفیوزر کرومی در پایین‌ترین قسمت تعبیه شده‌ و طراحی نمای جلو را کامل کرده است. گیربکس فیدلیتی پرستیژ نیز ارتقا یافته و اکنون با یک دنده بیشتر و بهره مندی از ساختار دو کلاچه تر، هم ضرایب مناسب تری دارد و هم این که کمی از دردسرهای نگهداری از جعبه دنده دو کلاچه خشک کاهش می یابد. در زمینه فضاسازی داخلی فیدلیتی پرستیژ ولی تفاوت ها خیلی محسوس نیست و همچنان با صندلی های مناسبی برای ۵ بزرگسال و دو کودک همراه است. در قسمت جلوی فیدلیتی پرستیژ چراغ های کشیده و تمام LED را داریم که تا به صورت ابرو طراحی شده اند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *