بررسی خودرو چانگان ایدو

چانگان ایدو ، معرفی کامل و بررسی مشخصات فنی و قیمت خودرو

چانگان ایدو یک سدان کامپکت است که نخستین بار در سال 2012 معرفی و به بازار عرضه شد. نسل اول این خودرو که تا 2016 روی خط تولید بود، در سال 2015 توسط سایپا وارد بازار کشورمان شد اما عرضه آن محدود بود و چندان مورد استقبال قرار نگرفت. به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چانگان ایدو یکی از دو محصول کمپانی چینی چانگان بوده که توسط شرکت سایپا به بازار ایران عرضه شد. ایدو برای نخستین بار به صورت رسمی سال 2012 در چین معرفی و سپس به بازار عرضه شد.

در نمای جانبی خط شانه از چراغ عقب شروع شده و از قسمت بالایی دستگیره در به گلگیر جلو می گذرد که همراه با فرورفتگی و حجم درب دید خوبی دارد. چراغ های تیز و خطوط بدنه این خودروی چینی آن را زیبا کرده و ظاهری جوان پسند به آن بخشیده است. این خودرو، یک خودروی کامپکت است که توسط شرکت چانگان در کشور چین در دو نسل تولید شده است.

سایپا که چند سال قبل به عنوان شریک تجاری چانگان در ایران شناخته می‌شد، در دور جدید واردات هم به سراغ شریک قدیمی خود رفته است و محصولات متنوعی از چانگان را به بازار ایران عرضه می‌کند. یکی از این محصولات، چانگان ایدو پلاس است که در سگمنت سدان‌های کامپکت جای می‌گیرد و نسبت به دیگر محصولات چانگان، کم‌تر از آن شنیده‌ایم. به همین بهانه امروز به سراغ بررسی مشخصات چانگان ایدو پلاس رفته‌ایم تا بیش‌تر با این چینی جدید بازار آشنا شویم.

پشت آمپر چانگان ایدو به صورت 3 دایره بهم چسبیده طراحی شده و فرم اسپرتی دارد. فضای پا و سر برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب است و مشکلی را برای سرنشینان رقم نمی‌زند. از نکات مثبت دیگر چانگان ایدو فضای مناسب صندوق عقب است که برای استفاده خانواد‌ه‌ها ایده‌آل است. چانگان ایدو یکی از دو مدل کمپانی چینی چانگان است که توسط شرکت سایپا به بازار ایران عرضه شد. چانگان ایدو برای اولین بار به صورت رسمی سال 2012 در چین معرفی و عرضه شد.

طبق ادعای چانگان، ایدو در تورین ایتالیا و بر اساس خودروهای اروپایی طراحی شده است. چانگان ایدو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان نیز در معرض دید عموم قرار گرفت. اما پیشرانه دوم یک نمونه 1.4 لیتری توربو است که تنها با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه عرضه می‌شود. این پیشرانه و گیربکس دقیقاً همان نمونه‌های نصب شده روی چانگان CS35 پلاس وارداتی سایپا است.

طرح به‌هم‌پیوسته چراغ‌های جلو و همچنین قاب‌های مه‌شکن هماهنگی و هارمونی دلنشینی ارائه می‌دهند. نسل دوم این خودرو از سال ۲۰۱۸ با طراحی جدیدتر و زیباتر پا به میدان گذاشت. نسخه فیس‌لیفت این محصول نیز یکی دو سال بعد به میدان آمد که طراحی مدرن‌تر به‌ویژه در نمای جلو و عقب ارائه می‌داد. در بخش جلو چراغ‌های اصلی ظاهر خشن و جذابی داشته و با استفاده از خطوطی با انحنای زیاد تا روی گلگیر جلو کشیده شده‌اند. جلوپنجره خودرو نیز مانند چراغ‌ها کشیده و با فاصله کمی از آنها طراحی شده و میزبان دو خط افقی کرومی به همراه لوگوی چانگان است. سپر جلو ایدو هم بزرگ و حجیم طراحی شده که دو مه‌شکن به همراه چراغ‌های راهنما در دو طرف آن قرار گرفته‌ است.

نمای عقب چانگان ایدو پلاس به لطف طراحی خاص چراغ‌ها، تا حدود زیادی اخمو و اسپرت به نظر می‌رسد. گرافیک چراغ‌های عقب هم کاملاً با دی‌لایت‌های جلو خودرو هماهنگ است که توجه طراحان به جزئیات را نشان می‌دهد. در این بخش نقاط ضعف و معایب چانگان ایدو را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

6 لیتری BlueCore و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک بهره می برد و از نظر ایمنی به لطف سیستم کنترل پایداری و 2 ایربگ در سطح خوبی قرار دارد. خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت عمودی در دوطرف بخش سیستم صوتی خودرو قرار دارند که با خطوط کرومی تزئین شده و مانند لوگوی چانگان طراحی شده‌ که یادآور داشبورد چانگان CS35 نیز هست. سرانجام پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع در آخرین بخش داشبورد واقع شده است. غربیلک فرمان چانگان ایدو طراحی ۳ شاخه و اسپرتی دارد که با تزئینات کرومی همراه شده است. در مشخصات چانگان ایدو پلاس نکته عجیب و غریب یا چندان متمایزی از رقبا نمی‌بینیم اما این خودرو مجموعه‌ای هماهنگ را ارائه می‌کند که قابل قبول و رقابتی است. از این رو، اگر سایپا بتواند یکی از تیپ‌های فول آپشن چانگان ایدو پلاس را با قیمت‌گذاری منطقی به کشورمان بیاورد؛ می‌توانیم آینده خوبی را برای این خودرو در ایران پیش‌بینی کنیم.

درب صندوق چانگان ایدو علاوه بر قسمت مه‌شکن چراغ‌های عقب، میزبان قسمت پلاک و لوگوی چانگان نیز هست. درست مانند سپر جلوی چانگان ایدو، سپر عقب این خودرو نیز بزرگ طراحی شده و چراغ‌های دنده عقب در پایین‌ترین قسمت آن قرار گرفته اند. بخش عقب چانگان ایدو از خطوط زیادی تشکیل شده که یکی از آنها در بالای درب صندوق عقب قرار گرفته که مثل یک باله ظاهر این خودرو را اسپرت کرده است. به صورت کلی با اینکه نظر در مورد طراحی ظاهری یک امر سلیقه‌ای بوده اما چانگان ایدو یک خودروی ساده و زیبا بوده که هماهنگی طراحی در تمام قسمت‌های آن وجود دارد. این خودرو، یکی از خودروهایی است که در شرکت چانگان کشور چین ساخته شده و از سال 2012 تا هم اکنون توانسته دو نسل از آن را به بازار عرضه کند.

چانگان ایدو EV460 که به EV II نیز شهرت دارد، برای تامین نیروی مورد نیاز خود به یک موتور الکتریکی به قدرت ۱۳۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۵ نیوتن.متر متکی است. این میزان توان در مقایسه با بسیاری از خودروهای توربوشارژ بنزینی هم‌رده نظیر آریزو ۶، کم به نظر می‌رسد و احتمال دارد که آن را ناکافی بدانید. اما باید تاکید کنیم که در اینجا با یک ماشین برقی طرف هستیم و خودروهای برقی همان ابتدای حرکت نهایت گشتاور موتور را به سر چرخ‌ها می‌رسانند. خودرو چانگان ایدو به علت بازار دست دوم بسیار بد، قطعات یدکی کم یاب و شتاب نچندان خوب، ارزش خرید بالایی ندارد و نسبت به برخی از رقبایش مانند جک J5 از کیفیت و ارزش خرید پایینی برخوردار است.

با این اوصاف، رقبای اصلی این سدان خوش‌تیپ در بازار کشورمان، فونیکس آریزو 6 پرو و KMC J7 خواهند بود. رقابت این سه خودرو می‌تواند جانی تازه به بازار سدان‌های میان قیمت بازار کشورمان بدهد. برای اطلاع از قیمت چانگان ایدو اتوماتیک و خرید اقساطی چانگان کلیک کنید. فضای هر دو ردیف این خودرو برای زانو، سر و گردن سرنشینان بسیار مناسب است. این خودرو مجهز به دو کیسه هوای جلو، ترمزهای چهار چرخ دیسکی، ایموبلایزر، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری  و ترمزهای ABS و EBD شده است.

خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت عمودی در دوطرف بخش سیستم صوتی خودرو قرار دارند که با خطوط کرومی تزئین شده و مانند لوگوی چانگان طراحی شده‌اند. این خودروی سدان در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در بازار خودروهای کارکرده با قیمتی در حدود ۷۶۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. با اینکه این خودرو از نظر استهلاک خودرویی بی‌آزار و البته خوش‌چهره است اما همانطور که اشاره کردیم قطعات یدکی آن به سختی در بازار پیدا می‌شود و همچنین بازار دست دوم‌های آن نیز رونق خوبی ندارد. قبل از رفتن به سراغ مشخصات چانگان ایدو پلاس بهتر است نگاهی به تاریخچه این خودرو داشته باشیم.

یکی از نقاط قوت چانگان ایدو در زمان رونمایی و عرضه به بازار ایران همین طراحی ظاهری آن بود. طراحی که طبق گفته چانگان در دفتر تورین ایتالیا چانگان صورت گرفته بود. این ادعای چانگان را باید درست دانست چرا که طراحی ایدو کاملا به سمت خودروهای اروپایی بود و خبری از کپی‌کاری‌های واضح و مرسوم خودروسازان چینی در آن سال‌ها در این خودرو نیست. در نمای جلو چانگان ایدو پلاس شاهد جلوپنجره بسیار بزرگی هستیم که بسته به تیپ خودرو می‌تواند با خطوط افقی یا به صورت شبکه‌ای باشد. ترکیب این جلوپنجره با چراغ‌های نسبتاً باریک، چهره‌ای نافذ و تاحدودی اسپرت به این نما بخشیده است. ما از تیرماه 1394 با تولید فیلم‌های تست و بررسی خودرو و مقالات خودرویی  همراه شما هستیم.

در نمای جانبی خطوط پرتعدادی را می‌بینیم که هماهنگی مناسبی باهم دارند و ظاهری پویا به این قسمت بخشیده‌اند. از یک سپر مشکی همراه با خطوطی که به کناره‌ها متمایل شده برخوردار است و این خودرو را کمی اسپرت نشان می‌دهد. از کنار کاپوت دو خط به کناره‌های جلو پنجره‌ای رسیده است که اندکی سبب حجم دهی آن شده است. همانطور که ذکر شد چانگان ادعا کرده که ایدو توسط مهندسان ایتالیایی، ظرف مدتی معادل 3 سال طراحی و توسعه داده شده است. به صورت کلی خطوط و زوایای استفاده شده روی این ماشین توانسته طراحی زیبایی را در این خودروی شهری به وجود آورد.

ورود انواع خودروهای برقی به بازارهای جهانی باعث شده تا روزبه‌روز خودروسازان بیشتری به سمت تولید این‌گونه وسایل نقلیه گام بردارند. شرکت چانگان نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های چینی است که در این زمینه موفقیت‌های زیادی داشته و انواع خودروهای برقی اقتصادی و مجلل و لوکس را در زیرمجموعه‌های خود تولید می‌کند. چانگان ایدو EV460 نیز مدل برقی سدان ایدو است که به عنوان یک محصول الکتریکی نه‌چندان گران‌قیمت روانه بازار چین شده است. چانگان ایدو در بخش فنی به یک موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده توسط قلب تپنده این خودرو سدان از طریق یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند.

پیشرانه مذکور، حداکثر قدرت 158 اسب بخار و حداکثر گشتاور 260 نیوتن متر را تولید و به محور جلو چانگان ایدو پلاس منتقل می‌کند که برای خودرویی در این سطح، اعداد و ارقام خوبی محسوب می‌شود. چانگان ایدو مجهز به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 1/6 لیتری تنفس طبیعی است که این موتور توانایی تولید 112 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. قدرت تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شوند. مصرف سوخت چانگان ایدو به صورت ترکیبی 7/2 لیتر توسط کمپانی اعلام شده و این خودرو قادر است تا ظرف مدت 13/5 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد. از نکات مثبت چانگان ایدو، این است که موتور این خودرو مجهز به تکنولوژی BLUE CORE است. این تکنولوژی که مختص خود چانگان است به زبان ساده یک سیستم کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است.

نسل اول این خودرو محصول سال ۲۰۱۲ بود که در آن زمان طراحی ظاهری قابل قبول و زیبایی داشت. این مدل به تعداد محدود به ایران نیز آمد، اما در آن زمان چندان مورد استقبال قرار نگرفت. خودرو سدان تمام الکتریکی چانگان ایدو که قرار است به صورت وارداتی در کشورمان عرضه شود در بازارهای بین المللی به عنوان یک محصول اقتصادی و مناسب برای حمل و نقل عمومی و تاکسی شناخته می‌شود. در مجموع خطوط و زوایای به کار رفته در چانگان ایدو توانسته طراحی زیبایی را برای این سدان شهری به جا بگذارد.

جالب است بدانید نسل دوم این خودرو ابتدای سال 2018 راهی بازار چین شد؛ نسلی جنجالی که برخی می‌گویند تقلیدی است از سوناتا LF. این مجموعه با تجریه‌ی هزاران همراهی در خرید و با ارائه‌ی خدمات همه جانبه‌ی خودرویی، در مسیر خلق بهترین تجربه‌ی ممکن از خرید و فروش، کنار شماست. در این مقاله از تیونینگ به بررسی مشخصات و ویژگی‌های خودروی چانگان ایدو پرداختیم؛ معایب و مزایای آن را با هم بررسی کرده‌ایم. شما نیز می‌توانید تجربیات خود را از ماشین changan eado در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. خودرو چانگان ایدو از نمای جلو دارای چراغ‌های باریک و کاملا نوک تیز است که چشمان مرموزی را نشان می‌دهد.

همچنین دارای جلو پنجره‌ای ذوزنقه شکل است که از خطوط منحنی وار و قابی کرومی در آن استفاده شده است. مصرف سوخت چانگان ایدو به صورت ترکیبی ۷.۲ لیتر بوده و این خودرو توانایی این را دارد که تا ظرف مدت حدود ۱۳ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. از نکات مثبت چانگان ایدو، این است که قلب تپنده‌اش مجهز به تکنولوژی BLUE CORE بوده که مختص خود چانگان است به زبان ساده یک سیستم کاهش مصرف سوخت و آلایندگی است. با این حال، برخی از وب‌سایت‌های چینی میزان آلومینیم استفاده شده در فرمان آن را کمی بیش از حد معمول آن ارزیابی نمودند.

از نظر خدمات پس از فروش نیز چانگان ایدو شرایط مطلوبی ندارد و به همین علت بازار دست دوم پررونقی ندارد. موتور BLUE CORE به کار رفته در سدان خانوادگی چانگان ایدو توسط شرکت چانگان توسعه یافته و از شاخص زیست محیطی مطلوبی بهره می برد. چانگان ایدو در بهمن ‌ماه 1400 قیمتی حدود 350 میلیون تومان را در نسخه‌های 2015 دارد. گیربکس تک سرعته برای انتقال نیرو به چرخ‌های جلو، سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مالتی لینک مستقل در عقب و رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات فنی چانگان ایدو EV460 به حساب می‌آیند. دکمه های کنترلی موجود بر روی فرمان نیز دسترسی راننده به تجهیزات صوتی را راحت تر می کند.

هدف ما در پایگاه خبری سبقت‌آزاد انتشار مقالات تست و بررسی ماشین‌های ایرانی و واراداتی موجود در بازار ایران و جهان و نیز مقایسه آنها با یکدیگر است. یکی از سدان های چینی که از کمپانی قدیمی چانگان وارد کشورمان شده است چانگان ایدو است این خودرو در سال 2012 معرفی شده است و طراحی آن در ایتالیا صورت گرفته . چراغ های تیز و خطوط روی بدنه این خودروی چینی را زیبا کرده و چهره ی جوان پسندی به آن داده است. با توجه به آنکه تعرفه واردات خودرو به صورت قطعات منفصله و کامل با یکدیگر متفاوت است، بنابراین باید منتظر ماند و دید که درنهایت چانگان ایدو EV460 با چه قیمتی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. در مورد زمان عرضه چانگان برقی به بازار ایران نیز فعلا خبر جدیدی منتشر نشده است، اما احتمالا تا پایان سال ۱۴۰۲ خبرهای دقیق‌تری در این زمینه به اطلاع خواهد رسید.

قیمت چانگان  ایدو EV460 در بازار چین برای مشتریان ۱۹ تا ۲۰ هزار دلار است. با توجه به آنکه تعرفه واردات خودروهای برقی در ایران احتمالا حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود، بنابراین قیمت چانگان برقی در کشورمان بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهد شد. البته در زمان نگارش این مطلب مشخص نیست سایپا قصد دارد این محصول را به صورت مونتاژی وارد بازار کند، یا اینکه به صورت کاملا وارداتی در اختیار مشتریان قرار دهد. چانگان ایدو EV460 مورد نظر ما نیز به نسخه فیس‌لیفت نسل دوم تعلق دارد. این محصول نسبت به مدل قبلی از طراحی نمای جلو و عقب جدید و به‌روزتری سود می‌برد. جلوپنجره یکپارچه با سپر به سبک خودروهای برقی دیده می‌شود و دریچه‌های هواکش زیادی در نمای روبرو وجود ندارد.

تیونینگ در ادامه به بررسی کامل خودروی چانگان ایدو  و امکانات آن می‌پردازد. چراغ‌های جلو طراحی محافظه کارانه و جذاب با گرافیک زیبایی دارند و با استفاده از خطوطی با انحنای زیاد تا روی گلگیر جلو کشیده شده‌اند. جلوپنجره چانگان ایدو کشیده و با فاصله کمی از چراغ‌های جلو که میزبان دو خط سرتاسری موج‌دار کرومی به همراه لوگوی چانگان است. سپر جلوی چانگان ایدو بزرگ و حجیم قرار دارد که دو مه‌شکن به همراه چراغ‌های راهنما در دو طرف سپر قرار گرفته‌اند.یک دیفیوزر ساده‌ی کوچک به همراه یک ورودی هوای بزرگ نیز وسط سپر تعبیه شده‌اند.

سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. همچنین هنگام مسافرت هم که نیاز به استفاده از صندوق عقب بسیار بیشتر می‌شود، فضایی در حد ۵۰۰ لیتر در اختیار لوازم شما قرار می‌گیرد. این فضا برای این کلاس خودرویی مناسب است و تقریبا هم‌تراز صندوق عقب خودروهای پرفروشی مثل دنا و سمند قرار می‌گیرد. چانگان ایدو در بهمن ‌ماه 1400 قیمتی حدود 350 میلیون تومان را در نسخه‌های 2015 داشت.

سپر مشکی نیز با خطوط متمایل به کناری و چراغ های مه شکن در دو طرف کمی اسپرت به نظر می رسد. دو خط از کناره های کاپوت تا کناره های جلوپنجره که کمی حجم آن را افزایش می داد. چانگان ایدو ای وی ۴۶۰ انرژی موتور برقی خود را از یک باتری لیتیومی به ظرفیت ۵۲.۵ کیلووات ساعت تامین می‌کند و با یک مرتبه شارژ می‌تواند مسافتی نزدیک به ۴۰۵ کیلومتر را بپیماید. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

همچنین این خودرو از صندوق بار نسبتاً بزرگ و وسیعی نیز بهره می‌برد که کاملاً رافع نیازهای یک خانواده ۴ نفره می‌باشد. باتری چانگان ایدو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است. این خودرو از طراحی مناسبی برخوردار است که با دو فریم کرم و مشکی توانسته فضای دلبازی را ایجاد کند. در مرکز داشبور از یک نمایشگر بزرگ استفاده شده است و میان 2 دریچه هوا قرار گرفته است و اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد. در نمای جلو شاهد چراغ های باریک و کاملاً تیز هستیم و جلوپنجره دارای شکل ذوزنقه ای با خطوط منحنی و فریم کرومی است.

عقب چانگان ایدو از خطوط زیادی تشکیل شده که یکی از آنها در بالای درب صندوق عقب قرار گرفته که مثل یک باله ظاهر این خودرو را اسپرت کرده است. چانگان ایدو در بخش داخلی و کابین نیز طراحی نسبتا خوب و زیبایی دارد، البته که در مقایسه با خودروهای امروز قدیمی شده اما همچنان نسبت به برخی از رقبا ظاهر قابل قبولی دارد. در بالاترین قسمت داشبورد میانی یک بخش مثل صفحه نمایش سیستم مالتی مدیا طراحی شده اما به صورت استاندارد یک نمایشگر دیجیتالی است. زیر این نمایشگر هم دکمه‌ها و کلیدهای کنترل سیستم صوتی خودرو قرار دارد. در نمای عقب چانگان ایدو چراغ‌های اصلی به صورت دو تکه طراحی شده و ظاهر خشن و زیبایی دارند.

اولین نسل این خودرو به وسیله شرکت خودروسازی سایپا از سال 1394 تا 1396 در ایران مونتاژ شد. نسل دوم این خودرو در سال 2018 به بازار معرفی شد و دارای موتورهای 1.5 لیتری با 170 اسب بخار و گیربکس دو کلاچه، موتور دیگر آن 1.6 لیتری با 125 اسب بخار و گیربکس دستی استفاده می‌شود. چانگان به لطف مدل دیگرش یعنی CS35 سابقه خوبی در ایران دارد اما ایدو بخاطر عرضه محدود و قیمت گذاری نادرست چندان موفقیت چشم‌گیری به دست نیاورد. این خودرو از لحاظ کیفی و امکانات رفاهی و ایمنی در سطح خوبی قرار دارد و در ابتدای عرضه به بازار ایران رقبای چندانی نداشت. اما اکنون با توجه به بازار ضعیف و خدمات نه چندان مناسب ارزش خرید بالایی ندارد.

فضای هر دو ردیف برای زانو و سروگردن سرنشینان مناسب بوده و صندوق عقب نیز فضای بزرگی را ارائه می دهد. ایدو سدان زیبایی از چانگان است که در سال 2012 به بازار پای گذاشت؛ اما حضور ایدو در ایران به سال 2015 یعنی حول و حوش 1394 برمی‌گردد. البته یک سال پیش از آن بود که خبر نهایی شدن مذاکرات سایپا و چانگان درمورد تولید این خودرو به گوش می‌رسید اما عمر عرضه آن به بعد از 1395 نرسید.

این خودرو به دلایل مهمی از جمله طراحی زیبا و روان و همچنین سواری نرم در کنار کیفیت ساخت قابل قبول بسیار مورد توجه قرار گرفت. در مجموع چانگان ایدو پلاس چهره‌ای به‌روز و اسپرت دارد و می‌تواند رقابت جذابی با دیگر سدان‌های چینی موجود در بازار کشورمان داشته باشد. داخل کابین چانگان ایدو پلاس همان المان‌هایی را می‌بینیم که از یک خودرو به‌روز چینی توقع داریم. این المان‌ها شامل پشت آمپر یکپارچه با مانیتور سیستم مالتی مدیا، فرمان D کات، دریچه‌های تهویه باریک و… هستند که حس نشستن در یک خودرو روز دنیا را به سرنشینان القا می‌کند. چانگان در سال 2018 نسل دوم ایدو را عرضه و دو سال بعد هم این نسل را فیس‌لیفت کرد. چانگان ایدو پلاس همین نسخه فیس‌لیفت نسل دوم است که از سال 2020 تاکنون عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *