بررسی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ آرین موتور خودروم
این نسخه شامل سقف برنزی، جزئیات منحصر به فرد در داخل و خارج، و یک نشان هود کرومی است. این نسخه 40th Anniversary Edition برای هر دو مدل گازسوز و PHEV اوتلندر در دسترس میباشد. پیشرانه نیز نمونه توسعه یافته موتورهای مختلف میتسوبیشی، فولکس واگن و پژو سیتروئن بودند به همین خاطر سیتروئن C کراس یا پژو ۴۰۰۷ مونتاژی میتسوبیشی در ژاپن را نسخههای اصلی نسل دوم اوتلندر میداند. در هر حال میزان فروش جهانی این خودرو در سال ۲۰۱۶ و پس از ۱۵ سال عرضه به ۱,۵ میلیون دستگاه رسید. در این فاصله نسخه پلاگین هیبرید اوتلندر و نسل سوم آن در ژانویه ۲۰۲۳ عرضه شد. آرین موتور با معرفی نسخههایی از میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ آماده رقابت با سایر واردکنندگان خودرو شد.
در مجموع، بنیاد ایمنی خودروهای اروپا (Euro NCAP) امتیاز ۹۴ از ۱۰۰ را برای حفاظت سرنشینان جلو در اوتلندر اختصاص داده و برای مسافران صندلی عقب و کودکان، امتیاز ۸۳ از ۱۰۰ اعلام کرده است. ایمنی عابرین پیاده در برخورد با اوتلدر، ۶۴ از ۱۰۰ در نظر گرفته شده، درحالیکه برای آپشنها و فناوریهای ایمنی اوتلندر، امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰، اختصاص داده شده است. فراموش نکنیم، امتیاز بسیار خوب در بخش آپشنها و فناوریهای ایمنی اوتلندر، به دلیل استفاده از ۷ ایربگ و سیستم ترمز خودکار در نسخهی فولآپشن این خودرو است. اوتلندر یک شاسیبلند کامپکت است که اولین بار در سال 2001 ابتدا با نام ایرترک معرفی شد. در دور قبلی واردات، نسل سوم اوتلندر به ایران آمد که در سال 2012 معرفی و در سال 2015 فیسلیفت شده بود. حال نیز آرین موتور جدیدترین نسل این شاسیبلند ژاپنی یعنی نسل چهارم را به ایران آورده است که اوایل سال 2021 معرفی شد.
زبان طراحی به کار رفته در فضای داخلی اوتلندر بر اصل سادگی و عملکرد متمرکز است. خطوط افقی بر روی داشبورد و کنسول مرکزی حس گستردگی و جادار بودن را تقویت میکنند. در کنسول میانی، دستگیره تعویض دنده با طراحی مدرن و در دسترس قرار گرفته است و در اطراف آن، دکمههای کنترلی سیستمهای مختلف مانند تنظیمات حالت رانندگی قرار دارند. استفاده از رنگهای متضاد و خطوط کرومی در بخشهای مختلف داشبورد و دربها، حس لوکس بودن را افزایش داده و فضای داخلی را جذابتر میکند.
بهکارگیری این موتور و گیربکس موجب شده تا شتاب صفر تا ۱۰۰ میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ نزدیک ۱۰ ثانیه باشد و چالاکی قابل قبولی ارائه دهد. همچنین نسخههای تک دیفرانسیل جلو و یا دو دیفرانسیل AWD این خودرو توسط آرین موتور به ایران میآید که نمونه دو دیفرانسیل توانایی مناسبی برای عبور از مسیرهای طبیعی، لغزنده و برفی خواهد داشت. اوتلندر تا کنون در چهار نسل تولید شده و نسل آخر آن از سال ۲۰۲۱ میلادی وارد بازارهای جهانی شد. این کراس اوور فول سایز ژاپنی در چهارمین نسل خود به واسطه همکاری های مشترک میتسوبیشی و نیسان بر روی پلتفرمی مشترک با نیسان X-trail توسعه یافته و محصولی بسیار جذاب و زیبا برای بازار تشنه کیفیت ایران است.
نمای اصلی این خودرو، وابستگی چندانی به ادوات پلاستیکی ندارد و ارزانقیمت به نظر نمیرسد. این شرایط، برتری ظاهری اوتلندر نسبت به کراساورهای کرهای را نشان میدهد. یکی دیگر از قابلیتهای ایمنی، دوربین ۳۶۰ درجه است که دید کامل و جامعی از اطراف خودرو به راننده ارائه میدهد.
سیستم هشدار نقاط کور، یکی دیگر از قابلیتهای مهم این خودرو است که در زمان تغییر لاین به راننده هشدار میدهد و احتمال تصادفات جانبی را کاهش میدهد. در زمینه امنیت و کمکهای رانندگی، خودرو به کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار خروج از خط، و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است که به راننده کمک میکنند تا با اطمینان بیشتری در مسیر حرکت کند. این ترکیب از تکنولوژی و طراحی لوکس، کابین را به یک فضای مدرن و پیشرفته تبدیل کرده که پاسخگوی نیازهای روزافزون و متنوع مشتریان است. از نظر آسایش، سیستم تهویه مطبوع دو یا چندمنطقهای با قابلیت کنترل دقیق دما، تمامی سرنشینان را در شرایط مطلوب قرار میدهد.
طبق اعلام آرین پارس موتور تیپهای مختلفی از این خودرو روانه بازار ایران میشود، البته در دو نسخه ۵ و ۷ نفره. به لطف استفاده از پلتفرم نیسان روگ، اوتلندر یک شاسیبلند شایسته و تمامعیار به شمار میآید که رانندگی را به یک تجربه لذتبخش تبدیل میکند. میتسوبیشی اوتلندر یکی از پرفروشترین و محبوبترین شاسیبلندهای این برند ژاپنی است که از زمان معرفی اولیهاش در سال 2001 تاکنون، در چندین نسل تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است.
این خودرو علاوه بر ارزان بودن نسبت به اوتلندر، سواری راحتتر و امکانات پایهی بیشتری را ارائه میدهد. از دیگر خودروهای این کلاس میتوان به هوندا CR-V، هیوندای توسان، تویوتا RAV و نیسان روگ اشاره کرد. در زیر کاپوت میتسوبیشی اوتلندر نسل چهارم، پیشرانه چهار سیلندر 2.5 لیتری مشترک با نیسان ایکس-تریل نصب شده که 181 اسببخار قدرت و 245 نیوتنمتر گشتاور را از طریق جعبهدنده CVT به چرخهای جلو یا تمام چرخها منتقل میکند. هرچند این پیشرانه از عهده انجام وظایف خود در رانندگی روزمره برمیآید ولی میتوان انتظار داشت که در هنگام استفاده از ظرفیت کامل سرنشین و بار، کمی ضعیف باشد. میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ هم نسبت به نسل قبلی که ما آن را در بازار داشتیم در بخش کابین دچار تغییرات بزرگ و البته مثبتی شده است. خوشبختانه زبان طراحی میتسوبیشی بهبودهای چشمگیری پیدا کرده و کابین علیرغم سادگی بالا اما همچنان جذاب و دوست داشتنی است.
همچنین باید بدانید اوتلندر حتی زمانی که دور موتور را بالا میبرید، کم سروصدا کار میکند و ازاینجهت قابلمقایسه با محصولات چینی نیست. تم I-Fu-Do-Do در داخل کابین هم ادامه دارد و شکوه و پیچیدگی دلچسبی در کابین به وجود آورده است. داشبورد و کنسول وسط از همان اشکال افقی و مستطیلی استفاده میکنند و برای رهایی از سندرم معمولی بودن فضای داخلی اکثر محصولات ژاپنی، تزئینات مشکی براق و مقدار زیادی مواد نرم درون کابین وجود دارد.
