بررسی خودرو پورشه ماکان

نقد و بررسی پورشه ماکان S مدل 2019 : تغییر و تحول اساسی کاریرا

پس توصیه می شود که اول درباره ماشین پورشه ماکان تحقیق کرده و اگر از این ماشین خوشتان نیامد سراغ ماشین دیگری بروید . ماشین پورشه ماکان در سال 2016 و 2019 به روز رسانی شد و آپشن های جدیدی نیز هم اضافه شد . در کل اگر بخواهم خدمت شما بگم پورشه ماکان واقعا ارزش رانندگی رو داره هم در جاده و هم داخل شهر ، فرمان، ترمز ها، شاسی، همه و همه با سرعت بالایی به ورودی های راننده پاسخ می دهند. شاید این ماشین به اندازه ماشین های کلاسیک و اسپرت روان نباشه ولی به طرز شگفت آوری به این ماشین ها نزدیک است. نسخه GTS با عملکرد بالا حتی قدرتمندتر است و ما به طور جزئی به آن می‌پردازیم. هندلینگ در ماکان بسیار واضح و شیک است و همه مدل‌ها تجربه‌ای عالی از رانندگی ارائه می‌دهند که حتی مخالفان سخت‌گیرانه اس‌ یو‌وی‌ها نیز از آن لذت می‌برند.

حداکثر سرعت قابل دست‌یابی توسط این خودرو نیز حدود ۲۲۹ کیلومتر در ساعت براورد می‌شود. ماکان پایه با موتور توربوشارژ 2.0 لیتری چهار سیلندر، به اطلاعات EPA، توانسته است در شهر به مصرف 5.0 لیتر در هر 100 کیلومتر و در بزرگراه به مصرف 4.0 لیتر در هر 100 کیلومتر را دستیابی کند. اما مدل Macan S با موتور 2.9 لیتری V-6 توئین توربو، با مصرف سوختی برابر با 6.8 لیتر در هر 100 کیلومتر در شهر و 4.8 لیتر در هر 100 کیلومتر در بزرگراه عمل می‌کند. در شرایط واقعی در جاده با سرعت 120 کیلومتر در ساعت، میانگین مصرف سوخت ماکان S به 9.0 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌رسد، که نشان از بهبود 0.8 لیتر در هر 100 کیلومتر در مصرف سوخت بر روی بزرگراه دارد. این اطلاعات نشان می‌دهد که پورشه ماکان 2023 با موتورهای مختلف خود، به مصرف سوخت مناسبی در دنیای واقعی دست یافته است و توانایی ارائه عملکرد مناسب را در هر دو مدل پایه و S دارد.

و اصلا در این مورد از این ماشین انتظار نمی رود که این مشکل را داشته باشد ولی این مشکل را دارد . علاوه بر ترمز این ماشین ، لاستیک های این ماشین می باشد که در هنگام توقف بسیار سخت می باشد . این ماشین دارای بدنه زیبا و مقاوم می باشد و طراحان این ماشین هم از این بدنه تعریف می کنند .

ناگفته نماند که نظرات و تجربیات شما همراهان گرامی برای ما ارزشمند است و با به اشتراک گذاری آنها با ما ، کار مگز را در این مسیر جذاب همراهی خواهید کرد. ۱۰۰ درصد از سهام شرکت پورشه هولدینگ نمود، که از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی پورشه است و مدیریت بخش فروش خودروهای پورشه را برعهده دارد. با آنکه در این نما خبری از المان های پیچیده و شلوغ نیست، ولی طراحان پورشه موفق شده اند با کمک خطوط و حجم های نرم ترکیب بسیار هماهنگی را خلق کنند. مثل شمار زیادی از مدل های جدید، چراغ های این نسل از ماکان نیز دو تکه شده اند و تامین کننده اصلی روشنایی، چراغ های حاضر روی سپر هستند. این چراغ ها به شکلی خلاقانه با ورودی های هوای موجود در طرفین سپر ترکیب شده اند.

در دسامبر ۲۰۰۹ فولکس واگن۴۹٫۹ درصد از سهام کمپانی اصلی پورشه را خریداری کرد، خانواده پورشه و خانواده پیک بطور مشترک، با در اختیار داشتن ۵۰٫۰۱ درصد خودروسازی پورشه، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آیند. پورشه – Porsche – خودروسازی آلمانی است که تمرکز آن عموماً بر طراحی و ساخت خودروهای لوکس اسپورت معطوف شده است. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که رانندگی با این ماشین اصلا سخت نمی باشد و با ماشین بهترین رانندگی و لذت بخش ترین رانندگی را خواهید داشت . این ماشین بهترین امنیت را دارد و موفق شده است که 5 ستاره امنیت را مال خودش کند . این ماشین در برابر تصادف ها و حوادث ها عملکرد خوبی دارد و خیلی سری عمل خواهد کرد .

با این حال همانند هر خودرو دیگری می‌توان معایبی را نیز به فضای داخلی پورشه ماکان گرفت. به طور مثال، فضای سرنشینان عقب برای نشستن سه سرنشین حتی با جثه متوسط کافی نیست. همچنین فضای سر و پا برای سرنشینان عقب در حد و اندازه یک خودروی کراس اوور هم نیست. با این حال، کیفیت سیستم تعلیق این خودرو باعث شده است تا هیچگونه ضرباتی از بابت ناهمواری‌های مسیر به سرنشینان خودرو منتقل نشود.

در کنار مواردی که به آنها اشاره شد امکانات و قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد که به عنوان آپشن جانبی شناخته می‌شود و تنها از طریق سفارش قابل نصب روی این خودرو خواهد بود. سایر آپشن های این خودرو رادار بین خطوط ،  رادار نقطه کور سفارشی ،  رادار جلو سفارشی ،  چراغ های چرخشی با زاویه فرمان ،  گرم کن فرمان سفارشی اشاره کرد . ارسال قطعات سفارشی اینترنتی و تلفنی که از طریق وب سایت فرشگاهی و شماره تماس ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ انجام می‌شود در تهران ۳ الی ۴ ساعت کاری و در سایر استان های ۳ الی ۴ روز کاری خواهد بود. نسخه های فول ماکان دارای چندین آپشن مهم است که در ادامه این مقاله به آنها اشاره خواهیم کرد. دیسک ترمز جلو و عقب با هم فرق دارند و یکی نمی باشند ، ترمز جلو با کمک موتور و سیستم های دیگر خنک می شود ولی ترمز عقب با هوا خنک می شود و نیاز به کمک موتور و سیستم های دیگر ندارد . دسته دنده، و نمایشگر ۷ اینچی که در بخش داشبورد قرار دارند و هماهنگی خود را با کلید های مختلفی که بر روی آن قرار گرفته حفظ کرده است.

در مجموع می‌توان طراحی هر سه نمای خارجی این خودرو را کاملا گیرا و جذاب توصیف کرد. اگرچه خودروی ماکان در باطن به عنوان یک خودروی کراس اور کامپکت شناخته می‌شود، اما این موضوع چندان در ظاهر این خودرو نمایان نیست. در واقع این خودروی کراس اور بیش از شباهت به همتایان خود به یک خودروی سواری خوش یال و کوپال شباهت دارد. در این میان نوع طراحی سر و شکل ظاهری این خودرو کاملا به این موضوع دامن می‌زند و بیشتر به خودروهای سواری اسپورت نزدیک است. در مجموع خصلت‌های پورشه محور که بیش از هر چیز جزییات لوکس را در بر می‌گیرد به خوبی در ظاهر این خودرو بازتاب یافته و به راحتی قابل مشاهده است.

پورشه ماکان ۲۰۲۵ با ارائه ترکیبی از قدرت و دقت، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای رانندگان فراهم می‌کند. مدل پایه با موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، قدرتی معادل ۲۳۷ اسب بخار و گشتاوری حدود ۳۷۰ نیوتن متر تولید می‌کند که برای رانندگی روزمره و سفرهای طولانی مناسب است. این موتور با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه (PDK) ترکیب شده که تعویض دنده‌های سریع و روان را تضمین می‌کند. شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در این مدل حدود ۶.۷ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مدل پایه از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با توان ۲۳۷ اسب بخار استفاده می‌کند، در حالی که مدل Macan S از یک موتور 2.9 لیتری V6 توئین توربو با قدرت ۳۴۰ اسب بخار بهره می‌برد.

پورشه ماکان از جمله محصولات حاضر در بازار خودروی ایران به شمار می‌رود که ویژگی‌های مهم خودروهای لوکس و خودروهای اسپورت را به شکل هم‌زمان در دل خود جای داده است. بنابراین، این خودرو هم برای رانندگان آماتور و محافظه کار و یا یک حرفه ای بسیار مناسب باشد. با توجه به تمامی اطلاعاتی که درباره پورشه ماکان گفته شد، قیمت نجومی این خودرو خصوصا در بازار امروز خودرو ایران بسیار دور از ذهن و غیر منطقی است. در سال ۲۰۱۳ طرح اولیه پورشه با نام ماکان رونمایی شد و این دقیقا همان چیزی بود که این دو شرکت می‌خواستند. داستان ورود پورشه ماکان به ایران به اواخر سال ۱۳۹۴ برمی‌گردد که قانون منع واردات خودرو های بالای ۲۵۰۰ سی سی در کشور اجرایی شده بود، اما پورشه ماکان با دارا بودن موتور ۲۰۰۰ سی سی توانست از این قانون رد شود. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است.

یکی از این فاکتورها آیرودینامیک پیشرفته و ضریب درگ ۰.۲۵ است که برای یک خودروی کراس اوور رقمی ایده آل محسوب می شود. بهره مندی از تکنولوژی بازیابی انرژی ترمز دیگر فاکتوری است که باید به آن اشاره کنیم. این سیستم در پورشه ماکان می تواند تا ۲۴۰ کیلووات برق را به باتری برگرداند. طراحان پورشه در طراحی بدنه خارجی ماکان برادر بزرگتر این خودرو یعنی کاین را در نظر داشته‌اند. همچنین نیم نگاهی به طراحی خودروهای اسپرت این برند یعنی ۹۱۱ نیز داشته‌اند.

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. شاید قوس ملایم سقف و شیب انتهای اتاق را بتوان جذاب ترین ویژگی ماکان برقی در نمای جانبی دانست. بد نیست اشاره کنیم خریداران این خودرو می توانند آن را با رینگ های بزرگ ۲۲ اینچی سفارش دهند. پورشه ماکان ۲۰۱۹ خودرویی راحت و با کیفیت است و به عنوان جمع بندی می توان گفت که پورشه در مدل جدید علاوه بر بروز رسانی سیستم تعلیق، تکنولوژی های بسیاری را نیز به آن اضافه کرده است. و اگر فضای کم مدل قبلی ماکان برای استفاده ی خانواده ها مسئله ساز بود، با مشاهده ی فضای سرنشین مدل ۲۰۱۹ قطعا انتظارات بر آورده خواهد شد. در حالی که مدل ۳ لیتری قدرت بیشتری دارد، اما به نظر می رسد که مدل ۲ لیتری بیشترین توان خود را در اختیار شما می گذارد.

این محصول پورشه در حال حاضر به عنوان جدیدترین و برترین خودرو ساخت برند پورشه در کشور شناخته می‌شود. اگر صاحب پورشه ماکان یا هر مدل پورشه دیگر هستید، احتمال زیاد به اهمیت تعمیر و نگهداری این خودرو واقف هستید. در کشور ما در حال حاضر مراکز مختلفی اعم از مراکز تعمیرگاه پورشه در حال ارائه خدمات تعمیر و نگهداری خودروهای پورشه هستند. در این بین مرکز هیولا آلمان یا همان Germanmonster یکی از بهترین و معتبرترین مراکز تعمیر خودروهای پوشیده در کشور شناخته می‌شود.

در حال حاضر یعنی در هفته‌ی دوم آذر ماه سال 1397 نسخه‌های صفر کیلومتر و کار نکرده‌ی موجود از خودروی ماکان در ایران با توجه به کم و کیف آپشن‌هایشان از قیمتی در محدوده‌ی 1.7 میلیارد تومان تا 2.5 میلیارد تومان برخوردار هستند. این در حالی است که کمتر از یک سال قبل و در ماه‌های پایانی سال 1396 خودروی ماکان با حداکثر قیمتی حول و حوش یک میلیارد تومان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شد. اگر بزرگ بودن بدنه ی خودرو را برای جاده های باریک اسپانیا در نظر نگیریم (این خودرو به راحتی در جاده های پهن و بزرگ آمریکا حرکت می کند). حتی کوچکترین خطایی از این خودرو سر نزد و سیستم تعلیق بادی به خوبی واکنش نشان می دهد و بدنه را کنترل می کند. رانندگی با پورشه ماکان آن هم مدل 2019 یکی از بهترین تجربه های رانندگی را در اختیار شما می گذارد . یکی دیگر از دلایل که در افزایش خرید پورشه ماکان نقش دارد ، این است که این ماشین سیستم تعلیق انعطاف پذیری بسیار قوی دارد .

اگرچه فضای بار و سرنشینان عقب ممکن است به اندازه رقبای خود بزرگ نباشد و سیستم اطلاعات-سرگرمی آن به نظر قدیمی برسد، اما ماکان با جذابیت‌های منحصر به فرد خود، از جمله شتاب و چابکی فوق‌العاده، تمامی این کاستی‌ها را جبران می‌کند. پورشه ماکان در جاده‌های پیچ در پیچ یا حرکت در ترافیک شهری، تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی به راننده ارائه می‌دهد. پورشه ماکان GTS 2022 از یک موتور ۲.۹ لیتری V-6 توربوشارژ دوقلو با قدرت ۴۳۴ اسب بخار و گشتاور ۵۴۹ نیوتن متر گشتاور، که ۵۹ اسب بخار و ۳۰ نیوتن متر گشتاور نسبت به نمونه قبلی ماکان GTS افزایش یافته است. همه ماکان ها همچنین دارای گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه و چهار چرخ محرک هستند که GTS را به خودرویی اسپرت و جذاب بدل کرده است.

با این حال ما در این بخش از مطلب خود تنها به آپشن‌هایی اشاره می‌کنیم که در نمونه‌های وارد شده از این خودرو به ایران یافت می‌شود. پورشه ماکان از محصولات کمپانی بزرگ پورشه است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ طراحی و رونمایی شد. این خودرو با توجه به امکانات فوق العاده و کیفیت بالا ساخت از جمله اتومبیل های لوکس و همچنان اسپرت در ایران محسوب می‌شود.

طراحی آن و قدرت موتورش به گونه ایست که به عبارتی از چسبندگی خوبی در جاده برخوردار است. با مجله خودرو کار مگز همراه باشید تا این پرچمدار پورشه را با هم مورد بررسی قرار دهیم. پورشه ماکان از زمان معرفی خود در یک دهه پیش، به سرعت خود را به عنوان معیاری در بخش SUV های لوکس جمع و جور تثبیت کرد. اگرچه رقبای بزرگی مانند آئودی Q5 و بی‌ام‌و X3 به همراه نسخه‌های اسپورت آن‌ها به بازار آمده بودند، اما ماکان با ترکیب بی‌نظیر عملکرد و لذت رانندگی، استاندارد جدیدی در این بخش ایجاد کرد. اکنون با گذشت زمان، ماکان به بلوغ رسیده است و همچنان در ارائه عملکرد عالی موفق است، اما با رقیب جدید خود یعنی ماکان EV روبروست. در حالی که مدل برقی ماکان بر اساس پلتفرم جدیدی ساخته شده است، نسخه بنزینی ماکان همچنان بر روی پلتفرم فعلی خود باقی مانده و به ارائه تجربه رانندگی بی‌نقص و وفادار به روح پورشه ادامه می‌دهد.

مدتی پیش یکی از مالکان محترم خودروی پورشه ماکان که خودروی خود را برای انجام تعمیرات دوره‌ای به مرکز ما ( نمایندگی پورشه تهران هیولا آلمان ) آورده بودند، اجازه تست و بررسی پورشه ماکان را به ما دادند. خودروی پورشه ماکان به کمک مشخصات فنی یاد شده قادر است در مدت زمانی حدود 6.7 ثانیه از حالت سکون و سرعت صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یابد. شتابی که برای یک خودروی کراس اور حتی با برخورداری از ساختار کامپکت بسیار مناسب جلوه می‌کند.

مانند مدل پایه ی ماکان، مدل S نیز از یک گیربکس ۷ سرعته ی اتوماتیک بهره می برد. سیستم کامپیوتری خودرو در حالت Normal Mode به خوبی عمل می کند اما عملکرد گیربکس در حالت Sport و Sport Plus که تعویض دنده توسط شیفتر های پشت فرمان بوسیله ی راننده انجام می شود، در بهترین حالت خود است. پورشه ماکان S مجهیز به بهترین موتور که موتور آن 3 لیتری فوق العاده قوی می باشد و همچنین اسب بخار خوبی را هم دارد که اسب بخارش 340 است . این ماشین از شتاب و اسب بخار بسیار خوبی برخوردار است و نمی شود این ماشین را با ماشینی مقایسه کرد .

پورشه ماکان قوی ترین خودرو تولید شده این کمپانی نیست اما شکی نیست که یکی از بهترین های کمپانی پورشه محسوب می‎شود. طراحی داخلی ماکان بسیار مدرن و لوکس است و با توجه به شلوغی که به واسطه وجود تعداد کلید های بسیار به وجود آورده، اما می‌تواند به خوبی از پس هماهنگی فضای داخلی برآید. یکی از نکات جذاب کابین پورشه، ساعت عقربه ای است که بر روی کنسول جا خوش کرده است. پورشه ماکان از پلتفرم مشترکی با آئودی Q5 بهره می‌برد و اشتراکات فنی زیادی میان این دو کراس اوور وجود دارد و علت این اتفاق، بهره گیری از پلتفرم توسعه یافته توسط کمپانی مادر یعنی فولکس واگن است. پورشه پنجمین اتومبیل‌ساز آلمان از نظر دارایی و درآمد سالانه است و با توجه به اینکه اتومبیل‌های شرکت پورشه معمولاً در شمار پایین تولید می‌گردند؛ اما محصولات آن، همواره در کلاس خودروهای گران‌قیمت طبقه‌بندی می‌شوند. رانندگی با این ماشین بسیار راحت می باشد و راننده و سرنشین هایش اصلا خسته نمی شوند و همچنین باید اضافه کرد که رانندگی با این ماشین بسیار راحت و لذت بخش می باشد .

خودروی پورشه ماکان، دومین تلاش شرکت پورشه در تولید یک شاسی بلند برایبازارهای جهانی است که قرار است به عنوان برادر کوچکتر پورشه کاین تولید وعرضه شود. شرکت پورشه پس از عرضه موفق شاسی بلند کاین در طول دو دهه گذشته، به فکر تولید یک شاسی بلند با قیمت کمتر و متناسب با نیاز بازار بودهاست‌. از این رو در سال ۲۰۱۵ نسل اول پورشه ماکان تولید گردید و بهبازارهای جهانی عرضه شد.

نمایشگر مربوط به سیستم اطلاع رسانی-سرگرمی و نمایشگر اختصاصی سرنشین کناری هم ۱۰.۹ اینچی هستند. مکمل عملکرد این نمایشگرها سیستم هداپ دیسپلی ۸۷ اینچی است که اطلاعات ضروری را در برابر دیدگان راننده منعکس می کند. اما فاکتورهای دیگری هستند که این خودرو را در دستیابی به رکوردهای مناسب یاری می کنند.

ناگفته نماند نسل اول پورشه ماکان از زمان ورود به بازار در سال ۲۰۱۴ تاکنون، رکورد فروش بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه را ثبت کرده است. از این رو شرکت پورشه تصمیم گرفت تا راه آلفا رومئو، یعنی سرمایه گذاری بر روی قدرت خودرو و بازدهی آن را ادامه ندهد و در عوض درمیان امکانات و قابلیت های پورشه ماکان ۲۰۱۹ تعادل بر قرار کند. از این رو این خودرو طراحی خود را با همان استایل زیبای همیشگی حفظ کرده است و از نظر کیفیت رانندگی از همیشه بهتر است. با توجه به اینکه نسخه‌های موجود از پورشه ماکان در کشور ما مدل سال‌های ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ هستند، طراحی این خودروها بسیار زیبا بوده و گذشت ۵ تا ۶ سال از جذابیت این خودروها نکاسته است. علت را می‌توان در طراحی زیبا و مهندسی دقیق آلمانی دانست که نمود آن را در تمامی اجزای خارجی و داخلی خودرو مشاهده خواهید کرد.

نسخه‌ی پهن‌تر این نوار را می‌توان در بخش پایینی بدنه و نزدیک به رکاب خودرو مشاهده کرد. اندکی بالاتر از این بخش نوعی فرو رفتگی در بدنه‌ی خودروی کراس اور کامپکت پورشه مشاهده می‌شود که در هر چه ورزیده جلوه دادن پیکر آن کاملا موثر عمل کرده است. علاوه بر آن استفاده از رینگ‌های مناسب با اندازه‌ی بزرگ نیز نمای کناری خودروی ماکان را زیباتر از حالت عادی می‌نمایاند. خودروی پورشه ماکان در مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ شانس ورود به بازار کشور ما را پیدا کرد. این خودروها از زمان ورود تا به حال با استقبال گسترده‌ای بین خریداران مواجه شدند. حتی امروزه این مدل‌ها با گذشت ۵ تا ۶ سال از ورود و کارکردشان در داخل کشور، هنوز هم با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌رسند.

کنسول میانی در بین دو صندلی جلویی و تجهیزاتی از جمله جای قرار گیری لیوان ها در کنار آنها نیز از دیگر بخش های گفتنی در کابین پورش ماکان است. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. البته باید گفت که این ماشین محدود می باشد و دلیل آن هم نیز ممنوعیت واردات و قوانین آن می باشد . این یکی از ماشین های محبوب افراد و دنیای ماشین می باشد که هم این مدل و هم مدل های دیگر این ماشین طرفدار های زیادی داشته است . جواد حمیدی هستم و چند سالی در حوزه ی وب فعالیت دارم و عاشق دادن اطلاعات مفید و جدید در زمینه های اینترنت و خودروها هستم.

حداکثر توان خروجی این موتور بنزین سوز معادل ۲۵۲ اسب بخار با احتساب ۵۰۰۰ تا ۶۸۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز حول و حوش رقم 370 نیوتن‌متر با احتساب 1600 تا 4500 دور در دقیقه قرار دارد. اگر بخواهیم به بررسی پورشه ماکان از نظر طراحی داخلی بپردازیم، باید بگوییم که مهندسان پورشه در این خودرو سعی کردند تا تلفیقی از حس و حال اسپرت و کارایی یک خودروی شاسی بلند را ترکیب کنند.

این رقم چیزی در حدود ۱۹ هزار دلار بیشتر از قیمت ارزان ترین نسخه بنزینی ماکان است. این رقم در مقایسه با قیمت ماکان GTS بنزینی که گران ترین مدل به شمار می رود، ۱۸.۵ هزار دلار بیشتر است. انتظار می رود این خودرو تا پایان سال وارد بازار شود.آنطور که پورشه اعلام کرده، این شرکت نسخه بنزینی ماکان را کماکان برای بازار آمریکا تولید می کند. این نسخه به خاطر قوانین آلایندگی سختگیرانه تر اروپا، دیگر در این قاره عرضه نمی شود.

سیستم تجهیزات و فناوری سرگرمی و اطلاعات پورشه ماکان 2023 می‌تواند با انواع ویژگی‌های فناوری مدرن تجهیز شود، اما باید هزینه‌هایی را بپذیرید. در کابینه خودرو پورشه ماکان 2023، پورت‌های USB و پریز‌های 12 ولت به طور فراوان وجود دارند، بنابراین همه باید بتوانند دستگاه‌های خود را به طور کامل شارژ نگه دارند. یک نقطه دسترسی Wi-Fi و اپل کارپلی به صورت استاندارد عرضه می‌شوند، اما هیچ یک از ماکان‌ها اندروید اتو را ارائه نمی‌دهند. چرا که پس از سال ۲۰۱۲ که سهام کلی این شرکت به ولکس واگن واگذار شد طراحی خودرو های آن نیز کانسپت کلی این شرکت تقریبا به خود گرفت. باید گفت که پورشه ماکان همیشه تقریباً در هر زمینه ای بیش از حد انتظار افراد فوق العاده بوده است. این خودرو بسیار بیشتر از توقع افراد در جاده هایکه تازی میکند و مهارت زیادی در جاده های پر پیچ و خم دارد.

خودروی پورشه ماکان به عنوان یک خودروی کراس اور کامپکت علاوه بر برخورداری از سرعت بالا و شتاب مناسب از متوسط میزان مصرف سوخت نسبتا قابل قبولی هم بهره می‌برد. به گونه‌ای که متوسط میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخه‌ی ترکیبی حول و حوش رقم 7.4 لیتر به ازای پیمودن هر 100 کیلومتر مسافت قرار دارد. در مجموع می‌توان خودروی چالاک پورشه را یک خودروی کراس اور اسپورت لقب داد که در کنار برخورداری از ویژگی‌های لوکس کیفیت فنی بسیار مناسب و بالایی را هم به نمایش می‌گذارد. برای کسب آگاهی از سایر مشخصات فنی خودروی پورشه ماکان می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید. مدل یاد شده از خودروی پورشه ماکان که توانسته است بدون مشکل قانونی به بازار خودروی ایران راه یابد از وجود یک موتور 2 لیتری (با گنجایش دقیق 1984 سی‌سی) بهره می‌برد. در واقع موتور چهار سیلندر به کار رفته در این خودرو از خصلت توربو شارژ برخوردار بوده و از همین رو قادر است توانی بیش از حالت عادی تولید کند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *