نیسان سانی وارداتی 2024: بررسی کامل، مشخصات فنی و مقایسه با رقبا مجله پدال
در کل طراحی بدنه این خودرو با اینکه سدانی اقتصادی محسوب می شود اما جزئیات خوبی را به نمایش می گذارد و انتظارات را از یک سدان ژاپنی بر طرف می کند. سبک طراحی به کار رفته در نمای عقب نیسان سانی، کمی ساده تر از نمای جلو این خودرو است اما هماهنگی آن با طراحی بخش جلو را می توان به راحتی متوجه شد. چراغ های عقب به صورت دو تکه طراحی شده اند و طراحی خوب آنها بر جذابیت های این خودرو افزوده است. مهمترین نکتهای که در طراحی داخلی نیسان سان 2023 بهچشم میآید، استفاده از متریال باکیفیت در بخشهای مختلف است.
کیفیت جنس موادسازنده در سانی، جزء نقاط قوت این خودرو نیست، چراکه همهجا پلاستیک خشک دیده میشود؛ اما تریم دورنگ کابین زیباست! فرمان Dکات، دریچههای گرد تهویه مطبوع و نوار کرومی مات دور آنها در کنار صفحه نمایش ۸ اینچی و کلاستر نیمهدیجیتال سبب میشود، نمای داخلی تا حدی مدرن به نظر برسد. غربیلک فرمان نیسان سانی دی کات بوده و طراحی سه شاخه دارد و از روی کلید های تعبیه شده بر روی آن می توان به بخش هایی نظیر سیستم مالتی مدیا و یا کروز کنترل دسترسی داشت.
علاوه بر آن در کابین داخل خودرو، فضاهای اختصاصی برای جانمایی بطری یا لیوان آب و تلفن همراه در نظر گرفته شده است. در مجموع میتوان طراحی داخلی نیسان 2023 را در قالب دو کلمه شیک و هوشمندانه توصیف کرد. متاسفانه تنها ترمزهای جلوی نیسان سانی از نوع دیسکی هستند و نمونههای عقب از نوع کاسهای تهیه شدهاند. تمام مجوعه ترمز از فناوری ترمز ضدقفل، توزیع نیرو و نیروی کمکی استفاده میکند.
این ماشین بهویژه برای استفادههای شهری، سفرهای خانوادگی و رانندگی روزمره گزینهای عالی به شمار میرود. هندلینگ و پایداری این خودرو در سر پیچ در حد محصولات اسپرت نیست، اما از بسیاری خودروهای اقتصادی همرده بهتر است و عملکرد اطمینانبخشتری ارایه میدهد. از همین رو نامی خودرو در بین اتومبیلهایی که رونمایی کرد یک اتومبیل اقتصادی هم دیده میشود.
نیسان سانی یکی از پرطرفدار ترین و در عین حال اقتصادی ترین محصولات نیسان است که پس از پایان ممنوعیت واردات خودرو، پا به بازار ایران گذاشته است. البته باید تاکید کنیم که این خودرو بیش از ۱۳ سال پیش طراحی شده و به بازار آمده است. اگر قیمت این خودرو در سامانه یکپارچه واردات پایین در نظر گرفته شود، آن وقت مشتریان به طراحی ظاهری آن چندان ایراد نخواهند گرفت.
از لحاظ فنی-دینامیکی، عملکرد سانی تقریبا در حد محصولات پرفروش داخلی مثل دنا پلاس و تندر ۹۰ برآورد میشود، اما در بحث کیفیت و دوام فنی یک سروگردن بالاتر از ماشینهای مشابه است. این مجموعه با تجریهی هزاران همراهی در خرید و با ارائهی خدمات همه جانبهی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربهی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. در این قسمت از بررسی نیسان سانی 2023، نگاهی مختصر به مهمترین مزایا و معایب این خودرو میاندازیم. تریم S از نیسان سانی به دستیار شروع حرکت در سربالایی، سیستم صوتی با پشتیبانی از بلوتوث و رادیو، سه خروجی USB، تهویه مطبوع با فیلتر، دو کیسه هوا، حسگر پایش فشار باد تایر، حسگرهای پارک و جعبه کمکهای اولیه مجهز شده است. نیسان سانی یک ماشین ایدهآل برای کسانی است که به دنبال ترکیبی از صرفهجویی اقتصادی و عملکرد مطمئن هستند.
با آغاز موج جدید واردات خودروها، شرکت «جهان نوین آریا» از طرح واردات محصولات برند نیسان خبر داد. این مجموعه اعلام کرد که خودروهایی از این خودروساز ژاپنی را بهعنوان مدلهای ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به کشور وارد میکند که یکی از آنها، سدان کوچک سانی است. این خودروی اقتصادی برخلاف نامی که به دوش میکشد، ارتباطی با ژاپن ندارد و متاسفانه حتی از طراحی و پیشرانههای جدید نیسان هم استفاده نمیکند. ماشین نیسان سانی جهان نوین آریا از یک موتور تنفس طبیعی ۴ سیلندر به حجم ۱.۵ لیتر، قدرتی برابر با ۱۰۸ اسب بخار و ۱۳۴ نیوتن.متر گشتاور دریافت میکند. این پیشرانه با یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته همراه شده است تا چرخهای جلو را به گردش درآورد. سایز رینگهای نیسان سانی در تریم S، پانزده اینچی و در دو تریم دیگر 16 اینچی خواهد بود.
این خودرو بهعنوان یک محصول اقتصادی با ویژگیهای قابل قبول، میتواند طرفداران زیادی را در ایران پیدا کند. بهنظر میرسد که باید تا قبل از پایان سال جاری میلادی، شاهد عرضه شدن نیسان سانی 2023 توسط معین خودرو در ایران باشیم. با توجه به ویژگیهایی که تا بهاینجا برشمردیم، بهنظر شما نیسان سانی 2023 ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.
این در حالی است که شرکتهای دیگری نیز برای عرضه محصولات نیسان در ایران اعلام آمادگی کردهاند و در میان محصولات آنها نسل جدید نیسان سانی نیز دیده میشود. محصول جهان نوین آریا سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ روی خط تولید قرار داشت و در کشورهای مختلفی همچون تایلند، چین، مصر، ویتنام، مکزیک و… ساخته میشد. نیسان سانی یکی از محبوبترین خودروهای سدان اقتصادی در بازار جهانی است که همواره با ارائه عملکردی قابلاطمینان، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری مناسب، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است. این خودرو که در دسته خودروهای کوچک خانوادگی قرار میگیرد، برای کسانی طراحی شده که به دنبال ترکیبی از راحتی، اقتصادی بودن و کارایی هستند. نیسان سانی، سدان جذابی است که در کنار کیفیت ساخت خوب و عملکرد راضیکننده، امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد.
نیسان سانی یکی از قدیمیترین تولیدات کمپانی ژاپنی نیسان است که در بازارهای جهانی تحت نامهای آلمرا و ورسا نیز شناخته میشود. شرکت جهان نوین آریا که در دهه ۹۰ تنها نماینده رسمی عرضه محصولات نیسان در ایران شناخته میشد، در زمستان ۱۴۰۲ خبر از عرضه نسل قبل نیسان سانی برای بازار ایران داد. نیسان سانی ۲۰۲۳ سدانی اقتصادی است که قرار است با موج جدید خودروهای وارداتی به بازار عرضه شود.
هرچند که وزن و قدرت کم سانی آن را از بهرهمندی از ترمزهای بسیار قوی بینیاز میکند اما افزایش تدابیر در بخش ایمنی هیچگاه بد نیست. موتور تنفس طبیعی و گیربکس AT نشان از استهلاک کم این خودرو دارند و دردسرهایی همچون حساسیت به کیفیت بنزین در این ماشین ژاپنی بسیار ناچیز خواهد بود. بهمحض اعلام قیمت رسمی آن از سوی معین خودرو، این مطلب بهروزرسانی خواهد شد. بهدلیل مشخص نبودن قیمت نهایی سانی، هنوز زود است رقیبی برای آن معرفی کنیم اما همانطور که در این مطلب متوجه شدید، یکی از رقبای اصلی این خودرو، سوزوکی سیاز وارداتی است که از لحاظ عملکرد، کیفیت ساخت، آپشنها و ابعاد بسیار شبیه هم هستند. نیسان سانی از فاصله محوری معادل ۲۶۱۸ میلیمتر برخوردار است و بنابراین از نظر میزان فضای پا برای سرنشینان عقب محدودیت چندانی ایجاد نمیکند. درون صندوق عقب این خودرو هم ۴۱۸ لیتر ظرفیت وجود دارد که گنجایشی متوسط به حساب میآید و قابلیت جا دادن لوازم مسافرتی ۴ نفر را دارد.
نیسان سانی قدمتی طولانی دارد چرا که عرضه اولین نسل آن به حدود ۵۸ سال پیش در سال ۱۹۶۶ بر میگردد و با نام داتسون سانی (داتسون ۱۰۰۰) شناخته میشود. در دهه ۶۰ میلادی، نیسان سانی با طراحی ساده و موتوری کوچک به بازار عرضه شد. این خودرو با تمرکز بر مصرف سوخت کم و قیمت پایین، مورد استقبال بازارهای ژاپن و سپس سایر نقاط جهان قرار گرفت. کابین نیسان سانی جادار و راحت است و کیفیت کابین برای یک سدان ارزانقیمت (قیمت جهانی) مناسب است. اجزای کابین طوری طراحی شدهاند که استفاده از آنها راحت باشد و همهچیز در دسترس راننده باشد.
در مورد امکانات رفاهی و ایمنی نیسان سانی ۲۰۲۳ هم باید بدانید که این خودرو در قالب سه تیپ پایه S، متوسط SV و فول آپشن SL وارد بازار شده است و ظاهرا هر سه تیپ این خودرو در لیست واردات به کشورمان قرار دارند. این خودرو با کد شناسایی n18 شناخته میشود و از زبان طراحی جدید خودروهای سدان نیسان به ویژه آلتیما و ماکسیما سود میبرد. جلوپنجره V شکل و استایل کشیده بدنه و طرح خشن چراغهای جلو، باعث شده فرم ظاهری نسل جدید نیسان سانی نسبت به قبل بسیار زیباتر و جذابتر باشد. برند نیسان یکی از پرآوازه ترین برندهای خودرویی جهان است که طرفداران پروپاقرص زیادی در سرتاسر جهان دارد و یکی از اقتصادی ترین و ارزان ترین محصولات این شرکت، سانی (Sunny) نام دارد که با نامهای نیسان آلمرا، نیسان ورسا و …
این موتور با گیربکس CVT هماهنگ شده است و نیروی خود را به چرخهای جلو منتقل میکند. این موتور مصرف سوخت ترکیبی ۵.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد و شتاب صفر تا صد آن ۱۱.۵ ثانیه است. این موتور میتواند ۱۱۸ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۹ نیوتن.متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. سیستم پاشش سوخت mpi، سیستم تعلیق محور پیچشی عقب و مکفرسون جلو، رینگ ۱۵ اینچی فولادی یا آلومینیومی ۱۶ اینچی نیز جزو دیگر مشخصات فنی نیسان سانی است.
در نمای جلویی خودرو چراغها تقریبا همانند یک مثلث طراحی شده اند و شاهد یک جلوپنجره ساده کرومی ذوزنقه ای شکل هستیم در قسمت سپر نیز مه شکنها به همراه یک نوار کرومی تزئین شده اند. نسخه وارداتی نیسان سانی به ایران که با کد اتاق N17 شناخته میشود در سال ۲۰۲۰ تولید آن متوقف شد اما بعد از گذشت این همه سال از معرفی آن همچنان در کشورهای مصر و هند مونتاژ میشود. پیشبینی میشود نیسان سانی در رنج قیمتی خود باید به مصاف رقبایی از چین نظیر آریزو ۶ پرو، کی ام سی J7 و … طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای نیسان سانی به ترتیب 4.496، 1.74، 1.46 و 2.618 متر اعلام شده است.فرم بدنه نیسان سانی از زبان طراحی برند نیسان پیروی میکند، که نمود بارز آن، جلوپنجره V شکل و چراغهای زاویهدار جلو و عقب است. شیب کاپوت، نحوه اتصال ستون D به صندوق عقب و خطوط مواج نمای جانبی، از دیگر ویژگیهای ظاهری این خودرو به شمار میآید. اوایل دهه 70 شمسی، تعداد محدودی از نسل هفتم نیسان سانی به ایران آمد، همان خودرویی که تا سال 2017 در مکزیک تولید میشد.
با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. در نمای جانبی همه چیز به ساده ترین شکل ممکن طراحی شده است و تنها نکته مثبت آن رینگ نسبتا زیبا و استفاده از دستگیره های کرومی درها میباشد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. کلیه قطعات با هماهنگی در کوتاه ترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال می شوند. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
تنها بخش تکنولوژیک این کابین صفحه نمایشگر مالتی مدیا در وسط داشبورد است و نقاط دیگر اثر چندانی از تکنولوژیهای مدرنتر به چشم نمیآید. متریال داخل کابین نیز مطابق آنچه از یک خودرو اقتصادی انتظار میرود، دارای سطح کیفی چندان مرغوبی نیست، اما نسبت به خودروهای داخلی وضعیت بهتری ارائه میدهد. نیسان سانی مهمان جدید نامی خودرو در بازار ما است که در همان نگاه اول نشانههایی از یک سدان اقتصادی را با خود به همراه دارد. از همین رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی نیسان سانی NISSAN SUNNY 2023 سدان اقتصادی نامی خودرو بپردازیم.
طرح چراغها نیز قدیمی و زشت است که در مقایسه با خودروهای امروزی جذاب به نظر نمیرسد. نیسان سانی یک محصول اقتصادی و نسبتا ارزانقیمت در سبد تولیدات کمپانی نیسان به حساب میآید، بنابراین نمای داخلی این خودرو نسبت به محصولات جدید و همقیمت چینی، چندان جذاب به نظر نمیرسد. داشبرد از پلاستیکهای خشک ساخته شده است و کیفیت متریال آن خیلی دلچسب نیست. بهویژه فرم قسمت میانی و کنسول وسط بسیار ساده طراحی شده است و نسبت به محصولات جدید پیچیدگی خاصی در آن دیده نمیشود. نیسان سانی را در خارج از ایران به راحتی می توان خریداری و تهیه کرد چرا که یک خودرو اقتصادی محسوب می شود اما متاسفانه این خودرو در بازار ایران چندان اقتصادی نیست و نمی توان این خودرو را در بازار ایران، خودرویی ارزان قیمت به حساب آورد. نیسان سانی در میان خودرو های وارداتی رقیبی بسیار جدی به نام تویوتا کرولا دارد که شانه به شانه یکدیگر رقابت می کنند البته می توانیم خارج از محدوده خودرو های وارداتی، به سدان های مونتاژی، به عنوان رقیب این خودرو، اشاره کنیم.
طراحی داشبورد ساده اما کاربردیست و از مواد باکیفیت برای کاور صندلیها و روکشها استفاده شده است. نمایشگر دیجیتال کوچک در نسخههای پایه و نمایشگر بزرگتر در نسخههای پیشرفتهتر، تجربهای مدرن از رانندگی ارائه میدهند. نیسان سانی بیشتر برای رانندگی شهری و مسیرهای طولانی با سرعت متوسط طراحی شده است. مصرف سوخت کم آن به رانندگان اجازه میدهد که در هزینهها صرفهجویی کنند، بهویژه در شرایطی که قیمت سوخت رو به افزایش است.
در دهههای ۷۰ و ۸۰ میلادی، این خودرو به مرور دچار تغییرات طراحی شد و امکانات بیشتری به آن اضافه گردید. این خودرو در بازار خاورمیانه، بهویژه ایران، به یکی از محبوبترین گزینهها تبدیل شد. نمای عقب سانی کاملا شبیه نمای عقب نیسان ماکسیمای جدید است و طراحی بومرنگشکل بسیار جذابی دارد. در این نما هم خبری از تزئینات کرومی نیست و تنها المان خاصی که دیده میشود، یک دیفیوزر نسبتا بزرگ با رنگی مشابه بدنه است.
با وجود این، جنس صندلیها پارچهای است که با توجه به فولآپشن بودن نمونه وارداتی، کمی عجیب به نظر میرسد. در مجموع نیسان سانی چه از لحاظ کیفیت مواد سازنده و چه از لحاظ طراحی داخلی، بسیار شبیه سوزوکی سیاز است و پشت سر سدانهای میانرده چینی قرار میگیرد. پیشینه نیسان سانی به داتسون ۱۰۰۰ بر می گردد که بر اساس پلتفرم B10 تولید و در سال های ۱۹۶۹-۱۹۶۶ میلادی عرضه شده است. در سال ۲۰۰۶ میلادی عرضه نیسان سانی با پلتفرم B13 پایان یافت و نیسان آلمرا جایگزین این خودرو شد اما در کشور های چین و حوزه خلیج فارس همچنان از نام سانی برای این خودرو استفاده می شود. جدیدترین عضو این خانواده که پا به بازار ایران گذاشته برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ بر اساس پلتفرم N18 معرفی و عرضه شده است که فروش بسیار خوبی را به ثبت رسانده است.
نیسان سانی حالا استایل اسپرتتری پیدا کرده و مشتریان جوانتر هم بر خلاف نسل قبل از این خودرو استقبال خواهند کرد. خطوط برجسته روی بدنه و طرح کشیده چراغهای عقب هم جزو دیگر نکات مثبت طراحی ظاهری نیسان سانی ۲۰۲۳ به حساب میآید. صندلی های نیسان سانی ارگونومی و طراحی مناسبی دارند اما دارای روکش و تریم پارچه ای هستند که شاید به اندازه روکش های چرم مصنوعی لوکس نباشند اما عمر و ماندگاری بالاتری دارند. متریال به کار رفته در بخش عقب نیسان سانی همانند بخش جلو این خودرو است و با توجه به فاصله محوری ۲۶۱۸ میلی متری، سرنشینان عقب فضای قابل قبولی خواهند داشت.
قلب تپنده سدان اقتصادی نیسان یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که روی هم رفته می تواند قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۱۴۹ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT-Xtronic به چرخ های جلو منتقل کند. نیسان سانی در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق توییست بیم بهره می برد که سواری قابل قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نیسان سانی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۱ لیتر گزارش شده که نوید یک خودرو کم مصرف را به ما می دهد. این خودرو دارای موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۱۱۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۴۹ نیوتن متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه دارد.
قیمت خودرو نیسان سانی ۲۰۲۳ در کشور امارات برای تیپ پایه S معادل ۶۱،۵۰۰ درهم است، تیپ SV حدود ۲ هزار درهم گرانتر قیمت خورده است و قیمت مدل فول آپشن نیسان سانی ۲۰۲۳ نیز ۷۳،۵۰۰ درهم برآورد شده است. این مبلغ برای یک خودروی اقتصادی رقم نسبتا بالایی است و رقابتپذیری سانی با محصولات ارزانقیمت و مدرنتر چینی را بسیار پایین میآورد. نیسان سانی یکی از قدیمی ترین محصولات برند نیسان-داتسون است که ریشه در دهه ۱۹۶۰ میلادی دارد.
دیفرانسیل نیسان سانی NISSAN SUNNY 2023 از نوع جلو است و نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند. این خودرو از نوع دو چرخ محرک است و هیچ گونه سیستم چهار چرخ محرک یا دیفرانسیل عقب ندارد. این خودرو بیشتر برای رانندگی در شهر و جادههای صاف مناسب است و در شرایط سخت آفرود عملکرد ضعیفی دارد. از یک خودرو با عمر طراحی ۱۳ – ۱۴ ساله نمیتوان انتظار یک داشبورد زیبا و فضای داخلی دلچسب را داشت. بنابراین طبق انتظار نمای داخلی و فرم داشبورد نیسان سانی بسیار قدیمی است، طراحی دلچسبی ندارد و حداکثر میتواند با محصولات داخلی نظیر تندر پلاس و پژو پارس اتوماتیک مقایسه شود. دستهدنده این خودرو بسیار شبیه نمونه استفادهشده در رنو ساندرو و تندر ۹۰ اتوماتیک است که با توجه به شراکت رنو با نیسان، این شباهت چندان دور از انتظار نیست.
گیربکس CVT این خودرو به انتقال قدرت نرم و بدون لرزش کمک میکند و رانندگی را راحتتر میسازد. نسخههای جدید این ماشین، بهویژه مدل ۲۰۲۳، نمایانگر ترکیب مدرنیته و اقتصادی بودن هستند. این خودرو توانسته با استفاده از تکنولوژیهای پیشرفته مثل گیربکس CVT، مصرف سوخت و عملکرد بهینهتری را ارائه دهد. نیسان در طراحی پیشرانه این خودرو خیلی روی افزایش قدرت آن تمرکز نکرده است؛ در مقابل تلاش شده تا با استفاده از تکنولوژیهای جدید، مصرف سوخت این خودرو کاهش پیدا کند. در بررسی نیسان سانی 2023، بیش از هرچیز نمای جلوی خودور توجهات را بهخود جلب میکند.
دیدگاهتان را بنویسید