لیفان ایکس 60 Lifan X60؛ بررسی امکانات، مشخصات و قیمت گجت نیوز
شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو 14.5 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 170 کیلومتر بر ساعت میرسد. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 8.7 لیتر در 100 کیلومتر است که در مقایسه با رقبا، عدد معقولی به نظر میرسد. این خودرو همچنین دارای حسگر عقب و دستگاه ترمز ضد قفل (ABS) است که ایمنی و راحتی بیشتری را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. باتوجهبه ویژگیهای فنی و امکانات رفاهی، لیفان X60 گزینهای مناسب برای کسانی است که به دنبال یک کراساوور اقتصادی و کارآمد هستند.
لیفان ایکس ۶۰ ، سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و در سال ۲۰۱۵ با تغییرات کاملا جزیی بهروزرسانی شد. فضای داخلی جادار و راحت، امکان سفرهای طولانی را برای خانوادهها فراهم میکند. همچنین، لیفان X60 به برخی از سیستمهای ایمنی مانند کیسههای هوا و سیستم ترمز ABS مجهز است که ایمنی را افزایش میدهد.
خریداران، فروشندگان، خودروسازان و در ادامه تعمیرکاران خودرویی، نمایندگیهای فروش قطعات خودرویی و هرآنچه به خودرو و خودروسوار مرتبط است را میتوان در ویکی به انجام رساند. مثلا بهره بردن طراحان لیفان از یک جلو پنجره که از جنس کروم است و ترکیب آن با چراغ هایش جلوه خاصی را به نمای جلو این خودرو داده است، از دیگر نکات خوب و قابل ذکر در طراحی لیفان X60 آیته های بغل است که سایز و شکل خوبی را دارد. با ورود به فضای داخل کابین لیفان X60، همانند دیگر مدلهای چینی تولید شده در این بازه قیمتی، با کیفیت مواد متوسط و روبه پایین مواجه هستیم.
به همین دلیل، مشتریان در حضور گزینههایی همچون ام وی ام X33 و چانگان CS35، توجهی به X60 نشان نمیدادند. چنین مشکلی با توقف تولید این خودرو شدت بیشتری یافت و امروزه، مالکان ایکس 60 هنگام فروش این خودرو با دردسرهای متفاوتی مواجه خواهند شد. به صورت کلی، نمیتوان از کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در داشبورد لیفان X60 رضایت داشت. ترکیب کلیدها و هواکشهای تهویه مطبوع، فراتر از یک هاچبک چینی نیست؛ هرچند که با برآمدگی قسمت میانی و حضور نمایشگر لمسی، جذابیت بیشتری پیدا میکند. نسخههای مختلف لیفان X60، تفاوت بسیاری از نظر طراحی داخلی ندارند و الگو گرفته از نسل قبل تویوتا راو4 (مدل ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲) هستند. بیشتر افرادی که پا به داخل کابین لیفان X60 گذاشتند با من هم عقیده هستند که با ورود به داخل کابین این خودرو شاهد بهره گیری کمپانی لیفان از متریال بد و بی کیفیت هستیم، استفاده از پلاستیک خشک و چرم مصنوعی نمونه ای از این متریال بد است.
من در سال ۹۴ یک دستگاه لیفان ایکس ۶۰ صفر خریدم و توی این سالها کمترین مشکل را با این خودرو داشته ام.بنظرم ازره. خودرو باید متناسب با قیمت و توانش انتظار داشت و با شرایط موجود به بهترین بهره وری رسید.خدا را شکر که برای من خودرو خوبی بوده و از آن رضایت نسبی دارم. سلام دوستان در مجموع ماشین خوبیه من خودم مدل ۹۴ دنده آرژانتینی دارم اونایی که ازش بد میگن این ماشینو مقایسه میکنن با خودروهای شاسی بلند روز دنیا که اصلاً این مقایسه درست نیست باید با خودروهای تو رنج خودش مقایسه کنی. وضعیت ارائه خدمات پسازفروش، همواره یکی از نکات مهم خرید خودروهای کارکرده و حتی صفرکیلومتر است و مشتریان معمولا به دنبال خودروهایی بیدردسر هستند که از خدمات پسازفروش مناسبی برخوردار باشند. متأسفانه این مسئله، یکی از مشکلات لیفان x60 محسوب میشود؛ چراکه در زمان عرضه، تمامی نمایندگیهای کرمان موتور خدمات یکسانی به این خودرو ارائه نمیدادند و اکنون نیز وضعیت این خودرو در هالهای از ابهام قرار دارد.
این خودرو که در دسته اقتصادیها طبقهبندی میشود، بهخاطر صرفهجویی در هزینههای ساخت، کابینی ایجاد کرده که سروصدای زیادی و در سفرهای طولانی موجب نارضایتی سرنشینان میشود. در نسخه دندهای، عدم هماهنگی بین موتور و گیربکس منجر به افزایش فشار روی پیشرانه و صدای آزاردهندهای میشود. همچنین، در نسخه اتوماتیک با گیربکس CVT، به دلیل حفظ دور موتور در یک محدوده خاص، صدای موتور به داخل کابین نفوذ میکند که تجربه رانندگی را تحتتأثیر قرار میدهد. لیفان ایکس۶۰ به عنوان یک کراس اوور شهری ارزان قیمت از نقاط قوتی همچون طراحی ظاهری مناسب، کابین جادار، خدمات پس از فروش نسبتا گسترده و توان فنی معقول و قیمت تقریبا متناسب سود میبرد. در نتیجه برخورداری از چنین مزایایی، توجه اقشار متوسط و اصطلاحا کارمندی جامعه به سوی ایکس ۶۰ جلب شده و این خودرو چینی را به یکی از محبوبترین شاسیبلندهای ارزان قیمت بازار ایران بدل کرده و بازار خرید و فروش نسبتا گرمی را برای آن رقم زده است. البته باید قدیمی بودن ماشین را در نظر گرفت و اینکه خودروهای جدیدتر امکانات بیشتری را ارائه میدهند.
بسیاری از مصرف کنندگان معتقدند که این خودرو علاوه بر کابین پر سر و صدا، دارای مشکلات دیگری در این قسمت است. استفاده از متریال نامناسب و بیکیفیت مانند پلاستیک خشک و چرم مصنوعی از ایراداتی است که بسیاری از خریداران این خودرو به آن وارد کردهاند. وجود کابین پر سر و صدا از معایب لیفان x60 به حساب آمده و در مسیرهای طولانی باعث سلب آسایش سرنشینان خواهد شد. خوب است بدانید هر دو نسخه اتومات و دندهای این خودرو دچار این مشکل هستند و صدای آزاردهنده در کابین آن کاملا مشهود است.
چنانچه بخواهیم مقایسهای بین این خودرو و دیگر کراساورهای کوچک چینی در بازار ایران داشته باشیم، میتوان ادعا کرد که امویام X33 S اسپرت با پیشرانهی ۲ لیتری ۱۳۴ اسببخار، بدنهی جادارتر و آپشنهای رفاهی بیشتر، ارزش خرید بالاتری دارد. هاوال H2 هم، اگرچه با قیمتی حدود ۱۰ تا ۲۰درصد گرانتر از لیفان X60، وارد بازار ایران خواهد شد، اما به لطف ظاهر مدرن، پیشرانهی توربوشارژ ۱۴۱ اسببخار و انبوهی از امکانات فنی-رفاهی، جذابتر از لیفان بهنظر میرسد. طراحان برای صندلیها و رودریها از پوشش چرم مصنوعی و برای داشبورد نیز از پلاستیک نرم استفاده کردهاند.
در نگاه به این خودرو، آینههای بزرگ و برقی آن توجه را جلب میکنند که به بهبود دید راننده کمک میکنند. همچنین رینگهای بزرگ و چراغهای جذاب خودرو از دیگر ویژگیهای منحصربهفرد طراحی این مدل هستند که به آن شخصیت خاصی میبخشند. در مجموع، طراحی لیفان X60 بهعنوان یک کراساوور، از نظر هماهنگی و تناسب دارای جذابیتهای خاصی است، اگرچه ممکن است در مقایسه با رقبای جدیدتر کمی از تازگی و جذابیت طراحی آن کاسته شده باشد.
کلی امکانات پایه نظیر پاور ویندوز چراغ اتوماتیک.چراغ بدرقه.ساندروف دریچه گاز برقی مصرف کم ترمز عالی داره.خواهشا دوستان نظر الکی ندن وقتی اطلاعات کافی ندارند. با افزایش ارزش دلار در برابر پول ملی ایران، قیمت کراساورهای ارزانقیمت چینی هم به ۲۰۰ میلیون تومان، نزدیک شده است. هنگام نگارش این مطلب، لیفان X60 خودکار در بازار آزاد، حدود ۱۷۰ میلیون تومان قیمت دارد و ارزانتر از، امویام X33 S اسپرت است.
با این حال میتوان چانگان CS35 و ام وی ام X33 را به عنوان رقبای لیفان X60 در دو نسخه دندهای و اتوماتیک عنوان کرد. از بین دو خودرو یاد شده، تنها نسل جدید ام وی ام X33 به تولید میرسد و تولید چانگان CS35 همانند لیفان X60 متوقف شده است. در انتها بعد از نقد و بررسی جنبه های مختلف خودرو لیفان x60، به بخش مهم آن یعنی قیمت این خودرو رسیدیم که در گذر زمان به میزان زیادی افزایش یافته است و امروز بعد از گذشت حدودا یک دهه این خودرو در بازار کشور، به میزان زیادی رشد قیمت داشته است. از سویی تعلیق عقب این خودرو سواری نرمتری را نسبت به رقبا برای راننده فراهم میکند، اما اگر این بخش از خودرو در سرویسهای دورهای به خوبی مراقبت نشود، مشکلات زیادی چون ساییده شدن لاستیک و حتی واژگون شدن خودرو را به دنبال خواهد داشت.
شاید نکته بسیار مهم در خرید خودرو قیمت لوازم یدکی این خودرو در بازار می باشد. قیمت خرید لوازم یدکی لیفان ایکس 60 در بازار نسبت به خودروهای داخلی بسایر مناسب تر است. خودرو “لیفان x60”، در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به بازار ایران عرضه شده است که در این گزارش به بررسی مزایا و معایب هر دو مدل دنده ای و اتوماتیک خواهیم پرداخت. ناگفته نماند که طرح داشبورد بسیار شبیه به نسل سوم تویوتا راوفور و به طور حتم از روی آن الگوبرداری شده است.
متاسفانه به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت پایین، این خودرو دارای استهلاک بالایی نسبت به رقبای خود است. همچنین، یکی دیگر از مشکلاتی که میتوان به مشخصات لیفان x60 گرفت، صدای زیاد داخل کابین خودرو است که عمده این صداها از موتور، باد و لاستیکها به داخل کابین وارد میشود. به علاوه، به دلیل ارتفاع زیاد از سطح زمین، این خودرو در سرعتهای بالا تعادل مطلوبی ندارد و در بسیاری از مواقع احساس ناامنی در راننده ایجاد میکند.
در نسخه دندهای برای این قسمت یک سیستم صوتی معمولی در نظر گرفته شده است اما برای لیفان X60 اتوماتیک یک نمایشگر ساده در این قسمت جای گرفته است. قسمت زیرین کنسول نیز سه کنترلر چرخان قرار گرفتهاند که برای تنظیم سیستم تهویه کاربرد دارند. لیفان X60، مجهز به پیشرانهی ۱.۸ لیتری است که قدرت ۱۳۱ اسببخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید میکند.
نسخه اتوماتیک لیفان X60 با گیربکس CVT عملکردی روان دارد، اما ممکن است در مواقعی تاخیر در انتقال قدرت حس شود که برای برخی خوشایند نیست. سیستم تعلیق نرم لیفان X60 که برای راحتی در جادههای شهری طراحی شده است، در سرعتهای بالا یا پیچهای تند ممکن است تعادل کمتری ایجاد کند و اطمینانبخش نباشد. بهتر است بدانید که این خودرو با استهلاک بالا، بازار دست دوم مطلوبی ندارد و در صورت داشتن بودجه بیشتر، میتوان نگاهی به رقبای این خودرو انداخت.
در سوی مقابل، کرمان موتور تنها در واپسین سالهای تولید لیفان ایکس 60 به فکر عرضه نسخه فیسلیفت آن افتاد که اقدامی دیرهنگام بود و نتوانست موجب موفقیت این خودرو در بازار شود. کلاس بدنهی لیفان X60 در گروه کراساورهای کوچک، از نمای جانبی و خصوصا زمانیکه نزدیک خودرو ایستاده باشید، به وضوح احساس میشود. هرچند که با فنربندی بلند، کمی از حس یک کراساور، به بیننده القا میشود؛ اما در مقایسه با خودروهایی مثل امویام X33 S اسپرت و هاوال H2، قدیمی و کوچکتر بهنظر میرسد. طراحان لیفان X60، با چاقکردن گلگیرها تلاش کردهاند تا ابهت بیشتری برای محصول خود فراهم کنند که البته، نتیجهای عالی در پی نداشته است و باتوجه به عدم تقارن در جلو و عقب، رینگهای کوچک ۱۶ اینچی در نمونهی وارداتی و فضای خالی داخل گلیگر، ناموزون جلوه میکند. البته نمای جانبی لیفان X60 دارای نکاتی مثبتی نیز هست که شامل ریل فلزی باربند، آینه بغلهای راهنمادار همرنگ بدنه و یک خط عمیق چشمنواز، در امتداد دستگیرهها میشود. مدل اتومات این خودرو نیز در مقایسه با خودروهای مشابه در بازار، از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است.
از سوی دیگر، با افزایش شدید قیمت خودرو طی چند مدت اخیر، تمایل مصرفکنندگان ایرانی به خرید خودروهای کارکرده افزایش یافته است و خودروهای چینی کارکرده نیز، یکی از گزینههای موجود پیش روی آنها هستند. به همین دلیل، لزوم شناخت مزایا و معایب لیفان ایکس 60 به عنوان یک گزینه کراساوور کارکرده، اهمیت دوچندان دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا معایب این خودرو را با نگاهی دقیقتر مورد بررسی قرار دهیم.
هر یک از این مدلها با ویژگیها و مشخصات فنی متفاوتی به بازار عرضه شدهاند. لیفان ۶۲۰ یک خودرو خانوادگی با طراحی کلاسیکتر و رسمیتر است که فضای داخلی جادارتری دارد. لیفان ۸۲۰ یک ماشین لوکس با طراحی مدرن است که فضای داخلی آن بسیار شیک و مجهز به امکانات رفاهی متنوع است. در جدول زیر مقایسه ای کلی بین مشخصات فنی خودرو لیفان ایکس ۶۰ با لیفان ۶۲۰ و ۸۲۰ انجام شده است. لیفان ایکس۶۰ دارای سواری بسیار خشکی است و دارندگان این خودرو از استهلاک بالای آن گلایه مند هستند. اما آیا لیفان X60 ماشین خوبیه؟ لیفان X60 یکی از خودروهای چینی موجود در بازار ایران است که در دسته SUVهای جمعوجور قرار میگیرد.
این خودرو با گارانتی بلندمدت عرضه میشود که حس اطمینان و اعتماد بیشتری را برای خریداران به همراه دارد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. خدا لعنتشون کنه.آیا کارشناس دید ماشینو یا خودتون معامله کردید؟ ماشین تمیز بود گول خوردید؟ چون کارشناس بالاخره میفهمه کارکرد ۲۰۰ تا با ۷۰ تا و موتور تعمیری رو.اتومات بوده یا دستی؟و اگر امکان داره بازهم در این مدتی که سوارید کامنت بزارید.
لیفان X60 اتوماتیک به سیستم کنترل پایداری یا ESP مجهز نیست، از این رو پایداری آن هنگام حرکت چندان قابل اعتماد نیست. با توجه به ارتفاع این خودرو از سطح زمین، لازم است تا راننده لیفان X60 از مانورهای ناگهانی هنگام حرکت اجتناب کند. ترمزهای لیفان X60 در هر چهار چرخ از نوع دیسکی هستند و به همین دلیل میتوان قدرت ترمزگیری این خودرو را قابل قبول تلقی کرد. وزن لیفان X60 نیز 1330 کیلوگرم در نسخه دندهای و 1350 کیلوگرم در نسخه اتوماتیک عنوان شده است که با توجه به سایر رقبا و کراساوورهای کوچک بازار، لیفان X60 را باید یک خودرو میان وزن قلمداد کرد. در حین مشاهده تصاویر این خودرو قطعا متوجه آینه بزرگ این خودرو خواهید شد که برقی هستند و همچنین رینگ های بزرگ و چراغ های آن، از نقاط عطف طراحی لیفان x60 هستند.
لیفان X60 از سال ۱۳۹۱ با موتور بنزینی ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی ۵ سرعته وارد بازار کشور شد. خروجی موتور لیفان ایکس ۶۰ با توجه به حجم ۱.۸ لیتری و در مقایسه با خودروهای جدیدتر همرده ناامیدکننده به نظر میرسد. با این مشخصات، لیفان X60 دندهای صفر تا ۱۰۰ را در ۱۳ ثانیه پر میکند و در هر صد کیلومتر ۸.۲ لیتر بنزین میسوزاند.
در صورت داشتن بودجه بالاتر، می توانید نگاهی به رقبای این خودرو داشته باشید. طراحی سپر جلو نیز به نوبه خود دلپذیر بوده و در کنار دیفیوزر و قابهای مشکی رنگ چراغهای مهشکن، شمایلی مناسب برای نمای جلو لیفان ایکس 60 پدید آورده است. بخش کراساوورهای کوچک شهری هماکنون یک سگمنت خلوت است و اکثر رقبای این حوزه از برنامه تولید خارج شدهاند.
نسخهی آخرین مدل (۲۰۱۹)، البته دارای این نقص نیست، ولی مواد پلاستیکی بیشتری در قسمت پایین دارد. کلاس بدنهی لیفان X60 در گروه کراساورهای کوچک، از نمای جانبی و خصوصا هنگامی که نزدیک خودرو ایستاده باشید، به وضوح احساس میشود. لیفان X60، یکی از قدیمیترین محصولات حاضر در خط تولید شرکت سازنده و نخستین کراساور این برند، محسوب میشود. علاوه بر این ، سپر دو رنگی به خاطر نوع طراحی هوشمندانه اش در سرعت های بالا نیز بسیار قوی است و این نشان دهنده ی این است که لیفان ایکس 60 در جاده های برون شهری نیز ایمن است. شاید این موضوع در اکثر خودروهای چینی عیب محسوب شود چرا که اکثر آنها بعد از مدتی افت کیفیت و قیمت زیادی را تجربه می کنند و لیفان X60 هم از این قاعده مستثنا نیست.
چرم مصنوعی با کیفیت متوسط، برای لیفان X60 استفاده شده که از نظر استاندارد، در سطح خودروهای ارزانقیمت داخلی است. پنل آبی رنگ پشت فرمان با طرح دیجیتال برای سرعتسنج هم، جذابیت بالایی برای راننده ندارد و احتمالا، سبک سیلندری با عقربههای سنتی (شبیه سوزوکی گرند ویتارا)، میتوانست محوبیت بیشتری داشته باشد. به محض ورود به کابین، استفاده از مواد ارزانقیمت و سبک قدیمی در طراحی داشبورد، محرز میشود. ترکیب کلیدها و هواکشهای تهویه مطبوع، فراتر از یک هاچبک چینی نیست؛ هرچند که با برآمدگی بخش میانی و حضور نمایشگر لمسی، جذابیت بیشتری پیدا میکند. در مدل ۲۰۱۹، ظاهر هواکشها نیز، بهبود یافته است؛ اما همچنان شاهد برآمدگی در گوشهها و خروجی هوای دایرهای نزدیک شیشههای جانبی هستیم که چندان زیبا بهنظر نمیرسند. بخشهای مختلف داشبورد، حالت وحد و یکتکه ندارند، بلکه بهصورت قطعات مجزا روی هم سوار شدهاند.
لیفان X60 در سه نسخه دندهای، اتوماتیک و فیس لیفت میانسالهای 1391 تا 1397 در خط تولید کرمان موتور قرار گرفت. ورود انبوه خودروهای چینی به بازار ایران به حدی چشمگیر بود که حتی خودروسازان بزرگ داخلی نیز به سمت تولید خودروهای مونتاژی چینی حرکت کردند. اگر تحریمهای بینالمللی علیه صنعت خودروسازی دوباره برقرار نمیشد، احتمالا امروزه دیگر نشانی از خودروهای تولید داخلی کسالتآور نبود و این خودروها با نمونههای چینی جایگزین میشدند. برای خرید لوازم یدکی لیفان X60 می توانید به سایت فروشگاهی بهمن یدک مراجعه کنید. متریال کابین در قسمت داشبورد و پنل دربها از جنس پلاستیک خشک تشکیل شده و چندان با کیفیت به نظر نمیرسد. حدود ۷ سال، از عرضهی لیفان X60 در بازار ایران میگذرد و این خودرو، با فراز و نشیبهایی در کیفیت مونتاژ نمونهی داخلی، مواجه بوده است.از دیدگاه عموم مردم و مصرفکنندگان، زیبایی قابل قبولی لیفان ایکس ۶۰ ، باتوجه به قیمت و رقبا دیده میشود.
همچنین، طراحی و تکنولوژی لیفان X60 باگذشت زمان قدیمیتر شده و با رقبای جدیدتر تطابق چندانی ندارد. این عوامل باعث میشود که خریداران قبل از خرید، بررسیهای دقیقی انجام دهند. لیفان X60 در مقایسه با خودروهای همرده خود، قیمتی رقابتی دارد که برای خریداران بهویژه در شرایط اقتصادی فعلی جذاب است. علاوهبر قیمت خرید پایینتر، هزینه نگهداری و مصرف سوخت مناسب این خودرو نیز به اقتصادی بودن آن میافزاید. یک صفحه نمایش کوچک لمسی یا LCD برای سیستم صوتی و اطلاعات خودرو در مرکز کنسول قرار داده شده است.
دیدگاهتان را بنویسید