بررسی خودرو نیسان ترا

نیسان ترا NISSAN TERRA؛ ویدیو معرفی و تست آفرودی از فوجی تا دماوند

صندلی‌های چرمی با قابلیت تنظیم برقی، سیستم تهویه مطبوع تک کاناله و نمایشگر لمسی تسلایی برای سیستم سرگرمی و ناوبری، از جمله امکانات برجسته داخلی این خودرو هستند. شرکت پرشیا خودرو، یکی از قدیمی‌ترین واردکنندگان خودرو در کشور، از طریق بازوی تولیدی خود موسوم به مانیان خودرو، تولید نمونه‌های اولیه نیسان ترا را آغاز نموده است. این اقدام، مانیان خودرو را به عنوان تنها سازنده محصولات نیسان در ایران معرفی می‌نماید. با اینکه نیسان ترا از زمان عرضه تاکنون خودرویی شناخته‌شده بوده و چندین سال از عمر طراحی آن می‌گذرد، همچنان از ظاهری زیبا و بااصالت برخوردار است. به‌روزرسانی‌های ظاهری جدید مانند خطوط برجسته و عضلانی در نمای چهره، باعث شده تا این خودرو از نظر سنی جوان‌تر و به‌روزتر به نظر برسد.

با این حال با نگاهی به نمای جلو خودرو به سرعت می توانید خطوط آشنا و امضای انحصاری برند نیسان را در قطعه تزئیناتی کرومی v شکل جلوپنجره مشاهده کنید. تست و بررسی نیسان ترا (NISSAN TERRA) و به چالش کشیدن این شاسی بلند جدید بازار در فضای شهری و آفرودی. بعد از حدود سه سال، ژاپنی‌ها تصمیم جدیدی گرفتند و شاسی‌بلند سایز متوسط را در سال 2018 دوباره به بازار عرضه کردند.

طول ۴,۹۰۰ و عرض ۱,۸۵۰ و ارتفاع ۱,۸۳۵ میلی‌متر با فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر برای نیسان ترا وجود دارد. با این ابعاد، اندازه‌ای بسیار نزدیک به تویوتا لندکروزر و البته بزرگ‌تر از پرادو فراهم می‌شود. ترا از شاسی نردبانی مستقل، قفل دیفرانسیل الکترونیک و حالت‌های مختلف رانندگی آفرود (استاندارد، برفی، اسپرت، ماسه‌، گل‌ولای، اقتصادی، اتوماتیک و دستی) استفاده می‌کند.

اگر به دنبال خودرویی هستید که تمامی نیازهای شما را برآورده کند، نیسان ترا گزینه‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کابین نیسان ترا که پیش از این در محصول دیگر نیسان به نام رونیز نیز به کار رفته بود، طراحی صندلی‌های ردیف عقب است که ارتفاع بیشتری نسبت به ردیف جلو دارند. این سبک چیدمان صندلی‌ها به همراه ابعاد بزرگ بدنه و فاصله مناسب بین دو محور، فضای بسیار جادار و راحتی را برای سرنشینان ردیف عقب فراهم می‌آورد.

ترمزها در چهار چرخ دیسکی بوده اما عملکردی کاملاً معمولی دارند و با توجه به وزن بالا، در سرعت‌های زیاد باید کمی حواستان جمع باشد. با وجود اکسل عقب یکپارچه در عقب، سواری بسیار نرمی را تجربه می‌کنید که برای مسافرت به همراه خانواده مطلوب است و خشونت مورد انتظار خودروهای آفرود را در جاده نمی‌بینیم. البته این خودرو با تایرهای خیابانی عرضه می‌شود و اگر آفرود جدی‌تری بخواهید می‌توانید از تایرهای مخصوص نیز استفاده کنید. به دلیل بهره گیری خودرو از دیفرانسیل سالید در بخش عقب، کورس چرخ های عقب یا به اصطلاح کش آمدن چرخ ها در ناهمواری بسیار خوب است اما چرخ های جلو قدری کم تر باز می شوند. قفل دیفرانسیل عقب این خودرو با یک کلید از داخل اتاق فعال می شود و عملکرد بسیار خوبی دارد.

پیشرانه‌ی به‌کاررفته در نیسان ترا مانیان خودرو یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ میتسوبیشی است. این موتور با قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر، برای این سگمنت کاملا مناسب است. این موتور با یک گیربکس اتوماتیک ۸سرعته همراه شده که به صورت پیشفرض چرخ‌های عقب را به گردش درمی‌آورد. اما سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک امکان انتقال قدرت به تمامی چرخ‌ها در حالت سبک و سنگین را فراهم می‌آورد. گیربکس اتوماتیک سنتی مانیان ترا، از نوع مجهز به مبدل گشتاور است که دوام بالاتری دارد. این ویژگی در کنار سیستم چهارچرخ محرک و قفل دیفرانسیل عقب، ترا را به گزینه‌ای ایده‌آل برای طبیعت‌گردی و پیمایش مسیرهای آفرودی تبدیل کرده است.

در نمای جلوی ترا می‌توان تأثیرپذیری از پاترول سافاری را مشاهده کرد که تناسب خوشایندی با این خودرو دارد. اگر بتوانید به این تاخیر حدودا یک ثانیه ای گیربکس جهت معکوس سازی عادت کنید و کمی زودتر از انتظار معکوس دهید از بروز کاهش سرعت مفید خودرو جلوگیری می شود. با این وجود رفتار نیسان ترا در وضعیت دنده سبک به ویژه سه دنده ابتدایی گیربکس به اندازه ای هماهنگ و توانمند است که نیازی به استفاده از وضعیت دنده سنگین یا قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب حس نشود. گشتاور زیاد موتور و قفل دیفرانسیل عبور از مسیرهای ناهموار را ساده می نماید.همچنین با وجود وزن ۱۹۵۰ کیلوگرمی خودرو، چابکی قابل قبولی دارد. نیسان ترا با باک ۷۳ لیتری مسافت های طولانی را بدون نیاز به توقف برای سوخت گیری پیمایش می کند.

همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. موردی که شاید شنیده باشید که از روغن ماشین نیز برای موتور سیکلت می توان استفاده کرد. اما آیا واقعا اینطور است؟ در این بخش به استاندارد های مربوط به روغن موتور سیکلت نیز پرداخته ایم. نیسان ترا دارای طول ۴۸۸۲ میلی‌متر، عرض ۱۸۵۰ میلی‌متر، ارتفاع ۱۸۳۵ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۸۵۰ میلی‌متر است.

بااین‌حال، فضای داخلی ترا برای اغلب نیازها کافی است و قرارگیری صندلی‌های ردیف دوم در ارتفاع بالاتر، باعث می‌شود تا فضای کابین بزرگ‌تر به نظر برسد. صندلی‌های ردیف سوم برای بزرگسالان با قد بلند چندان مناسب نیستند، اما برای کودکان یا افراد با جثه متوسط مناسب هستند. فاصله محوری این شاسی‌بلند چینی ژاپنی به نحوی هست که فضای پای مناسب برای سرنشینان ردیف عقب ارائه دهد. ارتفاع سقف نیز باوجود بالاتر آمدن صندلی‌های ردیف دوم، در حدی هست که افراد نسبتاً بلندقد در این بخش با محدودیت جدی روبرو نشوند. نیسان ترا در کشورهای دیگر با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود اما مانیان خودرو آن را حذف و با یک محفظه بزرگ ۱۰۲۷ لیتری به‌عنوان صندوق‌عقب جانشین کرده است. بدین ترتیب لوازم مسافرت و طبیعت‌گردی به طرز بهتری داخل کابین جا می‌گیرند و دغدغه کاربران کمتر می‌شود.

چراغ‌های عقب دو تکه در طرفین بدنه، استایلی کلاسیک و خاص را به نمای عقب ترا داده‌اند. این شرکت اواخر فروردین امسال برای اولین بار فروش نیسان ترا را آغاز کرد و مدتی است که اولین نمونه‌های آن را به خریداران تحویل داده است. قابل ذکر است سری اول تولیدی نیسان ترا شاید به برخی آپشن های تقریبا حاشیه ای مانند دوربین ۳۶۰ درجه و هشدار نقطه کور مجهز نباشد ولی هر آنچه که برای کسب لذت سواری ایمن در بیراهه نوردی نیاز است را با خود همراه دارد. هر چند در کاتالوگ رسمی اطلاعاتی درباره مصرف سوخت، شتاب و سرعت نهایی خودرو ارائه نشده ولی با توجه به وزن ماشین و قدرت موتور می توان حدس زد که مصرف سوخت حدود ۱۰.۵ لیتر در صد کیلومتر در سیکل ترکیبی باشد.

کسانی که به دنبال یک خودرو شاسی بلند صفر با آپشن‌های به روزتر هستند به سوی نیسان ترا گرایش پیدا خواهند کرد ولی خب توان فنی آفرودی تویوتا پرادو هرچند کارکرده نیز غیرقابل چشم پوشی است. نمایشگر لمسی ۹ اینچی که در مرکز کنسول قرار دارد، امکان دسترسی سریع به امکانات خودرو را فراهم می‌کند. این نمایشگر به همراه پنل پشت فرمان ساده، اطلاعات مورد نیاز را به‌طور واضح نمایش می‌دهد.

سگمنت شاسی بلند های واقعی یا همان خودرو های شاسی مستقل در ایران از تنوع چندانی برخوردار نیست و اکثر شاسی مستقل های صفر کیلومتر بازار در دسته پیکاپ ها قرار دارند. در این بین خودرویی همچون ترا با بهره مندی از پلت فرم نیسان و از طرفی با توجه به شاسی مستقل بودن و امکانات و سواری مناسب، می تواند در صورت تداوم عرضه به گزینه ایده آلی مبدل شود. طبق جدیدترین اعلام مانیان خودرو، شرایط فروش فوری نیسان ترا شاسی بلند جدید این شرکت مشخص شده است. بر اساس شرایط فروش نیسان ترا، این خودرو با قیمت علی‌الحساب ۲میلیارد و ۹۷۰میلیون تومان به فروش می‌رسد. متقاضیان می‌توانند با پیش‌پرداخت ۱میلیارد و ۴۸۵میلیون تومان در طرح مشارکت در تولید این خودرو ثبت‌نام کنند. ترا با ترکیبی از طراحی جذاب، امکانات رفاهی پیشرفته، ایمنی بالا و عملکرد قوی، یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار خودروهای شاسی‌بلند است.

نیسان ترا یک شاسی‌بلند سایز متوسط از برند نیسان است که توسط مانیان خودرو در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود. دیفرانسیل سالید در بخش عقب عملکرد خوبی در ناهمواری‌ها دارد، هرچند چرخ‌های جلو کمتر باز می‌شوند. از جمله نقاط ضعف این خودرو، نبود کروز تطبیقی و انتخاب حالت‌های چهارچرخ سبک و سنگین با یک کلید چرخان است. نیسان ترا به‌عنوان یک شاسی‌بلند واقعی مجهز به شاسی مستقل نردبانی باقابلیت مناسب آفرود، هیبتی زیبا و نسبتاً متعادل دارد. این سبک طراحی عضلانی و خوش هیبت به مذاق طبیعت گردان و علاقه‌مندان به آفرود تا حد زیادی خوش می‌آید اما کمی هم قدیمی به نظر می‌رسد. نیسان ترا از نظر ابعاد بین کراس اوور ایکس تریل و شاسی بلند پاترول آرمادا قرار می گیرد و با ابعاد ایده آلش قصد دارد بازارهای خاورمیانه و آسیای شرقی را در دست بگیرد.

این موتور با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF آلمان تجهیز شده که تجربه رانندگی نرمی را فراهم می‌کند. همچنین، این خودرو به سیستم چهار چرخ متحرک مجهز است که در شرایط جاده‌ای مختلف، کنترل و پایداری مناسبی را ارائه می‌دهد. قیمت نیسان ترا مانیان خودرو در زمان نگارش این مطلب هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده اما احتمالاً قیمت آن بیش از سه میلیارد تومان خواهد بود.

ابعاد بزرگ نیسان ترا، شامل طول ۴,۹۰۰ میلی‌متر و عرض ۱,۸۵۰ میلی‌متر، آن را به گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به شاسی‌بلندهای بزرگ و با وقار تبدیل کرده است. مانیان خودرو قیمت قطعی نیسان ترا را 3 میلیارد و 250 میلیون تومان اعلام کرده است. در حال حاضر، این خودرو در بازار کشورمان رقیب مستقیمی را در مقابل خود نمی‌بیند ولی می‌تواند جایگزینی برای شاسی‌بلندهای آفرودی کارکرده‌ای مثل تویوتا پرادو باشد. همچنین به‌زودی تانک 300 وارداتی شتابران خودرو نیز به رقیب اصلی ترا در بازار ایران تبدیل خواهد شد تا بازار شاسی‌بلندهای آفرودی داغ‌تر و متنوع‌تر شود. دیگر خبری از انبوهی پلاستیک خشک در کابین نیست و فضای داخلی با روکش چرم مصنوعی و متریال باکیفیت تزئین شده است که حس لوکس‌تری را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر القا می‌کند.

قاعدتاً میزان مصرف سوخت در شرایط آفرودی و حین حرکت با دنده‌های سنگین‌تر، بسیار بیشتر از رقم اعلام شده خواهد بود. مانیان ترا یک شاسی بلند خانوادگی آفرودی سایز متوسط است که ادامه‌دهنده راه محصولاتی همچون پالادین به شمار می‌رود و از لحاظ سایز و سگمنت بدنه، تقریبا بین کراس اوور محبوب ایکس تریل و نیسان پاترول قرار می‌گیرد. این شاسی بلند ژاپنی نخستین بار در نمایشگاه خودروی چین ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و به خوبی توانست جای خالی نیسان پالادین را در بازارهای مختلف پر کند. معنی واژه ترا به لاتین معادل زمین است و نشان می‌دهد که این خودرو برای آفرود و طبیعت‌گردی ساخته‌وپرداخته شده است.

پس از آشنایی بیشتر شما با نیسان ترا، بایستی به این نکته اشاره کنم که این خودرو ژاپنی به زودی وارد بازار ایران می‌شود. این خودرو توسط شرکت مانیان خودرو، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت پرشیا خودرو، عرضه خواهد شد. با احتساب نرخ دلار ۶۰ هزار تومان و هزینه‌های جانبی مخصوص خودروهای خارجی در ایران، قیمت نیسان ترا برای مشتریان ایرانی به‌طور تقریبی ۳.۳ تا ۳.۵ میلیارد تومان خواهد بود. این قیمت می‌تواند بسته به شرایط بازار و نوسانات ارزی تغییر کند، اما به‌طور کلی به‌عنوان یک شاسی‌بلند با امکانات مناسب و طراحی جذاب، این قیمت قابل قبول به‌نظر می‌رسد. طراحی بدنه نیسان ترا به‌گونه‌ای است که نمایی کلاسیک و شیک را به نمایش می‌گذارد.

زیربندی خوب این خودرو باعث می‌شود این خودرو در عبور از موانع عملاً بی‌دردسر باشد و کاملاً توانایی‌های راننده را به چالش می‌کشد. تراول مناسب کمک‌ها باعث شد عملاً خودرو به‌سختی سه لنگ شود و در خیلی از موانع بدون کمک گرفتن از قفل دیفرانسیل عبور کند. انبوهی از آپشن‌های آفرود که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌تواند رانندگی آفرود را جذاب‌تر کند. کمک در حالت سبک‌وسنگین، مودهای مختلف آفرود، قفل دیفرانسیل و تانک ترن، سیستمی که با قفل کردن یکی از چرخ‌های عقب باعث می‌شود شعاع چرخش کاهش یابد به نوبه خود جذاب هستند. از لحاظ فنی، نیسان ترا بر اساس پلتفرم F آلفا نیسان ساخته شده است که به آن قابلیت مناسب آفرودی می‌بخشد. تعلیق جلو از نوع دابل ویشبون و تعلیق عقب از نوع مولتی‌لینک (۵ مفصلی) است که باعث می‌شود خودرو در هر شرایطی پایداری و کنترل مناسبی داشته باشد.

هرچند اگر این خودرو را به‌عنوان یک محصول آفرودی بپذیریم، این کابین بیشتر از حد انتظار لوکس است. این احتمال هم وجود دارد که به‌زودی نسخه آپشنال نیسان ترا با داشبورد جدید معرفی شود. در سال‌های اخیر، شاهد حضور گسترده خودروسازان چینی در این سگمنت بوده‌ایم؛ اما هیچ‌کدام نتوانسته‌اند به‌طور کامل سهم بازار را به خود اختصاص دهند. مانیان ترا با تکیه بر نام نیسان و توانایی‌های آفرود خود می‌تواند به‌عنوان گزینه‌ای قابل احترام، جایگاه خود را در بازار ایران پیدا کند. در این مطلب از وب‌سایت آیتول قصد داریم تا شما را با مشخصات نیسان ترا آشنا کنیم و اطلاعات جامع و کاملی را درباره ویژگی‌های این خودرو به شما ارائه دهیم؛ پس با ما همراه باشید. مانیان ترا نام اصلی این خودرو است اما غالب مردم این شاسی‌بلند را نیسان ترا می‌دانند.

گلگیرها نیز در نمای کناری حالتی پف کرده و عضلانی دارند که سبب شده اند خودرو بزرگ تر به نظر برسد. نمای عقب اما جذابیت لازم را به اندازه سایر بخش ها ندارد و این مورد به‌خصوص در مورد گرافیک و شکل فیزیکی چراغ های عقب بیش تر به چشم می آید. این قسمت از اسب بخار را می توان نبردی میان یک تازه وارد دو رگه و یک کهنه کار با اصالت اما خالی از امکانات روز برشمرد. در این قسمت تست های گوناگونی نظیر شتاب، فضای داخلی، هندلینگ، قدرت سیستم ترمز، قابلیت بیراهه نوردی و… روی دو خودرو اعمال شده است. مانیان ترا نسخه ریبج شده از نیسان ترا است که با بازوی مونتاژی پرشیا خودرو یعنی مانیان خودرو به بازار کشور آمده است. این خودرو در تمامی تریم‌ها مجهز به سامانه حفاظ ایمنی 360 درجه با امکاناتی نظیر هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار است.

وجود سیستم‌های ضد واژگونی و ای اس پی و… باعث می‌شود پایداری ماشین در پیچ‌های جاده مطلوب به نظر برسد. زاویه ورود و خروج مناسب است؛ اما زاویه شکست معمولی بوده که برای خودرویی با این طول طبیعی به نظر می‌رسد. برای تست آفرودی خودرو در کنار ترا، به سراغ یک دستگاه پرادو J125 چهار سیلندر اتومات سه درب رفتیم. خودرویی که نزدیک به دو دهه از عمر آن می گذرد اما همچنان بسیار خوش خرید و فروش است. از شاسی‌بلندهای غول‌پیکر دوران پهلوی تا خودروهای ظریف‌تر پس از انقلاب، نیسان همواره یار دیرین مردم ایران بوده است.

جلوپنجره بزرگ و کرومی همراه با چراغ‌های دایره‌ای کوچک، نمای جلو را جذاب کرده است. همچنین، استفاده از دستگیره‌های کروم براق و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی، حس لوکسی را به خودرو می‌بخشد. نمای عقب نیز با چراغ‌های بزرگ دو رنگ و زهوار کرومی، زیبایی بیشتری پیدا کرده است.

با این حال، با توجه به ابعاد بزرگ این شاسی بلند، نباید انتظار مانور سریع و حرکات خطرناک از آن داشت. با توجه به مشخصات ارائه شده، ترا با فاصله 2850 میلی‌متری بین دو محور و قطر دور زدن 10.4 متری، گزینه‌ای مناسب برای رانندگی در شهر و محیط‌های پرتردد به نظر می‌رسد. ارتفاع 225 میلی‌متری آن از سطح زمین نیز زاویه خروج مطلوبی را برای عبور از موانع فراهم می‌کند که در مواقع لزوم و در مسیرهای آفرودی به کمک سرنشینان خواهد آمد. هرچند طراحی بیرونی ترا از زمان معرفی در سال 2018 تغییری نداشته ولی زمانی که در سال ۲۰۲۲ این خودرو به فنگدو پالادین تغییر نام داد، به داشبورد کاملاً جدیدی مجهز شد که از پیکاپ دانگ‌فنگ ریچ ۷ گرفته شده است.

در مورد شتاب صفر تا صد نیز به نظر می‌رسد که احتمالا نیسان ترا بتواند در زمانی نزدیک ۱۱ ثانیه به سرعت‌های ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. موتور تنفس طبیعی به دلیل تحمل بالا و سازگاری با سوخت‌های معمولی، گزینه‌ای مناسب برای رانندگانی است که به دغدغه‌های کیفیت سوخت دچار مشکل هستند. از شما دعوت می‌کنیم تا نظرات و تجربیات خود را درباره نیسان ترا با ما به اشتراک بگذارید. آیا این خودرو توانسته است انتظارات شما را برآورده کند؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما درمیان بگذارید. نیسان ترا را نباید با خودروهای لوکس و خانوادگی مثل تیگو ۸ پرومکس مقایسه کرد زیرا فلسفه وجودی ان و میزان فشار قابل تحمل ان در شرایط سخت به مراتب متفاوت است. در این روغن بخاطر نوع پکیج گیربکس و موتور از ادتیو های ضد سایش بهره گرفته شده است.

ترا با نشان تجاری نیسان، از سال ۲۰۱۸ تا کنون در تایلند و چین (دانگ فنگ) تولید می‌شود. این خودرو، طبیعتا مناسب بازار امریکا نیست و برای فروش در کشورهای کمتر توسعه یافته شامل مناطق مختلف آسیا و امریکای جنوبی ساخته شده است. با این حال، با توجه به استفاده از قطعات اصلی نیسان، کیفیت ساخت و دوام این خودرو نیز قابل قبول است. در مجموع، نیسان ترا مانیان خودرو، یک انتخاب جذاب برای رانندگانی است که به دنبال تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز هستند. نیسان ترا توسط شرکت مانیان خودرو، زیرمجموعه پرشیا خودرو، در ایران مونتاژ و عرضه خواهد شد و به نام مانیان ترا شناخته می‌شود.

نیسان ترا با طراحی بزرگ و تنومند خود، نمای جدیدی از هویت نیسان را به ارمغان می‌آورد. در نمای جلو، جلوپنجره بزرگ با قاب کرومی معروف نیسان، همراه با لوگوی مانیان، توجه را به خود جلب می‌کند. چراغ‌های جلو با گرافیک جذاب و سپر عضلانی و ساده طراحی شده‌اند که به ظاهر قدرتمند و ایمنی خودرو افزوده است. آنچه سبب نگرانی خاطر خریدار است قیمت نهایی حدود سه میلیارد تومانی مانیان ترا می باشد که اختلاف قیمت زیادی با قیمت نهایی رقبای چینی خود در بازار دارد.

به کمک این سامانه می‌توان مسیرهای آفرودی را با سهولت بیشتری پیمود و از طبیعت‌گردی با این شاسی بلند خوش استایل ژاپنی لذت برد. گشتاور بالای موتور به همراه قفل دیفرانسیل عقب نیز باعث می‌شود تا نیسان ترا بتواند عملکرد بهتری در عبور از ناهمواری‌های مسیرهای آفرودی از خود نشان دهد. نیسان ترا یک شاسی بلند چند منظوره است که ترکیبی از قدرت، سیستم انتقال نیرو پیشرفته و سیستم تعلیق متعادل را ارائه می‌دهد.

بنابراین، خانواده‌های پرجمعیت می‌توانند بدون نگرانی از تنگی فضا، از سفرهای طولانی‌مدت با این خودرو لذت ببرند. این موضوع احساس خفه شدن در یک فضای عقبی تنگ را که در کراس اوورها بیشتر شاهد آن هستم را کاملا از بین برده و نفرات عقب نیز تسلط بسیار خوبی را بر اطراف حس می‌کنند. همان‌طور که گفته شد، ترا اولین بار در سال 2018 رونمایی شد و بنابراین هم‌اکنون در طراحی بیرونی رنگ و بوی کهنگی گرفته است.

اینکه با یک ماشین آفرودی طرف هستیم، باعث نمی‌شود تا کابین با طراحی ساده و کم کیفیت مقابل ما باشد. مانیان ترا از این جهت به هیچ وجه خساست به خرج نداده و یک کابین زیبا، باکیفیت، امروزی و نسبتاً لوکس را ارائه می‌دهد. برخورداری از تریم رنگی با روکش‌های چرمی در سطوح مختلف داشبورد و تودری‌ها به علاوه یک نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد موجب شده کاربران لذت زیادی از حضور در کابین این خودرو ببرند. این سبک طراحی چیزی از یک کراس اوور خانوادگی نیمه لوکس چینی کمتر ندارد و به خوبی می‌تواند با این دسته از محصولات رقابت کند. درصورتی‌که برای ثبت نام خودرو، طراحی داخلی برای شما اهمیت زیادی دارد، باید بگوییم که مانیان خودرو در ابتدا نسخه‌های اولیه نیسان ترا را با داشبورد و فضای داخلی مشابه سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ به بازار عرضه کرد.

پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی با فناوری MIVEC، توان تولید قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر را فراهم می‌کند. نیروی محرکه در حالت عادی به محور عقب می‌رود، اما تنظیمات چهار چرخ محرک (۴X4) نیز در دسترس است. مانیان ترا به صورت خالص حدود ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن دارد و باک سوخت آن نیز ۷۳ لیتر گنجایش ارائه می‌دهد.

خوشبختانه، پرشیا خودرو برای نسخه مونتاژی نهایی نیسان ترا جدید از همان فضای داخلی جدیدتر و زیباتر استفاده کرد. نمای داخلی ترا با داشبوردی نامتقارن طراحی شده است که از خطوط سیال و منحنی‌های متعدد بهره می‌برد. این داشبورد از ترکیب سه رنگ استفاده می‌کند و همین ترکیب رنگی در سراسر کابین، از رودری‌ها گرفته تا داشبورد و صندلی‌ها، به‌کار رفته است. ترکیب فضای بزرگ داخلی، طراحی نسبتا لوکس با حس و حال ژاپنی و توانایی‌های آفرودی، ترا را به انتخابی جذاب برای سفرهای خانوادگی و تفریحی در مناطق خارج از شهر تبدیل می‌کند. درمجموع نیسان ترا مانیان خودرو گزینه مناسبی برای خانواده‌ها و افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و آفرودرها محسوب شود و می‌تواند یک انتخاب برتر نسبت کراس اوورهای هم‌قیمت باشد. به این ترتیب هر آنچه که به عنوان آپشن در نیسان ترا عرضه شده کاملا هدفمند و هوشمندانه انتخاب شده است.

این بار اما، خودرویی که قبلا با نام نیسان پالادین شناخته می‌شد، با نام جدیدی به بازار آمد و به Nissan Terra تغییر نام داد. نیسان این خودرو را در بازار چین تولید کرد و در منطقه خاورمیانه با نام Nissan X-Terra عرضه کرد. در حال حاضر تنها خودرو شاسی مستقل کشور که دارای قابلیت کامل آفرودیست و همزمان با وجود سیستم تعلیق پیشرفته و دیگر خودرو های بروز خود تجربه یک خودروی شهری بی نظیر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. نیسان ترا با دارا بودن مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی پیشرفته، امنیت سرنشینان را به حداکثر می‌رساند. از جمله این سیستم‌ها می‌توان به سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم هشدار خروج از خط (LDW)، و سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEB) اشاره کرد. اگر این خودرو را با آفرودرهای حرفه‌ای مانند تویوتا پرادو مقایسه کنیم از جهاتی برتری و در بخش‌هایی دست پایین را دارد.

این خودرو توسط زیرمجموعه دانگ فنگ به نام ژنگ ژو تولید شده و فیس‌لیفتی از نیسان ترا و جانشین نیسان پالادین محسوب می‌شود. نیسان ترا با موتور ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی خود، قدرت ۱۹۳ اسب بخار و گشتاور ۲۴۵ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این مدل از گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته بهره می‌برد و با وزن ۱۹۳۴ کیلوگرم، می‌تواند در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت این مدل حدود ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که برای یک شاسی‌بلند نسبتاً مناسب به‌نظر می‌رسد. در نمونه مونتاژی مانیان خودرو هم همین پیشرانه را می‌بینیم که با تکنولوژی GDI یا تزریق مستقیم سوخت، ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF با هشت حالت مختلف مثل معمولی، اسپرت، برفی، ماسه‌ای و… به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

مدل ۲ لیتری توربوشارژ نیز با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر ارائه خواهد شد که شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن به ۹ ثانیه می‌رسد. این نسخه به گیربکس ۸ سرعته ZF آلمان مجهز است که به عملکرد بهتر و افزایش کارایی خودرو کمک می‌کند. این خودرو درواقع پالادین نام داشت و توسط جوینت ونچر نیسان و دانگ‌فنگ در چین تولید می‌شد. پس‌ازاینکه تولید پالادین در سال 2013 در چین خاتمه پیدا کرد، نیسان به دنبال توسعه شاسی‌بلند جدیدی به‌عنوان جانشین پالادین بود.

نیسان آلتیما 2025 با وجود حذف موتور توربوشارژر و افزایش قیمت، همچنان با ارائه امکانات مدرن ایمنی و رفاهی و طراحی بزرگ‌تر، گزینه‌ای جذاب در دسته سدان‌های ژاپنی محسوب می‌شود. در نهایت، انتخاب بین مزایا و معایب این مدل به نیاز و سلیقه هر کاربر بستگی دارد. با اعمال تغییرات فنی و اضافه شدن امکانات رفاهی و ایمنی جدید، قیمت نیسان آلتیما 2025 نسبت به نسخه‌های قبلی افزایش یافته است. این افزایش قیمت می‌تواند عاملی برای محدودیت دسترسی برخی مشتریان به این خودرو باشد. با بررسی این خودروها و مقایسه آن‌ها با نیسان ترا می‌توانید برای خرید خودرو مناسب اقدام کنید.

با وجود تحریم‌ها و فراز و نشیب‌های سیاسی، این نام هیچ‌گاه از ذهن ایرانیان پاک نشد. بوست خوب توربو در دور پایین و قدرت موتور در حین بوست توربو، به رانندگان این امکان را می‌دهد تا از شتاب قابل توجهی بهره‌مند شوند. نیسان ترا بین کراس‌اوور ایکس‌تریل و نیسان پاترول قرار می‌گیرد و با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به آفرود است. در نمای عقب، طراحی جذابیت کمتری نسبت به بخش‌های دیگر دیده می‌شود، اما با توجه به کلیت طراحی و گرافیک، همچنان از جلوه و جذابیت خاصی برخوردار است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *