بررسی خودرو ونوسیا استار

بررسی ونوسیا استار مکث موتور کم اقبال چینی سبقت آزاد

در این راستا، در سال 2019 مدل جدیدی با نام Venucia Star را راه اندازی کرد؛ این خودرو از اواخر سال 2020 در بازار چین موجود شد و به عنوان اولین عضو خانواده Venucia که از پلتفرم VSA استفاده می کند، شناخته شد. با ورود به کابین ونوسیا استار مانند نمای ظاهری با یک کابین لوکس و مدرن روبرو می‌شویم. به سبک بسیاری از خودروهای روز بخصوص خودروهای جدید مرسدس بنز و البته تسلا صفحه نمایش مرکزی این خودرو نیز به صورت عمودی از بالا تا پایین داشبورد میانی کشیده شده و تنها دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو در بالای آن قرار گرفته است. البته استفاده از المان‌های طراحی در نمای جلوی ونوسیا استار، برای مشتریان امروزی به اندازه کافی جذاب به نظر نمی‌رسد و در صورت فیس‌لیفت، می‌تواند با جلب توجه بیشتری از سوی مخاطبان برخوردار شود. اما در کل، استایل کلی این خودرو به عنوان یک خودروی خانوادگی لوکس و جوان‌پسند، ترکیبی موفق از زیبایی و اسپرتی است. در بازار ایران هم، می‌توان اطمینان داشت که ابعاد بزرگ و ادوات لوکس داخل کابین ونوسیا استار برای مردم ما جالب باشد؛ اما تاثیری بر تقاضای بالا برای لاماری ایما و تیگو ۸ نگذارد.

با خواندن این مقاله، می‌توانید از آخرین اخبار محصولات ونوسیا در ایران مطلع شوید و همچنین نحوه فروش خودروهای وارداتی این برند در بازار کشور را بیاموزید. ونوسیا استار با ترکیبی از ظاهر زیبا، امکانات رفاهی مدرن، و امکانات فنی پیشرفته، نشان می‌دهد که چگونه یک خودروی کراس‌اوور می‌تواند به نیازهای خانواده‌های امروزی پاسخ دهد. این خودرو با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و طراحی جذاب، تجربه رانندگی را به یک سطح جدید می‌برد و نشان می‌دهد که خودروسازی می‌تواند به یک هنر تبدیل شود. اگرچه طراحان ونوسیا استار توانسته‌اند با استفاده از چهارچوب معماری خودرو، یک گیرایی دلچسب و جذاب را به نمای بیرونی خودرو افزوده باشند، اما نقدها و انتقاداتی نیز وجود دارد. طرح نمای چهره این خودرو، به ویژه چراغ‌ها و جلوپنجره، به نظر می‌رسد که به کمی فیس‌لیفت نیاز دارد.

استفاده از مدل خشک گیربکس دوکلاچه خشک سبب می‌شود تا جعبه دنده خیلی زود داغ کرده و استهلاک آن بالا رود. ابتدا به نظر می‌رسید که مکث موتور شرکت واردات ونوسیا به ایران باشد؛ اما بعداً مشخص شد که شرکت نورا موتور نمونه‌هایی از این خودرو، به‌ویژه مدل استار را برای تست و بررسی به ایران وارد کرده است. این تعاون نشان از جلب توجه بازار ایران به خودروهای خارجی با کیفیت بالا و امکانات مدرن دارد.

فرم چراغ‌های جلو و بدنه، حالتی هم‌سطح دارند و حس اسپرت خودرو را به خوبی تقویت می‌کنند. پلفترم ونوسیا استار به شرکت ونوسیا تعلق دارد و مشترک با تولیدات نیسان نیست. یک دیفیوزر نقره‌ای در زیر سپر عقب قرار دارد که در طرفین آن دو لوله اگزوز کرومی افقی تعبیه شده است. شیشه عقب با شیب تندی به سمت اسپویلر قسمت عقب سقف ادامه یافته است و ریل‌های باربند کل طول سقف شیشه‌ای خودرو را پوشانده‌اند.

این ویژگی سبب بهبود چسبندگی و هندلینگ خودرو، به خصوص در سرعت‌های بالا و در شرایط مختلف رانندگی می‌شود. با پلتفرم نیسان بهره‌مند بوده و با استفاده از این سیستم تعلیق، عملکرد بی‌نقص و اطمینان‌بخش خودرو در هنگام ورود به پیچ‌ها در سرعت‌های بالا تضمین می‌شود. در بخش طراحی شکل بدنه ونوسیا استار به دلیل استفاده از کاپوت کشیده، فرم سقف، زاویه ستون D و رینگ‌های 19 اینچی سفارشی چهره‌ قابل قبولی از خود به نمایش می‌گذارد. ادوات داشبورد و نمایشگر اصلی با الهام از سبک طراحی تسلا، شکل گرفته‌اند تا حس یک خودروی مدرن و فناوری‌‌محور را برای ونوسیا استار فراهم کنند. این خودروی چینی، از نظر طرح و رنگ صندلی، کیفیت تودری و چرم استفاده شده در مدل‌های مختلف، تفاوت دارد. دیگر نکته‌ی مثبت در طراحی ونوسیا استار، کشیدگی درپوش موتور تا لبه‌ی جلوپنجره و شکل‌دهی حرف V در مرکز جلوپنجره است که شخصیت‌سازی برای محصولات شرکت سازنده را به خوبی نشان می‌دهد.

توان موتور توسط یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه روغنی یا تر(w-DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و مانند اکثر خودروهای چینی بازار ایران خبری از سیستم چهارچرخ نیست. ونوسیا استار نیز مانند ۹۹ درصد کراس اوور های چینی، یک خودروی دیفرانسیل جلوی پر زرق و برق و ۱۵۰۰ سی سی توربوشارژ است. برای استار از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ ۱۸۸ اسب بخاری با ماکسیموم گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر به همراه سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی، استفاده شده است. گیربکس خودرو اما از نوع ۷ سرعته دو کلاچه خشک است و احتمالا با شروع عرضه این خودرو در بازار دقیقا مانند اتفاقی که برای فیدلیتی رخ داد، شاهد گلایه مشتریان از داغ کردن این مدل گیربکس باشیم. ونوسیا (Venucia) یکی از برندهای زیرمجموعه جوینت ونچر نیسان و دانگ‌فنگ است. این برند در سال 2010 برای تولید و عرضه خودروهای اختصاصی بازار چین تأسیس شد.

این خودرو از اوتیس 2020 به بازار چین وارد شد و اولین عضو خانواده Venusia بود که از پلتفرم VSA استفاده می کرد. ونوسیا استار در بازار چین به همراه سامانه هیبرید ملایم (Mild-Hybrid) با ژنراتور 48 ولتی عرضه شده است که به ‌صورت مستقل توسط تیم تحقیق و توسعه تیم چینی شرکت ونوسیا طراحی شده است و می‌تواند مصرف سوخت را کاهش دهد. برای مقایسه، مصرف ترکیبی استار بدون سیستم هیبریدی 6.7 لیتر و با این سیستم 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. سبک طراحی محصولات ونوسیا به گونه ای است که در جای جای بدنه خودروهای این برند شاهد خطوط تیز و شارپ هستیم. ونوسیا استار هم از این قاعده مستثنا نیست؛ نمای جلو با جلوپنجره ای بزرگ و مشبک و خطوط اتوکشیده، چراغ های جلوی باریک با خطوط صاف و سپری که در آن از المان های Lشکل کرومی و ورودی های هوای مثلثی در دو طرف استفاده شده است.

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۹ به جمع محصولات دانگ فنگ افزوده شد و از سال ۲۰۲۰ به بازار چین عرضه شده است. ونوسیا استار به عنوان یک کراس اوور جمع و جور با شاسی بلند طراحی شده است و با همکاری شرکت نیسان به تولید می‌پردازد. این خودرو با طراحی جذاب و امکانات مدرن خود، توجه مشتریان را جلب کرده و از سال ۲۰۲۰ به بازار چینی معرفی شده است. ونوسیا یا ونوچیا نشانی است که طی همکاری های کمپانی ها دانگ فنگ و نیسان به وجود آمد و با اینکه نشان نوپایی به حساب می آید محصولات خوب و قابل قبولی را تولید کرده است. این خودرو یکی از بزرگترین و لوکس ترین محصولات این نشان به حساب می آید که در کنار امکانات بروز و کاربردی، مشخصات فنی قابل قبولی نیز دارد.

این روند کاهشی در سال 2022 نیز ادامه یافت و نهایتاً ونوسیا استار تنها به 4 هزار مشتری فروخت شد. این نشان می‌دهد که ونوسیا استار در انجام ماموریت خود، چندان موفق نبوده است. علاوه بر سیستم‌های ایمنی معمولی، ونوسیا استار از ۶ کیسه هوا، سیستم هشدار نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، ترمز خودکار، و سنسورهای متعدد پیرامون خودرو برای افزایش سطح ایمنی استفاده می‌کند. استایل جذاب و چهارچوب بیرونی متمایز، جلوه زیبایی به ونوسیا استار می‌بخشد. طراحی نمای چهره و جزئیاتی همچون چراغ‌ها و جلوپنجره، این خودرو را از دیگر رقبا متمایز می‌کند.

این پلت‌فرم که اولین بار در اواخر سال 2019 رونمایی شد، به‌طور مستقل توسط دانگ‌فنگ ونوسیا توسعه پیدا کرده و مدل‌های جدید ونوسیا مثل استار و V-Online روی آن ساخته شده‌اند. هرچند ونوسیا همچنان از سرمایه‌گذاری نیسان بهره می‌برد اما با کاهش وابستگی خود به نیسان، قصد دارد توانایی‌های توسعه محلی را تقویت کند؛ بنابراین، در محصولات جدید این برند مثل استار اثر چندانی از تکنولوژی نیسان نیست. ونوسیا استار از اوایل سال 2020 به بازار چین وارد شده است و در تریم‌های مختلف قابل دسترسی است. قیمت ابتدایی این محصول حدود 126 هزار یوآن بوده و قیمت بالا‌تر آن تا حداکثر 150 هزار یوآن می‌رسد. بنابراین، در بازار ایران، این محصول قیمتی کمی بالاتر از ونوسیا وی‌آنلاین خواهد داشت. ونوسیا استار در چین با سیستم هیبرید ملایم (Mild-Hybrid) عرضه شده است که شامل یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ و یک ژنراتور 48 ولتی می‌شود.

احتمالا این خودرو در بازار آزاد با قیمتی در حدود 1.8 میلیارد تومان خرید و فروش خواهد شد. از جمله رقبا این خودرو می توان به؛ فیدلیتی پرستیژ، تیگو۷ پرو، KMC JS6 و… از میان خودرو های مونتاژی و از میان خودرو های وارداتی می توان به؛ چانگان CS55 پلاس، کیا سلتوس، جتا VS5 و… اشاره کرد. پس از تجربه کاهش 14 درصدی در فروش ونوسیا در سال 2019، برند مشترک نیسان و دانگ فنگ تصمیم گرفت بیشترین تلاش را برای بازاریابی خودروهای خود در چین انجام دهد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، ونوسیا یکی از زیرمجموعه‌های جوینت ونچر نیسان ژاپن و دانگ فنگ چین بوده و محصولات آن در بسیاری از بازارهای آسیا، آمریکای جنوبی و آفریقا عرضه می‌شود. این شرکت خودروسازی عمر چندانی نداشته و پس از چند سال از شروع فعالیت به دلایلی کارش موقتا به پایان رسید و دوباره از سال ۲۰۲۲ به عرصه تولید بازگشت. ونوسیا استار یکی از مدل‌های جدید این شرکت دورگه بوده که قرار است توسط نورا موتور پارس پایش به جاده‌های ایران باز شود. بعد از کاهش 14 درصدی در آمار فروش خودروهای برند Venusia در سال 2019، شرکت مشترک نیسان و دانگ فنگ تصمیم گرفت تا بیشتر از محصولات خود را عرضه کند و بازار خودروهای گم شده در چین را دوباره به دست آورد. در این راستا، در سال 2019، آنها خودروی جدیدی به نام Venucia Star را معرفی کردند.

در پایین سپر یک دریچه ورود هوای ذوزنقه‌ای شکل وجود دارد و در طرفین سپر دریچه‌های ورود هوا با طرح عمودی و تریم کرومی به چشم می‌خورند. فرم کلی نمای جلوی استار ساده‌تر از مدل V-Online به نظر می‌رسد و مانند آن دارای لوگوی V شکل ونوسیا در لبه در موتور است. روز گذشته، فرصتی دست داد تا با هماهنگی شرکت نورا موتور، از محصولات جدید ونوسیا در ایران بازدید و تست داشته باشیم. با این حال به نظر می‌رسد طرح نمای چهره خودرو، به‌ویژه چراغ‌ها و جلوپنجره به کمی فیس‌لیفت احتیاج داشته باشد. اگر بخواهیم منظورمان را دقیق‌تر بیان کنیم، باید به برادر کوچک‌تر این خودرو یعنی مدل وی آنلاین اشاره کنیم. اگر به نمای جلو ونوسیا وی آنلاین دقت کنید، متوجه می‌شوید که چهره گیراتری دارد و می‌تواند به راحتی با ماشین‌های مدل ۲۰۲۳ رقابت کند.

موتور برقی در لحظات شتابگیری و همچنین در حالت توقف-حرکت به عنوان یک دستیار عمل می‌کند. با توجه به ویژگی‌های خودروی هیبریدی خفیف، امکان استفاده کامل از حالت برقی وجود ندارد. پس از کاهش 14 درصدی در فروش ونوسیا در سال 2019، این برند مشترک نیسان و دانگ­ فنگ، تصمیم گرفت محصولات بیشتری را عرضه کند تا شاید بازار خودروی از دست رفته خود را در چین به دست آورد. این خودرو از اواسط سال 2020 در بازار چین موجود بود و اولین عضو خانواده ونوسیا بود که از پلتفرم VSA استفاده می کرد. ویژگی جالب و نوآورانه ونوسیا استار، قطعات مشترک با دیگر محصولات شرکت رنو-نیسان-میتسوبیشی است.

خودروی استار از این برند، هم‌اکنون در ایران وجود دارد و مراحل پیش‌تولید را می‌گذارند. غربیلک فرمان با روکش چرمی و طرح D-Cut و دکمه‌های کنترلی با ظاهری مدرن، لذت رانندگی را افزایش می‌دهد. دکمه استارت در سمت راست فرمان با فرم مثلثی به شکل لوگوی ونوسیا طراحی شده است. صندلی‌ها با روکش چرمی دوخت طرح لوزی در ردیف جلو دارای تنظیم برقی، گرم‌کن، سردکن و زیرپایی تاشو هستند و حمایت مناسبی برای بدن راننده و سرنشین ایجاد می‌کنند. مبدع این سبک صفحه نمایش لمسی، کمپانی تسلا بوده است و در حال حاضر در محصولات سایر خودروسازان هم مشاهده می‌شود.

از منابع خبری وبسایت خودروساز استفاده شده است تا اطلاعات فوق العاده مفیدی را ارائه کنند. ۶ کیسه هوا در نقاط حساس خودرو نصب شده‌اند تا در صورت وقوع حادثه، مسافران را از اثرات ضربه محافظت کنند. همچنین، سیستم هشدار نقطه کور به راننده کمک می‌کند تا نقاط کور در دید خودرو را کنترل کرده و از تصمیم‌گیری بهتر در مواقع حرکت اطمینان حاصل کند. این خودرو از ترمز ضد قفل (ABS) به همراه توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) برخوردار است. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. بازنشر محتوا بدون اشاره به منبع، غیرمجاز و حق car.ir برای پیگیری از طریق DMCA محفوظ است.

ونوسیا استار با ارائه امکانات رفاهی بی‌نظیر، سفر شما را به یک تجربه لوکس و پیشرفته تبدیل می‌کند. این خودرو با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و امکانات مدرن، به راننده و سرنشینان خود امکاناتی نسل بعدی را ارائه می‌دهد. در مجموع، طراحی داخلی ونوسیا استار و مواد استفاده شده برای صندلی‌ها، رضایت بخش هستند.

در حال حاضر پایگاه خبری اسب بخار یکی از پرمخاطب ترین رسانه های صنعت خودرو در ایران است و به صورت روزانه به اخبار و حواشی آن می پردازد. در حال حاضر، نگرش به سلامت روان و روانشناسی به عنوان یک عامل مهم در حفظ سلامت در جامعه رو به افزایش است. این نگرش تأکید بر اهمیت روانشناسی در ارتقاء سلامت فرد و جامعه را دارد و از این رو، توسعه روش‌های جدید درمانی و روانشناختی پیشرفت چشمگیری کرده است. در این مطالعه، به بررسی تأثیر روانشناسی بر سلامت فرد و جامعه پرداخته شده است. با استفاده از روش تحقیقات کمی و کیفی، اثرات عوامل روانی مانند تنش، استرس، افسردگی و اضطراب بر سلامت مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهند که روانشناسی اثر قابل ملاحظه‌ای در سلامت فرد و جامعه دارد و استفاده از روش‌های درمانی مبتنی بر این نگرش می‌تواند بهبود چشمگیری در سلامت روان و جسمی افراد داشته باشد.

موتور برقی این خودرو هنگام شتابگیری و همچنین در حالت توقف-حرکت به عنوان دستیار عمل می کند و نیروی تولید شده از ترمز با استفاده از ژنراتور در باتری ذخیره می شود. با این حال، به دلیل ویژگی‌های خودروی هیبرید ملایم، امکان استفاده کامل از حالت برقی وجود ندارد. نمایشگر بزرگ در داشبرد این خودرو، کلیدها و دکمه‌های فیزیکی را حذف کرده و از طریق صفحه نمایش مالتی مدیا به راحتی در دسترس راننده قرار گرفته است.

قیمت این محصول ونوسیا، از 126 هزاریوآن شروع شده و حداکثر به 150 هزاریوآن می‌رسد. بنابراین قیمت ونوسیا استار حدود 18 تا 22 هزاردلار است که در بازار کشورمان، اندکی گران‌تر از ونوسیا V-Online خواهد بود. اما المان‌های استفاده‌شده در نمای جلوی ونوسیا استار برای مشتریان امروزی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و اگر فیس‌لیفت شود، می‌تواند افراد بیشتری را به سوی خود جذب کند. در مورد دیگر قسمت‌های بدنه می‌شود گفت انتقاد خاصی بر آنها وارد نیست و استایل کلی این ماشین خانوادگی در عین لوکس بودن می‌تواند جوان‌پسند و تا حدودی اسپرت هم به چشم بیاید. خوشبختانه در بخش عقب این خودرو از سیستم تعلیق مالتی لینک مستقل استفاده شده؛ درنتیجه هنگام ورود یا خروج از پیچ‌ها در سرعت‌های بالا، هندلینگ و چسبندگی بهتری دارد. با توجه به برخورداری از پلتفرم نیسان، عملکرد ونوسیا استار نیز در این مواقع مطلوب و اطمینان‌بخش برآورد می‌شود و اجازه می‌دهد تا راننده تسلط بیشتری روی ماشین داشته باشد.

شرکت مکث موتور آذر ماه 1402 همزمان با انتشار اطلاعات فنی و امکانات مربوط به خودروی ونوسیا استار Venucia Star، فروش آن را در سامانه یکپارچه خرید خودروهای وارداتی اعلام کرده است. شرکت مکث موتور تعدادی از خودروهای چینی ونوسیا را برای واردات به بازار ایران در نظر گرفته است و علاوه بر مدل ونوسیا Star، مدلهای ونوسیا D60 پلاس و ونوسیا V-Online را نیز به بازار کشورمان وارد خواهد کرد. ونوسیا استار (Xing) یکی از کراس اوور‌های دانگ فنگ است که به صورت مشترک با کمپانی ژاپنی نیسان به تولید می‌رسد. این شاسی بلند جمع‌وجور نخستین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو ۲۰۱۹ به نمایش درآمد و از سال ۲۰۲۰ در بازار چین به فروش می‌رسد. ابتدا گفته می‌شد مکث موتور واردات ونوسیا را عهده‌دار شده اما بعد معلوم شد که نورا موتور هم نمونه‌هایی از محصولات ونوسیا، به‌خصوص مدل استار را برای تست به ایران آورده است. ونوسیا استار (Xing)، یکی از خودروهای کراس اوور تولید شده توسط شرکت دانگ فنگ با همکاری نیسان ژاپن است.

استایل و طراحی خودروها به عنوان یکی از عوامل اساسی در جذب مشتریان، همواره موضوع مورد توجه سازندگان خودروسازی بوده است. در این راستا، ونوسیا استار، یک خودروی کراس اوور از شرکت دانگ فنگ چین، با طراحی جذاب و استفاده از چهارچوبی منحصر به فرد، توانسته است نظر مشتریان را به سوی خود جلب کند. محصولات مختلف ونوسیا و خصوصا شاسی بلند استار، موفق به جذب مشتری در بازار چین نشده‌اند.

میتوانید برای دریافت اطلاعات جدیدتر در مورد محصولات ونوسیا در ایران و نحوه فروش خودروهای وارداتی این شرکت در بازار ایران، مقاله زیر را مورد بررسی قرار دهید. ونوسیا استار با صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر مرکزی عمودی 15.6 اینچی با دستیار صوتی، سقف پانوراما، روکش چرم به همراه دوخت لوزی در پوشش داخلی درها و تنظیم برقی برای ردیف جلو و زیرپایی تاشو صندلی سرنشین جلو ارائه می‌شود. قیمت این محصول از 126 هزار یوآن (ارزان ترین مدل) شروع شده و به حداکثر 150 هزار یوآن (گران ترین مدل) می‌رسد. به عبارت دیگر، قیمت ونوسیا استار در حال حاضر حدوداً بین 18 تا 22 هزار دلار است. با وجود پیچیدگی کم پنل اصلی داشبرد نسبت به بیشتر خودروهای چینی، اما از روکش‌های چرمی و مواد با کیفیت در ساخت کابین استفاده شده است، که نمای داخلی خودرو را دلنشین و باکیفیت می‌سازد.

کنسول میانی بین صندلی‌های جلو نیز باعث می‌شود افراد آسودگی و راحتی بیشتری را در ردیف جلو تجربه کنند. محصول مکث موتور به طور میانگین ۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر سوخت مصرف می‌کند و نهایت سرعتی که می‌توانید با آن رانندگی کنید، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. در سال 2020، ونوسیا استار بیش از 20 هزار دستگاه فروش داشت، اما در سال 2021، فروش آن به نصف کاهش یافت و به تعداد 11.9 هزار دستگاه رسید. این روند کاهشی در سال 2022 ادامه یافت و تنها 4 هزار دستگاه از ونوسیا استار فروخته شد، نشان دهنده ناموفق بودن ونوسیا استار در انجام ماموریت خود است.

این موتور الکتریکی به عنوان دستیار سیستم توقف-راه‌اندازی (Stop-Start) و هنگام شتاب‌دهی عمل می‌کند. همچنین نیروی تولید شده در هنگام ترمزگیری توسط ژنراتور به باتری منتقل می‌شود. با اینکه ویژگی‌های خودروی هیبرید ملایم در ونوسیا استار وجود دارد، اما این خودرو قابلیت استفاده کامل از حالت برقی ندارد. ونوسیا استار دارای صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی، نمایشگر مرکزی عمودی 15.6 اینچی با دستیار صوتی، سقف پانوراما، روکش چرم با دوخت لوزی در پوشش داخلی درها و تنظیم برقی برای ردیف جلو و زیرپایی تاشو صندلی سرنشین جلو می باشد. ونوسیا استار از اوایل سال 2020 و در تریم‌های گوناگون، به بازار چین عرضه شده است. قیمت این محصول ونوسیا از 126 هزاریوآن در ارزان‌ترین مدل شروع شده و حداکثر نیز به 150 هزاریوآن در گران‌ترین مدل می‌رسد؛ به عبارت بهتر، قیمت ونوسیا استار حدود 18 تا 22 هزاردلار است.

ونوسیا استار از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم (GDI) بهره می برد که می تواند قدرت نهایی ۱۸۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۶۰ نیوتن متر را از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل کند. در خصوص کیفیت سواری ونوسیا استار باید گفت درون کابین سواری نرمی را تجربه خواهید کرد، اما ارتعاشی که در سایر خودروهای چینی احساس می کنید، در استار هم هست و نکته دوم آن که صدای درون کابین ناشی از جاده و موتور اندکی زیاد است. همچون بسیاری از محصولات چینی در ونوسیا استار هم از یک گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته روغنی یا خیس برای انتقال نیروی موتور به سوی محور جلو استفاده شده است. در سال 2020، ونوسیا استار بیش از 20 هزار دستگاه فروخت ولی در سال 2021، به طور ناگهانی فروش آن نصف شد و به حدود 11.9 هزار دستگاه رسید.

فضای داخلی کابین ونوسیا استار شکیل، ساده و بدور از پیچیدگی‌های طراحی است که آن را کاربردی و قابل قبول می‌کند. ونوسیا استار از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو بهره می‌برد که توانایی تولید 188 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور نیز از طریق یک  گیربکس 7 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

جلوآمپر ونوسیا استار از نوع دیجیتالی بوده وبر خلاف بسیاری از خودرو های چینی، مجزا از نمایشگر سیستم مالتی مدیا است. این نمایشگر کیفیت خوبی داشته و اطلاعات مختلفی را در اختیار راننده قرار می دهد. ونوسیا در اواخر سال 2019 در نمایشگاه خودروی گوانگژو شاسی بلند استار را معرفی کرد. این اولین محصول ونوسیا محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم جدید این برند بنام VSA ساخته شده است.

در آذر ماه ۱۴۰۲، در همزمان با ارسال اطلاعات مربوط به خودروی ونوسیا استار به سامانه یکپارچه خرید خودروهای وارداتی، شرکت مکث موتور اطلاعات رسمی این خودرو را ارائه کرده است. وقتی واردات خودروها در سال 1402 قطع شد، شرکت مکث موتور تصمیم گرفت خودروهای چینی ونوسیا را وارد کند. پس از موفقیت در واردات و فروش مدل‌های D60 و وی‌آنلاین ونوسیا، حالا این شرکت به دنبال واردات یک خودروی کراس‌اوور گران‌قیمت به نام ونوسیا استار است.

چرم باکیفیت و دوخت سه‌بعدی برای صندلی‌ها، ونوسیا استار را فراتر از خودروهای چینی معمول در ایران، نشان می‌دهد. حتی برای تودری‌ها نیز، حالت مبله و مملو از چرم استفاده شده است؛ ضمن اینکه ادوات یا کلیدهای فلزی هم در کابین دیده می‌شوند. باوجود کیفیت قابل قبول و طراحی راضی‌کننده به نسبت خودروهای چینی، تولیدات ونوسیا عموما مخصوص بازار داخلی هستند و صادرات چندانی به بازارهای مهم، مثل استرالیا و روسیه ندارند.

استار ونوسیا در چین با سیستم ملایم هیبرید (Mild-Hybrid) به بازار عرضه شده است. این سیستم شامل یک موتور توربوشارژ با چهار سیلندر و یک ژنراتور 48 ولتی است. موتور برقی در زمان شتابدهی و در سیستم توقف-حرکت (Stop-Start) به کمک سیستم عمل می کند. نیرویی که در حین ترمزگیری تولید می شود، توسط ژنراتور به باتری منتقل می شود. با توجه به خصوصیات سیستم هیبرید ملایم، این خودرو قادر به کارکرد تماماً الکتریکی نیست. در کلاس خودروهای چینی، ونوسیا محصول نیمه لوکس محسوب می‌شود و امکانات نسبتا کاملی از تجهیزات ایمنی یا رفاهی ارائه می‌دهد.

اولین محصول ونوسیا سدان کوچکی بنام D50 بود که در اوایل سال 2012 راهی بازار چین شد. به گفته نیسان، ونوسیا در دو سال اول فعالیت خود موفق به فروش 200 هزار دستگاه خودرو در چین شد. ونوسیا برندی لوکس و باکیفیت در بین تولیدات چینی محسوب می‌شود که محصولات کنونی آن به لطف سبک طراحی جذاب و منحصربه‌فرد و همین‌طور یدک کشیدن نام نیسان، گزینه‌های مناسبی برای بازار کشورمان محسوب می‌شوند. برحسب مشخصات فنی ونوسیا استار و سطح تجهیزات این خودرو، قیمت آن در بازارهای جهانی از ۱۶ هزار تا ۲۱ هزار دلار متغیر است. با توجه به آنکه مشخصات رسمی ونوسیا استار در زمان نگارش این متن هنوز به طور رسمی از سوی مکث یا نورا موتور اعلام نشده، در حال حاضر به طور دقیق نمی‌توان در مورد قیمت آن در بازار ایران اظهارنظر کرد. اما به نظر می‌رسد این محصول به صورت فول و با آپشن‌های مهمی مثل پارک خودکار، هدآپ دیسپلی، رادار نقطه کور، سانروف پانوراما، دوربین ۳۶۰ و دیگر امکانات مدرن روانه بازار کشور شود.

فرمان به صورت D کات طراحی شده و غربیلک آن نیز به صورت ۳ شاخه با کلیدهای کنترلی طرح لمسی درون آن تعبیه شده است. متریال به کار رفته درون کابین نیز بسیار با کیفیت بوده و حس لوکس بودن را به سرنشینان القا می‌کند. ونوسیا استار از نظر طراحی ظاهری خودرویی به‌روز بوده و برای اینکه برند خود را در ذهن مردم ماندگارتر کند از المان‌های V شکل در طراحی بسیاری از قسمت‌های بدنه استفاده کرده است. در نمای جلو چراغ‌های اصلی فرمی کشیده و مستطیلی شکل داشته و حالت اخم آلودی را به خودرو بخشیده‌اند. همچنین جلوپنجره ظاهر بزرگ و پهنی داشته و متصل به چراغ‌های اصلی طراحی شده و با نقاط ریز کرومی تزئین شده است. ونوسیا استار با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و همکاری با نیسان ژاپن، توانسته است جایگاه خود را در بازار چینی به‌خوبی پیش ببرد و با مشخصات فنی و طراحی مدرن، نظر مثبت بسیاری از مشتریان را جلب کند.

ما از تیرماه 1394 با تولید فیلم‌های تست و بررسی خودرو و مقالات خودرویی  همراه شما هستیم. هدف ما در پایگاه خبری سبقت‌آزاد انتشار مقالات تست و بررسی ماشین‌های ایرانی و واراداتی موجود در بازار ایران و جهان و نیز مقایسه آنها با یکدیگر است. پس از کاهش 14 درصدی آمار فروش محصولات ونوسیا در سال 2019، دست به تولید و عرضه محصولات بیشتری زد تا بازار ازدست رفته خود را در کشور چین پس بگیرد. این شرکت در سال 2019 کراس‌اور جدیدی بنام ونوسیا Star یا ونوسیا Xing را معرفی نمود. این شاسی‌بلند جمع‌وجور نخستین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو 2019 به نمایش درآمد و از سال 2020 در بازار چین به فروش می‌رسد. در بخش وسط داشبورد نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی سیستم مالتی مدیا را می توان مشاهده کرد که دسترسی به بخش های مختلف را راحت تر می کند و بسیاری از تنظیمات مانند تنظیمات سیستم تهویه از طریق این نمایشگر انجام می گیرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *