هایما S5 پلاس جدید: بررسی کامل، مشخصات، مشکلات و مزایا مجله پدال
همچنین دکمه استارت خودرو نیز در بخش زیرین کنسول و در کنار جا فندکی قرار گرفته است. در بخش مرکزی کنسول نیز ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع و سیستم صوتی خودرو قرار گرفته است که کیفیت خوبی دارند. یکی از برجستهترین معایب هایما S5 از لحاظ ظاهری، طراحی شلوغ بدنه آن میباشد. در این خودرو، دو گروه چراغ روشنایی در روز و مهشکن بهکار رفته که تا حدود زیادی نمای جلوی خودرو را شلوغ کرده است. به گونهای که به نظر میرسد، طراحان هایما S5 به شیوهی غیر هنرمندانهای، این چراغها را برای خالی نبودن فضای سپر در این بخش قرار دادهاند. هایما اس ۵ جدید یک کراساور کامپکت و شهری است که متأسفانه طراحی جذابی ندارد.
در هر صورت، توجه به راهنمای مالکیت و مصرف سوخت توسط سازنده خودرو توصیه میشود. آیا به دنبال یک خودروی شیک، قدرتمند و با کیفیت هستید؟ هایما S5 به شما این همه و بیشتر را ارائه میدهد. با طراحی بینظیرش، این خودرو به شما احساس لذت و راحتی در هر سفر میبخشد. این خودرو با ترکیبی از طراحی جذاب، امکانات مدرن و هزینه مناسب، به یکی از گزینههای محبوب در دستهی خودروهای SUV تبدیل شده است.
کابین هایما S5 چگونه است؟ کابین هایما S5 دارای طراحی مدرن، صندلیهای راحت قابل تنظیم و سیستم اطلاعات و سرگرمی هوشمند میباشد که تجربه راحت و لذتبخشی را برای سفرها فراهم میکند. هایما S5 بهعنوان یک کراساوور شهری، ترکیبی از ویژگیهای مثبت و چالشها را ارائه میدهد. بررسی دقیق مزایا و معایب این خودرو میتواند به خریداران در تصمیمگیری آگاهانه کمک کند.
اما یکی از معایب هایما S5 این است که در برخی از شرایط مشاهده میشود که باوجود فشار دادن پدال گاز، سیستم توربو نمیتواند فعالیت مناسبی داشته باشد و کمی دیرتر واکنش میدهد. به این ترتیب ممکن است که این مشکل تا حدودی از لذت رانندگی با این خودرو بکاهد. تقریبا نصفی از سپر جلوی هایما S5 را پلاستیک با رنگ مشکی پوشانده است. همانطور که قبلا گفته شد این خودرو چراغ های بزرگی دارد و چراغ های روشنایی در روز و مه شکن آن کاملا جدا از هم طراحی شده اند و ظاهری نسبتا بی ربط به یکدیگر دارند.
خطوط به کار رفته در نمای جانبی و همینط رو روف ریل باعث شده تا این کراساوور شکل و شمایل بهتر و اسپرتتری پیدا کند. با این طراحی مدرن و جلبکننده، هایما S5 به عنوان یک خودروی کراساوور با شخصیت منحصر به فرد در بازار خودروها ظاهر شده است. همچنین لازم به ذکر است که تجربه از کابین یک خودرو به طور مستقیم به نسخه و تجهیزات آن بستگی دارد و ممکن است در مدلها و نسخههای مختلف تغییرات داشته باشد. برای خرید خودرو اقساطی در کرج با کارشناسان الماس خودرو در تماس باشید. اما در سرعتهای بالا یا در هنگام شتابگیری شدید، صدای موتور و نویز باد ممکن است وارد کابین شود.
چراغهایی نیز برای روشنایی روز در قسمت پایین قرار گرفته است که در ادامه مهشکن روشنایی سه بخشی خودرو را کامل میکند. در نمای جانبی این خودرو خط شانهای به خط افقی وصل شده و در قسمت پایینی سپر طراحی این بخش را به صورت یکنواخت در آوردهاند. اگر به ماشین هایما s5 علاقه دارید یا میخواهید در مورد مشخصات هایما s5 بیشتر بدانید، مشخصات فنی هایما s5 را تشریح کنید و در مورد ابعاد هایما s5 کنجکاوید با ما همراه باشید. به دلیل فاصله محوری به نسبت زیاد هایما S5 که دست کمی از کیا اسپورتیج ندارد. در پیچ های بزرگ عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و به قول معروف هندلینگ خودرو بر سر این نوع پیچ ها مناسب ارزیابی می شود.
به نظر میرسد که طراحان هایما S5 در طراحی بخش عقبی این خودرو نیم نگاهی به هیوندای توسان داشتهاند. فرم چراغها تقریباً مشابه چراغهای هیوندای توسان است و همانند آن، بخش پایینی این چراغها سفید است. در کل در هایما S5 با خودرویی قلدر و در عین حال زیبا رو به رو هستیم. هایما S5 یک خودروی کراس اوور کامپکت است که سال ۲۰۱۴ توسط خودروساز چینی، هایما، رونمایی شد.
در نمای عقب هایما S5 نیز می توان ردپای هیوندای توسان نسل جدید را احساس نمود. چراغ های عقب با الگوبرداری از توسان طراحی شده اند این چراغ ها به صورت دو تکه طراحی شدهاند و بخشی از آنها بر روی درب صندوق عقب و قسمت دیگر بر روی بدنه جای گرفته است. همانندسایر قسمت های خودرو و هماهنگی بیشتر حجم نسبتا زیادی از نمای عقب نیز توسط سپرها پوشیده شده و به رنگ مشکی درامده است. هایما S5 در کلاس بدنه کراس اوورهای کوچک قرار دارد و نباید انتظار ابعاد یک شاسی بلند و یا کراس اور واقعی را از این خودرو داشت.
از دیگر خودروهایی که قبل از خرید هایما S5 توربو باید به آن نگاهی داشت هاوال H2 کارکرده و چری تیگو 5 است. با روند رو به رشد تکنولوژی در خودروسازی دیگر خبری از موتورهای پرحجم نیست و اکثر خودروسازان به دنبال طراحی موتورهایی کم حجم و کم مصرف و استفاده از توربو شارژر ها می باشند. هایما اس 5 از یک موتور 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری توربو 16 سوپاپ با 161 اسب بخار نیرو و 223 نیوتن متر گشتاور بهره میبرد که با توجه به سگمنتی که در آن حضور دارد، میتوان موتور خودرو را اصلیترین نقطه قوت آن معرفی کرد. با ورود به داخل کابین هایما S۵ متوجه طراحی متفاوت داشبورد به ویژه در قسمت کنسول میانی آن خواهید شد. طراحی مورب دریچههای تهویه و ردیفهایی از دکمههای مختلف در موازات آنها که بر روی کنسول میانی تعبیه شدهاند، نمایی متفاوت برای داخل کابین هایما اس ۵ ایجاد کرده است.
باتوجهبه ارتفاع بلندش متوجه حرکات عرضی محدودی در این خودرو میشوید البته که این خشکی سیستم تعلیق از حرکات عرضی آن کم میکند. دید راننده به عقب بهواسطه شیشه کوچک پشت، کمی محدود است؛ دید نقطه کور قابل قبول و دید به جلو هم خوب است. تم کلی داشبورد و ادوات از خطوط V شکل تبعیت میکند و این چیدمان کلی با یک سری خطوط منحنی خاص درهم آمیخته شده که هم شلوغ و گیج کننده به نظر میرسد و هم در اوج زشتی و پیچیدگی، جذابیتهای خاص خودش را بروز میدهد. در حقیقت اتاق هایما به شکلی است که بسته به سلیقه فردی ممکن است به آن علاقهمند و یا از آن متنفر شوید.
دریچه هوا هم به لحاظ هندسی مشابه با جلوپنجره طراحی شده اما کوچکتر از آن است. چراغهای جلو، چراغهای روشنایی در روز، چراغهای مهشکن و چراغهای نورافکن در یک ستون زیر هم قرار گرفتهاند. طراحان HAIMA S5 با استفاده از خطوط زیاد در طراحی این خودرو جسارت زیادی به خرج دادهاند و در کل ظاهر زیبایی برای این خودرو آفریدهاند. اما در هر صورت مشخص نیست که مدل جدید S5 چه زمانی توسط ایران خودرو و هایما در ایران عرضه شود. هایما S5 با این که هنوز با دیگر رقبای مطرح چینی بازار فاصله دارد، اما در همین مدت کوتاه نیز پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است و به احتمال زیاد مدل های جدید این شرکت به رقیب بسیار سرسختی برای نام های بزرگ تر چینی تبدیل خواهد شد. به طور کلی سواری خودرو بیشتر به سمت یک سواری اسپرت و خشک متمایل است.
در ادامه به بررسی هایما S5 می پردازیم تا ببینیم دومین محصول این شرکت چه در چنته دارد و می تواند سهم مناسبی از این بخش از بازار را نصیب تولید کننده خود کند یا خیر. شرکت ایران خودرو پس از سال ها دسته و پنجه نرم کردن با تحریم های اقتصادی و از دست دادن بزرگ ترین شریک خود یعنی پژو در دوره تحریم قبلی رفته رفته سهم بیشتری از … هنگامیکه از نمای جانبی به این خودرو مینگریم، مشاهده میکنیم که نیمهی پایینی آن با تعدادی پلاستیک مشکی اشغالشده که باعث کاهش زیبایی نمای جانبی خودرو شده است. البته طراحان هایما S5 برای تزئین این پلاستیکها، در برخی نقاط از نوار کرومی باریکی استفاده کردهاند. البته تعویض دنده در هایما به نرمی و راحتی صورت میپذیرد ولی شتاب 0 تا 100 این خودرو که 12.5 ثانیه اعلام شده است چندان دلچسب نیست و بنابرین میتوان گفت این خودرو بیشتر برای رانندگی درون شهری مناسب است. در نمای عقبی ظاهر مینیمال خشنی را میبینید؛ یکی از عیوب اس ۵ شیشهٔ عقب بسیار کوچک و موربش است که دید بسیار کمی به راننده میدهند.
خودرویی که توسط شاخه خراسان ایرانخودرو به کشورمان عرضه میشود و علیرغم ویژگیهای قابل قبول، آنقدر که باید و شاید سر زبانها نیفتاده است. این کراساوور دیفرانسیل جلو با بهرهمندی از یک پیشرانه توربو و سیستم تعلیق مناسب قادر است هم برای سواری در شهر و هم مسافرت کارآمد ظاهر شود. همچنین هایما موفق شده تعادل قابل قبولی میان کیفیت سواری و پایداری برقرار کند، به شکلی که تعلیقش نه آنقدر نرم است که در پیچها اسیر حرکت گهوارهای شدید شود و نه آنقدر خشک و اسپرت که سرنشینانش را آزار دهد؛ هرچند از نظر دقت فرمان نقطه ضعفهایی در این محصول دیده میشود.
دید رو به بیرون به دلیل استفاده از دوربین 360 مناسب ارزیابی می شود اما نکته مهم این است که صفحه نمایش با قرار گیری در بخش بالایی کنسول و ابعاد نه چندان بزرگ آن تجربه ای که در استفاده از دوربین 360 درجه انتظار می رود را فراهم نمی کند. با نشستن پشت فرمان S5 اولین نکته قابل توجه ارتفاع به نسبت پایین صندلی است. با شروع حرکت وزن فرمان هیدرولیکی خودرو جلب نظر می کند که در مقایسه با دیگر هم قطاران چینی که عموما از فرمان های برقی سبک وزن استفاده می کنند، سنگین تر است. طبق اعلام سازنده خودرو، مصرف سوخت در هر 100 کیلومتر به صورت ترکیبی 8 لیتر است. فضای سرنشینان عقب به طور کلی مناسب ارزیابی می شود اما فضای سر به دلیل شیب سقف کاهش پیدا کرده است.
تقریبا از اوایل دهه 80 شمسی خودروسازان چینی به بازارهای داخلی راه پیدا کردند در ابتدای ورود، مشتریان ایرانی روی چندان خوشی به این خودروسازان نشان نمی دادند، طوری که قبل از شروع دهه 90 شمسی اتومبیل های چینی تنها 1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بودند. اما در سال های آغازین دهه 90 شرایط سیاسی و اقتصادی به گونه ای پیش رفت که زمینه های حضور پر رنگ تر شرکت های چینی در ایران فراهم شد. طبق آمار تا همین چند ماه پیش و قبل از دور جدید تحریم ها شاهد فعالیت نزدیک به 15 برند چینی و تصاحب سهمی 15درصدی از بازار توسط این برندها بودیم.
رقبای هایما S5 در بازار ایران جک S3، تیگارد X35، ام وی ام X55 پرو و ام وی ام X33 کراس جدید هستند. البته شما میتوانید با تقریباً ۳۰۰ میلیون تومان بیشتر به سراغ سانگ یانگ تیوولی کارکرده بروید. هایما S5 جدید که با نام هایما اس ۵ پلاس شناخته میشود با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک، یک کراساوور نسبتاً اسپرت جمعوجور است که میخواهیم آن را بررسی کنیم و ارزش خرید آن را در بازار ایران بدانیم. همچنین S5 در سال 2015 در نمايشگاه گوانگژو چین برنده جايزه بهترين SUV شهري سال شده است.
این حروف درواقع، حرفهایی هستند که از کلمه انگلیسی inline به معنای درونخطی برداشته شدهاند. عدد 4 نیز نمایانگر تعداد سیلندرها در این موتور مستقیم یا درونخطی است. نام دیگر موتور یادشده شیب 4 است که در خودروهای برخی برندها با این نام شناخته میشود. ایران خودرو برای این پیشرانه بر روی هایما اس پنج، نام HMA GN15-TF را معرفی کردهاست. خودروهای کراس اوور و شاسی بلند معمولا صندوق عقب بزرگ و جاداری دارند، اما هایما S5 پلاس اینگونه نیست. ظرفیت صندوق هایما S5 فقط ۳۲۰ لیتر گنجایش دارد که حتی از فضای بار سدان کوچک ساینا S نیز ۵۰ لیتر بار کمتری را در خود جای میدهد.
در نمای عقب این خودرو فرم و طراحی کلی چراغ عقب مانند خودرو هیوندای سانتافه است. طراحان این HAIMA s5 سعی کردهاند تا با بهره گیری از خطوط ظاهری، این بخش را بیش از قبل به محصولاتی پیشرو بازار نزدیکتر کنند. با توجه به قیمت هایما S5 میتوان گفت مهمترین رقیب این خودرو چری تیگو ۵ است. اما اگر بخواهیم مصرف سوخت، تند و تیزی این خودروها را با هم مقایسه کنیم، هایما S5 در مقایسه با چری تیگو ۵ خودرو مقرون به صرفهتری است. با توافق های هسته ای ایران خودرو برای این که بیش از این بازارهای نو ظهوری همچون کراس اور ها را از دست ندهد به سراغ شرکت چینی هایما که یکی از زیر برندهای گروه FAW که بزرگ ترین تولید کننده خودرو در کشور چین است می رود.
قدرت توسط جعبه دنده CVT ساخت شرکت پانچ بلژیک به چرخ های جلویی انتقال داده می شود. فضای صندوق عقب نیز 320 لیتر است که به نظر می رسد برای جا دادن دو چمدان بزرگ باید صندلی های عقب را نیز بخوابانید. طراحی مجموعه پشت آمپری نیز ساده به نظر می رسد و و هایما به یک صفحه نمایش کوچک سیاه و سفید بسنده کرده است. با ورود به اتاق هایما، استفاده از اشکال مختلف و چیدمان عجیب و غریب سیستم تهویه مطبوع خودرو در ابتدا شما را به مقدار زیادی گیج خواهد کرد.
طراحی داخلی هایما S5 با ارائه فضای جادار و امکانات رفاهی متنوع، به نیازهای یک خانواده مدرن و کاربران روزمره پاسخ میدهد. کیفیت قابلقبول مواد به همراه امکانات رفاهی کاربردی، این خودرو را به گزینهای جذاب در میان کراساوورهای همرده تبدیل کرده است. با این حال، استفاده از پلاستیک سخت در برخی بخشها ممکن است برای برخی افراد قابلقبول نباشد. جلوپنجره بزرگ ذوزنقهای شکل با دو خط افقی کرومی و لوگوی هایما که به خوبی در امتداد این خطوط قرار گرفته نظر را به خود جلب میکند. خطوطی که در قسمت سپر جلو و کاپوت استفاده شده در هماهنگی کامل با بقیه قسمتهای بدنه است و ظاهر هایما S5 را عضلانی نشان میدهد. در سال 1393 خودروی هایما S7 وارد بازار ایران شد و در همان سال نقطه شروع همکاری شرکت هایما با شرکت خودرو سازی ایران خودرو شکل گرفت که این همکاری کماکان هم ادامه دارد.
فضای داخلی این خودرو مثل مدل معمولی برای ۴-۵ سرنشین کافی است، هر چند به دلیل شیب سقف، سرنشینان عقب ممکن است کمی از نظر فضای سر محدودیت داشته باشند. طراحی هایما S5 پلاس به چه صورت است؟ طراحی هایما S5 پلاس به عنوان یک خودروی کراساوور با خطوط دینامیک، نمای جلویی جذاب، و دیتیل های زیبا شناخته می شود. با توجه به قیمت مقرون به صرفه و امکانات متنوعی که این خودرو ارائه میدهد، این خودرو یک گزینه جذاب برای خریدارانی است که به دنبال خودروی کمهزینه با امکانات مناسب هستند. انتخاب این جعبه دنده برای هایما S5 پلاس باعث شد که مصرف این خودرو حدود 0.2 لیتر از نسخه قبلی بیشتر شود اما در ازای آن کاهش فشار روی پیشرانه و استهلاک، شتاب بهتر و رفع مشکل کمآوردن در سراشیبیها را در اختیار راننده میگذارد. این آزمونها در حد انکپ اروپا ( Euronacap )سختگیرانه نیست، ولی بازهم میتواند قوت قلبی برای خریداران خودروهای چینی باشد. همچنین هايما S5 در سال 2015 در نمايشگاه گوانگژو برنده جايزه سالانه بهترين SUV شهري شده است.
هایما S5 بهعنوان یک کراساوور شهری و خانوادگی، گزینهای جذاب برای کسانی است که به دنبال طراحی مدرن، امکانات رفاهی متنوع و مصرف سوخت اقتصادی هستند. موتور 1.5 لیتری توربوشارژ، فضای داخلی جادار، و خدمات پس از فروش گسترده از جمله مزایای این خودرو هستند. هایما S5 پلاس چهارمین خودروی تولیدی شرکت چینی هایما در ایران است که توسط ایرانخودرو مونتاژ میشد. نسل قبل این خودرو یعنی هایما S5 توربو از نظر ظاهری و فنی چیزی کم نداشت اما بخاطر قیمت گذاری نامناسبی که ایران خودرو برای آن در نظر گرفت و همچنین وجود مشکلات متعدد در گیربکس CVT این خودرو، نتوانست تجربه خوب فروش S7 را بدست بیاورد. از این رو جدای از شرکتهایی که این روزها نماینده برندهای چینی در بازار ایران هستند، بسیاری از تولیدکنندگان معتبر داخلی مثل ایرانخودرو و سایپا نیز به سراغ چینیها رفتهاند تا خلأ سبد محصولاتشان در بخش خودروهای مدرن و مجهزتر را با این خودروها پر کنند.
مصرف سوخت ترکیبی 8 لیتر در هر 100 کیلومتر بهخوبی نشاندهنده شرایط خوب هایما اس پنج در مصرف است. این رقم در جادههای برونشهری به 5 الی 6 لیتر و در جادههای درونشهری به 8 تا 9 لیتر میرسد. اعداد بیانشده در مقایسه با رقبا، امتیاز فوقالعادهای به هایما میدهند. جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی در چهره خودرو دیده میشود و لوگوی هایما در وسط آن قرار دارد. چراغهای جلو که با الهام از چشم عقاب طراحی شده، در دو طرف جلوپنجره به کشیده شدهاند و در پایین آنها چراغهای روز و مهشکن دیده میشود.
نکته جالبی که در مورد این خودرو باید به آن اشاره کنیم، ظرفیت صندوق عقب آن است. همانطورکه میدانید از یک کراساوور کامپکت با چنین طراحی نمیتوان انتظار حجم بالای صندوق عقب داشت. اما هایما اس 5 با دارا بودن ظرفیتی معادل 320 لیتر، در این بخش فضای مناسبی در اختیار شما میگذارد. ایران خودرو خودروی یادشده را با کد کلاس و به بازار ایران عرضه کردهاست. هایما اس 5، یکی از جدیدترین پروژههای شرکت هایما در سالهای اخیر است.
این پیشرانه قادر است 161 اسب بخار قدرت و 223 نیوتنمتر گشتاور تولید کند. هایما S5 پلاس به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک یا همان 6AT مجهز شده که تنها تفاوت آن با نسخه قبلی هایما S5 است. گیربکس این خودرو یک گیربکس اتوماتیک از نوع CVT است که از نقاط ضعف آن میتوان به کمآوردن در سربالاییها و سراشیبیهای تند و تیز اشاره کرد.
با این حال، چالشهایی مانند عملکرد متوسط گیربکس CVT، عایقبندی صوتی ضعیف و کیفیت برخی متریال داخلی باید در تصمیمگیری لحاظ شوند. هایما S5 دارای ابعادی برابر با ۴۳۵۸ میلیمتر طول،۱۸۲۳ میلیمتر عرض و ۱۶۲۰ میلیمتر ارتفاع است. مطالعهی مقالات بیمه شخص ثالث چیست و بیمه بدنه چیست، اطلاعات تکمیلی در مورد این دو بیمهنامه را در اختیار شما قرار میدهد. نکتهای که باید توجه داشت این است که توربو صرفاً در زمانهای خاصی فعال میشود تا موتور خودرو از لحاظ اکسیژن کم نیاورده و خودرو بهصورت بهینه به مسیر خود ادامه دهد. در سرعتهای بالا، صدای موتور و نویز جاده به کابین نفوذ میکند که میتواند برای سرنشینان آزاردهنده باشد.
رینگهای اسپرت 17 اینچی دورنگ به کار رفته در زیر این کراساوور 4.35 متری بسیار جذاب هستند و تناسب ابعاد خودرو در قیاس با محصولات همرده (مثل امویام ایکس22 یا جک اس3) تا حدودی مطوب است. در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی هایما S5 و مزایا و معایب آن می پردازیم. ماشین هایما اس 5 (Haima s5) یک کراس آور شهری کامپکت (جمع و جور) است که توسط شرکت خودروسازی هایما از کشور چین ساخته شده است که توسط شرکت ایران خودرو در ایران مونتاژ می شود. امروزه این خودرو به یکی از محبوب ترین های بازار ایران تبدیل شده و مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است. نسخه فیس لیفت هایما S5 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار چین شد که نمای جلوی آن بهطور کامل عوض شده است.
به طور کلی مجموعه کنسول و داشبورد هایما S5 بزرگ و حجیم به نظر می رسد و فرمان چهار شاخه آن نیز به این مسئله دامن می زند. صفحه نمایش 7 اینچی لمسی در بالاترین بخش کنسول قرار گرفته است که فرم و قاب آن شباهت بسیار زیادی به پژو 207 های فعلی ایران خودرو دارد. این کراس اوور خوش نقش و خال با موتوری قوی و ایمنی نسبتاً بالا و امکانات خوب ارزش خرید بالایی دارد. اما در مقایسه با رقیب هایش مانند هایما S7 کارکرده، جک S3 صفر کیلومتر و جک S5 کارکرده، می توان گفت اولویت خرید با خودرو جک S3 و S5 است.
این کراساوور در کنار طراحی جذاب، ویژگیهای اسپرت و کاربردی یک خودروی خانوادگی را نیز ارائه میدهد. دریچههای تهویه مطبوع و کلیدهای سیستم مالتی مدیای خودرو طراحی موربی دارند که کمی شبیه به لوگوی هایما است. دکمههای چرخان و کلیدهای سیستم تهویه مطبوع خودرو به همراه نمایشگر نیز در قسمت انتهایی داشبورد قرار دارند. هنگامی که به نمای جلوی خودرو نگاه میکنیم، ظاهری خشن و البته محافظه کارانهای را میبینیم. چراغهای جلو خیلی بزرگ طراحی شده و الهام گرفته از چشمهای عقاب هستند.
همانطور که گفتم ظاهر S5 نسل اول و دوم بسیار متفاوت است؛ اما ایرانخودرو حاضر نشد که S5 6AT را با ظاهر جدید به بازار عرضه کند و صرفاً به گیربکس جدید اکتفا کرد. کالیپر ترمز در S5 6AT به رنگ قرمز درآمده و روی گلگیر سمت راننده نوشتهی 6AT اضافه شده است. البته با چهار سیلندر و حجم موتوری 1497 سی سی، انتظار بیش از این از پیشرانه هایما s5 غیرمعقول است. البته در نسل اول تولیدشده هایما اس پنج، پیشرانه با توربو تجهیز شدهاست. این امر باعث بهبود تعدادی از اعداد و آمار خودرو در قسمت عملکرد فنی شدهاست. نوع موتور استفادهشده در s5، از سری I4 است که به دلیل مشابهت حرف I در زبان انگلیسی با عدد 1، L4 نیز خواندهمیشود.
باید گفت عملکرد این گیربکس شباهت بسیاری به هایما S7 دارد و مانند آن هماهنگی خوبی با موتور دارد. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب مولتی لینک است و باتوجهبه حرکات عرضی کم و سواری خشک و سیستم تعلیق، هندلینگ خوبی را در S5 تجربه میکنید. در مورد سواری باید گفت که فوقالعاده خشک و آزاردهنده است؛ یکی از دلایل آن وجود رینگ ۱۷ اینچی و فاق نسبتاً کم لاستیک است.
داشبورد S5 با طراحی جادارتر به خوبی از فضای جلویی خودرو استفاده کرده است و توانسته نیازهای دم دستی سرنشین جلو و راننده را به خوبی فراهم کند. صندلیهای هایما S۵ فرم مناسبی داشته و برای مسافرتهای طولانی، کمتر خسته کننده خواهند بود. کیفیت روکش صندلیها در حد مناسب ارزیابی میشود و پلاستیک به کار رفته در داشبورد کیفیت مناسبی دارد. در طراحی پشت این خودرو، بزرگ بودن چراغ های عقب و کشیدن آن به سمت طرفین هماهنگی خوبی را با چراغ های جلویی دارد.
دیدگاهتان را بنویسید