مدل پایهی اوتلندر با موتور ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری، ۹.۴ لیتر سوخت به ازای صد کیلومتر در سطح شهر مصرف می کند، این رقم برای رانندگی در جاده ۷.۴ لیتر است. مصرف سوخت مدل GT با موتور V6 ۳ لیتری برابر ۱۱.۷ لیتر در صد کیلومتر برای رانندگی در شهر و ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر برای جاده گزارش شده است. قیمت پایهی اوتلندر ۲۲هزار دلار است و بالاترین مدل این خودرو ۳۰ هزار دلار قیمتگذاری شده است. این خودرو از انجمن ملی ایمنی بزرگراههای آمریکا ۴ ستاره ایمنی، از ۵ ستارهی ممکن، به دست آورده است. همچنین پیشرانهی خودرو نیز دارای گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۶۹ هزار کیلومتری میباشد. جدیدترین نسخه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ وارداتی آرین موتور خودرویی عالی برای انجام وظایف خانوادگی و همچنین گردشگری با آسودگی و رفاه مناسب است.
این خودرو با موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری، به ازای هر 100 کیلومتر حدود 9.4 لیتر سوخت مصرف میکند. حجم باک این خودرو 63 لیتر بوده و در خارج شهر نیز به ازای هر 100 کیلومتر حدود 7.5 لیتر سوخت مصرف میکند. چراغها که حالت تندوتیزی دارد با یک نوار کرومی بهم متصل شده و زیبایی این خودرو را دوچندان کردهاست. در قسمت پشتی این خودرو، چراغهای بزرگی با فرمی خاص به صورت دو تکه در زیر شیشه عقب قرار دارد که تا بخش جانبی امتداد یافته است. ارتفاع خوب و زیاد شیشه عقب باعث شده تا سرنشینان و راننده دید وسیعتر و خوبی داشتهباشند. با این شرایط، ضمن توجه به دلار ۶۰ هزار تومانی و اضافهپرداختهای اجباری برای واردات خودرو، هزینهی پرداختی برای مشتری دست اول، آخرین قیمت میتسوبیشی اوتلندر وارداتی حدود ۲/۷ تا ۳ میلیارد تومان، است.
میتسوبیشی اوتلندر 2024 در بازار ایران با چندین رقیب وارداتی جدید مواجه است که در دور جدید واردات به کشور عرضه شدهاند. هرکدام از این خودروها دارای ویژگیهای خاص و امکاناتی هستند که خریداران را در این کلاس به چالش میکشند. ایکستریل با تمرکز بر عملکرد، سیستم چهارچرخ محرک، و طراحی مقاوم، انتخاب مناسبی برای رانندگانی است که به دنبال خودروهایی با قابلیتهای آفرودی و شهری هستند.
قیمت برآوردی و علیالحساب اوتلندر در مبادی ورودی کشور بین ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است. این هزینه بدون احتساب مالیات، شمارهگذاری و سایر عوارض قانونی خواهد بود. بنابراین قیمت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای اوتلندر دور از انتظار نیست. متأسفانه برخی از رسانههای داخلی علیرغم سابقه فراوان و ادعاهای کر کننده مدعی سواری نرم اوتلندر هستند.
آینههای جانبی نیز با چراغهای راهنما یکپارچه شدهاند و طراحی آیرودینامیک کلی خودرو را تکمیل میکنند. طراحی فضای داخلی میتسوبیشی اوتلندر جدید با تمرکز بر راحتی، لوکس بودن و استفاده بهینه از فضا صورت گرفته است. داشبورد این خودرو با خطوط ساده و در عین حال مدرن، فضایی شیک و ارگونومیک را برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. استفاده از نمایشگر بزرگ لمسی در مرکز داشبورد، که به صورت شناور طراحی شده، حس مدرنیته را در کابین تقویت میکند و کنترل بسیاری از امکانات رفاهی و سیستمهای خودرو از طریق این نمایشگر انجام میشود. طراحی مینیمالیستی دکمهها و کنترلها باعث شده تا استفاده از آنها بسیار ساده و کاربرپسند باشد.
برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت آرین موتور و همچنین جهت اطلاع از نحوه فروش خودروهای وارداتی این شرکت شامل فروش و پیش فروش محصولات Mitsubishi در ایران، مقاله شرایط فروش آرین موتور را مطالعه کنید. داستان پیدایش میتسوبیشی اوتلندر به سال 2001 باز میگردد، زمانی که با نام میتسوبیشی Airtrek برای اولین بار رونمایی شد. در سال 2006 شاهد نسل دوم اوتلندر بودیم که از نظر طراحی و عملکرد، ارتقاء قابل توجهی را تجربه کرد. نسل سوم این خودرو نیز در سال 2012 معرفی شد و تا به امروز، با بهروزرسانیهای جزئی، همچنان به حیات خود ادامه میدهد.
در بخش عقب، چراغهای LED باریک و افقی با فرم کشیده خود، هماهنگی زیبایی با طراحی جلویی برقرار کردهاند. این چراغها در کنار سپر پشتی که با خطوطی برجسته طراحی شده، نمای پشتی خودرو را مستحکم و متعادل نشان میدهد. اتاقک میتسوبیشی اوتلندر جدید با متریال باکیفیت و مرغوبی ساخته شده و مهمترین نقطهضعف مدلهای قبلی را برطرف کرده است.
با توجه به احتمال واردات ایکس تریل این خودرو با هموطن خود رقبات جذابی دارد. اما کیا سلتوس، اسپورتیج و هیوندای توسان وارداتی نیز میتوانند اوتلندر را با خطراتی مواجه کنند. در میان رقبای چینی نیز جتا VS7 یا تیگو ۸ پرو امکان رقبات با اوتلندر را دارند.
داشبورد این نسل با استفاده از مواد با کیفیت بالاتر، صفحه نمایش لمسی بزرگتر و پنلهای دیجیتالی مجهز شده که تجربه کاربری را ارتقا داده است. در مقایسه با نسخههای قبلی که از طراحی سادهتری برخوردار بودند، اوتلندر 2024 به نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتال برای راننده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی مدرن مجهز است. نیروی تولیدی موتور از طریق یک گیربکس 8 سرعته نسل جدید CVT به چرخها منتقل میشود. این نوع گیربکس به بهبود مصرف سوخت و راندمان خودرو کمک میکند و در عین حال تجربه رانندگی نرم و بدون تکان را برای راننده فراهم میکند. گفتنی است نسخه های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل این خودرو به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید که این موضوع می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.
ولی در هر حال نامگذاری مزبور خیلی خوشایند نبود و میتوبیشی تصمیم گرفت که در نهایت از نام اوتلندر به معنی سفر به دوردستها و ماجراجویی در سرزمینهای ناشناخته استفاده کند. در نمای جلو شاهد طرح جدید جلوپنجره به همراه چراغهای باریک LED در نقش دیلایت و چراغ راهنما هستیم که از کانسپت انگلبرگ تاثیر گرفته و نمایی تازه و البته قدرتمند به این خودرو هدیه کرده است. وظیفه نوردهی اصلی به چراغهای سه گانه روی سپر جلو محول شده که مهشکن را هم شامل میشوند. این خودرو در دو تیپ فول و نیمهفول با قیمتهای ۳ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان و ۳ میلیارد و ۲۱۲ میلیون تومان برای مدل ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و تحویل آنها در ۹۰ روز کاری صورت میگیرد. با اضافه شدن هزینههای مختلف به این ارقام، احتمالاً بسته به تیپ، قیمت نهایی اوتلندر چیزی بین 2.3 تا 2.5 میلیارد تومان خواهد بود.
مدل هیبریدی اوتلندر به دلیل نداشتن گیربکس در سیستم انتقال قدرت و طراحی خاص قوای محرکه به یکی از پرفروشترین خودروهای هیبریدی در دنیا تبدیل شدهاست. قبل از ممنوعیت واردات خودرو در ایران، نسخه هیبریدی اوتلندر توانست در مدت کوتاهی فروش خوبی را تجربه کند. میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ قرار است توسط آرین پارس موتور وارد بازار کشورمان شود. در داخل این مدل جدید، شاهد یک مجموعه مدرن از امکانات هستیم که شامل یک صفحه نمایش دیجیتال 12.3 اینچی و یک سیستم هدآپ (Head-up Display) است. از طرف دیگر، مسافران در ردیف های دوم و سوم از فضای بیشتری در اختیار دارند و از فضای نشستن خوبی بهره مند میشوند.
سیستم تعلیق میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ همچنان مانند نسل قبلی در چرخ های جلو از نوع مک فرسون بوده و چرخ های عقب از طریق سیستم تعلیق مولتی لینک ضربات را دفع می کنند. این سیستم تعلیق سبب شده تا علاوه برا سواری بهتر، پایداری خودرو هم افزایش قابل ملاحضهای پیدا کند. ضمنا استاندارد آلایندگی پیشرانه اوتلندر تازه وارد از نوع یورو ۶ بوده و قطعا باید در آن از بنزین با کیفیت استفاده کرد. مصرف سوخت میتسوبیشی اوتلندر در مدلهای وارداتی آرین موتور ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است، البته در شرایط استاندارد و با بنزین باکیفیت. دلیل این مصرف سوخت مناسب برای یک کراساوور تقریبا سنگینوزن، استفاده از سیستم هیبریدی است.
این بهبودها به کیفیت تمام جزئیات در داخلی خود، از جمله تمامی حاشیه ها و سطوح داخلی، اضافه شده و اوتلندر 2023 را به یک انتخاب شیک و مدرن تبدیل کردهاند. میتسوبیشی اوتلندر 2023 با یک بسته باتری 20.0 کیلووات ساعتی برای هر بار شارژ، توانایی رانندگی 38 مایل فقط با برق را دارد. این میتسوبیشی اوتلندر 2023 را از سایر نسخههای PHEV هیوندای توسان و فورد اسکیپ برتر میکند، اما به دنبال تویوتا راو4 پرایم است که با برد 42 مایلی کمتری از اوتلندر قرار دارد. اوتلندر 2023 از یک سیستم شارژ نسبتاً کند برخوردار است، به این معنی که اگر باتری به طور کامل تخلیه شود، شارژ در خانه تقریباً 6.5 ساعت طول میکشد. خوشبختانه، یک سیستم شارژ سریع DC به صورت اختیاری در دسترس است، اما از یک درگاه شارژ CHAdeMO قدیمی استفاده میکند که ممکن است در ایستگاههای شارژ سریع در منطقه شما به راحتی دسترسی پیدا نکند.
همچنین در تریمهای برتر، ویژگیهایی نظیر صندلیهای دارای گرمکن و سردکن، روشنایی داخلی قابل تنظیم، و امکانات بیشتری برای ایجاد محیطی دلپذیر در کابین فراهم شده است. در نمای عقب اوتلندر وارداتی جدید اما خبری از ترند روز طراحی خودرو نبوده و چراغ های اصلی با اینکه ظاهری کشیده و نسبتا تند و تیز دارند اما به یکدیگر متصل نیستند. بر روی سپر عقب این کراس اوور هم تنها چراغ های نواری مه شکن به همراه یک دیفیوزر کرومی و دو طرح خروجی اگزوز وجود دارند تا سادگی نمای عقب اصلا آزاردهنده نبوده و هماهنگی زیادی میان بخش های بیرونی خودرو حاصل شود. نکته دیگر اوتلندر جدید بیرون زدگی گلگیرهای عقب است که این خودرو را عضلانی تر کرده است. میتسوبیشیی اوتلندر 2023 به 6 ایربگ برای سرنشینان جلو، جانبی های جلو، پرده ای های جلو و عقب و زانویی راننده مجهز شده است.
برخلاف نسل های قبلی، اوتلندر جدید اکنون روی پلتفرم CMF-CD نیسان قرار دارد که مشترک با محصولاتی مانند نیسان X-Trail است. در نمای جانبی خودرو، خطوط هلالی و حجمدهیهای خاصی به بدنه داده شده که در کنار چرخهای 18 یا 20 اینچی (بسته به تیپ خودرو)، ظاهری اسپرت و پویاتر را به اوتلندر 2023 بخشیده است. در قسمت عقب خودرو نیز طراحی ساده و مینیمال مشاهده میشود که چراغهای LED افقی، طراحی آن را مدرنتر کردهاند. هماکنون آخرین دور عرضه خودروهای وارداتی سال 1403 آغاز شده است و خودرو میتسوبیشی اوتلندر با تیپ H-Line در سامانه عرضه یکپارچه خودرو های وارداتی حضور دارد. شرکت آرین موتور نماینده میتسوبیشی در ایران، همچون گذشته عرضه اوتلندر را برعهده دارد.
این تریم دارای امکانات لوکستری مانند صندلیهای چرمی، سیستم ناوبری، روشنایی داخلی قابل تنظیم، صندلیهای برقی جلو، و سیستم صوتی با کیفیت بالاتر است. امکانات ایمنی بیشتری نظیر سیستم هشدار خروج از خط و سیستم کمکی حفظ خط نیز در این نسخه موجود است. این نسخه پایه دارای امکاناتی همچون سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی، Apple CarPlay و Android Auto، سیستم تهویه مطبوع دستی و چرخهای ۱۸ اینچی است. ایمنی پایه شامل ترمز اضطراری خودکار و هشدار برخورد از جلو نیز در این تریم موجود است.
نسل چهارم میتسوبیشی اوتلندر، ابتدا با مدل 2022 به بازار جهانی معرفی شد. این خودرو نخستین محصول خودروساز ژاپنی است که از شراکت این شرکت با نیسان بهرهمند شده چراکه حتی برخی قطعات داخل کابین آن هم با نیسان ایکس-تریل مشترک است. نسل جدید این خودرو، همچنان دارای به ردیف سوم صندلیها بصورت سفارشی است که میتواند باعث افزایش جذابیت میتسوبیشی اوتلندر برای بسیاری از مشتریان شود. نسل سوم اوتلندر در سری قبلی واردات خودرو موردتوجه مشتریان ایرانی قرار گرفت و حالا نسل چهارم آن توسط آرین موتور در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفته است که به دلیل طراحی زیباتر میتواند توفیق بیشتری در کشورمان به دست آورد. پیشرانه ۱۵۰۰ سی سیی ۴ سیلندر میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۴ با استفاده از سیستم توربوشارژر حداکثر می تواند ۱۶۰ اسب بخار توان و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. میتسوبیشی یکی از شرکتهای بزرگ و محبوب ژاپنی بوده که محصولات تولیدی آن از سال ها قبل اعتبار زیادی را به سبب کیفیت بین مردم سراسر دنیا داشته است.
البته مشتریان میتوانند جعبهدندهی CVT و موتور ۲.۴ لیتری ۱۶۸ اسببخاری نیز برای خودروی خود سفارش دهند. همچنین مدل پایهی اوتلندر اسپرت دیفرانسیل جلو است، اما سیستم چهارچرخ متحرک نیز به صورت آپشن به خریداران ارائه میشود. رانندگی با اوتلندر اسپرت با گیربکس دستی بسیار لذتبخشتر است، اما متاسفانه این گیربکس تنها با موتور ضعیف ۲ لیتری عرضه میشود. در مورد سواری اوتلندر اسپرت این را بدانید که سواری آن به هر چیزی شبیه است جز اسپرت بودن. کاملا مشخص است که اولویت طراحان اوتلندر روانی و راحتی سواری است، از این رو ارائه مدل اسپرت آن نامربوط به نظر میرسد.
این امکانات، همراه با سیستم چهارچرخ محرک (AWD)، آن را به یک گزینه ایمن و قابل اعتماد برای سفرهای خانوادگی تبدیل میکند. با استفاده از موتور 2 لیتری و گیربکس CVT، اوتلندر توانسته است مصرف سوخت معقولی در حدود 7 لیتر در هر 100 کیلومتر ارائه دهد که برای خودرویی در این کلاس و ابعاد مناسب است. این در مقایسه با خودروهایی مانند کیا سورنتو که موتورهای بزرگتری دارند، میتواند مزیتی اقتصادی به شمار رود. در حالی که اوتلندر طراحی بیرونی جذابی دارد، اما در مقایسه با طراحیهای اسپرتتر و مدرنتر رقبایی مانند تیراک و سورنتو، ممکن است برای خریدارانی که به دنبال خودروهای با ظاهر تهاجمیتر و اسپرت هستند، کمتر جذاب باشد. اوتلندر به دلیل ابعاد بزرگتر و تمرکز بر راحتی سرنشینان، در شهر کمی سنگینتر و کمتر مانورپذیر از خودروهای کوچکتری مانند تیراک عمل میکند.
دیدگاهتان را بنویسید