بررسی خودرو پژو آردی

قیمت پژو آردی, خودرو صفر وکارکرده به روز در خرید و فروش کاراپ

حداکثر سرعت این خودرو در کاتالوگ کمپانی ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن ۱۵ ثانیه ثبت شده است. مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی، ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و حجم مخزن سوختش ۵۲ لیتر است. جزئیات بیشتر از عملکرد و مشخصات این خودرو را در  فنی پژو آردی دیوار را از این لینک ببینید  . متاسفانه سالها شاهد سو استفاده بسیاری از افراد سودجو در بازار خودرو هستیم.

تولیدات ما از سال 1390 در سرتاسر کشور از طریق نمایندگی ها، عوامل فروش و آنلاین توزیع می گردد. فروشگاه اتونیک با بیش از 10 سال سابقه درخشان در فروش، تعمیرات و آموزش قطعات الکترونیکی و انژکتوری خودرو، به عنوان یکی از بی‌رقیب‌ترین مراکز در شرق کشور شناخته می‌شود. این آردی با سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری هزینه‌ی نگهداری پایین‌تری نسبت به انژکتوری‌ها دارد. اگر به دنبال آردی کاربراتوری هستید مدل‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۲ را بردارید. برای پاسخ به این سوال که آیا پژو آردی ماشین به درد بخوری هست یا نه؟ بهتر است به بررسی نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

توجیه ایران‌خودرو درمورد منطقی‌بودن این محصول متفاوت اما نه‌چندان جدید نیز در اختیار داشتن خودرویی با ظاهر به‌روز اما ارزان‌تر بود. بااین‌حال پژو آردی در عملکرد و بازده فنی خودرویی ضعیف بود و ظاهر چندان به‌روزی هم نداشت. آردی در دو نسخه بنزینی و دوگانه‌سوز (بنزین و گاز طبیعی) تولید شد.

شایان ذکر است که پس از سال 1388 طرح پژو 405 معمولی به روا سال نیز اختصاص یافت که دارای رخ و چهره کامل پژو 405 معمولی بود. هدف این مقاله ارائه یک دیدگاه جامع و کاربردی به‌منظور اطلاعات و نکات مهم کارشناسی خودرو پژو آردی rd بود. ابتدا سعی کردیم ضرورت و اهمیت این کار را به وضوح برایتان شرح دهیم، پژو آردی جزو خودروهایی است که سال‌های زیادی از تولید آخرین مدل آن می‌گذرد. ابعاد مهم کارشناسی خودرو پژو آردی rd، به کارشناسی رنگ خودرو و کارشناسی فنی خودرو بر می‌گردد که همه این موارد در مجموعه الوچک توسط کارشناسان و متخصصان مجرب انجام می‌شود.

نقش ایمنی و پایداری ماشین هم یکی از بهترین نکات در انتخاب خودرو میباشد. قدرت و توان هم یکی از دلایل اصلی انتخاب ماشین در بین مردم میباشد. اگر می‌خواهید بدانید که چرا ماشین‌های دیفرانسیل‌عقب لذت رانندگی بالاتری نسبت به دیفرانسیل جلوها دارند، ۷ دلیل برای دوست داشتن خودروهای دیفرانسیل عقب را بخوانید.

یعنی شما اگر خودروی تولید 85 را نیز بخواهید خریداری کنید نیز 17 سال از عمر آن گذشته است. در فرآیند کارشناسی خودرو دو مورد اساسی  (سلامت فنی و ظاهری خودرو) برای شما روشن خواهد شد. درصورتی که قصد خرید این خودرو را دارید، این بخش را تا انتها مطالعه کنید. در فرآیند کارشناسی خودرو دو مورد اساسی (سلامت فنی و ظاهری خودرو) برای شما روشن خواهد شد. یکی از ویژگی‌های مثبت پژو آردی، استفاده از قطعات مشابه با پژو 405 است.

صندلی‌ها در عقب و جلو لبه‌های برآمده دارند و از سرنشینان در پیچ‌ها حمایت می‌کنند. در آن سال‌ها امکانات رفاهی ماشین‌های آخرین‌سیستم هم انگشت‌شمار بودند، بنا‌براین وجود قفل‌مرکزی، شیشه‌بالابرهای برقی در جلو، آینه‌های جانبی تنظیم شونده از داخل، شیشه گرم‌کن و پرژکتور عقب در آردی غنیمت به شمار می‌‌رود. موردی که در خودروهای ایرانی به‌خصوص مدل‌های بعد از ۱۳۹۰ وجود دارد، کیفیت ساخت پایین و مواد ارزان قیمت است. برآورد، سامانه هوشمند و آنلاین تخمین قیمت خودرو است که با استفاده از یک الگوریتم هوشمند و تحلیل داده های بدست آمده از معاملات روز بازار، کارشناسی آنلاین قیمت خودرو را با کمترین خطا انجام می دهد. با این حال، ایران‌خودرو پس از دریافت بازخوردها و بررسی نیازهای مشتریان، تصمیم گرفت تغییراتی در این خودرو ایجاد کند تا بتواند عملکرد و راحتی آن را بهبود بخشد. در پژو اردی فنر بندی خشک تر میباشد ولی از زیربند بهتری نسبت به پراید بر خوردار میباشد .

با این حال، این خودرو همچنان در بازار خودروهای دست دوم محبوبیت خود را حفظ کرده و به‌عنوان یک خودروی اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شود. همین‌ طور که بخاری این ماشین در سیاه زمستان شما را روسفید می‌کند، کولر پژو آردی زیر تیغ آفتاب عملکرد خوبی دارد و لبخند رضایت را بر لبان‌تان می‌نشاند. قطعات جلوبندی پارت لوکس، از جمله انواع سیبک، مجموعه جعبه فرمان، پلوس، گردگیر، کمک فنر، لنت و… با شرایط مناسب در اختیار فروشگاههای لوازم یدکی و پخشی ها قرار می گیرد.

در تشخیص رنگ خودرو اصولاً باید از دستگاه استفاده کرد تا بطور دقیق متوجه جزئیات بدنه شد، اما با این حال بسیاری از کاشناسان خبره هستند که بدون دستگاه نیز می‌توانند جزئیات رنگ‌شدگی و آسیب بدنه خودرو را متوجه شوند. نتیجه این تلاش‌ها منجر به تولید مدل جدیدتری با نام پژو RDi شد که در سال 1382 به بازار عرضه شد. در این مدل جدید، برخی از مشکلات نسخه قبلی مرتفع شد؛ از جمله اضافه شدن کولر، فرمان هیدرولیک و استفاده از سیستم انژکتوری که موجب بهبود مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا شد. (خودروهای آردی‌های تولیدی پیش از سال ۱۳۸۲ فاقد فرمان هیدرولیک، کولر و سیستم انژکتوری بودند).

این خودرو از سال ۷۸با هدف در دست گرفتن بازار خودروهای زیر ۹میلیونی و در واقع برای افرادی که دوستدار جی ال ایکس هستند اما درامدشان به آنها اجازه ی خرید این خودرو را نمی دهدتولید شد. ایمنی آردی از رقیب اصلیش یعنی پراید بالاتر است، موتور سگ‌جان‌تری دارد و راندنش مثل یک ۴۰۵ با شتاب کمتر، ولی هندلینگ بیشتر و فضای کوچک‌تر در کنار رقم پرداختی کمتر است. توصیه می‌کنم برای افزایش هندلینگ، رینگ و لاستیک ۱۳ اینچی آردی را با رینگ ۱۴ اینچی و لاستیک دو سایز پهن‌تر، که به صورت استاندارد در پژو ۴۰۵ نصب می‌شود تعویض کنید.

این ویژگی باعث شده که تعمیرات و نگهداری این خودرو برای مالکان بسیار آسان و مقرون به صرفه باشد. به علاوه، در دسترس بودن قطعات یدکی در بازار، نگرانی‌های مربوط به تعمیرات را کاهش داده و این امر برای کسانی که به دنبال خودرویی با هزینه نگهداری کم هستند، جذاب است. بطورکلی بررسی سلامت قطعات و تشخیص تعویض شدن یا نشدن قطعات، تشخیص سلامت موتور و اینکه موتور تعمیر یا تعویض شده است یا خیر و سایر موارد، همه و همه در بخش کارشناسی فنی پژو آردی rd انجام می‌شود. نام این ماشین که از حروف اول محور عقب (Rear Drive) گرفته شده یک افتضاح بازاریابی بود. با وجود این، افرادی که علاقه به داشتن خودرویی با چهره متفاوت و به‌روز نشان می‌دادند و درعین‌حال توان خرید خودرویی گران‌قیمت را نداشتند، نسبت به آردی استقبال خوبی داشتند. همین امر باعث شد تا آردی علاوه بر معایب متعدد، خودروی پرفروشی باشد.

در شتاب گیری نسبت به پراید ضعیف عمل میکند و پراید می تواند تا دنده های ۳ برتری شتاب داشته باشد . هندلینگ پژو آردی آی بهتر از پراید میباشد.پراید شتاب خوبی دارد ولی هندلینگ ضعیفی دارد که البته با تقویت موتور می توان این مشکل را بر طرف کرد ولی مصرف کمی بالا خواهد رفت . در سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر پژو آردی برتری بسیار مشخصی نسبت به پراید دارد از جمله ایمنی بیشتر بخاطر بدنه محکم تر و آیرو دینامیک بهتر ان بدلیل داشتن بدنه پژو ۴۰۵ . RD عرضه‌شده در فاصله سال‌های ۷۸ تا ۸۲ از نوع کاربراتوری بود و موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱٫۶ لیتری آن نیز می‌توانست ۶۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

با توجه به مشترک بودن برخی از قطعات پژو 405 و پژو آردی می‌توانید به لیست قطعات جلوبندی 405 نگاهی بیاندازید. تولید پژو RDi تا سال 1385 ادامه یافت و این خودرو توانست با این تغییرات تا حدودی اعتماد مشتریان را جلب کند. با این حال، با ورود مدل‌های جدیدتر و به‌روزتر، تولید پژو RDi نیز متوقف شد و جای خود را به خودروهای جدیدتری داد. شامل اضافه شدن امکاناتی مانند اسپویلر عقب، رینگ‌های آلیاژی، و تزیینات داخلی متفاوت بود. این مدل به‌منظور جذب مشتریان جوان‌تر و علاقه‌مند به خودروهای با ظاهر اسپرت تولید شد. کیفیت قطعات داخل اتاق در پژو آردی بهتر هست و دیر تر به صدا می افتد.

زیرا ممکن است آسیب‌های جزئی در شاسی و ستون‌ها توسط هر کارشناسی شناسایی نشود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. پراید ماشین جمع جوری هست و بیشتر ماشین شهری هست تا بیرون شهر . درب‌ها به آسانی بازوبسته می‌شوند، تمامی پنل‌ها چفت‌وقرص در جای خود قرار دارند، فوم صندلی‌ها شکل خودشان را حفظ کرده‌اند و تَرکی در داشبورد و رودری‌ها مشاهده نمی‌شود.

از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 26 اسفند 403 . آردی یک خودروی سدان ارزان قیمت بود که اولین بار در سال 1378 توسط شرکت ایران خودرو معرفی شد. آردی از اتاق 405 GL و موتور پیکان ساخته شد و برخلاف 405 دیفرانسیل عقب است. روا با موتور 1600 و به صورت تکسوز و دوگانه تا سال 1388 تولید شد و در همین سال روای سال با موتور پایه گازسوز 1700 سی سی معرفی شد که تا سال 1390 تولید شد.

همچنان نیز بخش  خرید پژو آردی در دیوار از صفحات پرگزینه و پرکار است. دوم اینکه آردیِ این آزمایش در سال ۱۳۸۰ ساخته شده، ولی در تمام عمرش تنها مسافتی حدود ۵۰ هزار کیلومتر پیموده! با کارنوتر همراه باشید تا نقاط ضعف و قوت پژو آردی را یک‌به‌یک بررسی کنیم.

همانطور که گفته شد تفاوتشان در اصلاح کاستی هایی مثل فرمان، کولر ، مصرف بنزین ، شتاب و صدای گیربکس است ادامه مطلب… پژو RD در سال 78 تولید شد ولی به دلیل نداشتن کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم انژکتوری زیاد دلچسب نبود . ایران خودرو روآ خودروی سواری از محصولات شرکت ایران خودرو می‌باشد. این خورو بهینه سازی شده خودروی پژو آردی، محصول پیشین ایران خودرو است.

اگر قصد پریدن از روی سرعت‌گیرها را داشته باشید، صد‌هزار‌تومان خرج روی دستتان می‌گذارد. همچنین اتونیک در زمینه عیب یابی، تعمیرات، برنامه ریزی انواع ایسیو های ایرانی و خارجی ABS و پیکربندی نود های مالتی پلکس تعریف کلید و ریست کردن انواع ایسیو و یونیت ایربگ به صورت تخصصی فعالیت دارد. من به تعلیق سفت‌و‌سخت علاقه‌مندم و در ۱۱۱ خودم از سِت تعلیق اسپرت استفاده کرده بودم، ولی کوبش این خودرو به‌خصوص در محور عقب برای هر کسی خوشایند نیست. تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت مهندسی سرزمین ابرار می باشد. شاسی خودرو همان اسکلت خودرو است که در هنگام رخداد تصادف و سانحه به امنیت خودرو و سرنشینان کمک شایانی می‌کند. با توجه به اهمیت شاسی و ستون‌های خودرو برای در امان ماندان سرنشینان خودرو، درصورتی که برای کارشناسی شاسی و ستون‌های خودرو از یک شخص مجرب و حرفه‌ای کمک نگیرید، ضررهای سنگینی در انتظار شما خواهد بود.

جعبه‌دنده ۵ سرعته و دیفرانسیل ضریب کوتاه است و برای هر سرعتی یک دنده‌ی مناسب وجود دارد. سلام اردی ای مدل 84 دارم .یعنی انقدر راضی هستم از این ماشین که فکر میکنم ده دوازده سال دیر خریدم .همه چیش عالیه . از نظر کیفیت وسایل اتاق هم خودتان می توانید راحت حدس بزنید که پزو کاملا بهتر میباشد. نهایت سرعت پراید ۱۶۰ کیلومتر میباشد که البته کسانی هستن که ادعای سرعت ۱۷۰ تا ۱۸۰ را هم میکنند که البته دروغ هم نمی گن و این در شرایط خاصی اتفاق خواهد افتاد. قبلاً در مورد نقاط ضعف و قوت ‌مدل‌های انژکتوری و کاربراتوری نوشتم، اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی ماشین کاربراتوری بهتر است یا انژکتوری را توصیه می‌کنم. آردی تا ۱۳۸۲ از کولر بی‌بهره بود، ولی ظاهراً مالک قبلی آستین‌ بالا زده و سیستم تهویه‌ی مطبوع را برای آسایش خود و سرنشینان اضافه کرده.

اگر شیب جاده با شما یار نبود کافی است دورسنج را به بالای ۳۵۰۰ دور‌بردقیقه برسانید. آردی در دور ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ بیشترین توان و گشتاورش را رو می‌کند. با استفاده از داشبورد ۴۰۵، همه‌چیز در بهترین موقعیت خود قرار گرفته. فندک و جاسیگاری در پایین‌ داشبورد و در قسمت میانی سیستم صوتی قرار دارد، کمی بالاتر کنترل تهویه و دکمه‌های مه‌شکن، فلاشر، گرم‌کن شیشه‌عقب و ساعت دیجیتال به چشم می‌خورند. ممکن است خودرو در گذشته دچار سانحه شده باشد و صاحب خودرو در آن زمان قطعات بدنه خودرو را تعویض کرده باشد.

اگرچه به‌طور گسترده تولید نشد، اما نسخه‌ای از آردی با موتور دیزلی نیز معرفی شد. این مدل با موتور دیزلی کوچکتر و مناسب برای مصرف سوخت کمتر و عمر طولانی‌تر عرضه شد. این نسخه بیشتر به‌منظور آزمایش بازار و ارزیابی تقاضا تولید شد. پژو آردی از رده خارج است و با قیمت‌ کمتری از پرایدهای هم‌مدل خریدوفروش می‌شود. اگر می‌پرسید، آردی در رنج قیمتی ۶ تا ۱۲ میلیون‌ تومان ارزش خرید دارد یا خیر؛ نظرم مثبت است. آردی به دلیل استفاده از سیستم تعلیق پیکان در هر دو محور، فنربندی سفت‌تری نسبت به ۴۰۵ دارد.

از نظر زیبایی نظر های زیادی هست  ولی بدنه پژو به نظر زیبا تر از پراید میاد ان هم بخاطر شیب بیشتر در ماشین. نهایت سرعت پژو اردی ای  ۱۷۵ کیلومتر میباشد که البته مانند پراید در شرایط خواص تا ۲۰۰ کیلومتر هم خواهد رسید. به ازای هر صد کیلومتر رانندگی در شهر حدود ۱۱ لیتر می‌سوزاند و برای رانندگی برون شهری هم کمتر از ۹ لیتر مصرف نمی‌کند. هرچند  این مقدار برای موتور ۱۶۰۰ cc قدیمی مناسب است، ولی با استانداردهای امروزی جور در نمی‌‌یاد. اواخر دهه‌ی هفتاد اتاق فکر ایران‌خودرویی‌ها در حال سوزاندن فسفر بودند، که یک نفرشان نام «آردی» را پیشنهاد داد و درجا پذیرفته شد. ایران خودرو (با نام تجاری ایکو، IKCO) شرکت خودروسازی ایرانی است که دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد و در مرداد ۱۳۴۱ برادران خیامی آن را بنیان نهادند.

در واقع پراید 141 فقط از نظر طراحی ظاهری و داخلی با پراید معمولی تفاوت دارد و از نظر فنی تفاوتی با سایر پراید ها ندارد و از همان موتور 1.3 لیتری با 71 اسب بخار بهره می برد. پراید صبا- ازاواسط سال ۱۹۸۷ شرکت فورد لیسانس تولید خودروی فورد فستیوا را به شرکت کیا موتورز کره جنوبی نیز اهدا کرد و این خودرو با نام پراید در این کشور تولید شد. پراید برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در ایران در دو نوع پراید سدان با نام صبا و پراید هاچ بک با نام نسیم در بازار تولید و عرضه شد ادامه مطلب… با ورود خودروهای جدیدتر و به‌روزتر به بازار، مانند سمند و پژو پارس، نیاز به محصولی با ویژگی‌های مدرن‌تر احساس شد و در نتیجه، تولید آردی متوقف شد.

در اتاق RD I همه چیز مثل پژو ۴۰۵ می باشد تنها تفاوتش  با ۴۰۵ کمی فضا در عقب کمتر میباشد آن هم بدلیل دیفرانسیل عقب بودن خودرو  . داشبورد و صندلی ها بسیار مناسب و از کیفیت خوبی برخوردار میباشد. در حال حاضر باید بگوییم که هیچ خودروی صفر پژو آردی در بازار وجود ندارد. آخرین تولید این خودرو به سال 1385 برمی‌گردد (17 سال پیش).

پژو آردی نخستین بار در سال 1378 توسط شرکت ایران‌خودرو به بازار عرضه شد. این خودرو با الهام از مدل‌های قدیمی‌تر پژو(سری اول پژو ۴۰۵) و موتور 1.6 طراحی و تولید شد، اما به دلیل برخی کمبودها نتوانست توجه زیادی را به خود جلب کند. از جمله مشکلات این مدل می‌توان به نبود کولر، فرمان هیدرولیک، و استفاده از سیستم کاربراتوری به جای سیستم انژکتوری اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث شد که پژو آردی نتواند در میان خریداران موفق ظاهر شود و در بازار رقابتی خودروهای داخلی جایگاه مناسبی پیدا کند. پژو RD در سال 78 تولید شد ولی به دلیل نداشتن کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم انژکتوری زیاد دلچسب نبود.

آردی از پلتفرم پژو ۴۰۵ استفاده می‌کرد و در ظاهر نیز شباهت بسیار زیادی به آن داشت؛ تا جایی که ایران‌خودرو آن را پژو ۴۰۵ جدید با قیمت باورنکردنی معرفی می‌کرد. این خودرو در وهله اول دیفرانسیل عقب بود که بزرگ‌ترین و فاحش‌ترین تفاوت آن با پژو ۴۰۵ را شامل می‌شد. گفته می‌شود همین نام RD از اصطلاح Rear Wheel Drive  تلخیص شده است.

این شرکت نخست ایران ناسیونال نام داشت و نخستین گروه تولیدات آن، گونه‌ای اتوبوس بود. سرعت آر دی تا ۱۷۰ کیلومتر بیشتر نیست و پیشنهاد میکنم ساعت های بالای ۱۴۰ را امتحان نکنید زیرا هر دو ماشین ترمز و ایمنی مناسب برای سرعت بالا را ندارند. پراید های مدل ۸۴ انژکتوری از شتاب بالا تری برخوردار میباشد و تا ۱۶۰ کیلومتر هم سرعت می رود. البته بگذریم که ۱۸۰ کیلومتر را همه جا میزنن ولی همچین سرعتی در پراید نیست.

بنابراین واضح است که اگر خودرو قطعات غیرفابریک و اصل داشته باشد، بطور قطع شامل افت قیمت خواد شد. در بررسی موتور موارد زیر در نظر گرفته شده و تحلیل و آنالیز می شوند. از لحاظ فنربدنی پراید فنر بدنی نرم تری دارد ولی زیر بند پراید بسیار ضعیف هست و سعی کنید در دست انداز ها با سرعت کم حرکت کنید.

تولید این خودرو متوقف شد و پژو روآ جایگزین آن شد و با متوقف شدن تولید پژو روآ ، پژو 405 SLX جایگزین آن شده. شکل ظاهری و کابین پژو RDi شبیه پژو 405 است با این تفاوت که فضای عقب به دلیل دیفرانسیل عقب بودن خودرو کمی کمتر است و دارای فرمان نرم تری نسبت به پژو 405 است که به دلیل کمتر بودن وزن آن است. در این سایت می توانید قطعات جلوبندی خانواده پراید، پژو، سمند، ال 90، پیکان و زانتیا با ضمانت یکساله، قیمت مناسب و به صورت عمده خریداری نمایید.

علاوه بر هندلینگ خوبی که نشان داد، سیستمِ فرمان بی نقصی هم دارد. فرمان آردی در سرعت‌ بالا با دقت عمل می‌کند و جزئیات سطح مسیر را به راننده منتقل می‌کند. این مورد در کنار دسته‌دنده کروی شکل و ضرایب مناسب جعبه‌دنده و دیفرانسیل باعث افزایش لذت رانندگی ‌می‌شود. سلامت گیربکس و موتور خودرو از مهم‌ترین بخش‌های کارشناسی فنی خودرو تلقی می‌شوند.

البته در پراید هم این موضوع تقریبا یکسان می باشد با این تفاوت که رادیاتور پراید نصف پژو آردی می باشد و در شرایط گرم کویری ممکن هست خوب عمل نکند. از نظر فضای داخلی اتاق و صنداق عقب پژو اردی فضای بیشتری دارد. از نظر مصرف بنزین هم پراید در هر 100 کیلومتر ترکیبی 8 لیتر مصرف می کند و پژو آردی 9 لیتر که این خود یکی از دلیل مهم پر طرفدار بودن پراید می باشد. یکی دیگر از بخش‌های مهم کارشناسی خودرو پژو آردی ارزیابی و کارشناسی رنگ خودرو است. دراین فرآیند بدنه ماشین به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد که مبادا دچار آسیب و رنگ‌شدگی مجدد شده باشد.

این ترکیب به دلیل استفاده از قطعات موجود و کاهش هزینه‌های تولید، توانست توجه خریداران را به خود جلب کند. سیستم تعلیق و عایق ‌بندی این خودرو بهتر از پیکان و پراید است، پس در هنگام رانندگی صدای کم‌ تری به درون کابین نفوذ خواهد کرد. برای ساخت این خودرو، مواد اولیه مرغوب و مونتاژی مناسب به کار گرفته شده است. خودروی آردی به‌عنوان یک محصول اقتصادی و مناسب برای بازار داخلی ایران، توانست نقش مهمی در بازار خودروهای اقتصادی ایفا کند. این خودرو با توجه به قیمت مناسب، مصرف سوخت پایین، و هزینه‌های نگهداری مقرون‌به‌صرفه، گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌های ایرانی بود.

آردی آی همچنین از کولر و فرمان هیدرولیک بهره می‌برد؛ آنچه در آردی دیده نمی‌شد. پژو آردی به انگلیسی (“Peugeot RD”) خودرویی سدان است که از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ تولید می‌شد و سپس با پژو روآ جایگزین شد. این خودرو دارای بدنه مربوط به سری اول پژو ۴۰۵(مانند SRI) و پیشرانه (موتور) خودروی هیلمن آونجر است. پژو آردی با توجه به دیفرانسیل عقب بودن و مخفف «Rear wheel drive»، پژو RD نام گرفته‌است.آردی‌های تولید شده پیش از نیمه دوم سال ۱۳۸۲ فاقد فرمان هیدرولیک، کولر و سیستم انژکتوری بودند. نسخهٔ اصلاح‌شده از نیمه سال ۱۳۸۲ به بعد توسط ایران خودرو مونتاژ شد و پژو RDi نام گرفت. پژو RD -در سال 78 تولید شد ولی به دلیل نداشتن کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم انژکتوری زیاد دلچسب نبود .

پژو آردی خودرویی است با بدنه پژو 405 جی‌ال و موتوری بر گرفته از پیكان با حجم 1.6 لیتر و دارای چهار سیلندر خطی و توان تولیدی 70 اسب بخار كه انتقال نیرو در آن به چرخ ‌های عقب صورت می‌ گیرد. همچنین از لحاظ هندلینگ، سرعت نهایی، کیفیت قطعات از پراید پیشی می گیرد. از آنجایی که این کارشناسی به بررسی قسمت‌های مختلف خودرو مانند موتور می‌پردازد، ضرورت انجام آن بسیار زیاد است. آمارها و گزارشات حاکی از آن است که درصد بسیاری از مالکان خودرو، در بازه زمانی هر 5 الی 6 ماه اقدام به تعویض قطعات فنی خودرو خواهند کرد. بنابراین شما بعنوان خریدار خودرو باید از صحت عملکرد تمام قطعات فنی خودرو آگاه باشید. مخصوصاً خودرویی مانند پژو آردی که سالهای زیادی است که دیگر تولید نمی‌شود و همه ماشین‌های موجود در بازار ماشین‌های کارکرده‌ای هستند.

هرچند تولید آن متوقف شده، اما همچنان به‌عنوان یک خودرو قابل اعتماد و اقتصادی در بازار دست دوم جایگاه خود را حفظ کرده است. کولر و بخاری، فرمان هیدرولیک، شیشه ‌بالابرهای برقی درهای جلو، آینه‌‌های جانبی با تنظیم دستی از داخل کابین، شیشه عقب گرمکن‌دار، سیستم صوتی با پخش نوار کاست دارای رادیو و ساعت دیجیتال ازجمله امکانات رفاهی این خودرو است. پژو آردی خودرویی سدان است که از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ توسط ایران خودرو تولید می‌ شد و سپس با پژو روآ جایگزین شد.

تنها کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۸۰۰۴ تماس بگیرید تا به سرعت از خدمات کارشناسی خودرو مجموعه الوچک بهره‌مند شوید. از نظر آیرو دینامیک بدلیل شیب های مناسب ماشین از تعادل و روانی خوبی در سرعت برخوردار میباشد. این تعادل در پارس و ۴۰۵ بسیار بالاتر میباشد آن هم به دلیل حذف میل گاردن از خودرو  که همین هم باعث نرمی بیشتر ماشین و هم شتاب بیشتر شده . پژو آردی ای ماشینی برای داخل و خارج از شهر ساخته شده و  نسبت به پراید در بیرون شهر بدلیل سنگین تر بودن و موتور قوی تر و آیرودینامیک مناسب ماشین رانندگی بهتری در سرعت بالا  با پژو آردی خواهید داشت.

شرکت در سال ۱۳۵۶ دارای قصد جدی برای تولید جایگزین پیکان بود که با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ و جنگ ایران و عراق، پروژه برهم زده‌شد و پس از جنگ، این شرکت با پژو فرانسه و شریک‌های خارجی برای تولید خودروهای تازه در ایران به توافق رسید. در پژو آردی ای با بهر گیری از دو فن پژویی و رادیاتور قوی پژو ۴۰۵  گرمای موتور همیشه مناسب تنظم می شود . البته در پراید هم این موضوع تقریبا یکسان میباشد با این تفاوت که رادیاتور پراید نصف پژو آردی میباشد و در شرایط گرم کویری ممکن هست خوب عمل نکند. آردی از سال ۸۲ به بعد با نام «آردی‌آی» شناخته می‌شود، برای داشتن هیدرولیک‌فرمان، کولر و سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری، ارزش بیشتری دارند. این ماشین از سال ۸۵ تا ۹۰ با نام «روآ» تولید شد و عمده تفاوت آن با مدل‌های قبلی در بهینه‌سازی پیشرانه بود. به دلیل عایق‌بندی بهتر، صدای موتور نسبت به پیکان کمتر شنیده می‌شود.

همین تعلیق چفت‌و‌قرص‌تر در کنار موقعیت قرارگیری چرخ محرک در عقب، باعث افزایش هندلینگِ پژو آردی شده است. برای کاهش هزینه‌های سوخت و ارائه گزینه‌ای اقتصادی‌تر به مشتریان، نسخه‌ای از آردی با قابلیت دوگانه‌سوز تولید شد. این مدل علاوه بر استفاده از بنزین، می‌توانست از گاز طبیعی فشرده (CNG) نیز بهره ببرد. سیستم دوگانه‌سوز این خودرو به کاهش هزینه‌های سوخت و افزایش مسافت قابل پیمایش کمک می‌کرد. در طول مدت تولید، ایران‌خودرو چندین به‌روزرسانی در آردی انجام داد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *