بررسی خودرو لندکروز

عجیب ترین بررسی تویوتا لندکروز 2023+ قیمت لندکروز 2023

آپشن های داخلی و پرشمار سبب ایجاد ایمنی، زیبایی و رفاه کامل شده و با توجه به ابعاد غول آسا بدنهکاملاً مشخص است که از لحاظ نشستن و راحتی برای فضای پا و سر مشکلی وجود ندارد.البته که در ردیف سوم کمی محدودیت وجود دارد. تویوتا لندکروزر صندق عقب جادار وبزرگی داشته که سبب راحتی قرار دادن وسایل در آن می شود. لندکروز سری ۷۰ به عنوان یک نسل از تویوتا لندکروز شناخته نمی شود زیرا این مدل صرفاً یک به روز رسانی برای مدل محبوب سری ۴۰ به حساب می آید.

لندکروزر ۲۰۲۴ همچنین مجهز به کروز کنترل تطبیقی است که به راننده اجازه می‌دهد تا با تنظیم سرعت و فاصله از خودروهای جلویی، رانندگی آرام و ایمنی را تجربه کند. سیستم هشدار نقطه کور و هشدار ترافیک عقب، از دیگر امکانات ایمنی هستند که با استفاده از حسگرهای جانبی، راننده را از خودروها و موانعی که در نقاط کور قرار دارند، آگاه می‌کنند. این SUV مجهز به سیستم تعلیق پیشرفته‌ای است که نه تنها رانندگی را در جاده‌های سخت راحت‌تر می‌کند، بلکه مانع از لرزش‌ها و تکان‌های شدید می‌شود. سیستم کنترل ارتفاع و تنظیمات تعلیق الکترونیکی، این امکان را به راننده می‌دهد تا با توجه به نوع مسیر، ارتفاع خودرو را تنظیم کرده و از سواری نرم‌تری بهره ببرد. همچنین، با بهره‌گیری از سیستم دیفرانسیل قفل شونده در محورهای جلو و عقب، خودرو توانایی عبور از موانع دشوار و سنگلاخی را با اطمینان کامل دارد.

کمک فنرها نیز با انواع تنظیم شونده جایگزین شده اند که از نوع کویل اوور هستند. این لندکروزر به شدت ارتقا یافته همچنین به سیستم ریموت استارتر نیز مجهز است و از راه دور می توان آن را روشن کرد. در مرحله ی آخر نیز روکش های صندلی جدیدی که از نوع دوررنگ هستند روی خودرو نصب شده اند تا نمایی بهتر به داخل خودرو دهند. چراغ های جلو و عقب همگی دارای ابعاد بزرگی هستند و جلو پنجره ی بزرگ نیز به افزایش ابهت خودرو کمک کرده است. البته طراحی سپر می توانست کمی بهتر باشد و این میزان از سادگی کمی زیادی است.

علیرغم وجود ردیف سوم و تجهیزات Heritage، نسخه Heritage از لندکروزر در واقعیت ارزش کمتری نسبت به نسخه‌های دیگر از این خودرو ندارد. قیمت آن 2330 دلار بیشتر از مدل پایه است، با در نظر گرفتن هزینه مقصد که به دلار می‌رسد. اما چیزی که لندکروزر را منحصر به فرد می‌کند، بالاترین ظرفیت یدک کشی را در میان تمام خودروهای شاسی بلند چهار چرخ متحرک تویوتا با وزن 3675 کیلوگرم دارد. شاسی‌ بلندهای چهار چرخ متحرک که می‌ توانند بیشترین وزن یدک کشی را داشته باشند، شامل فورد اکسپدیشن (4173 کیلوگرم)، دوج دورانگو SRT (3947 کیلوگرم)، لینکلن نویگیتور (3766 کیلوگرم) و لندروور دیفندر 110 (3628 کیلوگرم) هستند.

همچنین، با توجه به گشتاور بالا، این نسخه قادر است به راحتی بارهای سنگین‌تر را حمل کند و در شرایط مختلف به راننده اطمینان کامل بدهد. اگر به دنبال یک خودروی قدرتمند، با قابلیت‌های آفرود بالا و فضای داخلی جادار هستید، لندکروز V8 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر مصرف سوخت، قیمت و طراحی برای شما اهمیت دارد، بهتر است به دنبال گزینه‌های دیگر باشید. تویوتا لندکروز V8 یک شاسی‌بلند قدرتمند، با قابلیت‌های آفرود عالی و فضای داخلی جادار است. اگر به دنبال یک خودروی لوکس و راحت برای رانندگی در هر نوع مسیری هستید، لندکروز V8 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تویوتا این بار بدنه کروزر را کوچک کرده است و آن را با رقبای سایز متوسطی مانند فورد برونکو و جیپ رانگلر به جای شاسی بلندهای فول سایز مانند شورولت تاهو و فورد اکسپدیشن در رقابت قرار داده است.

مفهوم تعلیق همانند قبل است، هرچند تغییر در معماری TNGA-F منجر به تغییراتی در جزئیات شده‌. لندکروز ۲۰۲۴ همچنان بر روی تعلیق مستقل کنترل دوگانه جلویی و محور عقب سفت سوار می‌شود که توسط چهار پیچ مرتبط و یک شاخه پانهارد محدود می‌شود. نها تعلیق‌گر‌های توین-تیوپ در سرتاسر استفاده می‌شود، اما سیستم KDSS معمولی تماس پیشرفته جلویی و عقب از مدل قبلی بیشتر وجود ندارد. لندکروز جدید گرایشی جدید از این مفهوم با نام تکامل e-KDSS است، اما لند کروز 2024 برای مهار هزینه از آن ذوری می‌کند.

خودرویی که به‌وضوح می‌توان تغییرات صورت گرفته در قوای محرکه و طراحی زیباتر خارجی را مشاهده کرد. تغییراتی ازجمله، محورهای عقب یکپارچه و محکم نسبت به محورهای فنری نسخه قبلی که نوسانات جاده را برای سرنشینان بسیار کمتر می‌کرد. روکش‌های چرم، یک یخچال کوچک برای سرنشینان عقب و رادیو در داشبورد آن از دیگر امکانات جدید برای سرنشینان بود.

شتاب گیری خودرو را نمی توان سریع دانست اما موتور آنقدر قدرتمند است که اصلا کم نمی آورد و هیچگاه با خود نخواهید گفت که کاش لندکروزر به موتوری قوی تر مجهز بود. البته در بازار آمریکا لندکروزر با موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر عرضه می شود که با لکسوس LX570 یکسان است. لندکروزر حتی در حالت استاندارد نیز خودرویی بسیار توانا در عبور از مسیرهای ناهموار است ولی نمونه ی مورد بررسی با ارتفاع بیشتر و لاستیک های بزرگ خود به وضوح قابلیتی بالاتر دارد و می توان آن را همانند خودروهای نظامی دانست. همچنین ، این خودرو دارای سانروف و باربند برای کاربردهای مسافرت نیز می‌باشد. اولین مورد در خرید تویوتا لندکروزر دست دوم این است که حتی‌الامکان به سراغ خودروهایی که زیاد آفرود رفته‌اند، نروید.

موتور 2UZ-FE مخصوص استفاده در خودروهای SUV است و به همین خاطر دارای گشتاور بالایی در دور پایین است. اکثر افراد تویوتا لندکروزر را به توانایی‌های بالا، کاربردی بودن و دوام بالا می‌شناسند. متاسفانه همین دوام و کیفیت ساخت بالای این خودرو باعث شده تا لندکروزر افت قیمت زیادی در بازار دست دوم نکند و این خبر خوبی برای کسانی که دنبال خودروی دست دوم هستند، نیست.

قیمت تویوتا لندکروزر اتاق 100 در بازار در رنج‌های بسیار مختلفی است و بستگی به مدل و کارکرد و شرایط خودرو، با رنج متفاوتی از قیمت‌ها مواجه می‌شوید. به طور مثال لندکروزر 100 با کارکرد 170 هزار کیلومتر مدل 2006 هشت سیلندری حدود 800 میلیون تومان قیمت دارد و یا مدل 1998 هشت سیلندری با کارکردی بالای 300 هزار کیلومتر، حدود 550 میلیون تومان قیمت دارد. لذا باید طیف وسیعی از مدل‌های مختلف را بررسی و کارشناسی کنید تا بتوانید در رنج قیمتی مورد نظر خود، نمونه‌ای سالم و مناسب را پیدا کنید. در این نسل لندکروزر از پیشرانه ۳.۵ لیتری توربو و ۴ لیتری شش سیلندر تنفس طبیعی استفاده می شود و تیپ GX-R با پیشرانه تنفس طبیعی در بازارها حضور دارد. قدرت این خودرو ۲۷۱ اسب بخار و ۳۷۵ نیوتن متر است و جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو و عقب دارد. در تیپ ۳۴۴۵ سی سی توربوشارژر قدرت ۴۰۹ اسب بخار را با گشتاور ۶۵۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۱۰ سرعته اتوماتیک در این تیپ استفاده می شود.

طراحی و نمای ظاهری و بدنه این ماشین، فوق‌العاده زیبا و بی‌نظیر است که نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند. تویوتا در مدل جدید لندکروز از فناوری‌های مختلف از جمله سیستم زمان‌بندی متغیر و دوگانه برای دسترسی به تا حداکثر توان در دور موتور پایین‌تر استفاده کرده است. چه در حال برنامه ریزی یک سفر پرماجرا در صحرا، یک تعطیلات خانوادگی یا شرکت در جلسات کاری مهم باشید، این ماشین نیازهای متنوع شـما را برآورده می کند. لندکروز فضای کافی و جا داری دارد تا اسانی مسافران را تضمین کند و تمام وسایل شـما بـه سهولت در ان جا بگیرد.

یک نکته ای هم که در لندکروزر جلب توجه می کند کیفیت بسیار خوب متریال داخلی این خودرو است که با وجود استفاده از پلاستیک اما گویا تویوتا بهترین نوع پلاستیک را برای کابین این خودرو انتخاب کرده است. در هنگام رانندگی نیز وزن بیش از 2 تنی خودرو کاملاً خود را نشان می‌دهد ولی جالب است که موتور خودرو حتی در مدل شش سیلندر نیز به خوبی از پس این وزن بر می‌آید. در تجربه کوتاهی که یکبار با مدل 8 سیلندر داشتم، واقعاً از گشتاور بالای موتور لذت بردم به طوری که شیب‌هایی را که کراس‌اوورها به سختی و با دورخیز طی می‌کردند را با کم‌ترین فشار به پدال گاز و بی‌نگرانی با لندکروزر طی کردیم. طراحی کلی خودرو بسیار ساده و بیشتر منطبق با استانداردهای دهه‌ 90 است اما به نظر نگارنده در عین سادگی، زیبایی خوبی هم دارد.

حتماً خودرو را روی جک برده و شاسی و زیر بدنه را چک کنید تا زنگ زدگی و پوسیدگی نداشته باشد. جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم. علاوه‌ بر ان امکان فراهم‌ سازی بازرسی‌ هاي‌ صوتی و ارقام گوشی‌ هاي‌ هوشمند از طریق Apple Carplar دراین خودرو وجوددارد.

بر اساس گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست، لندکروزر در شهر فقط 17.7 لیتر بر 100 کیلومتر و در بزرگراه 13.1 لیتر بر 100 کیلومتر مصرف سوخت دارد. در آزمایش واقعی، لندکروزر 2020 در یک مسیر 200 کیلومتری بزرگراه، مصرف سوخت 13.1 لیتر بر 100 کیلومتر را نشان داد. سیستم چهار چرخ محرک هوشمند این خودرو به‌طور خودکار قدرت را بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌کند تا بهترین کشش و کنترل را فراهم کند. این ویژگی باعث می‌شود تا در شرایط مختلف جاده‌ای، از آسفالت خشک تا گل و لای و برف، خودرو با ثبات بیشتری حرکت کند. همچنین، دیفرانسیل‌های قفل شونده به راننده این امکان را می‌دهند که در مسیرهای بسیار چالش‌برانگیز مانند سنگ‌ها و شیب‌های تند، کنترل بهتری بر خودرو داشته باشد. این خودروی تویوتا با مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی پیشرفته عرضه شده است که هدف آن‌ها فراهم کردن بیشترین امنیت برای راننده و سرنشینان است.

بی‌شک این لند کروز یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است که ازنظر امکانات و قوای محرکه کمتر رقیبی برای آن در سطح جهان پیدا می‌شود. لند کروزی که نه‌تنها راحتی را برای سرنشینان خود هنگام سفر بلکه چابکی و قدرت یک خودروی تمام off road را نیز برای رانندگان عشق جاده خاکی رو دارد. این شاسی‌ بلند شبیه جیپ، قدرتش را از پیشرانه شش سیلندر خطی 3.4 لیتری اف تایپ تویوتا تامین می‌کند.

برای رانندگی با این خودرو امکان آزمایش آن در مسیرهای آفرودی میسر نبود، اما در تست شهری، سری ۳۰۰ عملکرد بسیار خوبی از نظر سواری به راننده و سرنشینان ارائه می داد و خبری از کوبش ها عجیب و غریب در ردیف عقب این خودرو نبود. از طرفی دیگر، در پیچ های جاده لواسان متوجه هندلینگ و چسبندگی بسیار بالای LC300 شدیم که برای خودرویی با این ابعاد و اندازه بی نظیر بود و نشان می داد سیستم تعلیق بسیار با دقت و حرفه ای طراحی شده است. این قسمت از فصل ۹ اسب بخار به خودرویی اختصاص داده شده است که بسیاری از علاقه‌مندان به SUVها سال ها منتظر آمدنش بودند و برایش لحظه شماری کردند. تویوتا لندکروز اتاق ۳۰۰ پس از حدود ۱۴ سالی که سری ۲۰۰ در بخش های مختلف دنیا فروخته می شد در خط تولید کمپانی تویوتا قرار گرفت و جایگزین سری قبلی شد. در این ویدیوی تست و بررسی سعی کردیم پرچم‌دار تویوتا را در سطح شهر به چالش بکشیم و تقریباً تمام ویژگی ها و آپشن های جدیدی که برایش در نظر گرفته شده است را معرفی کنیم.

GX قدرت خود را از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی 4.6 لیتری 301 اسب بخاری تأمین می‌کند و به جعبه‌دنده شش سرعته اتومات مجهز شده است. رونمایی یک مدل فیس لیفت 2014 بسیاری از اشتراکات GX460 و لندکروزر پرادو را از بین می‌برد. گرچه دو خودرو هنوز هم بخش اعظمی از بدنه‌شان یکسان است، ولی لکسوس طراحی بخش جلوی بسیار متفاوتی دارد.

اسب بخار فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ با محور تست و بررسی ویدیویی خودروها آغاز کرد. این رسانه در همان سال پایگاه خبری خودرو را در فضای وب تاسیس کرد و با انتشار اخبار مختلف صنعت خودرو، شاخه های فعالیت خود را گسترش داد. در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. بین تمامی محصولات این شرکت، یک خودروی دوست‌داشتنی و قدرتمند که گران‌ترین خودروی حال حاضر این شرکت است، خط تکامل و پیشرفت بسیار چشمگیری دارد. با نگاهی به تفاوت طراحی و قوای محرکه لندکروز از ابتدای تولید آن تا به امروز، شاهد تغییرات بسیار شگرفی خواهید بود. برای کاهش قیمت، لندکروزر جدید بر روی نسخه‌ای از پلتفرم جهانی تویوتا به نام TNGA-F تاشو می‌افتد، یک ابزار مدولار که پایه‌ای برای تاندرا، سکویا و حتی تاکوما جدید است.

در قسمت جانبی نیز شاهد طراحی ساده در کنار ابعاد بزرگ این خودرو هستیم که سعی دارد هر چه بیشتر ابهت و قدرتمندی خود را به نمایش بگذارد. ارتفاع این خودرو بر خلاف دیگر شاسی بلند ها که با رفتن به قسمت عقبی خودرو کاهش می یافت، به صورت ثابت و موازی با خطوط چنجره ها به انتهای خودرو می رسد که از نظر فضای داخلی، محیط نسبتا خوبی را برای سرنشینان ردیف سوم فراهم می کند. در حالی که موتور 2.4 لیتری در مصرف سوخت بهینه‌تر عمل می‌کند، موتور 3.3 لیتری V6 توانایی بالاتری در کشش و باربری ارائه می‌دهد. هر دو موتور با بهره‌مندی از گیربکس هشت سرعته، تجربه رانندگی راحت و پرفکتی را فراهم می‌کنند، اما ظرفیت کشش مدل‌های مجهز به موتور 3.3 لیتری بیشتر از مدل‌های 2.4 لیتری است.

همچنین یک 4Runner جدید برای سال 2025 وجود دارد که کمی کوچکتر از LC است، در حالی که Sequoia مبتنی بر توندرا بالاترین پله نردبان SUV گسترده تویوتا را به خود اختصاص داده است. سیستم دید ۳۶۰ درجه با استفاده از چندین دوربین، دید کامل از اطراف خودرو را برای راننده فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا پارک کردن و مانور دادن در فضاهای محدود، بسیار ساده‌تر و ایمن‌تر شود. این سیستم به ویژه در مسیرهای آفرود و تنگ که دید کافی وجود ندارد، اهمیت دارد. همچنین، سیستم هشدار خروج از لاین و نگهداری در لاین، با کمک به راننده برای ماندن در خط خود، ایمنی بیشتری را در مسیرهای طولانی فراهم می‌کنند.

در نمای جلوی این خودرو چراغ های جلو بزرگ در کنار جلو پنجره نسبتا بزرگ ان اولین قسمت هایی هستند که توجه بیننده را به خود جلب می کنند. در سال ۱۹۹۰ تویوتا نسل چهارم لندکروز را وارد بازار کرد که 7 سال روی خط تولید قرار داشت. این نسل از لندکروز نیز پیشرفت قابل توجهی در ایجاد یک ماشین مرفه به حساب می آید و نشان می دهد که  تویوتا تصمیم دارد لندکروز را به یک ماشین شاسی بلند لوکس تبدیل کند که با ماشین های روز آمریکایی در رقابت باشد.

، دارای طراحی ساده‌تر با المان‌های کلاسیک ، موتور ۶ سیلندر توربوشارژ با توان مناسب ، سیستم چهار چرخ محرک و امکانات پایه‌ای برای آفرود ، شامل نمایشگر لمسی با سیستم اطلاعات و سرگرمی استاندارد. کابین لندکروزر ۲۰۲۴ با ترکیبی از لوکس بودن و کارایی طراحی شده است که نه تنها برای سفرهای روزمره، بلکه برای ماجراجویی‌های طولانی نیز مناسب است. اولین چیزی که در داخل کابین جلب توجه می‌کند، استفاده از مواد با کیفیت بالا مانند چرم مرغوب، تزئینات چوبی و قطعات فلزی براق است که به فضایی گرم و دلپذیر تبدیل شده‌اند.

سیستم انتقال قدرت نیز همانند مدل VXR یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است که توان تولید شده را به چرخ های جلو منتقل می کند. این خودرو می تواند در زمان 9.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت دست یابد. مخزن سوخت این خودرو نیز همانند VXR از دو باک به مجموع 138 لیتر تشکیل شده که با توجه به مصرف سوخت ترکیبی 13.1 لیتری GXR حجم قابل قبولی است. لندکروزر پرادو باز طراحی شده و در قالب لکسوس GX460 مدل 2010 وارد بازار آمریکا می‌شود.

این ترکیب به لندکروزر کمک می‌کند تا به خوبی عمل کند، گشتاوری معادل 401 پوند-فوت ارائه می‌دهد و دنده‌های V-8 پرقدرتی دارد. موتور و گیربکس پاسخگو بوده و به این خودرو اجازه می‌دهد تا به خوبی حرکت کند، چه در ترافیک شهری و چه در مسیرهای سخت‌تر. این V-8 بسیار منحصر به فرد است و به عنوان یکی از ترکیب‌های تویوتا در خط تولید خودروهای شاسی بلند و کامیون‌ها شناخته می‌شود. این موتور V-8 به‌خوبی با گیربکس اتوماتیک شش سرعته در توندرا و سکویا سازگار است. ترکیب موتور هشت سرعته و این موتور سبب افزایش پاسخگویی نسبت به V-8 و گیربکس شش سرعته اتوماتیک با دنده طولانی‌تر می‌شود.

با این حال همین نکته باعث شده تا نماینده تولید این خودرو پرستیژ وشخصیت منحصر به فردی پیدا کند. در واقع طرفداران قدیمی این محصول به اندازه ای بردیدن ظاهر غول آسا و خطوط قدرتی بدنه تعصب دارند که به سختی مدل های کوچک تر ومتفاوت تر را پذیرا هستند؛ به همین علت مدل های جدید شباهت غیر قابل انکاری نسبتبه نسل های قبلی دارند. در ادامه این مقاله با اکادمی اُتکس همراه باشید تا یکی از بهترین محصولات این شرکت تویوتا لندکروزر را مورد بررسی قرار دهیم. موتور V8 لندکروز با وجود حجم بالا، به دلیل تنفس طبیعی، ذاتاً قدرتی خشن و انفجاری ندارد. اما گشتاور عظیم آن در دور موتورهای پایین، به لندکروز توانایی یدک کشی بارهای سنگین و عبور از مسیرهای صعب العبور را می دهد.

حذف این ردیف همچنین یکی از مشکلات اصلی ما درباره SUV را بر طرف می‌کند؛ چرا که ردیف سوم اغلب از استفاده از فضای باری عملی می‌کند. ردیف سوم لندکروزر هنگامی که تا می‌شود، در امتداد دو طرف بخش بار قرار می‌گیرد و به جای فضای مفید، بیشتری را می‌گیرد. در مدل‌های دو ردیفه، فضای باری به مساحت 53.5 فوت مکعب پشت ردیف دوم وجود دارد، در حالی که در مدل‌های سه ردیفه، این مقدار به 41.4 فوت مکعب محدود می‌شود.

شاسی‌ بلند لوکس اصلی با این قیمت شامل پنل‌ های ابزار دیجیتال، نور محیطی و جزئیات پیچیده‌ تری است که هیچکدام به عنوان بخشی از اصلی‌ ترین ویژگی‌های لندکروزر شمرده نمی‌شوند. اگر تنها به دنبال یک SUV لوکس بزرگ با قیمت دلار هستید، مدل 2021 کادیلاک اسکالید گزینه‌ی بسیار خوبی است. ناگفته نماند موتور 76 توربو نوع 0.4 لیتری تویوتا لندکروز 2023, از گیربکس 6 دنده‌ اتوماتیک استفاده میکند، درحالی‌کـه دو موتور ذکر شده از گیربکس دنده‌اتوماتیک 10 دنده، بهره میبرند. مدل 6 سیلندر لندکروزر از سال 2007 تا 2010 دارای 240 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است. اما از سال 2011 قدرت خروجی این موتور تغییر کرد و به 271 اسب بخار افزایش یافت. این یعنی تویوتا با وجود پیشرفت تکنولوژی همچنان به استفاده از دکمه های بزرگ با تعداد زیاد پایبند است و از این نظر لندکروز با دیگر رقیبان این رده تفاوت بسیار دارد.

هر دو تویوتا هایلندر و 4 رانر نسبت به لندکروزر سه ردیفه با فضای باری بیشتر و معقولی برای ردیف‌های سوم بهره‌مند هستند، به ترتیب با مقادیر 48.4 و 46.3 فوت مکعب. چنانچه شما عزیزان قصد خرید تویوتا لندکروز ۲۰۲۳ را دارید که از جدیدترین فنّاوری‌های روز دنیا در طراحی آن استفاده شده است، می‌توانید به سایت ما، نیک‌بخت خودرو مراجعه کنید. به طور کلی، لندکروزر ۲۰۲۴ توانسته ترکیبی از راحتی و عملکرد فوق‌العاده را در خود جای دهد.

مهمترین دلیل چنین قیمت بالایی محبوبیت بسیار زیاد در کنار محدود بودن واردات است که موجب شده تقاضای لندکروز به شدت به نسبت عرضه آن بیشتر باشد. همین قیمت وحشتناک در ایران موجب شده اکثر افراد به شدت محتاطانه با این ماشین رفتار نموده و آن طور که باید از قابلیت های قدرتمند و آفرودی این ماشین استفاده نکنند. اما چیزی که واقعاً توجه‌آور است، عدم وجود اتصال Apple CarPlay و Android Auto است که در تویوتا لندکروزر 2021 به عنوان یک ویژگی اختیاری ارائه می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که احساس کنید که به وسوسه کردن از CarPlay و Android Auto برای اتصال به تکنولوژی مدرن خودرو و رفاهی‌ ترین تجربه رانندگی نیاز دارید.

تویوتا لندکروز ۲۰۲۳ جزء بهترین و هیجان‌ انگیزترین خودروهای موجود در دنیا است که از سیستم‌ های امنیتی و کمک‌ راننده‌ های فوق‌ العاده‌ ای، جهت رانندگی بهتر، بهره‌ مند شده است. همچنین این خودرو دارای موتورهای قوی و پر شتابی است که هیجان و لذت یک رانندگی پر سرعت را به ارمغان می‌آورد. در مطالب فوق، به بررسی مشخصات تویوتا لندکروز ۲۰۲۳ پرداختیم و امیدواریم با استفاده از این اطلاعات، شناخت مناسب و مطلوبی را از این خودرو، کسب کرده باشید.

با این اوصاف می توانغول 2590 کیلوگرمی تویوتا را در چیزی حدود 9 ثانیه از حالت سکون به سرعت یک صدکیلومتر بر ساعت رساند و شتاب گیری را تا حوالی عدد 200 کیلومتر بر ساعت ادامهداد. خودروی تویوتا لندکروز برای شتاب و سرعت ساخته نشده و اهداف دیگری دارد.بیشترین اهداف آن مربوط به مواردی است که آفرودی های چالاک و اسپرت بازار در آنتوانایی ندارد. با وارد شدن به اتاقکلندکروزر با فضایی مشابه با یک دژ مستحکم رو به رو می شوید. انتقال حس قدرت ازطریق فرم حجیم داشبورد در کنار ادوات نسبتاً زمخت داخلی و خطوط تند و تیز به کاررفته انجام می شود. از نظر متریال به کار رفته باید گفت کیفیت فوق العاده ای داشتهو مونتاژ عالی قطعات در کنار ارگونومی فوق العاده ادوات بسیار چشمگیر است.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. در انتها جا دارد از آقای سامان کوچک‌خانی جهت در اختیار قرار دادن خودرو و وقت خود برای تهیه این گزارش از خودروبانک کمال تشکر را داشته باشیم.

تویوتا لندکروزر ۲۰۲۴ با ظاهر مستحکم و خشن خود، به وضوح نشان‌دهنده‌ی توانایی‌های آفرود آن است. جلوپنجره‌ی بزرگ، چراغ‌های LED مربعی، و خطوط برجسته، طراحی مدرنی را به نمایش می‌گذارند که برای سفرهای سخت مناسب است. در مقابل، لکسوس GX با خطوط نرم‌تر و ظاهری شیک‌تر، بیشتر به سمت لوکس بودن گرایش دارد. جیپ گرند چروکی طراحی مدرنی با جزئیات تیز و اسپرت دارد که هم برای شهر و هم برای آفرود جذاب است. از سوی دیگر، لندروور دیفندر با طراحی مدرن و کاربردی، سادگی و استحکام را با هم ترکیب کرده است.

امروزه تویوتا بزرگترین تولیدکننده خودرو در جهان است که از وسایل نقلیه کوچک گرفته تا کامیون‌های بزرگ را در انواع مدل‌ها تولید می‌کند. شرکت تویوتا همچنین فعالیت‌های مختلفی در زمینه خدمات مخابراتی – خانه‌های پیش ساخته و قایق‌های تفریحی انجام داده است. نسخه 3.3 لیتری V6 توربوشارژ با قدرت 409 اسب بخار در لندکروز 2024 به کار رفته است. این موتور که جایگزین موتور V8 قبلی شده است، گشتاور بسیار بالایی معادل 650 نیوتن متر تولید می‌کند و عملکرد بی‌نظیری را در مواقع نیاز به قدرت بیشتر ارائه می‌دهد.

لکسوس GX به دلیل تجهیزات لوکس و امکانات پیشرفته، معمولاً قیمت بالاتری دارد و برای کسانی که به دنبال خودرویی شیک و راحت هستند، جذاب است. جیپ گرند چروکی با محدوده قیمت متنوع، انتخاب‌هایی برای بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهد و ترکیبی از آفرود و راحتی شهری را فراهم می‌کند. دیفندر نیز به دلیل تکنولوژی‌های مدرن و طراحی منحصربه‌فرد، در محدوده قیمتی بالاتری قرار می‌گیرد و برای کسانی که به دنبال استحکام و فناوری‌های نوین هستند، جذاب است.

طراحی خاص اکسل ها نیز که با خودروهای کراس اوور متفاوت است کمک می کند تا در هنگام عبور از مسیرهای سخت هر چهارچرخ خودرو روی زمین قرار داشته باشند. ارتفاع بالای این خودرو کمک می کند تا این لندکروزر بتواند شیب های بسیار تندی را طی کند ضمن اینکه نگرانی از بابت گیر کردن کف خودرو به زمین نیز وجود ندارد. مزایای افزایش ارتفاع در این خودرو به همین ها ختم نمی شود بلکه به حالا این لندکروزر می تواند از رودخانه ای با عمق بیشتر از استاندارد نیز عبور کند. در خصوص شتاب اولیه فوق چندانی بین مدل 6 و 8 سیلندر وجود ندارد ولی در سرعت‌های بالاتر از 100 کیلومتر بر ساعت مدل 8 سیلندر برتری خود را به خوبی نشان می‌دهد. برای این موتور مصرف روغن 1 لیتر در هر 1000 کیلومتر طبیعی است و ویسکوزیته‌ پیشنهادی برای روغن موتور آن 5W-30، 5W-40 و 10W-30 هستند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *